abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29810451
China en Rusland starten gezamenlijke militaire oefeningen

(belga) - Chinese en Russische soldaten zijn donderdag in het Oost-Russische Vladivostok van start gegaan met hun eerste gezamenlijke militaire oefeningen.

De oefeningen kregen de codenaam "Peace Mission 2005" ("Vredesmissie 2005"). Dat heeft het Chinese persagentschap Xinhua gemeld.

Meer dan 1.800 Russische en 8.000 Chinese troepen van de lucht-, land- en zeemacht nemen deel aan de acht dagen durende manoeuvres. Het tweede deel van de oefeningen start zaterdag aan de kust in de Oost-Chinese provincie Shandong.

De historische militaire oefeningen demonstreren de vooruitgang in de relaties tussen beide voormalige vijanden die een grens van 4.300 kilometer delen. Volgens analisten moeten de oefeningen gezien worden als een signaal tegen de militaire overmacht van de Amerikanen in de Stille Oceaan.

tu mudhje ghoen do, me tume azaadi denge -- Netaji Subhash Chandre Bose
pi_29810494
Militaire alliantie

The area in question is Central Asia: after the demise of the former Soviet Union in 1991, the US successfully gained influence and even a military foothold in this region. Now, China and Russia appear to be developing a counter-strategy, mainly through the Shanghai Cooperation Organisation (SCO), which also comprises Kazakhstan, Kyrgyzstan, Tajikistan and Uzbekistan. Recently, key nations in the region such as India, Pakistan and Iran have been invited as SCO observers. “Apparently, there is some kind of military alliance in development,” says Dr de Haas.

http://www2.rnw.nl/rnw/en(...)050818?view=Standard
pi_29812435
Klamme handjes voor de GI's
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  Moderator zaterdag 20 augustus 2005 @ 15:35:50 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_29812526
so what ... wij hebben laatst voor het eerst sinds mensenheugenis een operationele overzeese missie uitgevoerd met Japan.dat is nog geen militaire alliantie

gewoon politici die denken, kijk samen staan we sterk, volgende week kan het weer totaal anders zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_29812689
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 15:35 schreef sp3c het volgende:
so what ... wij hebben laatst voor het eerst sinds mensenheugenis een operationele overzeese missie uitgevoerd met Japan.dat is nog geen militaire alliantie

gewoon politici die denken, kijk samen staan we sterk, volgende week kan het weer totaal anders zijn
Het oefenen op zich niet:

The area in question is Central Asia: after the demise of the former Soviet Union in 1991, the US successfully gained influence and even a military foothold in this region. Now, China and Russia appear to be developing a counter-strategy, mainly through the Shanghai Cooperation Organisation (SCO), which also comprises Kazakhstan, Kyrgyzstan, Tajikistan and Uzbekistan. Recently, key nations in the region such as India, Pakistan and Iran have been invited as SCO observers. “Apparently, there is some kind of military alliance in development,” says Dr de Haas.

http://www2.rnw.nl/rnw/en(...)050818?view=Standard
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 15:57:36 #6
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_29813168
Het is een teken aan de wand. Putin is alvast aan het oefenen.

Putin dusts off military image, flies in bomber

MOSCOW (Reuters) - President Vladimir Putin flew in Russia's most potent bomber on Tuesday and took part in the launch of cruise missiles in the Arctic, dusting off a military image he cultivated when he first came to power.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:35:00 #7
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_29814807
India invites China to joint anti-terror exercises

BEIJING: Indian army chief NC Vij has invited China to participate in joint anti-terrorism exercises in a further sign of growing military links between the two countries, China’s state press said on Wednesday.

