Het oefenen op zich niet:quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 15:35 schreef sp3c het volgende:
so what ... wij hebben laatst voor het eerst sinds mensenheugenis een operationele overzeese missie uitgevoerd met Japan.dat is nog geen militaire alliantie
gewoon politici die denken, kijk samen staan we sterk, volgende week kan het weer totaal anders zijn
China heeft gewoon een eigen wapenindustrie hoor, die willen geen eens amerikaans spul kopenquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:05 schreef Thorical het volgende:
Russische reclamestunt dit gaat allen maar over wapenverkoop.
Amerika en europa leveren China niets en de Russen laten bij deze oefening zien dat ze nog steeds meelopen in de ontwikkeling van modern wapentuig.
Als deze twee India ook nog meenemen in een "oefening" moet je eens zien hoe de USA dan gaat stijgeren.
Denk je nou heus dat China net zo ver is met het ontwikkellen van wapensystemen als rusland of de usa desnoods europa?Een houwitser kan ieder land maken maar een sprong van 15 jaar in technologie maakt ook China niet zo snel.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:07 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
China heeft gewoon een eigen wapenindustrie hoor, die willen geen eens amerikaans spul kopen
http://www.newsmax.com/archives/articles/2005/7/24/174404.shtmlquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:20 schreef Thorical het volgende:
[..]
Denk je nou heus dat China net zo ver is met het ontwikkellen van wapensystemen als rusland of de usa desnoods europa?Een houwitser kan ieder land maken maar een sprong van 15 jaar in technologie maakt ook China niet zo snel.
ja dan lopen ze nog steeds 15 jaar achter ze hebben sinds kort een vliegtuig ontwikkeld waarmee ze het op kunnen nemen tegen de f16 net nu wij hem zo`n beetje de deur uit gaan doen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:27 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
http://www.newsmax.com/archives/articles/2005/7/24/174404.shtml
Ze hebben vliegtuigen, raketten, tanks, machine geweren enz enz. Vergeet niet dat China op Hi-yech gebied alles kan (na)maken aan productie capaciteit geen probleem en de Russen helpen voor een paar roebbels met alle plezier mee.
Waarom zou china nou in hemelsnaam een groot leger willen hebben in dit nucleaire tijdperk??quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:13 schreef Sjonnjoop het volgende:
China wordt economisch en technologisch steeds sterker, militair zijn ze misschien niet state of the art maar mannetjes hebben ze in overvloed. Daarmee worden ze de nieuwe econische + militaire wereldmacht en samen met Rusland zijn ze niet te overtreffen.
Het begin van het einde van de world domination van de vs was al begonnen, maar wordt hier alleen maar door versterkt.
De kracht van China is dat ze snel grote hoeveelheden kunnen produceren tegen lage kosten. Dus ook al knalt een JDF 10 F-10's uit de lucht voor hij zelf neer gaat, de Chinezen zijn veel talrijker en kunnen dat ook makkelijk blijven. Wat betreft dat embargo zijn het vooral Duitsland en Frankrijk die ervan af willen, ik kan me zo voorstellen dat ze daar zelf toevallig wat beter van worden. Het ging hiervoor over amerikaanse wapens btwquote:Op zondag 21 augustus 2005 12:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja dan lopen ze nog steeds 15 jaar achter ze hebben sinds kort een vliegtuig ontwikkeld waarmee ze het op kunnen nemen tegen de f16 net nu wij hem zo`n beetje de deur uit gaan doen.
en als ze onze wapens niet willen waarom willen ze dan wel dat het europees wapenembargo wordt opgeheven
www.strategypage.comquote:Op zondag 21 augustus 2005 17:22 schreef Sjonnjoop het volgende:
Leuk ter illustratie
Top Ten Armies of the World 3/4/2004 3:54:10 PM
According to the CIA and other Intelligence Services (European, Asian, African) this is the tally - based on a Combination of Manpower, Technology, Firepower, Training, Resources, Available Reserves, and Nuclear Potential (Current or Likely):
1. USA
2. China
3. Germany
4. India
5. France
6. Russia
7. UK
8. Italy
9. Israel
10. Pakistan
VS:
Military manpower - availability:
males age 18-49: 67,742,879 (2005 est.)
China:
Military manpower - availability:
males age 18-49: 342,956,265 (2005 est.)
op het gebied van van mensen zijn ze in de meerderheid maar op het gebied van spullen niet.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:19 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
De kracht van China is dat ze snel grote hoeveelheden kunnen produceren tegen lage kosten. Dus ook al knalt een JDF 10 F-10's uit de lucht voor hij zelf neer gaat, de Chinezen zijn veel talrijker en kunnen dat ook makkelijk blijven. Wat betreft dat embargo zijn het vooral Duitsland en Frankrijk die ervan af willen, ik kan me zo voorstellen dat ze daar zelf toevallig wat beter van worden. Het ging hiervoor over amerikaanse wapens btw
tja ff fout gegoogledquote:Op zondag 21 augustus 2005 19:16 schreef HarigeKerel het volgende:
Toch grappig dat er mensen zijn die Strategypage serieus nemen, maardat even terzijde![]()
Duitsland, Frankrijk en UK zijn overrated. Die plaatsen kan ingenomen worden door Israel en India. Trouwens Pakistan mag er ook wel bij. Pakistan is veel sterker dan Nederland of Turkije.quote:Op zondag 21 augustus 2005 19:51 schreef HarigeKerel het volgende:
Echt een lijstje maken is ook enorm moeilijk, bv het pensioen van een Amerikaanse soldaat komt in de VS gewoon uit de begroting van defensie terwijl in andere landen dat weer valt onder een ander departement.
En een simpele infanterie soldaat kost in Japan nou eenmaal een stuk meer als in Noord-Korea etc etc.
Maar goed als ik een lijstje zou maken zou ik ongeveer hier op uitkomen:
1:USA
2:UK
3:Russia
4:Japan
5France
6:China
6:Germany
7:India
8:Israel
9:Turkije
10:Nederland
Dat ben ik geheel niet met je eens, sterker nog ik kan je lijstje niet serieus nemen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 20:30 schreef Sukh het volgende:
[..]
Duitsland, Frankrijk en UK zijn overrated. Die plaatsen kan ingenomen worden door Israel en India. Trouwens Pakistan mag er ook wel bij. Pakistan is veel sterker dan Nederland of Turkije.
01. U.S.
02. China
03. Rusland
04. Israel
05. India
06. UK
07.Pakistan
08.Duitsland
09. Frankrijk
10 Turkije
Een echte onderbouwing heb je ook niet, vooral niet voor NL.quote:Op maandag 22 augustus 2005 00:34 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Dat ben ik geheel niet met je eens, sterker nog ik kan je lijstje niet serieus nemen.
Maar goed, ieder heeft zo zijn eigen visie![]()
Nederland heeft een relatief grote luchtmacht met de modernste F-16's en een aardige marine en een landmacht met Apache's.quote:Op maandag 22 augustus 2005 00:41 schreef Sukh het volgende:
Een echte onderbouwing heb je ook niet, vooral niet voor NL.
onzinquote:Op zondag 21 augustus 2005 20:30 schreef Sukh het volgende:
[..]
Duitsland, Frankrijk en UK zijn overrated. Die plaatsen kan ingenomen worden door Israel en India. Trouwens Pakistan mag er ook wel bij. Pakistan is veel sterker dan Nederland of Turkije.
Als Nederland one on one gaat tegen Pakistan, dan verliezen ze het zeker. Het Pakistaanse leger is goed getraind en uitgerust. Ze blijven investeren in hun leger en hebben een geavanceerd missile programe. Daarnaast hebben ze militaire ervaring en qua manschappen zijn ze talrijker. Nederland mag dan wel apache's hebben maar met Apache's win je een oorlog niet. F16's heeft Pakistan ook dus dat is geen voordeel. Trouwens Pakistan is een nucliare macht, als Pakistan wil dan is Nederland met 1 druk op de knop weg.quote:Op maandag 22 augustus 2005 00:51 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Nederland heeft een relatief grote luchtmacht met de modernste F-16's en een aardige marine en een landmacht met Apache's.
En mag daarom een plaats in de top 10 krijgen.
Als jij Japan geen eens opneemt in je top maar wel met een land als Pakistan komt aanzetten, tja![]()
![]()
daarom zeg ik ouwe pik, we moeten atoomwapens hebben - net nintendo 16bit - . gewoon simpel knoppie drukken en soapies kijken.quote:Op maandag 22 augustus 2005 01:48 schreef Sukh het volgende:
[..]
Als Nederland one on one gaat tegen Pakistan, dan verliezen ze het zeker. Het Pakistaanse leger is goed getraind en uitgerust. Ze blijven investeren in hun leger en hebben een geavanceerd missile programe. Daarnaast hebben ze militaire ervaring en qua manschappen zijn ze talrijker. Nederland mag dan wel apache's hebben maar met Apache's win je een oorlog niet. F16's heeft Pakistan ook dus dat is geen voordeel. Trouwens Pakistan is een nucliare macht, als Pakistan wil dan is Nederland met 1 druk op de knop weg.
Sorry hoor maar tegen zoveel onzin kan ik niet op, Ja je hebt gelijk.quote:Op maandag 22 augustus 2005 01:48 schreef Sukh het volgende:
Als Nederland one on one gaat tegen Pakistan, dan verliezen ze het zeker. Het Pakistaanse leger is goed getraind en uitgerust. Ze blijven investeren in hun leger en hebben een geavanceerd missile programe. Daarnaast hebben ze militaire ervaring en qua manschappen zijn ze talrijker. Nederland mag dan wel apache's hebben maar met Apache's win je een oorlog niet. F16's heeft Pakistan ook dus dat is geen voordeel. Trouwens Pakistan is een nucliare macht, als Pakistan wil dan is Nederland met 1 druk op de knop weg.
je bedoelt zeker sukkie H. aKa desi bouterse?quote:Op maandag 22 augustus 2005 01:50 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Sorry hoor maar tegen zoveel onzin kan ik niet op, Ja je hebt gelijk.![]()
Israel heeft misschien wel de best getrainde militairen, zeker qua luchtmacht zijn ze top. Wanneer heeft Frankrijk voor het laatst een oorlog gewonnen of Duitsland? Qua matriaal doen de Israelisch ook niet onder, en voordeel t.o.v. Duitsland is dat ze nucliare wapens hebben. India heeft een groot en modern leger. Hun missile program doet alleen onder voor China. Daarnaast hebben ze de afgelopen 50 jaar maar 1 oorlog verloren dat was tegen China de rest tegen Pak hebben ze allemaal gewonnen.quote:Op maandag 22 augustus 2005 01:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
onzin
Duitsland, Frankrijk en de UK overrated?
hoe kom je er in godsnaam bij???
en voorbijgestreeffd door Israel ... I don't think so, met alle respect voor Israel maar zo ver zijn ze nog niet hoor, India ook niet
Een land met nucliare wapens heeft altijd een voordeel t.o.v. een land dat het niet heeft, vandaar gaan alle nucliare machten voor.quote:de VS is de leider op dit gebied zonder enige twijfel, daarna zou ik gaan voor Frankrijk, dan is het rusland, UK, Duitsland etc.
quote:en Pakistan sterker als Nederland?
in hun natte dromen misschien, ondanks de grootte van onze krijgsmacht hebben we meer vuurkracht, kunnen die vuurkracht accurater afleveren en liggen we technologisch gezien generaties voor dan kan Pakistan meer manschappen hebben maar als die allemaal kapotgeschoten worden voordat ze ook maar in de buurt komen doe je er weinig mee.
bovendien is Nederland wel in staat Pakistan aan te vallen (misschien niet het land veroveren) maar Pakistan niet in staat Nederland aan te vallen.
tja als het onzin is, dan is het niet moeilijk om er tegen in te gaan....dusse...quote:Op maandag 22 augustus 2005 01:50 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Sorry hoor maar tegen zoveel onzin kan ik niet op, Ja je hebt gelijk.![]()
heej ouwe pik jij bent er ook wel voorstander van dat wij nederlanders ook atoombommen gaan bouwen netzoals die pakkies doen en klappejn kirijgen in england.quote:Op maandag 22 augustus 2005 01:56 schreef Sukh het volgende:
[..]
tja als het onzin is, dan is het niet moeilijk om er tegen in te gaan....dusse...
Daar moet je geld voor hebben en voor opzij leggen en Nederland bezuinigd juist op defensie gebied. Nederland heeft nieteens een missile programme, dus wat willen ze doen, alleen domme atoombommen ontwikkelen?quote:Op maandag 22 augustus 2005 01:57 schreef JohnDope het volgende:
[..]
heej ouwe pik jij bent er ook wel voorstander van dat wij nederlanders ook atoombommen gaan bouwen netzoals die pakkies doen en klappejn kirijgen in england.
quote:Op maandag 22 augustus 2005 01:51 schreef JohnDope het volgende:
[..]
je bedoelt zeker sukkie H. aKa desi bouterse?
inderdaad nederland bezuinigt op defensie gebied, die miltairen zijn ook niet zo blij met onze overheid..... het is ook niet moeilijk vrienden maken om staatsgreep te plegen.....quote:Op maandag 22 augustus 2005 02:08 schreef Sukh het volgende:
[..]
Daar moet je geld voor hebben en voor opzij leggen en Nederland bezuinigd juist op defensie gebied. Nederland heeft nieteens een missile programme, dus wat willen ze doen, alleen domme atoombommen ontwikkelen?
yeah right NL en atoombommen, waarom zou NL atoombommen moeten ontwikkelen?quote:Op maandag 22 augustus 2005 02:11 schreef JohnDope het volgende:
[..]
inderdaad nederland bezuinigt op defensie gebied, die miltairen zijn ook niet zo blij met onze overheid..... het is ook niet moeilijk vrienden maken om staatsgreep te plegen.....
al komt die staatsgreep er niet die atoombommen gaan we zeker maken of overkopen wanneer weer we die bejaarden in een bejaardentehuis veilig hebben weggestopt of geexecuteerd hebben....
omdat wereldwijd iedereen goed kan acteren(die jongens die team america hebben gemaakt moeten mij octrooien betalen), maar niemand te vertrouwen is. klein landje, bommetje met grote krachten... het is netzoals op de straat wie klein is en weinig spieren heeft, die moeten wapens mee nemen die pakt de grootste gasten.....quote:Op maandag 22 augustus 2005 02:14 schreef Sukh het volgende:
[..]
yeah right NL en atoombommen, waarom zou NL atoombommen moeten ontwikkelen?
zweden heeft in de afgelopen 200 jaar volgens mij geen oorlog meer gevochten en dat zijn ook geen katjes om zonder handschoentjes aan te pakken ik kan me verder geen oorlog bedenken die Frankrijk heeft gewonnen of het moet al de gedeelde overwinning tijdens Desert Storm zijn (14.000 Fransen ver weg van huis, Pakistan kan er nauwelijks komen) of de Suez crisis andersquote:Op maandag 22 augustus 2005 01:55 schreef Sukh het volgende:
[..]
Israel heeft misschien wel de best getrainde militairen, zeker qua luchtmacht zijn ze top. Wanneer heeft Frankrijk voor het laatst een oorlog gewonnen of Duitsland? Qua matriaal doen de Israelisch ook niet onder, en voordeel t.o.v. Duitsland is dat ze nucliare wapens hebben. India heeft een groot en modern leger. Hun missile program doet alleen onder voor China. Daarnaast hebben ze de afgelopen 50 jaar maar 1 oorlog verloren dat was tegen China de rest tegen Pak hebben ze allemaal gewonnen.
Pakistan heeft nucleare wapens omdat hun conventionele leger om te huilen is niet andersomquote:[..]
Een land met nucliare wapens heeft altijd een voordeel t.o.v. een land dat het niet heeft, vandaar gaan alle nucliare machten voor.
met wat dan?quote:[..]
Zal niet lang meer duren of de nucliare wapens van Pak hebben bereik in Europa, daarnaast ben ik er van overtuigd dat ze Nederland onder de voet kunnen lopen.
Heb je al een naam voor je politieke partij? En zoek je nog iemand voor de positie van minister van defensie ofzo? Nederland Wereldmacht!quote:Op maandag 22 augustus 2005 02:27 schreef JohnDope het volgende:
wij (de nieuwe generatie politcie) gaan gewoon een paar bommetjes bouwen wanneer we die klootzakken hebben doorverwezen naar het bejaardentehuis. Niemand maakt ons wat dan.
quote:Op maandag 22 augustus 2005 02:08 schreef Sukh het volgende:
[..]
Daar moet je geld voor hebben en voor opzij leggen en Nederland bezuinigd juist op defensie gebied. Nederland heeft nieteens een missile programme, dus wat willen ze doen, alleen domme atoombommen ontwikkelen?
investeren my ass, Nederland besteed 2x zoveel geld aan zijn krijgsmacht als Pakistan dat 10x zo groot is en zoals gezegd ... missile programma's zijn van vroeger toen je nog mensen bang kon maken met V2's enzoquote:Op maandag 22 augustus 2005 01:48 schreef Sukh het volgende:
[..]
Als Nederland one on one gaat tegen Pakistan, dan verliezen ze het zeker. Het Pakistaanse leger is goed getraind en uitgerust. Ze blijven investeren in hun leger en hebben een geavanceerd missile programe.
Pakistan heeft F16's uit het jaar nul, block 10/15 ... die had Nederland 25 jaar geleden ook, tegenwoordig zijn ze allemaal weg en de latere toestellen (block 20/25) zijn hevig geupgrade (on par met block 50/60). Apache's schieten 16 tanks weg voor ze moeten herladen, leopard2a6 is de beste tank ter wereld etc. etc. Nederland is over de hele linie generaties vooruit en dan zijn we momenteel nog hevig aan het upgraden in slagkracht, mobiliteit en bepantsering ook (CV90, Pzh2000, Fennek om maar wat te noemen)quote:Daarnaast hebben ze militaire ervaring en qua manschappen zijn ze talrijker. Nederland mag dan wel apache's hebben maar met Apache's win je een oorlog niet. F16's heeft Pakistan ook dus dat is geen voordeel.
tenzij ...quote:Trouwens Pakistan is een nucliare macht, als Pakistan wil dan is Nederland met 1 druk op de knop weg.
zeker te weten ouwe pik, we moeten snel echte wapens hebben, want laten we eerlijk zijn(dit kan geen weldenkend mens ontkennen), wereldwijd is niemand te vertrouwen.quote:Op maandag 22 augustus 2005 02:34 schreef Northside het volgende:
Wat betreft het topic.... dat rusland en china maar lekker samen oefenen, een 2e groot machtsblok erbij is alleen maar extra aansporing voor europa om zelf het 3e machtsblok te vormen. Misschien krijg Nederland dan zelfs wel wat overtollige kernbommetjes van Engeland, zoals JohnDope zo graag wil.
Nederland is een wereldmacht, of we dat nu willen erkennen of niet ... wordt tijd dat we ons ernaar gaan gedragen ipv een beetje als calimero aan de zijlijn ja of nee zitten te schudden omdat we zo klein zijnquote:Op maandag 22 augustus 2005 02:36 schreef Northside het volgende:
[..]
Heb je al een naam voor je politieke partij? En zoek je nog iemand voor de positie van minister van defensie ofzo? Nederland Wereldmacht!
we hebben echte wapensquote:Op maandag 22 augustus 2005 02:38 schreef JohnDope het volgende:
[..]
zeker te weten ouwe pik, we moeten snel echte wapens hebben, want laten we eerlijk zijn(dit kan geen weldenkend mens ontkennen), wereldwijd is niemand te vertrouwen.
jij bent de kleinste gast die ik ooit gezien heb ... zelfs mijn zusje is groterquote:
Ik ben het helemaal met je eens, ook ik vind dat het Nederlandse leger zich qua kwaliteit met iedere grootmacht kan meten, maar op de patriots vertrouw ik niet zo. In Golfoorlog 1 hebben die dingen nogal wat scuds doorgelaten. Of zijn ze inmiddels wat versies verder die wel capabel zijn?quote:
En daarom gaat onze eigen JohnDope de politiek in! Onder zijn leiderschap zal Nederland zijn plek onder de groten innemen en Nederland voor eens en altijd op de kaart zetten.quote:Op maandag 22 augustus 2005 02:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nederland is een wereldmacht, of we dat nu willen erkennen of niet ... wordt tijd dat we ons ernaar gaan gedragen ipv een beetje als calimero aan de zijlijn ja of nee zitten te schudden omdat we zo klein zijn
blijf is ontopic, je heb een voorbeeldfunctie, GI joequote:Op maandag 22 augustus 2005 02:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij bent de kleinste gast die ik ooit gezien heb ... zelfs mijn zusje is groter
dat er tijdens de eerste golfoorlog uberhaupt raketten zijn geraakt is een bewijs dat het wapensysteem werkt ... dat had eigenlijk uberhaupt niet moeten kunnen want het systeem was bedoelt om vliegtuigen te onderscheppen.quote:Op maandag 22 augustus 2005 02:43 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens, ook ik vind dat het Nederlandse leger zich qua kwaliteit met iedere grootmacht kan meten, maar op de patriots vertrouw ik niet zo. In Golfoorlog 1 hebben die dingen nogal wat scuds doorgelaten. Of zijn ze inmiddels wat versies verder die wel capabel zijn?
en een flinke machtspositie dus doe ff niet bijdehand kleine manquote:Op maandag 22 augustus 2005 02:48 schreef SwOoSh het volgende:
[..]
blijf is ontopic, je heb een voorbeeldfunctie, GI joe
johndope slaat dan misschien weer wat door naar de andere kant geloof ikquote:Op maandag 22 augustus 2005 02:44 schreef Northside het volgende:
[..]
En daarom gaat onze eigen JohnDope de politiek in! Onder zijn leiderschap zal Nederland zijn plek onder de groten innemen en Nederland voor eens en altijd op de kaart zetten.
Geloof dat de marine ook luchtverdedigingsfregatten heeft die Nederland vanaf de zee tegen inkomende raketten (gaan?) beschermen? Dat van dat nieuwe verdedigingssysteem wist ik niet, tijd om weer bij te lezen merk ik.quote:Op maandag 22 augustus 2005 02:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat er tijdens de eerste golfoorlog uberhaupt raketten zijn geraakt is een bewijs dat het wapensysteem werkt ... dat had eigenlijk uberhaupt niet moeten kunnen want het systeem was bedoelt om vliegtuigen te onderscheppen.
met de upgrades aan het vuurgeleidingssysteem en de nieuwe PAC3 raketten is het systeem uitermate goed in staat raketten te onderscheppen, de laatste golfoorlog heeft dit wel bewezen want er zijn 30/40 raketten onderschept tegen een handvol wat er wel doorkwam.maar dit waren kruisraketten die heel laag vlogen (en overigens op de verboden wapenlijst stonden) dit is een zwakke plek van de Patriot.
Nederland had dit opgelost door het zogenaamde Triads systeem, dat was een luchtverdedigingssysteem wat bestond uit Patriot voor lange afstanden, Hawk voor middellange (?) en Stinger voor korte afstanden aan elkaar te binden en op te stellen als 1 batterij.
Hawks is inmiddels verkocht maar mogelijk komt Nassams uit noorwegen (met AIM120 SLAMRAAM) voor in de plaats
Tsja, hij zal dan ook wel door linkse extremisten vermoord worden. Maar dat heeft hij er graag voor over weet ik, sterven voor het vaderland is het mooiste wat er is. Als ik, als vicepremier, zijn functie heb overgenomen (en de staat van beleg heb afgekondigd om die dekselse binnenlandse vijanden te vernietigen) zal ik een groot standbeeld van hem op de dam laten plaatsen!quote:Op maandag 22 augustus 2005 02:52 schreef sp3c het volgende:
johndope slaat dan misschien weer wat door naar de andere kant geloof ik
ajayy sirequote:Op maandag 22 augustus 2005 02:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
en een flinke machtspositie dus doe ff niet bijdehand kleine man
[..]
ja die pro india bullshit geloof ik nog min of meer al kunnen ze zich voorlopig nog niet meten met Frankrijk, Duitsland of de UK maar om het Pakistaanse leger een goed geoefend en goed uitgerust leger te noemen simpelweg omdat ze over kernwapens beschikken gaat me wat ver.quote:Op maandag 22 augustus 2005 02:56 schreef Northside het volgende:
[..]
Tsja, hij zal dan ook wel door linkse extremisten vermoord worden. Maar dat heeft hij er graag voor over weet ik, sterven voor het vaderland is het mooiste wat er is. Als ik, als vicepremier, zijn functie heb overgenomen (en de staat van beleg heb afgekondigd om die dekselse binnenlandse vijanden te vernietigen) zal ik een groot standbeeld van hem op de dam laten plaatsen!
Goed, back to reality. Waar ging het hier ook weer eens over? Sukh met z'n pro-india propaganda?
sire ... I like that!quote:
quote:Major General Zhang Qinsheng (on screen), Chinese chief of the staff for the joint exercise headquarters, gives an introduction of the main tasks in the second phase of the Sino-Russian joint military exercise in Qingdao, a city in east China's Shandong Province, Saturday August 20, 2005. The second phase of the on-going "Peace Mission 2005" joint military exercise by Chinese and Russian armies was held on Saturday, focusing on the transportation and deployment of troops, decision making and adjustment, and organization of coordinated actions. (Xinhua Photo/Wang Jianmin)
quote:QINGDAO, CHINA - AUGUST 20: (CHINA OUT) Russian and Chinese military officers listen to introduction of main tasks about the second phase of the Sino-Russian joint military exercise on August 20, 2005 in Qingdao of Shandong Peninsular, China. The second phase of the on-going "Peace Mission 2005" joint military exercise by Chinese and Russian armies was held on August 20, focusing on the transportation and outspread of troops, decision making and adjustment, and organization of coordinated actions. (Photo by China Photos/Getty Images)
quote:Chinese and Russian military officers witness the drill during the second phase of the Sino-Russian joint military exercise on August 20, 2005 in Qingdao of Shandong Peninsular, China. The second phase of the on-going "Peace Mission 2005" joint military exercise by Chinese and Russian armies was held on August 20, focusing on the transportation and outspread of troops, decision making and adjustment, and organization of coordinated actions.
quote:Vladimir Moltenskoi, deputy commander-in-chief of Russian land forces, attends a meeting about the second phase of the Sino-Russian joint military exercise on August 20, 2005 in Qingdao of Shandong Peninsular, China
quote:Chinese naval soldiers gather at an appointed place for the second phase of the China-Russia joint military exercise in Qingdao, a coastal city in east China's Shandong Province, Saturday, Aug. 20, 2005. Russian and Chinese paratroopers landed along China's northeastern coast on Saturday as some 9,000 soldiers from the two countries began the second stage of their historic first joint military exercises, news reports said. (AP Photo/Xinhua, Zha Chunming)
quote:Russian soldiers from the Marine Corps gather at an appointed site for the second phase of the China-Russia joint military exercise in Qingdao, a coastal city in east China's Shandong Province, Saturday, Aug. 20, 2005. Russian and Chinese paratroopers landed along China's northeastern coast on Saturday as some 9,000 soldiers from the two countries began the second stage of their historic first joint military exercises, news reports said. (AP Photo/Xinhua, Zha Chunming)
quote:Tanks of the Chinese People's Liberation Army land a beach during the second phase of the Sino-Russian joint military exercise on August 20, 2005 in Qingdao of Shandong Peninsular, China. The second phase of the on-going "Peace Mission 2005" joint military exercise by Chinese and Russian armies was held on August 20, focusing on the transportation and outspread of troops, decision making and adjustment, and organization of coordinated actions
quote:Parachuters jump from a plane during the second phase of the Sino-Russian joint military exercise on August 20, 2005 in Qingdao of Shandong Peninsular, China.
