abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29688960
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 14:20 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ze is, geloof ik, eind dertig? Dan ga je niet nog eens 4 jaar wachten om puur biologische redenen.
Ze had misschien voor haar aantreden kunnen bedenken dat de tijd tikt en dit vertellen aan het volk (of in ieder geval Balkenende) dat ze er zo lang uit ligt. Dan had ik (als ik Balkenende was) voor een andere kandidaat gekozen!
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_29689003
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 14:22 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ze had misschien voor haar aantreden kunnen bedenken dat de tijd tikt en dit vertellen aan het volk (of in ieder geval Balkenende) dat ze er zo lang uit ligt. Dan had ik (als ik Balkenende was) voor een andere kandidaat gekozen!
Discriminatie op basis van zwangerschap is in Nederland verboden. Je mag niet voor een andere kanidaat kiezen, puur en alleen omdat iemand kinderen wil hebben. Dat is gelukkig al decennia lang zo en geldt voor alle functies.
pi_29689019
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 14:20 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Is die functie het loon niet waard?
Da's een andere discussie
pi_29689216
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 14:24 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Discriminatie op basis van zwangerschap is in Nederland verboden. Je mag niet voor een andere kanidaat kiezen, puur en alleen omdat iemand kinderen wil hebben. Dat is gelukkig al decennia lang zo en geldt voor alle functies.
Wederom, het gaat hier niet om de wet (die is duidelijk en staat dit toe), maar om het morele besef van Van Gennip om haar functie zo te minachten en en public toont dat het op dat moment krijgen van een kind belangrijker is dat het land.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_29689238
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 14:08 schreef Maerycke het volgende:
Rode lippenstift is trouwens zo not done in de meeste gevallen...
Best mooi .
pi_29689460
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 14:31 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Wederom, het gaat hier niet om de wet (die is duidelijk en staat dit toe), maar om het morele besef van Van Gennip om haar functie zo te minachten en en public toont dat het op dat moment krijgen van een kind belangrijker is dat het land.
1. Ik heb Van Gennip nergens horen zeggen dat zij haar kinderen belangrijker vind dan het land.
2. Had ze dat wel gezegd, had ik haar volkomen gelijk gegeven. Mocht ik ooit kinderen krijgen, zijn ze voor mij ook belangrijker dan dit land.
3. Ze is prima vervangbaar.
4. Nederland is gelukkig niet afhankelijk van 1 staatssecretarisje.
5. Discriminatie omtrent zwangerschap is verboden, klaar, over, uit!
pi_29689831
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 14:41 schreef Vhiper het volgende:

[..]

1. Ik heb Van Gennip nergens horen zeggen dat zij haar kinderen belangrijker vind dan het land.
Haar dadenb zeggen genoeg.
quote:
2. Had ze dat wel gezegd, had ik haar volkomen gelijk gegeven. Mocht ik ooit kinderen krijgen, zijn ze voor mij ook belangrijker dan dit land.
Jij begrijpt overduidelijk niets van de morele problemen die hier spelen.
quote:
Niet relevant.
quote:
Idem.
quote:
Dat is niet waar. Een beperking is mogelijk als:
a) bij wet voorzien
b) legitiem doel
c) noodzakelijk in een democratische samenleving

vgl geen vrouwen op onderzeeboot beleid van marine
pi_29689840
quote:

[..]

Na zo'n actie zijn woorden toch zinloos? Natuurlijk zal ze het niet zeggen, maar als je de functie laat liggen is het in feite wel zo.
quote:
Dat geloof ik best, maar zou het niet in ieder geval van fatsoen getuigen om dit bij zo'n functie even van tevoren te melden zodat iedereen weet waar hij aan toe is met zo'n type? Verder leg ik de nadruk op het feit dat ze juist uitgerekend in haar ambtsperiode kindjes moet krijgen, dat kan ook voor de ambtsperiode.
quote:
Functieverlies = kennisverlies.
quote:
Die functie is er niet voor niets...
quote:
5. Discriminatie omtrent zwangerschap is verboden,
Het is voor haar niet verboden om er wat vaart achter te zetten door later te stoppen en eerder te beginnen.
quote:
klaar, over, uit!
Als je niet wil discussiëren: je hoéft er niet aan te beginnen.

Nogmaals: wettelijk is het toegestaan, moreel vind ik dit onaanvaardbaar en een schop richting de bevolking.
pi_29690005
quote:

[..]

Helemaal mee eens.

Hoewel ik vind dat er wel eens gediscussieerd mag worden over of elke functie beschikbaar moet blijven voor uitvoering door iemand die een langere periode afwezig gaat zijn door overmacht als ziekte, zwangerschap en dergelijke.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_29690286
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 14:56 schreef Diederik_Duck het volgende:

Haar dadenb zeggen genoeg.

Jij begrijpt overduidelijk niets van de morele problemen die hier spelen.
Ik ben het niet met je eens, dus begrijp ik het niet? Lekkere redenering
quote:
Niet relevant.

Idem.
Blijf je zo, met je ongefundeerde oneliners?
quote:
Dat is niet waar. Een beperking is mogelijk als:
a) bij wet voorzien
b) legitiem doel
c) noodzakelijk in een democratische samenleving

vgl geen vrouwen op onderzeeboot beleid van marine
Het voorbeeld wat jij noemt slaat op praktische bezwaren omtrent andere zaken dan zwangerschap, zoals een piloot die geen bril mag dragen, etc. Zwangerschap valt naar mijn weten niet in deze categorie. Mocht ik het mis hebben, hoor ik het graag, maar dan wel met een onderbouwing.

Verder is het dan nog discutabel of er een legitiem doel of noodzaak is waarom zij niet zwanger zou mogen worden. Aangezien ze per definitie prima te vervangen is, is deze noodzaak er dus absoluut niet.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:12:16 #61
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_29690288
Ik voel mij als lid van de Nederlandse bevolking op geen enkele wijze geschoffeerd dat deze staatssecretaris voor de tweede keer zwanger is tijdens haar ambtsperiode. Zij zal capabel genoeg zijn om haar werk voor de duur van haar zwangerschap op een goede manier over te dragen aan haar ongetwijfeld eveneens capabele batterij aan ambtenaren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_29690364
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:02 schreef sigme het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

Hoewel ik vind dat er wel eens gediscussieerd mag worden over of elke functie beschikbaar moet blijven voor uitvoering door iemand die een langere periode afwezig gaat zijn door overmacht als ziekte, zwangerschap en dergelijke.
Waarom niet? Dit soort overmachtsituaties zijn onvermijdelijk en dan dien je te kijken wie heeft er het meeste belang? De werknemer die afhankelijk is van z'n baan voor z'n inkomen, of de werkgever die tijdelijk een vervanger moet regelen.

De wetgever oordeelt terecht dat het belang van de werknemer zwaarder weegt.

Maar goed, ook dit is weer een andere discussie
pi_29690450
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:12 schreef Lienekien het volgende:
Ik voel mij als lid van de Nederlandse bevolking op geen enkele wijze geschoffeerd dat deze staatssecretaris voor de tweede keer zwanger is tijdens haar ambtsperiode. Zij zal capabel genoeg zijn om haar werk voor de duur van haar zwangerschap op een goede manier over te dragen aan haar ongetwijfeld eveneens capabele batterij aan ambtenaren.
Dus is ze een zinloze staatssecretaris?

Als dat niet zo is, dan zal in deze periode voortgang in haar beleid afzwakken en ik wil een staatssecretaris die beleid uitvoert.
pi_29690476
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:15 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Waarom niet? Dit soort overmachtsituaties zijn onvermijdelijk en dan dien je te kijken wie heeft er het meeste belang? De werknemer die afhankelijk is van z'n baan voor z'n inkomen, of de werkgever die tijdelijk een vervanger moet regelen.

De wetgever oordeelt terecht dat het belang van de werknemer zwaarder weegt.
*zucht, dit is een morele discussie. De wet is duidelijk en staat dit toe.
pi_29690576
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:19 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

*zucht, dit is een morele discussie. De wet is duidelijk en staat dit toe.
Wat staat de wet toe? Dat iemand zwangerschapsverlof wordt geweigerd of ook maar enig nadelig gevolg ondervind van z'n werkgever vanwege de zwangerschap? Dacht het niet.

Qua moraal is het ook simpel: Ze is eind dertig, als ze nu niet aan kinderen begint, begint ze er nooit meer aan. Ik heb er dus geen enkel probleem mee, zeker aangezien ze prima te vervangen is.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:23:02 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_29690589
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:18 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Dus is ze een zinloze staatssecretaris?

Als dat niet zo is, dan zal in deze periode voortgang in haar beleid afzwakken en ik wil een staatssecretaris die beleid uitvoert.
Nee, ze is niet zinloos maar ze is ook geen God. Ze geeft sturing aan mensen onder haar en als ze dat goed doet, dan kan ze dat stuur best vier maanden uit handen geven. Een tweede keer zal dat alleen maar gemakkelijker gaan, door de ervaring van de eerste keer.
pi_29690734
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, ze is niet zinloos maar ze is ook geen God. Ze geeft sturing aan mensen onder haar en als ze dat goed doet, dan kan ze dat stuur best vier maanden uit handen geven. Een tweede keer zal dat alleen maar gemakkelijker gaan, door de ervaring van de eerste keer.
1. Ze geeft niet alleen sturing aan mensen onder haar maar brengt ook ideeën naar voren
2. Wat denk jij dat er in die 4 maanden gebeurt? Ze moet knettergek zijn om een ambtenaar wetsvoorstellen te laten uitdenken terwijl zij verantwoordelijk is .
pi_29690789
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:27 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

1. Ze geeft niet alleen sturing aan mensen onder haar maar brengt ook ideeën naar voren
2. Wat denk jij dat er in die 4 maanden gebeurt? Ze moet knettergek zijn om een ambtenaar wetsvoorstellen te laten uitdenken terwijl zij verantwoordelijk is .
1. Prima door anderen te doen.
2. Ideeën bedenken kan ze dan ook prima aan haar baas, de betreffende minister overlaten.

Ze is dus prima te vervangen.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:30:00 #69
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_29690820
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:27 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

2. Wat denk jij dat er in die 4 maanden gebeurt? Ze moet knettergek zijn om een ambtenaar wetsvoorstellen te laten maken terwijl zij verantwoordelijk is .
Besturen is vooruit zien. Die vier maanden zijn best te overbruggen. En het is niet alsof ze in die maanden van de aardbodem is verdwenen. Ze zal best nog geconsulteerd worden.

Wie denk je dat wetsvoorstellen schrijven? Dat zal de staatssecretaris heus niet zelf doen. Daar heeft ze ambtenaren voor.
pi_29690825
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:22 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Wat staat de wet toe? Dat iemand zwangerschapsverlof wordt geweigerd of ook maar enig nadelig gevolg ondervind van z'n werkgever vanwege de zwangerschap? Dacht het niet.
Kom op zeg, een beetje begrijpend lezen. De wet staat toe dat ze verlof neemt.
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:22 schreef Vhiper het volgende:
Qua moraal is het ook simpel: Ze is eind dertig, als ze nu niet aan kinderen begint, begint ze er nooit meer aan. Ik heb er dus geen enkel probleem mee, zeker aangezien ze prima te vervangen is.
Zou het moreel niet acceptabeler zijn als ze aan haar biologische klok dacht voordat ze begon aan het ambt?
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:30:49 #71
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_29690852
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:29 schreef Vhiper het volgende:

2. Ideeën bedenken kan ze dan ook prima aan haar baas, de betreffende minister overlaten.

Ze lijkt wel overbodig
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_29690904
quote:

[..]

Dan is ze een zinloze staatssectretaris.
quote:

Nee, want er is een functiescheiding tussen de minister en staatssecretaris qua beleid. Als Brinkhors haar taak overneemt heeft hij minder tijd voor z'n eigen agenda (een vrij belangrijke) en is het land wederom de dupe van haar zwangerschap.
pi_29690952
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Besturen is vooruit zien. Die vier maanden zijn best te overbruggen. En het is niet alsof ze in die maanden van de aardbodem is verdwenen. Ze zal best nog geconsulteerd worden.
Maar niet op het niveau van nu, anders neemt ze geen verlof.
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:30 schreef Lienekien het volgende:
Wie denk je dat wetsvoorstellen schrijven? Dat zal de staatssecretaris heus niet zelf doen. Daar heeft ze ambtenaren voor.
Er staat niet voor niets: uitdenken.
pi_29691014
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:30 schreef RichardQuest het volgende:

Zou het moreel niet acceptabeler zijn als ze aan haar biologische klok dacht voordat ze begon aan het ambt?
Ik zie niet in waarom. Net zoals andere vrouwen ook niet bij een sollicitatie hoeven aan te geven of ze plannen hebben voor kinderen, hoeft zij dat ook niet. Sterker nog, een werkgever mag daar niet eens naar vragen, wederom om discriminatie op basis van zwangerschap uit te sluiten.

Is het moreel acceptabel als zij een baan had geweigerd alleen omdat ze plannen heeft om kinderen te krijgen? Alleen al het feit dat een kind plannen niet zo simpel is als het lijkt, geeft je daar je morele antwoord al. Nee, dat zou niet acceptabel zijn.

Ze is dus wettelijk en moreel gewoon goed bezig en heeft omtrent haar zwangerschap niets verkeerd gedaan.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:36:54 #75
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_29691058
Ik vind dat je het landsbelang van één staatssecretaris wel schromelijk overschat. Als haar functie echt zo cruciaal is als jij doet voorkomen, is ze inderdaad geen seconde te missen, want anders dondert Nederland ogenblikkelijk de economische afgrond in. Ons lot ligt kennelijk helemaal in haar handen.
pi_29691059
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:12 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik ben het niet met je eens, dus begrijp ik het niet? Lekkere redenering
Als je het zou begrijpen zou je het wel met me eens zijn.
quote:
[..]

Blijf je zo, met je ongefundeerde oneliners?
Die zaken zijn ook niet relevant, daar gaat de discussie niet over.
quote:
[..]

Het voorbeeld wat jij noemt slaat op praktische bezwaren omtrent andere zaken dan zwangerschap, zoals een piloot die geen bril mag dragen, etc. Zwangerschap valt naar mijn weten niet in deze categorie. Mocht ik het mis hebben, hoor ik het graag, maar dan wel met een onderbouwing.
Art. 7:646 BW. Jammer genoeg wordt selecteren op zwangerschap hier beschouwd als direct onderscheid, en dat is altijd verboden. Ik ben echter van mening dat een staatssecretariaat geen gewone arbeidsrechtelijke overeenkomst betreft, waardoor het genoemde artikel niet van toepassing is.
quote:
Verder is het dan nog discutabel of er een legitiem doel of noodzaak is
Natuurlijk wel, het landsbelang.
quote:
waarom zij niet zwanger zou mogen worden. Aangezien ze per definitie prima te vervangen is, is deze noodzaak er dus absoluut niet.
Dat is alleen maar waar als je dit als een gewone functyie ziet.
pi_29691135
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:36 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind dat je het landsbelang van één staatssecretaris wel schromelijk overschat. Als haar functie echt zo cruciaal is als jij doet voorkomen, is ze inderdaad geen seconde te missen, want anders dondert Nederland ogenblikkelijk de economische afgrond in. Ons lot ligt kennelijk helemaal in haar handen.
Het gaat niet alleen om deze vrouw, het gaat om het principe dat er aan ten grondslag ligt. Dat wordt geschonden en dat is zeer kwalijk; het schept een precedent.
pi_29691162
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:35 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom.
Omdat het land wacht, daarom!
quote:
Net zoals andere vrouwen ook niet bij een sollicitatie hoeven aan te geven of ze plannen hebben voor kinderen, hoeft zij dat ook niet. Sterker nog, een werkgever mag daar niet eens naar vragen, wederom om discriminatie op basis van zwangerschap uit te sluiten.
Godverdomme zeg, moet ik nu in elke post vertellen dat het wettelijk al snor zit?
quote:
Is het moreel acceptabel als zij een baan had geweigerd alleen omdat ze plannen heeft om kinderen te krijgen? Alleen al het feit dat een kind plannen niet zo simpel is als het lijkt, geeft je daar je morele antwoord al. Nee, dat zou niet acceptabel zijn.
Een kind plannen kan alleen tijdens een ambtsperiode? Ik vind de functie dermate belangrijk dat er een capabele persoon zit die voor het beleid gaat en niet voor haar persoonlijke geluk, daar leent de politiek zich niet voor: politiek gaat om idealen.

Balkenende kiest mensen waarop hij kan bouwen, er is een reden voor waarom er altijd mensen zonder gezondheidsproblemen in het kabinet zitten: het is te belangrijk.
pi_29691233
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:36 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Als je het zou begrijpen zou je het wel met me eens zijn.
[..]

Die zaken zijn ook niet relevant, daar gaat de discussie niet over.
Bovengenoemde onzin ga ik niet langer op in.
quote:
Art. 7:646 BW. Jammer genoeg wordt selecteren op zwangerschap hier beschouwd als direct onderscheid, en dat is altijd verboden. Ik ben echter van mening dat een staatssecretariaat geen gewone arbeidsrechtelijke overeenkomst betreft, waardoor het genoemde artikel niet van toepassing is.
Jouw mening, de wet zegt dus duidelijk anders.
quote:
Natuurlijk wel, het landsbelang.
Ik ben benieuwd, wat gaat er mis als mevrouw haar zwangerschapsverlof opneemt? Breekt de derde wereldoorlog uit? Komen de boeren in opstand? gaat half Nederland failliet?
quote:
Dat is alleen maar waar als je dit als een gewone functyie ziet.
De functie is dan ook niet zo speciaal als jij hem probeert af te schilderen.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:43:07 #80
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_29691236
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:39 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om deze vrouw, het gaat om het principe dat er aan ten grondslag ligt. Dat wordt geschonden en dat is zeer kwalijk; het schept een precedent.
Vergis ik me, of wil jij eigenlijk de tijd terugdraaien wat betreft zwangerschap van werknemers en wetgeving? Precedentwerking is helemaal niet aan de orde.
pi_29691247
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:36 schreef Lienekien het volgende:
Het gaat om het principe dat leden van het kabinet het beleid vooraan hun agenda hebben staan. Zou jij het oké vinden als in een volgend kabinet de premier, een minister en een staatssecretaris zwanger raken in één periode?

Dat zou ik als minachting ervaren.
pi_29691295
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Vergis ik me, of wil jij eigenlijk de tijd terugdraaien wat betreft zwangerschap van werknemers en wetgeving? Precedentwerking is helemaal niet aan de orde.
Wat ze nu doet kan een excuus zijn voor volgende ministers en staatssecretarissen: raak maar zwanger, hoe vaak je wil en wanneer je wil want de ambtenaren nemen het wel over.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:45:57 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_29691308
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:43 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Het gaat om het principe dat leden van het kabinet het beleid vooraan hun agenda hebben staan. Zou jij het oké vinden als in een volgend kabinet de premier, een minister en een staatssecretaris zwanger raken in één periode?

Dat zou ik als minachting ervaren.
Ik zou het zeer zeker ok vinden, de eerste vrouwelijke premier van Nederland!

Minachting? Nee, dat zie ik echt niet.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:47:08 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_29691330
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:45 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Wat ze nu doet kan een excuus zijn voor volgende ministers en staatssecretarissen: raak maar zwanger, hoe vaak je wil en wanneer je wil want de ambtenaren nemen het wel over.
Ze hebben dat excuus toch helemaal niet nodig?!
pi_29691353
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:40 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Omdat het land wacht, daarom!
Het enige waar dit land op wacht, is het aftreden van dit kabinet
quote:
Godverdomme zeg, moet ik nu in elke post vertellen dat het wettelijk al snor zit?
Nope, is duidelijk. Vind het alleen een beetje vreemd dat jij er dus vanuit gaat dat de wet onetisch in elkaar steekt, aangezien je stelt dat het volgens de wet mag, maar het moralistisch onjuist zou zijn.
quote:
Een kind plannen kan alleen tijdens een ambtsperiode? Ik vind de functie dermate belangrijk dat er een capabele persoon zit die voor het beleid gaat en niet voor haar persoonlijke geluk, daar leent de politiek zich niet voor: politiek gaat om idealen.
Zij kan het alleen nog gedurende haar ambtsperiode, ja. Daarna wordt ze wat te oud, he?

Verder valt een kind moeilijk te plannen. Je kan niet stellen: "Oh, nu wil ik een kind" en over 9 maanden is het er.
quote:
Balkenende kiest mensen waarop hij kan bouwen, er is een reden voor waarom er altijd mensen zonder gezondheidsproblemen in het kabinet zitten: het is te belangrijk.

Balkenende heeft zelf zelfs een levensbedreigend gezondheidsprobleem gehad

Verder vind ik het nogal beledigend een zwangerschap als "gezondsheidsprobleem" te typeren.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:47:50 #86
16625 robh
pi_29691356
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:45 schreef Lienekien het volgende:

Crisis? Nee sorry, president Van Agt is met verlof. Komt u over 4 maand maar terug.

Of je neemt natuurlijk zo'n oude uitgezakte onvruchtbare doos als Thatcher, dan is het geen probleem
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:48:39 #87
16625 robh
pi_29691368
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:47 schreef robh het volgende:

Van Agt

Van Kant
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_29691376
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Mij ook allemaal best, maar daar gaat het niet over, het gaat erom: zou jij het oké vinden als de premier er 8 maanden uit ligt om twee kinderen te krijgen?
pi_29691381
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:43 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Bovengenoemde onzin ga ik niet langer op in.
Dag onbenul.
quote:
[..]

Jouw mening, de wet zegt dus duidelijk anders.
[..]
Recht is niet zo absoluut als jij denkt.
quote:
Ik ben benieuwd, wat gaat er mis als mevrouw haar zwangerschapsverlof opneemt? Breekt de derde wereldoorlog uit? Komen de boeren in opstand? gaat half Nederland failliet?
[..]
Nederland kan kapot gaan aan corruptie en incompetent bestuur, als je dat niet erg vindt

De functie is dan ook niet zo speciaal als jij hem probeert af te schilderen.
pi_29691439
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:49 schreef Diederik_Duck het volgende:

Nederland kan kapot gaan aan corruptie en incompetent bestuur, als je dat niet erg vindt
Er gaat 1 staatssecretaris met zwangerschapsverlof en meteen gaat Nederland kapot aan corruptie en incompetent bestuur

En ik ben de onbenul?
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:52:55 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_29691481
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:48 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Mij ook allemaal best, maar daar gaat het niet over, het gaat erom: zou jij het oké vinden als de premier er 8 maanden uit ligt om twee kinderen te krijgen?
Mij wat te hypothetisch.
pi_29691482
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:48 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Yup, geen enkel probleem mee.
pi_29691575
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:47 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Het enige waar dit land op wacht, is het aftreden van dit kabinet
. Hier geef ik geen reactie op oké?
quote:
Nope, is duidelijk. Vind het alleen een beetje vreemd dat jij er dus vanuit gaat dat de wet onetisch in elkaar steekt, aangezien je stelt dat het volgens de wet mag, maar het moralistisch onjuist zou zijn.
De wet is ethisch juist maar kan onetisch gebruikt worden.
quote:
Zij kan het alleen nog gedurende haar ambtsperiode, ja. Daarna wordt ze wat te oud, he?
Voor haar ambtsperiode was ze te jong?
quote:
Verder valt een kind moeilijk te plannen. Je kan niet stellen: "Oh, nu wil ik een kind" en over 9 maanden is het er.

[quote]Op dinsdag 16 augustus 2005 15:47 schreef Vhiper het volgende:
Balkenende heeft zelf zelfs een levensbedreigend gezondheidsprobleem gehad
Als voor zijn benoeming duidelijk was dat hij een grote kans had om in de ambtsperiode te sterven, was hij niet:
- Naar voren geschoven door het CDA
- Gekozen door het volk
- Benoemd door de koningin

Allemaal zouden ze het niet wagen om een stabiel beleid te riskeren.
quote:
Verder vind ik het nogal beledigend een zwangerschap als "gezondsheidsprobleem" te typeren.
Ik ook, daarom doe ik het niet. De overeenkomst die ik schets is dat ze beiden leiden tot een uitgeschakeld persoon.
pi_29691589
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Mij wat te hypothetisch.
Hoezo?
pi_29691629
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:52 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Yup, geen enkel probleem mee.
Sorry hoor, maar:
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:00:02 #96
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_29691672
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:56 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Hoezo?
Ik acht de kans niet groot dat we de komende jaren een vrouwelijke premier mogen begroeten. Ik acht de kans niet groot dat als we er een krijgen, dat ze nog in de vruchtbare jaren verkeert. Ik acht bovendien de kans niet groot dat als we een vrouwelijke premier krijgen die nog in haar vruchtbare jaren verkeert ze de vier jaren van haar amtstermijn zal uitkiezen om haar gezin te stichten dan wel uit te breiden.
pi_29691712
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:55 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

. Hier geef ik geen reactie op oké?
Sorry, was een inkoppertje, ik kon het niet laten
quote:
De wet is ethisch juist maar kan onetisch gebruikt worden.
Dat lijkt me hier dus niet het geval.
quote:
Voor haar ambtsperiode was ze te jong?
Toen lukte het niet, had ze geen man waarmee ze kinderen wilde, wilde ze het nog niet? Weet ik veel. Feit blijft dat als ze kinderen wil, het nu moet gebeuren en ik vind het moreel onjuist haar dat basisrecht te ontzeggen.
quote:
Als voor zijn benoeming duidelijk was dat hij een grote kans had om in de ambtsperiode te sterven, was hij niet:
- Naar voren geschoven door het CDA
- Gekozen door het volk
- Benoemd door de koningin

Allemaal zouden ze het niet wagen om een stabiel beleid te riskeren.
Voor Van Gennip's ambtstermijn was het ook niet duidelijk dat ze kinderen zou krijgen.

Nogmaals, zelfs al had ze het gepland, is dat nog geen garantie dat die kids ook waren gekomen.
pi_29691733
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 16:00 schreef Lienekien het volgende:

ze de vier jaren van haar amtstermijn zal uitkiezen om haar gezin te stichten dan wel uit te breiden.
En waarom niet?
pi_29691738
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:51 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Er gaat 1 staatssecretaris met zwangerschapsverlof en meteen gaat Nederland kapot aan corruptie en incompetent bestuur

En ik ben de onbenul?
Moet ik het voorkauwen? Het is van het allergrootste belang dat bestuurders integer zijn en het algemeen belang dienen. Als daar aan getornd wordt wordt de basis van een rechtvaardig bestuur ondergraven en zijn we op weg naar een samenleving waarin een elite zich ten koste van de bevolking onledig houdt met het staatsapparaat ten eigen bate aan te wenden of erger.
pi_29691855
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 16:01 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Sorry, was een inkoppertje, ik kon het niet laten
[..]

Dat lijkt me hier dus niet het geval.
[..]

Toen lukte het niet, had ze geen man waarmee ze kinderen wilde, wilde ze het nog niet? Weet ik veel. Feit blijft dat als ze kinderen wil, het nu moet gebeuren en ik vind het moreel onjuist haar dat basisrecht te ontzeggen.
Er wordt haar helemaal geen recht ontzegd, ze kan prima kinderen krijgen, alleen niet in die functie.
quote:
[..]

Voor Van Gennip's ambtstermijn was het ook niet duidelijk dat ze kinderen zou krijgen.

Nogmaals, zelfs al had ze het gepland, is dat nog geen garantie dat die kids ook waren gekomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')