Dank je. Als je het eng vind kan je altijd bijvoorbeeld je moeder meevragen of iemand die heel dicht bij je staat. En als je meer wilt weten kan je altijd vragen natuurlijk, heel veel vrouwen vinden het eng en gaan daarom dus nietquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:29 schreef suikerzoet het volgende:
Mickeys, wat knap van je dat je dit zo hebt neergezet. En ik wil je ook bedanken. Ik heb de oproep hier al maanden liggen (vind het eng) en zit het maar uit te stellen. Maandag maak ik een afspraak.
Raar hoor, dat dat zo is gebracht naar je. Ik heb gelezen dat zo'n 80% van de vrouwen (en mannen?) uiteindelijk drager wordt van het HPV-virus. Sowieso is mijn ervaring dat gyneacologen wel eens tegenstrijdige info verstrekken. Op zich begrijpelijk, immers mensenwerk. Maar het is allemaal zo precair en gevoelig... Zorgvuldigheid zou zeer hoog in het vaandel moeten staan.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 21:31 schreef Mickeys het volgende:
Toen ik te horen kreeg dat het kwam omdat mijn lieftalige toenmalige man dus de veroorzaker was zakte ik door de grond en niemand geloofde me...
Leonieke, je zou álle gezondheidsrisico's bij iedereen tot in den treure preventief kunnen checken. Maar ik denk dat je dan een hypochondrische samenleving creëert. We moeten reëel blijven. En baarmoederhalskanker doet er gemiddeld zo'n 15 jaar over om zich te ontwikkelen. Een 5-jaarlijks uitstrijkje is dus afdoende.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 01:15 schreef leonieke het volgende:
[..]
Waarschijnlijk doel je dan (oa) op mij.
Ik zie er niets paniekerigs aan om een jaarlijkse controle in te lassen eigenlijk. Hier in België worden voor zover ik weet (mijn ma is 30 jaar ouder dan ik dus zij zou toch al zo'n brief moeten gekregen hebben) geen oproepingsbrieven rondgestuurd.
Moeten we dan wachten tot we ooit eens een brief in de bus krijgen vooraleer we een bezoekje brengen aan de gyn?![]()
We zijn het dus eens.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
OK, in dat opzicht ben ik het met je eens, maar dat had ik ook al ergens gezegd. Ieder jaar is gezien de ontwikkeling van baarmoeder(hals)kanker gewoon niet zinvol en waarom zou je dan jaarlijks zo'n naar onderzoek laten doen en de gezondheidszorg onnodig op kosten jagen als het niet hoeft. Een beetje pragmatisch ermee omgaan, vind ik ook wel goed.
Ja, zo'n eerste keer is eng. Maar eigenlijk stelt het niet echt veel voor vind ik.quote:Op zondag 21 augustus 2005 10:51 schreef Mickeys het volgende:
heel veel vrouwen vinden het eng en gaan daarom dus niet
Dan denk ik dat we het daarover gewoon oneens zijn. Ik zeg niet dat het zich vlugger ontwikkelt natuurlijk, ik weet er ook niet genoeg van.quote:Op zondag 21 augustus 2005 12:22 schreef Moonah het volgende:
Leonieke, je zou álle gezondheidsrisico's bij iedereen tot in den treure preventief kunnen checken. Maar ik denk dat je dan een hypochondrische samenleving creëert. We moeten reëel blijven. En baarmoederhalskanker doet er gemiddeld zo'n 15 jaar over om zich te ontwikkelen. Een 5-jaarlijks uitstrijkje is dus afdoende.
Dat kan.quote:Op zondag 21 augustus 2005 12:36 schreef leonieke het volgende:
[..]
Dan denk ik dat we het daarover gewoon oneens zijn.
Ik pretendeer er ook niet álles van te weten. Maar ik heb me wel heel grondig ingelezen en door diverse gyneacologen laten voorlichten. Pure noodzaak om mijn aanvankelijke paniek te kunnen relativeren. Vandaar dat ik wat dat betreft in dit topic ook een beetje fel ben. Goede info is een must.quote:Ik zeg niet dat het zich vlugger ontwikkelt natuurlijk, ik weet er ook niet genoeg van.
Je doet nu net voorkomen in mijn ogen dat het door de vrouwen zelf komt dat ze veel wisselende contacten hebben... kan je in ieder geval vertellen dat hij de eerste en enige was, mag jij raden hoe ik dus aan het virus gekomen benquote:Op zondag 21 augustus 2005 12:22 schreef Moonah het volgende:
[..]
Raar hoor, dat dat zo is gebracht naar je. Ik heb gelezen dat zo'n 80% van de vrouwen (en mannen?) uiteindelijk drager wordt van het HPV-virus.
Dat je fel bent heb ik ook allang gemerkt. Juiste infois inderdaad belangrijk, maar vergeet even niet wie hier met deze topic gestart is... ergens zou ik willen dat ik het niet geplaats had... u wordt bedankt met je kortzichtigheid en veel succes met het leven van je iwabquote:Op zondag 21 augustus 2005 12:44 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik pretendeer er ook niet álles van te weten. Maar ik heb me wel heel grondig ingelezen en door diverse gyneacologen laten voorlichten. Pure noodzaak om mijn aanvankelijke paniek te kunnen relativeren. Vandaar dat ik wat dat betreft in dit topic ook een beetje fel ben. Goede info is een must.
HPV zegt niks over of je een slet bent of niet. [/ongenuanceerd]quote:Op zondag 21 augustus 2005 16:35 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Je doet nu net voorkomen in mijn ogen dat het door de vrouwen zelf komt dat ze veel wisselende contacten hebben... kan je in ieder geval vertellen dat hij de eerste en enige was, mag jij raden hoe ik dus aan het virus gekomen ben
Je doet nu alsof ik iets insinueer. Maar dat doe ik niet! Ik vind het juist vreemd dat die gyneacoloog deed alsof jouw man was vreemdgegaan. Tenminste, dat begreep ik. Ik vind het niet aan een gyn om dat zo te brengen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 16:35 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Je doet nu net voorkomen in mijn ogen dat het door de vrouwen zelf komt dat ze veel wisselende contacten hebben... kan je in ieder geval vertellen dat hij de eerste en enige was, mag jij raden hoe ik dus aan het virus gekomen ben
Ik begrijp je vijandigheid niet.quote:Op zondag 21 augustus 2005 16:37 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Dat je fel bent heb ik ook allang gemerkt. Juiste infois inderdaad belangrijk, maar vergeet even niet wie hier met deze topic gestart is... ergens zou ik willen dat ik het niet geplaats had... u wordt bedankt met je kortzichtigheid en veel succes met het leven van je iwab
Ja, idd, ik hoop dat dit gebaseerd is op een misverstand door platte tekst.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:07 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Moonah, ik denk dat het bij de TS iets anders is overgekomen dan daadwerkelijk de bedoeling was. Maar gezien de drama's die TS heeft doorgemaakt, is dat misschien wel begrijpelijk. Het is de toon die de muziek maakt, maar Fok! kent nu eenmaal geen intonatie.
De arts vroeg aan mij of ik wisselende sexuele contacten had. Dit had ik niet vertelde ik. Hij vertelde mij toen dat het wel daar van is gekomen. Uiteraard niet in de 2 minuten waarin je dit hier kan lezen, maar het was sowieso al anders dan dat men tegenwoordig doet en zegt. Dat je het dus ook op deze manier kan krijgen wordt steeds bekender. In 1999 was dat absoluut niet het geval en was het zelfs nog behoorlijk onbekend. De arts wou dit tevens weten omdat dat van belang kon zijn voor het onderzoek (academisch ziekenhuis) en ze daar weer verder mee kunnen. Mogelijk is dat ook de reden geweest waarom het zo qru overkomt/overkwam.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 08:04 schreef Aventura het volgende:
Mickey, ik vind het trouwens onnoemelijk wreed van die arts dat hij zei dat het om een soa ging. Het kan wel, maar het hoeft toch niet?
Uhm, in het overovergrote deel van de gevallen is het wel gerelateerd aan HPV en HPV is een soa.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 08:04 schreef Aventura het volgende:
Mickey, ik vind het trouwens onnoemelijk wreed van die arts dat hij zei dat het om een soa ging. Het kan wel, maar het hoeft toch niet?
En, heb je een afspraak gemaakt?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:29 schreef suikerzoet het volgende:
Mickeys, wat knap van je dat je dit zo hebt neergezet. En ik wil je ook bedanken. Ik heb de oproep hier al maanden liggen (vind het eng) en zit het maar uit te stellen. Maandag maak ik een afspraak.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:33 schreef suikerzoet het volgende:
Done :-) Heb wel om een vrouwelijke huisarts gevraagd, vind de gedachte dat mijn eigen huisarts het moet doen niet prettig. Vind het nog steeds eng, maar nu moet ik wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |