abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29884718
Ik ben nu 2 maand gestopt met Roa en mijn gezicht ziet er egaal uit. Hier en daar heb ik wel last van een paar puistjes. Dat komt denk ik omdat mijn huid nu weer vetter begint te worden.

Je wordt ook heel kritisch als je gezicht eenmaal zo mooi is geweest. Het is moeilijk er genoegen mee te nemen dat het niet zo mooi is als het eerst was, ookal zou ik er heel tevreden mee zijn als het altijd zo bleef zoals het nu is. Het is gewoon angst dat het terugkomt.

Ik neem gewoon aan dat ik straks 21 word en mijn hormoonhuishouding vanaf nu rustiger moet worden en het dus niet terugkomt

Voor huidreiniging gebruik ik Zarqua voor de onzuivere huid. Ik hoorde dat Garnier ook goede verzorging heeft, zijn er meer mensen die dit gebruiken?
Smoke City - Underwater love
pi_29884779
Leeftijd zegt niet zoveel, HunnY. Ik ben bijna 28...
pi_29884949
Dat snap ik, maar er bestaan verschillende soorten acne.
Wat ik had was acne vulgaris, heb jij dat ook?
En we mogen ook wel iets positiever de toekomst inkijken vind je niet?

* Op de positieve toer is*

pi_29885085
Yep, ik heb ook gewone acne (dat is wat 'acne vulgaris' betekent).

Ik ben ook wel positief nu, maar dat komt door de Roa en niet doordat mijn hormonen zich eindelijk eens koesthouden.
pi_29885338
Ik van vroig jaar van Mei tot November Roaccutane geslikt 40/60/80mg. Ik wil graag een 2e behandeling omdat mijn acne weer terug komt, ik ben 22 jaar en verzorg mijn huid goed en eet geen junkfood/varkensvlees.
Iemand ervaring met een 2e behandeling, gaat toch geen half jaar duren?
pi_29885494
Je bent een beetje nukkig?

Ik zou juist blij zijn als mijn hormonen zich rustig hielden, dan heb je ook geen Roaccutane nodig, dus dat snap ik niet helemaal.
Maar ik kan me voorstellen dat als je zo lang met acne rondloopt, je blij bent dat er in ieder geval iets is dat helpt, want zo voelde ik dat ook.

Kan het niet zo zijn dat als je op 28-jarige leeftijd nog last hebt, het dan geen andere vorm van acne is?
pi_29885783
Ik zeg juist dat mijn hormonen zich niet koesthouden. Als ik geen Roa gebruikte, zou ik gewoon onder de pukkels zitten.

Nee, het is geen andere vorm van acne. Er zijn in dit topic ook wel meer mensen van rond mijn leeftijd met acne.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:52:46 #58
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_29886145
vanaf mijn 14e ofzo.... :-((( ben nu 35!
als het onder water niet kan, kan het nergens
Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
pi_29886278
Scubagirl, ben jij ook 'mannelijker' dan de gemiddelde vrouw?

Acne wordt veroorzaakt door testosteron en daarvan maak ik dus te veel aan. Van uiterlijk ben ik erg vrouwelijk, maar ik heb qua karakter wel veel 'typisch mannelijke' trekjes. Vraag me af of dat met die testosteron te maken heeft.
pi_29894467
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 20:26 schreef MeMarz het volgende:
Vandaag weer naar de dermo geweest, alles zag er goed uit op de exceem plekken na, dus weer nieuwe zalfjes, en een ontsteking onder/op mn borst.

Voor de dames onder ons:
Als je een keer een ontsteking op je borsten hebt ga dan meteen naar je huisarts. Anders dan op je gezicht, rug etc. kan een ontsteking daar moeilijk tot niet naar boven komen wat dus betekend dat deze zich steeds dieper ingroeit. Als hij maar diep genoeg komt kan het zo zijn dat dit een hap uit je borst betekend... Of daarmee borstkanker werd bedoeld weet ik niet, was ik vergeten te vragen.
Ik heb in elk geval op mn flikker gekregen van mn dermo gezien ik hier al een tijdje mee rond liep en dacht dat het gewoon acne is en het vanzelf met roa weg zou gaan, gebeurde vorige keer ook.
Ik heb er nu een antibioticum naast gekregen dat deze ontsteking zou moeten uitroeien.
Ik heb er wel 1 tussen mn borsten, telt dat ook?
pi_29896653
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 18:22 schreef Salie het volgende:

[..]

Ik heb er wel 1 tussen mn borsten, telt dat ook?
Volgens mij niet, er zit daar een heel ander huidweefsel, maar bij onzekerheid zou ik gewoon even langs een arts gaan.
pi_29897491
Het huidweefsel is op je borsten volgens mij hetzelfde als elders, hoor. Het weefsel eronder is echter vetweefsel. Maar ik vind het al met al nogal een vaag verhaal.
pi_29899167
Dat van dat vetweefsel bedoelde ik ook, tussen je borsten zit dat of niet of veel minder, daarnaast zitten er in je borsten klieren die tussen de borsten niet zitten.

Ik heb t van mn dermo te horen gekregen en er ook medicatie tegen gekregen. Ik denk dus niet dat dat voor niets is. Het ziet er ook niet uit als andere acne, het is een harde grote bult die blijft groeien maar dan niet omhoog maar in de omtrek. Daarnaast is het ook een heel andere pijn bij het aanraken dan bij de puisten die ik heb gehad. Als mn vriend alleen al zn armen om me heel doet en per ongeluk die bult aanraakt dan verga ik van de pijn.
pi_29899510
Dan is het dus gewoon geen acne, maar een cyste oid, neem ik aan?
pi_29903659
Ik heb ook nooit gezegd dat het acne is maar een ontsteking. Het lijkt wel op een cyste maar dan diep onder de huid. Cysten vallen overigens ook onder acne, acne vulgaris en acne conglobata/acne cystica.
Die laatste is dus het type acne waar ik al een aantal jaar mee te maken heb. Dat in combinatie met acne ectopica.

Het is in elk geval een ontsteking. Hoe dan ook lijkt het me niet onverstandig om er daar op te letten en op tijd actie te ondernemen wanneer je denkt dat het er te lang zit of dat het doorgroeit of wat dan ook dat niet 'normaal' voelt.
pi_29903740
Ik zou sowieso bij elke afwijking op of in mijn borst meteen naar de HA gaan.
pi_29904192
Vandaar dat ik m'n dermo er ook naar heb laten kijken, het duurde mij nu na 3 weken iets te lang en het was duidelijk dat de roa er geen effect op heeft.
pi_29934742
fok, ik krijg ineens weer pukkies na 2 weken gebruik te hebben gemaakt van roa.

was vorige week weg.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 21:47:13 #69
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29935304
resistent?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_29935385
Ik denk niet dat het mogelijk is om resistent te worden tegen Roa. Het is namelijk een vitamine A-derivaat en volgens mij kun je niet resistent worden tegen een vitamine.
pi_29951374
Klopt, bijvoorbeeld antibiotica gaat de werking van bacterien tegen.

Bacterien kunnen resistent worden tegen een bepaald middel. Maar bij bijvoorbeeld Roa wordt gewoon het Vitamine A niveau erg verhoogd waar geen resistentie mogelijk is.

Moet trouwens terug naar de apotheek. Heb maar 60 capsules gehad ipv 120. Anders zit ik een maand lang zonder, wat een gepruts zeg
pi_30014267
Even een update van mij..

Zit inmiddels 9 weken en 1 dag aan 30 mg per dag... Iets meer dan 2 maanden dus, 'na 2 maanden zuiver' geldt voor mij dus niet... helaas!

Het is na mijn gevoel nog steeds erger dan ik het altijd had en baal hier natuurlijk flink van. Maar ik blijf positief en vertrouw erop dat ook ik, uiteindelijk goed resultaat zal zien.
pi_30021998
Ik heb al een hele tijd geen nieuwe pukkels meer gehad. Zit nu op 54 dagen.
pi_30032073
ik zit nu op bijna 2 maanden en ook helemaal clean, alleen nu is mijn vraag hebben jullie ook erg last van snel rood worden, Als ik me wat teveel inspan of te snel wat wil doen , voel ik mijn wangen warm worden en zeggen mensen dat ik heel erg rood deruit zie, zou dit te maken kunnen hebben met dat de huid dun is

mijn huid is trouwens echt extreem dun aan worden., ff een schram ofzo en ben al aan bloeden, mijn hele handen zitten onder de pleisters want ik heb overal wondjes :S
Lead me into Temptation]
pi_30041568
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 16:57 schreef Excess_All het volgende:
ik zit nu op bijna 2 maanden en ook helemaal clean, alleen nu is mijn vraag hebben jullie ook erg last van snel rood worden, Als ik me wat teveel inspan of te snel wat wil doen , voel ik mijn wangen warm worden en zeggen mensen dat ik heel erg rood deruit zie, zou dit te maken kunnen hebben met dat de huid dun is

mijn huid is trouwens echt extreem dun aan worden., ff een schram ofzo en ben al aan bloeden, mijn hele handen zitten onder de pleisters want ik heb overal wondjes :S
Dat heb ik ook! Ik zit nu op mijn 37e dag van Roa. Wondje op mijn handen, wondje op mijn gezicht, wondje hier, wondje daar. Maar het herstelt wel razendsnel.
Hornblower 4 life, y'all!
pi_30051559
Ook ik wordt sneller rood en ook goed zichtbaar. Nog iets raars, ik zit op mn bovenbenen onder de blauwe plekken en ik heb geen idee waar ik me aan gestoten heb.

Ik ben trouwens overgestapt op een ander merk huidproducten Balneum Hermal. Deze producten zijn speciaal ontworpen voor de gevoelige droge huid en dus ook licht tot extra vettend of jeukstillend.
pi_30075143
Hoe zit het trouwens met milde acne. Vroeger had ik veel puisten maar dit ondertussen al aardig opgeknapt wel heb ik nog een hele lelijke huid, bultjes en af en toe toch puisten en vaak zijn het ook onstekingen vooral op me kaaklijn. Ik ben ondertussen al 18 jaar, en vind het wel genoeg en wil gewoon een gave huid. En heb in het verleden al een keer een antbiotica kuur gekregen, maar dat hielp niet echt Zou de dokter het voorschrijven?
pi_30087697
Je kunt het altijd vragen.
Government Denies Knowledge.............. trust no-one !!!
pi_30089936
Is het normaal dat je elke dag een bloedneus hebt? en bloed kan rochelen..
pi_30092237
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 10:51 schreef p4tr1ck het volgende:
Is het normaal dat je elke dag een bloedneus hebt? en bloed kan rochelen..
Dat laatste is denk ik het gevolg van het eerste. Ik had alleen wat last van pijnlijke korstjes in m'n neus, maar bloeden deden ze amper. Je kan inderdaad last van bloedneuzen krijgen door roaccutane, maar elke dag een bloedneus lijkt me toch niet helemaal de bedoeling. Zou er eens met je dermatoloog over praten, slik je een hoge dosis?

Ik ga vanaf vandaag terug naar 40mg, daarvoor 3 dagen 60mg (daarvoor 70mg voor lange tijd). En dan stop ik er dus over 2 weken of zo mee... Eindelijk.
pi_30095482
Bloedneuzen zijn inderdaad "normaal" bij het gebruik van ROA. Waarschijnlijk verdwijnt dit weer snel. Als dit na een week nog niet minder is zou ik even informeren.
Ik zit momenteel al geruime tijd op 80 mg. En heb nauwelijks bijwerkingen. Alleen droge lippen. Heb wel wat andere zaken gehad. 1 week exceem, handpalmen die vervellen. en natuurlijk ook een dunne huid die zeer snel beschadigd. Ik krijg nu nog steeds af en toe een pukkel/ontsteking. Wel steeds minder. Ik hoop zo dat ik ook clean ga worden......Zit momenteel op ongeveer 70 %
  woensdag 31 augustus 2005 @ 09:45:41 #82
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_30123321
[img]heb t druk gehad, maar nu weer even in de gelegenheid te updaten:
@ Lupa: mannelijker, hmmm... volgens mij niet qua uiterlijk, wel qua gedrag, wild, stoer, geen echte meidentrekken zoals bang voor muizen, spinnen, spannende dingen zoals duiken. Zou mezelf idd niet als een meisje meisje omschrijven, meer als tomboy... kan over t algemeen ook beter opschieten met mannen dan met meiden... verder hou ik niet van winkelen of slenteren in e.o.a. mall. Heb niet veel met mode, ben een buitenmens..
Maar dat is allemaal innerlijkheden, qua uiterlijk misschien alleen dat ik geen rokken/jurkentype ben...

Die blonde met dat vele haar, c'est moi!
pi_30123370
Ik heb precies hetzelfde grotendeels! Ik ben echt benieuwd of dat met die hormonen te maken heeft.

Heb jij ook een eh... nogal sterke sex drive?
  woensdag 31 augustus 2005 @ 09:55:08 #84
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_30123507
het zou zo maar eens kunnen hoor, de acne is begonnen in de pubertijd, precies wanneer je hormoonhuishouding gaat opspelen...
Sexdrive? hmmm... vroeger zeker wel, maar ben nu maar zink als suplement gaan slikken, bovendien ben ik als de dood dat ik zwanger wordt door een ongelukje en dat bevordert de lust ook niet zeg maar. Een betere reden om geen sex te hebben bestaat er volgens mij niet.
Weet je wat mij overigens ook is opgevallen, dat meiden die acne hebben en ook veel hebben geprobeerd, zo niet alles, van hun acne nagenoeg af zijn als ze een kindje hebben gehad... mss ook hormoontechnisch???
pi_30123551
En ik wil geen kinderen.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 10:19:45 #86
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_30124055
hahaha.... tja.... denk dat t ook niet de goede reden is om er aan te beginnen ;-))) vind t alleen opvallend dat het zo is, dus aangezien bij vrouwen qua hormonen het nodig veranderd bij zwangerschap moet het wel daarmee te maken hebben, het rare is dan dat met vitaminen A overdosis je van je acne afkomt.
Zondag best weer verbrand in mijn gezicht terwijl ik echt gesmeerd heb, hoef ook nergens tegenaan te komen of het ligt open. Ook een miniscuul klein stootje en ik ben gelijk blauw op die plek... soms denk ik echt, uhhh... waar komt die blauwe plek nou vandaan...
Verder word ik altijd al opgevreten door de muggen, maar nu is het helemaal te gek voor woorden...
pi_30127336
Update

AUW! Mijn lippen! Omdat ik vrij grote lippen heb doet het heel veel pijn wanneer ze om de week schilferen. Ik ben bang dat ik hierdoor straks blaren zal krijgen.
Ik heb nog 19 dagen te gaan voordat ik op een hogere dosis overstap (80mg per dag).
Is er iemand die een hoge dosis Roa neemt en MEER last heeft van schilferen? Voornamelijk de lippen.
Hornblower 4 life, y'all!
pi_30127404
Volgens mij word ik ook meer gestoken door muggen dan voorheen. Maar ik heb een klamboe gekocht.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 13:17:23 #89
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_30129057
dat probleem met je lippen blijft hoor. Dat is een bijwerking van roa. Ik heb een enorme pot vaseline gekocht bij DA en smeer de godgansedag die rommel erop. Als het bijna van mijn lippen af is en mijn lippen worden droog, en ik vergeet te smeren en ik lach... scheuren mijn lippen tot bloedens toe open. Ik vergeet dus nooit mijn vaseline, want dat doe je 1 x en daarna niet meer...
pi_30129140
Ik heb vooral dat mijn mondhoeken kapot gaan. Verder valt het nog redelijk mee met mijn lippen, maar ik slik ook 40 mg.
pi_30129197
Het leuke is dat het ook op ieder moment in je kuur erger kan worden... Dus als je in het begin geen last had van droge lippen, of matig, dan kan het op eind nog heel erg worden. Ik heb nu ineens weer heel veel last van droge loppen en kapotte mondhoeken.
pi_30129248
Ik vind het vooral vervelend als ik eens breeduit wil lachen. Au!
  woensdag 31 augustus 2005 @ 13:51:51 #93
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_30130200
mijn mondhoeken vallen wel mee, veel velletjes op t moment en scheuren als ik niet smeer.... dat doet idd heel veel au als je niet gesmeerd hebt.
Ik ben aan mijn laatste strip bezig, nog 5 dagen ofzo, ben benieuwd, ziet er nu goed uit, hoop dan ook dat het een keer zo blijft...
pi_30135311
Hoi fokkers,

Jullie hebben er een gebruiker bij
Moest vandaag naar de dermatoloog (eindelijk) terwijl het helemaal niet zo ernstig was vandaag grr.
Maar ze begon meteen over roaccutane enzo en ik kreeg het zonder problemen voorgeschreven. Ik mag het ook meteen gaan gebruiken en hoef niet op de uitslag van mijn bloedtest te wachten. Heel apart, het ging allemaal zo snel en binnen 5 minuten stond ik weer buiten
Mijn acne is eigenlijk helemaal niet zo "ernstig" dus daarom stond ik wel een beetje verbaasd maar aan de andere kant heb ik al verschillende andere middelen gebruikt door de jaren heen die niets hebben geholpen. Ik moet per dag 3 capsules van 10mg tegelijk innemen. Nu maar hopen dat het goed komt
pi_30144588
ik heb gister mn laatste pillen opgemaakt. 1 Maand erop zitten dus morgen weer naar de dermatoloog. hopen dat ie een wat hogere dosering voorschrijft want ik ben verre van tevreden. Enige bijwerkingen: droge lippen en moe...........zeeeeeeer moe.
pi_30158353
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 16:20 schreef lookalike het volgende:
Hoi fokkers,

Jullie hebben er een gebruiker bij
Moest vandaag naar de dermatoloog (eindelijk) terwijl het helemaal niet zo ernstig was vandaag grr.
Maar ze begon meteen over roaccutane enzo en ik kreeg het zonder problemen voorgeschreven. Ik mag het ook meteen gaan gebruiken en hoef niet op de uitslag van mijn bloedtest te wachten. Heel apart, het ging allemaal zo snel en binnen 5 minuten stond ik weer buiten
Mijn acne is eigenlijk helemaal niet zo "ernstig" dus daarom stond ik wel een beetje verbaasd maar aan de andere kant heb ik al verschillende andere middelen gebruikt door de jaren heen die niets hebben geholpen. Ik moet per dag 3 capsules van 10mg tegelijk innemen. Nu maar hopen dat het goed komt
Welkom en succes !!!!

Mijn acné is ook niet zo vreselijk erg, alleen vrij hartnekkig. Het zijn meer de grote ontstekingen die niet over wilden gaan. De dermatoloog verwachtte na elke middeltje dat het over zou zijn. Dus dan de roaccutane. En dat werkt wel, dus dat kan een reden-genoeg zijn om het voor te schrijven.

Grote knoepers heb ik niet meer. Afentoe een puiste waar ik gewoon ook echt af moet blijven anders wordt het een grote wond doordat mn huid snel stuk gaat. Ook lijkt mijn baardgroei moeite te hebben om door mijn huid heen te komen, heel raar, maar ze groeien vaker in nu (iemand daar ook ervaring mee, of heb ik dat weer )
pi_30159306
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:24 schreef Earthling het volgende:

[..]

Ook lijkt mijn baardgroei moeite te hebben om door mijn huid heen te komen, heel raar, maar ze groeien vaker in nu (iemand daar ook ervaring mee, of heb ik dat weer )
Iritatie en puistjes na het scheren, hoe voorkomen?
pi_30162484
Mijn eerste post! *nadat ik eindelijk wist hoe ik me moest registeren -> met een provider e-mailadres*

Ik heb niet echt overdreven veel puisten, maar ik ben nu al wel 5 maanden bij een huidtherapeut en het heeft niets verbeterd, vorig jaar zomer had ik het zelfs minder erg dan nu...
Ik heb eerst een of andere gel gekregen, die hielp niet, daarna een crème, hielp ook niet, en daarna benzoylperoxide 10%, ik dacht echt dat het goed spul was, want de eerste 2 weken was er geen puist meer te zien zo ongeveer, maar nu lijk ik er wel immuun voor ofzo, het helpt totaal niets meer.
Nu heb ik een afspraak staan voor 12 september met een dermatoloog ivm roaccutane, mijn huidtherapeut deed er wel positief over dus ik hoop dat ik het krijg
Het enige waar ik echt tegenop zie is dat ik waarschijnlijk dus ook een tijdje ergere puisten krijg (dat lees ik tenminste veel...), maar dat moet ik er maar voor over hebben he

Wat een lang zeikverhaal is het geworden
pi_30163982
quote:
Nou nee niet echt na het scheren en ook niet echt irritatie. Het is meer dat het haartje niet naarbuiten kan komen en een bultje (niet rood) vormt met wat talg erbij, dit gaat dan weer ontsteken. Als dan na 1 á 2 dagen het bultje/wondje/korstje weg is blijft er een lange haar over.
Vóór de ROA had ik wel eens ingegrooide baardhaartjes maar dit is echt anders.
  donderdag 1 september 2005 @ 16:28:35 #100
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_30169976
Markoe: bij mij is het eerst niet erger geworden hoor, niet erger dan normaal..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')