Ik verwacht ook wel dat als de succesvolle programmas (als ER, Big Brother en Barend en van Dorp) er eenmaal zijn dat dan de andere kijkcijfers ook omhoog zullen gaanquote:Op woensdag 17 augustus 2005 13:40 schreef Mike het volgende:
Ik herhaal even wat ik op het einde van het vorige topic typte:
Talpa is nu vier dagen in de lucht en ik denk dat er nog weinig over de kijkcijfers te zeggen valt. Niet alleen zitten we nog midden in de zomer, maar een nieuwe zender heeft ook de tijd nodig om z'n plek te vinden. Ik denk dat je pas over een maand of twee echt kunt zien of het wat gaat worden dit seizoen.
Het spannendste zal voor Talpa de momenten zijn dat de bekende hits op tv gaan komen, zoals ER en Big Brother. Mochten deze programma's aanslaan, dan kan dat andere programma's van de zender meetrekken.
bronquote:Talpa is niet te spreken over de wijze waarop kinderzender Nickelodeon Talpa aankondigt, enkele seconden voor zes uur. 'Wegens een irritante storing kun je de televisie het best 8 uur flink laten afkoelen', zo sluit Nickelodeon de dag af. Acht uur later is het moment dat Nickelodeon weer begint met uitzenden; daar tussen is Talpa op zender.
Valt iets voor te zeggen natuurlijk. Een kinderzender en een zender die spermashows uitzend op 1 kanaal.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 13:44 schreef Mike het volgende:
'Wegens een irritante storing kun je de televisie het best 8 uur flink laten afkoelen', zo sluit Nickelodeon de dag af
quote:AMSTERDAM (ANP) - RTL (RTL4/5 en 7) is blij met de eerste slag die het mediaconcern heeft geslagen in de actuele strijd om de gunst van de kijkers. Dat zei RTL-baas Fons van Westerloo woensdag tijdens een presentatie van programma's van zijn tv-stations.
,,De oorlog met woorden is nu voorbij, we kunnen nu handelen met daden.'' Door de komst van de nieuwe zender Talpa is het hele medialandschap veranderd. Ook RTL had ermee te maken. Bijvoorbeeld Beau van Erven Dorens van Boulevard vertrok naar NSE van Talpa. Hij werd bij Boulevard opgevolgd door Daphne Bunskoek en dat blijkt goed uit te pakken. Dinsdagavond had Boulevard 796.000 kijkers en NSE 258.000. ,,Ik ben blij dat Boulevard gewoon doordendert met weer een kanjer achter de presentatiedesk'', constateert Van Westerloo.
Diverse tv-deskundigen zijn van mening dat de strijd om de kijkers zich in eerste instantie zal afspelen in de vooravond (18.00-20.30 uur). In dat tijdvak presteert Talpa vooralsnog niet goed. Zo behaalde het programma Thuis dinsdag 138.000 kijkers, Je leven in de steigers 288.000 en Funniest Home Videos 194.000. Het primetimeprogramma dat daarop volgde, Joling & Gordon over de vloer, deed het overigens goed met 729.000 belangstellenden.
De vooravond is voor zenders zo belangrijk omdat die kijkers moet uitnodigen om ook naar de latere programma's te kijken. Van Westerloo is van mening dat het vrijwel uitgesloten is dat de huidige Talpa-vooravond nog veel extra kijkers aan zich kan binden. ,,Als je na zoveel pr toch niet meteen veel binnenhaalt, is het heel moeilijk ze alsnog binnen te krijgen.'' Volgens Van Westerloo kan Talpa wel wat aan de programmaformules gaan sleutelen, maar een hausse aan kijkers daardoor binnenhalen lijkt hem uitgesloten.
Precies. Grappig detail overigens dat z'n zoon zo'n beetje directeur van Talpa is.quote:Van Westerloo is van mening dat het vrijwel uitgesloten is dat de huidige Talpa-vooravond nog veel extra kijkers aan zich kan binden. ,,Als je na zoveel pr toch niet meteen veel binnenhaalt, is het heel moeilijk ze alsnog binnen te krijgen.'' Volgens Van Westerloo kan Talpa wel wat aan de programmaformules gaan sleutelen, maar een hausse aan kijkers daardoor binnenhalen lijkt hem uitgesloten.
Nee, zonder link kan ik niets posten op de FPquote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:56 schreef schatje het volgende:
ANP lieve schat. Staat in het bericht.
klik hierquote:Op woensdag 17 augustus 2005 18:07 schreef pberends het volgende:
[..]
Nee, zonder link kan ik niets posten op de FP.
Dank je, zeg dan dat de bron planet is, op die mislukte ANP-site kan geen hond iets vinden.quote:
Bedankt dat je het even hebt willen vertalen voor ons...quote:Op woensdag 17 augustus 2005 22:31 schreef alwaysthebest het volgende:
uitzending gemist van takpa is vanaf vrijdag beschikbaar.
Wilde even Lieve lust kijken (of het wat is), maar er staat nu dus dat vrijdag "de dienst pas beschikbaar is".
quote:Op woensdag 17 augustus 2005 22:36 schreef Flyduck het volgende:
[..]
Bedankt dat je het even hebt willen vertalen voor ons...
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 07:47 schreef Hapertje het volgende:
Voor de volledigheid:
Thuis 192.000
NSE 145.000
\quote:Op donderdag 18 augustus 2005 11:21 schreef Lienekien het volgende:
Gaat Talpa ER uitzenden? Maar de AVRO heeft toch gewoon de rechten voor de nieuwste afleveringen? Gaat Talpa dan herhalen?![]()
Expeditie Robinsonquote:Op donderdag 18 augustus 2005 11:21 schreef Lienekien het volgende:
Gaat Talpa ER uitzenden? Maar de AVRO heeft toch gewoon de rechten voor de nieuwste afleveringen? Gaat Talpa dan herhalen?![]()
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 07:47 schreef Hapertje het volgende:
Voor de volledigheid:
Thuis 95.000
NSE 135.000
Je Leven In De Steigers 233.000
American Funniest Home Videos 135.000
Hide And Seek 169.000
Je Leven In De Steigers 146.000
Thuis 192.000
NSE 145.000
Ze hadden de eerste week beter BeachVolley om 20:00 kunnen doen dan Funniest Homevideo's natuurlijk.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 11:15 schreef Juichtoon het volgende:
De eerste programmawijziging na de start van Talpa is een gegeven. Het programma Aruba Voetvolley is geschrapt uit de weekschema's. In het weekend wordt het programma nog wel ('s avonds laat) uitgezonden. Volgens Talpa TV-woordvoerder Maarten van Rooyen is hiertoe besloten omdat het programma niet aan de verwachtingen voldoet. Daarom is volgens de woordvoerder gekozen voor een 'tijdelijke oplossing' tot 22 augustus als de serie 'Samen' begint, waaraan de woordvoerder nog meldt dat de wijziging niet zozeer met de kijkcijfers te maken had. Alleen deze week zendt Talpa om 20 uur het programma 'America's Funniest Home Videos' ter vervanging uit. De verwachting is dat - net als bij andere commerciële zenders - de komende periode meer tussentijdse wijzigingen kunnen optreden in de schema's.
Alweer zo'n goede zet van Talpa![]()
't Is Bob niet. 't Is een ander.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 11:54 schreef Zwansen het volgende:
GODVERDOMME MAN! IK ZIT TOCH NIET OP DIE BOB FAGGET TE WACHTEN!
Ik kan me niet voorstellen dat behalve SC echt iemand lekker voor de tv gaat zitten om die home video's te kijken...
Toch niet Dom DeLouise he?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
't Is Bob niet. 't Is een ander.
Nee.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:01 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Toch niet Dom DeLouise he?
Dat is de enige optie die nog erger is....
Familie van Harm Edensquote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee.
't Is Tom Bergeron:
[afbeelding]
Is dit op een dag?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 07:47 schreef Hapertje het volgende:
Voor de volledigheid:
Thuis 95.000
NSE 135.000
Je Leven In De Steigers 233.000
American Funniest Home Videos 135.000
Hide And Seek 169.000
Je Leven In De Steigers 146.000
Thuis 192.000
NSE 145.000
gebeurde gisteren ook al, maar is idd wel wat vreemdquote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:11 schreef Molluck het volgende:
[..]
Is dit op een dag?
Is het dan niet vreemd dat Thuis en NSE meer kijkers trekken tijdens de herhalingen?![]()
Niet zo vreemd, aangezien er dan weinig anders op tv is van soortgelijk kaliber.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:11 schreef Molluck het volgende:
[..]
Is dit op een dag?
Is het dan niet vreemd dat Thuis en NSE meer kijkers trekken tijdens de herhalingen?![]()
Dat zegt dus genoeg over de kwaliteit van het programma... Alleen als er echt niks anders op is kijkt men ernaar...quote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Niet zo vreemd, aangezien er dan weinig anders op tv is van soortgelijk kaliber.
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dat zegt dus genoeg over de kwaliteit van het programma... Alleen als er echt niks anders op is kijkt men ernaar...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |