Zolang hij niet voortplant verspreid hij geen genen en is zijn bloedlijn dus evolutietheorietechnisch (en praktisch) dood.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:36 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
zucht ... darwin awards zijn voor domme en dode mensen. misschien is de persoon wel heel intelligent en is het dus jammer dat hij dit doet, dan krijg je dus geen darwin award maar zou je iets van een darwin stimulatie moeten krijgen om iets aan je situatie te veranderen eventueel
hum, omdat ik sex toch wel heel essentieel vind in een liefdesrelatiequote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:39 schreef Blind_Guardian het volgende:
Dit heeft niks met een gebrek aan vertrouwen te maken. Meer met het verwerken van een trauma waar je u tegen zegt. En wat die 30 jaar betreft: wie niets verwacht en nergens op hoopt heeft ook niks te verliezen. Oftewel: ik wacht gewoon lekker af, op voorwaarde dat zij druk bezig blijft met psychotherapie.
Waarom zou ik van een klein ongemak een groot probleem maken?
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat je over onderwerpen meepraat waar je -blijkbaar- nul verstand van hebt. Ik ook niet, maar dan nog: elkaar zieken en rellen is best leuk, maar het lijkt mij onnodig dat je zo respectloos met andermans levensstijl bemoeit.quote:
mijn excuses, hij doet met zijn relatie wat hij wil, maar ik vind dat als je na drie jaar je partner niet in die mate kan vertrouwen om sex te hebben, dat je echt niet van een liefdesrelatie kan spreken. Ik vind vertrouwen essentieel, en dat ontbreekt blijkbaar. Dit is mijn persoonlijke mening, ik vind het geen relatie.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 21:44 schreef Xharlotte het volgende:
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat je over onderwerpen meepraat waar je -blijkbaar- nul verstand van hebt. Ik ook niet, maar dan nog: elkaar zieken en rellen is best leuk, maar het lijkt mij onnodig dat je zo respectloos met andermans levensstijl bemoeit.![]()
Eh, lezen blijft moeilijk he. Er is wel sex in het spel maar geen daadwerkelijke gemeenschap. Je mag natuurlijk je mening hebben, maar je hebt geen flauw idee wat er speelt. Misschien heeft ze iets naars in het verleden meegemaakt of is ze er simpelweg nog niet klaar voor. Ik zou het niet weten, daarom heb ik er ook geen mening over. Maar als hij zegt dat hij een relatie heeft dan heeft ie een relatie. Een relatie is ook niet een vriendschap + sex, komt wel wat meer bij kijken...quote:Op woensdag 24 augustus 2005 21:52 schreef petitlapin het volgende:
[..]
mijn excuses, hij doet met zijn relatie wat hij wil, maar ik vind dat als je na drie jaar je partner niet in die mate kan vertrouwen om sex te hebben, dat je echt niet van een liefdesrelatie kan spreken. Ik vind vertrouwen essentieel, en dat ontbreekt blijkbaar. Dit is mijn persoonlijke mening, ik vind het geen relatie.
hij doet wat hij wil, ik vind vreemd wat ik wil.
Absoluut, het gaat mij ook niet om het vreemd vinden van bepaalde dingen, maar om de manier waarop je commentaar geeft (in mijn ogen respectloos). Vertrouwen is inderdaad essentieel in liefdesrelaties, maar is seks het enige wat een liefdesrelatie tot een liefdesrelatie maakt (of: waarin een liefdesrelatie verschilt met een vriendschap met iemand van de andere sekse)? Daarbij denk ik, Petitlapin, dat seksueel misbruik niet alleen te maken heeft met vertrouwen tussen (sorry, naam vergeten) en zijn vriendin, maar ook om de manier waarop zijn vriendin tegen andere mensen aankijkt. Als je vertrouwen op zo'n jonge leeftijd is geschaad, heeft dat soms verwoestende gevolgen, die zich niet alleen uiten in een seksuele relatie met een ander. Nogmaals, ik begeef me op glad ijs omdat ik er geen verstand van heb, en ik wil niet verzanden in een welles-nietes kwestie. Laten we het gewoon netjes houden, als iemand dit face-to-face tegen je zou vertellen, zou je waarschijnlijk ook niet zo reageren. Maar goed: ik wil niet off-topic raken, dus:quote:Op woensdag 24 augustus 2005 21:52 schreef petitlapin het volgende:
[..]
hij doet wat hij wil, ik vind vreemd wat ik wil.
Laat je niet opfokken (quote:
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 22:57 schreef Opa Bokma het volgende:
Ze is zo te zien single en aan haar reactie te zien niet helemaal thuis in relaties.
Leg uit. Wat hield dit precies in? Had ze een relatie met deze jongen? Wat verstaat zij onder verkrachting? De hamvraag: is het wel echt waar?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 22:44 schreef Blind_Guardian het volgende:
En dan wensen ze mij een Darwin Award toe.
petitlapin>>
Blijkbaar ben je zo briljant dat je uit een paar posts de hele relatiegeschiedenis van mij en mijn vriendin kan herleiden? Bij deze dan gefeliciteerd, heb je al gesolliciteerd bij de CIA want zo'n helderziend vermogen is uniek.
Goed, tot zover het sarcasme. Laat me het volgende kort uitleggen over mijn relatie: Als je als meisje een paar jaar lang regelmatig verkracht bent door een "vriendje"
Werkelijk? Het is ook een makkelijk excuus.quote:dan kan ik me voorstellen dat zoiets je leven ingrijpend veranderd. Ingrijpend genoeg om je beeld van sex grondig te verstoren en er een diepgewortelde vrees voor te hebben.
En bevredigt ze jou wel eens?quote:Ik heb er bewust en met mijn gezonde verstand voor gekozen om toch met deze relatie door te gaan, ondanks dat dat betekend dat ik lange tijd geen initiatief hoef te verwachten. Ik put genoeg voldoening uit het feit dat ik haar wel kan bevredigen.
Komt ze er ooit wel aan toe?quote:Tegenwoordig staat bij 99% van (mannelijk) nederland sex vooraan in een relatie en schijn je een naieve sukkel te zijn die graag bedonderd wordt als je er voor kiest te wachten met neuken tot je (misbruikte) vriendin er aan toe is.
Als je mijn advies op prijs stelt: ik ben met petitlapin van mening dat je "vriendin" je seksueel niet aantrekkelijk vindt, of dat zij althans op zijn minst seksueel gestoord is. Verder toont ze geen enkel initiatief om verandering in de situatie aan te brengen; daarmee helpt ze en zichzelf niet en benadeelt ze jou, ze houdt geen enkele rekening met je. Direct uitmaken dus, hier word je nooit gelukkig mee; ze houdt je nu alleen maar aan het lijntje.quote:Boeiend. Noem me wat je wilt, I don't give a shit.
Jij kent mijn hele achtergrond niet petitlapin, en om die reden kies ik ervoor te negeren wat je hebt lopen blaten. Voor mijn gevoel heb ik een relatie, ondanks dat het qua intimiteit niet overeenkomd met het 'normale' beeld van Fok!kend Nederland
En nu ga ik maffen, ben hondsmoe (en licht geirriteerd).
En die twee horen niet bij elkaar? Hou je wel van je partner als je hem een heel natuurlijk iets onthoudt, iets wat toevallig ook nog eens heel fijn om te doen is? Relevante vragen me dunkt.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:01 schreef kwarktaart het volgende:
Ik vind dat veel mensen een voorbeeld mogen nemen aan Blind-Guardian. Het geeft aan dat liefde belangrijker is dan sex.
Toch wel; 3 1/2 jaar geen seks, dan zit er iets verschrikkelijk verkeerd; en het riedeltje over "misbruik door een andere jongen waardoor ze er nog niet aan toe is" is een bekende smoes van meisjes, en meestal houdt het niet veel goeds in.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:28 schreef GF het volgende:
Mja, je kan als buitenstaander ook weer niet zo snel conclusies trekken.
Dat 3,5 jaar een relatie en geen seks in die tijd niet normaal is ben ik volledig met je eens. Zeker als al het andere ook vooral eenrichtingsverkeer is. Een bekende smoes, kan zijn. Alleen of dat in dit geval ook zo is kunnen wij (en hij eigenlijk ook) moeilijk beoordelen. Best lastig. Stel dat het klopt, dan nog vind ik 3,5 jaar heel erg lang om over een trauma heen te komen. Na zo'n periode weet je echt wel wat je aan de ander hebt.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:31 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Toch wel; 3 1/2 jaar geen seks, dan zit er iets verschrikkelijk verkeerd; en het riedeltje over "misbruik door een andere jongen waardoor ze er nog niet aan toe is" is een bekende smoes van meisjes, en meestal houdt het niet veel goeds in.
Jij weer, je hebt nog steeds geen antwoord op mijn laatste vraag gesteld. Maar ondertussen wel iemand anders doorzagen met kwetsbare vragen? Het gaat er hier niet om of ze volgens de wet verkracht is. Het gaat erom hoe zij dit ervaren heeft.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:18 schreef Diederik_Duck het volgende:
Leg uit. Wat hield dit precies in? Had ze een relatie met deze jongen? Wat verstaat zij onder verkrachting? De hamvraag: is het wel echt waar?
Heb je er ervaring mee dan?quote:Werkelijk? Het is ook een makkelijk excuus.
LEZEN! (Ja dus)quote:En bevredigt ze jou wel eens?
Nogmaals: LEZEN! Hij is er gelukkig mee.quote:Komt ze er ooit wel aan toe?
Ik denk niet dat hij op jouw advies zit te wachten.quote:Als je mijn advies op prijs stelt: ik ben met petitlapin van mening dat je "vriendin" je seksueel niet aantrekkelijk vindt, of dat zij althans op zijn minst seksueel gestoord is. Verder toont ze geen enkel initiatief om verandering in de situatie aan te brengen; daarmee helpt ze en zichzelf niet en benadeelt ze jou, ze houdt geen enkele rekening met je. Direct uitmaken dus, hier word je nooit gelukkig mee; ze houdt je nu alleen maar aan het lijntje.
Ok: goed. En meer krijg je niet los, ik zet geen prive gegevens op internetquote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:36 schreef Opa Bokma het volgende:
[..]
Jij weer, je hebt nog steeds geen antwoord op mijn laatste vraag gesteld.
De wet zal me hier een worst zijn; echter is het wél zo dat je ook van een mug een olifant kan maken, misschien is dat wel wat ze doet? Wat is er eigenlijk kwetsbaar aan deze vragenquote:Maar ondertussen wel iemand anders doorzagen met kwetsbare vragen? Het gaat er hier niet om of ze volgens de wet verkracht is. Het gaat erom hoe zij dit ervaren heeft.
Meer dan je denktquote:Je mag dan jurist zijn, fatsoen en mensenkennis heb je niet!
[..]
Laat ik zeggen dat dit smoesje me niet geheel onbekend in de oren klinkt; overigens komt het in vele varianten, en niet alleen mbt seks.quote:Heb je er ervaring mee dan?
Werkelijk? En gaat hij ook gelukkig met haar blijven? Ik heb het sterke vermoeden dat als mevrouw straks een jongen tegen komt waar ze wel opgewonden van wordt BG het nakijken heeft; en dat wordt mede veroorzaakt door zijn meelevende opstelling, hij benadeelt zichzelf daar gigantisch mee.quote:[..]
LEZEN! (Ja dus)
[..]
Nogmaals: LEZEN! Hij is er gelukkig mee.
Dat denk ik ook niet, al zal hij later wel spijt hebben dat hij niet mijn advies ter harte heeft genomen als het mislootp (wat m.i. onvermijdelijk is).quote:[..]
Ik denk niet dat hij op jouw advies zit te wachten.
Ik heb goed gelezen hoor, dat jij het niet met me eens bent doet daar niets aan af.quote:Verder heb je totaal niet gelezen wat hij al allemaal neergezet heeft. Je hoort een paar kreten en komt gelijk met advies om het uit te maken?
Omdat alles wat maar een beetje afwijkt van het "normale" gek is en abnormaal.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 21:24 schreef Neuralnet het volgende:
Hij maakt er geen probleem van, waarom wordt het hier wel als probleem gezien?
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 22:04 schreef Opa Bokma het volgende:
[..]
Maar als hij zegt dat hij een relatie heeft dan heeft ie een relatie. Een relatie is ook niet een vriendschap + sex, komt wel wat meer bij kijken...
Ben het volkomen met je eens. Volgens zit het tussen B_G en zijn vriendin zeker goed qua vertrouwen, anders had ze hem nooit vertrouwd om verder te gaan dan alleen zoenen denk je niet?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 22:10 schreef Xharlotte het volgende:
[..]
Absoluut, het gaat mij ook niet om het vreemd vinden van bepaalde dingen, maar om de manier waarop je commentaar geeft (in mijn ogen respectloos). Vertrouwen is inderdaad essentieel in liefdesrelaties, maar is seks het enige wat een liefdesrelatie tot een liefdesrelatie maakt (of: waarin een liefdesrelatie verschilt met een vriendschap met iemand van de andere sekse)? Daarbij denk ik, Petitlapin, dat seksueel misbruik niet alleen te maken heeft met vertrouwen tussen (sorry, naam vergeten) en zijn vriendin, maar ook om de manier waarop zijn vriendin tegen andere mensen aankijkt. Als je vertrouwen op zo'n jonge leeftijd is geschaad, heeft dat soms verwoestende gevolgen, die zich niet alleen uiten in een seksuele relatie met een ander. Nogmaals, ik begeef me op glad ijs omdat ik er geen verstand van heb, en ik wil niet verzanden in een welles-nietes kwestie. Laten we het gewoon netjes houden, als iemand dit face-to-face tegen je zou vertellen, zou je waarschijnlijk ook niet zo reageren. Maar goed: ik wil niet off-topic raken, dus:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |