abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 6 september 2005 @ 14:40:44 #226
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_30320675
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:38 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Het huidige radiobestel is op het moment niets meer dan een doorgerotte potpourri van nostalgische FM-rock.
nouja ik vind de vpro savonds op 3fm nog wel leuk .. daar heb ik die hongaarse plaat van venetian snares voor het eerste gehoord en ze draaien zelfs af en toe patton projecten
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 6 september 2005 @ 14:46:28 #227
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_30320867
3fm is nog altijd beter dan 538, noordzee, 10 gold, yorin fm, sky enzovoort....
  dinsdag 6 september 2005 @ 14:48:32 #228
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_30320921
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:33 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Inderdaad. Ik vind wel dat er meer geld uitgetrokken mag worden om kleine poppodia in stand te houden. De laatste jaren hoor ik steeds vaker dat subsidies stopgezet worden en gemeenten ze eigenlijk liever ziet verdwijnen. Dat terwijl juist daar de onbekende talenten de kans krijgen hun ding te doen. Erg jammer.
Hier in de regio is het de afgelopen jaren op muziekgebied ook allemaal vrij dramatisch geworden. Er is geen A-podium meer (extra subsidie is ingetrokken), dus landelijk bekende bands spelen hier niet meer. Locale bands hebben ook steeds minder plekken om te spelen omdat de wetgeving tegen geluidsoverlast strenger is geworden en de podia de kosten voor extra geluidisolatie niet kunnen ophoesten. De festivalletjes die er waren zijn ook bijna allemaal wegbezuinigd.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_30320933
Heb je nog steeds radio die niet uit je internetkabeltje komt tegenwoordig? Ik dacht dat dat tegelijk met zwart-wit televisie was afgeschaft?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_30321038
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:48 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Hier in de regio is het de afgelopen jaren op muziekgebied ook allemaal vrij dramatisch geworden. Er is geen A-podium meer (extra subsidie is ingetrokken), dus landelijk bekende bands spelen hier niet meer. Locale bands hebben ook steeds minder plekken om te spelen omdat de wetgeving tegen geluidsoverlast strenger is geworden en de podia de kosten voor extra geluidisolatie niet kunnen ophoesten. De festivalletjes die er waren zijn ook bijna allemaal wegbezuinigd.
Zelfde hier in de buurt. Op het gebrek aan A-podia na dan, daar heb ik dan weer geen last van. De programering van die podia echter Maar de goedkope oefenruimtes hier gaan met bosjes tegelijk weg of worden onwijs duur. Volgens mij kunnen middelbare scholieren en studenten ze amper nog betalen. En ook de kleinere (buurthuis)podia die er nog zijn zie je met stappen achteruit gaan. Echt heel zonde
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 september 2005 @ 14:54:49 #231
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_30321087
Maar er is toch al een subsidieregeling waar artiesten zich op kunnen beroepen, als ze semi-professioneel bezig zijn? Ik heb het in diverse interviews al terug horen komen, en als een artiest naar het buitenland wil kunnen ze daar ook wat voor aanvragen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_30321174
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:54 schreef Tokus het volgende:
Maar er is toch al een subsidieregeling waar artiesten zich op kunnen beroepen, als ze semi-professioneel bezig zijn? Ik heb het in diverse interviews al terug horen komen, en als een artiest naar het buitenland wil kunnen ze daar ook wat voor aanvragen.
Das volgens mij een subsidie van Conamus en het NPI, dus niet iets rechtstreeks van de overheid. NPI krijgt iets van een miljoen per jaar subsidie, dus indirect komt het wel voor een deel van de overheid af. Ik weet niet of conamus overheidsgeld krijgt, volgens mij sinds kort niet meer
  dinsdag 6 september 2005 @ 15:00:35 #233
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_30321273
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:48 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Een A-Podium hebben we in Schagen volgens mij nooit gehad. Of Trapman, het jongerencentrum, moet het ooit geweest zijn, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

2 Of 3 jaar geleden is wel de subsidie voor het jongerenwerk (café en concertzaal) van Trapman ingetrokken. Alles wat georganiseerd wordt, moet dus in principe minimaal kostendekkend zijn. Daardoor is de keus in bands die je kunt boeken veel kleiner, veel bands zijn te duur, of zo onbekend dat het maar de vraag is of er bezoekers zijn. Ook is het laten drukken van mooie flyers/posters onmogelijk.

Dit alles duurt overigens niet lang meer. Als het aan de gemeente ligt, is Trapman zo snel mogelijk uit het pand verdwenen, zodat er luxe appartementen en winkels gebouwd kunnen worden. Dan krijgen ze een nieuw pand zonder zaal. Het enige dat er dan nog aan muziek in Schagen is, is voor niemand interessant. Dat zijn al jaren dezelfde bands in dezelfde kroegen.

Gelukkig hebben we Popweekend nog. Dezelfde bands als in de kroegen, maar dan buiten op een podium. En om het compleet te maken een Di-rect, Kane of Jody Bernal.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 september 2005 @ 15:31:06 #234
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_30322246
haha Litpho je hebt wel weer een vriend gemaakt in die burning_eye loser in dat muziekdownloadtopic
Het was ook zo'n groot stuk tekst wat je postte! De Winkler Prins encyclopedie is er niets bij.
pi_30322480
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:31 schreef Tokus het volgende:
haha Litpho je hebt wel weer een vriend gemaakt in die burning_eye loser in dat muziekdownloadtopic
Het was ook zo'n groot stuk tekst wat je postte! De Winkler Prins encyclopedie is er niets bij.
Ik moet ook niet reageren op mensen die n00b in hun tekst opnemen, maar even iemand om verbaal op af te reageren kon geen kwaad .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_30326866
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:31 schreef Bosbeetle het volgende:
haha 3fm kan toch niet slechter worden dan het nu is
Nu Claudia de Breij weer terug is heb ik geen idee welke zender ik tussen 12 en 14 aan moet zetten. Om haar terugkeer te vieren draaide ze gisteren als eerste plaat The bitch is back van Elton John. Tragedy van Bee Gees was wat mij betreft meer toepasselijk geweest.
I intend to live forever, or die trying.
pi_30326907
HA, DWERG!
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  Moderator dinsdag 6 september 2005 @ 18:03:58 #238
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_30327091
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:52 schreef dwerg het volgende:

[..]

Nu Claudia de Breij weer terug is heb ik geen idee welke zender ik tussen 12 en 14 aan moet zetten. Om haar terugkeer te vieren draaide ze gisteren als eerste plaat The bitch is back van Elton John. Tragedy van Bee Gees was wat mij betreft meer toepasselijk geweest.
dat was idd wel weer vreselijk wennen .. van mij had corton mogen blijven
pi_30329131
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:17 schreef Litpho het volgende:

[..]

Het overgrote deel hiervan is te dom en teveel herhaling van zetten.

Nog behoefte om hier weer eens een zegje te doen: Waarom download jij muziek? ?
we kunnen 'm naar de FP verbannen natuurlijk
  dinsdag 6 september 2005 @ 19:48:30 #240
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_30330241
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

dat was idd wel weer vreselijk wennen .. van mij had corton mogen blijven
Eric was muzikaal wel leuker ja, maar ja, betere alternatieven zijn er niet echt op je werk...
pi_30330327
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:48 schreef peaceman het volgende:

[..]

Eric was muzikaal wel leuker ja, maar ja, betere alternatieven zijn er niet echt op je werk...
Studio Brussel, via de pc.
  dinsdag 6 september 2005 @ 20:04:16 #242
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_30330772
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:50 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Studio Brussel, via de pc.
als je boxen hebt wel ja...
pi_30331923
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:19 schreef Beathoven het volgende:

[..]

we kunnen 'm naar de FP verbannen natuurlijk
Nah, zolang hij Muziek maar niet teveel vervuilt zijn er voldoende plekjes op het forum waar schrijnende stupiditeit door de vingers wordt gezien.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 6 september 2005 @ 20:58:47 #244
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_30332839
Sorry voor de spuit 11 reactie, maar ik wilde dit toch even zeggen.
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:10 schreef Zanderrr het volgende:
Ik hou sowieso niet zo van dat pseudoliteraire gezwatel over muziek of voetbal. Stick to the facts, wat mij betreft.
Helemaal mee eens. Ik kan er niet goed tegen. Ook niet tegen artiesten die zichzelf in die zin te serieus nemen trouwens. Ik lees graag over muziek en heb in mijn leven al vele meters papier aan boeken en tijdschriften over het onderwerp verslonden, maar idd wel graag feiten en niet al dat geneuzel.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_30334607
Hmm, op zich is 3fm nog niet zo heel slecht, op de meeste dj's na die alleen maar leuk willen doen en geen platen draaien, laat staan er verstand van hebben. Claudia is daar de ergste van. Maar qua muziek is het de afgelopen jaren wel verbeterd (of iig veranderd). Vroeger werd je doodgegooid met dezelfde meuk als 538 en veronica enzo, maar nu proberen ze weer wat nieuwe popmuziek te draaien. En de 'classics' zijn behoorlijk afwisselend, niet elke week hetzelfde zoals op kink.
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_30344987
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 20:58 schreef Jane het volgende:
Ik lees graag over muziek en heb in mijn leven al vele meters papier aan boeken en tijdschriften over het onderwerp verslonden, maar idd wel graag feiten en niet al dat geneuzel.
Op zoiets hoop ik, het gaat niet om interviews in de Wahwah neem ik aan, maar wat diepgravendere stukken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Z op 07-09-2005 12:02:41 ]
Aldus.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 september 2005 @ 10:00:10 #247
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_30345560
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 21:46 schreef Anton het volgende:
Maar qua muziek is het de afgelopen jaren wel verbeterd (of iig veranderd). Vroeger werd je doodgegooid met dezelfde meuk als 538 en veronica enzo, maar nu proberen ze weer wat nieuwe popmuziek te draaien.
Hm, met "vroeger" denk ik meer aan de tijd voordat ze zich naar 538 model gingen maken, maar daar zijn ze nu dus weer vanaf gestapt?
  Moderator woensdag 7 september 2005 @ 10:31:48 #248
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_30346396
quote:
Op woensdag 7 september 2005 10:00 schreef Tokus het volgende:

[..]

Hm, met "vroeger" denk ik meer aan de tijd voordat ze zich naar 538 model gingen maken, maar daar zijn ze nu dus weer vanaf gestapt?
haha vroeger toen elke omroep nog zn eigen dag had .. dat was ook niet alles .. dan moest je eo en de tros dagen weer ontwijken ... ohnee eo was op de vpro dag ofniet ?
pi_30349196
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 20:58 schreef Jane het volgende:

Helemaal mee eens. Ik kan er niet goed tegen. Ook niet tegen artiesten die zichzelf in die zin te serieus nemen trouwens. Ik lees graag over muziek en heb in mijn leven al vele meters papier aan boeken en tijdschriften over het onderwerp verslonden, maar idd wel graag feiten en niet al dat geneuzel.
Je leest liever nutteloze feiten dan geneuzel. Is dat niet allebei hetzelfde?
  woensdag 7 september 2005 @ 12:06:16 #250
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_30349546
Ik moest bijvoorbeeld denken aan die Pitchfork Media recensies die bol staan van de mooischrijverij, maar waar je zelden uit kunt opmaken om wat voor soort muziek het eigenlijk gaat, of van die stukken op de Subjectivisten website die vooral lijken te gaan over de auteurs zelf in plaats van de muziek.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')