quote:Russian soldiers from airborne troops gather at an appointed site for the second phase of the China-Russia joint military exercise in Qingdao, a coastal city in east China's Shandong Province, Saturday, Aug. 20, 2005. Russian and Chinese paratroopers landed along China's northeastern coast on Saturday as some 9,000 soldiers from the two countries began the second stage of their historic first joint military exercises, news reports said. (AP Photo/Xinhua, Zha Chunming)
quote:Russian soldiers from airborne troops march at an appointed site for the second phase of the China-Russia joint military exercise in Qingdao, a coastal city in east China's Shandong Province, Saturday, Aug. 20, 2005. Russian and Chinese paratroopers landed along China's northeastern coast on Saturday as some 9,000 soldiers from the two countries began the second stage of their historic first joint military exercises, news reports said. (AP Photo/Xinhua, Zha Chunming)
quote:A Chinese man assembles a model of a US patriot missile system for a child in Beijing, China, Sunday, Aug 21, 2005. Motivated by growing concern at U.S. dominance of world affairs, China and Russia are holding their historic first joint military exercises with some 9000 soliders in northeastern China. (AP Photo /Ng Han Guan)
quote:A Chinese soldier guards the China-Russian joint military drill site in Qingdao, east China's Shandong Province, Saturday, Aug. 20, 2005. Russian and Chinese paratroopers landed along China's northeastern coast on Saturday as some 9,000 soldiers from the two countries began the second stage of their historic first joint military exercises, news reports said. The exercise Saturday on the Shandong peninsula, which juts into the Yellow Sea, was meant to simulate landing a joint force to stabilize a fictional country.(AP Photo/Xinhua, Li Gang)
ik vind die amphibische tankies wel aardigquote:Vladimir Moltenskoi (L), deputy commander-in-chief of Russian land forces, shakes hands with Ge Zhenfeng, deputy chief of general staff of the Chinese People's Liberation Army during a meeting about the second phase of the Sino-Russian joint military exercise on August 20, 2005 in Qingdao of Shandong Peninsular, China. The second phase of the on-going "Peace Mission 2005" joint military exercise by Chinese and Russian armies was held on August 20, focusing on the transportation and outspread of troops, decision making and adjustment, and organization of coordinated actions.
Ja ik ken de theorie van wederzijdse afhankelijkheid.quote:Op maandag 22 augustus 2005 03:15 schreef sp3c het volgende:
het is dan ook niet al te waarschijnlijk, het 'gele gevaar' is te afhankelijk van het westen of ze dit nu willen toegeven of niet ... economische sancties leggen het hele land aan banden
geen oorlog voor nodig
in NL was dat stadium 40 jaar geleden al voorbij.En heeft nu de beschikking over tientallen systemen om die atoombommen daar te krijgen desnoods met een ariane 5quote:Op maandag 22 augustus 2005 02:08 schreef Sukh het volgende:
[..]
Pakistan investeert in technologie en heeft ook in militair opzicht steun van China. Het ontwikkelen van Gauri 3, Shaheen en Babur cruise missile maakt het missile programme niet alleen iets om mensen bang te maken, want tijdens oorlogtijds worden ze zeker ingezet (behalve nucliare wapens dan).quote:investeren my ass, Nederland besteed 2x zoveel geld aan zijn krijgsmacht als Pakistan dat 10x zo groot is en zoals gezegd ... missile programma's zijn van vroeger toen je nog mensen bang kon maken met V2's enzo
Pakistan heeft een bestelling van 70 F16's gedaan van block 50/52C. De U.S. en Pakistan zijn in overleg voor wanneer de levering plaats zal gaan nemen.quote:Pakistan heeft F16's uit het jaar nul, block 10/15 ... die had Nederland 25 jaar geleden ook, tegenwoordig zijn ze allemaal weg en de latere toestellen (block 20/25) zijn hevig geupgrade (on par met block 50/60).
Er bestaat ook zoiets als anti aircraft. Apache is een machtig wapen, alleen is het niet onverslaanbaar. Daarnaast heeft Pakistan ook 7 Apache helicopters, ze hebben hun leger sinds de U.S. inval op Afganistan veel gemoderniseerd, Amerika levert hun Apache's, F16's nieuwste block en andere tech en apparatuur voor ruil van bondgenootschap tegen War on Terror. Dus het voordeel van de nieuwste block en Apache is tenniet want dat heeft Pak namelijk ook, alleen de F16's moeten nog geleverd worden.quote:Apache's schieten 16 tanks weg voor ze moeten herladen, leopard2a6 is de beste tank ter wereld etc. etc. Nederland is over de hele linie generaties vooruit en dan zijn we momenteel nog hevig aan het upgraden in slagkracht, mobiliteit en bepantsering ook (CV90, Pzh2000, Fennek om maar wat te noemen)
Klopt daarom hebben ze zelf ook Apache's, kruisraketten, F16's. En ja Pakistan kan een Babur nucliar warhead afvuren zonder troepen te zenden....De patriot's zijn niet accuraat, zo heeft het verleden geleerd.quote:dan kun je nog zoveel manschappen hebben maar als ze hun hoofd niet boven de stelling uit kunnen steken zonder kapot geschoten te worden door een vijand die ze nog niet eens kunnen zien laat staan schieten is het heel snel afgelopen
Weet niet van Pakistan, maar India heeft waterstof bommen.quote:Op maandag 22 augustus 2005 12:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
in NL was dat stadium 40 jaar geleden al voorbij.En heeft nu de beschikking over tientallen systemen om die atoombommen daar te krijgen desnoods met een ariane 5
en NL kan binnen een week een waterstofbom hebben iets wat die halve kernmachten niet kunnen zeggen. (want je telt eigenlijk pas mee als je waterstofbommen hebt).
so what, Harpoon en strax JASSM hebben vergelijkbare ranges en die kun je gewoon vanaf een vliegtuig afleveren en over Henk Kamp zijn Tomahawks zullen we het al helemaal maar niet hebben want die komen er neit mag ik hopenquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:03 schreef Sukh het volgende:
[..]
Pakistan investeert in technologie en heeft ook in militair opzicht steun van China. Het ontwikkelen van Gauri 3, Shaheen en Babur cruise missile maakt het missile programme niet alleen iets om mensen bang te maken, want tijdens oorlogtijds worden ze zeker ingezet (behalve nucliare wapens dan).
ongetwijfeld nadat de eerste F35 JSF van de band is geroltquote:[..]
Pakistan heeft een bestelling van 70 F16's gedaan van block 50/52C. De U.S. en Pakistan zijn in overleg voor wanneer de levering plaats zal gaan nemen.
mjah die steun is ook aan het afbrokkelenquote:[..]
Er bestaat ook zoiets als anti aircraft. Apache is een machtig wapen, alleen is het niet onverslaanbaar. Daarnaast heeft Pakistan ook 7 Apache helicopters, ze hebben hun leger sinds de U.S. inval op Afganistan veel gemoderniseerd, Amerika levert hun Apache's, F16's nieuwste block en andere tech en apparatuur voor ruil van bondgenootschap tegen War on Terror. Dus het voordeel van de nieuwste block en Apache is tenniet want dat heeft Pak namelijk ook, alleen de F16's moeten nog geleverd worden.
nou ja jij zal het wel weten dan ik ga hier niet welles nietes zitten spelenquote:[..]
Klopt daarom hebben ze zelf ook Apache's, kruisraketten, F16's. En ja Pakistan kan een Babur nucliar warhead afvuren zonder troepen te zenden....De patriot's zijn niet accuraat, zo heeft het verleden geleerd.
de CIA is niet de meest objectieve bronquote:Pakistan heeft een goed en sterk leger, het is een militaire macht waarmee rekening gehouden moet worden. Het is niet voor niks dat de CIA hun op de 10de plaats heeft gezet als modern, sterk leger. Nederland is niet in die top 10 te vinden, Nederland een militaire dreiging, denk dat menig landen hier hard om kunnen lachen. Ze hebben goed apparatuur, en een goed leger, maar dat alleen ter ondersteuning voor vredesoperaties.
een umv is dat een uav toevalligquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:03 schreef Sukh het volgende:
Pakistan's UMV.
Pakistan heeft een goed en sterk leger, het is een militaire macht waarmee rekening gehouden moet worden. Het is niet voor niks dat de CIA hun op de 10de plaats heeft gezet als modern, sterk leger. Nederland is niet in die top 10 te vinden, Nederland een militaire dreiging, denk dat menig landen hier hard om kunnen lachen. Ze hebben goed apparatuur, en een goed leger, maar dat alleen ter ondersteuning voor vredesoperaties.
We hebben het hier over dezelfde persoon die India een welvarend land vindt omdat ze atoomwapens hebben ontwikkeld hequote:Op maandag 22 augustus 2005 03:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja die pro india bullshit geloof ik nog min of meer al kunnen ze zich voorlopig nog niet meten met Frankrijk, Duitsland of de UK maar om het Pakistaanse leger een goed geoefend en goed uitgerust leger te noemen simpelweg omdat ze over kernwapens beschikken gaat me wat ver.
Ja, Europa en de USA hebben ooit eens in een verdrag besloten dat de vlammenwerper een onmenselijk wapen is en niet meer gebruikt mag worden, net zoals landmijnen en boobytraps. Jammer, want niks zo effectief om een huis leeg te maken als een vlammenwerper, nog afgezien van de psychologische waarde van zo'n ding...quote:Op zondag 28 augustus 2005 20:48 schreef Vassili_Z het volgende:
Wil China zich echt laten gelden in Azie, dan moeten ze deksels goede vliegdekschepen met moderne toestellen hebben.
China en Rusland zijn trouwens ook de enige landen die nog vlammenwerpers gebruiken!!
Ideaal voor een oorlog in de stad dunkt me.
Dat heb ik nooit gezegd, India zal binnen nu en 20 jaar een wereldmacht worden.quote:Op zondag 28 augustus 2005 18:39 schreef Northside het volgende:
[..]
We hebben het hier over dezelfde persoon die India een welvarend land vindt omdat ze atoomwapens hebben ontwikkeld he![]()
niet bepaaldquote:Op zondag 28 augustus 2005 21:54 schreef Northside het volgende:
[..]
Ja, Europa en de USA hebben ooit eens in een verdrag besloten dat de vlammenwerper een onmenselijk wapen is en niet meer gebruikt mag worden, net zoals landmijnen en boobytraps. Jammer, want niks zo effectief om een huis leeg te maken als een vlammenwerper, nog afgezien van de psychologische waarde van zo'n ding...
Zelfs niet in een stad?quote:Op maandag 29 augustus 2005 13:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet bepaald
de vlammenwerper is niet zo heel erg effectief meer deze dagen nu vijanden effectief doordat de gemiddelde jan soldaat op een paar 100 meter neergelegd kunnen worden zonder dat je wat terug kunt doen.
Je kan dan net zo goed het hele gebouw opblazen met een tank of een precisie bombardement wanneer toch iedereen in het gebouw dood moet.quote:
Tanks in een stad is nogal een dilemma.Je kunt ze wel inzetten, alleen heel voorzichtig. En precisie bombardementen in een dynamische situatie waar constant huizen herovert worden, of waar nog steeds burgers zijn is erg riskant.quote:Op maandag 29 augustus 2005 23:16 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Je kan dan net zo goed het hele gebouw opblazen met een tank of een precisie bombardement wanneer toch iedereen in het gebouw dood moet.
Precies, in beide gevallen zijn soldaten met vlammenwerpers even (on-)nuttig. Soldaten zijn ongepantserd (tegen de nadelen van het rijden in een tank door een stad) en huizen waar burgers inzitten kan je net zo goed niet met vlammenwerpers behandelen.quote:Op maandag 29 augustus 2005 23:28 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Tanks in een stad is nogal een dilemma.Je kunt ze wel inzetten, alleen heel voorzichtig. En precisie bombardementen in een dynamische situatie waar constant huizen herovert worden, of waar nog steeds burgers zijn is erg riskant.
juist in een stadquote:
Dude, wees een beetje realistisch.quote:Op maandag 29 augustus 2005 00:01 schreef Sukh het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit gezegd, India zal binnen nu en 20 jaar een wereldmacht worden.
De Vlammenwerpers van nu zijn veel lichter geworden, hebben een bereik van honderden meters en de brandstof is ook niet erg gevaarlijk meer (2 stoffen worden gemixt, net als met de moter van een ME262 ). Ze blijven wel onhandig, dat wel, en ze beperken de soldaat ook in beperkte mate in hun beweging.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 01:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
juist in een stad
de badguys liggen niet op de begane grond op je te wachten, die zitten op het dak en ze hebben de trap kapot gemaakt en boobytraps aan de deur gehangen. Ze zetten killboxen op in een parkje (een open veld iig met hoge gebouwen eromheen), barricaderen alles behalve de ingang, leggen er mijnen e.d. neer en zetten sluipschutters en mg nesten op de daken ... dan ben je goed de lul als je daar met je vlammenwerper naar binnen wandeld
10 mei 1940 had je zo'n killbox in Rotterdam onderweg naar de bruggen (op het noordereiland) die hebben standgehouden tot de munitie op was en hebben toen de uniformen uitgedaan en gingen wat anders doen, de parachutisten hadden wel vlammenwerpers maar die zijn (for good reason) niet ingezet
bovendien ben je niet al te beweeglijk, je hebt een onhandelbaar wapen met veel te zware munitie aan je rug.
kijk naar Tsjetsjenie, de russen gebruiken daar echt geen vlammenwerpers in de steden, mjah mlrs'en met gigantische brandstofbommen in de kop maar dat is toch iets anders.
nee vlammenwerpers zijn van vroegah in de loopgraven en shit
zover ik wqeet en je schiet door de tank zodat de stoffen mixen ontploft nog alles. verder kun je beter een heli mer raketten mee nemen voor close air supportquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:06 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
De Vlammenwerpers van nu zijn veel lichter geworden, hebben een bereik van honderden meters en de brandstof is ook niet erg gevaarlijk meer (2 stoffen worden gemixt, net als met de moter van een ME262 ). Ze blijven wel onhandig, dat wel, en ze beperken de soldaat ook in beperkte mate in hun beweging.
Bovendien kun je er ook gewoon brandstof mee spuiten en het later in de fik zetten, ideaal om tijdelijk blokkades op te zetten in een huizenblok.
Een vlammenwerper zou niet misstaan iig in een bataljon soldaten ivm stadsoorlog.
Heli's lijkt me geen goed plan voor close support.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
zover ik wqeet en je schiet door de tank zodat de stoffen mixen ontploft nog alles. verder kun je beter een heli mer raketten mee nemen voor close air support
jij wilt een gebouw binnen wandelen dat je daarnet in brand hebt gestoken???quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 19:02 schreef Northside het volgende:
Ik weet het niet. Als ik met mijn peleton gele kameraden een stad zou moeten veroveren zou ik toch best graag een vlammenwerper in mijn groep hebben. Als je bij een gebouw aankomt waarvan je vermoedt dat er wel eens iemand zou kunnen zetten steek je even die spuit door de deur en daarna kan je veilig naar binnen wandelen. (de kans dat je een paar burgers in fakkels verandert doet er niet toe, want daar houdt het chinese leger toch geen rekening mee. alleen het westen houdt zich aan zoiets als mensenrechten) De enige andere oplossing is handgranaten, en daar heb je er ook maar zoveel van bij je...
Nee, ik kan toch wel een paar bruikbare toepassingen voor vlammenwerpers bedenken hoor, en dan zijn we nog niet eens aan het psychologische aspect begonnen...
Maar de vijand zit lang niet altijd op de 1e of 2e verdiepingquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij wilt een gebouw binnen wandelen dat je daarnet in brand hebt gestoken???
odd ...
maar goed, zoals gezegd, de bad guys zitten niet op de begane grond, beetje door de deur spuiten doe je alleen de vijand plezier mee (want nu kun je hem voorlopig helemaal niet bereiken terwijl handgranaatjes naar beneden slingert
mjah als je door je rug geschoten wordt ben je meestal ook wel dood dus daarom hoef je het niet te laten.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
zover ik wqeet en je schiet door de tank zodat de stoffen mixen ontploft nog alles. verder kun je beter een heli mer raketten mee nemen voor close air support
nee ze zitten over het algemeen op het dak (want highground = g00dground)quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:19 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Maar de vijand zit lang niet altijd op de 1e of 2e verdieping![]()
waarom niet?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:16 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Heli's lijkt me geen goed plan voor close support.
Niet iedere stad ziet eruit zoals de afrikaanse platte-daken/wirwar van smalle straatjes steden. In een westerse stad valt er bijvoorbeeld niet zoveel te verschansen op schuine pannendaken lijkt me.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij wilt een gebouw binnen wandelen dat je daarnet in brand hebt gestoken???
odd ...
maar goed, zoals gezegd, de bad guys zitten niet op de begane grond, beetje door de deur spuiten doe je alleen de vijand plezier mee (want nu kun je hem voorlopig helemaal niet bereiken terwijl handgranaatjes naar beneden slingert
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |