abonnement Unibet Coolblue
pi_29652036
Ik ben klaar met mijn kuur , nu moet ik chemische peelings doen om mijn huid weer litekenvrij te krijgen.
Woei!
pi_29652087
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 11:53 schreef Ragus_Hermilion het volgende:
Ik ben klaar met mijn kuur , nu moet ik chemische peelings doen om mijn huid weer litekenvrij te krijgen.
Dat mag niet meteen, toch?
  maandag 15 augustus 2005 @ 12:02:14 #4
38161 faculty
Always around
pi_29652307
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 11:53 schreef Ragus_Hermilion het volgende:
Ik ben klaar met mijn kuur , nu moet ik chemische peelings doen om mijn huid weer litekenvrij te krijgen.
heeft dat nou echt zin dan... ik heb anderhalf jaar gelden een kuur gehad... werkte trouwens perfect maar toen /hadden ze het ook over een chemische peeling.. moet ik dat gewoon bij mijn dermatholoog aanvragen?
What goes around, Comes around
pi_29652790
Neej ben al een tijdje geleden gestopt, je mag idd niet meteen erna 7 september moet ik beginnen met de peelings,

Je moet het idd vragen bij de dermatoloog, die verwijst je dan door naar de huidtherapeut.
Woei!
pi_29652882
Ik heb ook een tijdje bij een huidtherapeut gezeten. Die kneep gewoon elke week al mijn puistjes uit (what a job! ). Nou, dat hielp!
  maandag 15 augustus 2005 @ 12:43:43 #7
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_29653476
heb ook weleens zitten denken om een peeling te laten doen, dus geen brassie, maar een echte peeling. Zou t helpen tegen de vergrootte talgkliertjes die je ziet?
als het onder water niet kan, kan het nergens
Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
pi_29653631
Ik weet niet of dit helpt:
http://www.acne.org/rate.php?disp_cat=59&anchor=browse#browse

Maar daar staan mijns inziens alle soorten behandelingen die je je kunt laten doen tegen littekens.
Hornblower 4 life, y'all!
pi_29690602
Ik ben vorige week 11 Augustus begonnen met het slikken van roaccutane en vandaag zie ik alleen nog een paar rode vlekjes. Wat depressief?? ben nog nooit zo blij geweest. Iedereen die ik tegen kom valt het bij op en als ik zeg dat ik medicijnen slik dan vragen ze zich af waar tegen. Heb het zelf nog nooit zo rustig gezien..misschien stilte voor de storm?? Heb wel minder kracht sinds ik dit slik...merk bij fitness dat ik gewoon minder gewichten dan voorheen moet pakken.

Ben echt super blij
pi_29690761
Ik heb al een aantal dagen geen enkel nieuw puistje gekregen. Ben benieuwd...
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:32:54 #11
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29690938
het heeft ook met de huid te maken, ik kreeg het vandaag van de doc., wat zijn de ervaringen van het spul genaamd

Inderm

? Ik heb plotsklaps namelijk ineens last van een klein ontstekingsveldje, het schijnt te helpen als andere dingen, zoals Nivea, dr. v.d. Hoog, benzylperoxide etc. niet echt helpen.

Als ik echter een antibioticakuur volgde, was ik er met 3 dagen vanaf, vandaar dat ik dit middel nu kreeg.
het is een vloeistof, en je moet het aanbrengen met een watje oid.

Ze schreef 1 maal daags voor, maar in de bijsluiter staat 2.
Gezien het bij mij niet zoveel voorsteld, ga ik ook maar voor de 1 hé
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_29691050
Maken jullie plaatjes van jullie voortgang?

Ik werd zoooo depressief toen ik mijn plaatjes zag (net genomen) Mijn huid voelt wel glad aan, maar zo ziet het er op de foto niet uit! En om geen zelfmoordneigingen te krijgen heb ik de plaatjes met mijn webcam gemaakt. Met digicam was het nog erger geweest

Half glass full: het is wel beter dan vroeger...ongelooflijk dat ik vroeger zo op straat liep.
Hornblower 4 life, y'all!
pi_29691085
Iedereen ziet er fucking slecht uit met die miljoenen-pixel-camera's vandaag de dag. Élk vlekje wordt vastgelegd.

Maar ik maak geen plaatjes. Geen behoefte aan.
pi_29691293
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Iedereen ziet er fucking slecht uit met die miljoenen-pixel-camera's vandaag de dag. Élk vlekje wordt vastgelegd.

Maar ik maak geen plaatjes. Geen behoefte aan.
Ben blij te horen dat ik niet de enige ben, Lupa. Blijkbaar kom ik alleen fotogenieke mensen tegen
Hornblower 4 life, y'all!
pi_29702874
Ik heb één keer een foto gemaakt voor wat advies bij een huidlaser tent. Mijn huid was vet en niet gaaf. Mijn huid is nu niet vet meer en wordt steeds gaver. Al lijkt het een eeuwigheid te duren!

Op acne.org staat een heel topic met foto's van mensen. Soms denk je "Wat zeiken die mensen, stel je niet aan" en de andere keer denk je "Zo zo, ben blij dat ik licht/milde acné heb"
pi_29703108
Ik heb een paar delen terug gelezen dat een aantal van jullie een excel-sheet bijhouden? waarop je precies kan lezen, hoeveel dagen/weken je bezig bent en op hoeveel procent je zit e.d.
Kan iemand me vertellen hoe je dat aanmaakt?

en hoe bereken je precies het totale aantal mg?
  woensdag 17 augustus 2005 @ 09:21:21 #17
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_29711497
dat gaat per kg/gewicht eenmeissiiee....

Ik hou geen foto's bij, groot nadeel, ondanks het feit dat het er nu echt super straks en gaaf uitziet, dat je van acne toch een tik krijgt, althans ik. Ben onzeker, heb moeite om mensen in de ogen te kijken en ben al helemaal niet fotogeniek... :-(
Blij ben ik wel hoor. Dat gevoel verbeterd wel iets naarmate je huid opknapt... Durf ook weer lage shirtjes aan, mijn rug en borst zagen er nooit uit...
als het onder water niet kan, kan het nergens
Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
pi_29725663
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:45 schreef eenmeissiiee het volgende:
Ik heb een paar delen terug gelezen dat een aantal van jullie een excel-sheet bijhouden? waarop je precies kan lezen, hoeveel dagen/weken je bezig bent en op hoeveel procent je zit e.d.
Kan iemand me vertellen hoe je dat aanmaakt?

en hoe bereken je precies het totale aantal mg?
Ja, dat was ik!
Ideaal, maar je moet wel iets van excel weten om zoiets te bouwen.
Maar het komt er om neer dat ik één lange kolom heb met daarin per dag de geslikte pillen.
Als je deze kolom optelt dan weet je wat jet totaal geslikt hebt.
Je weet ook je gewicht, en hoeveel je moet slikken (120 mg X gewicht)

Voorbeeld:

Mijn lichaams gewicht is 85 kg X 120 mg = 10200 mg (moet ik dus totaal slikken)
Heb momenteel heb ik 5960 mg geslikt. Dat is 58% van 10200 mg
Ik moet nog slikken 4240 mg.

Alle waarden zoals gewicht, totaal te slikken e.d. zijn "variabelen" dit houdt in dat al ik één waarde verander, bijvoorbeeld mijn gewicht, dan veranderd alles.

Mocht je interesse hebben of er niet uitkomen dan wil ik je mijn Excel sheet wel mailen. Moet je alleen de dagen en het gewicht aanpassen.
pi_29726139
Oke, dankjewel!!

Alleen snap ik dus niet echt veel van dat excel.
Dus zou graag jou sheet als voorbeeld willen gebruiken.. wil je hem mailen naar vanmirjam@hotmail.com ??
pi_29726154
Yep, ik gebruik ook zo'n exceelsheet. Ik deed het eerst eigenlijk om te plannen hoeveel ik zou slikken en wanneer, maar nu houd ik me toch maar aan het advies van de dermatoloog.

Ik moet nog 17 dagen (op 70mg) en zit nu op 103/120mg. Ik denk dat ik de laatste week toch splits in twee of 3 weken om het af te bouwen. Hoewel ik nu echt schoon genoeg van dat spul heb, ik heb nu weer last van droge huid en lippen en dat blijft irritant. Volgens mijn dermatoloog was het ook onzin dat je sneller bruin zou worden tijdens de kuur.

Ik vraag me trouwens wat dingen af:
  • Je moet de pillen slikken na een maaltijd, maar wat is 's ochtends bij jullie een maaltijd? Ik slik ze gewoon na 1 of 2 broodjes (30mg 's ochtends).
  • Slikken jullie altijd op hetzelfde tijdstip? Ik namelijk bijna nooit, maar ik denk niet dat dit veel effect zal hebben op de effectiviteit van de kuur.
  • pi_29726242
    Ik moet inloggen om te editten en dat wil ik niet op deze PC dus dan maar een extra post:

    Ik heb tegen m'n dermatoloog gezegd dat ik 70kg woog, maar ik kwam er vorige week achter dat ik maar 65kg woog. Nou ja, ik slik liever teveel dan te weinig. Maar dan zit ik dus eigenlijk op 110/120mg nu, er vanuitgaande dat ik al de hele kuur 65 woog.

    Ook denk ik dat het afbouwen toch wel belangrijk is, anders krijgt je lichaam zo'n shock, wat misschien niet ten goede komt aan de effectiviteit van de kuur. Ik ga zo'n 2 weken afbouwen van 70mg naar 20mg.
    pi_29726481
    Ik slik ze altijd 's avonds, omdat je ze het beste bij een maaltijd met een hoog vetgehalte kunt nemen. Na het avondeten dus, of er tussendoor.
    pi_29726797
    Ben al weer een maand bezig en het me lippen zijn nu nauwelijks droog, me huid is al helemaal niet meer droog...gewoon weer normaal tot vettig. Is dat normaal? Liever heb ik dat het weer wat droger wordt, want dan werkte ROA het best.
    pi_29729961
    quote:
    Op woensdag 17 augustus 2005 18:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
    Ik slik ze altijd 's avonds, omdat je ze het beste bij een maaltijd met een hoog vetgehalte kunt nemen. Na het avondeten dus, of er tussendoor.
    Dan slik je neem ik aan minder dan 70mg per dag? Want volgens mij is het juist niet zo handig om alles in één keer te nemen, maar is verspreiden over de dag beter. Maar als je weinig slikt is dat niet heel erg van belang.
    pi_29743888
    quote:
    Op woensdag 17 augustus 2005 20:36 schreef IntelliEye het volgende:

    [..]

    Dan slik je neem ik aan minder dan 70mg per dag? Want volgens mij is het juist niet zo handig om alles in één keer te nemen, maar is verspreiden over de dag beter. Maar als je weinig slikt is dat niet heel erg van belang.
    Ik slik idd 40 mg. Op de sticker van de apotheek staat 'Eenmaal per dag twee capsules'.
    pi_29758127
    ahhhh, 1 week was ik helemaal clean en nu komt het tevoorschijn hoor! Stond in de beschrijving dus het zal wel weer afnemen. Maar het werkt in ieder geval erg goed..al heb ik vaker last van koppijn sinds ik het spul slik.
    pi_29760462
    Ik heb ook het idee dat ik meer hoofdpijn heb.
    pi_29841535
    Update

    31e dag Roa. 14% van de totale kuur.
    Vandaag had ik schilfers rond mijn mond zoals nooit eerder. Ik had mijn huid daarvoor bevochtigd. Blijkbaar was het niet genoeg! My gawd...
    Ik heb wel al de schilfers weggehaald en daarna een zeer dikke laag Zwitsal crème overal op mijn gezicht gesmeerd. Het werd wel volledig opgenomen. Damnn.
    Verder geen klachten. Mijn huid ziet er elke week steeds beter uit.

    Weet iemand met zekerheid of het slikken van de dagdosis in één keer NIET uitmaakt? Ik moet twee keer per dag 20mg slikken.
    Hornblower 4 life, y'all!
    pi_29841985
    Ik slik ook 40. Op de sticker van de apotheek staat heel duidelijk 'eenmaal daags twee tabletten'.
    pi_29842150
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 16:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
    Ik slik ook 40. Op de sticker van de apotheek staat heel duidelijk 'eenmaal daags twee tabletten'.
    Hmm, ok. Ik wil het graag in 1 keer slikken want ik begin langzamerhand de 2e pil, aan het einde van de dag, te nemen.
    Hornblower 4 life, y'all!
    pi_29842513
    Ik kan me niet voorstellen dat het veel uitmaakt. Misschien wel als je een heel hoge dosis neemt, maar de stof is vetoplosbaar en blijft daardoor lang in je lichaam aanwezig.
    pi_29842615
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 16:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
    Ik slik ook 40. Op de sticker van de apotheek staat heel duidelijk 'eenmaal daags twee tabletten'.
    Ja, maar dat is gewoon door jouw dermatoloog aangeraden. Het is niet zo dat dat de standaard is. Ik moest toen ik 40mg slikte het ook nog alleen 's avonds in nemen, maar bij een hogere dosis zul je het moeten verspreiden over dag.

    Hier gaat het nu redelijk. Zit bijna op de 20 weken en ben bijna klaar. Heb al sinds week 10 geen enkel puistje gezien, maar er zijn nog wel wat rode vlekjes enz. die maar niet weggaan. Dat zal pas gebeuren denk ik als ik met Roa stop, maar dat duurt nog 2-3 weken. Heb het met dat spul gehad.
    pi_29842712
    Ik heb geen dermatoloog.

    Maar dat zei ik dus, bij een heel hoge dosis kan ik me voorstellen dat verspreiden verstandig is, met een lagere dosis zal het weinig uitmaken.
    pi_29864029
    Even een update:

    Ik zit nu op de 15 weken. eerst 30mg/ per dag sinds een goeie week op 40. Laatste 2 a 3 weken (bijna) geen puistjes meer gezien.

    Heb nu wel bij de apotheek het spul van Alphaparhma gekregen. Maak me daar zelf niet zo druk om, omdat het toch gaat om de stof die er inzit Isotretoine of iets in die buurt. Zijn er meer mensen die dit slikken? Dacht dat ik het aantal delen terug van dit topic ook al eens gelezen had.

    Ik ben erg blij met de Roa, ben nu zo goed als puistvrij op het moment alleen de rode vlekken zitten er nog wel, vooral rond mijn slapen, deze trekken erg moeilijk weg.

    Ook mijn vriendin vind het geweldig, ze is nu al bang dat de andere meiden achter me aan komen

    Dus iedereen die twijfelt over Roa, doe het! Het helpt gewoon geweldig!

    Owja over alcoholgebruik wil ik ook nog wat kwijt. In de eerste 12 weken heb ik geen druppel aangeraakt wat mij erg moeilijk viel. De laatste weken heb ik dit eigenlijk laten vallen. Bij een avondje stappen en in de kantine drink ik gewoon lekker mee. Het heeft geen invloed op de werking van de Roa (bij mij niet in ieder geval). Wel werkt het natuurlijk op je lever maar als je zelf in de gaten houdt hoe je je voelt, moet dit allemaal geen probleem zijn!
    pi_29864068
    40 mg bij het ontbijt en 40 mg mij het avond eten.
    Op nadrukkelijk verzoek van mijn dermatoloog.
    pi_29864184
    Sensation, het maakt helemaal niets uit welk merk je hebt. Isotetrinoïne is isotetrinoïne. Merkloze medicijnen zijn alleen goedkoper, en Roaccutane is een merknaam.
    pi_29864217
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 13:20 schreef Sensation2 het volgende:
    Owja over alcoholgebruik wil ik ook nog wat kwijt. In de eerste 12 weken heb ik geen druppel aangeraakt wat mij erg moeilijk viel.
    Eh... Dat klinkt niet gezond.

    De laatste weken heb ik dit
    quote:
    eigenlijk laten vallen. Bij een avondje stappen en in de kantine drink ik gewoon lekker mee. Het heeft geen invloed op de werking van de Roa (bij mij niet in ieder geval). Wel werkt het natuurlijk op je lever maar als je zelf in de gaten houdt hoe je je voelt, moet dit allemaal geen probleem zijn!
    Ik drink heel af en toe en ik heb nergens last van.
    pi_29864228
    Ik heb zelf ook het spul van Alpharma. Grappig dat je denkt dat het "Alphaparhma" is, zo noemde ik het namelijk ook altijd. Had je eerst een ander merk dan?
    pi_29866269
    Haha ja nu je het zegt het is Alpharma. Ik weet ook wel dat het niet uitmaakt en om de werkzame stof gaat maarja als je iets gebruikt dat helpt en je krijgt daarna wat anders denk je er toch even aan.

    Ik had eerst gewoon Roaccutane en nu het spul van Alpharma

    Maar wat vond je niet gezond Lupa? Dat ik helemaal niks dronk? Of bedoelde je dat niet. In ieder geval wilde ik op dat moment dat het medicijn zou werken zonder dat ik maar moest twijfelen dat ik iets deed wat de werking kon tegenhouden.

    Nu ben ik daar van afgestapt en weet ik dat het medicijn werkt en ik gewoon lekker een biertje kan drinken en heerlijk kan eten wat ik wil
    pi_29866335
    Het leek mij ongezond dat het je zo moeilijk viel om een poosje niets te drinken.
      maandag 22 augustus 2005 @ 17:55:30 #41
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_29867990
    Ik moet zeggen, nu, na gebruik van consistent elke avond Inderm, dat het er flink opgeruimd uitziet
    Misschien een tip, of hebben de meeste mensen dat al gehad?

    Er zit erytomycine 10mg/g in, op alcoholbasis.T werkt bacteriedodend.
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    pi_29868106
    Is een antibioticum dus. Al eens geprobeerd, zonder noemenswaardig resultaat. Ik houd het op Roa. Da's tenminste een permanente oplossing.
      maandag 22 augustus 2005 @ 18:03:33 #43
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_29868129
    Dít antibioticum ook, je moet het nl. 8 weken consisten volhouden, vergeet het 1 avond en het is al kut
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    pi_29868254
    Ja, maar de kans dat het een paar weken nadat je gestopt bent gewoon weer terugkomt is groot. Het is namelijk symptoombestrijding. Acne wordt niet veroorzaakt door bacteriën, maar door hormonen.
      maandag 22 augustus 2005 @ 18:40:33 #45
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_29868710
    Nukkig kreng

    Acne kan heel veel verschillende oorzaken hebben.
    Zo kan een huischilfer gauw als schimmel worden gezien, maar het kan net zo goed een bacterie of een virus zijn.

    Snap je?
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    pi_29868775
    Jarenlange ernstige acne komt van binnenuit. Dat wordt niet door bacteriën, huidschifers of virussen veroorzaakt.
    pi_29870250
    Vandaag weer naar de dermo geweest, alles zag er goed uit op de exceem plekken na, dus weer nieuwe zalfjes, en een ontsteking onder/op mn borst.

    Voor de dames onder ons:
    Als je een keer een ontsteking op je borsten hebt ga dan meteen naar je huisarts. Anders dan op je gezicht, rug etc. kan een ontsteking daar moeilijk tot niet naar boven komen wat dus betekend dat deze zich steeds dieper ingroeit. Als hij maar diep genoeg komt kan het zo zijn dat dit een hap uit je borst betekend... Of daarmee borstkanker werd bedoeld weet ik niet, was ik vergeten te vragen.
    Ik heb in elk geval op mn flikker gekregen van mn dermo gezien ik hier al een tijdje mee rond liep en dacht dat het gewoon acne is en het vanzelf met roa weg zou gaan, gebeurde vorige keer ook.
    Ik heb er nu een antibioticum naast gekregen dat deze ontsteking zou moeten uitroeien.
    pi_29870668
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 17:55 schreef Yildiz het volgende:
    Ik moet zeggen, nu, na gebruik van consistent elke avond Inderm, dat het er flink opgeruimd uitziet
    Misschien een tip, of hebben de meeste mensen dat al gehad?
    Ik heb het geprobeerd en ik was vrij snel van de puistjes af. Het is geloof ik beter het ook gewoon alleen de voorgeschreven 2 maanden te gebruiken (staat ook in het boekje erbij) vanwege de antibiotica. Daarna komt het helaas gewoon terug. Zoals Lupa al zei, Inderm is leuk zolang je het gebruikt. Stop je ermee, dan kun je de dagen aftellen tot de puistjes weer terugkomen, dat was bij mij dacht ik na 1 week.
      maandag 22 augustus 2005 @ 21:24:51 #49
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_29871076
    ja dat voelde ik dus ook al aankomen, en vroeg ik ook aan de doc.
    maar die zei dat dat bij mij eens een keer niet het geval zou zijn.
    En dergelijk.

    Ik had er niet eens zoveel last van hoor, t was gewoon een oneffenheid hier en daar, gewoon 2 onder de neus en iets op de kin, bij vlagen. Daar wou ik gewoon vanaf, en dat is het nu ook wel
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    pi_29871371
    Dat is dan ook wel een heel ander verhaal dan de meeste mensen hier, die in sommige gevallen al meer dan tien jaar met matige tot ernstige acne worstelen...
    pi_29884718
    Ik ben nu 2 maand gestopt met Roa en mijn gezicht ziet er egaal uit. Hier en daar heb ik wel last van een paar puistjes. Dat komt denk ik omdat mijn huid nu weer vetter begint te worden.

    Je wordt ook heel kritisch als je gezicht eenmaal zo mooi is geweest. Het is moeilijk er genoegen mee te nemen dat het niet zo mooi is als het eerst was, ookal zou ik er heel tevreden mee zijn als het altijd zo bleef zoals het nu is. Het is gewoon angst dat het terugkomt.

    Ik neem gewoon aan dat ik straks 21 word en mijn hormoonhuishouding vanaf nu rustiger moet worden en het dus niet terugkomt

    Voor huidreiniging gebruik ik Zarqua voor de onzuivere huid. Ik hoorde dat Garnier ook goede verzorging heeft, zijn er meer mensen die dit gebruiken?
    Smoke City - Underwater love
    pi_29884779
    Leeftijd zegt niet zoveel, HunnY. Ik ben bijna 28...
    pi_29884949
    Dat snap ik, maar er bestaan verschillende soorten acne.
    Wat ik had was acne vulgaris, heb jij dat ook?
    En we mogen ook wel iets positiever de toekomst inkijken vind je niet?

    * Op de positieve toer is*

    Smoke City - Underwater love
    pi_29885085
    Yep, ik heb ook gewone acne (dat is wat 'acne vulgaris' betekent).

    Ik ben ook wel positief nu, maar dat komt door de Roa en niet doordat mijn hormonen zich eindelijk eens koesthouden.
    pi_29885338
    Ik van vroig jaar van Mei tot November Roaccutane geslikt 40/60/80mg. Ik wil graag een 2e behandeling omdat mijn acne weer terug komt, ik ben 22 jaar en verzorg mijn huid goed en eet geen junkfood/varkensvlees.
    Iemand ervaring met een 2e behandeling, gaat toch geen half jaar duren?
    pi_29885494
    Je bent een beetje nukkig?

    Ik zou juist blij zijn als mijn hormonen zich rustig hielden, dan heb je ook geen Roaccutane nodig, dus dat snap ik niet helemaal.
    Maar ik kan me voorstellen dat als je zo lang met acne rondloopt, je blij bent dat er in ieder geval iets is dat helpt, want zo voelde ik dat ook.

    Kan het niet zo zijn dat als je op 28-jarige leeftijd nog last hebt, het dan geen andere vorm van acne is?
    Smoke City - Underwater love
    pi_29885783
    Ik zeg juist dat mijn hormonen zich niet koesthouden. Als ik geen Roa gebruikte, zou ik gewoon onder de pukkels zitten.

    Nee, het is geen andere vorm van acne. Er zijn in dit topic ook wel meer mensen van rond mijn leeftijd met acne.
      dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:52:46 #58
    116418 scubagirl
    Diving is high enough
    pi_29886145
    vanaf mijn 14e ofzo.... :-((( ben nu 35!
    als het onder water niet kan, kan het nergens
    Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
    pi_29886278
    Scubagirl, ben jij ook 'mannelijker' dan de gemiddelde vrouw?

    Acne wordt veroorzaakt door testosteron en daarvan maak ik dus te veel aan. Van uiterlijk ben ik erg vrouwelijk, maar ik heb qua karakter wel veel 'typisch mannelijke' trekjes. Vraag me af of dat met die testosteron te maken heeft.
    pi_29894467
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 20:26 schreef MeMarz het volgende:
    Vandaag weer naar de dermo geweest, alles zag er goed uit op de exceem plekken na, dus weer nieuwe zalfjes, en een ontsteking onder/op mn borst.

    Voor de dames onder ons:
    Als je een keer een ontsteking op je borsten hebt ga dan meteen naar je huisarts. Anders dan op je gezicht, rug etc. kan een ontsteking daar moeilijk tot niet naar boven komen wat dus betekend dat deze zich steeds dieper ingroeit. Als hij maar diep genoeg komt kan het zo zijn dat dit een hap uit je borst betekend... Of daarmee borstkanker werd bedoeld weet ik niet, was ik vergeten te vragen.
    Ik heb in elk geval op mn flikker gekregen van mn dermo gezien ik hier al een tijdje mee rond liep en dacht dat het gewoon acne is en het vanzelf met roa weg zou gaan, gebeurde vorige keer ook.
    Ik heb er nu een antibioticum naast gekregen dat deze ontsteking zou moeten uitroeien.
    Ik heb er wel 1 tussen mn borsten, telt dat ook?
    pi_29896653
    quote:
    Op dinsdag 23 augustus 2005 18:22 schreef Salie het volgende:

    [..]

    Ik heb er wel 1 tussen mn borsten, telt dat ook?
    Volgens mij niet, er zit daar een heel ander huidweefsel, maar bij onzekerheid zou ik gewoon even langs een arts gaan.
    pi_29897491
    Het huidweefsel is op je borsten volgens mij hetzelfde als elders, hoor. Het weefsel eronder is echter vetweefsel. Maar ik vind het al met al nogal een vaag verhaal.
    pi_29899167
    Dat van dat vetweefsel bedoelde ik ook, tussen je borsten zit dat of niet of veel minder, daarnaast zitten er in je borsten klieren die tussen de borsten niet zitten.

    Ik heb t van mn dermo te horen gekregen en er ook medicatie tegen gekregen. Ik denk dus niet dat dat voor niets is. Het ziet er ook niet uit als andere acne, het is een harde grote bult die blijft groeien maar dan niet omhoog maar in de omtrek. Daarnaast is het ook een heel andere pijn bij het aanraken dan bij de puisten die ik heb gehad. Als mn vriend alleen al zn armen om me heel doet en per ongeluk die bult aanraakt dan verga ik van de pijn.
    pi_29899510
    Dan is het dus gewoon geen acne, maar een cyste oid, neem ik aan?
    pi_29903659
    Ik heb ook nooit gezegd dat het acne is maar een ontsteking. Het lijkt wel op een cyste maar dan diep onder de huid. Cysten vallen overigens ook onder acne, acne vulgaris en acne conglobata/acne cystica.
    Die laatste is dus het type acne waar ik al een aantal jaar mee te maken heb. Dat in combinatie met acne ectopica.

    Het is in elk geval een ontsteking. Hoe dan ook lijkt het me niet onverstandig om er daar op te letten en op tijd actie te ondernemen wanneer je denkt dat het er te lang zit of dat het doorgroeit of wat dan ook dat niet 'normaal' voelt.
    pi_29903740
    Ik zou sowieso bij elke afwijking op of in mijn borst meteen naar de HA gaan.
    pi_29904192
    Vandaar dat ik m'n dermo er ook naar heb laten kijken, het duurde mij nu na 3 weken iets te lang en het was duidelijk dat de roa er geen effect op heeft.
    pi_29934742
    fok, ik krijg ineens weer pukkies na 2 weken gebruik te hebben gemaakt van roa.

    was vorige week weg.
      woensdag 24 augustus 2005 @ 21:47:13 #69
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_29935304
    resistent?
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    pi_29935385
    Ik denk niet dat het mogelijk is om resistent te worden tegen Roa. Het is namelijk een vitamine A-derivaat en volgens mij kun je niet resistent worden tegen een vitamine.
    pi_29951374
    Klopt, bijvoorbeeld antibiotica gaat de werking van bacterien tegen.

    Bacterien kunnen resistent worden tegen een bepaald middel. Maar bij bijvoorbeeld Roa wordt gewoon het Vitamine A niveau erg verhoogd waar geen resistentie mogelijk is.

    Moet trouwens terug naar de apotheek. Heb maar 60 capsules gehad ipv 120. Anders zit ik een maand lang zonder, wat een gepruts zeg
    pi_30014267
    Even een update van mij..

    Zit inmiddels 9 weken en 1 dag aan 30 mg per dag... Iets meer dan 2 maanden dus, 'na 2 maanden zuiver' geldt voor mij dus niet... helaas!

    Het is na mijn gevoel nog steeds erger dan ik het altijd had en baal hier natuurlijk flink van. Maar ik blijf positief en vertrouw erop dat ook ik, uiteindelijk goed resultaat zal zien.
    pi_30021998
    Ik heb al een hele tijd geen nieuwe pukkels meer gehad. Zit nu op 54 dagen.
    pi_30032073
    ik zit nu op bijna 2 maanden en ook helemaal clean, alleen nu is mijn vraag hebben jullie ook erg last van snel rood worden, Als ik me wat teveel inspan of te snel wat wil doen , voel ik mijn wangen warm worden en zeggen mensen dat ik heel erg rood deruit zie, zou dit te maken kunnen hebben met dat de huid dun is

    mijn huid is trouwens echt extreem dun aan worden., ff een schram ofzo en ben al aan bloeden, mijn hele handen zitten onder de pleisters want ik heb overal wondjes :S
    Lead me into Temptation]
    pi_30041568
    quote:
    Op zaterdag 27 augustus 2005 16:57 schreef Excess_All het volgende:
    ik zit nu op bijna 2 maanden en ook helemaal clean, alleen nu is mijn vraag hebben jullie ook erg last van snel rood worden, Als ik me wat teveel inspan of te snel wat wil doen , voel ik mijn wangen warm worden en zeggen mensen dat ik heel erg rood deruit zie, zou dit te maken kunnen hebben met dat de huid dun is

    mijn huid is trouwens echt extreem dun aan worden., ff een schram ofzo en ben al aan bloeden, mijn hele handen zitten onder de pleisters want ik heb overal wondjes :S
    Dat heb ik ook! Ik zit nu op mijn 37e dag van Roa. Wondje op mijn handen, wondje op mijn gezicht, wondje hier, wondje daar. Maar het herstelt wel razendsnel.
    Hornblower 4 life, y'all!
    pi_30051559
    Ook ik wordt sneller rood en ook goed zichtbaar. Nog iets raars, ik zit op mn bovenbenen onder de blauwe plekken en ik heb geen idee waar ik me aan gestoten heb.

    Ik ben trouwens overgestapt op een ander merk huidproducten Balneum Hermal. Deze producten zijn speciaal ontworpen voor de gevoelige droge huid en dus ook licht tot extra vettend of jeukstillend.
    pi_30075143
    Hoe zit het trouwens met milde acne. Vroeger had ik veel puisten maar dit ondertussen al aardig opgeknapt wel heb ik nog een hele lelijke huid, bultjes en af en toe toch puisten en vaak zijn het ook onstekingen vooral op me kaaklijn. Ik ben ondertussen al 18 jaar, en vind het wel genoeg en wil gewoon een gave huid. En heb in het verleden al een keer een antbiotica kuur gekregen, maar dat hielp niet echt Zou de dokter het voorschrijven?
    pi_30087697
    Je kunt het altijd vragen.
    Government Denies Knowledge.............. trust no-one !!!
    pi_30089936
    Is het normaal dat je elke dag een bloedneus hebt? en bloed kan rochelen..
    pi_30092237
    quote:
    Op dinsdag 30 augustus 2005 10:51 schreef p4tr1ck het volgende:
    Is het normaal dat je elke dag een bloedneus hebt? en bloed kan rochelen..
    Dat laatste is denk ik het gevolg van het eerste. Ik had alleen wat last van pijnlijke korstjes in m'n neus, maar bloeden deden ze amper. Je kan inderdaad last van bloedneuzen krijgen door roaccutane, maar elke dag een bloedneus lijkt me toch niet helemaal de bedoeling. Zou er eens met je dermatoloog over praten, slik je een hoge dosis?

    Ik ga vanaf vandaag terug naar 40mg, daarvoor 3 dagen 60mg (daarvoor 70mg voor lange tijd). En dan stop ik er dus over 2 weken of zo mee... Eindelijk.
    pi_30095482
    Bloedneuzen zijn inderdaad "normaal" bij het gebruik van ROA. Waarschijnlijk verdwijnt dit weer snel. Als dit na een week nog niet minder is zou ik even informeren.
    Ik zit momenteel al geruime tijd op 80 mg. En heb nauwelijks bijwerkingen. Alleen droge lippen. Heb wel wat andere zaken gehad. 1 week exceem, handpalmen die vervellen. en natuurlijk ook een dunne huid die zeer snel beschadigd. Ik krijg nu nog steeds af en toe een pukkel/ontsteking. Wel steeds minder. Ik hoop zo dat ik ook clean ga worden......Zit momenteel op ongeveer 70 %
      woensdag 31 augustus 2005 @ 09:45:41 #82
    116418 scubagirl
    Diving is high enough
    pi_30123321
    [img]heb t druk gehad, maar nu weer even in de gelegenheid te updaten:
    @ Lupa: mannelijker, hmmm... volgens mij niet qua uiterlijk, wel qua gedrag, wild, stoer, geen echte meidentrekken zoals bang voor muizen, spinnen, spannende dingen zoals duiken. Zou mezelf idd niet als een meisje meisje omschrijven, meer als tomboy... kan over t algemeen ook beter opschieten met mannen dan met meiden... verder hou ik niet van winkelen of slenteren in e.o.a. mall. Heb niet veel met mode, ben een buitenmens..
    Maar dat is allemaal innerlijkheden, qua uiterlijk misschien alleen dat ik geen rokken/jurkentype ben...


    Die blonde met dat vele haar, c'est moi!
    als het onder water niet kan, kan het nergens
    Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
    pi_30123370
    Ik heb precies hetzelfde grotendeels! Ik ben echt benieuwd of dat met die hormonen te maken heeft.

    Heb jij ook een eh... nogal sterke sex drive?
      woensdag 31 augustus 2005 @ 09:55:08 #84
    116418 scubagirl
    Diving is high enough
    pi_30123507
    het zou zo maar eens kunnen hoor, de acne is begonnen in de pubertijd, precies wanneer je hormoonhuishouding gaat opspelen...
    Sexdrive? hmmm... vroeger zeker wel, maar ben nu maar zink als suplement gaan slikken, bovendien ben ik als de dood dat ik zwanger wordt door een ongelukje en dat bevordert de lust ook niet zeg maar. Een betere reden om geen sex te hebben bestaat er volgens mij niet.
    Weet je wat mij overigens ook is opgevallen, dat meiden die acne hebben en ook veel hebben geprobeerd, zo niet alles, van hun acne nagenoeg af zijn als ze een kindje hebben gehad... mss ook hormoontechnisch???
    als het onder water niet kan, kan het nergens
    Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
    pi_30123551
    En ik wil geen kinderen.
      woensdag 31 augustus 2005 @ 10:19:45 #86
    116418 scubagirl
    Diving is high enough
    pi_30124055
    hahaha.... tja.... denk dat t ook niet de goede reden is om er aan te beginnen ;-))) vind t alleen opvallend dat het zo is, dus aangezien bij vrouwen qua hormonen het nodig veranderd bij zwangerschap moet het wel daarmee te maken hebben, het rare is dan dat met vitaminen A overdosis je van je acne afkomt.
    Zondag best weer verbrand in mijn gezicht terwijl ik echt gesmeerd heb, hoef ook nergens tegenaan te komen of het ligt open. Ook een miniscuul klein stootje en ik ben gelijk blauw op die plek... soms denk ik echt, uhhh... waar komt die blauwe plek nou vandaan...
    Verder word ik altijd al opgevreten door de muggen, maar nu is het helemaal te gek voor woorden...
    als het onder water niet kan, kan het nergens
    Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
    pi_30127336
    Update

    AUW! Mijn lippen! Omdat ik vrij grote lippen heb doet het heel veel pijn wanneer ze om de week schilferen. Ik ben bang dat ik hierdoor straks blaren zal krijgen.
    Ik heb nog 19 dagen te gaan voordat ik op een hogere dosis overstap (80mg per dag).
    Is er iemand die een hoge dosis Roa neemt en MEER last heeft van schilferen? Voornamelijk de lippen.
    Hornblower 4 life, y'all!
    pi_30127404
    Volgens mij word ik ook meer gestoken door muggen dan voorheen. Maar ik heb een klamboe gekocht.
      woensdag 31 augustus 2005 @ 13:17:23 #89
    116418 scubagirl
    Diving is high enough
    pi_30129057
    dat probleem met je lippen blijft hoor. Dat is een bijwerking van roa. Ik heb een enorme pot vaseline gekocht bij DA en smeer de godgansedag die rommel erop. Als het bijna van mijn lippen af is en mijn lippen worden droog, en ik vergeet te smeren en ik lach... scheuren mijn lippen tot bloedens toe open. Ik vergeet dus nooit mijn vaseline, want dat doe je 1 x en daarna niet meer...
    als het onder water niet kan, kan het nergens
    Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
    pi_30129140
    Ik heb vooral dat mijn mondhoeken kapot gaan. Verder valt het nog redelijk mee met mijn lippen, maar ik slik ook 40 mg.
    pi_30129197
    Het leuke is dat het ook op ieder moment in je kuur erger kan worden... Dus als je in het begin geen last had van droge lippen, of matig, dan kan het op eind nog heel erg worden. Ik heb nu ineens weer heel veel last van droge loppen en kapotte mondhoeken.
    pi_30129248
    Ik vind het vooral vervelend als ik eens breeduit wil lachen. Au!
      woensdag 31 augustus 2005 @ 13:51:51 #93
    116418 scubagirl
    Diving is high enough
    pi_30130200
    mijn mondhoeken vallen wel mee, veel velletjes op t moment en scheuren als ik niet smeer.... dat doet idd heel veel au als je niet gesmeerd hebt.
    Ik ben aan mijn laatste strip bezig, nog 5 dagen ofzo, ben benieuwd, ziet er nu goed uit, hoop dan ook dat het een keer zo blijft...
    als het onder water niet kan, kan het nergens
    Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
    pi_30135311
    Hoi fokkers,

    Jullie hebben er een gebruiker bij
    Moest vandaag naar de dermatoloog (eindelijk) terwijl het helemaal niet zo ernstig was vandaag grr.
    Maar ze begon meteen over roaccutane enzo en ik kreeg het zonder problemen voorgeschreven. Ik mag het ook meteen gaan gebruiken en hoef niet op de uitslag van mijn bloedtest te wachten. Heel apart, het ging allemaal zo snel en binnen 5 minuten stond ik weer buiten
    Mijn acne is eigenlijk helemaal niet zo "ernstig" dus daarom stond ik wel een beetje verbaasd maar aan de andere kant heb ik al verschillende andere middelen gebruikt door de jaren heen die niets hebben geholpen. Ik moet per dag 3 capsules van 10mg tegelijk innemen. Nu maar hopen dat het goed komt
    pi_30144588
    ik heb gister mn laatste pillen opgemaakt. 1 Maand erop zitten dus morgen weer naar de dermatoloog. hopen dat ie een wat hogere dosering voorschrijft want ik ben verre van tevreden. Enige bijwerkingen: droge lippen en moe...........zeeeeeeer moe.
    pi_30158353
    quote:
    Op woensdag 31 augustus 2005 16:20 schreef lookalike het volgende:
    Hoi fokkers,

    Jullie hebben er een gebruiker bij
    Moest vandaag naar de dermatoloog (eindelijk) terwijl het helemaal niet zo ernstig was vandaag grr.
    Maar ze begon meteen over roaccutane enzo en ik kreeg het zonder problemen voorgeschreven. Ik mag het ook meteen gaan gebruiken en hoef niet op de uitslag van mijn bloedtest te wachten. Heel apart, het ging allemaal zo snel en binnen 5 minuten stond ik weer buiten
    Mijn acne is eigenlijk helemaal niet zo "ernstig" dus daarom stond ik wel een beetje verbaasd maar aan de andere kant heb ik al verschillende andere middelen gebruikt door de jaren heen die niets hebben geholpen. Ik moet per dag 3 capsules van 10mg tegelijk innemen. Nu maar hopen dat het goed komt
    Welkom en succes !!!!

    Mijn acné is ook niet zo vreselijk erg, alleen vrij hartnekkig. Het zijn meer de grote ontstekingen die niet over wilden gaan. De dermatoloog verwachtte na elke middeltje dat het over zou zijn. Dus dan de roaccutane. En dat werkt wel, dus dat kan een reden-genoeg zijn om het voor te schrijven.

    Grote knoepers heb ik niet meer. Afentoe een puiste waar ik gewoon ook echt af moet blijven anders wordt het een grote wond doordat mn huid snel stuk gaat. Ook lijkt mijn baardgroei moeite te hebben om door mijn huid heen te komen, heel raar, maar ze groeien vaker in nu (iemand daar ook ervaring mee, of heb ik dat weer )
    Government Denies Knowledge.............. trust no-one !!!
    pi_30159306
    quote:
    Op donderdag 1 september 2005 10:24 schreef Earthling het volgende:

    [..]

    Ook lijkt mijn baardgroei moeite te hebben om door mijn huid heen te komen, heel raar, maar ze groeien vaker in nu (iemand daar ook ervaring mee, of heb ik dat weer )
    Iritatie en puistjes na het scheren, hoe voorkomen?
    pi_30162484
    Mijn eerste post! *nadat ik eindelijk wist hoe ik me moest registeren -> met een provider e-mailadres*

    Ik heb niet echt overdreven veel puisten, maar ik ben nu al wel 5 maanden bij een huidtherapeut en het heeft niets verbeterd, vorig jaar zomer had ik het zelfs minder erg dan nu...
    Ik heb eerst een of andere gel gekregen, die hielp niet, daarna een crème, hielp ook niet, en daarna benzoylperoxide 10%, ik dacht echt dat het goed spul was, want de eerste 2 weken was er geen puist meer te zien zo ongeveer, maar nu lijk ik er wel immuun voor ofzo, het helpt totaal niets meer.
    Nu heb ik een afspraak staan voor 12 september met een dermatoloog ivm roaccutane, mijn huidtherapeut deed er wel positief over dus ik hoop dat ik het krijg
    Het enige waar ik echt tegenop zie is dat ik waarschijnlijk dus ook een tijdje ergere puisten krijg (dat lees ik tenminste veel...), maar dat moet ik er maar voor over hebben he

    Wat een lang zeikverhaal is het geworden
    pi_30163982
    quote:
    Nou nee niet echt na het scheren en ook niet echt irritatie. Het is meer dat het haartje niet naarbuiten kan komen en een bultje (niet rood) vormt met wat talg erbij, dit gaat dan weer ontsteken. Als dan na 1 á 2 dagen het bultje/wondje/korstje weg is blijft er een lange haar over.
    Vóór de ROA had ik wel eens ingegrooide baardhaartjes maar dit is echt anders.
    Government Denies Knowledge.............. trust no-one !!!
      donderdag 1 september 2005 @ 16:28:35 #100
    116418 scubagirl
    Diving is high enough
    pi_30169976
    Markoe: bij mij is het eerst niet erger geworden hoor, niet erger dan normaal..
    als het onder water niet kan, kan het nergens
    Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')