[Wielrennen] Vuelta a España 2005quote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:41 schreef NRH het volgende:
Is er eigenlijk al een Vuelta-topic?
quote:164 dopingcontroles tijdens Tour de France
18 augustus 2005
De UCI heeft meegedeeld dat alle dopingcontroles die uitgevoerd werden tijdens de Tour de France, ok zijn. Bij een staal was er twijfel, maar is na controle door 3 experts, geklasseerd. Er werden 143 urinecontroles en 21 bloedcontroles uitgevoerd, in totaal 164.
"Alle urine- en bloedstalen die tijdens de Tour de France 2005 werden afgenomen, gaven, met uitzondering van één staal dat de substanties pseudo-efedrine en norpseudo-efedrine bevatte, een negatief resultaat wat betreft dopingproducten en verboden methodes".
"Diepgaande onderzoeken van het staal dat de twee bovengenoemde substanties bevatte, gaven aan dat de aanwezigheid van norpseudo-efedrine in kleine dosis het gevolg kan zijn van de inname van een grotere dosis pseudoefedrine (toegelaten product). Na de opinie gekregen te hebben van drie wereldwijd erkende wetenschappelijke experts, heeft de antidopingcommissie van de UCI beslist de zaak te klasseren.
(TuttoBiciWeb)
De Wierlersite
maar het is wel de vierde binnen korte tijd.quote:Maar het pleit wel voor Phonak dat ze zo consequent optreden tegen dopinggebruik binnen de ploeg.
ook de 4e die de laan uitgestuurd wordtquote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:34 schreef mitt het volgende:
[..]
maar het is wel de vierde binnen korte tijd.
bij Guidi is nog niets bewezen. Hij is wel positief op zijn A-Probe alleen kan het wel zo zijn dat zijn B-Probe negatief is. Als dat zo is bewijzen die tests weer dat ze waardeloos zijnquote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:37 schreef Zwansen het volgende:
Zou het toeval zijn? 4 mensen binnen een jaar ofzo die gepakt worden? Lijkt me haast niet.
so?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:35 schreef Bartoli het volgende:
[..]
ook de 4e die de laan uitgestuurd wordt
Misschien niet maar om Phonak niet steeds te blijven afschilderen als dopingploeg gaat me te ver. Van Hamilton en Perez is bewezen dat ze het gebruikt hebben. Nose en Guidi hebben wel een positieve plas afgeleverd maar dat wil niet zeggen dat ze meteen EPO oid gepakt hebben. Wat dat betreft pakt Phonak het wel goed aan.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:38 schreef mitt het volgende:
[..]
so?
Ze worden toch niet meer serieus genomen als ze nummer 3 & 4 ook niet ontslaan.
Ik denk dat jij bijna de enige zult zijn die het niet verdacht vindt, hoor.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:47 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Misschien niet maar om Phonak niet steeds te blijven afschilderen als dopingploeg gaat me te ver. Van Hamilton en Perez is bewezen dat ze het gebruikt hebben. Nose en Guidi hebben wel een positieve plas afgeleverd maar dat wil niet zeggen dat ze meteen EPO oid gepakt hebben. Wat dat betreft pakt Phonak het wel goed aan.
Maar dat willen de meeste sensatieposters hier niet zien lijkt me
Dat zegt niks, misschien had ie het wel nodig om het hoge niveau bij je kunnen blijven. Zoals Lotz ofzo.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 18:10 schreef placebeau het volgende:
[..]
Ik denk dat jij bijna de enige zult zijn die het niet verdacht vindt, hoor.
Nu, Guidi is niet meteen iemand waarvan je het zou verwachten, prestatiegewijs.
Zo vlak is het niet hoor. En ik moet nog zien hoe Van Dijk of De Jongh is na 273 km... Boogerd kan dat wel aan...quote:Op donderdag 18 augustus 2005 18:18 schreef placebeau het volgende:
Weening en Boogerd hebben der niet veel te zoeken denk ik op zo'n parcours.
Dan neem je beter een Van Dijk (toch ook in vorm) of Dejongh mee. Die kunnen Max van dienst zijn...
vooral deze die uit de vuelta komen...quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:37 schreef Zwansen het volgende:
Pozzota is nu goed ja, maar WK is pas in oktober dacht ik... Kijken wie er dan in vorm is. De meeste sprinters zullen dan wel in topvorm zijn.
Allemaal dus.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:42 schreef placebeau het volgende:
[..]
vooral deze die uit de vuelta komen...
Paolini ook niet.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:21 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik zou trouwens Pozzato, Bettini of Gilbert ook nog niet onderschatten als je daar met een uitgedunde groep naar de streep moest gaan ...
Salzburg dacht ik.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:40 schreef Zwansen het volgende:
Waar is volgend jaar het WK trouwens? Een keer met wat flinke heuvels zou leuk zijn... LBL-parcours ofzo.
Lijkt me dat ze daar wat pittige heuvels in het parcours opnemen.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 21:25 schreef Zwansen het volgende:
Salzburg? Dat klinkt vrij bergachtig.
Tsja, in Verona moesten ze ook het centrum uit om een heuvel op te gaan.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
bij Salzburg zullen ze toch ook uit het centrum moeten om pittige heuvels te vinden hoor, dat ligt nogal in een dal daar
Ik verwacht dat Di Luca op het WK en in Lombardije nog wel wat punten pakt.. Ongrijpbaar is ie volgens mij.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ullrich laat het WK schieten dan ? Toch ook wel opvallend, stel dat hij Duitsland nog wint dan kan hij met een WK titel tijdrijden zowaar gewoon voorbij of vlakbij Di Luca komen in de Pro-Tourstand
Sleutelbeenbreek is op zich niet zo'n ramp. Paar weken niet fietsen lijkt me?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:35 schreef Ambrosius het volgende:
Renaat meldt net op de Belg dat Erik Dekker mogelijk een sleutelbeenbreuk heeft opgelopen tijdens een koers in Spijkenisse.
Ook Boonen is trouwens gevallen vandaag, maar niet echt met gevolgen.
Maar als Ullrich Duitsland én het WK tijdrijden moest winnen dan zie ik die ook nog punten pakken nadien hoor. Zeker in Zurich , en desnoods moet hij Lombardije eigenlijk ook perfect aankunnen ...quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:01 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik verwacht dat Di Luca op het WK en in Lombardije nog wel wat punten pakt.. Ongrijpbaar is ie volgens mij.
Z'n seizoen lijkt me toch voorbij. Zelfs als hij (relatief) snel terug op de fiets zit, dan is hij wel z'n wedstrijdritme kwijt. En wanneer dat terug is opgebouwd, dan is het wielerseizoen waarschijnlijk al gedaanquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:40 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Sleutelbeenbreek is op zich niet zo'n ramp. Paar weken niet fietsen lijkt me?
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:35 schreef Ambrosius het volgende:
Renaat meldt net op de Belg dat Erik Dekker mogelijk een sleutelbeenbreuk heeft opgelopen tijdens een koers in Spijkenisse.
Ook Boonen is trouwens gevallen vandaag, maar niet echt met gevolgen.
quote:Stefan van Dijk heeft de Tour de Rijke op zijn naam geschreven. De 29-jarige sprinter van MrBookmaker versloeg Steven de Jongh (Rabobank) en Rik Reinerink (Shimano) in de sprint van een acht man sterke kopgroep. Erik Dekker (Rabobank) kwam zwaar ten val en werd met een vermoedelijk gebroken sleutelbeen afgevoerd naar het ziekenhuis.
De 197 kilometerlange koers met start en finish in Spijkenisse werd al na twintig kilometer ontsierd door een massale valpartij. Tom Boonen lag daarbij ook op de grond, maar de tweevoudig etappewinnaar in de afgelopen Tour de France kwam er met enkele schaafwonden vanaf.
Heeft die vent een nieuwe dokter gevonden ofzo ? Want hoe die rijdt de laatste tijd ...quote:
Eddy heeft er idd een goed jaar opzitten.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Heeft die vent een nieuwe dokter gevonden ofzo ? Want hoe die rijdt de laatste tijd ...![]()
Die rijdt al jaren korte uitslagen bijelkaar alleen een overwinning bleef uit. Vandaag had hij dan het geluk aan zijn zeide en won hij de Giro del Venetoquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Heeft die vent een nieuwe dokter gevonden ofzo ? Want hoe die rijdt de laatste tijd ...![]()
Ik denk dat Bartoli liever niet ziet dat zijn favoriete sporters doping gebruiken.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 18:10 schreef placebeau het volgende:
[..]
Ik denk dat jij bijna de enige zult zijn die het niet verdacht vindt, hoor.
Nu, Guidi is niet meteen iemand waarvan je het zou verwachten, prestatiegewijs.
Ik heb het ook geaccepteerd daar niet van en ik ga de sport er zeker ook niet minder om vinden. Tuurlijk is het verdacht van Phonak maar sinds de invoering van dat nieuw dopingcharter is er maar 1 man positief bevonden in die ploeg en dat is Guidi. Dat waren er voorheen veel meer met Hamilton, Perez, Camenzind, Buxhofer (nog eerder dan Camenzind) en nog wel een paar van de begin jaren. Dus wat dat betreft doet Phonak wel zijn best om niet tegen de lamp te lopen. Tuurlijk betekent het niet dat ze 100% clean zijn maar dat is in feite niemand.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:58 schreef knep het volgende:
[..]
Ik denk dat Bartoli liever niet ziet dat zijn favoriete sporters doping gebruiken.
Ik heb het allang geaccepteerd en vind de sport er niet minder om.
quote:ARMSTRONG POSITIF !
Par Damien RESSIOT
« Je n'ai jamais eu recours à des produits interdits, que ce soit l'EPO ou toutes autres substances illicites. » (L'EQUIPE du 10 avril 2001). Face à cette affirmation, maintes fois réitérée, assortie parfois d'un « c'est à vous, journalistes, de vous déterminer, de dire si je mens ou si je dis la vérité » (dans ces mêmes colonnes, le 22 juillet 1999), L'EQUIPE est aujourd'hui en mesure de contredire le septuple vainqueur du Tour du France, et de lui répondre. Oui, des analyses récentes pratiquées sur des échantillons datant du premier Tour de France victorieux de l'Américain en 1999, démontrent que Lance Armstrong a déjà consommé des produits dopants.
« Le mensonge Armstrong »
Oui, des analyses récentes pratiquées sur des échantillons datant du premier Tour de France victorieux de l'Américain en 1999, démontrent que Lance Armstrong a déjà consommé des produits dopants.
Après quatre mois d'enquête, dont l'issue s'est révélée être postérieure d'un mois à son septième sacre sur les Champs-Elysées et à sa retraite sportive, les faits sont indiscutables : le leader de Discovery Channel, durant six saisons à la tête de l'US Postal, a déjà utilisé régulièrement des produits interdits en 1999 et aurait donc menti sur cette non-consommation en compétition. Par six fois, lors des contrôles effectués à l'issue de son prologue victorieux au Puy-du-Fou, le 3 juillet 1999, et des étapes Montaigu - Challans (1re), Grand-Bornand - Sestrières (9e), Sestrières - L'Alpe d'Huez (10e), Saint-Galmier - Saint-Flour (12e) et Castres - Saint-Gaudens (14e), ses échantillons, analysés rétrospectivement par le Laboratoire national de dépistage du dopage de Châtenay-Malabry (LNDD), sont marqués par la signature de cette hormone de synthèse, qui, par le biais d'une augmentation de la population de globules rouges, permet une meilleure oxygénation musculaire et un gain possible de performances que les physiologistes évaluent à 30 % maximum.
Zie ook Lance Armstrong #4 - Seven times in a rowquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 09:37 schreef ultra_ivo het volgende:
L'Equipe komt met aardig nieuws:
[..]
Idd was copy paste van de rabosite.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:09 schreef Ereinion het volgende:
Ik heb zo'n vermoeden dat we niet al die renners aan de start gaan zien
tnx, wat leukquote:Op donderdag 25 augustus 2005 11:28 schreef Trainspotter het volgende:
Cyclosportieven lenen zich daar perfect voor.
Er zijn wel toertochten zo her en der in het land waar duizenden mensen aan meedoen. Maar dat is niet in wedstrijdverband. Verder weet ik niet zo direct of er in NL zo'n marathonwedstrijden zijn maar dat zal Ultra_Ivo wel weten denk ikquote:Op donderdag 25 augustus 2005 11:19 schreef JohnDDD het volgende:
Als ik eens vragen mag;
ik ben niet écht een getraind wielrenner, mijn fiets is nogal matigjes en ik heb geen goede uitrusting, maar ik zou wel eens een amateurwedstrijd willen fietsen, iets waar gewoon drieduizend mensen aan meedoen op een zondagmiddag ofzo, ook mensen die gewoon in normale kleding voor hun plezier fietsen enzo...is er zoiets te vinden? ik wil wel gewoon eens kijken wat ik dan kan
wat ik zoek is zegmaar een beetje vergelijkbaar met de grote marathons, dat er gewoon 10.000 mensen van start gaan, met de allerbesten erbij maar ook met mensen die er 6 uur over doen
Geeft niet , hijzelf wellicht ook niet ...quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:54 schreef Zwansen het volgende:
T. Dekker heeft iets gewonnen. Weet alleen niet wat.
Hij start ECHT Nietquote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:24 schreef Zwansen het volgende:
Ben wel benieuwd hoe het met Freire gaat... Zou toch niet zo kunnen zijn dat ie echt niet in Madrid start.
Nou ik weet niet of ik misschien nog doorgereden ben na de Holterberg zelf? Ik ben in Holten begonnen en daarna kwam ik nog door allemaal velden met paarse bloemen en uiteindelijk kwam ik uit bij een grote parkeerplaats met een hotel er ook bij ofzo? Ik weet niet waar dat was, misschien wel Nijverdal. Ik zeg ook niet dat ik overal moeite mee had, er zat alleen een héél steil stuk in, en ik denk niet dat het aan mijn training ligt, want ik kreeg de trappers gewoon nauwelijks rond. Was maar één hellinkje hoor. De rest was wel te doen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 14:11 schreef Ericr het volgende:
John, de Holterberg is gemiddeld 5% vanuit Nijverdal, gemiddeld 3% van Nieuw Heeten. Doortrainen dus, dat moet je op het buitenblad kunnen doen.
http://www.gafietsen.nl/overijssel.htm
Waar praten we over? Een klim van 300m?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 15:33 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Nou ik weet niet of ik misschien nog doorgereden ben na de Holterberg zelf? Ik ben in Holten begonnen en daarna kwam ik nog door allemaal velden met paarse bloemen en uiteindelijk kwam ik uit bij een grote parkeerplaats met een hotel er ook bij ofzo? Ik weet niet waar dat was, misschien wel Nijverdal. Ik zeg ook niet dat ik overal moeite mee had, er zat alleen een héél steil stuk in, en ik denk niet dat het aan mijn training ligt, want ik kreeg de trappers gewoon nauwelijks rond. Was maar één hellinkje hoor. De rest was wel te doen.
Op het vlak rijd ik trouwens ook op mijn kleinste versnelling hoor, mijn trapfreqentie is meer dan 120 per minuut.
quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 13:11 schreef JohnDDD het volgende:
Je had me moeten zien op dat immens steile stuk van...hoeveel procent zou dat zijn? 20 ofzo?
Het gemiddelde zegt natuurlijk niet alles over de steilste stukken van een beklimming, zeker niet op de puisten in Nederland. De langzaam naar vlak lopende 'col' drukt op korte beklimmingen het stijgingspercentage relatief meer dan op een klim van meer dan tien kilometer. 20% voor de Holterberg lijkt me echter een beetje te veel van het goede. In Nederland zijn alleen de eerste meters van de Keutenberg meer dan 20%. Het zal eerder 10% zijn, maar ik moet zeggen dat ik de Holterberg alleen off-road een keer heb beklommen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 14:11 schreef Ericr het volgende:
John, de Holterberg is gemiddeld 5% vanuit Nijverdal, gemiddeld 3% van Nieuw Heeten. Doortrainen dus, dat moet je op het buitenblad kunnen doen.
Op een normaal raceverzet wordt dat lastig inderdaad. Mijn moeder (die geen van Moorsel heet) heeft echter op d'r tourfiets op 22x32 wel eens de Eijserbosweg beklommen en die loopt op het eind ook tegen de 20%quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 16:07 schreef Zwansen het volgende:
20% is voor een niet getrainde fietser volgens mij niet te beklimmen...
met een tripletje houdt je dat misschien een paar meter volquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 16:07 schreef Zwansen het volgende:
20% is voor een niet getrainde fietser volgens mij niet te beklimmen...
Eh nee nou de Holterberg gaat meer op en af, en is eigenlijk niet echt heel steil, behalve op dit ene stukje. Ik zag op een site dat het steilste deel 11.6% was. Op zich werd ik er niet echt moe van maar mijn kleinste versnelling was gewoon te groot voor zoiets.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 15:47 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Waar praten we over? Een klim van 300m?
En meer dan 120 is echt veel te veel man...
Imitatie drang weet je welquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 16:54 schreef JohnDDD het volgende:
maar eh ik houd het wel mooi vol met zo'n trapfreqentie
Preciesquote:
Wat het nog onvoorstelbaarder maakt is dat het bijna allemaal verschillende disciplines zijn, klassiekers (KBK, Parijs Roubaix), tijdrit (Dauphine), bergetappe (tour), groepssprint (Plouay). Dan vallen Di Luca en Vinokourov nog veel minder op, omdat die elke keer hetzelfde kunstje doen.quote:Op zondag 28 augustus 2005 22:17 schreef Jeroen_M het volgende:
Hincapie GP Ouest France-Plouay gewonnen... sjonge jonge, zonder suggestief te zijn in deze tijden...hoe is dat toch mogelijk?
Hij wint Kuurne in februari.
Hij wordt 2e in Parijs-Roubaix in april.
Hij wint 2 etappes in de Dauphiné in juni.
Hij doet onwaarschijnlijk berewerk voor Armstrong en wint een etappe in de tour in juli.
Hij wint eind augustus de sterk bezette PT klassieker GP Ouest France.
De rest van het peloton piekt naar 1 hoogstens 2 van zijn ereplaatsen. (Ok, Di Luca, ok Vino)
Cyclosportieven in de klassieke zin van het woord zijn er niet in Nederland, teveel problemen rond wetgeving enzo. Als het je vooral gaat om de sfeer van duizenden mensen zijn twee varianten op de Amstel Gold Race het beste, die van de dag voor de wedstrijd en eentje georganiseerd later in het voorjaar. Ze zijn al geweest dit jaar. Voor volgend jaar heb ik de data nog niet.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 12:55 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Er zijn wel toertochten zo her en der in het land waar duizenden mensen aan meedoen. Maar dat is niet in wedstrijdverband. Verder weet ik niet zo direct of er in NL zo'n marathonwedstrijden zijn maar dat zal Ultra_Ivo wel weten denk ik
Na tweederde wedstrijd leidde hij zelfs met 2 seconden op Wauters.quote:Op zondag 28 augustus 2005 21:57 schreef Jeroen_M het volgende:
VDB vóór de zwarte uit brakel... dat begint er op te lijken...
'toverdrank'quote:Op zondag 28 augustus 2005 22:17 schreef Jeroen_M het volgende:
Hincapie GP Ouest France-Plouay gewonnen... sjonge jonge, zonder suggestief te zijn in deze tijden...hoe is dat toch mogelijk?
Hij wint Kuurne in februari.
Hij wordt 2e in Parijs-Roubaix in april.
Hij wint 2 etappes in de Dauphiné in juni.
Hij doet onwaarschijnlijk berewerk voor Armstrong en wint een etappe in de tour in juli.
Hij wint eind augustus de sterk bezette PT klassieker GP Ouest France.
De rest van het peloton piekt naar 1 hoogstens 2 van zijn ereplaatsen. (Ok, Di Luca, ok Vino)
De UCI neemt de zaak in ieder geval ernstig. Of dit positief of negatief voor Armstrong en co. zal zijn moet blijken.quote:UCI antwoordt L'Equipe
30 augustus 2005
De UCI zegt dat ze de dopingbeschuldigingen aangaande het vermeende Epo-gebruik van Lance
Armstrong tijdens de Tour 1999 grondig aan het onderzoeken zijn. Binnen een 10-tal dagen wil de UCI hun conclusies bekend maken.
Nadat de krant gisteren schreef dat het leek alsof de UCI alles in de doofpot wou steken, reageerde de UCI. “De UCI bevestigt hierbij dat ze de hele situatie ernstig neemt en onderzoekt.”
Bron: http://www.dewielersite.net
Euhm.... euh...... pfff..........quote:Op woensdag 31 augustus 2005 05:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De ondergang van het wielrennen is nu compleet. 4 uur voor de deadline verstreek heeft nu ook Hein Verbrugghen zich alsnong ingeschrevne voor de UCI voorzittersverkiezingen. Hij wil maw herverkozen worden ...
Erg lullig van Cofidis dit, maar aan de andere kant kan ik het wel enigszins begrijpen. Verwacht niet dat we die ooit nog in de Pro Tour zullen terugzien.quote:Jans Koerts krijgt toch geen nieuw contract bij Cofidis. De 36-jarige renner, die in juli bij een zware val in de Ronde van Portugal zijn beide enkels brak, kreeg in augustus van zijn werkgever te horen dat hij zich geen zorgen moest maken over het nieuwe seizoen, maar daarop is de ploeg nu teruggekomen.
Koerts: ‘Dit is een hele zware tegenvaller. Na alle positieve verhalen over mijn inzet had ik dit niet verwacht. Het zal niet meevallen om nu nog een andere ploeg te vinden.’
quote:Cofidis zet Koerts aan de kant
Jans Koerts krijgt toch geen nieuw contract bij Cofidis. De Franse formatie had Koerts begin augustus nog gezegd dat hij zich over het nieuwe seizoen geen zorgen hoefde te maken, maar blijkt plots van gedachten veranderd.
"Dit is een hele zware tegenvaller. Na alle positieve verhalen over mijn inzet had ik dit niet verwacht. Ineens willen ze allemaal klimmers aantrekken. Het zal niet meevallen nu nog een andere ploeg te vinden", aldus de 36-jarige Koerts.
Koerts herstelt momenteel van een zware val in de Ronde van Portugal. Daarbij brak hij beide enkels."Het enige dat ik nu nog kan doen is lobbyen. Anders komt het einde van mijn loopbaan in zicht."
Tof, hoor.quote:Thor Hushovd zonder helpers, Hossein Askari met vijf maats
Bizar WK-peloton van 207 renners, verdeeld over 43 landen
Thor Hushovd en Kim Kirchen moeten het straks in Madrid op hun eentje zien te rooien op het wereldkampioenschap voor eliterenners. Hossein Askari, om hem er maar uit te pikken, heeft recht op vijf landgenoten omdat zowel Noorwegen als Luxemburg recht hebben op amper één startnummer en Iran er zes krijgt toegeschoven. Burkina Faso en Japan krijgen er drie, Brazilië en Argentinië zes.
Bizar? Tenslotte draait er in Noorwegen nog ene Arvesen mee en beschikt Luxemburg over Joachim Benoît en het Schleck-duo van CSC. Maar nee, één WK-mannetje en daarmee basta. De rugnummers worden immers uitgedeeld via de verschillende circuits. Noorwegen staat pas 24ste in het landenklassement van de Europa Tour, Luxemburg zelfs 31ste. In het klassement van de ProTour vallen ze ook al buiten de prijzen. Iran leidt in Azië, Brazilië en Argentinië in Amerika, waar de USA zich vlotjes plaatsen via de ProTour. Vandaar.
(PDK)
De verdeelsleutel van de startplaatsen
Top-10 landenklassement ProTour
Italië, Verenigde Staten, Spanje, Duitsland, België, Australië, Nederland, Kazakstan, Frankrijk, Zwitserland: 9 renners
Andere landen met renner bij top-200 individueel klassement Pro Tour
Noorwegen, Luxemburg: 1 renner Top-2 landenklassement Afrika Tour
Zuid-Afrika: 6 renners Burkina Faso: 3 renners
Andere Afrikaanse landen met renner bij top-5 individueel klassement Afrika Tour -
Top-5 landenklassement Amerika Tour
Argentinië, Brazilië: 6 renners Colombia, Canada, Venezuela: 3 renners Andere Amerikaanse landen met renner bij top-20 individueel klassement Amerika Tour
Cuba, Chili: 1 renner
Top-3 landenklassement Azië Tour
Iran: 6 renners Japan, Oezbekistan: 3 renners Andere Aziatische landen met renner bij top-5 individueel klassement Azië Tour
- Top-16 Europa Tour
Rusland, Polen, Tsjechië, Portugal, Groot-Brittannië, Slovenië: 6 renners Denemarken, Wit-Rusland, Lithouwen, Oekraïne, Ierland, Slovakije, Zweden, Letland, Bulgarije, Oostenrijk: 3 renners Andere Europese landen met renner bij top-200 individueel klassement Europa Tour Kroatië, Estland: 1 renner Eerste land Oceanië Tour dat nog niet geplaatst is via Pro Tour
Nieuw-Zeeland: 3 renners
Andere land Oceanië met renner bij top-5 individueel klassement Oceanië Tour
TOTAAL: 207 renners
En de vraag is vooral of ze die renners gaan sturen, de exotische landen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 08:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Tof, hoor.
Leuk ook, die stuurvaardige Burkinezen en Iraniërs in zo'n peloton.
typo, de Heras van het Oosten natuurlijkquote:Op vrijdag 2 september 2005 20:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Iran heeft de Heras van "Europa" ???
als Kirchen uberhaupt al afgevaardigd wordt. Ligt eraan wie er beter rijdt dan KK, Joachim of een van de beide Schlecksquote:Op vrijdag 2 september 2005 21:18 schreef Leatherface het volgende:
Een beetje krom dat Hushovd en Kirchen als potentiele kanshebbers op een medaille als enige hun land mogen vertegenwoordigen.
Ik zou dan voor Singapore kiezen. Daar betalen ze aardig hoge winstpremies. Op de laatste OS zelfs de hoogste.quote:Op vrijdag 2 september 2005 21:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Het gaat nog naturalisaties regenen naar die exotische landen als de UCI zo doordoet. Zie bv naar wat in de atletiek met landen als Qatar ed gebeurde ...
net op Sporza geweest met beeldenquote:Op zondag 4 september 2005 15:50 schreef Da_Sandman het volgende:
Kan iemand bevestigen dat Posthuma de GP Jef Scherens heeft gewonnen, en dat Johnny Hoogerland daar zevende is geworden?
Prima coureur, ex-Rabo ook. Voormalige Nederlands kampioen van de "wilde bond".quote:Op zondag 4 september 2005 16:20 schreef Da_Sandman het volgende:
Hoogerland in beeld bij verschillende buitenlandse Pro Tour ploegen, en zit voor 97% zeker op het WK...
idd, ben erg benieuwd wat het strijdplan voor t WK gaat wordenquote:Op maandag 5 september 2005 10:07 schreef ultra_ivo het volgende:
Da's mooi, is er tenminste iemand bij die de koers kan lezen.
idd zoiets dacht k ook, iemand bij van Heeswijk om hem uit de wind te hoduen en van drinken te voorzien end e rest op vrijdbuitersrol. En niet te veel druk op Maxquote:Op maandag 5 september 2005 11:56 schreef ultra_ivo het volgende:
Max heeft al wat aangegeven, een paar weken terug in de Limburger. Voor hem hoeft de ploeg niet voor hem te werken. Hij wil gewoon rustig afwachten in het peloton en dan zelf z'n achterwiel kiezen.
Een mannetje bij hem in de buurt zetten voor algemeen knechtenwerk lijkt me dan wel verstandig. En de rest gewoon mee met de ontsnappingen.
En de koers keihard maken vanaf km1.quote:Op maandag 5 september 2005 12:01 schreef rubbereend het volgende:
[..]
idd zoiets dacht k ook, iemand bij van Heeswijk om hem uit de wind te hoduen en van drinken te voorzien end e rest op vrijdbuitersrol. En niet te veel druk op Max
idd, hopelijk kan van Bon een mooi groepje vinden. Eigenlijk zouden alle landen het werk aan Italië over moeten laten omdat ze daar de grote favoriet hebben.quote:Op maandag 5 september 2005 12:07 schreef Zwansen het volgende:
[..]
En de koers keihard maken vanaf km1.
je bedoelt van Dijk?quote:Op maandag 5 september 2005 12:18 schreef Jeroen_M het volgende:
Een beetje hulp in de laatste km lijkt me nooit verkeerd, wat Max zelf ook zegt.
Laten we hopen dat de momenteel 2e sprinter met een Nederlandse nationaliteit niet vergeten wordt, hoewel ik daar wel een beetje bang voor ben.
Van Bon begint trouwens zijn topvorm te naderen, geen fijne jongen om mee in een ontsnapping te zitten als hij zo door gaat
Mja...quote:
Dekker moet idd tot op het laatst bewaard worden, misschien wel voor één van zn beruchte junps op een kilometer. voor de rest lekker veel demareren en zorgen dat er altijd iemand mee is!quote:Op maandag 5 september 2005 12:20 schreef ultra_ivo het volgende:
Hangt er ook vanaf wie er allemaal nog bij is in volle finale. Dekker moet je denk ik dan bewaren om de Italiaanse trein te verstoren, maar de rest kan dan mooi Max naar de goede plek dirrigeren en zijn achterwiel afschermen.
Hoogerland goed renner maar denk dat hij zijn attitude wel wat moet veranderen als hij in een PT ploeg geraaktquote:Op zondag 4 september 2005 17:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Prima coureur, ex-Rabo ook. Voormalige Nederlands kampioen van de "wilde bond".
Kan je iets vertellen over zijn houding?quote:Op maandag 5 september 2005 12:45 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Hoogerland goed renner maar denk dat hij zijn attitude wel wat moet veranderen als hij in een PT ploeg geraakt
idd lastig, allemaal goede renners die zich dit jaar (of voorbije jaren) wel bewezen hebben...quote:Op maandag 5 september 2005 16:48 schreef zjroentje het volgende:
De Nederlandse selectie volgens De Telegraaf:
Max van Heeswijk, Servais Knaven, Bram Tankink, Leon van Bon, Michael Boogerd, Erik Dekker, Thomas Dekker, Karsten Kroon, Joost Posthuma, Pieter Weening.
Er moet er dus nog 1tje afvallen. Moeilijk ...
Het gaat toch wel vrij op en af hoor... Moerenhout doet het nu ook leuk trouwens...quote:Op maandag 5 september 2005 17:12 schreef Lortnoc het volgende:
Als je naar het parcours kijkt heeft iemand als Weening daar toch niet zo veel te zoeken, dat zou mijn keuze iig zijn.
van Heeswijk: Terechte selectie, in topvorm. Kopman.quote:Op maandag 5 september 2005 16:48 schreef zjroentje het volgende:
De Nederlandse selectie volgens De Telegraaf:
Max van Heeswijk, Servais Knaven, Bram Tankink, Leon van Bon, Michael Boogerd, Erik Dekker, Thomas Dekker, Karsten Kroon, Joost Posthuma, Pieter Weening.
Er moet er dus nog 1tje afvallen. Moeilijk ...
Het is heuvelachtiger dan de meesten denken, daar kan Boogerd goed werk leveren.quote:Op maandag 5 september 2005 18:05 schreef knep het volgende:
Sorry, iik ben een Boogerd fan maar ik denk dat Micky niets op dit parcours te zoeken heeft.
Hij moet Lombardije eindelijk maar eens gaan winnen. Thomas Dekker moet wel mee denk ik, niet alleen kan hij eventueel beulswerk doen in achtervolgingen maar ook een ontsnapping afmaken.
Tankink is overigens wel in vorm lijkt me, hij won de 1e rit in de D-tour, is wel al een tijdje terug maar toch.
Dat is het vooral, hij is niet te passeren. Zou ook erg gewaagd zijn van de coachquote:Op maandag 5 september 2005 18:08 schreef Jeroen_M het volgende:
[..]
Het is heuvelachtiger dan de meesten denken, daar kan Boogerd goed werk leveren.
Bovendien is hij erg ervaring, en dat kan je wel gebruiken. Maar sowieso: Boogerd hoort erbij te zijn, je kan hem niet passeren.
Da's nog eens goed nieuws. Tour de L'avenir is toch maar weer een 2.1'tje, toch?quote:Op maandag 5 september 2005 18:08 schreef knep het volgende:
Overigens is Lars Boom in de Hessen rundfahrt net 2e geworden, die gozer is ook 19.
Hij pakte in de afsluitende tijdrit net niet genoeg tijd voor de eindoverwinning.
Koen de Kort won een rit in de Tour de l'avenir.er lijken eindelijk toppers op te staan voor de toekomst
Eltink, T.Dekker, Posthuma, Reus, Boom, Weening, de Kort etc..
quote:Het Rabo Continental Team blijft het prima doen in de Tour de l'Avenir. Maandag was het de beurt aan de klassementsrijders in een (vlakke) individuele tijdrit over 22 kilometer. Deze werd gewonnen door de Duitser Christian Müller. Kai Reus werd derde, kort achter de Engelsman Bradley Wiggins. Reus klom naar de tweede plaats in het klassement.
Van de klassementsrenners deed Reus het het beste in de tijdrit. De Deen Lars Bak heroverde de leiderstrui, maar hij heeft slechts dertien seconden voorsprong op Reus. Walker staat vijfde in het algemeen klassement op 1:12. Mathieu Heijboer, die zevende werd in de tijdrit, staat twintigste op 4:55.
Kroon moet zeker mee, die gaat niet mer ruzie weg. Bovendien is Kroon ijzersterk. Hij kan mee in een ontsnapping en kan het afmaken.quote:Op dinsdag 6 september 2005 10:34 schreef NRH het volgende:
Over de Nederlandse WK-selectie:
Ik denk dat Nederland zich niet moet blindstaren op één overwinning van Max van Heeswijk. Van Heeswijk is over deze afstand, op de heuvels en (niet onbelangrijk) in de sprint minder dan bijvoorbeeld Petacchi, Boonen en McEwen. Ik zou hem meenemen, maar niet als absolute kopman. Meenemen en als er een sprint komt, moet hij maar zorgen dat hij er nog bij is. Misschien kunnen jongens als Erik Dekker en Leon van Bon hem dan nog van dienst zijn, maar ik denk dat deze mannen van meer waarde zijn als zij aanvallen en de koers hard maken. Hetzelfde geldt voor Joost Posthuma en Michael Boogerd. Pieter Weening lijkt me een waardevolle knecht. Van de andere renners betwijfel ik of ze na 273 km een rol kunnen spelen op een toch redelijk heuvelachtig parcours. Voor de niet-Rabo-renners is het ook altijd de vraag of ze voor hun land of hun ploeg rijden. Zeker de vertrekkende Steven de Jongh en Karsten Kroon lijken me eerder een blok aan het been dan een aanwinst voor de ploegentactiek.
Ik denk juist dat Van Heeswijk op dit parcours een betere kans heeft tegen de topsprinters dan anders. Hij is geen massasprinter pur sang, hij kan die heuveltjes aardig hebben, en de aankomst is licht hellend, iets wat hem altijd perfect ligt. Zeker McEwen, en in mindere mate, Petacchi en Boonen, zullen veel van hun absolute snelheid hebben verloren als de race hard wordt gemaakt, dat is de enige manier waarop Van Heeswijk van die renners zou kunnen winnen.quote:Op dinsdag 6 september 2005 10:34 schreef NRH het volgende:
Over de Nederlandse WK-selectie:
Ik denk dat Nederland zich niet moet blindstaren op één overwinning van Max van Heeswijk. Van Heeswijk is over deze afstand, op de heuvels en (niet onbelangrijk) in de sprint minder dan bijvoorbeeld Petacchi, Boonen en McEwen. Ik zou hem meenemen, maar niet als absolute kopman.
Wow, dan is het parcours 483 kilometer langquote:Op dinsdag 6 september 2005 12:55 schreef Bartoli het volgende:
jullie vergeten dat ze dat rondje een keer of 23 moeten doen.
sorry het rondje is 23 km lang, dus een rondje of 12 (dat bedoelde ik)quote:Op dinsdag 6 september 2005 13:01 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Wow, dan is het parcours 483 kilometer lang![]()
Het zal een beetje aan de strategie van die landen liggen. Als Bettini en Di Luca hun eigen koers mogen rijden, is de kans op een massasprint zeker niet groot. Maar in ieder geval Di Luca heeft al aangegeven dat hij er geen probleem mee heeft volledig in dienst van Petacchi te rijden. Als Ballerini de volledige ploeg achter Petacchi krijgt, dan vraag ik me af of de spanjaarden, een paar duitsers en nederlanders kunnen voorkomen dat het een sprint wordt.
Ik kan me eigenlijk alleen maar voorstellen dat het zo'n vaag Frans ploegje is. Bouygues of zo.quote:Op dinsdag 6 september 2005 17:19 schreef Postlezer het volgende:
Frank Vandenbroucke zou een aanbieding hebben gekregen van een niet-Belgische protour ploeg![]()
quote:Op dinsdag 6 september 2005 17:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik kan me eigenlijk alleen maar voorstellen dat het zo'n vaag Frans ploegje is. Bouygues of zo.
misschien Euskatelquote:Op dinsdag 6 september 2005 17:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik kan me eigenlijk alleen maar voorstellen dat het zo'n vaag Frans ploegje is. Bouygues of zo.
Klopt.quote:Op dinsdag 6 september 2005 10:57 schreef JohnDDD het volgende:
Hey even een vraag van een redelijke wielern00b aan de kenners; heeft het voordeel op het buitenblad te rijden als de versnelling niet al te groot is? als ik em op het buitenblad zet voor, en dan op een groot tandwiel achter, krijg ik em voor mijn gevoel gemakkelijker rond dan wanneer ik em op het binnenblad zet met een iets kleiner tandwiel achter...
Nee, lijkt me ook. En zeker de spanjaarden kunnen een sterke ploeg opstellen lijkt me zo.quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:55 schreef Zwansen het volgende:
Je kunt er idd veel over speculeren maar het hangt er vooral op dit parcours heel erg vanaf hoe er gekoerst wordt... De Nederlanders, Spanjaarden etc. zullen zich echt niet zonder slag of stoot naar de meet laten rijden met een grote groep...
Ja, dat was ook niet verwacht dat die daar won, als man voor het zware werk als LBL en Lombardije.quote:Op dinsdag 6 september 2005 12:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Michel Wuyts had het daar nog over vandeweek, het lijkt nogal wat op het parcours van de OS in Atlanta en daar won Pascal Richard ... Alles hangt er vanaf of ze gaan koersen erop of niet ...
Euskaltel neemt alleen Basken in dienst hé ...quote:
ach Euskatel is een vage ploeg dus die zijn overal toe instaatquote:Op dinsdag 6 september 2005 20:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Euskaltel neemt alleen Basken in dienst hé ...
Misschien gewoon wel Domina of Liquigas ofzo ...
Of wie weet, Discovery ??? Kan mij wel voorstellen dat iemand als Bruyneel in Vdb terugbrengen een "uitdaging" zou zien ...
Net nu Armstrong beschuldigd wordt zullen ze zéker geen gekende doping zondaar in de ploeg nemen, no wayquote:Op dinsdag 6 september 2005 20:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Euskaltel neemt alleen Basken in dienst hé ...
Misschien gewoon wel Domina of Liquigas ofzo ...
Of wie weet, Discovery ??? Kan mij wel voorstellen dat iemand als Bruyneel in Vdb terugbrengen een "uitdaging" zou zien ...
quote:Igor González de Galdeano maakt woensdag op de rustdag van de Vuelta a España zijn afscheid van de wielersport bekend. Dat meldt de Spaanse sportkrant Marca. De 31-jarige renner van Liberty Seguros staat momenteel 113de in de Ronde van Spanje op 1 uur, 23 minuten en 44 seconden van koploper Denis Menchov van Rabobank.
González de Galdeano reed in zijn profcarrière voor Euskadi, Euskaltel, Vitalicio, ONCE en Liberty Seguros. Bij die laatste twee ploegen werkte hij succesvol samen met ploegleider Manolo Saiz. Tijdrijder González de Galdeano won in de Vuelta van 1999 de proloog en een etappe en werd tweede in het eindklassement achter Jan Ullrich. In de Tour de France van 2001 en 2002 eindigde hij als vijfde. In dat laatste jaar droeg hij zeven dagen de gele trui. De laatste jaren werd González de Galdeano geplaagd door valpartijen en een dopingschandaal. Zijn laatste zeges dateren van 2002, toen hij een etappe in de Midi Libre en het eindklassement in de Ronde van Duitsland won.
Het was niet toevallig dat Liberty Seguros Lance aanmoedigde het nog maar eens te gaan proberen. González weet gewoon dat het zònder geen zin meer heeft.quote:
idd nette solo, hij is er zo eentje die een belangrijke ontsnapping mee gaat zittenquote:Op woensdag 7 september 2005 15:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En ook Jean-Patrick Nazon geeft zijn visitekaartje af voor het WK, hij won zopas de Memorial Rik Van Steenbergen ...
dat was toch al een tijd duidelijk?quote:Op woensdag 7 september 2005 19:53 schreef McGreen het volgende:
Ik heb net op nos.nl gelezen dat Freire niet fit is voor Madrid, jammer, nu kan hij zijn wereldtitel wielrennen niet verdedigen
Al een maand ofzo ja.quote:Op woensdag 7 september 2005 20:22 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat was toch al een tijd duidelijk?
ach, kan er ook eens iemand anders wereldkampioen wordenquote:Op woensdag 7 september 2005 20:23 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Al een maand ofzo ja.
Maar zal nu wel officieel zijn ofzo, er was nog kleine hoop. Helaas
En de ouwelullen waren ook goed vertegenwoordigd want zowelquote:Op woensdag 7 september 2005 15:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En ook Jean-Patrick Nazon geeft zijn visitekaartje af voor het WK, hij won zopas de Memorial Rik Van Steenbergen ...
Het werd tijd dat er eens een grote wedstrijd op Nederlandse wegen aankwam in Valkenburg.quote:Op woensdag 14 september 2005 18:26 schreef Zwansen het volgende:
Nee dat is volgens mij nog niet officieel bekend. Het is wel zeer waarschijnlijk dat er 2 etappes door Nederland gaan... Waarvan 1tje dus door Valkenburg. De Cauberg als finish zou geweldig zijn!
quote:Op woensdag 14 september 2005 18:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het werd tijd dat er eens een grote wedstrijd op Nederlandse wegen aankwam in Valkenburg.
Ware het niet dat de Tour (vooralsnog dan toch) volgend jaar niet in de Protour zit (wat eigenlijk wel?)quote:Op woensdag 14 september 2005 18:31 schreef Zwansen het volgende:
Boogerd heeft dan zijn eerste 2 Pro-Tour punten binnen!
en de volgende dag door naar Zeeland, dat is de waarschijnlijke planningquote:Op woensdag 14 september 2005 18:26 schreef Zwansen het volgende:
Nee dat is volgens mij nog niet officieel bekend. Het is wel zeer waarschijnlijk dat er 2 etappes door Nederland gaan... Waarvan 1tje dus door Valkenburg. De Cauberg als finish zou geweldig zijn!
Nee, dat schijnt afgevoerd te zijn ipv via Zeeland en dan door Vlaanderen naar Pas-de Calais te trekken zou men nu via het Belgische Limburg, Luik en Namen in 1 lange rit rechtstreeks naar Picardië trekken.quote:Op woensdag 14 september 2005 23:50 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en de volgende dag door naar Zeeland, dat is de waarschijnlijke planning
Dat komt vooral omdat het type koers waarin de Belgen vrij goed zijn (de eendagswedstrijd) zwaar wordt benadeeld in de Pro Tour. Om niet te zeggen dat het grotendeels genegeerd wordt.quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:06 schreef vluggejapie het volgende:
Zo slecht gaat het nog niet met het Nederlandse wielrennen. We doen het zelfs beter dan de belgen. En dat kan de komende jaren alleen maar beter worden voor de Nederlanders.
ja dat zijn gewoon de grootste koersen, logisch dat dat interesant is.quote:Op dinsdag 20 september 2005 18:41 schreef ultra_ivo het volgende:
Maar toch, als de 3 rondeorganisatoren met de eraan vast hangende eendagswedstrijden (LBL, PR etc.) bij elkaar een circuit opzetten, dan is dat publicitair minstends zo interesant als de Pro-tour.
Klopt, maar je hebt dan natuurlijk ook al de belangrijkste wedstrijden van de Protour te pakken.quote:Op dinsdag 20 september 2005 18:41 schreef ultra_ivo het volgende:
Maar toch, als de 3 rondeorganisatoren met de eraan vast hangende eendagswedstrijden (LBL, PR etc.) bij elkaar een circuit opzetten, dan is dat publicitair minstends zo interesant als de Pro-tour.
Ben ik het eigenlijk wel mee eens.quote:Op dinsdag 20 september 2005 18:50 schreef Zwansen het volgende:
Ik wil weer terug naar de wereldbeker...
Inderdaad, gewoon bergop aankomst! Basso die daar als eerste boven komt snorken!quote:Op woensdag 14 september 2005 18:26 schreef Zwansen het volgende:
Ik ben nu al benieuwd wie er dan eerste zal worden ...quote:
Tja, Di Luca of Bettini rijden toch de Tour niet. Vino dan maar...quote:Op dinsdag 20 september 2005 22:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik ben nu al benieuwd wie er dan eerste zal worden ...![]()
ja dat melde de nederlandse pers van de week al, in een straal van 30km rond valkenburg zijn alle hotels geboekt, dus ze komen zekerquote:Op dinsdag 20 september 2005 22:23 schreef ultra_ivo het volgende:
De regionale pers in Limburg gaat al uit van een aankomst in Valkenburg met finish bovenop de Cauberg. Dit o.a. aan de hand van hotelboekingen door de Tour de France organisatie.
300 km? Welke rit is wel 300km dan? :pquote:Op dinsdag 20 september 2005 23:18 schreef placebeau het volgende:
De rit zal wsch soiwieso niet zwaar genoeg zijn voor Boogerd, het is maar een tourrit en geen 300 km hè.
quote:Op woensdag 21 september 2005 14:19 schreef du_ke het volgende:
Ja wat las ik 1400 kamers geloof ik.
2008 toch ? 2007 is in Stuttgart , 2006 in Salzburg , zeker volgend jaar zou het wéér iets voor sprinters kunnen worden (ondanks het in Oostenrijk is ligt Salzburg volledig in een vallei)quote:Op vrijdag 23 september 2005 02:00 schreef rubbereend het volgende:
is er enig idee hoe t parcours in Varese eruit gaat zin in 2007?
2 jaar geleden.quote:Op vrijdag 23 september 2005 11:34 schreef JohnDDD het volgende:
wanneer was het WK níet in Europa dan?
Columbia (95), Canada twee jaar geleden.quote:Op vrijdag 23 september 2005 11:34 schreef JohnDDD het volgende:
wanneer was het WK níet in Europa dan?
En Japan ook nog, 15 jaar geleden of zo.quote:Op vrijdag 23 september 2005 11:38 schreef NRH het volgende:
[..]
Columbia (95), Canada twee jaar geleden.
idd 2008, kleine vergissing. Maar niemand enig idee dusquote:Op vrijdag 23 september 2005 02:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
2008 toch ? 2007 is in Stuttgart , 2006 in Salzburg , zeker volgend jaar zou het wéér iets voor sprinters kunnen worden (ondanks het in Oostenrijk is ligt Salzburg volledig in een vallei)
Dit jaar zater er ook veel overgangsetappes tussen dus dit zou er zo eentje kunnen worden, dan springen ze maar in de etappe die in Valkenburg start. En de AGR van dit jaar zat natuurlijk wel erg op slot doordat er nix op TV was, de jaren ervoor bleek het terrein selectief genoeg.quote:Op vrijdag 23 september 2005 11:42 schreef NRH het volgende:
Ik verwacht dat de Touretappe in Valkenburg niet het spektakel op gaat leveren waar velen van ons op hopen. Sowieso was de Gold Race dit jaar al niet selectief genoeg (sprint van ca. 50 man) en ik denk dat de Tour-Directie om de sprinterploegen tevreden te houden kiest voor een vrij vlakke aanloop. Met een sterke proloog kunnen we denk ik wel Vino in het geel verwachten na die etappe, maar ik denk niet dat er daar echte verschillen gemaakt zullen worden.
Dit jaar heeft hij zelfs al 66 Pro-Tour-punten gepakt en staat daarmee dacht ik 30e in het klassement. Toch niet slecht voor zo'n jonge rennerquote:Op maandag 26 september 2005 23:44 schreef Zwansen het volgende:
Dekker moet goede klasseringen kunnen rijden in etappewedstrijden als Parijs-Nice, Ronde van Nederland en misschien wel weer de Ronde van Polen.. Als ie in de Amstel bijvoorbeeld ook wat leuks kan laten zien, en op het WK-tijdrijden kan ie aardig wat Pro Tour punten gaan pakken.
En dat allemaal vooral door zijn 2de plek in de op 1 na meest overbodige wielerwedstrijd op het seizoen ...quote:Op dinsdag 27 september 2005 00:27 schreef Zwansen het volgende:
T. Dekker boven mannen als MAMP, Bettini, Cunego, Sastre, Zabel....
Nee idd, aan het eind van dit jaar heb je dus wel een man of 200 die punten hebben gehaald...quote:Op dinsdag 27 september 2005 00:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En het stomste is dan ook nog dat mensen als Ruben Plaza of Rujano (toch 2de in de Giro) niet eens op die Pro-Tour ranking voorkomen omdat ze niet voor een PT ploeg rijden ...
Ach, Hamburg, Polen zijn ook minder.quote:Op dinsdag 27 september 2005 00:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
En dat allemaal vooral door zijn 2de plek in de op 1 na meest overbodige wielerwedstrijd op het seizoen ...
Ik doel toch op Polen ?quote:Op dinsdag 27 september 2005 00:29 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ach, Hamburg, Polen zijn ook minder.
Hij werd toch ook 2e in ENECO?quote:Op dinsdag 27 september 2005 00:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik doel toch op Polen ?(de meest overbodige was natuurlijk de Eneco-Tour)
Hela, Gent-Wevelgem is tenminste wél nog een klassieker. Een overbodige klassieker , maar wél een klassieker natuurlijk.quote:Op dinsdag 27 september 2005 00:33 schreef Zwansen het volgende:
Wordt ie dus 2e in de meeste overbodige en de 1 na meest overbodige...
Volgend jaar nog ff punten in Gent-Wevelgem en hij heeft ze alledrie.
Hehe, Julich toch? E. Dekker 3 dacht ik...quote:Op dinsdag 27 september 2005 00:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hela, Gent-Wevelgem is tenminste wél nog een klassieker. Een overbodige klassieker , maar wél een klassieker natuurlijk.![]()
Maar kijk, ik was dus al compleet vergeten dat hij 2de werd in de Eneco ook. En wie won daar eigenlijk ? (ik kan het mij écht niet herinneren)![]()
quote:Op dinsdag 27 september 2005 00:54 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hehe, Julich toch? E. Dekker 3 dacht ik...
4quote:Op dinsdag 27 september 2005 00:54 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hehe, Julich toch? E. Dekker 3 dacht ik...
Jan Bovenquote:Op dinsdag 27 september 2005 08:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vraag me af welke renners geen enkel Pro-Tour-punt hebben, daar moet toch wat bekende namen tussen zitten.
Ronde van Polen en Eneco zijn niet echt overbodig. Hamburg en Plouay die zijn pas overbodigquote:Op dinsdag 27 september 2005 00:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hela, Gent-Wevelgem is tenminste wél nog een klassieker. Een overbodige klassieker , maar wél een klassieker natuurlijk.![]()
Maar kijk, ik was dus al compleet vergeten dat hij 2de werd in de Eneco ook. En wie won daar eigenlijk ? (ik kan het mij écht niet herinneren)![]()
Ja, laat ons nog wat snoeien in de eendagswedstrijden.quote:Op dinsdag 27 september 2005 11:46 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ronde van Polen en Eneco zijn niet echt overbodig. Hamburg en Plouay die zijn pas overbodig![]()
Dat is al bijna een jaar geledenquote:Op dinsdag 27 september 2005 11:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Waar is de tijd dat je gewoon 5 UCI-punten kreeg omdat je een klassieker wist uit te rijden?
Kamp. van Zürich staat voorlopig iig al niet op de PT kalender voor 2006. De licentie van deze wedstrijd was verlopen. Het is de vraag of ze nog een nieuwe krijgen. Ik hoop het eigenlijk van welquote:Op dinsdag 27 september 2005 11:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja, laat ons nog wat snoeien in de eendagswedstrijden.
Hij heeft dan wel weinig gewonnen, zelfs voor zijn doen.quote:Op dinsdag 27 september 2005 11:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Kroon is een perfect voorbeeld, die heeft één van z'n sterkste seizoenen ooit gereden en die zou dan geen enkel punt halen. Er worden veel te weinig punten uitgedeeld. En dan ook nog eens in te weinig wedstrijden. Waar is de tijd dat je gewoon 5 UCI-punten kreeg omdat je een klassieker wist uit te rijden?
Ach, Kroon had het er vooral in de media over hoe goed hij reed, in prestaties heeft het zich niet echt getoond. Zijn enigste uitslagen zijn een 5e plek in de Brabantse Pijl, 11 in de Ronde van Vlaanderen, 14e in de Henninger turm, en 4e in een etappe in Zwitserland. Dat zou bij de oude UCI ranking iets minder dan 100 UCI punten opleveren, wat ongeveer een 500e plek op de UCI ranking zou betekenen. Het is eigenlijk dus niet meer dan logisch dat Kroon geen pro tour punten heeft.quote:Op dinsdag 27 september 2005 11:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Kroon is een perfect voorbeeld, die heeft één van z'n sterkste seizoenen ooit gereden en die zou dan geen enkel punt halen. Er worden veel te weinig punten uitgedeeld. En dan ook nog eens in te weinig wedstrijden. Waar is de tijd dat je gewoon 5 UCI-punten kreeg omdat je een klassieker wist uit te rijden?
Ik niet eigenlijk. Wat zegt zo'n 11e plek nu eigenlijk?quote:Op dinsdag 27 september 2005 12:07 schreef Zwansen het volgende:
Tja. Als je 11e wordt in Parijs Roubaix vind ik dat echt wel wat punten waard.
je zegt net toch ook zelf dat je meer punten toe wilt kennen aan 1dagswedstrijden?quote:Op dinsdag 27 september 2005 12:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik niet eigenlijk. Wat zegt zo'n 11e plek nu eigenlijk?
Ja, door meer eendagswedstrijden punten te geven (en misschien wat minder rondes), niet door meer plaatsen in de eendagswedstrijden punten te geven. En door etappes in etappewedstrijden wat zwaarder te waarderen (voor de etappes dan de alleen 1e 3 in grote rondes en de 1e in kleine rondes, maar wel meer punten dan nu. 1 punt voor een etappe in de Giro slaat natuurlijk nergens op)quote:Op dinsdag 27 september 2005 12:14 schreef Zwansen het volgende:
[..]
je zegt net toch ook zelf dat je meer punten toe wilt kennen aan 1dagswedstrijden?
Vroeger kregen de 1e 15 punten, nu alleen de 1e 10... En iemand die 10e wordt in de ENECO-tour krijgt ook punten...
Dus 10e in Roubaix of 10e in de ENECO het levert allemaal 1 punt op... maar goed, dat het een krom puntensysteem is wisten we al.
Winst in de Giro levert 3 punten op he.quote:Op dinsdag 27 september 2005 12:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, door meer eendagswedstrijden punten te geven (en misschien wat minder rondes), niet door meer plaatsen in de eendagswedstrijden punten te geven. En door etappes in etappewedstrijden wat zwaarder te waarderen (voor de etappes dan de alleen 1e 3 in grote rondes en de 1e in kleine rondes, maar wel meer punten dan nu. 1 punt voor een etappe in de Giro slaat natuurlijk nergens op)
Het oude FICP-systeem was zo gek nog niet.
10e in PR of 10e in de Eneco, dat vind ik trouwens wel terecht dat dat allebei 1 punt is.
Dat van de Giro heb ik dan gemistquote:Op dinsdag 27 september 2005 12:39 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Winst in de Giro levert 3 punten op he.
Ja over dat puntensysteem is al zo veel gezegd, slaat werkelijk helemaal nergens op. Je kunt beter 4e worden in Hamburg dan 5 etappes in de Tour winnen...
De wereldranglijst moet gewoon terugkomen. Desnoods naast de pro-tour.quote:Op dinsdag 27 september 2005 11:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |