Die Bert Woudenberg, voorlichter van 3VO, kreeg ook een andere functie nadat hij op de snelweg was betrapt op veel te hard rijden. Maar dat terzijde, het is me nogal een kromme vergelijking. Te hard rijden op de snelweg gaan vergelijken met een man die een jarenlange affaire heeft met een getrouwde vrouw en ondertussen normen en waarden predikt. En als je dan ook nog zijn pittige uitspraken meeneemt, wordt het NOG hypocrieter. Hij geeft bovendien anderen ongegrond de schuld van zaken waaraan hij zich zelf schuldig maakt.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:30 schreef jpzegthallo het volgende:
Dus iemand die zegt dat hardrijden fout is, maar het zelf ook wel eens gedaan heeft is ook om op te kotsen? Moet je zelf perfect zijn om mensen te vertellen wat JIJ denkt wat het beste is?
Zozo, dient dit geloofsfanaticisme ter vervanging van je racisme, of is het gewoon een bijkomende manier om de idioot uit te hangen terwijl je jezelf moreel beter voelt?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:21 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Mensen die christelijk zijn opgevoed hebben geen agressieve houding nodig om hun doel te bereiken. De ongelovige medemens verkracht, moordt en pleegt lichamelijk geweld, omdat ze niet over waarden en normen beschikken.
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:51 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
Zozo, dient dit geloofsfanaticisme ter vervanging van je racisme, of is het gewoon een bijkomende manier om de idioot uit te hangen terwijl je jezelf moreel beter voelt?
Ach kom, laten we de gelovigen nou vooral niet te ernstig nemen. 90% van hen, en 95% van de jongeren op de "Wereldjongerendagen" doen gewoon mee met dat circus voor het gevoel van verbondenheid dat het schept. Ik moet nog de eerste gelovige jongere tegenkomen die met deze paus akkoord gaat.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/740209/2/100#29729075]woensdag 17 augustus 2005 Het enge is dat je dan bijv. tijdens een inauguratie (van de paus) zoveeel mensen ziet die heilig in hem geloven en van hem overtuigd zijn....en dus ook alles geloven wat zo'n man te vertellen heeft.....
huh? hoe verklaar je dan de vele Amerikaanse Wolven in Schaapskleren (dominees) die zijn bestraft voor sex met kleine jongetjes & meisjes. Deze hele topic is notabene geopend omdat een bejubelde Christen In naam van Jezus overspel pleegde en anderen om diezelfde reden veroordeelde.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:21 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Mensen die christelijk zijn opgevoed hebben geen agressieve houding nodig om hun doel te bereiken. De ongelovige medemens verkracht, moordt en pleegt lichamelijk geweld, omdat ze niet over waarden en normen beschikken.
Je hebt anders nog heel wat ouders die hun geloof & overtuigingen drastisch op hun kinderen overdragen.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 18:01 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
Ach kom, laten we de gelovigen nou vooral niet te ernstig nemen. 90% van hen, en 95% van de jongeren op de "Wereldjongerendagen" doen gewoon mee met dat circus voor het gevoel van verbondenheid dat het schept. Ik moet nog de eerste gelovige jongere tegenkomen die met deze paus akkoord gaat.
Overigens, waar haalt men het vandaan dat religie je "door de strot geduwd wordt"? Ik voel niet de minste dwang vanuit de samenleving om me te bekeren. Af en toe is er een gelovige, soms zelf een geestelijke op TV of in de krant, ja, maar als je je daar aan stoort verander je toch gewoon de zender of draai je de pagina om?
Ik zou liever zien dat je de ontwikkeling van het geloof liever aan de kinderen zelf overlaat en je je slechts richt op juiste opvoeding: zodat het uiteindelijk een emotioneel sterk en gelukkig mens met veel eigenwaarde wordt die zijn/haar eigen juiste keuzes in het leven kan maken.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:39 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Et alors? Heb je dan liever een staat die voor jou bepaalt hoe je je kinderen opvoedt qua levensbeschouwing?
Precies!quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:04 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Allemaal goed en wel, maar waarom moet de staat de ouders daar toe verplichten?
Twee conclusies:quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 09:54 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik ben nog nooit een christen tegen gekomen die geen TV mag kijken. Zelf kijk ik weinig naar de pulp want ik heb wel wat beters te doen, behalve die film Festen van de VPRO dat was kwaliteit.
God oordeelt over homosexualiteit in de Bijbel, niet de mens.
Maar ja, als je ergens de bel hoort luiden kom je tot dit soort stompzinnige uitspraken.
Le-zen. Dat stel ik namelijk niet. Ik stel dat er veel theorieën zijn over vertalingsfouten. Ik weet precies wat er in de Bijbel staat ten aanzien van dat onderwerp. Verder maak ik ook geen karikatuur van Christenen, want ik stel niet dat "alle Christenen geen TV mogen kijken", maar ik zeg dat er zwarte-kousen-types zijn die dat niet mogen. Het zijn misschien inderdaad wel uitzonderingen, maar ze bestaan wel. Terwijl het toch echt nergens in de Bijbel staat dat TV kijken niet mag. Ik bedoel er dus alleen mee te zeggen dat mensen de Bijbel lezen zoals het ze uitkomt. Dat geldt ook voor jou, wat overigens je goed recht is, laat dat duidelijk zijn.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 10:08 schreef lionsguy18 het volgende:
Je maakt opneiuw een karikatuur van christenen. Nogmaals ik geen geen enkele die geen TV mag kijken en als dat bij uitzondering wel gebeurt dan is dat beslist niet maatgevend voor de christenheid. Nergens in de Bijbel staan verwijzingen omtrent een verbod dus het mag gewoon, ook al zal je selectief moeten kijken om pulp , vloeken en sex te vermijden.
Als jij denk dat homosexualiteit niet veroordeeld wordt door de Bijbel, dan moet je vooral geloven in je eigen fantasie. Ik weet wel beter.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 13:05 schreef DarkDancer het volgende:
altijd leuk dat mensen wetenschap in twijfel trekken als het gaat om evolutie vs scheppingsverhaal terwijl ze in dagelijks leven de wetenschap volop uitbuiten.
is zo vaak aangetoond dat elk geloof met bovennatuurlijke wezens onzin is.
netzoals onze voorvaderen vroeger in wodan en thor geloofden. toen was iedereen er ook heilig van overtuigd dat dat bestond. nu we eenmaal vliegtuigen hebben en boven de wolken kunnen vliegen zie je ook niet een of ander mythisch figuur met zijn kar over de wolken rijden.
Heb jij ooit iemand die vloekte waar jij bij stond NIET terecht gewezen, zo ja dan ben je ook veroordeeld (leviticus 5)quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 10:08 schreef lionsguy18 het volgende:
Je maakt opneiuw een karikatuur van christenen. Nogmaals ik geen geen enkele die geen TV mag kijken en als dat bij uitzondering wel gebeurt dan is dat beslist niet maatgevend voor de christenheid. Nergens in de Bijbel staan verwijzingen omtrent een verbod dus het mag gewoon, ook al zal je selectief moeten kijken om pulp , vloeken en sex te vermijden.
Als jij denk dat homosexualiteit niet veroordeeld wordt door de Bijbel, dan moet je vooral geloven in je eigen fantasie. Ik weet wel beter.
slap hoor.... je geeft enkel aan zelf Leviticus niet te kennen, en ook geen antwoord te hebben op de vraag waarom enkel bepaalde geboden wel heel streng aan te houden, en andere helemaal te ignoreren....quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:43 schreef lionsguy18 het volgende:
Het antwoord vind je in het Nieuwe Testament beste Knarf.
Verdiep je eens in de materie dan hoef je dit soort vragen niet meer te stellen.
Discussieren over bijbelversen is ok maar dan wel met Fokkers die er verstand van hebben en niet met goddelozen met een verborgen agenda.
Waarom het Nieuwe Testament wel letterlijk nemen en het Oude Testament niet?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:43 schreef lionsguy18 het volgende:
Het antwoord vind je in het Nieuwe Testament beste Knarf.
Verdiep je eens in de materie dan hoef je dit soort vragen niet meer te stellen.
Discussieren over bijbelversen is ok maar dan wel met Fokkers die er verstand van hebben en niet met goddelozen met een verborgen agenda.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |