abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29819601
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 16:41 schreef Sukh het volgende:
[..]
Het initiatief kwam van Nederland.
En het vertrouwen van Nederland werd beschaamd. Wat de allochtonen nu doen, was niet onze verwachting.
  zondag 21 augustus 2005 @ 19:41:01 #152
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_29847622
Borstbollen
pi_29848235
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:32 schreef fbto het volgende:

[..]

En het vertrouwen van Nederland werd beschaamd. Wat de allochtonen nu doen, was niet onze verwachting.
Je burgers zijn je kinderen. Als je kinderen niet zo opgroeien zoals je verwachtte, dan ga je ze opvoeden.
pi_29848266
Vreemdelingen is het meest passende woord voor deze opvreters.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  zondag 21 augustus 2005 @ 20:23:03 #155
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29849332
quote:

[..]

Met lusten komen lasten....

Snap niet dat je over allochtonen kan praten, want er zijn bevolkingsgroepen in de NL samenleving die succesvol zijn. Daarom is het woord allochtoon niet correct, want het is TE generaliserend.
tu mudhje ghoen do, me tume azaadi denge -- Netaji Subhash Chandre Bose
pi_29849718
quote:

[..]

Beatrix , Willem Alexander , Anders Moberg , etc. zijn ook allochtonen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_29849780
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 20:32 schreef Meki het volgende:

[..]

Die zie ik geen mensen verkrachten,beroven of vermoorden.
  zondag 21 augustus 2005 @ 20:34:22 #158
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29849812
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 20:32 schreef Meki het volgende:

[..]

Maxima en Amalia en Alexa...
  zondag 21 augustus 2005 @ 20:34:53 #159
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29849830
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 20:33 schreef Dementor het volgende:

[..]

Dus alle andere allochtonen verkrachten beroven of vermoorden mensen?
pi_29850586
edit
pi_29850640
quote:

[..]

nee en Marokkanen wel of Turken

en Nederlanders dan ??
pi_29853954
quote:

[..]

Nouja zoals W.A. eerst reed, is het een wonder dat er nooit iemand is omgekomen.
pi_29877206
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 19:47 schreef pberends het volgende:
importnegers. Nee, dat klinkt positief.
Nee klinkt dom.

Alsof allochtonen alleen negers zijn, die blanke in je buurt kan net zo goed een Amerikaan zijn en is dus per definitie allochtoon. Alleen spreekt de Nederlander de taal van die Amerikaanse allochtoon Engels dus en zeurt die zelfde Nederlander dat een Marokkaan de Nederlandse taal moet leren.
pi_29877243
Ik heb een hele gekke...Nederlanders
pi_29877248
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 12:37 schreef Sukh het volgende:

[..]

Ja dat is wel goed, taal kennen is een vereiste om succesvol te zijn in de NL samenleving.
Niet waar, je kunt ook Engels spreken en je prima redden in Amsterdam. Dus nee je hoeft geen Nederlands te spreken om succesvol te zijn in dit land.
pi_29877293
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 12:19 schreef Sukh het volgende:

[..]

Dus dan zijn alle turken, marokkanen, antilianen etc volwaardige nederlanders?
Antillianen zijn Nederlanders. Ze hebben allen de Nederlandse paspoort en in de paspoort staat nationalitiet Nederlandse. Kan niet anders als je op Nederlands grondgebied geboren bent. Voor de CBS zijn Antillianen gewoon allochtonen. Voor de media zijn de Antillen gewoon binnenland. Yeps, de Nederlandse systeem spreekt zich tegen.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:12:48 #167
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29881018
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 03:33 schreef Stratos het volgende:

[..]

Niet waar, je kunt ook Engels spreken en je prima redden in Amsterdam. Dus nee je hoeft geen Nederlands te spreken om succesvol te zijn in dit land.
Dus Nederland bestaat alleen uit Amsterdam?

pi_29883113
Ik stel voor dat we allochtonen voortaan "Rita's" noemen.
pi_29888027
quote:
Sterker nog je hoeft helemaal niet succesvol te zijn om succesvol te kunnen zijn in Nederland.
Een immigrant in Australie was al succesvol, voordat hij/zij naar Australie vertrok, anders kwam hij/zij er niet in
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_29894163
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 11:09 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Hier ben ik al op ingegaan in het andere topic.
[..]

Een zwangerschap vergelijken met een vakantie

Vrouwen voor posities uitsluiten, vanwege een zwangerschap, is simpelweg achterstellen van de vrouw. De tijd dat de vrouw maar zwanger thuis moest gaan zitten, waardoor ze haar carriere moest afbreken en vervolgens op de kids kon gaan passen, is toch echt voorbij.
Dat is kletskoek Vhiper..
Prima dat een vrouw kinderen kijgt en erbij werkt, allen is dat niet mogelijk op alle tijdstippen bij iedere functie.
En bij de situatie van mevrouw op dit moment kan die zwangerschap er gewoon niet bij, jammer maar helaas voor haar.
Ze had ook 4 jaar kunnen wachten en pas in 2007 kunnen bevallen..
Yeah baby Yeah!
pi_29894370
quote:

[..]

Dat zou dus met Duits en Frans, wat een groot aantal Nederlanders ooit op school heeft geleerd, ook moeten kunnen.
pi_29894724
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 18:17 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat zou dus met Duits en Frans, wat een groot aantal Nederlanders ooit op school heeft geleerd, ook moeten kunnen.
De vergelijking gaat natuurlijk zeer mank, aangezien Amsterdam een internationale stad is die ook nog eens veel toeristen aantrekt, wat tot gevolg heeft dat men in redelijk bkend is met de Engelse taal...
En bovendien spreken de Nederlanders behoorlijk engels wat men via tv en school heeft opgestoken..

Met duits n frans is het moeilijker, hoewel we aan de oostgrens natuurlijk redelijk met Duits uit de voeten kunnen.

Toch blijven het talen die achtergesteld zijn op het Nederlands welke je in beginsel behoort te spreken als je hier voor langere tijd bent.
Yeah baby Yeah!
pi_29894964
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 18:31 schreef Elgigante het volgende:

[..]

De vergelijking gaat natuurlijk zeer mank, aangezien Amsterdam een internationale stad is die ook nog eens veel toeristen aantrekt, wat tot gevolg heeft dat men in redelijk bkend is met de Engelse taal...
En bovendien spreken de Nederlanders behoorlijk engels wat men via tv en school heeft opgestoken..

Met duits n frans is het moeilijker, hoewel we aan de oostgrens natuurlijk redelijk met Duits uit de voeten kunnen.

Toch blijven het talen die achtergesteld zijn op het Nederlands welke je in beginsel behoort te spreken als je hier voor langere tijd bent.
Onzinnig. Als je aan de hand van de TV Gids gaat bepalen welke taal een buitenlander moet spreken...

Maar goed, gewoon de officiele talen spreken. Nederlands of Fries. En dat dient ook te gelden voor de amerikaanse manager die twee jaartjes hier een bedrijf komt runnen. Optiefen met je engels.
pi_29895094
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 18:39 schreef Ulx het volgende:

[..]

Onzinnig. Als je aan de hand van de TV Gids gaat bepalen welke taal een buitenlander moet spreken...

Maar goed, gewoon de officiele talen spreken. Nederlands of Fries. En dat dient ook te gelden voor de amerikaanse manager die twee jaartjes hier een bedrijf komt runnen. Optiefen met je engels.
Dat lijkt me niet, aangezien die man niet op kosten van de staat leeft en hier tijdelijk woont...

Als allochtonen de Engelse taal nu machtig waren was er niet zo'n commotie denk ik, maar ik blijf het een non-discussie vinden.

Als je gaat emigreren naar een land en daar wilt blijven wonen, moet je zo snel mogelijk de taal machtig zijn van het gebied waarin je woonachtig bent (zoals in Zwitsreland bijv).

Woon je in Nederland, dan dien je na een paar jaar gewoon Nederlands te kunnen spreken en ik leg die grens bij 3 jaar verblijf.
Yeah baby Yeah!
pi_29895497
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 18:44 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet, aangezien die man niet op kosten van de staat leeft en hier tijdelijk woont...

Als allochtonen de Engelse taal nu machtig waren was er niet zo'n commotie denk ik, maar ik blijf het een non-discussie vinden.

Als je gaat emigreren naar een land en daar wilt blijven wonen, moet je zo snel mogelijk de taal machtig zijn van het gebied waarin je woonachtig bent (zoals in Zwitsreland bijv).

Woon je in Nederland, dan dien je na een paar jaar gewoon Nederlands te kunnen spreken en ik leg die grens bij 3 jaar verblijf.
Boeit me toch niet of iemand nu niet op kosten van de staat leeft. In Nederland willen wonen betekent Nederlands leren. Niet Swahili. Niet Engels. Niet Arabisch, Baskisch, Spaans of Mandarijn. Nederlands. . Ook de gastmanager die hier maar even komt doen wat de Nederlandse manager niet wil doen.
pi_29899714
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 18:57 schreef Ulx het volgende:

[..]

Boeit me toch niet of iemand nu niet op kosten van de staat leeft. In Nederland willen wonen betekent Nederlands leren. Niet Swahili. Niet Engels. Niet Arabisch, Baskisch, Spaans of Mandarijn. Nederlands. . Ook de gastmanager die hier maar even komt doen wat de Nederlandse manager niet wil doen.
Dan loop je dus een hoop expartiats mis die hier geinstalleerd worden en dat lijkt me ondoenlijk.
Yeah baby Yeah!
pi_29900910
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 21:10 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dan loop je dus een hoop expartiats mis die hier geinstalleerd worden en dat lijkt me ondoenlijk.
Werkloze academici genoeg hier. Met al die terreur, woningnood en hoge belastingen krijgt men in Nederland toch alleen maar tweede keus.
pi_29901349
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 21:42 schreef Ulx het volgende:

[..]

Werkloze academici genoeg hier. Met al die terreur, woningnood en hoge belastingen krijgt men in Nederland toch alleen maar tweede keus.
ik denk dat dat wel meevalt.
Yeah baby Yeah!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')