abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30293475
Ik zal me even voorstellen: ik ben Rutger Docter en schrijf op dit moment een scriptie over het download gedrag door middel van p2p programma’s. In het kader hiervan heb ik besloten om door middel van een forum discussie meer te weten te komen dit download gedrag.

Dit topic heeft daarom de centrale vraag: Waarom download jij muziek met p2p programma’s?

Ik wil je vragen de volgende stappen te ondernemen voordat je een reactie toevoegt:

1) Denk enige tijd geconcentreerd na hoeveel muziek je de laatste tijd hebt gedownload en welke gedachten en beslissingen hierbij een rol speelden

2) Lees de eventuele reacties van dit topic door

3) Als je besluit ergens op te reageren, probeer altijd als eerste aan te geven wat jouw redenen zijn (hierbij juich ik uitgebreidheid toe) Vervolgens kan jij aan de hand hiervan een reactie geven op een posting.
pi_30293497
Het is gratis
pi_30293498
Huiswerktopic
pi_30293521
Omdat ik die muziek wil luisteren misschien?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_30293564
gratis/snel/makkelijk vanuit de luie stoel
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
  maandag 5 september 2005 @ 17:50:05 #6
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_30293577
Waarom download ik?
Omdat het gratis is

-Doordat het gratis is download je ook dingen die je anders nóóit gekocht zou hebben.
-De lol van iets nieuws hebben vlakt wel af, omdat het zo makkelijk is.

Dat is alles wat erover te zeggen valt.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 5 september 2005 @ 17:50:24 #7
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_30293586
Uigebreide zoekfunctie.
Zoeken naar bands, artiesten waar ik benieuwd naar ben, maar heb meestal geen zin om zomaar "op de gok" een CD te kopen.
Om aan CD's te komen die amper te verkrijgen zijn.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 5 september 2005 @ 17:50:40 #8
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_30293594
omdat het gratis is

en verder doe je huiswerk ff lekker zelf
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_30293612
serieus?
Meedoen is belangrijker dan winnen!
  maandag 5 september 2005 @ 17:51:59 #10
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_30293628
quote:
Op maandag 5 september 2005 17:50 schreef sungaMsunitraM het volgende:

-Doordat het gratis is download je ook dingen die je anders nóóit gekocht zou hebben.
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
pi_30293631
quote:
Op maandag 5 september 2005 17:50 schreef JDude het volgende:
Uigebreide zoekfunctie.
Zoeken naar bands, artiesten waar ik benieuwd naar ben, maar heb meestal geen zin om zomaar "op de gok" een CD te kopen.
Om aan CD's te komen die amper te verkrijgen zijn.
idem, en omdat ik niet voor een leuk nr n hele cd ga kopen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_30293638
Kijk mam. Een tweaker!1!!11!!!!!
pi_30293642
quote:
Op maandag 5 september 2005 17:50 schreef sungaMsunitraM het volgende:
dat is ook een voordeel van downloaden.
Als je iets zoek dan krijg je een x-aantal hits en soms staat er iets vreemds tussen en denk je van "dat wil ik wel eens horen", je downloaded het..en tadaa...je hebt een nieuwe artiest ontdekt.
Het is dus gewoon een goede manier om met iets in aanraking te komen wat je niet kende
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
  maandag 5 september 2005 @ 17:53:06 #14
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_30293667
Om m'n tijd door te komen in de trein
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
  maandag 5 september 2005 @ 18:00:03 #15
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_30293866
De slechte verkrijgbaarheid van alles wat niet mainstream is in winkwls als FRS en Musicstore.
De mogelijkheid tot het kiezen van een enkel nummer
Je kan in een prettige omgeving luisteren op de bank ofzo,je staat dus niet aan een bar te hangen met teringrap op de achtergrond en een verkoper die je aanstaart van ja kopen of nie.
Het is kosteloos .
Je hebt bij P2P programma's de mogelijkheid om de rest van iemand zijn muziek ook door te struinen.
Je hebt de nieuwste muziek meestal een week eerder binnen dan in de winkel ligt.
Het bespaart omzetten naar MP3 voor in je playertje.
Het is een mooie manier om de kosten van je internet te verantwoorden
je kan vreselijke foute muziek aan je collectie toevoegen zonder dat iemand je er op aankijkt.
Het scheelt een hoop ruimte en stof zonder al die cd-doosjes en je hoeft ze niet in het juiste doosje terug te doen.
Een nummer terugvinden is veel gemakkelijker op de computer dan je cd verzameling doorspitten.
Ook na sluitingstijd kan je gewoon "doorshoppen,,

.
Klaar?
Ik niet!
pi_30293903
Omdat ik muziek wil luisteren.
  maandag 5 september 2005 @ 18:01:37 #17
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_30293916
Omdat er geen betaalbaar goed alternatief is. De betaalsites zijn idioot duur en bieden crappy formaten aan waar je nog niets mee kunt.

Daarbij ontdek je idd veel nieuws. Voor ik eens wat ging downloaden zag ik andere mensen dat wel eens zeggen en ik dacht nog "nou, daar ga ik het niet voor gebruiken denk ik, ik zal wel gericht gaan zoeken". Dat bleek een misvatting, je zoekt idd veel makkelijker naar iets nieuws.

CD's kocht is sowieso bijna nooit. Ik heb geen audiocdspeler en daarbij hou ik niet van die rondslingerende schijfjes.

edit: ik wil er trouwens best voor betalen. 30 ct per normaal mp3tje vind ik prima. 50 ct is al te veel.
Vampire Romance O+
  maandag 5 september 2005 @ 18:02:23 #18
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_30293937
quote:
Op maandag 5 september 2005 18:00 schreef Foo_niks het volgende:
je kan vreselijke foute muziek aan je collectie toevoegen zonder dat iemand je er op aankijkt.
Inderdaad
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 5 september 2005 @ 18:03:00 #19
80382 manny
30 is best veel
pi_30293954
om te luisteren
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_30294047
quote:
Op maandag 5 september 2005 18:02 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Inderdaad
Ik noem een smurfenlied
pi_30294079
Omdat mijn oren enige aangename klanken op z'n tijd wel kunnen waarderen
pi_30294080
pas op, hij is van BIG!!
pi_30294095
Ik kan je nu al voorspellen dat het onderzoeksgedeelte van je scriptie ruk gaat zijn
  maandag 5 september 2005 @ 18:09:33 #24
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_30294138
Omdat het gratis is, je er toch alles wel kan vinden, je het vaker eerder hebt dan het de winkel binnen is en je niet zin hebt om 1.99 voor een nummer te betalen wat je kan downloaden
pi_30294444
- De afweging tussen gratis en betalen is gauw gemaakt
- Elke keer als ik "The Fabulous Life Of..." kijk, zie ik dat het toch niet zo erg slecht gaat met de artiesten
- Ik vind het belachelijk dat die mensen met een aangeboren talent, zangkunsten, zo vreselijk veel moeten verdienen. Het is erg leuk wat ze kunnen maar ik kan wel 100 beroepen verzinnen die meer geld zouden moeten verdienen voor wat ze doen.
- Ik vind het een slechte investering, als ik 2 maanden een cd luister, is de lol er wel een beetje vanaf en wacht ik weer een tijdje voordat ik m weer ga luisteren.
- Ik wil een CD als hij klaar is zo snel mogelijk hebben als ik m leuk vind, en niet een maand lekker gemaakt moet worden doormiddel van reclames enzo. (Nieuwe Rolling Stones album)
- Veel makkelijker een uitgebreide en gevarieerde muziekcollectie te krijgen, je kan van alles uitproberen, zonder achteraf spijt te hebben dat je daar nou je zuurverdiende geld hebt aan uit gegeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')