quote:Sparta radeloos over 'Zaak-Kokmeijer'
Foto: Orangepictures26 maart 2007, 22:45
Door: Reon Boeringa
Bij Sparta Rotterdam zit men flink in de rats over de "Zaak-Kokmeijer". De club verwacht dat het een fikse boete moet betalen, wegens de tackle van Rachid Bouaouzan tegen Niels Kokmeijer drie jaar geleden.
Kokmeijer moest na de tackle van de Sparta-aanvaller zijn carrière noodgedwongen beëindigen. De toenmalig voetballer van Go Ahead Eagles spande een rechtzaak aan tegen Bouaouzan en Sparta, die hij naar verwachting zal winnen.
De rechter oordeelde vorige week dat Sparta en Bouaouzan een voorschot van honderdduizend euro moeten betalen. De Rotterdamse club heeft dit bedrag voor zijn rekening genomen.
Het bestuur van de Spangense club is echter bang dat het bij dit voorschot niet blijft. Een nieuwe boete van acht ton hangt namelijk al boven het hoofd van de Rotterdammers.
Daarom hield het bestuur van Sparta maandagavond een ingelaste vergadering. De club kan Bouaouzan namelijk verantwoordelijk houden voor de zaak, maar de dribbelaar kan de boete niet betalen.
Wegens de onrust omtrent de rechtzaak heeft Bouaouzan besloten de rest van dit seizoen niet meer te voetballen.
Ok, logisch, en ben ik met je eens.quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:21 schreef SocialDisorder het volgende:
ik betrok het voorbeeld van de dronken bestuurder hierbij omdat Montana meende dat een foute situatie die regelmatig goed afloopt automatisch maar goed gevonden dient te worden.
Een hele hoop aannames, of je kunt gedachtenlezen. Vooral dat over een niet gegeven penalty en frustratie vind ik ver gezocht.quote:De tackle van Bouaouzan was niet een tackle om de bal te veroveren. Het was niet eens een takle om het spel te vertragen. Het was een tackle die zuiver en alleen op de benen van de eerste de beste GAE-speler die hij tegenkwam gericht was, gevoed met pure frustratie vanwege een (terecht) niet gegeven penalty.
Ik denk niet dat Kokmeijer en vooral zijn advocaten dan hadden geadviseerd minder geld te eisen, hij zegt zelf dat hij er recht op heeft. Maar wederom doe je een aanname over iemands gedachten, die op geen enkele manier onderbouwd wordt.quote:Als Bouaouzan nu gewoon zijn verantwoordelijkheid had genomen, niet om de hete brei had heen gedraaid, had Kokmeijer nu waarschijnlijk minder rancune gehad.
Kijk de beelden nog maar eens na.quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:43 schreef Stpan het volgende:
[..]
Ok, logisch, en ben ik met je eens. Het staat ook in de diverse wedstrijd verslagen geschreven.
[..]
Een hele hoop aannames, of je kunt gedachtenlezen. Vooral dat over een niet gegeven penalty en frustratie vind ik ver gezocht.
Truth, maar als je geen aannames mag maken kunnen we net zo goed deze hele discussie opdoeken. Wie weet wat Bouaouzan dacht voor, tijdens en na de aanslag? Wie weet wat de advocaten hebben gezegd? Wie weet wat er gebeurd was als Sparta in de Eredivisie was gebleven?quote:[..]
Ik denk niet dat Kokmeijer en vooral zijn advocaten dan hadden geadviseerd minder geld te eisen, hij zegt zelf dat hij er recht op heeft. Maar wederom doe je een aanname over iemands gedachten, die op geen enkele manier onderbouwd wordt.
geen gele kaart ontvangen is niet hetzelfde als nog nooit in de fout gaan hè vriend. Matterazi maakt wekelijks overtreding op overtreding en ontvangt daar niets voor. Bovendien, de voorgeschiedenis dient niet meegerekent te worden bij een overtreding als deze. Gestrekt been en vliegend inkomen op de benen van de tegenstander.quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:53 schreef M0NTANA het volgende:
Toch ging die dronken bestuurder al eerder in de fout, terwijl Rachid Bouaouzan zelfs nog nooit een gele kaart had ontvangen. Daarnaast is het rijden onder invloed iets wat wettelijk strafbaar is, maar overtredingen op het voetbalveld niet, die vallen in mijn ogen onder spelregels van het voetbal.
Quotes please......!quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:03 schreef SocialDisorder het volgende:
Wat ik het meest schandelijke vind is dat zowel Sparta als Bouaouzan ermee omgingen alsof het een overtreding betrof die dagelijks gemaakt werd, en alsof Kokmeijer een lichte blessure er aan over had gehouden en hij binnen een week weer over de velden zou huppelen.
Uit diverse interviews met het management, de trainer en Bouaouzan zelf bleek dit wel.
Voor de discussie is het leuker om aannames te doen, maar het maakt het er allemaal niet zuiverder op. Bovendien is het zo dat Sparta net daarvoor geen penalty kreeg, maar om daar nou die overtreding aan op te hangen. Toen Roy Keane iemand voor eeuwig van de voetbalvelden trapte kreeg Man Utd misschien net een ingooi tegen, tsja....quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:03 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Kijk de beelden nog maar eens na.
Ben ik ook helemaal met je eens, een moordenaar die daarvoor nooit een vogeltje heeft kwaad gedaan, moet ook als moordenaar gestraft worden. Maar ik haalde alleen jouw vergelijking onderuit, van die vriend die al meerdere malen onder invloed achter het stuurd was gekropen, terwijl Rachid Bouaouzan nog nooit zo'n tackle had ingezet.quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:08 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
geen gele kaart ontvangen is niet hetzelfde als nog nooit in de fout gaan hè vriend. Matterazi maakt wekelijks overtreding op overtreding en ontvangt daar niets voor. Bovendien, de voorgeschiedenis dient niet meegerekent te worden bij een overtreding als deze.
Natuurlijk is de overtreding op zich een lange schorsing waard, maar daarna zou het afgelopen moeten zijn. Het betreft een overtreding in een sport, dus valt het onder de spelregels en ik vind het daarom belachelijk dat de rechter überhaupt beslissingen mag nemen over dit incident.quote:Gestrekt been en vliegend inkomen op de benen van de tegenstander.
http://www.youtube.com/watch?v=MO3stdhXC5M
Hij maakt met zijn gedrag een werknemer arbeidsongeschikt. Gezien het professioneel voetbal betreft, is het voetbalveld niet anders dan elke andere willekeurige werkplek. Waarom zou de rechterlijke macht op moeten houden bij de krijtlijnen?quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:16 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ben ik ook helemaal met je eens, een moordenaar die daarvoor nooit een vogeltje heeft kwaad gedaan, moet ook als moordenaar gestraft worden. Maar ik haalde alleen jouw vergelijking onderuit, van die vriend die al meerdere malen onder invloed achter het stuurd was gekropen, terwijl Rachid Bouaouzan nog nooit zo'n tackle had ingezet.
[..]
Natuurlijk is de overtreding op zich een lange schorsing waard, maar daarna zou het afgelopen moeten zijn. Het betreft een overtreding in een sport, dus valt het onder de spelregels en ik vind het daarom belachelijk dat de rechter überhaupt beslissingen mag nemen over dit incident.
Ik heb de quotes niet bij de hand, heel raar 2,5 jaar na dato...quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:09 schreef Stpan het volgende:
[..]
Quotes please......!
[..]
Voor de discussie is het leuker om aannames te doen, maar het maakt het er allemaal niet zuiverder op. Bovendien is het zo dat Sparta net daarvoor geen penalty kreeg, maar om daar nou die overtreding aan op te hangen. Toen Roy Keane iemand voor eeuwig van de voetbalvelden trapte kreeg Man Utd misschien net een ingooi tegen, tsja....
Maar goed, we kunnen de discussie nodeloos ingewikkeld maken, maar over de mate van opzet is al vele pagina's gediscussieerd. Het gaat nu om de juridische afwikkeling en de eisen die Kokmeijer kan stellen. Die discussie is al ingewikkeld genoeg.
Waar eindigt het, als iedere voetballer naar de rechter stapt bij blessures (na overtredingen)? AVP-verzekeraars wijzen letselschades tijdens sport en spel af, aangezien je weet dat het je kan overkomen, zo zie ik deze zaak dus ook. It's just part of the game, ook al lijkt het alsof ik de enige ben, die er zo over nadenkt.quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:19 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Hij maakt met zijn gedrag een werknemer arbeidsongeschikt. Gezien het professioneel voetbal betreft, is het voetbalveld niet anders dan elke andere willekeurige werkplek. Waarom zou de rechterlijke macht op moeten houden bij de krijtlijnen?
Hoeveel carrières zijn er zo abrupt geëindigt door een overtreding? Ik kan er maar ééntje noemen. Hij eindigde in Rotterdam op 17 december 2004.quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:24 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Waar eindigt het, als iedere voetballer naar de rechter stapt bij blessures (na overtredingen)? AVP-verzekeraars wijzen letselschades tijdens sport en spel af, aangezien je weet dat het je kan overkomen, zo zie ik deze zaak dus ook. It's just part of the game, ook al lijkt het alsof ik de enige ben, die er zo over nadenkt.
Dit is de enige bekende, maar in het amateurvoetbal zullen er ook wel wat loopbanen beëindigd zijn door roekeloze overtredingen. Maar wordt dat allemaal zo hard gespeeld? Stel dat Rachid Bouaouzan in het KNVB-bekertoernooi een amateur van een hoofdklasser even zwaar had geblesseerd als nu Niels Kokmeijer, was het dan ook allemaal zo hard gespeeld? Of als beide spelers in de hoofdklasse uitkwamen en er een maatschappelijke carrière naast hadden, zou het dan ook zo hard zijn gespeeld? Misschien zou Kokmeijer een seizoen later wel noodgedwongen de overstap naar de amateurs gemaakt hebben, wie zal het zeggen? Maar puur omdat er nu een profvoetballer zijn loopbaan moet beëindigen, komt er zo'n gigantische claim en wordt zelfs de rechter ingeschakeld.quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:27 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Hoeveel carrières zijn er zo abrupt geëindigt door een overtreding? Ik kan er maar ééntje noemen. Hij eindigde in Rotterdam op 17 december 2004.
Het verschil geef je eigenlijk zelf al aan. In het profvoetbal worden voetballers gezien als werknemers van hun club. Ze hebben dus een contractuele verplichting te spelen cq werken. In alle juridische opzichten zijn zij gelijk aan jou en mij op de werkvloer, ongeacht je baan.quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:42 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dit is de enige bekende, maar in het amateurvoetbal zullen er ook wel wat loopbanen beëindigd zijn door roekeloze overtredingen. Maar wordt dat allemaal zo hard gespeeld? Stel dat Rachid Bouaouzan in het KNVB-bekertoernooi een amateur van een hoofdklasser even zwaar had geblesseerd als nu Niels Kokmeijer, was het dan ook allemaal zo hard gespeeld? Of als beide spelers in de hoofdklasse uitkwamen en er een maatschappelijke carrière naast hadden, zou het dan ook zo hard zijn gespeeld? Misschien zou Kokmeijer een seizoen later wel noodgedwongen de overstap naar de amateurs gemaakt hebben, wie zal het zeggen? Maar puur omdat er nu een profvoetballer zijn loopbaan moet beëindigen, komt er zo'n gigantische claim en wordt zelfs de rechter ingeschakeld.
quote:Bouaouzan botst hevig met Aandewiel
23/7/2007 13:15
Rachid Bouaouzan is door trainer Gert Aandewiel uit de selectie van Sparta Rotterdam gezet. De aanvaller mist daardoor deze week het trainingskamp.
Volgens Radio Rijnmond is Bouaouzan uit de selectie gezet om disciplinaire redenen. Hij moet nu meetrainen met de selectie van Jong Sparta en mist daardoor het trainingskamp in Oostvoorne.
Bij terugkeer uit die badplaats zullen Aandewiel en Sparta's technisch directeur Danny Blind een gesprek voeren met Bouaouzan. Pas daarna wordt bekeken of en wanneer de snelle aanvaller terugkeert in de A-selectie.
vi.nl
Had liever Rachid Bouaouzan zien komen dan Dennis Rommedahl.quote:
Wat te denken van Danny Hoekman en Jan Willem van Ede? Niet bekend?quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:42 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dit is de enige bekende, maar in het amateurvoetbal zullen er ook wel wat loopbanen beëindigd zijn door roekeloze overtredingen.
quote:Utrecht wil Bouaouzan
Van onze Telesportredactie
UTRECHT, zondag
FC Utrecht heeft zijn zinnen gezet op het aantrekken van Rachid Bouaouzan (22). De club uit de domstad heeft bij zijn zaakwaarnemer Paul Nortan geïnformeerd of de aanvaller een transfer ziet zitten. Bouaouzan antwoordde bevestigend, waarna de Utrechters toezegden contact op te nemen met Sparta over de transfersom.
Bouaouzan lag afgelopen week in de clinch met trainer Gert Aandewiel, die hem een paar dagen met Jong Sparta liet meetrainen. Utrecht-trainer Willem van Hanegem heeft er nooit een geheim van gemaakt gecharmeerd te zijn van de Marokkaanse speler
Viel me ook tegen PPSC op, dat Bouaouzan vaak verkeerde keuzes maakt. Dan ging ie zijn dribbel doorzetten als ie moest afgeven of andersom. Daar kreeg hij op ITWM ook veel kritiek op.quote:Op zondag 29 juli 2007 15:42 schreef Bayswater het volgende:
Een samenvattingenvoetballer dus, daar zie je alleen zijn gelukte acties. Strik erom, zijn opvolger hebben we al klaar staan met Joshua John.
Kan hij gelijk de letselschade dat tegen hem geëist is afbetalen..quote:Op maandag 27 augustus 2007 13:30 schreef knnth het volgende:
Rachid misschien naar Bolton
De strik lag al klaar, vliegticket erbij en
quote:Sparta schikt met Kokmeijer
Uitgegeven: 20 november 2007 18:47
Laatst gewijzigd: 20 november 2007 19:50
AMSTERDAM - Sparta heeft een schikking getroffen met Niels Kokmeijer. Hiermee komt een einde aan een langslepende zaak tussen beide partijen.
Kokmeijer (28) eiste een forse schadevergoeding voor de zeer zware beenblessure die hij in december 2004 in een duel met Sparta opliep. Door een brute charge van tegenstander Rachid Bouaouzan moest de aanvaller zijn loopbaan als profvoetballer beëindigen.
Sparta wil geen mededeling doen over de hoogte van het schikkingsbedrag. De arbitragecomissie van de KNVB bepaalde eerder in een voorlopige uitspraak dat oud-Go Ahead Eaglesspeler Kokmeijer recht had op 100.000 euro als voorschot op de geleden en nog te lijden schade.
Tafel
De voetballer eiste 850.000 euro. "Daarop heb ik een aantal keren met de advocaat van Kokmeijer om de tafel gezeten", zegt advocaat Boudewijn van Eijck van Sparta.
"Daar is deze schikking de uitkomst van. Over de inhoud willen we verder niets zeggen."
Kokmeijer
Kokmeijer zelf wilde dinsdag niet inhoudelijk reageren: "We hebben een geheimhoudingsplicht. Maar ik ben wel tevreden dat er na een hele lange tijd een einde is gekomen aan deze zaak."
"Ik ben de zaak begonnen omdat ik vond dat er iets is gebeurd dat alle regels overtrad. Dat deze schikking eruit is gekomen voelt min of meer als een overwinning. Ik ben er blij om.''
Fysiek
Kokmeijer is bijna drie jaar na dato fysiek nog steeds niet de oude en verwacht ook niet dat hij dat ooit zal worden. ""Ik kan mijn tenen niet heffen en ik heb geen gevoel in de bovenkant van mijn voet."
"Ik probeer dat met krachttraining zoveel mogelijk te compenseren. Maar écht sporten zit er niet meer in.''
Nog altijd vind ik het grote onzin, bij mishandeling is het gevolg vooraf duidelijk, dit was zwaar ongelukkig.quote:Raad: sportovertreding mishandeling
Een zware sportovertreding moet als zware mishandeling worden bestraft. Dat heeft de Hoge Raad besloten in de zaak tegen de voetballer Bouaouzan.
De ex-Spartaan schopte in december 2004 tegenstander Niels Kokmeijer zo hard onderuit, dat die zijn been brak op twee plaatsen. Kokmeijers voetbalcarrière was daarmee voorbij. Hij klaagde Bouaouzan aan en in hoger beroep leidde dat tot zes maanden voorwaardelijk.
De Hoge Raad heeft nu beslist dat die straf terecht is, omdat Bouaouzan wist dat hij Kokmeijer met zo'n actie zwaar kon verwonden. En opzettelijk toebrengen van letsel is overal verboden.
Bron: NOS
Nee, bij mishandeling is het gevolg niet altijd vooraf duidelijk. Als je iemand een klap op z'n kaak verkoopt, verwacht je dat hij pijn heeft aan z'n kaak, niet dat hij omvalt, de punt van een tafel raakt en aan z'n verwondingen overlijdt. Blijft mishandeling.quote:Op woensdag 23 april 2008 13:39 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Nog altijd vind ik het grote onzin, bij mishandeling is het gevolg vooraf duidelijk, dit was zwaar ongelukkig.
Wigan. Kan nog geen spoor van ook maar één gespeeld competitieduel vinden ...quote:Op woensdag 23 april 2008 14:03 schreef One_conundrum het volgende:
waar speelt Rachid nu ? ergens in engeland toch? en hoe doet hij het daar?
Heeft ie ook niet.quote:Op woensdag 23 april 2008 14:59 schreef knnth het volgende:
[..]
Wigan. Kan nog geen spoor van ook maar één gespeeld competitieduel vinden ...
De Hoge Raad en de rest van de rechterlijke macht snappen helemaal niks van voetbal, terwijl ze rondjes draaien in hun eigen toch al dubieuze gedachtenconstruncties.quote:Op woensdag 23 april 2008 13:39 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Nog altijd vind ik het grote onzin, bij mishandeling is het gevolg vooraf duidelijk, dit was zwaar ongelukkig.
Helemaal mee eens!quote:Op woensdag 23 april 2008 15:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De Hoge Raad en de rest van de rechterlijke macht snappen helemaal niks van voetbal, terwijl ze rondjes draaien in hun eigen toch al dubieuze gedachtenconstruncties.
Als ze namelijk consequent zouden zijn, zouden ze elke zondag 10 duurbetaalde profs van het veld moeten halen en opsluiten wegens poging tot zware mishandeling. De toevalligheid dat er een gecompliceerde beenbreuk ontstaat in combinatie met de beweging van het slachtoffer zelf betekent immers dat het niet slechts om een poging gaat. Als dat gevolg door hetzelfde toeval uitblijft, is het nog steeds een poging en zou dus door een niet willekeurig OM vervolgd moeten worden.
Waar speelt ie volgend seizoen?quote:Rachid Bouaouzan wacht bij Wigan nog altijd op debuut
Al na twee wedstrijden van dit seizoen nam Rachid Bouaouzan afscheid van Sparta.
Voor bijna een miljoen euro werd de linkerspits verkocht aan Wigan Athletic. In Engeland komt de snelle Rotterdammer echter niet aan spelen toe.
Hoe gaat het met Rachid Bouaouzan?
,,Goed. Maar je doelt waarschijnlijk op mijn sportieve loopbaan. Ik kom bij Wigan Athletic niet aan spelen toe. Ik werk mijn wedstrijden af in het tweede elftal, maar het niveau van die competitie is niet geweldig. Ik hoop dat er snel verandering in zal komen.’’
Het seizoen is bijna voorbij. Hoe zie je dat precies voor je?
,,Dit seizoen zal ik niet veel meer spelen, maar ik hoop volgend seizoen wél heel veel te kunnen voetballen. Als dat niet bij Wigan kan, dan moet we kijken of we een oplossing kunnen vinden. Een jonge speler moet zich ontwikkelen door veel te voetballen. Misschien komt er interesse of is er een mogelijkheid dat ik verhuurd kan worden.’’
Binnen Engeland of misschien wel naar een Nederlandse club?
,,Dat kan allebei. Wigan is bereid mee te werken. Nederland is een optie. Ik ben natuurlijk een beetje uit beeld geraakt, aan de andere kant speelde ik in augustus in Nederland nog zo goed, dat ik naar de Premier League kon.’’
Je bent vast niet beter geworden?
,,Dat klinkt gek, maar dat is dus wel zo. Op de trainingen moest ik dagelijks vol aan de bak en dat heeft geresulteerd in een slimmere en betere Rachid Bouaouzan. Alleen heeft het mij geen speeltijd opgeleverd in de Premier League. Daar baal ik van, want het was dé reden om naar Engeland te verhuizen.’’
Mag het huidige seizoen als verloren worden beschouwd?
,,Zo dacht ik er aanvankelijk wel over, maar ik weet inmiddels beter. Ik heb een flinke stap gezet in mijn loopbaan, train dagelijks met spelers die heel veel hebben bereikt. Mario Melchiot wijst me elke dag weer op details die mij beter kunnen maken. Alleen heb ik de pech dat de club al een heel seizoen tegen degradatie vecht. Halverwege werd trainer Chris Hutchings ontslagen. Hij was de man die mij bij Sparta heeft weggeplukt. In zijn plaats kwam Steve Bruce. Misschien krijg ik in de laatste weken nog een kans op speeltijd. Meestal zit ik echter op de tribune.’’
Dus Engeland is nog niet het beloofde land?
,,Ik woon in Manchester op een half uur van het complex van Wigan. Het leven is hier schitterend. Toen ik hier in augustus arriveerde, was ik alleen en wist ik niets. Maar ik heb me door de moeilijke momenten heen geslagen. Het was beter voor mij om uit Nederland te vertrekken. Ik kon met deze stap het ‘verhaal Niels Kokmeijer’ en de nasleep daarvan achter mij laten. Bovendien betalen ze hier salarissen die in Nederland niet worden betaald. Maar het voornaamste is dat ik wedstrijden ga spelen.’’
Volg je Sparta nog?
,,Uiteraard. Ik heb nog veel contact met Sani Kaita. Kan Marvin Emnes naar Heerenveen? Dat is een mooie kans voor hem, ik gun het hem van harte. Ik ben de eerste maanden na mijn vertrek erg druk geweest, maar als het seizoen voorbij is, kom ik weer even naar Rotterdam om bij te kletsen. Daar kijk ik naar uit.’’
quote:Bouaouzan denkt aan terugkeer naar Nederland
04 juli 2008
Rachid Bouaouzan beleeft voorlopig weinig plezier aan zijn avontuur bij Wigan Athletic. De aanvaller stapte vorig jaar over van Sparta naar de Engelse club, maar wacht nog altijd op zijn debuut in de hoofdmacht. Bovendien is hij, mede door de komst van Daniël de Ridder, voor komend seizoen alweer overbodig geworden.
Om deze reden mag Bouaouzan verhuurt worden, vertelt de aanvaller in het AD. "Ik hoef niet weg bij Wigan Athletic, maar zowel voor de club als voor mij is het beter dat ik ga spelen. Ik zit nu een seizoen bij Wigan en het was een leuke, leerzame periode. Spelen in het tweede elftal zie ik niet meer zitten", aldus de oud-Spartaan.
Bouaouzan staat open voor een terugkeer naar de Eredivisie. "Ik sta voor veel open. Nederland, Spanje. Een andere club in Engeland. Wigan wil wel meedenken met clubs die willen huren. Ook voor Nederlandse clubs kan dat interessant zijn."
quote:Bouaouzan: "Ik lijk op Mario Been"
12 september 2008
Rachid Bouaouzan maakt zaterdagavond, in de uitwedstrijd van NEC tegen FC Twente, zijn rentree in de Eredivisie. De aanvaller stapte een jaar geleden over van Sparta naar Wigan Athletic, maar kwam in Engeland tijdens niet één competitieduel in actie. Toch is hij een betere voetballer geworden, zegt hij tegen Omroep Gelderland.
"Ik ben een ander speler geworden dan die de mensen nog kunnen kennen van Sparta. Als je speelt en traint met grote spelers, leer je daarvan", zegt hij.
De aanvaller (24) kijkt er naar uit om bij NEC weer wekelijks aan spelen toe te komen. "Ik heb een goed gesprek gehad met de trainer. Ik lijk op hem. We zijn hetzelfde type speler. Nonchalant? Zo wil ik het niet zeggen. Het zit meer in ons karakter."
Verwacht wordt dat Bouaouzan zaterdag tegen Twente in de basis begint. Hetzelfde geldt voor Ramon Zomer, die door de Tukkers voor één jaar verhuurd is aan NEC.
Ehhh, mis ik iets?quote:Op zondag 14 september 2008 01:00 schreef sp0t het volgende:
Deze jongen heeft talent!
Onbegrijpelijk dat nog geen topclub het in hem heeft gezien.
Jammer dat zijn jaren bij Manchester United op niets zijn uitgelopen.
quote:Ongemotiveerde Bouaouzan uit selectie NEC gezet
Door Maarten Dekkers
Dinsdag, 17 februari 2009, 13:47
NEC-trainer Mario Been heeft Rachid Bouaouzan uit zijn selectie gezet. De aanvaller, dit seizoen gehuurd van Wigan Athletic, zit vanaf woensdag bij Jong NEC.
"Rachid had weer eens geen zin", verklaart Been zijn keuze tegenover Omroep Gelderland. "Ik heb hem daarom weggestuurd. Ik wil alleen werken met jongens die volledig gemotiveerd zijn."
Het is overigens niet de eerste keer dat Bouaouzan door Been uit de selectie wordt gezet. Eerder moest de oud-Spartaan het Europese duel tegen Dinamo Boekarest aan zich voorbij laten gaan. Reden: gebrek aan motivatie.
NEC staat aan de vooravond van een belangrijke duel in de UEFA Cup. Woensdag treft Been met zijn ploeg in eigen huis het Duitse HSV.
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:15 schreef thewishmaster het volgende:
Titel van dit topic kan wel veranderd worden in Bouaouzan verdient geen dertiende kans.
Die gozer heeft een IQ van een ezel. Je bent bevoorrecht als voetballer je geld te verdienen en dan heb je niet eens zin om te trainen?quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:09 schreef methodmich het volgende:
Ook vrij dom.... Bouaouzan zat vooraf in de kleedkamer al aan medespelers te vertellen dat ie geen zin had, kwam net Been binnen en die hoorde dat al gelijk. Die heeft hem nog gewaarschuwd geen domme dingen te doen, ook omdat er pers aanwezig zou zijn. En dan nog weggestuurd moeten worden....
Dat maakt hem nog een grotere faler.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:09 schreef methodmich het volgende:
Ook vrij dom.... Bouaouzan zat vooraf in de kleedkamer al aan medespelers te vertellen dat ie geen zin had, kwam net Been binnen en die hoorde dat al gelijk. Die heeft hem nog gewaarschuwd geen domme dingen te doen, ook omdat er pers aanwezig zou zijn. En dan nog weggestuurd moeten worden....
quote:'Nijmeegs avontuur Bouaouzan deze zomer ten einde'
Rachid Bouaouzan keert naar alle waarschijnlijkheid terug naar Wigan Athletic komende zomer. Dat vermoeden spreekt zijn manager Paul Nortan uit.
"Ik denk niet dat NEC daar op dit moment open voor staat", zegt de zaakwaarnemer van de rappe buitenspeler tegenover het Algemeen Dagblad. Bouaouzan werd deze week verbannen naar het beloftenelftal.
Omdat het niet de eerste keer was lijkt een langer verblijf van de NEC-huurling uitgesloten. Nortan zei ook nog niet te weten wanneer Bouaouzan weer een kans krijgt in het eerste elftal.
Bron: www.voetbalprimeur.nl
image buildingquote:Op donderdag 19 februari 2009 09:06 schreef Suijk het volgende:
Je zag Been oprecht boos zijn. Ik snap er niks van. Je bent niet bovenmatig getalenteerd, maar met hard werken zit er best een aardige carriere in. Je hebt al een negatief imago en dan doe je dit.
Hij verdient het inderdaad niet, helaas blijven dat soort gasten kansen krijgen (en vervolgens weer verspelen).quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:08 schreef Scorpie het volgende:
Mensen die nou nog denken dat die gozer een vijftiende kans verdient
ik heb het gevoel dat het nu afgelopen is. terug naar wigan, geen contract krijgen en oprotten.misschien een lage championship team ofzo. iets waar we niet veel meer van hem horen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:09 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Hij verdient het inderdaad niet, helaas blijven dat soort gasten kansen krijgen (en vervolgens weer verspelen).
Net of hij ooit beter was dan datquote:Op donderdag 19 februari 2009 11:01 schreef Maja het volgende:
Kokmeijer voetbalt inmiddels weer in de zaal in een 3e elftal.
In Nederland kan je met de status van grillige verwende buitenspeler ook gewoon je carriere slijten bij clubs die het minder voor het kiezen hebben. Er zijn altijd weer trainers die denken dat ze zijn karakter wel even kunnen kneden, of het gewoon op de koop toenemen. Hij zal nu wel eerst een stap terug moeten doen, maar over een jaar staat elke degradatiekandidaat alweer voor hem in de rij.quote:Op donderdag 19 februari 2009 11:36 schreef TheClown1 het volgende:
[..]
ik heb het gevoel dat het nu afgelopen is. terug naar wigan, geen contract krijgen en oprotten.misschien een lage championship team ofzo. iets waar we niet veel meer van hem horen.
voelt zich beter dan de rest en ziet zijn eigen fouten niet in.quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:45 schreef Stpan het volgende:
Tsja, vraag me af waar die attitude is ontstaan. Bij Sparta gedroeg hij zich in zjin laatste seizoen ook achterlijk bij een wissel, en moest door een medespeler van het veld worden 'geduwd'.
Vraag me af wat zo'n jongen dan denkt.
Zal nooit vergeten hoe hij na een wedstrijd waarin hij gewisseld was de sponsorruimte in kwam lopen en met een bruusk armgebaar zijn vriendin sommeerde te vertrekken, alsof hij een hond een opdracht gaf.quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:45 schreef Stpan het volgende:
Tsja, vraag me af waar die attitude is ontstaan. Bij Sparta gedroeg hij zich in zjin laatste seizoen ook achterlijk bij een wissel, en moest door een medespeler van het veld worden 'geduwd'.
Vraag me af wat zo'n jongen dan denkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |