Ik verwacht ook wel dat als de succesvolle programmas (als ER, Big Brother en Barend en van Dorp) er eenmaal zijn dat dan de andere kijkcijfers ook omhoog zullen gaanquote:Op woensdag 17 augustus 2005 13:40 schreef Mike het volgende:
Ik herhaal even wat ik op het einde van het vorige topic typte:
Talpa is nu vier dagen in de lucht en ik denk dat er nog weinig over de kijkcijfers te zeggen valt. Niet alleen zitten we nog midden in de zomer, maar een nieuwe zender heeft ook de tijd nodig om z'n plek te vinden. Ik denk dat je pas over een maand of twee echt kunt zien of het wat gaat worden dit seizoen.
Het spannendste zal voor Talpa de momenten zijn dat de bekende hits op tv gaan komen, zoals ER en Big Brother. Mochten deze programma's aanslaan, dan kan dat andere programma's van de zender meetrekken.
bronquote:Talpa is niet te spreken over de wijze waarop kinderzender Nickelodeon Talpa aankondigt, enkele seconden voor zes uur. 'Wegens een irritante storing kun je de televisie het best 8 uur flink laten afkoelen', zo sluit Nickelodeon de dag af. Acht uur later is het moment dat Nickelodeon weer begint met uitzenden; daar tussen is Talpa op zender.
Valt iets voor te zeggen natuurlijk. Een kinderzender en een zender die spermashows uitzend op 1 kanaal.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 13:44 schreef Mike het volgende:
'Wegens een irritante storing kun je de televisie het best 8 uur flink laten afkoelen', zo sluit Nickelodeon de dag af
quote:AMSTERDAM (ANP) - RTL (RTL4/5 en 7) is blij met de eerste slag die het mediaconcern heeft geslagen in de actuele strijd om de gunst van de kijkers. Dat zei RTL-baas Fons van Westerloo woensdag tijdens een presentatie van programma's van zijn tv-stations.
,,De oorlog met woorden is nu voorbij, we kunnen nu handelen met daden.'' Door de komst van de nieuwe zender Talpa is het hele medialandschap veranderd. Ook RTL had ermee te maken. Bijvoorbeeld Beau van Erven Dorens van Boulevard vertrok naar NSE van Talpa. Hij werd bij Boulevard opgevolgd door Daphne Bunskoek en dat blijkt goed uit te pakken. Dinsdagavond had Boulevard 796.000 kijkers en NSE 258.000. ,,Ik ben blij dat Boulevard gewoon doordendert met weer een kanjer achter de presentatiedesk'', constateert Van Westerloo.
Diverse tv-deskundigen zijn van mening dat de strijd om de kijkers zich in eerste instantie zal afspelen in de vooravond (18.00-20.30 uur). In dat tijdvak presteert Talpa vooralsnog niet goed. Zo behaalde het programma Thuis dinsdag 138.000 kijkers, Je leven in de steigers 288.000 en Funniest Home Videos 194.000. Het primetimeprogramma dat daarop volgde, Joling & Gordon over de vloer, deed het overigens goed met 729.000 belangstellenden.
De vooravond is voor zenders zo belangrijk omdat die kijkers moet uitnodigen om ook naar de latere programma's te kijken. Van Westerloo is van mening dat het vrijwel uitgesloten is dat de huidige Talpa-vooravond nog veel extra kijkers aan zich kan binden. ,,Als je na zoveel pr toch niet meteen veel binnenhaalt, is het heel moeilijk ze alsnog binnen te krijgen.'' Volgens Van Westerloo kan Talpa wel wat aan de programmaformules gaan sleutelen, maar een hausse aan kijkers daardoor binnenhalen lijkt hem uitgesloten.
Precies. Grappig detail overigens dat z'n zoon zo'n beetje directeur van Talpa is.quote:Van Westerloo is van mening dat het vrijwel uitgesloten is dat de huidige Talpa-vooravond nog veel extra kijkers aan zich kan binden. ,,Als je na zoveel pr toch niet meteen veel binnenhaalt, is het heel moeilijk ze alsnog binnen te krijgen.'' Volgens Van Westerloo kan Talpa wel wat aan de programmaformules gaan sleutelen, maar een hausse aan kijkers daardoor binnenhalen lijkt hem uitgesloten.
Nee, zonder link kan ik niets posten op de FPquote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:56 schreef schatje het volgende:
ANP lieve schat. Staat in het bericht.
klik hierquote:Op woensdag 17 augustus 2005 18:07 schreef pberends het volgende:
[..]
Nee, zonder link kan ik niets posten op de FP.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |