Ik lees Pitchfork zelden, maar waar ik me normaliter aan erger zijn van die vervelende, zelfverheerlijkende zinsconstructies.quote:Op woensdag 7 september 2005 12:06 schreef Zanderrr het volgende:
Ik moest bijvoorbeeld denken aan die Pitchfork Media recensies die bol staan van de mooischrijverij, maar waar je zelden uit kunt opmaken om wat voor soort muziek het eigenlijk gaat, of van die stukken op de Subjectivisten website die vooral lijken te gaan over de auteurs zelf in plaats van de muziek.
haha je elysian fields collectie aan het uitbereidenquote:Op woensdag 7 september 2005 15:13 schreef Seborik het volgende:
Jennifer Charles is echt meesterlijk erotisch op een enge manier.
[afbeelding]
De OOR heeft er ook een handje van.quote:Op woensdag 7 september 2005 14:08 schreef zodiakk het volgende:
Een recensent wil uiteindelijk altijd overtuigen en mooischrijverij is daarbij essentieel, maar je moet niet teveel met jezelf bezig zijn. En natuurlijk speelt je persoonlijke smaak ook een rol: sommigen lezen een kurkdroge recensies van 5 regels, anderen willen toch een wat meer enthousiasmerend stuk lezen.
Eerder m'n Jennifer Charles-collectie.quote:Op woensdag 7 september 2005 15:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
haha je elysian fields collectie aan het uitbereiden
ah okayquote:Op woensdag 7 september 2005 15:39 schreef Seborik het volgende:
[..]
Eerder m'n Jennifer Charles-collectie.
Jennifer Charles is op deze foto erotisch op de manier dat je niet zeker weet of ze 'm gaat afzuigen of afbijten. Maar volgens kan je wel grof met haar zijn (*mannelijk instinct dop opsteekt*).quote:Op woensdag 7 september 2005 15:13 schreef Seborik het volgende:
Zo schrijven gaat voorbij aan je doel van reviewer. Je mag de teksten best wat doorspekken met mooie zinnen, verwijzingen naar jezelf of het een of ander, maar het moet wel te behappen blijven en duidelijk worden hoe het zit met het plaatje.
Oh, en ik ben bijna net zo cool als Zodiakk, want ik heb inmiddels twee Fabric 23 blikjes en een nieuwe cd van Autechre. Vrees me op de dansvloer.
Nu nog een paarse krokodil.
Jennifer Charles is echt meesterlijk erotisch op een enge manier.
[afbeelding]
"Twaalf jaar geleden sprak ik al eens met de band"quote:Op woensdag 7 september 2005 15:30 schreef Z het volgende:
Oor-verhalen beginnen toch altijd zo van: "Toen ik de band vijf jaar geleden in 'utjebrutje' zag ..." of "Twaalf jaar geleden sprak ik al eens met de band en ....".
Gematigd positief mag best bij platen die hier op Fok over het algemeen gezien worden als baggerplaten. Zolang er maar een duidelijk verhaal is. Dat vind ik vaak missen in OOR. In de aloha vind ik dat al een stuk beter.quote:Op woensdag 7 september 2005 15:32 schreef Bosbeetle het volgende:
De oor is ook altijd wel gematigd positief ook bij complete bagger platen
En: "Het altijd moeilijke tweede album" ... "een echte groeiplaat"... "voor de avontuurlijk ingestelde luisteraar"... "duidelijke invloeden van Stockhausen / Velvet Underground / Captain Beefheart / Neu! / Gang of Four / Sun Ra / (vul hier een andere pas herontdekte cultartiest in)quote:Op woensdag 7 september 2005 15:24 schreef webfreak het volgende:
Zo wordt in bijna ieder artikel overmatig gebruik gemaakt van zinnen als "Maar niets bleek minder waar.." of "De band laat met deze plaat zien hoe hard ze het afgelopen jaar zijn gegroeid" enz.
Deze passages vallen ook in de categorie 'dit-bandje-volg-ik-heel-lang-en-is-eigenlijk-mijn-kindje', zodat het net lijkt alsof je een centerparcsfolder leest.quote:Op woensdag 7 september 2005 16:11 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
En: "Het altijd moeilijke tweede album" ... "een echte groeiplaat"... "voor de avontuurlijk ingestelde luisteraar"...
Je vergeet Wire, die zijn ook hip om te noemen, omdat ik dat zoveel las ben ik er overigens wel maar eens naar gaan luisteren.quote:Op woensdag 7 september 2005 16:11 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
En: "Het altijd moeilijke tweede album" ... "een echte groeiplaat"... "voor de avontuurlijk ingestelde luisteraar"... "duidelijke invloeden van Stockhausen / Velvet Underground / Captain Beefheart / Neu! / Gang of Four / Sun Ra / (vul hier een andere pas herontdekte cultartiest in)
Doet me denken aan een oud topic (dat ik tot mijn grote ergenis niet meer terug kan vindenquote:Op woensdag 7 september 2005 16:11 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
En: "Het altijd moeilijke tweede album" ... "een echte groeiplaat"... "voor de avontuurlijk ingestelde luisteraar"... "duidelijke invloeden van Stockhausen / Velvet Underground / Captain Beefheart / Neu! / Gang of Four / Sun Ra / (vul hier een andere pas herontdekte cultartiest in)
ze zijn leukquote:Op donderdag 8 september 2005 12:30 schreef Seborik het volgende:
Verzamel hier de aller-ergste muziekcliché's!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |