abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29826229
Vorige deel: Nog nooit vriend(in) of sex gehad (3)

Hier verder..

Het ging o.a. over of het hebben van geluk afhangt van het hebben van een relatie. En of je zonder relatie ook gelukkig kan zijn.

Unspoken words were understood
  zondag 21 augustus 2005 @ 00:12:20 #2
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_29827541
Neeeee het ging over het nog nooit sex en een relatie gehad hebben
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_29828653
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 00:12 schreef Zero2Nine het volgende:
En of dat wel of niet een reden is om erg ongelukkig te zijn. Maar zelfs al zou het een legitieme reden zijn om erg ongelukkig te zijn (zoals bijv. ook het verlies van een been of het verlies van een dierbare of een familiedrama of een ernstige ziekte op zich redenen zouden kunnen zijn om erg ongelukkig te zijn), dan nog kun je beter ervoor kiezen om niet enkel om die reden erg ongelukkig te zijn. Je hebt er zo weinig invloed op he, of je vandaag iemand leuks tegenkomt of pas over tien jaar, net zoals je er weinig invloed op hebt als je nu eenmaal een ernstige ziekte hebt, je kunt het wel klote vinden maar je leven is een stuk aangenamer als je focust op al die dingen die je niet klote vindt.
pi_29828677
Of iemand een relatie nodig heeft om gelukkig te zijn hangt af van hoe iemand persoonlijk zijn geluk definieert. Wanneer je als nerd heel gelukkig bent met je PC en geen relatie nodig denkt te hebben, dan kan je toch van geluk spreken. Voor andere mensen is dat weer anders. Conclusie: je kan niet oordelen over wat een ander nodig heeft voor geluk. Dat weet hij alleen zelf.

Feit is wel dat als iemand nooit een relatie heeft gekend, nooit sociale contacten heeft en altijd maar alleen is hij vrijwel nooit gelukkig is. Dat zegt op zich genoeg. De mens heeft liefde en sociale contacten nodig.

Liefde, relaties, genegenheid, sociale contacten en seks vallen onder de eerste levensbehoeften. Daar ben je gewoon afhankelijk van en dat is ook niet zielig. Als je niet eet, heb je ook een probleem. Nu kan ik makkelijk zeggen dat mijn levensgeluk niet van eten afhangt als ik net mijn buikje rond heb gegeten. Terwijl mijn levensgeluk er wel vanaf hangt als ik al weken niks gehad heb. Zo gaat dat met relaties en seks ook: heb je net een relatie achter de rug, dan hangt je geluk er de komende tijd niet van af. Heb je nooit een relatie gehad en zit je door de eenzaamheid geestelijk aan de grond, dan is het toch een ander verhaal.

Kortom: het hangt dus af van iemands persoonlijke situatie.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_29829187
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 00:52 schreef Neuralnet het volgende:
Of iemand een relatie nodig heeft om gelukkig te zijn hangt af van hoe iemand persoonlijk zijn geluk definieert. Wanneer je als nerd heel gelukkig bent met je PC en geen relatie nodig denkt te hebben, dan kan je toch van geluk spreken. Voor andere mensen is dat weer anders. Conclusie: je kan niet oordelen over wat een ander nodig heeft voor geluk. Dat weet hij alleen zelf.

Feit is wel dat als iemand nooit een relatie heeft gekend, nooit sociale contacten heeft en altijd maar alleen is hij vrijwel nooit gelukkig is. Dat zegt op zich genoeg. De mens heeft liefde en sociale contacten nodig.

Liefde, relaties, genegenheid, sociale contacten en seks vallen onder de eerste levensbehoeften. Daar ben je gewoon afhankelijk van en dat is ook niet zielig. Als je niet eet, heb je ook een probleem. Nu kan ik makkelijk zeggen dat mijn levensgeluk niet van eten afhangt als ik net mijn buikje rond heb gegeten. Terwijl mijn levensgeluk er wel vanaf hangt als ik al weken niks gehad heb. Zo gaat dat met relaties en seks ook: heb je net een relatie achter de rug, dan hangt je geluk er de komende tijd niet van af. Heb je nooit een relatie gehad en zit je door de eenzaamheid geestelijk aan de grond, dan is het toch een ander verhaal.

Kortom: het hangt dus af van iemands persoonlijke situatie.
helemaal mee eens! (denk ik)

ik heb nog nooit een vriendin gehad langer als twee weken, (wel langer, maar toen was alleen de eerste weken echt contact, daarna verhuise zij naar turkije en gning het zeg maar alleen nog maar over de telefoon en msn.) maar ik heb ook niet het gevoel iets te missen...

er zijn wel redelijk veel meiden die mij leuk vinden, maar sorry, die vind ik vaak echt te lelijk... als een knap meisje mij leuk vind raak ik totaal overstuur en weet ik me niet echt raad met de situatie, en vaak komt er niks van terecht.. vaak pik ik de iets subtielere flirt pogingen van meiden niet eens op, en vertellen ze me later dat ze me leuk vonden als we dan eenmaal vrienden ofzo zijn...
pi_29830790
Met een "lelijk" meisje kan je natuurlijk wel goed je vaardigheden oefenen.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_29831067
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 01:13 schreef steve2003 het volgende:

[..]

helemaal mee eens! (denk ik)

ik heb nog nooit een vriendin gehad langer als twee weken, (wel langer, maar toen was alleen de eerste weken echt contact, daarna verhuise zij naar turkije en gning het zeg maar alleen nog maar over de telefoon en msn.) maar ik heb ook niet het gevoel iets te missen...

Er zijn wel redelijk veel meiden die mij leuk vinden, maar sorry, die vind ik vaak echt te lelijk... als een knap meisje mij leuk vind raak ik totaal overstuur en weet ik me niet echt raad met de situatie, en vaak komt er niks van terecht.. vaak pik ik de iets subtielere flirt pogingen van meiden niet eens op, en vertellen ze me later dat ze me leuk vonden als we dan eenmaal vrienden ofzo zijn...
Zal ik my sorry ass ook maar melden hier...

Ben 22 nu, en ook nog maagd dus....

Ongeveer hetzelfde verhaal als die quote hierboven....heb nu 2 vriendinnen gehad die ik eigenlijk niet eens als vriendin wil rekenen omdat er eigenlijk helemaal niets gebeurd is, alleen zoenen..,,,,plus van mijn kant was er eigenlijk niet genoeg interesse, was meer de relatie begonnen met de gedachtegang van dat ik er vast wel wat van kon maken ondanks dat ik ze toch niet helemaal leuk vond....

Maarja.....dat werkt gewoon niet voor mij dus...

Maarja, de eerste stap is misschien al wel gezet....ik heb nu in ieder geval wel een heeel klein beetje ervaring en daar kan ik hopelijk snel op verder bouwen met iemand die ik wel helemaal leuk vind.... nu moet ik die alleen nog maar vinden.

Aan m'n uiterlijk ligt het volgens mij niet in ieder geval....hoewel ik me bont en blauw erger aan m'n inhammen, maar daar kijkt een ander wel wat makkelijker overheen volgens mij..

Kan niet zeggen dat ik ongelukkig ben, en ik heb zeker genoeg sociale contacten dankzij m'n hobbies...mensen die ik ken van LAN gaming vroeger, en tegenwoordig veel mensen van het poolen en het snookeren.... alleen ik kom niet veel meiden tegen, en ik heb niet het lef/zin om zomaar op een willekeurig leuk meisje af te stappen.....dat geeft mij namelijk een beetje het gevoel dat het net zo goed een ander zou kunnen zijn en dat dat meisje dus vervangbaar is enzo, en ik wil een relatie niet aangaan met dat gevoel. Die 2 vorige relaties had ik dat gevoel ook zeker niet, maar dat waren meer een soort van 'wanhoops' daden...

Denk ook dat een van de redenen van m'n relatieloosheid m'n interessegebieden zijn... PC's, poolen, auto audio, en kwa muziek luister ik redelijk 'vreemde' muziek....en ik heb echt een hekel aan uitgaan in de stad in een willekeurige danscafe/disco/bar whatever... en heb het al vaak genoeg geprobeerd. Tja ik vind het dan wel weer leuk om kwa uitgaan naar hardtechno feesten te gaan....maar tja....daar zitten dus weer weinig meiden enzo....

En als gesprekspartner ben ik ook al niet zo gezellig de eerste paar keren, en misschien langer zelfs, omdat ik gewoon veel tijd nodig heb in veel gevallen om me op m'n gemak te voelen bij mensen, en dan voornamelijk vanwege onzekerheid over mijn gespreksstof....ik kan vaak gewoon niet over koetjes en kalfjes praten omdat dat gewoon irrelevant is voor mij.... Je zult me bv nooit een gesprek horen beginnen over 'het weer', 'de situatie hier en daar', 'leuke muziek die ze draaien'... en ik breng ook niet graag discussies op gang omdat ik bijna nergens een vaste mening over heb omdat ik alles van 2 zijden probeer te belichten....en er is bijna nooit 1 goede conclusie enzo...

Hm ik dwaal af....

Punt is, zoals bij meer mensen hier, dat ik gewoon niet lekker met een meid over van alles en nog wat kan praten, of bang ben dat ik dat niet kan, en dat staat een eerste ontmoeting gewoon zwaar in de weg. De meiden waar ik wel mee praat dat zijn de meiden die ik via een ander ontmoet, en dat gebeurd nou eenmaal niet zo vaak, en als dat al gebeurt dan hebben ze al een relatie of dan zijn het de losbandige types of dan heb ik gewoon totaal geen interesse....

Jammer maar helaas....'k heb wel vaak het gevoel dat ik tot m'n 30e vrijgezel en maagd zal blijven

pi_29831411
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 03:06 schreef Faxie het volgende:

[..]

Zal ik my sorry ass ook maar melden hier...
Je lult wel veel voor iemand die niks te zeggen heeft
nuff said.
pi_29831471
Mja heb zo soms m'n momenten, en vooral op internet heb ik weleens de neiging om maar door te blijven typen enzo....
pi_29831494
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 03:55 schreef Faxie het volgende:
Mja heb zo soms m'n momenten, en vooral op internet heb ik weleens de neiging om maar door te blijven typen enzo....
Een beetje over koetjes en kalfjes praten moet toch wel lukken?
Eerst aftasten en raakvlakken zoeken, dan doorgaan op die raakvlakken.
nuff said.
pi_29831512
Mja maar dan komen we bij
quote:
dat geeft mij namelijk een beetje het gevoel dat het net zo goed een ander zou kunnen zijn en dat dat meisje dus vervangbaar is enzo, en ik wil een relatie niet aangaan met dat gevoel.
<-- dat punt aan.....
pi_29831527
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 04:02 schreef Faxie het volgende:
Mja maar dan komen we bij
[..]

<-- dat punt aan.....
Nouja, je moet gewoon meer contact leggen met verschillende meiden. En dan niet alleen met het doel voor ogen om een relatie te krijgen. Dan is de kans ook veel groter dat je op een gegeven moment iemand tegen komt die leuker blijkt te zijn dan je verwacht.
Hoe meer loten, hoe meer kans op de jackpot.
nuff said.
pi_29831533
Maargoed ik ben niet echt de aangewezen persoon om advies te geven hierover
nuff said.
pi_29831568
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 04:05 schreef 0 het volgende:

[..]

Nouja, je moet gewoon meer contact leggen met verschillende meiden. En dan niet alleen met het doel voor ogen om een relatie te krijgen. Dan is de kans ook veel groter dat je op een gegeven moment iemand tegen komt die leuker blijkt te zijn dan je verwacht.
Hoe meer loten, hoe meer kans op de jackpot.
Ja oke dat gebeurt dus niet...

Ik heb al vaker de tip gezien van : "Doe wat met hobbies, en ontmoet daarmee mensen", en dat is dus het probleem niet. Ik ontmoet echt veel mensen, alleen bijna geen meiden...tja....en dan? ... En hetgeen waarmee je wel veel meiden ontmoet -> uitgaan in de stad dus -> tja daar heb ik echt een hekel aan.

'k Vind dat maar een vleeswarenshow van een grote domme meute die alleen maar daar aanwezig is omdat ze willen neuken, drinken en herrie schoppen en niks beters met hun leven te doen hebben......... En ik weet dondersgoed dat het niet zo is hoor (nouja in sommige gevallen wel ), dat die mensen gewoon plezier willen maken.....maar zo voelt het niet aan voor mij....en dat gevoel kan ik maar niet weg rationaliseren. En daarom heb ik dus een hekel aan dat uitgaan in de stad....tja.... 't Is wel even heel simpel uitgelegd hoor, maar komt er wel op neer denk ik.

Tja hoe krijg je zo'n gevoel weg? .... door er aan mee te doen heeft voor mij niet geholpen in ieder geval. En waar loop je nog meer de kans onvoorwaardelijk leuke meiden te ontmoeten? Mja internet dating maar dat is ook nog geen succes bij mij geweest....

En nu ga 'k maffe....
  zondag 21 augustus 2005 @ 08:39:25 #15
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_29832102
Wat is 'vreemde' muziek? Ik luister ook 'vreemde' muziek (volgens velen), en dat heeft inderdaad geen aantrekkingskracht op vrouwen, die zijn over het algemeen minder extreem in die dingen...

Oh, en Neuralnet (ik blijf editten...), ik dacht altijd dat met eerste levensbehoeften dingen werden bedoeld die je nodig hebt om niet dood te gaan (zuurstof, eten, drinken, beschutting tegen extreem weer, usw.). Ik denk dat seks (want zo spel je dat ) en liefde toch wat hoger staan. Ik klink nu een beetje maslowiaans, maar je snapt wel wat ik bedoel, denk ik.

[ Bericht 66% gewijzigd door Hooghoudt op 21-08-2005 08:46:39 ]
Nicht ärgern, nur wundern!
  zondag 21 augustus 2005 @ 10:16:54 #16
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_29832686
dat verhaal van faxie is heel herkenbaar in bijna alle opzichten
---
pi_29837034
Het is huilen met de pet op
1.618033988749894848204586834365638117720309179805762862135448622705260462818902449707
20720418939113748475408807538689175212663386222353693179318006076672635443338908659593
95829056383226613199282902678806752087668925017116962070322210432162695486262
pi_29839503
quote:
Oh, en Neuralnet (ik blijf editten...), ik dacht altijd dat met eerste levensbehoeften dingen werden bedoeld die je nodig hebt om niet dood te gaan (zuurstof, eten, drinken, beschutting tegen extreem weer, usw.). Ik denk dat seks (want zo spel je dat ) en liefde toch wat hoger staan. Ik klink nu een beetje maslowiaans, maar je snapt wel wat ik bedoel, denk ik.
Er wordt veel over gediscussieerd, maar evolutionair gezien is het een levensbehoefte. Je eet om in leven te blijven en je blijft in leven om je te kunnen voortplanten. Zo niet, dan worden de genen niet doorgegeven en heeft jouw soort een probleem. Verder worden mensen die nooit een relatie en seks hebben vaker depressief en na een ernstige depressie kan suicide volgen. Hoewel minder duidelijk lijkt seks wel degelijk een levensbehoefte te zijn.

Natuurlijk, de behoefte laat zich bij seks wel pas veel later gelden dan eten. Een jaar zonder seks is te doen. Een jaar zonder eten niet. Dus zullen mensen inderdaad eerst de ene behoefte vervullen en dan het andere zoals Maslow dat beschrijft.
pi_29841119
Ik heb veel gemist denk ik uit het vorige deel. Deze keer maar wat beter bij blijven.
quote:
Daar heb je zeker een punt. Het is alleen niet zo dat ik altijd ongelukkig ben, want dat is niet zo. Je moet er zelf ook wat van maken. Alleen ben ik wel van mening dat je bepaalde dingen mist. Ik wil echt geen relatie voor het hebben van een relatie, dat zou een hele verkeerde reden zijn. Een relatie moet je ook niet op hemelen, want een relatie hebben is ook niet alles. Iedere relatie kent zijn ruzie's e.d. Ik zou wel een relatie willen, want ik wil mijn leven delen met iemand.
Alleen ben ik wel benieuwd hoe het zou verlopen, hoe ik ben in een relatie.
  zondag 21 augustus 2005 @ 16:24:04 #20
99533 zurekop
ye see house is a feelin'
pi_29841624
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 00:50 schreef thaleia het volgende:
Maar zelfs al zou het een legitieme reden zijn om erg ongelukkig te zijn (...), dan nog kun je beter ervoor kiezen om niet enkel om die reden erg ongelukkig te zijn. Je hebt er zo weinig invloed op he, of je vandaag iemand leuks tegenkomt of pas over tien jaar, (...)
Ik denk dat je niet ongelukkig kunt zijn venwege het niet-hebben van seks en relaties, maar je bent
in zo'n geval ongelukkig omdat je zelf niks klaarspeelt en jezelf een grote loservindt (wat misschien
ook zo is, net als dat je een ernstige ziekte hebt). De seks- en relatieloosheid is een symptoom,
geen oorzaak.

En of er wat aan de oorzaak te doen is, ligt natuurlijk aan het geval: een onzekere kerel (of meisje)
die er goed uitziet, zal waarschijnlijk vroeg of laat van alle onzekerheden afkomen en bij
iedere relatie sterker worden. Een echte lelijke nerd krijgt met het verstrijken van de tijd en
per afwijzing een steeds lager zelfbeeld, wat de boel weer verslechtert...
Je hebt gelijk dat zo iemand zich juist moet gooien op de dingen waar ie wel gelukkig
van wordt (bv. computeren, Dungeons and Dragons spelen, whatever), maar het is natuurlijk
geen kwestie van gelijke kansen, dat de een er één week en de ander er tien jaar over doet
om iemand 'tegen te komen'.
pi_29843082
Oh maar dat heb ik ook niet gezegd hoor, van die gelijke kansen.

Ik bedoelde meer dat het gewoon een kwestie is van geluk of pech hebben of je morgen/volgende week/komend jaar iemand leuks tegenkomt met wie het geweldig klikt, en als dat niet gebeurt breng je morgen/volgende week/het hele komende jaar op een aangenamere manier door als je je er niet al te ongelukkig om voelt.
  zondag 21 augustus 2005 @ 18:14:44 #22
99533 zurekop
pi_29845038
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 17:12 schreef thaleia het volgende:
Ik bedoelde meer dat het gewoon een kwestie is van geluk of pech hebben of je morgen/volgende week/komend jaar iemand leuks tegenkomt met wie het geweldig klikt,
nouja, dat "geluk of pech hebben" is dan wel afhankelijk van de persoon. Want sommigen hebben
gewoon meer kans om een leuk-iemand-die-dan-ook-wederzijds-interesse-heeft tegen te komen. (want ik kom bijvoorbeeld elke dag fantastisch leuke vrouwen tegen, die kans is inderdaad bij
velen gelijk, maar daar heb je natuurlijk nog niets aan )
quote:
en als dat niet gebeurt breng je morgen/volgende week/het hele komende jaar op een aangenamere manier door als je je er niet al te ongelukkig om voelt.
Dat is een waar woord. Verdriet om dit soort dingen moet je gewoon wegdrukken met amusement,
pretparken, bierdrinken, spellen, sporten etc..
  zondag 21 augustus 2005 @ 19:47:16 #23
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_29847878
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 15:04 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Er wordt veel over gediscussieerd, maar evolutionair gezien is het een levensbehoefte. Je eet om in leven te blijven en je blijft in leven om je te kunnen voortplanten. Zo niet, dan worden de genen niet doorgegeven en heeft jouw soort een probleem. Verder worden mensen die nooit een relatie en seks hebben vaker depressief en na een ernstige depressie kan suicide volgen. Hoewel minder duidelijk lijkt seks wel degelijk een levensbehoefte te zijn.

Natuurlijk, de behoefte laat zich bij seks wel pas veel later gelden dan eten. Een jaar zonder seks is te doen. Een jaar zonder eten niet. Dus zullen mensen inderdaad eerst de ene behoefte vervullen en dan het andere zoals Maslow dat beschrijft.
Pff, "evolutionair gezien"... Ja, er is wel meer nodig voor de overleving van je genen, maar is de gezondheid van je kinderen, kleinkinderen, achterkleinkinderen usw. dan ook een eerste levensbehoefte? En vruchtbaarheid in het algemeen? Volgens jouw ideeën wel, maar mij gaat dat wat te ver.
  zondag 21 augustus 2005 @ 20:00:01 #24
99533 zurekop
pi_29848380
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 19:47 schreef Hooghoudt het volgende:
Pff, "evolutionair gezien"... Ja, er is wel meer nodig voor de overleving van je genen, maar is de gezondheid van je kinderen, kleinkinderen, achterkleinkinderen usw. dan ook een eerste levensbehoefte? En vruchtbaarheid in het algemeen? Volgens jouw ideeën wel, maar mij gaat dat wat te ver.
Haha, je hebt helemaal gelijk. Ik wilde er eigenlijk ook al op reageren, had niet zo'n zin.

Ik wordt ook een beetje moe van die teksten als "seks is een levensbehoefte". Dat heeft
echt totaal niks met levenbehoeften te maken en is alleen maar borrelpraat van mensen
die òf slecht in de biologie zijn onderwezen, òf willen opscheppen dat zij zelf zogenaamd
niet zonder seks kunnen (stoer hoor)...

(en die benadering van Maslow is een psychologische theorie over motivatie en heeft weinig
met Darwin van doen. Enige punt wat je zou kunnen maken is dat je seksleven een vorm
van zelfverwezenlijking is ergens bovenaan de piramide)
  zondag 21 augustus 2005 @ 20:56:12 #25
91306 GF
Kingwood
pi_29850765
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 00:12 schreef Zero2Nine het volgende:
Natuurlijk, zo is de topictitel ook. Maar ik haalde even een relevante bijzaak aan wat ter sprake kwam in het vorige deel
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 08:39 schreef Hooghoudt het volgende:
Wat is 'vreemde' muziek? Ik luister ook 'vreemde' muziek (volgens velen), en dat heeft inderdaad geen aantrekkingskracht op vrouwen, die zijn over het algemeen minder extreem in die dingen...
Je muzieksmaak doet er in eerste instantie niet zoveel toe hoor.

Voor een groot deel is het allemaal een negatieve spiraal waar je in terecht komt denk ik. Zeker als je ouder wordt en er niks veranderd. Niet goed voor je zelfvertrouwen en zelfbeeld wat dan dus weer doorwerkt. Zelfvertrouwen blijft de sleutel in mijn ogen. En wat geluk.
  zondag 21 augustus 2005 @ 21:20:25 #26
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_29851769
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 15:04 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Maar wie planten zich in onze samenleving nu werkelijk het meeste voort? dat is volgens mij juist niet de sterkste groep maar eerder het tokkie soort.
---
pi_29853191
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 03:06 schreef Faxie het volgende:

[..]

- Heel verhaal -
Weet je wat jij eens moet proberen, niet de player uit proberen te hangen als er vrouwen zijn, gewoon je kut grappen maken en lompe opmerkingen drheen gooien met een grote glimlach zodat ze weet dat je het niet meent. als een vrouw goed reageerd op wie jij echt bent en wat je echt doet en ze doet relaxed terug weet je dat je iemand hebt gevonden waar je het langer mee vol kan houden.... als dat niet gaat stop er dan niet eens tijd in.

Tip van de meester
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
  zondag 21 augustus 2005 @ 23:18:49 #28
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_29855109
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 00:50 schreef thaleia het volgende:
Je hebt er zo weinig invloed op he, of je vandaag iemand leuks tegenkomt of pas over tien jaar
Dit is echt dikke bullshit imo. En dat meen ik serieus.

Weet je hoeveel 'leuke' mensen er rondlopen op deze aardkloot? Tuurlijk, d'r zitten er ook een heleboel tussen waarmee je niets te maken moet hebben (te crimineel of juist te stijfjes, zo dom als het achtereind van een koe of juist een professor waarmee geen leuk gesprek valt te voeren, ...), maar vergis je niet: die verhouding leuk / niet-leuk ligt (voor relaties) denk ik ergens 30% / 70% (misschien 80%/20% of 95%/5%, afhankelijk aan welke stap binnen een relatie je denkt (zoenen, sex, verkering of trouwen) en of je heel erg selectief bent.

Maar iig niet 0.0001% / 99.9999%.

Ergo: er zijn genoeg leuke mensen die bij je zouden passen. Als je ze maar zou leren kennen. En volgens mij ligt het probleem bij veel van de eeuwige maagden dan ook daar. Je leert niet genoeg mensen kennen.
En/of je durft niet de benodigde stappen te zetten om die ander jouw interesse kenbaar te maken.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_29855675
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 22:03 schreef GWD het volgende:

[..]

Weet je wat jij eens moet proberen, niet de player uit proberen te hangen als er vrouwen zijn, gewoon je kut grappen maken en lompe opmerkingen drheen gooien met een grote glimlach zodat ze weet dat je het niet meent. als een vrouw goed reageerd op wie jij echt bent en wat je echt doet en ze doet relaxed terug weet je dat je iemand hebt gevonden waar je het langer mee vol kan houden.... als dat niet gaat stop er dan niet eens tijd in.

Tip van de meester
Ik doe dus juist niet de player uithangen... ... Die 2 relaties die ik gehad heb waren niet omdat ik en player poogde te zijn ofzo, maar omdat ik het alleen zijn zo beu was.

En d'r is ook niks gebeurd die 2 keer....omdat ik juist totaal niet opdringerig en gehaast ben...

Bij m'n eerste was ik gewoon erg afwachtend, in de veronderstelling dat het vroeg of laat wel zou komen, wat dus uiteindelijk niet gebeurde (klikte ook niet echt enzo), en bij m'n 2e heb ik het zelf al heel snel uitgemaakt omdat ik doorhad dat ik precies hetzelfde zat te doen als bij de 1e. Ik zat mezelf en haar voor de gek te houden eigenlijk...dan maar geen sex en gewoon uitmaken want anders houden we er allebei een slecht gevoel aan over denk ik...

Ik plaats mooie meiden ook te snel op een voetstuk trouwens....wat valt daar tegen te doen? ... En ik weet dat ze ook maar gewoon meiden zijn zoals alle anderen enz blabla, maar daar kan ik niks mee....

[ Bericht 33% gewijzigd door Faxie op 21-08-2005 23:51:45 ]
  zondag 21 augustus 2005 @ 23:41:58 #30
99533 zurekop
pi_29855684
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 23:18 schreef HenryHill het volgende:
En/of je durft niet de benodigde stappen te zetten om die ander jouw interesse kenbaar te maken.
precies, thaleia, zoiets bedoelde ik dus ook met "de kansen zijn niet voor iedereen gelijk"
de kans om leuke (relatie-waardige) mensen tegen te komen is voor iedereen globaal
hetzelfde, maar om er daadwerkelijk iets mee te doen...
dat is dus geen kwestie van bij de één duurt het een week, de ander heeft pas iemand
na tien jaar
pi_29855746
quote:

[..]

Eensch. Stappen zetten, mensen ontmoeten, je een beetje sociaal opstellen en je vergroot je kans met een aardige factor. En ja, dat is voor sommige mensen moeilijk. Maar het idee dat er zo weinig mensen rondlopen die je zouden kunnen liggen, is vreemd.
pi_29855998
Ja-ha, maar dat bedoelde ik ook helemaal niet
Je kunt uiteraard op allerlei manieren je kansen vergroten. Maar dan nog weet je niet of je volgende week iemand tegenkomt of over tien jaar, en de tijd die het nu eenmaal nog duurt kun je het beste maar op een zo aangenaam mogelijke manier doorbrengen.

Dat is alles wat ik wilde zeggen
pi_29856361
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 19:47 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

En waarom dan wel? Waar denk je dat de volledige dierenwereld - de mens incluis dus - zijn hele leven mee bezig is? Zou dat dan geen (eerste) levensbehoefte zijn?
pi_29856525
Om zichzelf in stand te houden?.... Voortplanten is om de soort in stand te houden, dus wat mij betreft niet 1e, maar 2e.... Eerst jezelf, dan je soort

Of dit juistis volgens de definities weet ik niet, maar zo zie ik het wel eigenlijk.
  maandag 22 augustus 2005 @ 00:24:06 #35
99533 zurekop
pi_29856692
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 00:07 schreef Diederik_Duck het volgende:
En waarom dan wel? Waar denk je dat de volledige dierenwereld - de mens incluis dus - zijn hele leven mee bezig is? Zou dat dan geen (eerste) levensbehoefte zijn?
ik snap dat de TV je misschien wat beïnvloed, maar niet alles draait om seks
termen als levensbehoefte moet men gewoon achterwege laten.
Natuurlijk moet er geneukt worden om een soort in stand te houden en daar
heeft de natuur ook prima trucjes voor bedacht dat dat wel gebeurt. Maar nee, geen
levensbehoefte.
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 00:15 schreef Faxie het volgende:
Om zichzelf in stand te houden?.... Voortplanten is om de soort in stand te houden, dus wat mij betreft niet 1e, maar 2e.... Eerst jezelf, dan je soort

Of dit juistis volgens de definities weet ik niet, maar zo zie ik het wel eigenlijk.
je hebt gelijk.

onder het motto "liever zuurstof dan seks!"
pi_29857034
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 00:24 schreef zurekop het volgende:

[..]

ik snap dat de TV je misschien wat beïnvloed
Ik baseer GEEN ENKELE opinie van mijzelf op tv gerelateerde beeldvorming, maar op het gebruiken van mijn kennis en gelukkig ruim bedeelde hersencapaciteit, laat dat duidelijk zijn.
quote:
, maar niet alles draait om seks
termen als levensbehoefte moet men gewoon achterwege laten.
Natuurlijk moet er geneukt worden om een soort in stand te houden en daar
heeft de natuur ook prima trucjes voor bedacht dat dat wel gebeurt. Maar nee, geen
levensbehoefte.
Absoluut wél. Ik denk dat jij het begrip levensbehoefte veel te nauw uitlegt. Er is geen leven zonder voortplanting, alles en iedereen is er op geprogrammeerd het leven te laten doorgaan - was dat niet zo dan hadden wij hier niet deze stukjes zitten typen - , dat is zeker zo'n harde natuurwet als het zelfbehoud; weleens gezien of gehoord dat ouders zich voor hun kinderen opofferen? Waarom zou dat zijn? Denk daar eens over na.
pi_29857915
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 00:52 schreef Neuralnet het volgende:

Ik wel!!!! Mij is het gelukt om op die manier jarenlang gelukkig te zijn.

Zo tussen mijn 18e en 24e had ik 0 vrienden, ik ging nooit uit of op vakantie. Er gingen soms weken voorbij dat ik met niemand echt sprak, op functionele gesprekken (in winkels enzo) na en met mijn ouders (ik woonde nog thuis).

Geen sex, liefde, genegenheid (nee, ook niet echt met mijn ouders) of vriendschappen. Alleen me, myself & I. En ja dat was een prima tijd. Ik deed wat ik wilde: eindeloos lezen, films kijken, muziek luisteren, wandelingen en fietstochten maken. Dat was alles wat ik nodig had, en het was geheel mijn eigen keuze om zo alleen te zijn.

Dat tamelijk bizarre leventje werd echter compleet verwoest doordat ik verliefd werd op een collega. In 1 klap voelde ik me eenzaam, minderwaardig, een buitenstaander en miste ik alles waarnaar ik nooit verlangt had - seks, vrienden, liefde.

Zo heb ik 2 jaar lang in een heel diep dal gezeten. Ik moest alles gaan leren, sociaal zijn, contacten maken, etc. En godzijdank is het me gelukt - met als bekroning een relatie die nu een paar maanden loopt.

Maar goed dit is mijn persoonlijke verhaal en wel heel uitzonderlijk, dat zal iedereen wel duidelijk zijn.
pi_29862117
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 23:44 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Eensch. Stappen zetten, mensen ontmoeten, je een beetje sociaal opstellen en je vergroot je kans met een aardige factor. En ja, dat is voor sommige mensen moeilijk. Maar het idee dat er zo weinig mensen rondlopen die je zouden kunnen liggen, is vreemd.
Alleen al omdat je zo loopt te focussen werkt zo'n strategie niet, misschien alleen bij het mainstream volk. Zelf ook weleens geprobeerd, zonder resultaat. Juist in een periode waarin ik weinig sociale contacten had kwam ik opeens iemand tegen en kreeg ik uiteindelijk ook een relatie (die allang weer voorbij is maar dat terzijde).
  maandag 22 augustus 2005 @ 12:15:42 #39
99533 zurekop
pi_29862988
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 00:41 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik baseer GEEN ENKELE opinie van mijzelf op tv gerelateerde beeldvorming, maar op het gebruiken van mijn kennis en gelukkig ruim bedeelde hersencapaciteit, laat dat duidelijk zijn.
Hold your horses man, was een grapje.
quote:
Absoluut wél. Ik denk dat jij het begrip levensbehoefte veel te nauw uitlegt.
daar heb je inderdaad gelijk in
quote:
Er is geen leven zonder voortplanting, alles en iedereen is er op geprogrammeerd het leven te laten doorgaan - was dat niet zo dan hadden wij hier niet deze stukjes zitten typen - , dat is zeker zo'n harde natuurwet als het zelfbehoud; weleens gezien of gehoord dat ouders zich voor hun kinderen opofferen? Waarom zou dat zijn? Denk daar eens over na.
We zitten hier in een topic dat gaat over mensen die nooit een relaties/seks hebben
gehad. Persoonlijke, individuele ervaringen hiermee.
Nu, als je wilt beweren dat voortplanting nodig is om een diersoort in stand te houden
en dat je dat kunt zien als een 'levenbehoefte' van die soort, heb je absoluut gelijk.
Dit snijdt alleen weinig hout in deze context. Ik denk ook niet dat jongetjes en meisjes
die in allerhande kroegen elkaar staan te regelen, een behoefte voelen die ook maar in
de verste verte afstamt van de opofferingsgezindheid van hun ouders.
  maandag 22 augustus 2005 @ 12:52:21 #40
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_29863584
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 00:41 schreef Diederik_Duck het volgende:
Absoluut wél. Ik denk dat jij het begrip levensbehoefte veel te nauw uitlegt. Er is geen leven zonder voortplanting, alles en iedereen is er op geprogrammeerd het leven te laten doorgaan - was dat niet zo dan hadden wij hier niet deze stukjes zitten typen - , dat is zeker zo'n harde natuurwet als het zelfbehoud; weleens gezien of gehoord dat ouders zich voor hun kinderen opofferen? Waarom zou dat zijn? Denk daar eens over na.
Ik heb genoeg nagedacht over evolutie: ik heb biologie gestudeerd en bovendien onlangs The Origin of Species gelezen. Het "overleven van de soort" is overigens zo achterhaald dat zelfs Darwin er niet over schreef (in 1859). Sterker nog, hij was zeer kritisch over de indeling van organismen in soorten en varianten en concludeerde dat het onderscheid tussen een soort en een variant vaak arbitrair is. Maar dit terzijde.

Het gaat hier klaarblijkelijk over een verschil in definitie. Mijn definitie van "eerste levensbehoefte" is alles wat je nodig hebt om niet dood te gaan. Een andere definitie waar je ook de "overleving van de genen" of iets anders evolutionairs in betrekt is mijns insziens niet echt werkbaar, omdat dan de overleving van je nageslacht tot in het oneindige meegerekend zou moeten worden, wat toch moeilijk als iets practisch gezien kan worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hooghoudt op 22-08-2005 13:18:23 ]
  maandag 22 augustus 2005 @ 13:04:23 #41
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_29863783
quote:

[..]

Weet je hoeveel 'leuke' mensen er rondlopen op deze aardkloot? Tuurlijk, d'r zitten er ook een heleboel tussen waarmee je niets te maken moet hebben (te crimineel of juist te stijfjes, zo dom als het achtereind van een koe of juist een professor waarmee geen leuk gesprek valt te voeren, ...), maar vergis je niet: die verhouding leuk / niet-leuk ligt (voor relaties) denk ik ergens 30% / 70% (misschien 80%/20% of 95%/5%, afhankelijk aan welke stap binnen een relatie je denkt (zoenen, sex, verkering of trouwen) en of je heel erg selectief bent.

Ergo: er zijn genoeg leuke mensen die bij je zouden passen. Als je ze maar zou leren kennen. En volgens mij ligt het probleem bij veel van de eeuwige maagden dan ook daar. Je leert niet genoeg mensen kennen.
Dat denken van deze groep (mezelf incluis) kan natuurlijk ook mooi verklaard worden met de Cognitieve Dissonantietheorie. Je vindt jezelf de moeite waard en speciaal, en je doet je best om een vrouw te vinden. Desondanks lukt dat niet, waardoor dissonantie optreedt ("ik doe mijn best om een vrouw te vinden én ik ben leuk, hoe kan het dan dat het niet lukt?").

Die dissonantie kan je verminderen door te denken dat er maar weinig geschikte vrouwen zijn ("Er zijn er maar heel weinig voor mij, dus de kans is heel klein dat ik er eentje vind is heel klein, dus het is niet raar dat het niet gebeurd, ook al doe ik mijn best en ben ik leuk.") Een andere optie is denken dat je je best niet doet ("Ik ben er nu niet mee bezig" of "Ik doe nog niet genoeg mijn best"), of denken dat je onaantrekkelijk bent ("Ik ben niet leuk", usw.).

Dit wil overigens niet zeggen dat mensen die gedachtes niet kunnen hebben zonder dat ze op deze manier ontstaan (iemand kan zichzelf ook zonder deze gedachtengang lelijk vinden).

Ik moet bekennen dat ik me op al de gedachtes, die uit m'n theorietje naar voren komen, weleens betrap.
pi_29865235
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 12:15 schreef zurekop het volgende:

[..]

Hold your horses man, was een grapje.
Ik had wel zo'n idee, maar ik wilde iedere twijfel tav mijn positie grondig wegnemen .
quote:
[..]

daar heb je inderdaad gelijk in
[..]

We zitten hier in een topic dat gaat over mensen die nooit een relaties/seks hebben
gehad. Persoonlijke, individuele ervaringen hiermee.
Nu, als je wilt beweren dat voortplanting nodig is om een diersoort in stand te houden
en dat je dat kunt zien als een 'levenbehoefte' van die soort, heb je absoluut gelijk.
Dit snijdt alleen weinig hout in deze context. Ik denk ook niet dat jongetjes en meisjes
die in allerhande kroegen elkaar staan te regelen, een behoefte voelen die ook maar in
de verste verte afstamt van de opofferingsgezindheid van hun ouders.
Wat ik probeer te zeggen is dat uit het feit dat wij bestaan valt af te leiden dat er een hele sterke drive tot voortplanting is; ik definieer dat dan als een eerste levensbehoefte.
pi_29865435
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 12:52 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Ik heb genoeg nagedacht over evolutie: ik heb biologie gestudeerd en bovendien onlangs The Origin of Species gelezen. Het "overleven van de soort" is overigens zo achterhaald dat zelfs Darwin er niet over schreef (in 1859).
Kleine kanttekening: gezien het feit dat wij bestaan kan wel degelijk geconcludeerd worden dat er althans tot op dit moment een drang tot voortbestaan aanwezig is, in ieder geval een drang die voldoende is om in de gegeven omstandigheden voort te bestaan.
quote:
Sterker nog, hij was zeer kritisch over de indeling van organismen in soorten en varianten en concludeerde dat het onderscheid tussen een soort en een variant vaak arbitrair is. Maar dit terzijde.

Het gaat hier klaarblijkelijk over een verschil in definitie. Mijn definitie van "eerste levensbehoefte" is alles wat je nodig hebt om niet dood te gaan. Een andere definitie waar je ook de "overleving van de genen" of iets anders evolutionairs in betrekt is mijns insziens niet echt werkbaar, omdat dan de overleving van je nageslacht tot in het oneindige meegerekend zou moeten worden, wat toch moeilijk als iets practisch gezien kan worden.
Wij hebben inderdaad een andere definitie denk ik zo; overigens ben ik jurist, dat verklaart denk ik een groot deel van onze verschillende denkwijzen. Wat ik versta onder eerste levensbehoefte is alles wat redelijkerwijs - gezien de aanleg en verwachtingen van mensen - noodzakelijk is om een leven te leiden dat aan bepaalde basisvoorwaarden voldoet; en daar valt natuurlijk ook het hebben van een relatie en het voortplanten onder.
pi_29866014
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 14:41 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Wat ik probeer te zeggen is dat uit het feit dat wij bestaan valt af te leiden dat er een hele sterke drive tot voortplanting is; ik definieer dat dan als een eerste levensbehoefte.
Ik geloof niet dat voortplanting een primaire levensbehoefte is. Een primaire levensbehoefte is iets wat je nodig hebt om te overleven, als individu zijnde dan. Voortplanting is wel nodig om de soort te laten overleven, maar er is in principe niemand die zich drukmaakt over het voortbestaan van het menselijke ras. Kijk maar wat er op ons heen gebeurd in de wereld, niemand maakt zich zorgen over het voortbestaan van het menselijk ras, mensen kiezen vooral voor zichzelf. Voortplanting is wel genetisch bij ons ingebakken. Ik hoef namelijk geen kinderen, maar wil wel neuken. Voila: anti-conceptie om dit te omzeilen!

Sex zal dus nog eerder een 1e levensbehoefte zijn dan voortplanting.
pi_29866162
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 15:35 schreef Opa Bokma het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat voortplanting een primaire levensbehoefte is. Een primaire levensbehoefte is iets wat je nodig hebt om te overleven, als individu zijnde dan.
Verschil van definitie dus. Overigens: zonder moderne verzorgingsstaat ga je ook veel eerder dood; is dat in deze definitie dan wel een eerste levensbehoefte?
quote:
Voortplanting is wel nodig om de soort te laten overleven, maar er is in principe niemand die zich drukmaakt over het voortbestaan van het menselijke ras.
Jawel, de mens zelf; net zoals de mens zich druk maakt over zijn eigen voortbestaan.
quote:
Kijk maar wat er op ons heen gebeurd in de wereld, niemand maakt zich zorgen over het voortbestaan van het menselijk ras, mensen kiezen vooral voor zichzelf.
Niet mee eens; kijk naar de inrichting van de maatschappij, men laat de minder gelukkigen niet creperen.
quote:
Voortplanting is wel genetisch bij ons ingebakken. Ik hoef namelijk geen kinderen, maar wil wel neuken.
Waarom wil je neuken? Omdat het leuk is om te doen. Waarom is het leuk om te doen? Dat heeft de natuur voor ons verzorgd om te zorgen dat we neuken en dus voortbestaan.
quote:
Voila: anti-conceptie om dit te omzeilen!

Sex zal dus nog eerder een 1e levensbehoefte zijn dan voortplanting.
Dat hangt van de definitie af
  maandag 22 augustus 2005 @ 16:01:13 #46
99533 zurekop
pi_29866384
Het is nu dus puur een taalkundige discussie geworden.

De een zegt dat je "eerste levensbehoefte" op jezelf betrekt,
de ander betrekt het op een soort als geheel;

Maar ontopic: Nog nooit een vriendin of seks gehad...

nee, ik niet, maar ik ga er gelukkig niet dood aan (misschien
indirect, want er is berekend dat singles statistisch een
minder lang leven hebben dan stellen) en verder probeer
ik in de praktijk te brengen wat Thaleia zei: niet teveel
over nadenken en genieten van dingen die je wel kan...
pi_29866426
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 15:46 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Verschil van definitie dus. Overigens: zonder moderne verzorgingsstaat ga je ook veel eerder dood; is dat in deze definitie dan wel een eerste levensbehoefte?
[..]

Jawel, de mens zelf; net zoals de mens zich druk maakt over zijn eigen voortbestaan.
[..]

Niet mee eens; kijk naar de inrichting van de maatschappij, men laat de minder gelukkigen niet creperen.
[..]

Waarom wil je neuken? Omdat het leuk is om te doen. Waarom is het leuk om te doen? Dat heeft de natuur voor ons verzorgd om te zorgen dat we neuken en dus voortbestaan.
[..]

Dat hangt van de definitie af
Oke, niet om te mierenneuken, maar het woord levensbehoefte volgende Van Dale:
quote:
le·vens·be·hoef·te (de ~ (v.))
1 voorwaarde om te kunnen leven
Zonder sex en/of relatie kan je prima honderd jaar worden. Mijn tante annie is 103 jaar (serieus) en die heeft nog nooit een relatie of sex gehad. Haar moeder stierf toen ze 12 was en vanaf toen moest ze voor haar vader zorgen. Die man is dus 96 geworden, arme tante Annie.

Een levensbehoefte is dus iets wat je nodig hebt om niet ter plekke dood neer te vallen. Voortplanting valt daar niet onder. Voortplanting is wel nodig om je soort te laten overleven, maar dat valt niet onder levenbehoeftes. Als het woord "levensbehoefte" bij jou een andere betekenis heeft is dat prima, maar dan moet je niet gek opkijken als mensen het niet met je eens zijn.

Maar goed, dit gaat wel erg off-topic...

[ Bericht 1% gewijzigd door Opa Bokma op 22-08-2005 16:12:55 (typo) ]
pi_29866484
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 16:01 schreef zurekop het volgende:
Het is nu dus puur een taalkundige discussie geworden.

De een zegt dat je "eerste levensbehoefte" op jezelf betrekt,
de ander betrekt het op een soort als geheel;
Maar dat is toch ook logisch? De begrippen waar we het over hebben hebben nu eenmaal geen objectieve inhoud - zoals geen enkel begrip dat heeft, nog even afgezien van het feit dat woorden altijd een zekere onbepaaldheid hebben (Wittgenstein!).
pi_29866514
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 16:04 schreef Opa Bokma het volgende:

[..]

Oke, niet om te mierenneuken, maar het woord levensbehoefte volgende Van Dale:
In een serieuze discussie schiet een Van Dale definitie altijd tekort .
quote:
[..]

Zonder sex en/of relatie kan je prima honderd jaar worden. Mijn tante annie is 103 jaar (serieus) en die heeft nog nooit een relatie of sex gehad. Haar moeder stierf toen ze 12 was en vanaf toen moest ze voor haar vader zorgen. Die man is dus 96 geworden, arme tante Annie.

Een levensbehoefte is dus iets wat je nodig hebt om niet ter plekke dood neer te vallen. Voortplanting valt daar niet onder. Voortplanting is wel nodig om je soort te laten overleven, maar dat valt niet onder levenbehoeftes. Als het woord "levensvoorwaarde" bij jou een andere betekenis heeft is dat prima, maar dan moet je niet gek opkijken als mensen het niet met je eens zijn.

Maar goed, dit gaat wel erg off-topic...
En zie mijn post hierboven.
  maandag 22 augustus 2005 @ 16:13:16 #50
99533 zurekop
pi_29866544
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 16:04 schreef Opa Bokma het volgende:
(...)
precies, en laat de kous daarmee een keer af zijn!
quote:
Als het woord "levensvoorwaarde" bij jou een andere betekenis heeft is dat prima, maar dan moet je niet gek opkijken als mensen het niet met je eens zijn.
dat soort uitspraken valt bij mij meestal in de catagorie stoerdoenerij. Mensen die
zeggen "oh mijn god, ik zou niet zonder seks kunnen!".
Maar als je het voortbestaan van de soort ermee bedoelt, moet je misschien een
ander woord zoeken, zoals ook Opa Bokma hier stelt.
  maandag 22 augustus 2005 @ 16:16:30 #51
125878 Gabry
Lento Violento
pi_29866589
Sex is een norm in onze maatschappij.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_29866692
Pff, ik geef het op. (niet dat ik je gelijk geef, maar meer om de topic in stand te houden )
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 16:01 schreef zurekop het volgende:
...

Maar ontopic: Nog nooit een vriendin of seks gehad...

nee, ik niet, maar ik ga er gelukkig niet dood aan (misschien
indirect, want er is berekend dat singles statistisch een
minder lang leven hebben dan stellen) en verder probeer
ik in de praktijk te brengen wat Thaleia zei: niet teveel
over nadenken en genieten van dingen die je wel kan...
Ik denk niet dat dat direct met je status als single te maken heeft. Wel dat je als single ongelukkiger kan zijn en ongelukkige mensen sterven (statistisch gezien) wel eerder.

Maar als blije single kan je best oud worden denk ik! Wijze uitspraak ook, single zijn heeft ook een boel voordelen. Ik zou het wel weten als ik single was!
pi_29866714
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 16:13 schreef zurekop het volgende:

[..]

precies, en laat de kous daarmee een keer af zijn!
[..]

dat soort uitspraken valt bij mij meestal in de catagorie stoerdoenerij. Mensen die
zeggen "oh mijn god, ik zou niet zonder seks kunnen!".
Maar als je het voortbestaan van de soort ermee bedoelt, moet je misschien een
ander woord zoeken, zoals ook Opa Bokma hier stelt.
Bedoel je mij hier mee Zo ja: overigens ga ik zeker niet een ander woord zoeken, het dekt m.i. prima de lading die ik het heb gegeven. Dat anderen het niet met mij eens zijn houdt immers nog niet in dat ik ongelijk heb. Zo nee: dan is dit nog een nuttige bijdrage .
  maandag 22 augustus 2005 @ 16:50:20 #54
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_29867024
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 14:54 schreef Diederik_Duck het volgende:
Kleine kanttekening: gezien het feit dat wij bestaan kan wel degelijk geconcludeerd worden dat er althans tot op dit moment een drang tot voortbestaan aanwezig is, in ieder geval een drang die voldoende is om in de gegeven omstandigheden voort te bestaan.
Ik zeg ook niet dat die er niet is. Wat ik wél zeg, is dat die drang niet voor "de soort" als geheel geldt, maar voor individuen. Díé willen hun genen zoveel mogelijk doorgeven, de soort als geheel heeft geen eigen wil. Een soort is ook niet, zoals veel mensen denken, een op zichzelf staande entiteit die door de mens ontdekt is, maar een classificatie die door de mens gemaakt is. (Ik gebruik voor het gemak hier de term mens, zodat ik me niet in allerlei bochten hoef te wringen om die term te omzeilen.) Overigens is de term 'individu' ook al problematisch (denk maar aan bijen en bepaalde bacteriënkolonies met zich specialiserende bacteriën), maar ik vrees dat dat buiten het bestek van dit topic valt. Bovendien bevordert dit de toegankelijkheid van dit topic ook niet.
quote:
Wij hebben inderdaad een andere definitie denk ik zo; overigens ben ik jurist, dat verklaart denk ik een groot deel van onze verschillende denkwijzen. Wat ik versta onder eerste levensbehoefte is alles wat redelijkerwijs - gezien de aanleg en verwachtingen van mensen - noodzakelijk is om een leven te leiden dat aan bepaalde basisvoorwaarden voldoet; en daar valt natuurlijk ook het hebben van een relatie en het voortplanten onder.
Je gooit hier weer een nieuwe term in je definitie van "eerste levensbehoefte", waardoor het nog steeds niet duidelijk is wat je bedoelt. Immers, wat zijn "bepaalde basisvoorwaarden"?

Bovendien moet je doelen en middelen niet door elkaar halen. De verzorgingsstaat is geen eerste levensbehoefte, omdat het een middel is om een doel (voedsel, beschutting) te verwezenlijken. Bestek is immers ook geen eerste levensbehoefte, ook al gebruiken we het om voedsel te nuttigen.
  maandag 22 augustus 2005 @ 17:12:13 #55
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_29867322
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 16:16 schreef Gabry het volgende:
Sex is een norm in onze maatschappij.
dus... ?
---
  maandag 22 augustus 2005 @ 17:14:18 #56
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_29867360
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 15:46 schreef Diederik_Duck het volgende:
Hier is het onderscheid tussen proximate en ultimate doelen handig. Dat het leuk is om te neuken (overigens ook om te masturberen, wat geen enkel ultimaat doel heeft), komt omdat er dan wat in onze hersenen gebeurt dat wij ervaren als prettig. Neuken doe je om die prettige staat te bereiken (in het ideale geval, we hebben het nu niet over dwang): een proximaat doel.

Dit is in de loop van de tijd zo ontstaan, omdat (heeeeeeeel grof gezegd) mensen die die prettige staat in hun hersen niet kregen bij het neuken, zich niet voortplantten en hun genen dus niet doorgaven. Om je genen door te geven aan de volgende generatie moet seks dus een plezierige aangelegenheid zijn: een ultimaat doel.

Half-religieus gezemel (dit is wellicht wat oneerbiedig, maar het is zo godsgruwelijk vermoeiend) over De Natuur die dingen voor ons geregeld heeft is een beetje onzinnig. De evolutie heeft geen doel, en kan ook niet nadenken of dingen voor ons regelen. Alles aan de mens wat ontstaan is door de jaren heen, is toevalligerwijs ontstaan, en had een voordeel in de voortplanting (maar niet per sé in de overlevingskans) of in elk geval geen nadeel (daardoor konden zaken als verschillende oogkleuren en oorlellen ontstaan).

Maar goed, zullen we weer on-topic gaan? We zijn wel erg afgedwaald zo (al was het een amusante afdwaling).
pi_29870320
Laten we er inderdaad geen taalkundige discussie maken. Daar is deze topic niet voor.
pi_29871906
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 16:50 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat die er niet is. Wat ik wél zeg, is dat die drang niet voor "de soort" als geheel geldt, maar voor individuen.
De soort is dan ook een niet bestaande entiteit; een fictie vergelijkbaar met bijvoorbeeld de juridische fictie van de rechtspersoon. Toch is er op macro niveau vaak wel sprake van een prominente rol van deze non-entiteiten.
quote:
Díé willen hun genen zoveel mogelijk doorgeven, de soort als geheel heeft geen eigen wil. Een soort is ook niet, zoals veel mensen denken, een op zichzelf staande entiteit die door de mens ontdekt is, maar een classificatie die door de mens gemaakt is.
Ik ben jurist, dit is mijn werkterrein .
quote:
(Ik gebruik voor het gemak hier de term mens, zodat ik me niet in allerlei bochten hoef te wringen om die term te omzeilen.) Overigens is de term 'individu' ook al problematisch
mee eens, maar je moet toch wat om een discussie te kunnen voeren; generalisaties zijn onvermijdelijk.
quote:
(denk maar aan bijen en bepaalde bacteriënkolonies met zich specialiserende bacteriën), maar ik vrees dat dat buiten het bestek van dit topic valt. Bovendien bevordert dit de toegankelijkheid van dit topic ook niet.
Och, niet iedereen die hier post is debiel toch? Degenen die het niet interesseert lezen er maar overheen.
quote:
[..]

Je gooit hier weer een nieuwe term in je definitie van "eerste levensbehoefte", waardoor het nog steeds niet duidelijk is wat je bedoelt. Immers, wat zijn "bepaalde basisvoorwaarden"?
Dat is afhankelijk van de omstandigheden van het geval, en uiteraard voor (felle ) discussie vatbaar.
quote:
Bovendien moet je doelen en middelen niet door elkaar halen. De verzorgingsstaat is geen eerste levensbehoefte, omdat het een middel is om een doel (voedsel, beschutting) te verwezenlijken.
Het was een reactie op "Ik geloof niet dat voortplanting een primaire levensbehoefte is. Een primaire levensbehoefte is iets wat je nodig hebt om te overleven, als individu zijnde dan. " Overigens is dit niet zo simpel als je doet voorkomen, want ook hier speelt het probleem dat voedsel een generaliserende term is, immers is koren het voedsel, of is dat brood? Het doel is hier dus een door de mens verzonnen generaliserende aanduiding van dat wat in feite niet in een noemer valt onder te brengen.
quote:
Bestek is immers ook geen eerste levensbehoefte, ook al gebruiken we het om voedsel te nuttigen.
Daar ben ik het volmondig ( ) mee eens.

[ Bericht 2% gewijzigd door Diederik_Duck op 22-08-2005 23:38:48 ]
pi_29872516
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 17:14 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Hier is het onderscheid tussen proximate en ultimate doelen handig. Dat het leuk is om te neuken (overigens ook om te masturberen, wat geen enkel ultimaat doel heeft), komt omdat er dan wat in onze hersenen gebeurt dat wij ervaren als prettig. Neuken doe je om die prettige staat te bereiken (in het ideale geval, we hebben het nu niet over dwang): een proximaat doel.

Dit is in de loop van de tijd zo ontstaan, omdat (heeeeeeeel grof gezegd) mensen die die prettige staat in hun hersen niet kregen bij het neuken, zich niet voortplantten en hun genen dus niet doorgaven. Om je genen door te geven aan de volgende generatie moet seks dus een plezierige aangelegenheid zijn: een ultimaat doel.

Half-religieus gezemel (dit is wellicht wat oneerbiedig, maar het is zo godsgruwelijk vermoeiend) over De Natuur die dingen voor ons geregeld heeft is een beetje onzinnig. De evolutie heeft geen doel,
Mee eens.
quote:
en kan ook niet nadenken of dingen voor ons regelen.
Idem.
quote:
Alles aan de mens wat ontstaan is door de jaren heen, is toevalligerwijs ontstaan, en had een voordeel in de voortplanting (maar niet per sé in de overlevingskans) of in elk geval geen nadeel (daardoor konden zaken als verschillende oogkleuren en oorlellen ontstaan).
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat er weliswaar geen doel is, de evolutie is m.i. richtingsloos, echter het feit dát bepaalde dingen er zijn is wel verklaarbaar, aangezien bepaalde zaken nu eenmaal werken en andere niet. Seks dient wel degelijk een doel, weliswaar niet zingevend maar het heeft wel gevolgen die een instandhouding van een fenomeen blijken te garanderen, waardoor het blijft bestaan.
quote:
Maar goed, zullen we weer on-topic gaan? We zijn wel erg afgedwaald zo (al was het een amusante afdwaling).
Het is inderdaad een amusante discussie, hopelijk evenzeer gewaardeerd door de mede topicisten .
pi_29874725
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 23:33 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

De soort is dan ook een niet bestaande entiteit; een fictie vergelijkbaar met bijvoorbeeld de juridische fictie van de rechtspersoon. Toch is er op macro niveau vaak wel sprake van een prominente rol van deze non-entiteiten.
[..]

[..]

Och, niet iedereen die hier post is debiel toch? Degenen die het niet interesseert lezen er maar overheen.
Zeker niet debiel nee. Maar je gooit er wel genoeg academische termen in die niet iedereen hier zal begrijpen. Daarbij wordt het behoorlijk off-topic, misschien weer on-topic verder gaan?

No hard feelings. Maar nog één keer: ik snap de discussie niet helemaal. Jouw betekenis van "primaire levensbehoefte" is anders dan die van die van mij. Die slaat namelijk op het indivudu. Die van jou slaat op de menselijke soort, die heeft inderdaad voorplanting als primaire levensbehoefte. Het indivudu moet zien te overleven voor de tijd die hij te leen heeft. Voortplanting valt niet onder dit pakketje primaire levensbehoeften, voedingsstoffen, water en zuurstof (o.a.) wel. Hij kan zonder voortplanting zijn leven uitzitten. De soort daar aan tegen heeft voortplanting nodig om voort te bestaan. Hier zijn we het toch wel over eens?

Maargoed, weer on-topic! Hoe staat het eigenlijk met jouw sex-leven?
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 01:36:58 #61
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_29875705
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 23:33 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ja, dat zal best. Maar éérst vindt de classificatie plaats, en daarna nemen we er patronen in waar op dat macro-niveau, wat niet wil zeggen dat er ook daadwerkelijk van oorzaak en gevolg sprake is. Een soort als groep veroorzaakt niks.
quote:
Ik heb biologie gestudeerd, doe nu psychologie en heb m'n bachelorthese van psychologie over een min of meer medisch onderwerp geschreven. Het zal ook wel ergens in mijn werkterrein vallen.
quote:
Neuh, maar niet iedereen begrijpt alle termen die we gebruiken (dit zeg ik zonder arrogant over te willen komen), dus dan is het niet zo boeiend voor die personen, en aangezien het hele topic er nu door in beslag wordt genomen...
quote:
Dat is afhankelijk van de omstandigheden van het geval, en uiteraard voor (felle ) discussie vatbaar.
Ja, wat hebben we daaaaaar nu aan.
quote:
Het was een reactie op "Ik geloof niet dat voortplanting een primaire levensbehoefte is. Een primaire levensbehoefte is iets wat je nodig hebt om te overleven, als individu zijnde dan. " Overigens is dit niet zo simpel als je doet voorkomen, want ook hier speelt het probleem dat voedsel een generaliserende term is, immers is koren het voedsel, of is dat brood? Het doel is hier dus een door de mens verzonnen generaliserende aanduiding van dat wat in feite niet in een noemer valt onder te brengen.
Ok. Maar we moeten nu echt weer on topic. Nog geneukt?
pi_29904182
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 01:37 schreef Soul79 het volgende:
Dat tamelijk bizarre leventje werd echter compleet verwoest doordat ik verliefd werd op een collega. In 1 klap voelde ik me eenzaam, minderwaardig, een buitenstaander en miste ik alles waarnaar ik nooit verlangt had - seks, vrienden, liefde.
Aardige uitspraak. Je miste alles waar je nooit naar verlangt had. Dat herken ik wel.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 15:14:53 #63
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_29921536
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 23:00 schreef kwarktaart het volgende:

[..]

Aardige uitspraak. Je miste alles waar je nooit naar verlangt had. Dat herken ik wel.
Wat de boer niet kent vreet 'ie niet, maar mist 'ie ook niet

Wat mijzelf betreft, ik heb inmiddels 3,5 jaar een relatie, ben nog niet 'all the way' gegaan, heb genoeg ervaring op elk ander onderdeel wat bij sex komt kijken. Ondanks dat ik dus nog maagd ben voel ik me goed in deze relatie. Tuurlijk ben ik nog steeds nieuwsgierig naar of neuken op zich nou zo plezierig is als wordt beweerd, maar essentieel is het zeker niet.
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_29923418
3,5 jaar een relatie en geen seks?

woensdag 24 augustus 2005 @ 16:20:05 #65
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_29923785
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 16:11 schreef GF het volgende:
3,5 jaar een relatie en geen seks?

Je kijkt verbaasd . Wil je uitleg of volstaat de mededeling dat het niks met religie of andere overtuigingen te maken heeft?
pi_29923942
ik zou wel uitleg willen, ja ... heel vreemd, al is het je eigen keuze uiteraard en doe je er geen kat kwaad mee. ik zou het NIET kunnen iig
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
pi_29924134
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 16:20 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]

Je kijkt verbaasd . Wil je uitleg of volstaat de mededeling dat het niks met religie of andere overtuigingen te maken heeft?
Ik ben ook nogal verbaasd. Jullie keuze natuurlijk, daar heb ik respect voor. Alleen waarom?

Ik zou het ook niet kunnen overigens.
pi_29924251
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 16:20 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]

Wat mij betreft krijg jij ook de Darwin Award, maar beter dat je even uit de doeken doet wat je precies bezield.
pi_29924366
Zet je verstand spreekwoordelijk op 0 en stap op een vrouw af.
Sommige mensen zijn hier goed in en andere wat minder.

Loop gewoon je slurf achter na zou ik zeggen.

Met nadenken over hoe zal ik het aanpakken in een kroeg of disco heb ik nog nooit een vrouwke kunnen krijgen

PS. vergeet niet om optijd je verstand te gebruiken, anders heb je 9 maanden later een verassing
pi_29924692
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 16:36 schreef von_manstein het volgende:

PS. vergeet niet om optijd je verstand te gebruiken, anders heb je 9 maanden later een verassing
Scheelt wel de opvoeding.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 18:27:27 #71
98793 Koktailsaus
In my mind, I hear u call
pi_29928160
quote:

[..]

Mee eens, Behalve dat moet er ook meer zijn dan dat...
Even over mezelf gesproken ben ik erg spontaan en heb best wat contacten...

Op het moment hou ik me er niet zoveel mee bezig omdat ik 4 maanden verlieft ben geweest, en volgens die persoon had ik een "Reputatie" met vrouwen... Jeh right....

Vanaf mn 14 -17 heel veel rond gekeken en wel aantal "relaties" gehad maar dat was niet echt serieus....

Van mn 17 - nu alleen btje scharrels, zolang ik niet verlieft word gaat alles helemaal goed... totdat ik verlieft wordt en dan moeten ze me niet

En dan praat ik over ongeveer over 8x meiden na elkaar.... (met tussenstops dan wel...)

Zeg jij het maar
  woensdag 24 augustus 2005 @ 18:36:58 #72
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_29928501
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 16:32 schreef JeroenMeloen het volgende:

[..]

Wat mij betreft krijg jij ook de Darwin Award, maar beter dat je even uit de doeken doet wat je precies bezield.
zucht ... darwin awards zijn voor domme en dode mensen. misschien is de persoon wel heel intelligent en is het dus jammer dat hij dit doet, dan krijg je dus geen darwin award maar zou je iets van een darwin stimulatie moeten krijgen om iets aan je situatie te veranderen eventueel
---
  woensdag 24 augustus 2005 @ 20:34:08 #73
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_29932523
petitlapin, GF, JeroenMeloen en Zero2Nine:

Bij sommige mensen had misschien al een belletje kunnen gaan rinkelen als je leest dat ik nog niet heb geneukt in een relatie terwijl ik niet wordt gehinderd door streng religieuze belemmeringen.

Maar goed, ter verduidelijking: mijn vriendin is in haar jeugd een paar jaar misbruikt. Ze is nog steeds bezig om daar overheen te komen, en omdat de rest van de relatie prima in elkaar steekt (veel gemeenschappelijke hobbies / interesses, goed met elkaar kunnen praten enz.) wil ik deze relatie niet opgeven. Ik geef toe, het klinkt nogal opofferend en het is ook zeker niet altijd leuk. Maar ik ben zelf van mening dat ook wat geknuffel zonder sex (voorlopig) afdoende is. Wat de zaak hooguit wat extra compliceert is dat ik wel een verhoogde behoefte aan sex heb, wat er bij mij dan maar in resulteerd dat ik ook een vaste relatie met mijn rechterhand heb .

Conclusie: ik ben niet gek, ik kom naar mijn weten niet in aanmerking voor Darwin Awards. Hooguit voor een opmerking dat ik een fabelachtig geduld heb. En een relatie heb die hechter is dan menig Fokker zich zal kunnen voorstellen
pi_29932620
en hoeveel tijd denkt ze zo nog nodig te hebben voor ze er over is ? ze kent je al 3,5 jaar, vertrouwt ze je nog niet ???? wat geeft je de zekerheid dat ze na 30 jaar wel wil
  woensdag 24 augustus 2005 @ 20:39:38 #75
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_29932714
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 20:36 schreef petitlapin het volgende:
en hoeveel tijd denkt ze zo nog nodig te hebben voor ze er over is ? ze kent je al 3,5 jaar, vertrouwt ze je nog niet ???? wat geeft je de zekerheid dat ze na 30 jaar wel wil
Dit heeft niks met een gebrek aan vertrouwen te maken. Meer met het verwerken van een trauma waar je u tegen zegt. En wat die 30 jaar betreft: wie niets verwacht en nergens op hoopt heeft ook niks te verliezen. Oftewel: ik wacht gewoon lekker af, op voorwaarde dat zij druk bezig blijft met psychotherapie.

Waarom zou ik van een klein ongemak een groot probleem maken ?
pi_29933110
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 18:36 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

zucht ... darwin awards zijn voor domme en dode mensen. misschien is de persoon wel heel intelligent en is het dus jammer dat hij dit doet, dan krijg je dus geen darwin award maar zou je iets van een darwin stimulatie moeten krijgen om iets aan je situatie te veranderen eventueel
Zolang hij niet voortplant verspreid hij geen genen en is zijn bloedlijn dus evolutietheorietechnisch (en praktisch) dood.

Ik kan er ook absoluut niet bij hoe iemand 3,5 jaar een 'relatie', of wat daar ook van zijt, kan hebben zonder sex...dan noem je het toch gewoon vriendschap?
pi_29934103
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 20:39 schreef Blind_Guardian het volgende:

Dit heeft niks met een gebrek aan vertrouwen te maken. Meer met het verwerken van een trauma waar je u tegen zegt. En wat die 30 jaar betreft: wie niets verwacht en nergens op hoopt heeft ook niks te verliezen. Oftewel: ik wacht gewoon lekker af, op voorwaarde dat zij druk bezig blijft met psychotherapie.

Waarom zou ik van een klein ongemak een groot probleem maken ?
hum, omdat ik sex toch wel heel essentieel vind in een liefdesrelatie bijvoorbeeld voor kinderen en zo ... omdat het zo verschrikkelijk intiem is, met vrienden kun je op een geestelijk niveua heel intiem zijn, maar die lichamelijke intimiteit, dat maakt net dat je een koppel bent, dat er liefde in het spel is.

een relatie zonder sex is voor mij een vriendschap, zeker na meer dan drie jaar, ze kan gewoon schitterend van je profiteren omdat je zo'n lamme goedzak bent en je als maagd niet weet wat je mist.
pi_29934404
Hij maakt er geen probleem van, waarom wordt het hier wel als probleem gezien?
  woensdag 24 augustus 2005 @ 21:28:22 #79
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_29934576
Lezen is lastig volgens mij. Zoals ik al eerder aanstipte: helemaal sexloos ben ik niet hoor, alleen neuken doen we (nog) niet. Dus naar mijn idee heb ik wel een relatie. Mijn vrienden streel of bef ik nl. niet .

En inderdaad, jullie zien mijn situatie als een probleem, ik niet
pi_29934646
omdat ik er met mijn verstand niet bijkan dat hij écht gelooft dat dat meisje na drie-en-een-half jaar niet met hem slaapt wegens misbruik. na drie jaar zou ze hem echt wel mogen vertrouwen, ik heb nog iets gelijkaardigs gehoord. Ik stel me ernstige vragen of dat meisje zich wel enigszins seksueel aangetrokken voelt tot blind_guardian, ik vrees ervoor.
pi_29934697
oraal wil ze alles, maar gewoon neuken niet, je moet het maar begrijpen ... soit, als jij er gelukkig mee bent, goed voor jou, 't is jouw leven
pi_29935223
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 21:30 schreef petitlapin het volgende:
blblabla
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat je over onderwerpen meepraat waar je -blijkbaar- nul verstand van hebt. Ik ook niet, maar dan nog: elkaar zieken en rellen is best leuk, maar het lijkt mij onnodig dat je zo respectloos met andermans levensstijl bemoeit.
pi_29935534
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 21:44 schreef Xharlotte het volgende:

Ik kan er met mijn verstand niet bij dat je over onderwerpen meepraat waar je -blijkbaar- nul verstand van hebt. Ik ook niet, maar dan nog: elkaar zieken en rellen is best leuk, maar het lijkt mij onnodig dat je zo respectloos met andermans levensstijl bemoeit.
mijn excuses, hij doet met zijn relatie wat hij wil, maar ik vind dat als je na drie jaar je partner niet in die mate kan vertrouwen om sex te hebben, dat je echt niet van een liefdesrelatie kan spreken. Ik vind vertrouwen essentieel, en dat ontbreekt blijkbaar. Dit is mijn persoonlijke mening, ik vind het geen relatie.

hij doet wat hij wil, ik vind vreemd wat ik wil.
pi_29935661
Zelfs ik heb in de afgelopen 3.5 jaar nog wel geneukt. Kun je nagaan hoe lang dat is.
pi_29936033
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 21:52 schreef petitlapin het volgende:

[..]

mijn excuses, hij doet met zijn relatie wat hij wil, maar ik vind dat als je na drie jaar je partner niet in die mate kan vertrouwen om sex te hebben, dat je echt niet van een liefdesrelatie kan spreken. Ik vind vertrouwen essentieel, en dat ontbreekt blijkbaar. Dit is mijn persoonlijke mening, ik vind het geen relatie.

Eh, lezen blijft moeilijk he. Er is wel sex in het spel maar geen daadwerkelijke gemeenschap. Je mag natuurlijk je mening hebben, maar je hebt geen flauw idee wat er speelt. Misschien heeft ze iets naars in het verleden meegemaakt of is ze er simpelweg nog niet klaar voor. Ik zou het niet weten, daarom heb ik er ook geen mening over. Maar als hij zegt dat hij een relatie heeft dan heeft ie een relatie. Een relatie is ook niet een vriendschap + sex, komt wel wat meer bij kijken...
pi_29936362
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 21:52 schreef petitlapin het volgende:

[..]

Absoluut, het gaat mij ook niet om het vreemd vinden van bepaalde dingen, maar om de manier waarop je commentaar geeft (in mijn ogen respectloos). Vertrouwen is inderdaad essentieel in liefdesrelaties, maar is seks het enige wat een liefdesrelatie tot een liefdesrelatie maakt (of: waarin een liefdesrelatie verschilt met een vriendschap met iemand van de andere sekse)? Daarbij denk ik, Petitlapin, dat seksueel misbruik niet alleen te maken heeft met vertrouwen tussen (sorry, naam vergeten) en zijn vriendin, maar ook om de manier waarop zijn vriendin tegen andere mensen aankijkt. Als je vertrouwen op zo'n jonge leeftijd is geschaad, heeft dat soms verwoestende gevolgen, die zich niet alleen uiten in een seksuele relatie met een ander. Nogmaals, ik begeef me op glad ijs omdat ik er geen verstand van heb, en ik wil niet verzanden in een welles-nietes kwestie. Laten we het gewoon netjes houden, als iemand dit face-to-face tegen je zou vertellen, zou je waarschijnlijk ook niet zo reageren. Maar goed: ik wil niet off-topic raken, dus:

pi_29937224
Als hij er gelukkig mee is (en zijn partner ook) zie ik geen probleem. Ik vind het niet 'normaal' omdat ik het ergens wel eens ben met petitlapin, vertrouwenskwestie. Ik zou het zeer waarschijnlijk nooit kunnen.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 22:44:49 #88
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_29937968
En dan wensen ze mij een Darwin Award toe .

petitlapin>>

Blijkbaar ben je zo briljant dat je uit een paar posts de hele relatiegeschiedenis van mij en mijn vriendin kan herleiden? Bij deze dan gefeliciteerd, heb je al gesolliciteerd bij de CIA want zo'n helderziend vermogen is uniek .

Goed, tot zover het sarcasme. Laat me het volgende kort uitleggen over mijn relatie: Als je als meisje een paar jaar lang regelmatig verkracht bent door een "vriendje" dan kan ik me voorstellen dat zoiets je leven ingrijpend veranderd. Ingrijpend genoeg om je beeld van sex grondig te verstoren en er een diepgewortelde vrees voor te hebben. Ik heb er bewust en met mijn gezonde verstand voor gekozen om toch met deze relatie door te gaan, ondanks dat dat betekend dat ik lange tijd geen initiatief hoef te verwachten. Ik put genoeg voldoening uit het feit dat ik haar wel kan bevredigen.

Tegenwoordig staat bij 99% van (mannelijk) nederland sex vooraan in een relatie en schijn je een naieve sukkel te zijn die graag bedonderd wordt als je er voor kiest te wachten met neuken tot je (misbruikte) vriendin er aan toe is. Boeiend. Noem me wat je wilt, I don't give a shit.

Jij kent mijn hele achtergrond niet petitlapin, en om die reden kies ik ervoor te negeren wat je hebt lopen blaten. Voor mijn gevoel heb ik een relatie, ondanks dat het qua intimiteit niet overeenkomd met het 'normale' beeld van Fok!kend Nederland

En nu ga ik maffen, ben hondsmoe (en licht geirriteerd).
pi_29938560
Ik denk dat je het Petitlapin niet helemaal kwalijk kan nemen (werpt korte blik op haar post history). Ze is zo te zien single en aan haar reactie te zien niet helemaal thuis in relaties. Wel jammer dat ze dan pretendeert dat ze binnen twee posts iemand persoonlijk situatie kent. Niks voor een vrouw ook, ik vond het een typische mannen opmerking eigenlijk!

Maarre, petje af hoor! Ik weet dat dat soort relaties best lastig kunnen zijn. Niet alleen om de moeilijke sex, maar ook omdat ze veel te verwerken heeft. Volgens mij mag ze blij zijn met een vent als jou.
pi_29938697
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 22:44 schreef Blind_Guardian het volgende:

-knip-
Laat je niet opfokken ( ) man. Doe wat je zelf fijn vind.

Wat ik alleen vreemd vind is dat ze je na 3,5 jaar nog steeds (blijkbaar) niet genoeg vertrouwd. Dan gaat het mij niet om de kwestie wel of geen seks, maar meer waarom ze nog niet genoeg vertrouwen in jou heeft.
pi_29938734
Ik vind dat veel mensen een voorbeeld mogen nemen aan Blind-Guardian. Het geeft aan dat liefde belangrijker is dan sex. Veel mensen komen weer veel te snel met allerlei aannamen en zoals we allemaal weten: "Assumption is the mother of the Fuck-up".
En BG, dit is maar een forum. Je hoeft niet alles te vertellen.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 23:09:51 #92
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_29939113
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 22:57 schreef Opa Bokma het volgende:
Ze is zo te zien single en aan haar reactie te zien niet helemaal thuis in relaties.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_29939593
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 22:44 schreef Blind_Guardian het volgende:
En dan wensen ze mij een Darwin Award toe .

petitlapin>>

Blijkbaar ben je zo briljant dat je uit een paar posts de hele relatiegeschiedenis van mij en mijn vriendin kan herleiden? Bij deze dan gefeliciteerd, heb je al gesolliciteerd bij de CIA want zo'n helderziend vermogen is uniek .

Goed, tot zover het sarcasme. Laat me het volgende kort uitleggen over mijn relatie: Als je als meisje een paar jaar lang regelmatig verkracht bent door een "vriendje"
Leg uit. Wat hield dit precies in? Had ze een relatie met deze jongen? Wat verstaat zij onder verkrachting? De hamvraag: is het wel echt waar?
quote:
dan kan ik me voorstellen dat zoiets je leven ingrijpend veranderd. Ingrijpend genoeg om je beeld van sex grondig te verstoren en er een diepgewortelde vrees voor te hebben.
Werkelijk? Het is ook een makkelijk excuus.
quote:
Ik heb er bewust en met mijn gezonde verstand voor gekozen om toch met deze relatie door te gaan, ondanks dat dat betekend dat ik lange tijd geen initiatief hoef te verwachten. Ik put genoeg voldoening uit het feit dat ik haar wel kan bevredigen.
En bevredigt ze jou wel eens?
quote:
Tegenwoordig staat bij 99% van (mannelijk) nederland sex vooraan in een relatie en schijn je een naieve sukkel te zijn die graag bedonderd wordt als je er voor kiest te wachten met neuken tot je (misbruikte) vriendin er aan toe is.
Komt ze er ooit wel aan toe?
quote:
Boeiend. Noem me wat je wilt, I don't give a shit.

Jij kent mijn hele achtergrond niet petitlapin, en om die reden kies ik ervoor te negeren wat je hebt lopen blaten. Voor mijn gevoel heb ik een relatie, ondanks dat het qua intimiteit niet overeenkomd met het 'normale' beeld van Fok!kend Nederland

En nu ga ik maffen, ben hondsmoe (en licht geirriteerd).
Als je mijn advies op prijs stelt: ik ben met petitlapin van mening dat je "vriendin" je seksueel niet aantrekkelijk vindt, of dat zij althans op zijn minst seksueel gestoord is. Verder toont ze geen enkel initiatief om verandering in de situatie aan te brengen; daarmee helpt ze en zichzelf niet en benadeelt ze jou, ze houdt geen enkele rekening met je. Direct uitmaken dus, hier word je nooit gelukkig mee; ze houdt je nu alleen maar aan het lijntje.
pi_29939749
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 23:01 schreef kwarktaart het volgende:
Ik vind dat veel mensen een voorbeeld mogen nemen aan Blind-Guardian. Het geeft aan dat liefde belangrijker is dan sex.
En die twee horen niet bij elkaar? Hou je wel van je partner als je hem een heel natuurlijk iets onthoudt, iets wat toevallig ook nog eens heel fijn om te doen is? Relevante vragen me dunkt.
pi_29940055
Mja, je kan als buitenstaander ook weer niet zo snel conclusies trekken.
pi_29940185
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 23:28 schreef GF het volgende:
Mja, je kan als buitenstaander ook weer niet zo snel conclusies trekken.
Toch wel; 3 1/2 jaar geen seks, dan zit er iets verschrikkelijk verkeerd; en het riedeltje over "misbruik door een andere jongen waardoor ze er nog niet aan toe is" is een bekende smoes van meisjes, en meestal houdt het niet veel goeds in.
pi_29940389
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 23:31 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Toch wel; 3 1/2 jaar geen seks, dan zit er iets verschrikkelijk verkeerd; en het riedeltje over "misbruik door een andere jongen waardoor ze er nog niet aan toe is" is een bekende smoes van meisjes, en meestal houdt het niet veel goeds in.
Dat 3,5 jaar een relatie en geen seks in die tijd niet normaal is ben ik volledig met je eens. Zeker als al het andere ook vooral eenrichtingsverkeer is. Een bekende smoes, kan zijn. Alleen of dat in dit geval ook zo is kunnen wij (en hij eigenlijk ook) moeilijk beoordelen. Best lastig. Stel dat het klopt, dan nog vind ik 3,5 jaar heel erg lang om over een trauma heen te komen. Na zo'n periode weet je echt wel wat je aan de ander hebt.
pi_29940428
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 23:18 schreef Diederik_Duck het volgende:

Leg uit. Wat hield dit precies in? Had ze een relatie met deze jongen? Wat verstaat zij onder verkrachting? De hamvraag: is het wel echt waar?
Jij weer, je hebt nog steeds geen antwoord op mijn laatste vraag gesteld. Maar ondertussen wel iemand anders doorzagen met kwetsbare vragen? Het gaat er hier niet om of ze volgens de wet verkracht is. Het gaat erom hoe zij dit ervaren heeft.

Je mag dan jurist zijn, fatsoen en mensenkennis heb je niet!
quote:
Werkelijk? Het is ook een makkelijk excuus.
Heb je er ervaring mee dan?
quote:
En bevredigt ze jou wel eens?
LEZEN! (Ja dus)
quote:
Komt ze er ooit wel aan toe?
Nogmaals: LEZEN! Hij is er gelukkig mee.
quote:
Als je mijn advies op prijs stelt: ik ben met petitlapin van mening dat je "vriendin" je seksueel niet aantrekkelijk vindt, of dat zij althans op zijn minst seksueel gestoord is. Verder toont ze geen enkel initiatief om verandering in de situatie aan te brengen; daarmee helpt ze en zichzelf niet en benadeelt ze jou, ze houdt geen enkele rekening met je. Direct uitmaken dus, hier word je nooit gelukkig mee; ze houdt je nu alleen maar aan het lijntje.
Ik denk niet dat hij op jouw advies zit te wachten.

Verder heb je totaal niet gelezen wat hij al allemaal neergezet heeft. Je hoort een paar kreten en komt gelijk met advies om het uit te maken?

Ik ben nu wel heeeel benieuwd waar jij al die wijsheid vandaan haalt. Nogmaals, hoe staat het met jouw relatie- en sexleven?

[ Bericht 0% gewijzigd door Opa Bokma op 24-08-2005 23:43:09 ]
pi_29940974
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 23:36 schreef Opa Bokma het volgende:

[..]

Jij weer, je hebt nog steeds geen antwoord op mijn laatste vraag gesteld.
Ok: goed. En meer krijg je niet los, ik zet geen prive gegevens op internet .
quote:
Maar ondertussen wel iemand anders doorzagen met kwetsbare vragen? Het gaat er hier niet om of ze volgens de wet verkracht is. Het gaat erom hoe zij dit ervaren heeft.
De wet zal me hier een worst zijn; echter is het wél zo dat je ook van een mug een olifant kan maken, misschien is dat wel wat ze doet? Wat is er eigenlijk kwetsbaar aan deze vragen Daarbij hoeft BG helemaal niet te antwoorden, het zou alleen wel verstandig zijn als hij zich deze vragen eens stelde.
quote:
Je mag dan jurist zijn, fatsoen en mensenkennis heb je niet!
[..]
Meer dan je denkt , maar dat merk je hopelijk wel als je ouder en wijzer bent.
quote:
Heb je er ervaring mee dan?
Laat ik zeggen dat dit smoesje me niet geheel onbekend in de oren klinkt; overigens komt het in vele varianten, en niet alleen mbt seks.
quote:
[..]

LEZEN! (Ja dus)
[..]

Nogmaals: LEZEN! Hij is er gelukkig mee.
Werkelijk? En gaat hij ook gelukkig met haar blijven? Ik heb het sterke vermoeden dat als mevrouw straks een jongen tegen komt waar ze wel opgewonden van wordt BG het nakijken heeft; en dat wordt mede veroorzaakt door zijn meelevende opstelling, hij benadeelt zichzelf daar gigantisch mee.
quote:
[..]

Ik denk niet dat hij op jouw advies zit te wachten.
Dat denk ik ook niet, al zal hij later wel spijt hebben dat hij niet mijn advies ter harte heeft genomen als het mislootp (wat m.i. onvermijdelijk is).
quote:
Verder heb je totaal niet gelezen wat hij al allemaal neergezet heeft. Je hoort een paar kreten en komt gelijk met advies om het uit te maken?
Ik heb goed gelezen hoor, dat jij het niet met me eens bent doet daar niets aan af.
pi_29941120
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 21:24 schreef Neuralnet het volgende:
Hij maakt er geen probleem van, waarom wordt het hier wel als probleem gezien?
Omdat alles wat maar een beetje afwijkt van het "normale" gek is en abnormaal.
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 22:04 schreef Opa Bokma het volgende:

[..]

Maar als hij zegt dat hij een relatie heeft dan heeft ie een relatie. Een relatie is ook niet een vriendschap + sex, komt wel wat meer bij kijken...

Een relatie gaat mijn inziens niet alleen om de sex + vriendschap, maar ook ander dingen die je met elkaar deelt.
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 22:10 schreef Xharlotte het volgende:

[..]

Absoluut, het gaat mij ook niet om het vreemd vinden van bepaalde dingen, maar om de manier waarop je commentaar geeft (in mijn ogen respectloos). Vertrouwen is inderdaad essentieel in liefdesrelaties, maar is seks het enige wat een liefdesrelatie tot een liefdesrelatie maakt (of: waarin een liefdesrelatie verschilt met een vriendschap met iemand van de andere sekse)? Daarbij denk ik, Petitlapin, dat seksueel misbruik niet alleen te maken heeft met vertrouwen tussen (sorry, naam vergeten) en zijn vriendin, maar ook om de manier waarop zijn vriendin tegen andere mensen aankijkt. Als je vertrouwen op zo'n jonge leeftijd is geschaad, heeft dat soms verwoestende gevolgen, die zich niet alleen uiten in een seksuele relatie met een ander. Nogmaals, ik begeef me op glad ijs omdat ik er geen verstand van heb, en ik wil niet verzanden in een welles-nietes kwestie. Laten we het gewoon netjes houden, als iemand dit face-to-face tegen je zou vertellen, zou je waarschijnlijk ook niet zo reageren. Maar goed: ik wil niet off-topic raken, dus:

Ben het volkomen met je eens. Volgens zit het tussen B_G en zijn vriendin zeker goed qua vertrouwen, anders had ze hem nooit vertrouwd om verder te gaan dan alleen zoenen denk je niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')