abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2017885
Vandaag kwam er weer eentje. Zucht. Stond zo'n overenthousiast vrouwtje me in de deuropening met van die grote, opengesperde ogen aan te kijken. 'Mag ik even binnenkomen?'(nee) 'Wilt u deze boekjes kopen?'(nee), en tot slot: 'Gelooft u in God?' En toen heb ik gewoon glashard NEE! geantwoord. Om ervanaf te zijn (ze blééf doordrammen, ook na mijn opmerking dat ik ècht niks nodig had.). Houdoe, en dicht die deur. Compleet geshoceerd liep ze weer weg.....(Je had die kop moeten zien.)

Ik respecteer iedereen die gelooft, maar het is gewoon irritant. Hoe pakken jullie dat nou precies aan, als je er zoëen aan de deur krijgt?

pi_2017890
Ik heb het nog niet meegemaakt, maar het lijkt me heel raar om mee te maken... Geloof opdringen kan toch niet goed zijn
Anyway, ik zie wel wat ik doe als het gebeurt... Maar ik laat ze iig niet binnen en kopen doe ik ook niet...
.
  zaterdag 27 oktober 2001 @ 15:43:30 #3
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_2017895
Ik vertel ze over mijn eigen geloof. Zijn ze binnen een seconde al weg.
Laatste kans.....
pi_2017899
Ik snoer ze meteen de mond.
Zodra zo'n JG begint te murmelen steek ik m'n hand op en roep dat ik haar de moeite wil besparen omdat ik toch geen interesse heb.

Doewie!

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_2017901
De discussie aangaan, want die verliezen ze toch.
Zijn maar op een ding gefocust, maar wel respect voor die mensen dat ze toch elke keer vaak een "Nee" krijgen en het blijven proberen.

Edit: discussie aangaan bedoel ik dus niet mee dat God niet bestaat, maar vanuit de bijbel kun je ze makkelijk eruit lullen.

pi_2017966
Zelf word ik nu iedere week lastiggevallen door JG, omdat ik een keer in alle haast een metro moest halen.
Stonden ze op het station, heb ik zo'n onzinblaadje van ze aangepakt.
Ongelofelijk stom van mij...
Sindsdien staan ze iedere week ff voor onze deur, terwijl ik dan nog lig te ...

Zelf ben ik niet weg van het concept dat een geloof aan de deur wordt verkocht...
Hmzz... "Aan de deur wordt niet gekocht!"

pi_2017979
Heel simpel en easy to solve.

Ze bellen aan, jij doet open. Zij proberen jou gelijk de mond te smoeren door gelijk over het geloof te beginnen. Het enigste wat ik dan doe is zeggen: 'sorry mijnheer/mevrouw ik heb geen intresse in iets dat u mij aanbied over het geloof dat u heeft. Ik heb mijn eigengeloof en dat ben ik zelf. Hierbij wens ik u allen een prettige dag en doei!.'
Sluit de deur.

werkt gegarandeerd!

The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_2017990
Pak je shotgun uit de gangkast en pomp 'm vol!
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_2018028
Pak gewoon je Super Soaker 500 weer uit de kast en schiet die hele tank leeg, moet je kijken hoe hard ze rennen
pi_2018042
Gewoon als ze zeggen: "Ik kom je God brengen." En dan, net als ome Henk: "Mooi zet maar in de gang neer". En dan de deur dicht gooien
  zaterdag 27 oktober 2001 @ 16:04:42 #11
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2018045
Vandeweek had ik er twee aan de deur.. Ik was ziek en had geen zin om zo lang op de tocht te staan.

Ze kwamen me een boekje opdringen over Het Heelal ofzo.. Dus ik zeg (zoals altijd) "wij zijn atheistisch in dit huis, er bestaat geen god. Als u dat boekje aan mij wilt geven, prima, maar ik weet toch zeker dat het niet gelezen wordt en binnen 2 minuten in de openhaard verdwijnt. Ik denk dat het verstandiger is om deze te geven aan iemand die wel de moeite wil nemen om erin te kijken." (niet dat wij een openhaard hebben, maar t klinkt zo leuk).

Ok, dit keer was de boodschap in een keer overgekomen, toen vervolge ze nog met een laatste vraag, of ik me niet afvroeg hoe het heelal, dit alles is ontstaan. Ik heb gewoon gezegd: "Nee, en dat interesseert me ook geen ene bal"

En gelukkig, weg waren ze.

Of het jehova's waren weet ik niet, maar ik ben er niet van gediend om voor mijn deur bekeerd te worden. Sommigen zijn nog veel lastiger die blijven maar doorvragen en doorvragen tot ze uiteindelijk hun neus stoten tegen de dichtslaande deur. Ik heb een keer meegemaakt dat na 5 minuten gewauwel de deur werd dichtgesmeten (door 'mn pa, dat die het zolang vol hield zeg) en dat we evenlater alsnog dat rotboekje in de brievenbus zagen steken. Grmbl!

Maargoed, ik blijf beleefd en vriendelijk ,sommige mensen beginnen er oplos te schreeuwen en te dreigen enzo en dat is nou ook weer niet de bedoeling lijkt me.

pi_2018063
Ik heb wel eens gezegd dat ik Satanist ben, toen liepen ze zelf al snel weg.
  zaterdag 27 oktober 2001 @ 16:10:29 #13
15098 El-Lupe
Sick of you!
pi_2018089
Ik geef ze altijd deze url: http://home.tiscalinet.be/sasvzw/index1.html

Bij voorkeur geschreven op een bierviltje.

Geef mijn taartpunt maar aan Pim!
  zaterdag 27 oktober 2001 @ 16:11:06 #14
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_2018095
Meegemaakt tijdens het volgen van wijsbegeertecolleges. We hadden net geleerd hoe je allerhande godsbewijzen kan weerleggen. Dus heb ik ze gewoon binnengelaten, koffie gegeven & presto, daar kwamen ze; het ontwerpargument, argument van de onbewogen beweger, enz., en ik kon de lessen gelijk in de praktijk brengen. Ze zijn nogal uitgeluld weer vertrokken, en ik heb ze nooit meer gezien.
iedereen is uniek behalve ik
  zaterdag 27 oktober 2001 @ 16:33:56 #15
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2018225
Ik vind nogsteeds dat er een sticker moet komen voor dit soort mensen alsmede huis aan huis verkopers.
  zaterdag 27 oktober 2001 @ 16:39:43 #16
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_2018269
Ik vind het zielig voor die mensen, dus ik blijf wel aardig en vertel ze gewoon vriendelijk dat ik niet ben geïnterreseerd. Meestal gaan die stumperds dan ook snel weer weg,
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_2018324
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2001 16:07 schreef SiGNe het volgende:
Ik heb wel eens gezegd dat ik Satanist ben, toen liepen ze zelf al snel weg.
hehe! Die gaan we onthouden
Als ze me nou een keer treffen als ik me Cradle of Filth shirt aan heb.. Dat is natuurlijk timing!

De christelijken kunnen er echter ook wat van, ik liep met me vriendin (njah - _TOEN_ was ze nog me vriendin ) door Alkmaar heen enne.. Komt zo'n vent aan me vragen of ik in
God geloof.. Khad geloof ik een redelijk extreem shirtje aan
dus ik zeg tegen em, "Wat denk je zelf?" .. Gaat die vent
me nog allemaal persoonlijke vragen stellen en zei die zelfs
zoiets van.. "Als ik nu een pistool tegen je hoofd zeg, zou je dan in God geloven? Wat denk je dan van God?"..

IK. GELOOF. NIET.
LAAT. ME. MET. RUST.

Maargoed, Jehova's ben ik nog niet tegen gekome.. maar die
gaan te horen krijgen dat ik Satanist ben.. HEHE! Dat ik
daar zelf niet op ben gekomen..

"Ik kom u God brengen"
> "WAT?! Ik ben Satanist! HISSSSSSSSSSSSSSsssssssssssss!"

Ik zie het helemaal voor me..

Geweldig:)

pi_2018344
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2001 15:41 schreef postinggirl het volgende:
Vandaag kwam er weer eentje. Zucht. Stond zo'n overenthousiast vrouwtje me in de deuropening met van die grote, opengesperde ogen aan te kijken. 'Mag ik even binnenkomen?'(nee) 'Wilt u deze boekjes kopen?'(nee), en tot slot: 'Gelooft u in God?' En toen heb ik gewoon glashard NEE! geantwoord. Om ervanaf te zijn (ze blééf doordrammen, ook na mijn opmerking dat ik ècht niks nodig had.). Houdoe, en dicht die deur. Compleet geshoceerd liep ze weer weg.....(Je had die kop moeten zien.)

Ik respecteer iedereen die gelooft, maar het is gewoon irritant. Hoe pakken jullie dat nou precies aan, als je er zoëen aan de deur krijgt?

ik probeer ze over te halen om atheist te worden

ff serieus
Ik denk dat ik ze eerst beleefd probeer weg te sturen mocht dat niet helpen dan de duur maar in hun gezicht dicht gooien, eigenschuld moeten ze maar weggaan.

Life is a bitch, so are u!
  zaterdag 27 oktober 2001 @ 16:49:14 #19
7569 merulez
ergo sum cool
pi_2018350
[beetje offtopic]
moet je maar es jehova's aan de deur.mp3 downloaden

gewoon zoeken op jehova
[/beetje offtopic]

en je moet of course wel helmonds kunnen verstaan

[i]"Heaven is to blame, for taking you away..."[/i] ; Smasing Pumpkins - Tear [br][br]R.I.P. 20 - 9 - 1995, my good friend [b]Yovan[/b]
pi_2018501
* gooit de deur dicht ofzow...
pi_2018518
Zet m maar in de achtertuin zeggen, en dan de deur dichtdoen
Of vragen of ze binnen willen komen, koffie inschenken, iets laten vallen, en heeeeel hard gaan vloeken
  zaterdag 27 oktober 2001 @ 19:28:52 #22
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_2018519
Toen (heel lang geleden) ik nog bij mijn ouders woonde kwam er ook zo'n stelletje aan de deur. zij een erg lekker ding (zonde dat ze JG was) en hij een sukkeltje met zo'n zwart tasje. Ik had de deur nog niet los gedaan en had al een "vuurtoren " (ofzo, (kan ook wel eens toren wachter zijn)dat is de donald duck voor JG's)
onder mijn neus.

Begint die flip in ene keer te praten "Ik kom u het licht brengen" Voor ik het wist zei ik het: "Als je goedkoper bent dan de Nuon sluit maar aan" Hij was stil, zij nog stiller en gelijk weg.

Nu woon ik in een klein appartementen complex, echt zalig geen geleur aan je deur met collectes en van dat soort zielige figuren. en lang leve de intercom.

zaterdag 27 oktober 2001 @ 19:30:50 #23
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_2018530
Sorry, ik heb geen interesse (vriendelijk dus).

Als het zo'n drammer is wordt het al snel "U bevindt zich op privé-terrein en ik vorder u bij deze dit kavel te verlaten".

pi_2018576
Lekker laten staan
pi_2018656
Jehova's dat zijn toch die lui met dat visje op de auto hè?

Ja, want hier in Wintelre komen ze volgens mij nooit, ligt voor hun een bietje uit de route. Ik zou eerst kijken of het een lekker wijf is, zo ja, misschien valt er nog wat van te maken, via een fantsoenlijk gesprek, want ik kan redelijk goed mensen omlullen, als telemarketeer zijnde word je daar op getraind he!.

Zo niet, dan laat ik onze (ja brabant) hond de gang in komen, en dan zijn ze zo weg. Of je maakt er zoiets van als:

JG: "Hallo meneer ik kom u bekeren tot het geloof der Jehova's, u zult hierdoor altijd gelukkig zijn!"

Ikke: "Sorry nu geen tijd, zal ik bij u langskomen als ik wel tijd heb, geef maar even uw adres."

JG: "Nou,... Uhm..."

Ikke: "Ow, ik begrijp het al mevrouw, u heeft liever geen vreemde mensen bij u aan de deur."

JG: "Inderdaad."

Ikke: "Nou ik ook nie mevrouw, dusse houdoe hè!"

*Doet de deur beleefd en tergent langzaam dicht*

pi_2018744
Bij een kennis komen ze ook nooit meer langs, waar de JG's 't eerst juist vaak probeerden.

Toen er weer een aan de deur stond, heeft hij door de brievenbus van de voordeur een eind van de loop van een luchtbuks gestoken. Natuurlijk heeft hij niet geschoten, maar die JG's zijn wel hard weggehold en niet meer terug gekomen.

Ik zou het zelf nooit zo doen, maar ik kon er wel best om lachen toen ik het hoorde.

zaterdag 27 oktober 2001 @ 20:01:36 #27
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_2018787
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2001 19:47 schreef DeStedebouwer het volgende:
Ja, want hier in Wintelre komen ze volgens mij nooit, ligt voor hun een bietje uit de route.
Wintelre? Waar ligt dat nou weer
  zondag 28 oktober 2001 @ 02:09:47 #28
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_2018840
Stickertje op de deur

"Jehova's getuigen niet gewenst"

Probleem opgelost.

Dum de dum
pi_2018852
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2001 20:01 schreef CraZaay het volgende:
Wintelre? Waar ligt dat nou weer
Ik ken het! Het ligt in de Kempen (Brabant), waar alle plaatsnamen eindigen op -sel
Eersel, Duizel, Bladel, Netersel

en dus ook Wijntersel

Dat Wintelre is slechts de 'officiele' nederlandse naam

Tot zover Bea's boeiende bijdrage (BBB)

zondag 28 oktober 2001 @ 02:13:36 #30
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_2018863
Ik bekeer hem/haar

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
  zondag 28 oktober 2001 @ 02:16:03 #31
136 V.
Like tears in rain...
pi_2018876
Ik heb een keer op aanraden van mijn leraar Maatschappijleer het volgende gedaan:

Jehova: 'dramdramdramdramdram'
Ik: 'Neemt u de bijbel letterlijk?'
Jehova: 'Natuurlijk'
Ik: 'Leest u dan Markus 6 : 11 er even op na...

Nooit meer gezien...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 28 oktober 2001 @ 02:18:36 #32
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_2018894
"Ah, Satan had mij reeds verwittigd van uw komst. Komt u gerust even binnen, ik ben net een geit aan het offeren aan de Gehoornde"

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_2018903
Wat staat er in Marcus 6:11?
  zondag 28 oktober 2001 @ 02:21:30 #34
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_2018914
Volgens mij eenmaal meegemaakt. Maar omdat ze een aziaat zag was ze in haar poging niet zo erg opdringerig.

Mocht ik wel een opdringerig tiep tegenkomen aan de deur, dan doe ik gewoon de deur dicht. Ik ga verder geen energie aan besteden.

The Internets, I needs it..
  zondag 28 oktober 2001 @ 02:23:17 #35
136 V.
Like tears in rain...
pi_2018927
quote:
Op zondag 28 oktober 2001 02:20 schreef Beatrice het volgende:
Wat staat er in Marcus 6:11?
'...en waar men u niet ontvangt en niet naar u luistert, gaat daar weg en schudt het stof af dat onder aan uw voeten is'

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_2019095
Ik heb ze nooit aan de deur gehad. Wel 2 gasten van de mormonenkerk uit Utah. Als ik effe niets te doen heb (zovaak) dan ga ik rustig met ze lullen hoor. Ik laat ze niet mijn huis in, maar ben wel benieuwd wat ze me te vertellen hebben en wat ze drijft. Mijn ziel winnen ze toch niet, maar het lijkt me wel leuk om ze het zien te proberen.

Heb ooit een keer een deur-aan-deur verkoper een half uur aangehoord die een fietsalarm wou verkopen. Toen pas verteld dat ik geen fiets had.

pi_2019115
quote:
Op zondag 28 oktober 2001 02:23 schreef Verbal het volgende:
'...en waar men u niet ontvangt en niet naar u luistert, gaat daar weg en schudt het stof af dat onder aan uw voeten is'

Bij mij bellen ze nooit aan (ben ook wel weinig thuis), maar mijn vader zei altijd gewoon: "wij hebben ons eigen geloof" en dat was afdoende
Eigenlijk totaal geen probleem dus

zondag 28 oktober 2001 @ 02:08:40 #38
17131 ODOL
's Ochtends op z'n b
pi_2019356
Ik ruk me altijd gelijk flink af als ze beginnen te zemelen over God en zo.

Gelijk afgelopen...echt waar

Stem voor Leefbaar Fok! met als lijsttrekker Witchfynder.
  Redactie Frontpage zondag 28 oktober 2001 @ 03:38:17 #39
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_2019864
quote:
Nee, dat zijn grefo's of Cocksen! Oftewel, mensen met zwarte kousen en een rok. Zo'n sticker vind je meestal terug achterop een ouwe Volvo 340, waarin je altijd een WC-rol met gehaakt mutsje op de hoedenplank vindt...

Oja, zelf had ik es een clubje Jehova's aan de deur. Ik vond het wel interessant, ik had toch niks te doen. Was een oud mannetje met een jonge meid. Mooie meid, dat wel. MEt een rok aan, zonde dat ze Jehova is. Maar goed, ze beloofden nog es terug te komen. Helaas, nooit meer wat van gehoord! En die Vuurtoren van hun is met de oud papierman meegegaan...

Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_2020403
Ik maak meestal wel een praatje met ze. Voor hun geloof zijn ze verplicht een x aantal uren per week aan evangelisatie te doen. En ach, als ik de tijd heb, wil ik ze best helpen om die uren bij elkaar te schrapen. Op zich best wel veel ontzag voor ze, dat ze zoveel tijd aan hun overtuiging besteden.
Maar ze moeten niet lastig gaan doen of zo, dan gaat resoluut de deur dicht.
Er komt hier nu al een jaar of 6 eens in de 2 maanden of zo dezelfde jehova's aan de deur, en daar valt best goed mee te praten.

Pas wel weer nieuwe jehova's, maar die waren zo weg toen ik vertelde dat ze in iemand anders wijk liepen, en dat ik met die jehova's altijd een praatje maakte.

Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  zondag 28 oktober 2001 @ 09:42:41 #41
17619 Dave-Trivia
_/¯\_/¯\_/®«
pi_2020409
ik doe het klepje van de brievenbus open en zeg:
"wij kopen niet aan de deur, en we willen ook niet bekeerd worden"
it ain't much if it ain't dutch
pi_2020419
ik sta inmiddels op de zwarte lijst errug handig, toen ik nog bij mijn ouders woonde had ik ook al geregeld dat ik op de zwarte lijst stond. Een man van het bedrijf waar ik werkte die was ook jehova en aan hem heb ik het gevraagd...

Nu ik hier woon was ik zelf dus van die lijst af dus kregen we weer "visite". Mijn vriendin doet de deur open en ik hoorde al zoiets 'verlichtends' waarop ik spontaan per ongeluk mijn teen stootte en in een redelijke vloekserenade uitbarstte... Vervolgens liep ik richting deur en terwijl ze nogal beduusd keken en hun mond open deden om iets te zeggen trapte ik heel subtiel de deur dicht... tot nu toe geen last meer gehad

Maat van me had ook een keer jehova's aan de deur. Dat waren nog van die echte ouderwetse die hun poot tussen de deur zetten zodat je de deur niet dicht kan doen (als ze dat bij mij doen vraag ik eerst 2x vriendelijk of ze hun poot weg willen halen en anders klaag ik ze aan wegens huisvredebreuk )

Maar iig, die vent had dus zijn poot tussen de deur maar zijn pech was dat het een zware eikehouten deur was. Mijn maat geeft die deur dus een flinke zwieperd met als gevolg dat er wat kraakte... en dat was niet de deur. Jehova had 2 gebroken tenen

Heerlijk om af te reageren af en toe

pi_2020438
Ik zeg altijd: "Kniel voor mij mijn kinderen!!!" Jullie hebben je GOD gevonden! Maar deze GOD vind het niet prettig dat jullie hier zijn, gaat heen!

En dan worden ze boos, dus gaan we slaan en schoppen enzo.. Ik mag dat wel, maar ze komen al een tijdje niet meer.

Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
  † In Memoriam † zondag 28 oktober 2001 @ 09:59:03 #44
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_2020475
Als er zo'n in jaren 60 kleding gehuld ploegje aan komt lopen, met meestal een zwik kinderen in hun kielzog, weet ik al hoe laat het is. Dan heb ik ze in gedachten al afgepoeierd nog voordat ik de deur open doe. Hoewel ik redelijk zachtaardig ben, en het goed voor heb met vrijwel iedereen, kost het me meestal nog geen 5 seconden om ze af te wimpelen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 28 oktober 2001 @ 10:11:26 #45
2661 KWAKje
in dr eendje of als Hekje
pi_2020512
op inhoudelijke argumenten winnen vinnik t mooist

eens een keer zo'n keurige meneer aan de deur gehad. hij stak een verhaal af over dat t slecht gaat met de aarde, het milieu, de mensen, de kloof tussen Noord en Zuid, de toekomst (en nog wat van die thema's). en ja ik kon al zijn zorgen beamen (en zelfs met hem delen). dus we waren het errug eens met elkaar en toch voelde hij een enorme afstand. vonnik wel slim opgemerkt en idd hij ging weg toen ik zei dat ik die problemen *zelf* probeer op te lossen en dus *zonder de hulp van god*.

tegenwoordig heb ik zo'n ja/nee-sticker; geen ongeadresseerde reclame, wel lokale krantjes

" 'n stukkie van 'n bloemkool is ok weer'n bloemkooltie op zich"
pi_2020522
Gewoon zeggen dat je niet geïnteresseerd bent. Gaan ze vanz elf wel weg. Zo niet, bel je de politie vanwege huisvredebreuk.
Ik bezorg al uw posts aan de FOK!server!
pi_2020558
quote:
Op zondag 28 oktober 2001 10:13 schreef PostManBart het volgende:
Gewoon zeggen dat je niet geïnteresseerd bent. Gaan ze vanz elf wel weg. Zo niet, bel je de politie vanwege huisvredebreuk.
je moet ze eerst 2x melden dat ze niet gewenst zijn. Dan pas zou je de cops kunnen bellen...
  zondag 28 oktober 2001 @ 10:39:39 #48
12426 R.Brunswijk
Loud pipes save lives!
pi_2020668
Ze komen bij mij zelden of nooit langs.

Er stond ooit een Jehova bij mij aan de deur. Een bloedmooie meid.
Ik heb haar laten praten en op een gegeven moment kregen we het over zonden.

Ik heb haar toen flink laten nadenken toen ik zei dat ik het doodzonde vond dat zij een Jehova's getuige was.
Ze werd tamelijk rood en het gesprek werd tamelijk snel beeindigd. Ik heb ze nooit meer gezien.

De mening van een Moslim heet geloofsovertuiging. De mening van een Nederlander heet racisme...
pi_2020726
Ze komen hier nooit langs, ik denk dat ze sowieso wel studentenhuize mijden (meiden?)

Maar toen ik nog in Haarlem woonde zag ik zel wel eens ja.. Ik maakte gewoon een praatje met ze, en soms was dat best leuk. Ik vind het erg minder om die mensen onbeschoft te behandelen, ze doen gewoon iets waar ze in geloven (letterlijk en figuurlijk), dus wie ben ik om ze dat te verbieden. Alleen als er 10 kids bij huppelen vind ik het altijd wel zielig...

Maar, het zijn gewoon mensen, dus behandel ik ze ook zo!

I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
  † In Memoriam † zondag 28 oktober 2001 @ 11:05:43 #50
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_2020840
Jaren geleden waren ze er een keer.

Gezegd dat ik communist ben, waren ze gelijk weg.
Als je zegt dat je de duivel bent, dat geloven ze niet, maar communist

The future is after you
pi_2020852
Als ik beneden zit aankijken door het raam en de radio harder zetten.
Blijven ze staan, zwaai bewegingen maken, blijven ze bellen de bel eruit trekken, gaan ze dan kloppen naar buiten gaan met een emmer water om te vragen of ze de ramen willen schoonmaken en als ze dat weigeren dreigen over ze heen te donderen.

Maar dat is pas sinds ze een paar keer hun voet tussen de voordeur gezet hebben. Oja, roepen dat je Atheist bent of Statan worshipper bent helpt ook wel.

zondag 28 oktober 2001 @ 11:34:36 #52
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2021045
ook erg zijn die Hara Krisnha gasten die dan in kleden gehuld op hun sandalen over de Kalverstraat lopen.. en maar zingen en maar Tambourijn spelen... Op ze gaan dan die hele Kalverstraat hermetisch afsluiten. je kan geen kant meer op of je moet wel langs van die gasten.

"Meneer heeft u misschien de tijd..."
-Nee
"Nou, dat kotm dan goed uit, want .. blablablagodgelul enzo."

Zucht.. wordt je toch moe van, mensen die niet luisteren en hun godsverhaaltje persee aan iedere voorbijganger willen laten horen..

pi_2021270
Als er een Iehova (geen J ) Aanbeld dan maak je open en scheld je hem de huid vol en haal je er meteen alle sektes en religies bij... dat scheld een stuk makelijker... vervolgens gooi je de deur dicht met een luide knal.

Maar serieus... zeg dat je wat beters te doen hebt dan naar hun geblaat te luisteren... is de snelste en de duidelijkste manier.

Vampier

Free people own guns! Slaves do not!
  zondag 28 oktober 2001 @ 12:08:31 #54
8447 B.e.e.r
in de wolken....
pi_2021345
Wat ik hier allemaal lees voor afwimpel methoden, ik lach me rot.
Ik kom u God brengen?? haha.. We zijn geen pakket dienst ofzo.
Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, en ik kom al een hele tijd bij mensen aan de deur.

Niet om ze lastig te vallen, maar gewoon om dat te doen wat in deze tijd nodig is, namelijk iedereen op de hoogte te stellen van God's belofte. (Mattheus 24:3-14)

En opdringen is er niet bij, iedereen mag z'n eigen opvatting, mening of wat ook hebben. Dan gaan we gewoon weer verder, no problem. (Ja okay, ik weet dat er mensen zijn die nog ff blijven doorpraten, maargoed, alle mensen zijn nou eenmaal anders.)

Trouwens, zo'n onwijze ramp is het ook niet om ons aan de deur te krijgen hoor, ik kan me wel ergere dingen voorstellen. Maargoed anyway.
Van ons zul je weinig last hebben verder, want we zijn zo neutraal als maar zijn kan, voeren geen oorlogen, bemoeien ons niet met politiek, zullen nooit aanslagen plegen of wat ook.

Al eeuwen proberen mensen er wat van te maken hier op aarde, nou we doen 't lekker goed hoor, 't wordt al steeds beter zie ik als ik te TV aanzet.
Good job mensen, petje af!

We zijn alleen op zoek naar mensen die een oplossing willen. Ben je daar niet in geïntereseerd, zeg je gewoon "Prettige dag nog" en doet de deur weer dicht.
Iedereen blij

Misschien is het beter om iets niet te hebben [br] Dan om het gelijk alweer kwijt te zijn
  zondag 28 oktober 2001 @ 12:17:21 #55
17205 Profesor
I have a dream!
pi_2021435
Sinds wij een hond hebben nooit meer problemen gehad..(gelijk ook van die bemoeizuchtige buurvrouw af )

Maar zat laatst een heel mooi meisje tussen..zonde

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
  zondag 28 oktober 2001 @ 12:25:22 #56
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_2021486
quote:
Op zondag 28 oktober 2001 02:11 schreef Beatrice het volgende:

[..]

Ik ken het! Het ligt in de Kempen (Brabant), waar alle plaatsnamen eindigen op -sel
Eersel, Duizel, Bladel, Netersel

en dus ook Wijntersel

Dat Wintelre is slechts de 'officiele' nederlandse naam

Tot zover Bea's boeiende bijdrage (BBB)

Dank u!

Eigenlijk was het een inside joke (want ik werk al 3 jaar in Wintelre ), maar toch bedankt voor je kloppende uitleg!

pi_2021804
maar kan iemand nou ff die mp3 online gooien?
<a href="https://warmtebeeldcamera-breda.nl" rel="nofollow" target="_blank">Warmtebeeld (FLIR) camera lenen?</a>
pi_2021825
meestal laat ik ze uitpraten en zeg dan dat ik geen interesse heb

(alleen in een goeie bui)

zondag 28 oktober 2001 @ 13:12:41 #59
16588 MainFrame
Volvo V50 2.0D
pi_2021882
Meestal heb ik gewoon wat anders te doen doe ik de deur open zeg dat ik geen interesse heb en doe de deur weer dicht..ga ook niet wachten op een antwoord want die zijn toch niet interessant.

Volgens mij de meest effectieve oplossing

zondag 28 oktober 2001 @ 13:53:47 #60
8517 Tsjettel
Self-made man
pi_2022240
Bordje:

"Jehova's niet aanbellen:
Wij mogen uitslapen van God"

zondag 28 oktober 2001 @ 14:08:39 #61
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_2022393
Diverse malen aan de deur gehad en ze gezegd dat ik een ander geloof heb (een kepel op het hoofd wil dit nog wel eens bekrachtigen), dat praten weinig zin heeft omdat onze ideeën niet met elkaar overeenkomen. Dat ik niet geïnteresseerd ben in hun blaadje omdat ik het toch niet zal lezen. Prettige dag en hopelijk bij een ander meer succes.

Een keer in Delft een discussie aangegaan (wij, een groepje Joodse studenten, zij, een groepje Getuigen-studenten), of ik over mijn zonden nadacht. Dat was precies in een periode van het Joodse jaar dat introspectie en inkeer tot de hoofdthema's behoort, en kon dus bevestigend antwoorden. Hierdoor al enigszins van zijn stuk gebracht, begon deze jongen zijn verhaal af te draaien, dat Jezus je zonden op zich neemt etc. Ik heb hem gezegd dat ik dat nogal makkelijk vond, dat bij ons iedereen voor zijn eigen daden verantwoordelijk is.

Na nog wat gebazel kwam hij met de stelling dat zij zich aan de Bijbel hielden. Interessante stelling. Mijn vraag: "Hoe zit het dan met de besnijdenis?" werd beantwoord met: "Het gaat erom of je in je hart besneden bent." Mijn reactie: "Er staat toch duidelijk geschreven waar besneden moet worden, en dat is niet het hart."

Deze discussie ging zo door (zo nu en dan werd hij onderbroken door een meisje uit zijn groep, die vond dat wij toch ook wel interessante dingen te vertellen hadden en dat hij misschien ook eens daarnaar moest luisteren), totdat hij vroeg: "Zou je met homo's, kinderverkrachters en moordenaars aan een tafel zitten eten?", duidelijk een "nee" als antwoord verwachtend. Voordat ik kon zeggen dat ik deze categoriën toch niet direct in een adem zou noemen, kwam een vriend van mij met de tegenvraag: "Waren dit niet juist de mensen met wie Jezus aan een tafel zat te eten?"

Einde discussie.

We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  zondag 28 oktober 2001 @ 14:13:48 #62
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_2022443
quote:
Op zondag 28 oktober 2001 14:08 schreef SilkTie het volgende:
Deze discussie ging zo door totdat hij vroeg: "Zou je met homo's, kinderverkrachters en moordenaars aan een tafel zitten eten?", duidelijk een "nee" als antwoord verwachtend. Voordat ik kon zeggen dat ik deze categoriën toch niet direct in een adem zou noemen, kwam een vriend van mij met de tegenvraag: "Waren dit niet juist de mensen met wie Jezus aan een tafel zat te eten?"

Leuke anekdote

FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 oktober 2001 @ 14:22:14 #63
862 Arcee
Look closer
pi_2022526
quote:
Hoe pakken jullie dat nou precies aan, als je er zoëen aan de deur krijgt?
Ik ga gewoon in discussie. Graag zelfs. Ook met van die types die je in de stad aanspreken. Ik sta altijd weer versteld van de vastberadenheid van die lui en hoe indringend ze hun praatje verkopen. En de zinsloosheid ervan vooral.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_2024481
quote:
Op zondag 28 oktober 2001 12:25 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Dank u!

Eigenlijk was het een inside joke (want ik werk al 3 jaar in Wintelre ), maar toch bedankt voor je kloppende uitleg!

Grappenmaker...
pi_2024534
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2001 15:43 schreef SilverSpirit het volgende:
Ik vertel ze over mijn eigen geloof. Zijn ze binnen een seconde al weg.
During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
  zondag 28 oktober 2001 @ 20:13:08 #66
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_2025711
"geen interesse, mevrouw/meneer, dank u wel"
*deur dicht*
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_2025730
bij ons (op texel) leggen ze een lijst aan van mensen die niet geinteresseerd zijn.
als je een keer goed duidelijk maakt dat je absoluut geen interesse hebt (op een nette manier) dan komen ze hier niet meer. ik vind dat een goede manier van hun.
pi_2025737
Ik laat ze gewoon bellen. Kijk meestal eerst wie er voor de deur staat...
En die Hare krishna types in de Kalverstraat / Hoog Catharijne negeer ik altijd...
pi_2025757
"Aan de deur wordt niet verkocht."

Net zoals de mensen die je op straat aanschieten:
"Mag ik u wat vragen?" antwoorden met "Nee, dat mag u niet"

Duidelijk en eerlijk.

zondag 28 oktober 2001 @ 22:18:32 #70
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_2027149
quote:
Vandaag kwam er weer eentje. Zucht. Stond zo'n overenthousiast vrouwtje me in de deuropening met van die grote, opengesperde ogen aan te kijken. 'Mag ik even binnenkomen?'
"Mag ik jou dan even binnendringen?" Als antwoord geven.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_2027341
Smijt je de duur zo hard als je kan dicht op het moment dat hij/zij binnen wil komen.

(edit: kan natuurlijk ook zij zijn )

pi_2027384
Ondanks dat ik 200 meter van een Jehova kerk woon krijg ik ze nooit aan de deur.. wel spreken ze me vaak aan op straat " Houdt u van lezen meneer? " (drukken meteen een foldertje in je hand) Meestal neem ik het foldertje aan en loop meteen door.. (daarna zien ze hun foldertje getransformeerd tot vliegtuigje weer langsvliegen )
pi_2027413
Hangt van mijn stemming en van de omstandigheden af.
Stel dat alles goed gaat, dan laat ik ze binnen en maak ik er een praatje mee.
Als ze dan vragen of ze terug mogen komen over een week ofzo, dan mag dat van mij.
Of ik thuis ben is een tweede, maar als ik er dan wel ben praat ik weer met ze en laat ze dan weten geen verdere interesse te hebben.
  FOK!fossiel maandag 29 oktober 2001 @ 01:23:07 #74
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_2028864
*zucht*

Waarom ben ik dan nooit thuis...

quote:
Op zondag 28 oktober 2001 14:22 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik ga gewoon in discussie. Graag zelfs. Ook met van die types die je in de stad aanspreken. Ik sta altijd weer versteld van de vastberadenheid van die lui en hoe indringend ze hun praatje verkopen. En de zinsloosheid ervan vooral.
Idd, ik praat meestal ook wel mee. Laatst eentje over een of ander muziek gebeuren wat je dan elke maand opgestuurd kreeg. Wat voor een muziek ik leuk vond...maarja, de laatste vraag na 5min (ofzo?) was of ik ewl eens muziek kocht en wel geintresseerd was... Mja, kvond het ook zo sneu om te zeggen dat ik 5200 nr's op mijn computer heb dus we (ik was met mijn vriendin) zeiden dat we maar niet geintresseerd waren...
Meestal vind ik dat trouwens best wel sneu om te zeggen. Hebben ze een heel verhaal verteld vrolijk en spontaan, heb je geen intresse...maarja, ik ga ook geen ja zeggen...

Of net zoals zo'n enquete/whatever geval (ik ga zo wel een beetje offtopic). Ging vijf minuten brallen over weet ik veel wat... Eind van het verhaal, 'bent u geintresserd?'..... Nou....volgens mij moet u daarvoor mijn vader hebben en die heeft geen intresse.
Gelukkig vragen ze nu meestal of ik boven de 18 ben

Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 29 oktober 2001 @ 01:27:07 #75
862 Arcee
Look closer
pi_2028892
quote:
Op maandag 29 oktober 2001 01:23 schreef RemCow het volgende:
*zucht*

Waarom ben ik dan nooit thuis...

Ja, vroeg ik me ook al af...
quote:
Idd, ik praat meestal ook wel mee.
Ik doelde eik specifiek op de Jehova-achtige types...
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_2029209
Bij ons in de buurt zie je ze vaak genoeg rondstruinen op hun "kruistocht" naar nieuwe zieltjes. Zo hebben ze bij ons meerdere keren aangebeld, maar we hebben nooit open gedaan. Dit zat ze waarschijnlijk zo hoog dat ze besloten een briefje in de bus te gooien met de mededeling dat ze ons gaarne wilde spreken, zodat ze uit konden wijden over hun geloofsbeleving. Hier werd ik zo pissig van dat ik die brief linea recta terug heb gegooid in de brievenbus van de afzender met de mededeling dat ze die brief maar beter ergens anders in kon proppen.. Sindsdien nooit meer wat van gehoord.

Ik vind het best dat mensen hun enthousiasme en geestdriftigheid willen uitdragen naar anderen toe, maar dan wel op zo'n manier dat je de mensen die je aanspreekt in hun waarde laat en je jezelf dus niet loopt op te dringen. Het schijnt zelfs zo te zijn dat de JG. hele lijsten met namen en adressen hebben waarop precies staat wie wel en wie niet benaderd zijn om er zo voor te zorgen dat niemand overgeslagen wordt. Het blijft een dubieuze toestand, die JG.

maandag 29 oktober 2001 @ 03:39:27 #77
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_2029288
blaadje over het heelal nam een huisgenoot aan, zat er hee lsneaky nog een blaadje in verstopt.

HEeft één van uw huisgenoten nog zin met ons te praten
- nou ik zal het even vragen, ik stond 3 meter verderop in de keuken met te bescheuren van het lachen en maakte hem duidelijk dat ie dat niet moest proberen.

Ik had al een kutbui en ben dan behoorlijk in staat enkele dingen uit dit topic werkelijk toe te passen.

Maar goed, hier 1 keer per jaar.
thuis bij me ouders ook zoiets.

hardnekkig lui, dat wel.

O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
  maandag 29 oktober 2001 @ 10:43:08 #78
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_2029995
Hier durven ze volgens mij niet te komen, behoorlijk zinloos ook, 95% is moslim Maar bij mn oude huis kwamen ze gemiddeld 2x per week, en dan moest ik altijd net weg of ging de telefoon
For great justice!
  maandag 29 oktober 2001 @ 10:48:18 #79
11303 Ester
Blije oud-bie
pi_2030023
Ik vertel ze gewoon dat ik samen woon en níet getrouwd ben én dat we ook nog een seen kleine lummel rond hebben lopen én dan laat ik ons zoontje naar de deur komen (mét zijn duivelshoorntjes van de kermis op zijn hoofdje) en als ze dan nog niet opgeven dan vrag ik ze binnen om even naar mijn SM kamer te komen kijken..............

Óf ik doe gewoon de deur niet open terwijl ik voor het raam mijn kopje koffie drink.

Mijn vriend vindt mij een wervelstorm
  FOK!fossiel maandag 29 oktober 2001 @ 14:10:50 #80
10 RemCOW
pi_2031885
quote:
Op maandag 29 oktober 2001 01:27 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik doelde eik specifiek op de Jehova-achtige types...
Ohw nouja. De 'normale' mensen die iets proberen 'aan te smeren' zijn ook wel grappig hoor
pi_2032116
Vroeger ben ik een aantal keren in discussie gegaan met ze maar dat heeft weinig zin. Ook al heb je goede argumenten en schop je de hunne omver, ze blijven gewoon doorblaten zonder er aandacht aan te besteden. Nu bespaar ik me de moeite en negeer ik ze. Ik heb verder geen last van ze. Ze doen niemand kwaad, ze zullen je van hun eigen gelijk proberen te overtuigen, maar als je dat als "opdringen" ziet is er ook iets mis met jou. Je laat je toch niks opdringen, als je ook maar een beetje sterk in je schoenen staat? Gewoon duidelijk zijn, zonder onbeleefd te worden, dan komt de boodschap heus wel over hoor. Dat ze het toch proberen je te overtuigen kan ik ze eigenlijk niet eens kwalijk nemen. Ze weten niet beter, ze zijn geindoctrineerd. Ze geloven allemaal heilig in hun zaak, maar ze komen er nog wel achter wat voor rotsecte de JG eigenlijk in werkelijkheid is. Een grote hypocriete bende is het, losjes gebaseerd op de bijbel, maar doordrenkt van leugens en chantagepraktijken.
Unox, the worst operating system.
  maandag 29 oktober 2001 @ 15:32:17 #82
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_2032668
Is heel gek, maar ze komen hier sinds een tijdje niet meer langs. Vraag me af hoe dat komt.
Als je niet lacht, ben je dood.
  FOK!fossiel maandag 29 oktober 2001 @ 16:51:00 #83
10 RemCOW
pi_2033632
quote:
Op maandag 29 oktober 2001 14:10 schreef RemCow het volgende:

[..]

Ohw nouja. De 'normale' mensen die iets proberen 'aan te smeren' zijn ook wel grappig hoor

Bedenk ik me opeens, de 'niet-normale' mensen kom ik nooit tegen op straat... Ja ok behalve zwervers die een guldentje willen ofzo maarja, dat is haast vrij normaal }(
  maandag 29 oktober 2001 @ 17:42:46 #84
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_2034094
Hier komen ze 1x per jaar de gehandicapte medemens lastig vallen makkelijke prooien denken ze Hou t altijd vriendelijk de eerste keer dat ze kwamen sinds ik op mezelf woon binnen laten komen blablabla sta voor veel dingen open maar sluit me echt niet aan bij een geloof boekie aangenomen bekeken en heel snel bij oud papier gegooit had toen nieteens meteen door dat ze jehova's waren noemden zich ook anders in dat boekie. Gellukig is een paar keer geen interesse daarna voldoende geweest
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_2034215
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2001 16:04 schreef Vork het volgende:

Ok, dit keer was de boodschap in een keer overgekomen, toen vervolge ze nog met een laatste vraag, of ik me niet afvroeg hoe het heelal, dit alles is ontstaan. Ik heb gewoon gezegd: "Nee, en dat interesseert me ook geen ene bal"

Dit zou voor mij hèt moment geweest zijn om een discussie aan te snijden met ze

Heerlijk babbelen over de oerknal enzo. Beetje E=mc2 ertegenaan en gaan met die banaan!

Maar meestal heb ik ze voor die tijd al afgewimpelt

Gewoon snoeihard zeggen dat je streng katholiek bent opgevoed en iedere zondag naar de kerk gaat en dat het het ware geloof is.

En anders duw je gewoon de deur dicht..

1 keer,wel sneaky, hadden ze de knappe dochter ingeschakeld toen ging het bijna mis...

maandag 29 oktober 2001 @ 21:37:51 #86
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_2036274
quote:
Op maandag 29 oktober 2001 17:56 schreef Tardis het volgende:
1 keer,wel sneaky, hadden ze de knappe dochter ingeschakeld toen ging het bijna mis...
"Ah, u komt mijn escortdame brengen. Mooi. Nu of na afloop afrekenen?"
The Internets, I needs it..
pi_2036643
quote:
Op maandag 29 oktober 2001 21:37 schreef Dr_Crouton het volgende:

[..]

*noteert*

maandag 29 oktober 2001 @ 22:12:56 #88
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2036677
quote:
Op maandag 29 oktober 2001 17:56 schreef Tardis het volgende:
-verhaal-
Ik laat die mensen gewoon in hun waarde, ze mogen hun vragen stellen, alleen hoeven ze geen zinnig antwoord te verwachten. Ik heb er geen zin in en dus geef ik een antwoord waar ze gewoon helemaal niets meer kunnen. Sterft t gesprek vanzelf wel af.
  woensdag 31 oktober 2001 @ 10:58:44 #89
2432 Nimue
keep your magic
pi_2047061
quote:
Op maandag 29 oktober 2001 21:37 schreef Dr_Crouton het volgende:
Die is briljant!!!! Die ga ik ook toepassen, de volgende keer (maakt niet uit of het een man of een vrouw is).
Geweldig!
It takes all sorts to make the world (Keri Hulme, The bone people)
pi_2047109
crackmonkeys standaard afhandeling van ongewenst voordeurbezoek, aslmede telèfoon"enquetes" en telefoonverkoopouwehoerpraat

*doodse stilte*

*klik*

pi_2047123
* Roonaan weigert beleefd te luisteren en hoopt dat ze snel weggaan. Vriendelijk doch resoluut
pi_2047141
Wat een kennis van mij gebeurt is :
Jehova's bellen elke zondagochtend aan.
Normaal gesproken doet haar onderbuurvrouw open, maar aangezien die kennis van mij net als ik een heks is mocht zij die keer opendoen.

"Goedemorgen."
"Goedemorgen."
"Gelooft u in God?"
"Ja, en ook in de Godin"
"Mag ik vragen waar u dan in gelooft?"
"Ja hoor. Ik ben Heks"
*verstomd naar achter springend* "Weet u dat zeker?"
"Jazeker, maar komt u binnen"

Zijn vervolgens weggerend en nooit meer teruggekomen

woensdag 31 oktober 2001 @ 11:44:48 #93
8515 galadriel
Ik denk van ook!
pi_2047541
quote:
Op maandag 29 oktober 2001 14:38 schreef Schorpioen het volgende:... Ze weten niet beter, ze zijn geindoctrineerd. Ze geloven allemaal heilig in hun zaak, maar ze komen er nog wel achter wat voor rotsecte de JG eigenlijk in werkelijkheid is. Een grote hypocriete bende is het, losjes gebaseerd op de bijbel, maar doordrenkt van leugens en chantagepraktijken.
Zow, jij hebt er een hele studie van gemaakt hoor ik? -NOT-
Ik snap niet wat er zo geweldig aan is om de deur voor de neus van een getuige dicht te slaan.
Ik denk trouwens ook dat de helft van de reacties die hier staat verzonnen zijn, magoed..

Persoonlijk doet het mij niet echt wat als dat gebeurt.
En dan pas ik inderdaad toe wat er in Markus staat. Als mensen niet willen luisteren, wat heeft het dan voor zin om je er druk om te maken?

Iedereen heeft zijn eigen vrije wil, en als je niet wil luisteren naar wat een ander te vertellen heeft.. zelf weten.

Waarom hebben jullie zo weinig respect voor Jehovah's Getuigen?
Ze proberen zo goed mogelijk volgens de bijbel(se maatstaven) te leven. En in de bijbel wordt geboden dat het goede nieuws van het koninkrijk gepredikt moet worden.
Vandaar dat je ze regelmatig ziet lopen. Ze doen naar wat God heeft opgetekent in de bijbel.

pi_2047621
quote:
Op woensdag 31 oktober 2001 11:44 schreef galadriel het volgende:

[..]

bla bla bla bla bla

staat er dan ook toevallig ergens in de bijbel"gij zult het gewoon blijven proberen en komt de volgende week terug" ?

Nee is nee. Nee is niet misschien volgende week wel.

overigens heb ik ook nog nooit meegemaakt dat er voeten tussen m`n voordeur geschoven werden.

pi_2047679
quote:

[..]
Ze proberen zo goed mogelijk volgens de bijbel(se maatstaven) te leven. En in de bijbel wordt geboden dat het goede nieuws van het koninkrijk gepredikt moet worden.
Vandaar dat je ze regelmatig ziet lopen. Ze doen naar wat God heeft opgetekent in de bijbel.

Even voor de duidelijkheid, ik zou het anders aanpakken dan die kennis van me, ik zou ze eerst binnenlaten en het dan vertellen... misschien krijg ik dan nog een leuke discussie
  woensdag 31 oktober 2001 @ 12:01:32 #96
9934 Hiroller
Just rollin' around
pi_2047707
Bel gaat. Doe de deur open. Kan ik u inetresseren in bla bla bla... Dank u wel, geen interesse... Mag ik u dan misschien tijdschrift doen toekomen? Dat mag, prettige dag nog verder... Deur dicht. Kost me over het algemeen slechts 2 minuten.
High Roller$ creating their own DE9; DEMO "2003: A SPACED ODYSSEY" FINALLY RELEASED!: http://surf.to/highrollers
  woensdag 31 oktober 2001 @ 12:04:20 #97
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_2047730
quote:

[..]

Nee dat doordrammen van hen getuigt van respect.
pi_2047746
Dan zeg ik 'Sorry ik geloof niet en ik sta te koken. Succes!'
Jusqu'ici tout va bien...
  woensdag 31 oktober 2001 @ 12:12:45 #99
8515 galadriel
Ik denk van ook!
pi_2047816
quote:
Op woensdag 31 oktober 2001 11:52 schreef crackmonkey het volgende:

[..]

staat er dan ook toevallig ergens in de bijbel"gij zult het gewoon blijven proberen en komt de volgende week terug" ?

Nee is nee. Nee is niet misschien volgende week wel.

overigens heb ik ook nog nooit meegemaakt dat er voeten tussen m`n voordeur geschoven werden.

Dat ze iedere week bij je aan de deur staan lijkt me erg onwaarschijnlijk, vooral als je gezegd heb dat je geen interesse hebt.

De reden dat getuigen steeds terugkomen is dat mensen veranderen. Wat vaak gebeurt, is dat er iets gebeurt in het leven van mensen, waardoor ze na gaan denken.
Een vraag die bijvoorbeeld vaak gesteld wordt is: Waarom laat God lijden toe?

Sommigen gaan pas over zo'n vraag nadenken als er iets ingrijpends in hun leven gebeurt is, bijvoorbeeld de dood van een geliefde, of een gebeurtenis zoals de aanslag in Amerika.

Jehovah's getuigen kunnen zulke vragen aan de hand van de bijbel beantwoorden.

Heb jij nooit gehad dat je mening over bepaalde dingen veranderde?

pi_2047920
quote:

[..]

Zow, jij hebt er een hele studie van gemaakt hoor ik? -NOT-
Ik snap niet wat er zo geweldig aan is om de deur voor de neus van een getuige dicht te slaan.
Ik denk trouwens ook dat de helft van de reacties die hier staat verzonnen zijn, magoed..

Persoonlijk doet het mij niet echt wat als dat gebeurt.
En dan pas ik inderdaad toe wat er in Markus staat. Als mensen niet willen luisteren, wat heeft het dan voor zin om je er druk om te maken?

Iedereen heeft zijn eigen vrije wil, en als je niet wil luisteren naar wat een ander te vertellen heeft.. zelf weten.

Kan hieruit opmaken dat jij een Johova getuige bent?? Zo ja mag je wel op internet want wat ik heb begrepen zijn tv's / radio's niet toegestaan. Op de middelbare school zat er namelijk een meid in de klas die jehova was en iedere keer als er video gedraait ging worden ging zij de klas uit!
  woensdag 31 oktober 2001 @ 12:25:09 #101
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_2047928
Heeft iemand trouwens wel eens mormonen aan de deur gehad? Die zijn nog erger
pi_2047941
Gelukkig nog nooit mormonen aan de deur gehad en bij die andere lui zeg ik vriendelijk gedag en sla dan de deur dicht.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 31 oktober 2001 @ 12:27:18 #103
8515 galadriel
Ik denk van ook!
pi_2047950
quote:
Op woensdag 31 oktober 2001 12:23 schreef Jazz20 het volgende:

[..]

Kan hieruit opmaken dat jij een Johova getuige bent?? Zo ja mag je wel op internet want wat ik heb begrepen zijn tv's / radio's niet toegestaan. Op de middelbare school zat er namelijk een meid in de klas die jehova was en iedere keer als er video gedraait ging worden ging zij de klas uit!

Ik ben inderdaad een van Jehovah's getuigen.
Dat internet, televisie, kranten of radio verboden zijn, is echt onzin.
Ik weet niet waarom dat meisje de klas uitging als er een video gedraait werd. Dat zou je aan dat meisje moeten vragen
  woensdag 31 oktober 2001 @ 12:28:26 #104
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_2047960
quote:
Op woensdag 31 oktober 2001 12:27 schreef galadriel het volgende:

[..]

Ik weet niet waarom dat meisje de klas uitging als er een video gedraait werd. Dat zou je aan dat meisje moeten vragen

klopt het dan wel dat ze hun verjaardag niet mogen vieren?
Dat mocht een meisje bij ons uit de klas ook niet.
pi_2047978
quote:
Op woensdag 31 oktober 2001 12:27 schreef galadriel het volgende:

[..]

Dat kan dus helaas niet meer, want ik zit al een tijdje niet meer op de middelbare school. In ieder geval weer een vooroordeel van mij over Jehova's de wereld uitgeholpen
  woensdag 31 oktober 2001 @ 12:35:57 #106
13949 spauw
hans und heidi haben spass
pi_2048029
gewoon zeggen dat je homo bent en dat je vriend er even bij wil roepen omdat je wel geintereseerd bent in dat geloof
LowLands 2002......here i come
  Moderator woensdag 31 oktober 2001 @ 12:48:16 #107
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_2048155
quote:
Op woensdag 31 oktober 2001 12:12 schreef galadriel het volgende:

[..]
...
...

Bedoel je hier nou mee dat getuigen de waarheid in pacht hebben ? Dat lijkt me dus niet. Het is gewoon hun interpretatie van de bijbel. Andere mensen leggen dingen weer anders uit. Daar komt bij dat Getuigen (samen met ook wel mensen die andere religies aanhangen) totaal geen andere insteek willen horen. Ze staan niet open voor andere theorien. Ik bijvoorbeeld geloof absoluut niet dat God alles heeft geschapen. Nu weet ik natuurlijk niet of de de theorie van de oerknal een juiste is, maar als ik dan moest kiezen zou ik wel voor de oerknaltheorie kiezen. Daar moet je bij Getuigen niet mee aankomen. Andere mensen dan proberen aan de deur hun visie op te dringen vind ik storend en getuigt ook van een gebrek aan respect voor de mensen waar ze bij aan de deur staan.
Begrijp me goed !! Ik heb NIETS tegen Getuigen, alleen tegen de manier waarop ze leden proberen te 'werven'. Goed, misschien proberen mensen die van andere religies dit ook wel op dezelfde manier, maar dat heb ik nog niet meegemaakt en het onderwerp is hier ook Jehovea's Getuigen.

CoolGuy

Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 31 oktober 2001 @ 12:56:13 #108
8515 galadriel
Ik denk van ook!
pi_2048247
quote:
Op woensdag 31 oktober 2001 12:28 schreef jerney het volgende:

[..]

klopt het dan wel dat ze hun verjaardag niet mogen vieren?
Dat mocht een meisje bij ons uit de klas ook niet.

Ja dat klopt wel.

Het vieren van verjaardagen heeft geen bijbelse oorsprong, en op de twee verjaardagen die in de bijbel vermeld worden wordt er allebei een moord gepleegd.
Jezus geeft ook alleen het gebod dat wij zijn dood moeten herdenken, niet zijn geboorte.

Bovendien zegt M'Clintock en Strongs Cyclopaedia (1882, Deel I, blz. 817) dat de joden "het vieren van verjaardagen als een onderdeel van afgodenaanbidding beschouwden..., en dit waarschijnlijk wegens de afgodische riten ter ere van degenen die als de beschermgoden werden beschouwd van de dag waarop de persoon was geboren".

Hier willen Jehovah's getuigen absoluut niets mee te maken hebben!

Er is trouwens niets op tegen om op andere tijden voor gezellige omgang met familie en vrienden bijeen te komen.
Pred. 3:12, 13: "Er [is] voor hen niets beters . . . dan zich te verheugen en goed te doen tijdens zijn leven; en ook dat ieder mens eet en inderdaad drinkt en het goede ziet voor al zijn harde werk. Het is de gave Gods."

Moderator woensdag 31 oktober 2001 @ 13:05:46 #109
16180 crew  CoolGuy
pi_2048368
quote:
Op woensdag 31 oktober 2001 12:56 schreef galadriel het volgende:

[..]
Bovendien zegt M'Clintock en Strongs Cyclopaedia (1882, Deel I, blz. 817) dat de joden "het vieren van verjaardagen als een onderdeel van afgodenaanbidding beschouwden..., en dit waarschijnlijk wegens de afgodische riten ter ere van degenen die als de beschermgoden werden beschouwd van de dag waarop de persoon was geboren".

Hier willen Jehovah's getuigen absoluut niets mee te maken hebben!

Hier concludeer ik dus uit dat zij hun verjaardag niet vieren, en als jij een Getuige bent jij dus ook niet ? Omdat een viering van de dag waarop jij op de wereld kwam door 'jullie' gezien wordt als het aanbidden van de goden die de betreffende dag beschermen waarop jij geboren bent?
Dit is maar wederom de manier waarop je het interpreteert, maar God heeft toch alle mensen geschapen, dus ook jou nietwaar? Daar komen dan geen afgoden bij kijken. Dus dan vier je die dag niet omdat dat gezien wordt als aanbidding van de afgoden. Afgoden zijn er niet, want alle mensen zijn immers kinderen van God, dus dan zou je door die dag niet te vieren, toch God te kort doen, of zie ik dit nou heel erg verkeerd Dit is trouwens niet bedoeld als flame of op enige manier verkeerd bedoeld...

CoolGuy

woensdag 31 oktober 2001 @ 13:07:59 #110
8515 galadriel
Ik denk van ook!
pi_2048403
quote:
Op woensdag 31 oktober 2001 12:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Bedoel je hier nou mee dat getuigen de waarheid in pacht hebben ? Dat lijkt me dus niet. Het is gewoon hun interpretatie van de bijbel. Andere mensen leggen dingen weer anders uit. [...]

CoolGuy

Als de getuigen niet dachten dat zij de waarheid hebben, zouden ze die dan verkondigen?

Als je zegt dat je niet zomaar alles van Jehovah's getuigen aan kan nemen, denk ik dat je daarin gelijk heb.
Maar waarom zou je het niet eens gaan vergelijken, je eigen mening naast de mening van Jehovah's getuigen leggen.

Ze zullen met je niet 'beleren', maar met je redeneren, zodat je zelf kunt bepalen of wat ze verkondigen juist is of niet.

(Oh, wat ik ook nog even wil zeggen. Niet iedereen is hetzelfde, ook niet alle getuigen. Sommigen zullen minder prettig met je omgaan dan anderen.)

Moderator woensdag 31 oktober 2001 @ 13:17:43 #111
16180 crew  CoolGuy
pi_2048490
Nou, ik denk dat als ik mijn eigen mening zou vergelijken met die van de Getuigen, er geen overeenkomsten zouden zijn. Zij gaan er (volgens mij) van uit dat de mensen door God zijn geschapen. Volgens mij is dit niet waar. Als ALLE mensen door God zijn geschapen dan stel ik mij daar iets bij voor in de zin van dat God met zijn vingers knipt en POEF daar was jij, en hij knipt nog een keer en POEF daar was ik. Nou hier geloof ik dus totaal NIET in. "Nieuwe" mensen worden nog altijd voortgebracht door bevruchting van een eicel door een zaadcel. Dat heeft mijn inziens niets te maken met een of andere tussenkomt van God. Je zou kunnen zeggen dat ik dan een Ongelovige ben, en ik denk dat dat ook wel waar is. Ik geloof niet in een God (tenminste NIET zoals die wordt uitgebeeld door bijvoorbeeld de kerk, want daar krijg ik het idee van dat God een 'persoon' is, maar dat is mijn insziens niet zo) Ik denk wel dat er 'iets' is, maar of dit nou God is...ik weet het niet...ligt er natuurlijk weer aan hoe mensen God interpreteren...ik ben dus van mening dat er niet een God is...
Dat ik dit zeg is wederom niet bedoeld om mensen voor het hoofd te stoten/beledigen, maar dit is gewoon mijn eigen mening.

CoolGuy

pi_2048524
Ach vroeger kwamen ze wel eens aan de deur ..

En inderdaad het voet tussen de deur verhaal bestaat echt misschien dat als ze meer zieltjes winnen ze meer rechten in de "hemel" krijgen.

Meestal hoor ik ze aan en zeg dan gewoon dat het me niet boeit of ik vraag waarom ze persee zieltjes moeten winnen, als hun god zo goed is bekeerd iedereen zich toch uit zichzelf wel tot die god. Dan is het stil....

Of het is gewoon ..
"deur open"
.. wij komen .....
"sorrie geen tijd"
"prettige dag verder"
"deur dicht"

Ooit wel een keer bij m'n ouders thuis de hond op hun afgestuurd .. een kleine blaffende fox-terrier maar lopen dat ze deden maar ja , dat krijg je als je niet uitjezelf weggaat

Maar tegenwoordig geen last meer van ze. Ik geen last van hun , zij geen last van mij

It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  woensdag 31 oktober 2001 @ 13:33:10 #113
8515 galadriel
Ik denk van ook!
pi_2048634
quote:
Op woensdag 31 oktober 2001 13:17 schreef CoolGuy het volgende:
[...] Zij gaan er (volgens mij) van uit dat de mensen door God zijn geschapen. Volgens mij is dit niet waar. Als ALLE mensen door God zijn geschapen dan stel ik mij daar iets bij voor in de zin van dat God met zijn vingers knipt en POEF daar was jij, en hij knipt nog een keer en POEF daar was ik. Nou hier geloof ik dus totaal NIET in. "Nieuwe" mensen worden nog altijd voortgebracht door bevruchting van een eicel door een zaadcel. Dat heeft mijn inziens niets te maken met een of andere tussenkomt van God. [...]

CoolGuy

Maar wat ik mij dan afvraag he... wie heeft dat eitjes-zaadjes systeem bedacht?
Of is dat ook zomaar 'ontstaan'?

Ik denk dat daar een intelligente macht achter zit, die dat zo ingenieus ontworpen heeft.

pi_2048674
Tuurlijk is het niet zo dat God ff "POEF" zegt met zijn vingers en kablam! een nieuw mens. Idd, zijn er een eitje en een zaadje nodig (ook wij als getuigen krijgen biologieles ). Maar het feit dat door dit 'systeem' mensenkunnen onstaatn met alles erop en eraan geeft eigelijk toch wel aan dat daar intelligentie achter schuilt, nietwaar? Geleerden hebben door de jaren heen op allerlei wijzen geprobeerd leven te creeeren en zijn ook ver gekomen, maar het feit blijft dat zij in elk geval energie nodig hebben en dat was iets dat zij zelf moetsten toevoegen. Wie heeft dan die energie toegevoegd bij het werkelijke onstaan van leven?? Dat is toch iets waar je over na kunt denken.
Als je daarnaast ook nadenkt over hoe ingewikkeld bijvoorbeeld een mensenlichaam in elkaar zit, of hoe de fotosynthese werkt. Net zo onlogisch om te zeggen dat een horloge in elkaar is gezet door toevalligheden, daar zit toch een maker achter.

Daarnaast is het misschien ook nog ff leuk te vermelden dat Jehovah's getuigen de hoop hebben op aarde te blijven leven, alleen onder beter omstandigheden. Dus dat dat zieltjes 'werven' idd geen zin heeft om in de hemel te komen, want daar willen we toch niet zijn . En als we zouden willen 'werven' ging ik wel leden voor de tros 'werven' of zo, verdien ik er zelf nog wat aan

pi_2048691
quote:
Op woensdag 31 oktober 2001 13:33 schreef galadriel het volgende:

[..]

Ik denk dat daar een intelligente macht achter zit, die dat zo ingenieus ontworpen heeft.

Wetenschap is de zoektocht naar God, ook al zijn de wetenschappers van tegenwoordig dat bijna allemaal vergeten.

Best kans dat God eerst die oerknal heeft laten gebeuren om zo zonder al te veel moeite een compleet heelal in elkaar te zetten..... just a thought...

Moderator woensdag 31 oktober 2001 @ 13:39:14 #116
16180 crew  CoolGuy
pi_2048696
quote:
Op woensdag 31 oktober 2001 13:33 schreef galadriel het volgende:

[..]

Evolutietheorie ? Alle levende dingen planten zich voort, en moeten voor die voortplanting dus ook een manier hebben. Dat de natuur de verschillende manieren voor voortplanting in de loop van de miljarden jaren heeft ontwikkeld vind ik persoonlijk een veel logischere verklaring dan dat een of andere intelligente macht heeft zitten te bedenken van: nou, dan bouw ik het lichaam van het organisme zo op, en dan is voor de andere partij het beste om zo'n lichaam te hebben, en ze moeten dan zo functioneren, en..en..en....
Nou dan vind ik de evolutietheorie toch wel beter hoor. (Ik kan er helemaal naast zitten natuurlijk (jij ook...) maar daar gaat het hier niet om, het gaat om onze opvattingen, niet over of deze juist/onjuist zijn)
pi_2048766
Ooit gehoord van Theorie van Darwin .. niets perfecte ontwikkeling van een god Maar ja.. Ieder z'n eigen geloof zou ik zeggen
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
  woensdag 31 oktober 2001 @ 13:47:53 #118
379 GeGs
Oh what the hell...
pi_2048790
Ik ga me hier als atheist niet in mengen maar even een paar vragen met betrekking tot de algemene orde:
- Kan dit topic naar onzin want het oorspronkelijke doel was vermaak en
- Kunnen de heren en dames die deze boeiende discussie verder willen voeren dat in het betreffende forum doen? Filosofie en Theologie lijkt me een _uitstekende_ keuze. Bij voorbaat dank!

Grusse,

GeGs

Live young, die fast.
pi_2048838
Ja, natuurlijk, wij geloven dat God een vrije wil aan mensen heeft gegeven, dus zou het eigenlijk raar zijn als wij juist zouden zeggen dat je niet mocht geloven wat je wilde.
Maar je vraagt je af waarom we dan nog langskomen? Zoals al eens eerder gepost is hier, omdat wij op zoek zijn naar mensen die wel met vragen zitten en nog geen beslissing hebben genomen. Of die misschien door bepaalde omstandigheden vragen hebben gekregen of zijn gaan twijfelen. Wij bieden mensen aan hen te helpen de bijbel te onderzoeken, wij kunnen ze niet bekeren , want dat doet iemand zelf. als iemand naar ons met een open hart geluisterd heeft (zonder vooroordelen) en daarna beslist zijn eigen weg te volgen, so be it!! No hard feelings!!! Dan gaan we gewoon weer verder. Ik merk dat heel veel personen toch nog teveel aan onze voeten denken (alhoewel ik wel DocMartens aangeschaft heb )Nee, ff zonder gekheid, het is niet de bedoeling mensen te pesten, dat zou onmenselijk zijn, en vooralsnog , toen ik in de spiegel keek vanochtend, zag ik er nog wel menselijk uit. Maar het van huis-tot-huis-werk is onderdeel van onze bediening.

En daarnaast: Waar het hart van vol is,....

pi_2048850
Sorry GeGs, ik had jouw post net te laat gezien.....:D
pi_2048871
God heeft de aarde niet gemaakt
De aarde heeft God gemaakt
pi_2048897
Waarom vallen Jehova Getuiges je thuis lastig met hun geloof?

Ze zullen het zelf ook niet op prijs stellen als er elke week een Hare Krishna-volgeling voor hun deur staat.
Gaan ze dan ook luisteren naar andermans waarheid. Dacht het niet.

Die bekeringsdrang irriteert me mateloos.
Je kan 1 keer rustig vragen of iemand geinteresseerd is, niet, dan wegwezen.

Ik heb gelukkig nooit last gehad van een opdringerige Jehova Getuige.
Maar als er iemand echt een voet tussen de deur gaat zetten, beschouw ik dat als huisvredebreuk en zal ik wel meteen uithalen.

-------Practice Mindfulness-------
  woensdag 31 oktober 2001 @ 14:23:08 #123
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_2049168
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2001 16:11 schreef Philosocles het volgende:
Meegemaakt tijdens het volgen van wijsbegeertecolleges. We hadden net geleerd hoe je allerhande godsbewijzen kan weerleggen. Dus heb ik ze gewoon binnengelaten, koffie gegeven & presto, daar kwamen ze; het ontwerpargument, argument van de onbewogen beweger, enz., en ik kon de lessen gelijk in de praktijk brengen. Ze zijn nogal uitgeluld weer vertrokken, en ik heb ze nooit meer gezien.
Kan je hier wat meer over vertellen? Klinkt heel interessant
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 31 oktober 2001 @ 16:44:59 #124
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_2050532
Zoals al eerder gemeld is dit topic niet bedoelt voor een discussie over Jehova's maar over wat mensen doen als ze komen dus hou t daar aub bij bvd.
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
  woensdag 31 oktober 2001 @ 16:49:55 #125
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_2050599
quote:
Op woensdag 31 oktober 2001 16:44 schreef Machiel het volgende:
Zoals al eerder gemeld is dit topic niet bedoelt voor een discussie over Jehova's maar over wat mensen doen als ze komen dus hou t daar aub bij bvd.
ow zeur nie
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 31 oktober 2001 @ 17:18:04 #126
379 GeGs
Oh what the hell...
pi_2050943
Vivi: hij (Machiel) _mag_ zeuren (zie blauwblauw ).

Overigens ben ik met je eens dat Philosocles' opmerking over het weerleggen van godsbewijzen verleidelijk is. Phil, zou je daar een topic over willen openen in F&T? Ik ben ook erg benieuwd maar ik kan me voorstellen dat het een hoop werk is. Het is al een tijd geleden dat ik collegebanken heb gezien maar ik kan het allicht proberen

Grusse,

GeGs

Live young, die fast.
  woensdag 31 oktober 2001 @ 17:58:58 #127
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_2051429
quote:
Op woensdag 31 oktober 2001 17:18 schreef GeGs het volgende:
[...]
Overigens ben ik met je eens dat Philosocles' opmerking over het weerleggen van godsbewijzen verleidelijk is. Phil, zou je daar een topic over willen openen in F&T? Ik ben ook erg benieuwd maar ik kan me voorstellen dat het een hoop werk is. Het is al een tijd geleden dat ik collegebanken heb gezien maar ik kan het allicht proberen
[...]
Ik wil het binnenkort ook best weer eens oprakelen maar dan loop je ook hiertegen aan:
quote:
Op woensdag 31 oktober 2001 09:53 schreef Kogando het volgende in Ben je dom als je in God gelooft? - deel 2:
[..]
Een creationist gelooft in de bijbel uit geloof. Wat dat betreft zijn creationisten juist gewoon een stuk realistischer. Zij redeneren namelijk als volgt; Als ik omhoog in het universum kijk begint mijn brein te kraken en merk ik duidelijk dat ik dat niet aankan. Waarom het dan wèl proberen te bevatten? Waarom dan wel proberen te begrijpen dat er een God bestaat? Nee, dat kan je niet begrijpen. Dat kan je geloven. En op het moment dat je gelooft weet je dat het waar is omdat God dat aan jou heeft laten merken.
Waar blijf je dan met je weerleggingen... Maar evengoed een interessant topic, gaan we eens proberen, maar 'k heb nu ff geen tijd.
iedereen is uniek behalve ik
pi_2065475
Hier bij ons hebben de Jehova's iets nieuws bedacht.
Ik hoorde zonet de deurbel, staan er een meneer en een mevrouw voor de deur en ik dacht al dat zijn vast Jehova's.

Begint deze meneer over mishandelde vrouwen en heeft een boekje voor mij. Ik dus denken hmm misschien toch geen Jehova's.

Sla ik het boekje open en wat zie ik daar:
De Wachttoren, Aankondiger van Jehova's koninkrijk

De loeders!!!

pi_2065638
De jehova's is een fantastische bron om informatie te krijgen om alle andere geloven te weerleggen.

Bovendien horen de jehova's zich NIET op te dringen, als je zegt dat je niet geintresseerd bent en je gewoon netjes aan ze vraagt om niet meer terug te komen blijven ze minimaal 1 jaar (meestal 2 jaar) weg. Daarna komen ze een keer terug om te kijken of je verhuist bent en er iemand anders woont.

For I am the dust!
pi_2065768
quote:
Op vrijdag 02 november 2001 11:46 schreef dusty- het volgende:
De jehova's is een fantastische bron om informatie te krijgen om alle andere geloven te weerleggen.

Bovendien horen de jehova's zich NIET op te dringen, als je zegt dat je niet geintresseerd bent en je gewoon netjes aan ze vraagt om niet meer terug te komen blijven ze minimaal 1 jaar (meestal 2 jaar) weg. Daarna komen ze een keer terug om te kijken of je verhuist bent en er iemand anders woont.

Kijk, ik heb niets tegen Jehova's maar de manier waarop ze hun geloof naar mij toe wilden brengen vind ik verkeerd.
Ze hebben er verder helemaal niets over gezegd dat er nog een ander boekje in zat waarin ze mij ervan willen overtuigen dat hun geloof een goed geloof is.
  vrijdag 5 juli 2002 @ 15:58:14 #131
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_4898298
quote:

*hierbij aansluit*

Ga nooit met ze in discussie, want je verliest het ALTIJD. Je kunt het alleen maar winnen als je het idee hebt dat zij zich gewonnen geven en dat doen ze nooit, dus zal je altijd met een gefrusteerd gevoel achterblijven.

Religie maakt meer kapot dan je lief is
  vrijdag 5 juli 2002 @ 17:35:26 #132
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_4899571
quote:
Op zondag 28 oktober 2001 02:16 schreef Verbal het volgende:
Ik heb een keer op aanraden van mijn leraar Maatschappijleer het volgende gedaan:

Jehova: 'dramdramdramdramdram'
Ik: 'Neemt u de bijbel letterlijk?'
Jehova: 'Natuurlijk'
Ik: 'Leest u dan Markus 6 : 11 er even op na...

Nooit meer gezien...

V.

DIE moet ik onthouden...
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_4899587
jg : meneer mag ik u vragen welk geloof u heeft
ik : maar natuurlijk
jg : wat is uw geloof dan
ik : *evil uit z'n ogen kijkt* satanisme ; kwak zo de deur dicht nooit meer aan de deur gehad, terwijl ze wel es door de straat lopen

ik had een klasgenoot die een jg is omfg sneu voor die jongen, mocht niets, niet uitgaan(1 keer een biertje met ons gaan drinken gelijk vette problemen met z'n ouders), niet roken(wat deed meneer, roken als een ketter op school )

pi_4900196
JG "Wij komen u het licht brengen"
Ikke "Als je goedkoper bent de de Essent instaleer het maar"
pi_4900513
Ik lul ze der altijd uit met preken over shit in de wereld en pedofiele priesters. Is veel leuker dan de deur dichtgooien.
  vrijdag 5 juli 2002 @ 19:01:52 #136
15769 BarBaar
Sarcast!
pi_4900563
Ligt eraan, soms onderbreek ik ze en zeg ik dat ik geen intresse heb.. maar soms ga ik gewoon een gesprek aan. Het is alstijd interessant om iemand anders zijn/haar mening te horen..

Ik heb best wel eens leuke gesprekken gehad..

I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
  vrijdag 5 juli 2002 @ 19:48:38 #137
16715 Mylene
*schatje*
pi_4901175
Geen interesse zeggen en gelijk de deur dicht doen!!
pi_4901619
ben er een keer mee gaan lullen, en na 20 minuten zijn ze geirriteerd weggegaan
  vrijdag 5 juli 2002 @ 20:25:19 #139
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_4901704
Das nou een goed voorbeeld van een achtelijk geloof. (islam staat dus niet alleen...)
pi_4901969
hehe, ik woon in Krabbendijke.
dat is zegmaar een bolwerk van de gereformeerde gemeente (strengste der strengsten) jehova's getuigen kijken wel uit. woon hier nu 3 jaar, nog nooit een gezien
  vrijdag 5 juli 2002 @ 21:08:58 #141
30149 Iesie
Im not dead! I feel happy!
pi_4902177
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2001 16:33 schreef Vork het volgende:
Ik vind nogsteeds dat er een sticker moet komen voor dit soort mensen alsmede huis aan huis verkopers.
Mijn onder buuv had er een van de een of andere stichting, Er stond letterlijk op:

Verboden voor Jehova's

<Sonium> someone speak python here?
<lucky> HHHHHSSSSSHSSS
<lucky> SSSSS
<Sonium> the programming language
  vrijdag 5 juli 2002 @ 21:14:38 #142
14842 warmaster666
Gas op de plank!
pi_4902229
quote:
Deur openen, dan zeggen dat ze even moeten wachten omdat je je vrouw/vriendin/vriend/man even wilt halen, vervolgens de deur sluiten en verdergaan met wat je aan het doen was.
pi_4902268
nee dank u, ik geloof het wel, fijne dag verder
Jusqu'ici tout va bien...
  vrijdag 5 juli 2002 @ 21:30:02 #144
8369 speknek
Another day another slay
pi_4902379
quote:
Op zondag 28 oktober 2001 02:18 schreef Zanderrr het volgende:
"Ah, Satan had mij reeds verwittigd van uw komst. Komt u gerust even binnen, ik ben net een geit aan het offeren aan de Gehoornde"

Whahaaha ik lig nu al drie minuten dubbel, whehe

ontopic: Het is eigenlijk vrij simpel, vaak komen ze ofwel vrede en geluk brengen (waarna ik ze wat laat citeren uit Sodom en Gomorra) of ze voorspellen het einde der tijden (waarna ik ze erop wijs dat in de bijbel staat dat valse profeten geëxecuteerd dienen te worden).

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_4902494
Ik ben Christen, maar ik ben blij als ze verder gaan..

Geloof is vrij, en mensen op zon manier gaan ergeren werkt totaal niet.

Actually, most people are living in their own Matrix,
  vrijdag 5 juli 2002 @ 23:57:19 #146
28560 toska
Let's All Chant
pi_4904411
Ik krijg ze soms aan de deur en met een vriendelijk , nee dank u ik heb geen behoefte aan een gesprek gaan ze ook altijd gewoon door.

Heb wel 1 keer toen ik bij mijn schoonmoeder op bezoek was en de jehova's aan de deur kwamen (mijn vriend en zijn moeder waren achter in de tuin)gezegt dat het tijdstip me nu niet uitkwam , maar dat ik ze van harte uitnodigde om zeer binnenkort eens langs te komen voor een goed gesprek

Normaal zing ik de sterren van de hemel
  zaterdag 6 juli 2002 @ 07:21:34 #147
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_4906582
quote:
ja en ? ik heb ook zo'n visje op onder mijn auto hangen
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zaterdag 6 juli 2002 @ 15:06:29 #148
7300 Codin
Motherfucking keycards...
pi_4907690
Jaren geleden kwam er zo'n mongool weer aanbellen en toen heeft m'n moeder tegen hem gezegd dat ie z'n adresboekje erbij moest pakken en op moest schrijven dat ze niet meer aan kwamen bellen hier.

Sindsdien nooit meer eentje gezien.

You have to be eightteen or older to ride...
  zaterdag 6 juli 2002 @ 15:44:47 #149
30331 Wiseone
What sense does your life have
pi_4907881
Vorig jaar gebeurt...

Jehovapersoon komt langs en zegt 'Ik kom god bij u brengen'
Mijn vriendin: 'leg hem maar in de schuur we hebben ff geen tijd....

What sense does your life have...??
pi_4907939
jg: wij komen het licht brengen
* je schakelt de lamp in de hal aan en uit
jij: nee dank je, we hebben nog
  zaterdag 6 juli 2002 @ 16:26:36 #151
31657 Jack_The_Rapper
Jack the rapper is on fire!
pi_4908122
zelf blijf ik altijd kalm en zeg ik dat ik niks wil
dat is voor hen meestal een bittere pil
Jack the rapper is in the house. Don't you ever say I am a grey mouse!
pi_4908841
Ik zeg gewoon nee heb ik geen interesse in, daag =klaar
Je bent die lui echt geen uitleg verschuldigt waarom je het niet wil..
pi_4910802
ik smijt de deur gelijk weer dicht ( als ik het wil worden ga ik wel naar info vragen ) of ik zeg dat ik het al ben, willen ze praten zeg ik dat ik geen tijd heb..werkt ook altijd wel..
pi_4911676
Ik nodig ze vriendelijk binne uit, zet een kopje thee voor ze en zet daarna het nummer van de Osdorp Posse getiteld "Godvoordomme" (Afslag Osdorp) niet hard maar toch duidelijk hoorbaar op. Het record "Lang blijven zitten" is gevestigd op ongeveer 2 minuten. De meesten zijn binnen een minuut al weg
pi_4913735
jehova aan de deur??

zeggen dat er maar 1 god is en dat is allah, zijn ze, ondanks dat je een rasechte Hollander bent zo weg.....
1 slimmerik wenste nog op te merken dat ik jan janssen was, en heb ik toen gezegt dat er in Nederland vrijheid van godsdienst is, weten ze alles van........

waar in de ontwikkeling van aap tot mens is de politie blijven steken.........?
  zondag 7 juli 2002 @ 09:53:02 #156
14790 EvilFaith
zie signature
pi_4916050
Ik ga ze niet afzeiken en meteen deur dicht gooien, blijf altijd wel ff vriendelijk enzo, maar zeg toch datk gen interesse heb.
Wat NOG vervelender is, tegenwoordig in de stad staan ze dan op straat met een groep een truen en t-shirts aan waarop staat BIDDEN HELPT! en die kunnen pas echt zeuren...
sorry ik koos deze nick toen ik 16 was.
  zondag 7 juli 2002 @ 10:45:15 #157
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_4916134
Ben pas een keer tegen gekomen was toen alleen thuis. Ze zaten te lullen over dat het slecht ging met de wereld maar blijkbaar keek ik zo ongeintereseerd dat ze zelf zeiden je hebt zeker geen interesse. Als ik dit zo lees dan komen ze dus wslijk over 6 maanden weer. Zal dan maar zeggen dat ik op hun zwarte lijst wil.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_4917330
stonden notabene vandaag voor de deur - op zondag nogwel... Met zoiets als 'alle geloven en 1 god, gaat dat wel goed bla bla (zowaar wat creatiefs ja). sta je daar in je ochtendjas voor schut. Heb ze weggewimpeld met de melding dat het zondag was
  zondag 7 juli 2002 @ 14:49:32 #159
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_4917665
werd een tijd lang elke zaterdag uit mijn bed gebeld door die grappenmakers.
heb toen een emmer water klaargezet op mijn balkon, maar helaas (toch een hogere macht in het spel?) heb ik ze daarna nooit meer gezien.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_4917814
Als ze hier langskomen.. zet ik gewoon een voet tussen de deur!! Dat zeg ik!
geen commentaar
pi_4918661
Blijf het een raar geloof vinden.
Ik ga toch ook niet langs de deuren om te vragen of mensen alsjeblieft niet meer in God willen gaan geloven?
I looked up, half hoping to see the thing from my dream but all I saw was a sky full of stars...
pi_4919659
vreemd genoeg heb ik ze nog nooit aan de deur gehad.

*klopt af op hout*

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  zondag 7 juli 2002 @ 18:52:08 #163
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_4919963
Ik heb dat dus andersom gehad dan de meeste mensen op het forum.
Bellen ze aan smorgens of vroeg in de middag,, maar ik zat in de nachtdienst.
Dus ik heel duf in ondergoed naar de deur, had ze heel vriendelijk verteld dat ik hun aanwezigheid niet op prijs stelde en ze waren gelijk weg, ze excuseerden zich ook dat ze me uit bed hadde gebeld.

maar dat ene meissie was zooooooo mooi dat ik er gewoon spijt van kreeg dat ik haar niet uitgenodigd had.
Ik had haar best de kans willen geven om mij naar het paradijs te begeleiden.

Hmm jaah die ene cd van osdorp met godvoordomme heb ik ook ja hehehe, jammer dat mijn stereo kapot is

Groetjes,

Lex

zondag 7 juli 2002 @ 23:23:51 #164
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_4923572
Bij ons komen ze veel te weinig langs. Altijd prachtig om met wetenschappelijke weerwoorden te komen op elke opmerking die ze maken... En dan die heufkes als ze weten dat het geen zin heeft... onbetaalbaar!
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  zondag 7 juli 2002 @ 23:37:47 #165
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_4923803
laatst staat er weer zon jehova getuige voor de deur en zegt: ik breng u jesus,
ik zeg: jah, zettum maar bij het grof vuil. *BANG! deur dicht*
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  maandag 8 juli 2002 @ 01:14:21 #166
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_4925000
Beschuldigen van ketterij, hen dwingen hun blasfemie af te zweren en door middel van een nooddoop hun ziel thans kunnen redden.

Dat of ik doe niet open.

Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  maandag 8 juli 2002 @ 01:16:03 #167
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_4925023
quote:
Op zondag 07 juli 2002 23:37 schreef metallicattim het volgende:
laatst staat er weer zon jehova getuige voor de deur en zegt: ik breng u jesus,
ik zeg: jah, zettum maar bij het grof vuil. *BANG! deur dicht*
Je luistert zeker ook Death Metal? Na een weekeinde Graspop kan ik enkel concluderen dat louter een Death Metalfan zulke antwoorden kan produceren.

En enkel een Power Metalfan gebruikt woorden als "louter"

There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  maandag 8 juli 2002 @ 02:33:15 #168
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_4925650
quote:
Op zaterdag 06 juli 2002 21:57 schreef SpuitElf het volgende:
het nummer van de Osdorp Posse getiteld "Godvoordomme" (Afslag Osdorp) niet hard maar toch duidelijk hoorbaar op.
GE-WEL-DIG
Down[br]Under
pi_4925689
Ik kijk altijd met een verlekkerde blik naar het kind dat ze bij zich hebben.

Hard rennen dat ze kunnen, die Jehova's.

maandag 8 juli 2002 @ 20:51:31 #170
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_4933623
quote:
Op maandag 08 juli 2002 01:16 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Je luistert zeker ook Death Metal? Na een weekeinde Graspop kan ik enkel concluderen dat louter een Death Metalfan zulke antwoorden kan produceren.

dat luister ik idd, en laat me raden, jij bent ver uit de buurt van marquee 1 gebleven he? en na dream theater ben je weg gegaan he? :p
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_4941968
JG: Wij komen u vrede en geluk brengen.
IK: Had ik die uitgeleend dan? Zet maar in de gang.

BAM, deur dicht!

dinsdag 9 juli 2002 @ 13:49:11 #172
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_4942050
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 13:42 schreef Miesjaa het volgende:
JG: Wij komen u vrede en geluk brengen.
IK: Had ik die uitgeleend dan? Zet maar in de gang.

BAM, deur dicht!

Gut, gut..de originaliteit druipt er gewoon vanaf....

Ik zou gewoon met een dikke Joint in mn bek en een fles Jack Daniels in mn poten de deur open doen en roepen: OPTIEFEN MET DIE PLEURIS KINDERPOSTZEGELS!!!

Get out of the way, you foolish lorry! Why are you cluttering our roads with Latvian milk!?
Jeremy Clarkson - Aston Martin DB9 vs. Eurostar train
pi_4942068
Ik kende vroeger iemand die nog wel eens flink blowde en wel eens snoof. Op den duur is hij door een stel godsdienstfreaks benaderd en jawel...bekeerd. Ze moeten het natuurlijk van mensen hebben die niet stevig in hun schoenen staan. Ze pakken namelijk ook gehandicapten, kinderen en ouderen op straat. Wonder boven wonder is hij wel clean maar hij heeft nu een nieuwe verslaving en dat is god.

Al zijn vrije tijd gaat op aan "bijeenkomsten" en er is geen normaal gesprek mee te voeren want alles gaat over de bijbel. Hij is inmiddels ook al zijn vrienden kwijt en heeft alleen nog maar zijn godsdienstclub. Het zijn een stelletje fanatiekelingen.

dinsdag 9 juli 2002 @ 13:50:39 #174
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_4942074
Dit topic is een uitkomst voor sommige mensen. Kijk ons eens gehaaid zijn!
Ik zeg altijd dat ik geen interesse heb. Nu krijg ik ook wel de makste Jehova getuigen ter wereld aan de deur.
Nadat ik eenmaal uit pure verdraagzaamheid de Wachttoren had aangenomen, kwamen ze de volgende week weer. Nadat ik ze uit had gelegd dat ik er toch echt geen belangstelling voor had, dropen ze af, en ze zijn nooit meer teruggekomen.

Een van mijn kennisen nam ook het blad eens aan om niet intolerant te schijnen, en die heeft nog regelmatig last van ze gehad.

Ik zou trouwens ook wegrennen zodra ik zulke onvergelijkelijke poezie als

Want ze laten hun hele leven runnen
Door mensen die ze zelf geeneens kunnen

zou horen.

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  dinsdag 9 juli 2002 @ 13:57:59 #175
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_4942153
De eerste keer dat ze kwamen was op een zondagmorgen. Godsgruwelijk vroeg. Mijn vader slaapt altijd in zijn nakie en liep dus ook zo naar beneden (dat kan als je in een veredeld dorp woont). De desbetreffende Jehova werd vriendelijk doch dringend verzocht niet meer terug te komen.

Helaas kwamen ze nog een keer. In de vakantie. Mijn broertje en ik waren thuis en wij sliepen altijd uit.
Ik doe de deur open. Staat er zo'n mannetje. zal ik u uitleggen hoe u de bijbel anders kunt lezen?. Ik zeg tegen die man: wacht even.
Ik maak mijn broertje wakker: er staat iemand voor je aan de deur en heb bovenaan de trap zitten schaterlachen om de manier waarop mijn broertje de man probeerde weg te stotteren

dinsdag 9 juli 2002 @ 14:00:43 #176
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_4942181
quote:
Op maandag 08 juli 2002 01:16 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Dat neem je terug!
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_4942191
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 13:50 schreef SportsIllustrated het volgende:
Dit topic is een uitkomst voor sommige mensen. Kijk ons eens gehaaid zijn!
Ik weet zeker dat de meeste "gehaaide" verhalen nog verzonnen zijn ook. Ik heb ze zo vaak gehoord dat ik er een neus voor gekregen heb wanneer iemand loopt te ouwehoeren.
  dinsdag 9 juli 2002 @ 14:07:24 #178
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_4942260
Ik doe de deur open, neem hun boekjes aan en geef ze wat geld als ik dat bij de hand heb.

(Ik hoop niet dat ik nu niet stoer genoeg overkom! Oei, dat zou toch wel vervelentjes zijn!)

Krekker is de bom!
  dinsdag 9 juli 2002 @ 14:34:06 #179
25466 FlyWalkeR
I feel, feel the beauty inside
pi_4942495
Wij hebben er ook ooit een aan de deur gehad.
Die vroeg ook nog of we de bijbel wilden kopen of dat hij hem moest voorlezen.
Das pas irritant.

Als ze nog een keer komen pak je een stuk hout ofzo en dan zeg je gewoon. Zal ik je eens naar GOD slaan.

[url=http://www.quriuz.com]www.quriuz.com[/url] - Keep your face in the sunshine and the shadows will fall behind you
  dinsdag 9 juli 2002 @ 14:41:23 #180
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_4942549
Hmm bij ons heb ik ze nog niet gezein, dat kan misschien komen omdat wij overdag werken .

maar van mij mogen ze hun verhaaltje houden hoor, daarna zeg ik ze toch beleeft dat ik verder geen interresse heb. blijven ze aandringen dan vraag ik ze gewoon of ze weg willen gaan.

De voet tussen de deur methode is niet zo'n goed idee met een deur waarbij er een antidiefstal rand is aangebracht van gehard staal daar is je voet niet blij mee als die er tussen zit.

uit ervaringen van vroeger weet ik dat ze meestal gewoon weer weggaan.. het opzetten van een muziekje doet ook wonderen of een keer keihard vloeken.

vrijdag 12 juli 2002 @ 11:41:29 #181
22340 Swagman
One who travels doing odd jobs
pi_4979583
Als je echt niet wil dat ze nog een keer langskomen, dan kun je op een lijst met 'verloren zielen' gezet worden en dan slaan ze je de volgende keer over. Op een gegeven moment komen ze dan toch wel weer, maar het helpt voor een tijdje.

Zelf zou ik ze niet beledigen of de deur dicht gooien. Ik heb er echt veel respect voor als ik zie hoeveel ze voor hun geloof doen. In de bijbel staat dat je moet evangeliseren en dat doen ze. Kan niet zeggen dat er echt veel mensen zijn die zoveel moeite doen... Het is wel jammer dat ze er enigszins toe gedwongen worden en dat niet alles klopt wat ze zeggen.

Het valt me trouwens wel op dat ik ze heel vaak in zwaar Christelijke dorpen zoals Veen en Wijk en Aalburg zie lopen en minder in dorpen waar de mensen wat lichter van religie zijn. Iemand een idee hoe dat komt?

pi_4979656
Op straat een keertje met mn vriendin.
Dacht dat ie gast helemaal stoned was, zo kwam het eruit.
Man van rond de 22-26jr.

"Mag ik jullie wat vragen?"

-"Jazeker"

"Geloven jullie in God ?"

"Nee, niet echt. Tot ziens"
Waarom ik dus wegliep en mn vriendin bleef staan

Die gozer schijnt toen nog iets gezegd te hebben van "Op het laatst zul je onder stroom komen te staan..(..)"
Blablabla.

Toen was het zo van "Kom schat" en zijn we weggelopen.

vrijdag 12 juli 2002 @ 11:48:05 #183
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_4979674
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 14:00 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Dat neem je terug!

Infidel!
  vrijdag 12 juli 2002 @ 11:49:37 #184
22340 Swagman
One who travels doing odd jobs
pi_4979698
quote:
Op vrijdag 12 juli 2002 11:46 schreef Viperdesign het volgende:
Op straat een keertje met mn vriendin.
Dacht dat ie gast helemaal stoned was, zo kwam het eruit.
Man van rond de 22-26jr.

"Mag ik jullie wat vragen?"

-"Jazeker"

"Geloven jullie in God ?"

"Nee, niet echt. Tot ziens"
Waarom ik dus wegliep en mn vriendin bleef staan

Die gozer schijnt toen nog iets gezegd te hebben van "Op het laatst zul je onder stroom komen te staan..(..)"
Blablabla.

Toen was het zo van "Kom schat" en zijn we weggelopen.

Ik ben aan de hand van bovenstaande niet overtuigd dat dit een Jehova is geweest ;-)
pi_4979798
Heb trouwens ook een keer een Jehova aan de deur gehad toen ik iets van 12 was. Best angstaanjagend als je zo jong bent. Toen maar een 1 of ander boekje aangenomen, Wachttoren en toen zijn ze opgerot. (man en vrouw)
(Tegen de 60 geloof ik)
pi_4979874
Heb al verschillende dingen gedaan/gehad

- Die jehova's helemaal gek gemaakt met te zeggen "nee, ik wil geen kinderpostzegels. Hun: Maar we komen de boodschap van god brengen. Ik: Ik zei net, ik wil geen kinderpostzegels" geschift werden ze ervan en zijn maar weggelopen

- Vriend van me (echt zo'n typische langharige metalhead met kisten e.d. *Blast is ook metalhead, alleen anders *) deed bij mij thuis met een Cradle Of Filth t-shirt aan open, 1 blik op dat t-shirt (Jezus was erop verminkt of zoiets geloof ik) en ze zeiden: "pardon, sorry voor het storen" haha, ik zat op de trap te kijken (uit het zicht ) en heb me kapot gelachen.

- "Wij komen u jezus brengen... Ik: Zet maar in de gang" (toen ze het zo op deze manier zeiden moest ik meteen denken aan dat verhaaltje van Ome Henk dus reageerde ook zo )

pi_4981619
Ik zou ze persoonlijk de Satans Bijbel in de hand drukken
Minha coelho pequeno para uma senhora pequena !
  vrijdag 12 juli 2002 @ 14:36:45 #188
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_4982049
quote:
Op vrijdag 12 juli 2002 14:03 schreef Trancin het volgende:
Ik zou ze persoonlijk de Satans Bijbel in de hand drukken
Dure grap.
pi_4982572
Valt wel mee denk ik.
Hoeft maar 1 keer...
Minha coelho pequeno para uma senhora pequena !
pi_4982881
Eyyyy, broer, jij ook hier?
  dinsdag 30 juli 2002 @ 23:33:40 #191
30785 Syndicate
Pure euphoria!
pi_5208840
tegen ze zeggen:

HEEEJ MAN! AL GENEUKT MAN? IK WEL! 5 MIN TRUG NOG!! Hej leuk weiffie heb je daar meegenomen... nog maagd?? Zeg maar hoeveel ze kost..

blablabla verzin maar wat leuks heheh als ze maar op donderen!

Henry darling! Mary told me the police are looking for you. What have you done?
If you must know, ACID!
Op donderdag 10 maart 2011 00:44 schreef -Will- het volgende:
*-Will- wil later wel een house met een garage in de jungle
pi_5209336
quote:
"Goedendag, wij komen u vrede en geluk brengen."
"Mooi. Zet maar in de gang neer!"
Nog nooit een gelovige aan de deur gehad die het nodig vond zijn/haar overtuiging met me te delen, jammer eigenlijk, als erkend PotULC (nee, niet in Nederland erkend, ik weet het maar als ik ook naar Canada of de USA op vakantie ga kan ik bijklussen met mensjes trouwen ) zou dit hardstikke leuk zijn

Of zou het aan de stikker op m'n auto liggen dat ze niet komen?

pi_5209542
quote:

hoe houden ze dat nou eigk bij heeft iedere jehova ze eigen wijk ofzo? of is er ergens een grote zwarte lijst waar ze niet langskomen?
  woensdag 31 juli 2002 @ 00:59:29 #194
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_5210117
Aan de deur wordt niet gekocht
Vroeger had ik zo'n vette stikker waardoor ze nooit kwamen, maar ik verhuisde
August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
pi_5210682
Ik heb respect voor Jehova's Getuigen. Een van de weinige geloven waar ik een goede maatschappelijke discussie mee kan maken, bijvoorbeeld vergeleken met het Christendom.
pi_5210855
quote:
Ja, want hier in Wintelre komen ze volgens mij nooit, ligt voor hun een bietje uit de route. Ik zou eerst kijken of het een lekker wijf is, zo ja, misschien valt er nog wat van te maken, via een fantsoenlijk gesprek, want ik kan redelijk goed mensen omlullen, als telemarketeer zijnde word je daar op getraind he!.
In Knegsel twee in een half uur. De planning een beetje door elkaar gehaald.

Ik zal ze in het vervolg doorsturen naar Weintersel!

Ik heb er trouwens gewoon een praatje mee gemaakt. Was wel nieuwsgierig waarom ze dat doen, wat hun motivatie is. Daar kon 'ie trouwens niet echt antwoord op geven, alleen gelukzalig glimlachen. Het zal een soort verliefheid zijn, gok ik.

Hij had het allemaal over 'het boek', want dat was toch niet voor niks geschreven, en daar stond alles in wat je moest weten. Zeg ik: misschien schrijf ik er zelf wel één, volgens mij kan dat beter. Helemaal perplex wist 'ie nog uit te brengen: "ja, da's een goeie, dan komen wij jou volgen...". Dus binnenkort zijn het Dino's getuigen...

Ach, als ie weer eens langskomt maak ik gewoon een babbeltje mee, mij boeit wel waar ze de passie vandaan halen. Nou oké, eens zullen we het niet worden...

[Dit bericht is gewijzigd door Dinosaur_Sr op 31-07-2002 02:42]

woensdag 31 juli 2002 @ 02:52:54 #197
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_5210973
Mijn oude vader zingt bij een mannenkoor. In de gloriedagen van dat ensemble namen ze nog weleens een elpee op. Die werd dan deur aan deur verkocht. Pa keurig in pak, met een attachékoffer met daarin de platen en een timide kindje (ik) aan de hand, deur aan deur. Niemand deed open, nooit. Alleen als ik niet meemocht, rara hoe kan dat, verkocht 'ie alles. Het dorp heeft een hele tijd gedacht dat wij ook "zo" waren, alleen omdat ik zonodig mee wilde.

Dat hebben ze vaak, de Jehova's, een soort afleiding. Een heel knappe griet, een aandoenlijk kindje of een bijzonder lekker joch (ik was natuurlijk de laatste twee-in-één), om het voorwerk te doen, als afleiding. Of zou je knapper worden als je je bekeert tot Jehova's Getuige?

Ben te zaai voor een signature
pi_5211061
* De_Schaduw haalt z'n gespreksstof voor discussies oa. hier vandaan: http://www.watchthetower.com/.
Valt me op dat ze tegenwoordig bijna niet meer langskomen
  woensdag 31 juli 2002 @ 04:05:22 #199
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_5211218
quote:
Op woensdag 31 oktober 2001 12:12 schreef galadriel het volgende:
Een vraag die bijvoorbeeld vaak gesteld wordt is: Waarom laat God lijden toe?
(...)
Ga je gang. Uiteraard is een 'antwoord' uit de bijbel niet voldoende (dan kan je net zo goed uit een willekeurig ander sprookjes boek quoten). Je zal ook nog moeten bewijzen dat god bestaat en dat de bijbel door god geschreven is.
quote:
Heb jij nooit gehad dat je mening over bepaalde dingen veranderde?
Niet vaak. Ik baseer mijn meningen op de informatie die ik over het betreffende onderwerp heb. de enige manier om mij m'n mening te laten bijstellen is om met nieuwe informatie te komen. Ik zal nooit iets aannemen omdat iemand dit beweert zonder onderbouwing, daar ben ik veel te eigenwijs voor (tot in het irritante toe).
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  woensdag 31 juli 2002 @ 09:34:50 #200
5139 Raikane
Lekker schuimen
pi_5211870
Als er iemand voor de deur staat die ik niet ken dan doe ik niet eens open.
En mocht ik wel een keer opendoen en er staat een jehova voor de deur dan gooi ik die net zo makkelijk weer dicht.
Opzouten met die lui.
To schuim or not to schuim, thats the question. ;)
pi_5212461
Dan zeg ik: "Ben er niet voor niets uitgestapt, stelletje huichelaars!"
pi_5214314
quote:
Op vrijdag 12 juli 2002 11:41 schreef Swagman het volgende:
Zelf zou ik ze niet beledigen of de deur dicht gooien. Ik heb er echt veel respect voor als ik zie hoeveel ze voor hun geloof doen.
Ondanks dat ik hun mening niet deel, denk ik dat je niet anders dan respect kan opbrengen voor mensen die zoveel inzet tonen.
quote:
In de bijbel staat dat je moet evangeliseren en dat doen ze.
Kan je even opzoeken waar dat staat? Ik vind dat namelijk één van de ergste eigenschappen van veel gelovigen, neigend naar disrespect voor andere levensovertuigingen, en ben wel nieuwsgierig hoe het beschreven is.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_5214353
Ik maak de deur gewoon niet open voor vreemden.. makkelijk zat , ik kijk eerst stiekem om het hoekje en als ik ze niet ken maak ik niet open

Anders heb ik weer zo'n ventje binnestaan van de essent ofzo die de electriciteits meter komt nakijken, terwijl ik alleen thuis ben brrr

En meestal zie je toch wel aan jehovas getuigen dat ze dat zijn

pi_5214359
Bij ons hebben ze nog nooit aangebeld, dus ik zou niet weten wat ik moet doen als dat gebeurd...
Use & Abuse... Good & Bad Times
pi_5214415
quote:
Op woensdag 31 juli 2002 12:54 schreef Litpho het volgende:

Kan je even opzoeken waar dat staat? =

Mt 28:18, 19
Mt 24:14 (ofzo.. die weet ik niet meer)
pi_5214473
bestaat er niet naast de "NEE JA" en een "NEE NEE" stickers ook zoiets als de "NEE NEE ROT OP" sticker?

irritant die mensen, op mijn zomerwerk van vorig jaar werkte een Jehova's getuige, en jezus wat kon die slap lullen, maarjah hij ging toch maar in een andere schuur werken toen Iron Maiden werd opgezet

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  woensdag 31 juli 2002 @ 13:09:27 #207
16495 Devnull
... sprakeloos ...
pi_5214485
quote:
Op woensdag 31 juli 2002 12:57 schreef Jerommeke het volgende:
Bij ons hebben ze nog nooit aangebeld, dus ik zou niet weten wat ik moet doen als dat gebeurd...
Ik zeg altijd: "als er geen oorlogen meer ontstaan door religie en/of verschillen in religie, DAN mag je terugkomen".

Ze komen dan dus ook NOOIT terug.

Sex met jezelf is in ieder geval sex met iemand die van je houdt.
pi_5214541
quote:
Op woensdag 31 juli 2002 13:08 schreef ToXiCitY het volgende:
bestaat er niet naast de "NEE JA" en een "NEE NEE" stickers ook zoiets als de "NEE NEE ROT OP" sticker?
geloof dat ie wel ergens ooit op got in de hk gepost is

pi_5214634
Ik laat ze altijd praten en dan beginnen ze met: als u gelooft dat wij voortkomen uit de evolutie hoe kan het dan dat er geen giraffen bestaan met een korte nek? (= geen evolutie dus volgens hun)

Daarna zeg ik: leuk verhaal maar sorry

woensdag 31 juli 2002 @ 13:50:24 #210
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_5215103
quote:
Op woensdag 31 juli 2002 13:09 schreef Devnull het volgende:

[..]

Ik zeg altijd: "als er geen oorlogen meer ontstaan door religie en/of verschillen in religie, DAN mag je terugkomen".

Ze komen dan dus ook NOOIT terug.

Hoe fundamentalistisch de Jehova's Getuigen ook zijn, ze hebben nog nooit ergens voor onlusten gezorgd.

Als ze nu tegen jou zouden zeggen dat je hen niet weg mocht sturen zolang de atheisten in China alle fatsoen met voeten treden...
wat zou jij dan zeggen?

pi_5215114
quote:
Op woensdag 31 juli 2002 13:03 schreef Charys het volgende:

[..]

Mt 28:18, 19
Mt 24:14 (ofzo.. die weet ik niet meer)

Dank je. Thuis even opzoeken (zit nu te Fok!ken zwoegen op werk).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_5216088
quote:
Op woensdag 31 juli 2002 10:38 schreef Charys het volgende:
Dan zeg ik: "Ben er niet voor niets uitgestapt, stelletje huichelaars!"
Ach gut, net een blauwe maandag weg en nu al zulke uitspraken? Tsk tsk...
pi_5216278
quote:
Op woensdag 31 juli 2002 14:54 schreef KabelGast het volgende:

[..]

Ach gut, net een blauwe maandag weg en nu al zulke uitspraken? Tsk tsk...

Wat nou blauwe maandag
Je registreren om dit tegen me te zeggen? Triest
pi_5216313
quote:
Op woensdag 31 juli 2002 13:51 schreef Litpho het volgende:

Dank je. Thuis even opzoeken (zit nu te Fok!ken zwoegen op werk).

"Gaat dan henen, maakt alle volken tot mijn discipelen." (Mattheüs 28:19a)
  woensdag 31 juli 2002 @ 15:16:10 #215
16495 Devnull
... sprakeloos ...
pi_5216375
quote:
Op woensdag 31 juli 2002 13:50 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Hoe fundamentalistisch de Jehova's Getuigen ook zijn, ze hebben nog nooit ergens voor onlusten gezorgd.

Als ze nu tegen jou zouden zeggen dat je hen niet weg mocht sturen zolang de atheisten in China alle fatsoen met voeten treden...
wat zou jij dan zeggen?

Wat is er mis met de atheisten in China?
  woensdag 31 juli 2002 @ 15:19:09 #216
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_5216415
quote:
Op woensdag 31 juli 2002 15:16 schreef Devnull het volgende:

[..]

Wat is er mis met de atheisten in China?

Die atheisten die er de scepter zwaaien, zijn op zijn zachtst gezegd vrij crimineel aangelegd...
  woensdag 31 juli 2002 @ 15:32:53 #217
16495 Devnull
... sprakeloos ...
pi_5216628
quote:
Op woensdag 31 juli 2002 15:19 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Die atheisten die er de scepter zwaaien, zijn op zijn zachtst gezegd vrij crimineel aangelegd...

Natuurlijk zijn er ook niet-gelovigen die er een puinhoop van maken in de wereld. Maar als je ziet hoeveel er gevochten wordt OM en "uit naam van" de religie, dat vind ik niet normaal. De niet-gelovigen vechten geen oorlogen omdat ze niet geloven, maar om andere redenen (macht, grond, vergelding, olie, whatever). Mijn persoonlijke mening is: de mensen die een geloof verkondigen, moeten niet aankomen met die zoete praatjes als "God wil een betere wereld en houdt van iedereen" etc, als er overal ter wereld mensen sterven en moorden in/uit de naam van God, Allah, en hoe ze hun goden nog meer noemen.

Neem die achterlijke toestanden eens in Noord Ierland, om nog maar te zwijgen over die "vrome" geestelijk leiders (vooral in de USA) die zich vergrijpen aan kinderen.

In mijn visie is het rechtvaardigen van oorlogen en het misbruiken van kids uit naam (of gebruik makend van) geloof vreselijk hypocriet en onacceptabel.

Ik ben katholiek opgevoed, ben naar katholieke scholen geweest, zelfs de zondagschool ... dus ik ken al die "mooie" verhalen uit de bijbel wel, maar voor mij heeft dat net zoveel betekenis en geloofwaardigheid als een sprookje uit de Efteling. De bijbel is een leuk stapeltje verhalen, hersenspinsels en propaganda, maar mensen moeten het IMHO niet als "wet" naleven, dan gebeuren van die idiote dingen zoals er al eeuwen gebeuren uit naam van geloof.

pi_5216690
Of gewoon:

Jehova: Ik kom U God brengen.
Jij: Waar heb is ie dan?
Jehova: De Heer is in je hart.
Jij, hand op borst leggende: Ja, ik voel het! Hij is een nieuw vakantiehuisje aan het timmeren!

Ik wil miscommunicatie door verkeerde interpretatie van mijn articulatie voorkomen!
  woensdag 31 juli 2002 @ 15:40:21 #219
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_5216778
quote:
Op woensdag 31 juli 2002 15:32 schreef Devnull het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er ook niet-gelovigen die er een puinhoop van maken in de wereld. Maar als je ziet hoeveel er gevochten wordt OM en "uit naam van" de religie, dat vind ik niet normaal. De niet-gelovigen vechten geen oorlogen omdat ze niet geloven, maar om andere redenen (macht, grond, vergelding, olie, whatever). Mijn persoonlijke mening is: de mensen die een geloof verkondigen, moeten niet aankomen met die zoete praatjes als "God wil een betere wereld en houdt van iedereen" etc, als er overal ter wereld mensen sterven en moorden in/uit de naam van God, Allah, en hoe ze hun goden nog meer noemen.

Neem die achterlijke toestanden eens in Noord Ierland, om nog maar te zwijgen over die "vrome" geestelijk leiders (vooral in de USA) die zich vergrijpen aan kinderen.

[b]In mijn visie is het rechtvaardigen van oorlogen en het misbruiken van kids uit naam (of gebruik makend van) geloof vreselijk hypocriet en onacceptabel.[b/]

Ik ben katholiek opgevoed, ben naar katholieke scholen geweest, zelfs de zondagschool ... dus ik ken al die "mooie" verhalen uit de bijbel wel, maar voor mij heeft dat net zoveel betekenis en geloofwaardigheid als een sprookje uit de Efteling. De bijbel is een leuk stapeltje verhalen, hersenspinsels en propaganda, maar mensen moeten het IMHO niet als "wet" naleven, dan gebeuren van die idiote dingen zoals er al eeuwen gebeuren uit naam van geloof.

Daar is iedereen het wel zo'n beetje over eens.
Maar of een slachtpartij nu door een stel leuterende priesters of door een stel leuterende partijfunctionarissen wordt goedgepraat, het blijft een slachtpartij.

Daarbij bestaan er bijna geen echte godsdienstoorlogen. Toen iedereen in Europa nog vroom Katholiek was, gingen de Engelsel nog veel harder tekeer in Ierland.

pi_5217084
quote:
Op zaterdag 06 juli 2002 21:57 schreef SpuitElf het volgende:
Ik nodig ze vriendelijk binne uit, zet een kopje thee voor ze en zet daarna het nummer van de Osdorp Posse getiteld "Godvoordomme" (Afslag Osdorp) niet hard maar toch duidelijk hoorbaar op. Het record "Lang blijven zitten" is gevestigd op ongeveer 2 minuten. De meesten zijn binnen een minuut al weg
Dan kan je ook wel meteen nummertjes als Katholieke Trut enzo erachteraan draaien als ze toch nog wat langer mochten blijven zitten. Of de auwe Moordenaars
Ik wil miscommunicatie door verkeerde interpretatie van mijn articulatie voorkomen!
pi_5217124
quote:
Op woensdag 31 juli 2002 15:32 schreef Devnull het volgende:

[..]

In mijn visie is het rechtvaardigen van oorlogen en het misbruiken van kids uit naam (of gebruik makend van) geloof vreselijk hypocriet en onacceptabel.

Wist je trouwens dat JG's NIET meedoen aan oorlogen? En zelfs (in de landen waar dienstplicht nog verplicht is) celstraf riskeren om maar niet mee te hoeven (willen) doen?
pi_5217181
Bij ons staan ze héél vaak aan de deur terwijl we nooit interesse hebben.. grrrr
Maar goed.. bij iemand die ik ken is dit eens voorgevallen:

Jehova: "goedenmiddag ik kom u God brengen"
Man: Ohw wat aardig, zet hem maar buiten op het balkon.."
Jehova: .... loopt meteen weg.....
Man daarna nooit meer last gehad van Jehova's

hehehe
het is misschien een tip....

pi_5217514
Een keer hebben ze het me geflikt om me te storen tijdens Dragon Ball Z....doen ze ook nooit meer.
Maar meestal ga ik de discussie aan, gewoon voor de LoL.
Probeer ik hun ervan te overtuigen dat heel hun god flauwekul is...maar ze gaan door!
Als ze eindelijk weg gaan hebben ze ook zo'n blik in hun ogen van: I'll be back!
Tot ziens meneer/mevrouw!
pi_5217529
quote:
Op woensdag 31 juli 2002 16:06 schreef Tamaartje het volgende:

Jehova: "goedenmiddag ik kom u God brengen"
Man: Ohw wat aardig, zet hem maar buiten op het balkon.."

Hij is niet orgineel...maar hij blijft leuk
pi_5218256
quote:
Op woensdag 31 juli 2002 15:07 schreef Charys het volgende:

[..]

Wat nou blauwe maandag
Je registreren om dit tegen me te zeggen? Triest

1 Kor. 6:9
pi_5219169
* MrPiercing vroeg of ze wilden helpen met het hart eruit snijden van een schaap in de tuin. Ik wilde die gaan offeren en verbranden

maar ze wilden niet meedoen...

Ze waren snel weg

* MrPiercing doet zoiets niet hoor /me is dierenvriend

Erm een dag niet gelachen... Is een dag niet.. erm Gelachen? :o)
  woensdag 31 juli 2002 @ 19:06:35 #227
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_5219295
quote:
Op woensdag 31 juli 2002 16:01 schreef Charys het volgende:

[..]

Wist je trouwens dat JG's NIET meedoen aan oorlogen? En zelfs (in de landen waar dienstplicht nog verplicht is) celstraf riskeren om maar niet mee te hoeven (willen) doen?

Wist je trouwens dat ik ook niet meedoe aan oorlogen ? helemaal uit mezelf
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  woensdag 31 juli 2002 @ 19:07:24 #228
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_5219306
quote:
Op woensdag 31 juli 2002 18:53 schreef MrPiercing het volgende:
* MrPiercing vroeg of ze wilden helpen met het hart eruit snijden van een schaap in de tuin. Ik wilde die gaan offeren en verbranden
god houdt ook van shoarma
pi_5219431
* oldenzaaltjuh heeft ooit gezegd dat ze die god die ze kwamen brengen maar ff in de schuur moesten zetten omdat hij de handen vol had

Vonden ze niet leuk

Snap ik nog steeds geen ruk van

Oldenzaaltjuh en HeaRt_woRm's weblog!:KLIK!
FAN VAN DE RED HOT CHILI PEPPERS??? Klik hier!!!!!
  woensdag 31 juli 2002 @ 19:27:25 #230
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_5219516
quote:
Op woensdag 31 juli 2002 19:18 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
* oldenzaaltjuh heeft ooit gezegd dat ze die god die ze kwamen brengen maar ff in de schuur moesten zetten omdat hij de handen vol had

Vonden ze niet leuk

Snap ik nog steeds geen ruk van

Ze moesten er vast even over nadenken.
Ze hadden hem immers nog nooit gehoord
  woensdag 31 juli 2002 @ 19:33:41 #231
32340 Radost_FX
I LOVE TECHNO/ Praag!
pi_5219613
I take out my long hard dick and smack 'm in the face with it.

"Muzi a zeny jsou dva ruzny zivocisny druhy"
pi_5219696
quote:
Op zondag 28 oktober 2001 12:08 schreef B.e.e.r het volgende:
Wat ik hier allemaal lees voor afwimpel methoden, ik lach me rot.
Ik kom u God brengen?? haha.. We zijn geen pakket dienst ofzo.
Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, en ik kom al een hele tijd bij mensen aan de deur.

Niet om ze lastig te vallen, maar gewoon om dat te doen wat in deze tijd nodig is, namelijk iedereen op de hoogte te stellen van God's belofte. (Mattheus 24:3-14)

En opdringen is er niet bij, iedereen mag z'n eigen opvatting, mening of wat ook hebben. Dan gaan we gewoon weer verder, no problem. (Ja okay, ik weet dat er mensen zijn die nog ff blijven doorpraten, maargoed, alle mensen zijn nou eenmaal anders.)

Trouwens, zo'n onwijze ramp is het ook niet om ons aan de deur te krijgen hoor, ik kan me wel ergere dingen voorstellen. Maargoed anyway.
Van ons zul je weinig last hebben verder, want we zijn zo neutraal als maar zijn kan, voeren geen oorlogen, bemoeien ons niet met politiek, zullen nooit aanslagen plegen of wat ook.

Al eeuwen proberen mensen er wat van te maken hier op aarde, nou we doen 't lekker goed hoor, 't wordt al steeds beter zie ik als ik te TV aanzet.
Good job mensen, petje af!

We zijn alleen op zoek naar mensen die een oplossing willen. Ben je daar niet in geïntereseerd, zeg je gewoon "Prettige dag nog" en doet de deur weer dicht.
Iedereen blij

Hoe zit het eigenlijk met het feit dat jullie mensen geen cadeautjes mogen geven?

En als je kind in het ziekenhuis ligt? Waarom mag je die dan geen bloed geven? Wou jij je eigen kind geen bloed geven ook al ben je op dat moment de enige redder in de buurt?

-Alf

Yes, I eat pussy.... cats
pi_5223670
quote:
Op woensdag 31 juli 2002 17:27 schreef KabelGast het volgende:

[..]

1 Kor. 6:9

Wil je het ff uittikken, heb geen bijbel
pi_5223776
quote:
Op donderdag 01 augustus 2002 00:28 schreef Charys het volgende:

[..]

Wil je het ff uittikken, heb geen bijbel

DAn haal je toch één. Toch "gratis".
  donderdag 1 augustus 2002 @ 00:58:10 #235
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_5223975
Ik heb het helaas nog niet mee gemaakt dat ik die gasten aan de deur had dat ik open deed. Maar het lijkt me wel lachen zou ze ff helemaal uit kafferen
pi_5224039
quote:
Op donderdag 01 augustus 2002 00:36 schreef KabelGast het volgende:

[..]

DAn haal je toch één. Toch "gratis".

Neen.
Maargoed, ga lekker je gang, heb t helemaal gehad.
Ik zal dit soort topics wel mijden...

Blegh!

pi_5225832
quote:
Stel: Jehova's getuige belt aan. Wat doe je?
Vragen of ze een keer met god willen praten

Nah, ligt eraan. Als ik me goed verveel zie ik me nog wel een hele discussie aangaan met als mijn standpunt natuurlijk dat god niet bestaat. Dan alle argumenten de revue laten passeren en voila, ik denk niet dat ze het dan nog een keer proberen.

-edit-
Ik weet wel dat een tante van me haar 2 grote Bouviers op die gasten heb afgestuurd, die beesten zijn nog beter getraind dan politiehonden, hehe

[b]Aerodynamics ... is for people who can't build engines[/b] [i]Enzo Ferrari[/i]
  donderdag 1 augustus 2002 @ 08:59:36 #238
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_5225849
Ik had een tijdje geleden een paar mormonen aan de deur... twee kerels, waarvan eentje een jongere kerel was die me wel even zou vertellen over zijn redding door mormon... toen ik hem mijn ideën over geloof uitlegde keek hij ineens wat midner zeker uit z'n ogen...
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_5226010
Wat een stoere atheïstjes hierzo!

De meeste reacties durven ze uiteraard alleen hier te typen, en nooit daadwerkelijk uit te voeren.

In werkelijkheid doen ze open, zeggen netjes dat ze geen belangstelling hebben, en doen de deur weer dicht.

Maar dat zou saai zijn in een jehovah-getuige-bashing-topic!

donderdag 1 augustus 2002 @ 09:27:25 #240
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_5226062
quote:
Op donderdag 01 augustus 2002 09:24 schreef DennisMoore het volgende:
Wat een stoere atheïstjes hierzo!

De meeste reacties durven ze uiteraard alleen hier te typen, en nooit daadwerkelijk uit te voeren.

In werkelijkheid doen ze open, zeggen netjes dat ze geen belangstelling hebben, en doen de deur weer dicht.

Maar dat zou saai zijn in een jehovah-getuige-bashing-topic!

Ik vind een discussie over geloof juist altijd schitterend... vooral met heel streng gelovigen, omdat die vaak geloven uit gewoonte ipv uit werkelijke overtuiging.

Maar goed.. ik ben dan ook niet echt atheist.

Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_5226185
quote:
Op donderdag 01 augustus 2002 09:27 schreef deGVR het volgende:

[..]

Ik vind een discussie over geloof juist altijd schitterend... vooral met heel streng gelovigen, omdat die vaak geloven uit gewoonte ipv uit werkelijke overtuiging.

Maar goed.. ik ben dan ook niet echt atheist.

Ik ben een echte Atheist. Geloofsdiscussies hebben we al (zeer) vaak gehad tijdens de filosofie & sociologie lessen op school. De gelovigen kwamen vaak niet verder met hun argumenten dan 'blind geloof'.
[b]Aerodynamics ... is for people who can't build engines[/b] [i]Enzo Ferrari[/i]
pi_5226192
Achja, ik heb in een 'ver' verleden ook wel 's met foldertjes langs de deuren gelopen, aan evangelisatie-activiteiten meegedaan. Dat hoorde er wat bij, in de kerken waar mijn ouders (en ik dus) bij zaten.

Dus ik weet uit ervaring hoe het in z'n werk gaat, en dat alles echt met de beste bedoelingen gebeurt.

Het was overigens niet bij de Jehovah Getuigen. Daar gaat het nóg fanatieker, moet je echt bepaalde quota halen, zieltjes winnen.

pi_5226210
Heel vriendelijk zeggen dat je Zen boeddhist bent, en ze een hele mooie dag toewensen...
En ik heb het al een aantal keer gebruikt. Ze geven je dan een vriendelijke knikje met het hoofd en lopen naar de volgende deur.
This is way beyond my remote concern of being condescending.
Anders of Niets
Luister Live
pi_5226228
dingdong...

Ja...?

Wij komen Jezus brengen...

Oke...zet ehm maar in de gang...

“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  donderdag 1 augustus 2002 @ 12:05:49 #245
21054 -DEVON-
bedorven waar_
pi_5227681
Ik heb geen last van JG'ers aan de deur.

Mijn tante is vroeger zelf bij de club gegaan en ze heeft volgens mij wel een vrij hoge functie daaro.
Zij is daar gelukkig en dat respecteer ik.

Ik heb zelf geen geloof en ik zal zeker ook nooit tot een geloof keren. Ook geen JG.

pi_5236627
quote:
Op donderdag 01 augustus 2002 09:43 schreef David Letterman het volgende:
dingdong...

Ja...?

Wij komen Jezus brengen...

Oke...zet ehm maar in de gang...

gefeliciteerd, je bent de 10e die dat zegt
  zondag 4 augustus 2002 @ 03:25:24 #247
33425 saturnes
whoeps wrong planet !
pi_5259169
ik doe de deur dicht voor hun neus
whoeps i toth i saw a pussycat
pi_5259176
een emmer water met chloor doet wonderen
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  zondag 4 augustus 2002 @ 03:36:24 #249
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_5259210
me buurman is daar erg goed in...
Vriendelijk en beleefd.
En ze niet weg kunnen krijgen terwijl je duidelijk merkt dat het de bedoeling is.
* HighLander kon in de keuken om de hoek met moeite zijn lach binnenhouden.
"Zijn er misschien nog andere huisgenoten die wel interesse hebben?"
"Nou ik zal even kijken"
En daar zat ik met tranen in me ogen nee te schudden terwijl hij heel sadistisch om de hoek keek als "nu is het jouw beurt"...

maar goed handleiding
stap 1 pleur je voet tussen de deur dat ze hem niet dicht kunnen trekken
stap 2 vertel dat je student bent
stap 3 stel het geloof aan de kaak, favoriet begin zijn de godsbewijzen.
En voor het argument "jamaar het staat geschreven" verwijs ik u allen door naar hans teeuwen.

O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
pi_5259348
Vergeleken met ander Gepeupel aan de deur ,vind ik de Jehova Getuigen meestal best Gezellige mensen.

Een beeetje fanatiek met hun Roeping maar och , iedereen heeft recht op zijn eigen Afwijking.

pi_5259583
ze kwamen bij mij een keer langs toen ik nog niet zo lang op mezelf woonde. ik deed open, toen zei die: Is je moeder thuis? Dus ik beetje lachen, ik zeg; weet niet, moet je bij haar aanbellen.

nooit meer gezien

zondag 4 augustus 2002 @ 08:43:10 #252
9325 KOE
Eat my pig!
pi_5259603
quote:
Ik geef em een stuiver en doe de deur weer dicht.
Maar ik nuek niet!
  maandag 5 augustus 2002 @ 14:41:37 #253
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_5269249
quote:

Ik zeg geen Houdoe maar ik zou wel ongeveer reageren

Laat die gasten lekker ff opzouten. Het is echt zo overdreven. Bijna iedereen is in zijn leven wel eens geconfronteerd met geloven en iedereen weet er wel wat van af. De standaard dingen bedoel ik dan.

Die mensen willen gewoon niet begrijpen dat niet iedereen gelovig is. Ik ben het totaal niet. Dat komt omdat ik er gewoon nix in zie.
Mijn opa was dominee dus als dan zo'n doos denkt dat zij mij nog ff kan omschakelen dan heeft ze het goed mis.

Meestal gaat het zo van "mag ik even binnenkomen?" "Nee, sorry maar ik heb hier geen tijd voor. Attioz"

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 5 augustus 2002 @ 14:57:17 #254
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_5269383
Nou, dan vind ik de islam tegenstelling tot deze sekte (1 van de 1000-den in het Gristendom) veel vrediger, die proberen mensen niet aan de deur te bekeren of wat dan ook...

...

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 5 augustus 2002 @ 17:52:06 #255
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_5271685
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 14:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Nou, dan vind ik de islam tegenstelling tot deze sekte (1 van de 1000-den in het Gristendom) veel vrediger, die proberen mensen niet aan de deur te bekeren of wat dan ook...

...

Nee, die schreeuwen het wel vanuit de moskee keihard naar binnen!
Age of fruity enlightenment!
pi_5271805
Ik heb altijd dat ik eerst helemaal niet door heb dat het Jehovahs zijn..
dan beginnen ze een beetje vaag te lullen en boekjes te geven en dan denk ik van ahaaa.. dan is de deur altijd ook weer snel dicht
  maandag 5 augustus 2002 @ 18:05:13 #257
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_5271820
Misschien dat als ik ook boekjes aan de deur ga verkopen, dat ik ook zo'n dikke wagen kan rijden.
Age of fruity enlightenment!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')