“We invite China to join our military exercise in non-traditional security,” Vij, Chief of the General Staff of the Indian Army, was quoted by the Xinhua news agency as telling Chinese Defence Minister Cao Gangchuan in talks on Tuesday. “We should expand the ongoing frequent personnel exchanges to officers at all levels, including junior ones,” he said. ‘Non-traditional security issues’ is a term frequently used by Chinese officials to denote terrorism. afp
pi_29815614
China wordt economisch en technologisch steeds sterker, militair zijn ze misschien niet state of the art maar mannetjes hebben ze in overvloed. Daarmee worden ze de nieuwe econische + militaire wereldmacht en samen met Rusland zijn ze niet te overtreffen.
Het begin van het einde van de world domination van de vs was al begonnen, maar wordt hier alleen maar door versterkt.
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_29818855
Russische reclamestunt dit gaat allen maar over wapenverkoop.
Amerika en europa leveren China niets en de Russen laten bij deze oefening zien dat ze nog steeds meelopen in de ontwikkeling van modern wapentuig.
Als deze twee India ook nog meenemen in een "oefening" moet je eens zien hoe de USA dan gaat stijgeren.
pi_29820557
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:05 schreef Thorical het volgende:
Russische reclamestunt dit gaat allen maar over wapenverkoop.
Amerika en europa leveren China niets en de Russen laten bij deze oefening zien dat ze nog steeds meelopen in de ontwikkeling van modern wapentuig.
Als deze twee India ook nog meenemen in een "oefening" moet je eens zien hoe de USA dan gaat stijgeren.
China heeft gewoon een eigen wapenindustrie hoor, die willen geen eens amerikaans spul kopen
pi_29820922
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 20:07 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

China heeft gewoon een eigen wapenindustrie hoor, die willen geen eens amerikaans spul kopen
Denk je nou heus dat China net zo ver is met het ontwikkellen van wapensystemen als rusland of de usa desnoods europa?Een houwitser kan ieder land maken maar een sprong van 15 jaar in technologie maakt ook China niet zo snel.
pi_29821098
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 20:20 schreef Thorical het volgende:

[..]

Denk je nou heus dat China net zo ver is met het ontwikkellen van wapensystemen als rusland of de usa desnoods europa?Een houwitser kan ieder land maken maar een sprong van 15 jaar in technologie maakt ook China niet zo snel.
http://www.newsmax.com/archives/articles/2005/7/24/174404.shtml
Ze hebben vliegtuigen, raketten, tanks, machine geweren enz enz. Vergeet niet dat China op Hi-yech gebied alles kan (na)maken aan productie capaciteit geen probleem en de Russen helpen voor een paar roebbels met alle plezier mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjonnjoop op 20-08-2005 20:52:01 ]
  zondag 21 augustus 2005 @ 00:18:56 #14
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_29827720
Over twintig jaar blaten de Russen wel anders als de Chineesjes het Oosten van Rusland (nog massaler) overstromen.
De toekomst van Rusland ligt in Europa en in de VS, niet in China op dat gebied.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_29834676
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 20:27 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

http://www.newsmax.com/archives/articles/2005/7/24/174404.shtml
Ze hebben vliegtuigen, raketten, tanks, machine geweren enz enz. Vergeet niet dat China op Hi-yech gebied alles kan (na)maken aan productie capaciteit geen probleem en de Russen helpen voor een paar roebbels met alle plezier mee.
ja dan lopen ze nog steeds 15 jaar achter ze hebben sinds kort een vliegtuig ontwikkeld waarmee ze het op kunnen nemen tegen de f16 net nu wij hem zo`n beetje de deur uit gaan doen.

en als ze onze wapens niet willen waarom willen ze dan wel dat het europees wapenembargo wordt opgeheven
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 21 augustus 2005 @ 16:09:39 #16
33569 Daniel.San
Manic Expressive
pi_29841192
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 17:13 schreef Sjonnjoop het volgende:
China wordt economisch en technologisch steeds sterker, militair zijn ze misschien niet state of the art maar mannetjes hebben ze in overvloed. Daarmee worden ze de nieuwe econische + militaire wereldmacht en samen met Rusland zijn ze niet te overtreffen.
Het begin van het einde van de world domination van de vs was al begonnen, maar wordt hier alleen maar door versterkt.
Waarom zou china nou in hemelsnaam een groot leger willen hebben in dit nucleaire tijdperk??
een klein aanvals leger voor een militaire aanval is voldoende en wat orde troepen. met vooral commando's
Met het geld dat je bezuinigd versterk je je internationale relaties en geheime dienst.

pi_29841404
Wat heeft het ermee te maken dat je nu in het nucleaire tijdperk leeft? Als ze wat land zouden willen veroveren heb je daar niks aan want zodra die bom is gevallen heb je niks meer aan je nieuwe achtertuin. Een groot leger blijft nodig als je een stuk grond bezet wil blijven houden, kijk maar naar Irak. Commando's klinkt natuurlijk ook erg stoer maar die zijn veel duurder dan gewone soldaatjes.
pi_29843264
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 12:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ja dan lopen ze nog steeds 15 jaar achter ze hebben sinds kort een vliegtuig ontwikkeld waarmee ze het op kunnen nemen tegen de f16 net nu wij hem zo`n beetje de deur uit gaan doen.

en als ze onze wapens niet willen waarom willen ze dan wel dat het europees wapenembargo wordt opgeheven
De kracht van China is dat ze snel grote hoeveelheden kunnen produceren tegen lage kosten. Dus ook al knalt een JDF 10 F-10's uit de lucht voor hij zelf neer gaat, de Chinezen zijn veel talrijker en kunnen dat ook makkelijk blijven. Wat betreft dat embargo zijn het vooral Duitsland en Frankrijk die ervan af willen, ik kan me zo voorstellen dat ze daar zelf toevallig wat beter van worden. Het ging hiervoor over amerikaanse wapens btw
pi_29843343
Leuk ter illustratie

Top Ten Armies of the World 3/4/2004 3:54:10 PM
According to the CIA and other Intelligence Services (European, Asian, African) this is the tally - based on a Combination of Manpower, Technology, Firepower, Training, Resources, Available Reserves, and Nuclear Potential (Current or Likely):
1. USA
2. China
3. Germany
4. India
5. France
6. Russia
7. UK
8. Italy
9. Israel
10. Pakistan

VS:
Military manpower - availability:
males age 18-49: 67,742,879 (2005 est.)

China:
males age 18-49: 342,956,265 (2005 est.)

[ Bericht 17% gewijzigd door Sjonnjoop op 21-08-2005 17:28:15 ]
  zondag 21 augustus 2005 @ 17:55:28 #20
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_29844420
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 17:22 schreef Sjonnjoop het volgende:
Leuk ter illustratie

Top Ten Armies of the World 3/4/2004 3:54:10 PM
According to the CIA and other Intelligence Services (European, Asian, African) this is the tally - based on a Combination of Manpower, Technology, Firepower, Training, Resources, Available Reserves, and Nuclear Potential (Current or Likely):
1. USA
2. China
3. Germany
4. India
5. France
6. Russia
7. UK
8. Italy
9. Israel
10. Pakistan

VS:
males age 18-49: 67,742,879 (2005 est.)

China:
males age 18-49: 342,956,265 (2005 est.)
www.strategypage.com
pi_29846164
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 17:19 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

De kracht van China is dat ze snel grote hoeveelheden kunnen produceren tegen lage kosten. Dus ook al knalt een JDF 10 F-10's uit de lucht voor hij zelf neer gaat, de Chinezen zijn veel talrijker en kunnen dat ook makkelijk blijven. Wat betreft dat embargo zijn het vooral Duitsland en Frankrijk die ervan af willen, ik kan me zo voorstellen dat ze daar zelf toevallig wat beter van worden. Het ging hiervoor over amerikaanse wapens btw
op het gebied van van mensen zijn ze in de meerderheid maar op het gebied van spullen niet.

de usaf is groter en heeft de betere speeltjes. en als de VS wil kan het sneller produceren dan china en dan zeker het hightech gebeuren.
verder heeft china geen olie bronnen en de vs wel
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_29846701
ook China heeft olie
http://www.cia.gov/cia/pu(...)korder/2173rank.html
En qua productie kan echt niemand China bijhouden, honderden miljoenen mensen als workforce die voor 2 Euro per dag alles in elkaar schroeven wat ze maar tegenkomen. Qua techniek hebben ze niet de state of the art, maar ook de Japanners zijn klein begonnen met het kopieren van westerse auto's en lopen nu voor, of zijn op zijn minst gelijkwaardig.
  zondag 21 augustus 2005 @ 19:16:03 #23
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_29846790
Toch grappig dat er mensen zijn die Strategypage serieus nemen, maardat even terzijde
pi_29847505
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 19:16 schreef HarigeKerel het volgende:
Toch grappig dat er mensen zijn die Strategypage serieus nemen, maardat even terzijde
tja ff fout gegoogled maar in het CIA lijstje staan ze qua uitgaven op de 2e plaats. jammer dat er niet ergens een kloppend lijstje op kracht is
  zondag 21 augustus 2005 @ 19:51:32 #25
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_29848070
Echt een lijstje maken is ook enorm moeilijk, bv het pensioen van een Amerikaanse soldaat komt in de VS gewoon uit de begroting van defensie terwijl in andere landen dat weer valt onder een ander departement.
En een simpele infanterie soldaat kost in Japan nou eenmaal een stuk meer als in Noord-Korea etc etc.
Maar goed als ik een lijstje zou maken zou ik ongeveer hier op uitkomen:

1:USA
2:UK
3:Russia
4:Japan
5France
6:China
6:Germany
7:India
8:Israel
9:Turkije
10:Nederland
pi_29849645
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 19:51 schreef HarigeKerel het volgende:
Echt een lijstje maken is ook enorm moeilijk, bv het pensioen van een Amerikaanse soldaat komt in de VS gewoon uit de begroting van defensie terwijl in andere landen dat weer valt onder een ander departement.
En een simpele infanterie soldaat kost in Japan nou eenmaal een stuk meer als in Noord-Korea etc etc.
Maar goed als ik een lijstje zou maken zou ik ongeveer hier op uitkomen:

1:USA
2:UK
3:Russia
4:Japan
5France
6:China
6:Germany
7:India
8:Israel
9:Turkije
10:Nederland
Duitsland, Frankrijk en UK zijn overrated. Die plaatsen kan ingenomen worden door Israel en India. Trouwens Pakistan mag er ook wel bij. Pakistan is veel sterker dan Nederland of Turkije.

01. U.S.
02. China
03. Rusland
04. Israel
05. India
06. UK
07.Pakistan
08.Duitsland
09. Frankrijk
10 Turkije
  maandag 22 augustus 2005 @ 00:34:47 #27
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_29856905
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 20:30 schreef Sukh het volgende:

[..]

Duitsland, Frankrijk en UK zijn overrated. Die plaatsen kan ingenomen worden door Israel en India. Trouwens Pakistan mag er ook wel bij. Pakistan is veel sterker dan Nederland of Turkije.

01. U.S.
02. China
03. Rusland
04. Israel
05. India
06. UK
07.Pakistan
08.Duitsland
09. Frankrijk
10 Turkije
Dat ben ik geheel niet met je eens, sterker nog ik kan je lijstje niet serieus nemen.
Maar goed, ieder heeft zo zijn eigen visie
pi_29857029
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 00:34 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Dat ben ik geheel niet met je eens, sterker nog ik kan je lijstje niet serieus nemen.
Maar goed, ieder heeft zo zijn eigen visie
Een echte onderbouwing heb je ook niet, vooral niet voor NL.
  maandag 22 augustus 2005 @ 00:51:28 #29
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_29857210
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 00:41 schreef Sukh het volgende:

Een echte onderbouwing heb je ook niet, vooral niet voor NL.
Nederland heeft een relatief grote luchtmacht met de modernste F-16's en een aardige marine en een landmacht met Apache's.
En mag daarom een plaats in de top 10 krijgen.
Als jij Japan geen eens opneemt in je top maar wel met een land als Pakistan komt aanzetten, tja
pi_29857326
ik heb makkertjes uit rusland en in china, dus ze doen maar lekker
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  Moderator maandag 22 augustus 2005 @ 01:23:45 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_29857736
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 20:30 schreef Sukh het volgende:

[..]

onzin

Duitsland, Frankrijk en de UK overrated?
hoe kom je er in godsnaam bij???
en voorbijgestreeffd door Israel ... I don't think so, met alle respect voor Israel maar zo ver zijn ze nog niet hoor, India ook niet

de VS is de leider op dit gebied zonder enige twijfel, daarna zou ik gaan voor Frankrijk, dan is het rusland, UK, Duitsland etc.

en Pakistan sterker als Nederland?
in hun natte dromen misschien, ondanks de grootte van onze krijgsmacht hebben we meer vuurkracht, kunnen die vuurkracht accurater afleveren en liggen we technologisch gezien generaties voor dan kan Pakistan meer manschappen hebben maar als die allemaal kapotgeschoten worden voordat ze ook maar in de buurt komen doe je er weinig mee.
bovendien is Nederland wel in staat Pakistan aan te vallen (misschien niet het land veroveren ) maar Pakistan niet in staat Nederland aan te vallen.
  Moderator maandag 22 augustus 2005 @ 01:24:08 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_29857742
ook Polen is sterker dan Pakistan
  maandag 22 augustus 2005 @ 01:36:03 #33
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_29857899
En Polen heeft GROM
pi_29858051
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 00:51 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Nederland heeft een relatief grote luchtmacht met de modernste F-16's en een aardige marine en een landmacht met Apache's.
En mag daarom een plaats in de top 10 krijgen.
Als jij Japan geen eens opneemt in je top maar wel met een land als Pakistan komt aanzetten, tja
Als Nederland one on one gaat tegen Pakistan, dan verliezen ze het zeker. Het Pakistaanse leger is goed getraind en uitgerust. Ze blijven investeren in hun leger en hebben een geavanceerd missile programe. Daarnaast hebben ze militaire ervaring en qua manschappen zijn ze talrijker. Nederland mag dan wel apache's hebben maar met Apache's win je een oorlog niet. F16's heeft Pakistan ook dus dat is geen voordeel. Trouwens Pakistan is een nucliare macht, als Pakistan wil dan is Nederland met 1 druk op de knop weg.
pi_29858071
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 01:48 schreef Sukh het volgende:

[..]

Als Nederland one on one gaat tegen Pakistan, dan verliezen ze het zeker. Het Pakistaanse leger is goed getraind en uitgerust. Ze blijven investeren in hun leger en hebben een geavanceerd missile programe. Daarnaast hebben ze militaire ervaring en qua manschappen zijn ze talrijker. Nederland mag dan wel apache's hebben maar met Apache's win je een oorlog niet. F16's heeft Pakistan ook dus dat is geen voordeel. Trouwens Pakistan is een nucliare macht, als Pakistan wil dan is Nederland met 1 druk op de knop weg.
daarom zeg ik ouwe pik, we moeten atoomwapens hebben - net nintendo 16bit - . gewoon simpel knoppie drukken en soapies kijken.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 22 augustus 2005 @ 01:50:34 #36
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_29858073
quote:

Sorry hoor maar tegen zoveel onzin kan ik niet op, Ja je hebt gelijk.
pi_29858081
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 01:50 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

je bedoelt zeker sukkie H. aKa desi bouterse?
pi_29858131
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 01:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

onzin

Duitsland, Frankrijk en de UK overrated?
hoe kom je er in godsnaam bij???
en voorbijgestreeffd door Israel ... I don't think so, met alle respect voor Israel maar zo ver zijn ze nog niet hoor, India ook niet
Israel heeft misschien wel de best getrainde militairen, zeker qua luchtmacht zijn ze top. Wanneer heeft Frankrijk voor het laatst een oorlog gewonnen of Duitsland? Qua matriaal doen de Israelisch ook niet onder, en voordeel t.o.v. Duitsland is dat ze nucliare wapens hebben. India heeft een groot en modern leger. Hun missile program doet alleen onder voor China. Daarnaast hebben ze de afgelopen 50 jaar maar 1 oorlog verloren dat was tegen China de rest tegen Pak hebben ze allemaal gewonnen.
quote:
de VS is de leider op dit gebied zonder enige twijfel, daarna zou ik gaan voor Frankrijk, dan is het rusland, UK, Duitsland etc.
Een land met nucliare wapens heeft altijd een voordeel t.o.v. een land dat het niet heeft, vandaar gaan alle nucliare machten voor.
quote:
en Pakistan sterker als Nederland?
in hun natte dromen misschien, ondanks de grootte van onze krijgsmacht hebben we meer vuurkracht, kunnen die vuurkracht accurater afleveren en liggen we technologisch gezien generaties voor dan kan Pakistan meer manschappen hebben maar als die allemaal kapotgeschoten worden voordat ze ook maar in de buurt komen doe je er weinig mee.
bovendien is Nederland wel in staat Pakistan aan te vallen (misschien niet het land veroveren ) maar Pakistan niet in staat Nederland aan te vallen.

Zal niet lang meer duren of de nucliare wapens van Pak hebben bereik in Europa, daarnaast ben ik er van overtuigd dat ze Nederland onder de voet kunnen lopen.
pi_29858142
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 01:50 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

tja als het onzin is, dan is het niet moeilijk om er tegen in te gaan....dusse...
pi_29858169
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 01:56 schreef Sukh het volgende:

[..]

tja als het onzin is, dan is het niet moeilijk om er tegen in te gaan....dusse...
heej ouwe pik jij bent er ook wel voorstander van dat wij nederlanders ook atoombommen gaan bouwen netzoals die pakkies doen en klappejn kirijgen in england.
pi_29858270
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 01:57 schreef JohnDope het volgende:

[..]

heej ouwe pik jij bent er ook wel voorstander van dat wij nederlanders ook atoombommen gaan bouwen netzoals die pakkies doen en klappejn kirijgen in england.
Daar moet je geld voor hebben en voor opzij leggen en Nederland bezuinigd juist op defensie gebied. Nederland heeft nieteens een missile programme, dus wat willen ze doen, alleen domme atoombommen ontwikkelen?
  maandag 22 augustus 2005 @ 02:11:07 #42
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_29858300
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 01:51 schreef JohnDope het volgende:

[..]

je bedoelt zeker sukkie H. aKa desi bouterse?
pi_29858304
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 02:08 schreef Sukh het volgende:

[..]

Daar moet je geld voor hebben en voor opzij leggen en Nederland bezuinigd juist op defensie gebied. Nederland heeft nieteens een missile programme, dus wat willen ze doen, alleen domme atoombommen ontwikkelen?
inderdaad nederland bezuinigt op defensie gebied, die miltairen zijn ook niet zo blij met onze overheid..... het is ook niet moeilijk vrienden maken om staatsgreep te plegen.....

al komt die staatsgreep er niet die atoombommen gaan we zeker maken of overkopen wanneer weer we die bejaarden in een bejaardentehuis veilig hebben weggestopt of geexecuteerd hebben....

ps voor de aivd dit leest: relaxt... de eerste komende 3 jaar heb ik het druk
pi_29858328
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 02:11 schreef JohnDope het volgende:

[..]

inderdaad nederland bezuinigt op defensie gebied, die miltairen zijn ook niet zo blij met onze overheid..... het is ook niet moeilijk vrienden maken om staatsgreep te plegen.....

al komt die staatsgreep er niet die atoombommen gaan we zeker maken of overkopen wanneer weer we die bejaarden in een bejaardentehuis veilig hebben weggestopt of geexecuteerd hebben....
yeah right NL en atoombommen, waarom zou NL atoombommen moeten ontwikkelen?
pi_29858340
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 02:14 schreef Sukh het volgende:

[..]

yeah right NL en atoombommen, waarom zou NL atoombommen moeten ontwikkelen?
omdat wereldwijd iedereen goed kan acteren(die jongens die team america hebben gemaakt moeten mij octrooien betalen), maar niemand te vertrouwen is. klein landje, bommetje met grote krachten... het is netzoals op de straat wie klein is en weinig spieren heeft, die moeten wapens mee nemen die pakt de grootste gasten.....
  Moderator maandag 22 augustus 2005 @ 02:25:04 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_29858402
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 01:55 schreef Sukh het volgende:

[..]

Israel heeft misschien wel de best getrainde militairen, zeker qua luchtmacht zijn ze top. Wanneer heeft Frankrijk voor het laatst een oorlog gewonnen of Duitsland? Qua matriaal doen de Israelisch ook niet onder, en voordeel t.o.v. Duitsland is dat ze nucliare wapens hebben. India heeft een groot en modern leger. Hun missile program doet alleen onder voor China. Daarnaast hebben ze de afgelopen 50 jaar maar 1 oorlog verloren dat was tegen China de rest tegen Pak hebben ze allemaal gewonnen.
zweden heeft in de afgelopen 200 jaar volgens mij geen oorlog meer gevochten en dat zijn ook geen katjes om zonder handschoentjes aan te pakken ik kan me verder geen oorlog bedenken die Frankrijk heeft gewonnen of het moet al de gedeelde overwinning tijdens Desert Storm zijn (14.000 Fransen ver weg van huis, Pakistan kan er nauwelijks komen) of de Suez crisis anders

doet er verder ook niet zo heel veel toe aangezien dat nogal afhankelijk is van de tegenstander.
Zo heeft Israel bv god mag het weten hoeveel oorlogen gewonnen maar daar hadden ze statistisch gezien geen enkel recht op ... de tegenstanders waren alleen om te huilen dus werden ze in de pan gehakt

en missile programs?

das nogal iets van vroeger het feit dat ze er nog steeds mee bezig zijn zegt eigenlijk al genoeg
quote:
[..]

Een land met nucliare wapens heeft altijd een voordeel t.o.v. een land dat het niet heeft, vandaar gaan alle nucliare machten voor.
Pakistan heeft nucleare wapens omdat hun conventionele leger om te huilen is niet andersom

zo bijzonder zijn die dingen nu ook weer niet, Nederland schroeft er in 2 minuten 1 in elkaar en heeft dan nog de mogelijkheid om die ongezien af te leveren in Islamabad ook ... kun je van Pakistan niet zeggen bovendien schijnen er nog wat op Volkel te liggen
quote:
[..]

Zal niet lang meer duren of de nucliare wapens van Pak hebben bereik in Europa, daarnaast ben ik er van overtuigd dat ze Nederland onder de voet kunnen lopen.
met wat dan?

aftandse gevechtstanks?
heliTOW?
F16's uit het jaar nul?

in Pakistan zijn natte dromen
pi_29858423
wij (de nieuwe generatie politcie) gaan gewoon een paar bommetjes bouwen wanneer we die klootzakken hebben doorverwezen naar het bejaardentehuis. Niemand maakt ons wat dan.
pi_29858489
Tsja, als we er van uitgaan dat er atoomwapens mogen worden gebruikt maakt het allemaal niet meer uit. Als de eerste icbm vliegt, vliegen er een uur later 20 en 2 uur later 200. Parkeerprobleem de wereld uit.

En een andere nogal belangrijke factor is of bondgenootschappen tellen of dat het gewoon 1 vs. 1 is.

Als duidelijk is wat de regeltjes zijn kan je misschien een beetje gaan ruzien over wie het van wie zou winnen enzo.

Wat betreft het topic.... dat rusland en china maar lekker samen oefenen, een 2e groot machtsblok erbij is alleen maar extra aansporing voor europa om zelf het 3e machtsblok te vormen. Misschien krijg Nederland dan zelfs wel wat overtollige kernbommetjes van Engeland, zoals JohnDope zo graag wil.
Ja, ik generaliseer.
pi_29858513
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 02:27 schreef JohnDope het volgende:
wij (de nieuwe generatie politcie) gaan gewoon een paar bommetjes bouwen wanneer we die klootzakken hebben doorverwezen naar het bejaardentehuis. Niemand maakt ons wat dan.
Heb je al een naam voor je politieke partij? En zoek je nog iemand voor de positie van minister van defensie ofzo? Nederland Wereldmacht!
Ja, ik generaliseer.
  Moderator maandag 22 augustus 2005 @ 02:37:05 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_29858516
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 02:08 schreef Sukh het volgende:

[..]

bijvoorbeeld
quote:

[..]

Als Nederland one on one gaat tegen Pakistan, dan verliezen ze het zeker. Het Pakistaanse leger is goed getraind en uitgerust. Ze blijven investeren in hun leger en hebben een geavanceerd missile programe.
investeren my ass, Nederland besteed 2x zoveel geld aan zijn krijgsmacht als Pakistan dat 10x zo groot is en zoals gezegd ... missile programma's zijn van vroeger toen je nog mensen bang kon maken met V2's enzo
quote:
Daarnaast hebben ze militaire ervaring en qua manschappen zijn ze talrijker. Nederland mag dan wel apache's hebben maar met Apache's win je een oorlog niet. F16's heeft Pakistan ook dus dat is geen voordeel.
Pakistan heeft F16's uit het jaar nul, block 10/15 ... die had Nederland 25 jaar geleden ook, tegenwoordig zijn ze allemaal weg en de latere toestellen (block 20/25) zijn hevig geupgrade (on par met block 50/60). Apache's schieten 16 tanks weg voor ze moeten herladen, leopard2a6 is de beste tank ter wereld etc. etc. Nederland is over de hele linie generaties vooruit en dan zijn we momenteel nog hevig aan het upgraden in slagkracht, mobiliteit en bepantsering ook (CV90, Pzh2000, Fennek om maar wat te noemen)

dan kun je nog zoveel manschappen hebben maar als ze hun hoofd niet boven de stelling uit kunnen steken zonder kapot geschoten te worden door een vijand die ze nog niet eens kunnen zien laat staan schieten is het heel snel afgelopen
quote:
Trouwens Pakistan is een nucliare macht, als Pakistan wil dan is Nederland met 1 druk op de knop weg.
tenzij ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')