nee hoor, ik hoop het niet voor je..stel je eens voor..oh nee stel je het maar niet voor..quote:Op zondag 14 augustus 2005 11:16 schreef bonke het volgende:
of zijn er mensen die mij aan het twijfelen kunnen brengen ??
Je kunt het ook overdrijven, natuurlijkquote:Op zondag 14 augustus 2005 12:07 schreef Lord_of_the_String het volgende:
"Oh jee, koolstofdatering toont aan dat de aarde miljarden jaren oud is... oh jee, nu moeten we een gat van een paar miljard jaar in de geschiedenis dichten. Overheid, pomp nog even wat geld naar ons toe, zodat we het sprookje levend kunnen houden."
Als je niet wilt dan kunnen we je niet aan het twijfelen brengen nee. Veel is nog onbekend, een soort van grijs gebied. Laat iedereen het invullen zoals deze wilquote:Op zondag 14 augustus 2005 11:16 schreef bonke het volgende:
Mijn idee is dus dat dit alles wetenschappelijk is te bewijzen, of het is gewoon gelogen.
Dat mag je echt helemaal zelf weten.quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:03 schreef bonke het volgende:
Wie moet ik geloven ?? De wetenschap ... omdat die veel onverklaarbare dingen ontkracht ?
of de believers, die geloven in datgene wat ze zien, horen, voelen, maar op geen enkele manier overtuigend genoeg overkomen om mij hun waarheid te laten geloven
waarom worden die paranormale gaven dan keer op keer afgedaan als vals ??quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:17 schreef Anyanka het volgende:
Het feit dat iets onverklaarbaar is, betekent niet dat het dat altijd zal zijn. De wetenschap is niet bepaald alleswetend.
Stel dat paranormale gaven gewoon bestaan, dat het...een soort energie is die tot nu toe niet waarneembaar is met onze techniek, ofzo. Dan betekent het nog niet dat dat niet bestaat.
Het wordt afgedaan als vals omdat de wetenschap in de mode is en de heersende mening. Dat wil echter niet zeggen dat er geen andere mening is.quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:33 schreef bonke het volgende:
[..]
waarom worden die paranormale gaven dan keer op keer afgedaan als vals ??
als iemand echt een ander zijn gedachten kan lezen dan moet dat te bewijzen zijn, maar als je zo`n iemand gaat vragen om je gedachten te lezen dan lukt het niet
Sommige dingen overkomen je gewoon simpelweg. Wil niet zeggen dat je het op commando op kunt roepenquote:Op zondag 14 augustus 2005 13:33 schreef bonke het volgende:
waarom worden die paranormale gaven dan keer op keer afgedaan als vals ??
als iemand echt een ander zijn gedachten kan lezen dan moet dat te bewijzen zijn, maar als je zo`n iemand gaat vragen om je gedachten te lezen dan lukt het niet
misschien alleen maar om anderen te kunnen overtuigen dat het wel waar is ??quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:44 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Het wordt afgedaan als vals omdat de wetenschap in de mode is en de heersende mening. Dat wil echter niet zeggen dat er geen andere mening is.
En nog steeds snap ik niet: waarom dat bewijs.
Als ik iemands gedachten kan lezen, waarom moet daar dan bewijs van komen. Ik zou me er niet eens aan willen onderwerpen. Om het principe alleen al.
er zijn er genoeg die beweren dat wel te kunnen maar er vervolgens niks van bakkenquote:Op zondag 14 augustus 2005 13:51 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Sommige dingen overkomen je gewoon simpelweg. Wil niet zeggen dat je het op commando op kunt roepen
Ja maar das in elke tak van sport.quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:55 schreef bonke het volgende:
er zijn er genoeg die beweren dat wel te kunnen maar er vervolgens niks van bakken
Daarmee ben ik het absoluut eens.quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:55 schreef bonke het volgende:
[..]
er zijn er genoeg die beweren dat wel te kunnen maar er vervolgens niks van bakken
ik vind het paranormale geen sport hoorquote:Op zondag 14 augustus 2005 13:59 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ja maar das in elke tak van sport.
van de duizenden *gedachtenlezers* zal er vast wel 1 zijn die het wel kanquote:Het op commando oproepen werkt vaak niet, het gaat spontaan of het gaat niet.
Ik kan online gaan proberen, ik laat jou een getal onder de 20 denken en probeer spontaan te weten welk getal jij denkt. Ik lees niet je gedachtes, ik weet dan wat jij denkt. Het is niet lezen het is weten.quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:05 schreef bonke het volgende:
[..]
ik vind het paranormale geen sport hoor
[..]
van de duizenden *gedachtenlezers* zal er vast wel 1 zijn die het wel kan
maar waar blijft die
de menselijke geest is dmv gebeurtenissen voor een pro naar zijn hand te zettenquote:Op tv was een keer een uitzending over mind controll. Was apart te noemen, die man die kon alles naar zijn hand zetten. Hij legde niet uit hoe hij het deed maar het lukte hem keer op keer op keer op keer
Derren Brown. Leuk om te kijkenquote:Op zondag 14 augustus 2005 14:11 schreef bonke het volgende:
ik heb die man namelijk ook gezien ( engelsman)
het heeft niks met het lot te maken, iemand die weet hoe de menselijke geest werkt kan hem in een bepaalde richting duwenquote:Op zondag 14 augustus 2005 14:13 schreef Dromenvanger het volgende:
Door middel van gebeurtenissen inderdaad, het heeft ook met het lot te maken en met de tijd. Maar het lot kun je naar je eigen hand zetten zodra je je eigen leven vooruit bent geschoten. Ik bedoel, als je als mens niet meer achter de feiten aanloopt, kun je alles naar je hand zetten dat mogelijk is.
Dat geldt voor ieder mens. Maar eerst zul je problemen moeten oplossen voordat je zover bent. Je kunt niet je leven vooruit leven als je nog in het verleden leeft.
Dat klopt ook. Je hebt controle over je eigen denken. Over je mind body and soul. Je bent dan de stuurman van je eigen schip. Wat betekent het lot dan precies?quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:17 schreef bonke het volgende:
[..]
het heeft niks met het lot te maken, iemand die weet hoe de menselijke geest werkt kan hem in een bepaalde richting duwen
et hele verhaal quoten was niet nodigquote:Op zondag 14 augustus 2005 15:20 schreef Dromenvanger het volgende:
Heeft ook te maken met je sensor. Je hebt een sensor of je hebt hem niet. Of het is zo dat je feeling voor het onverklaarbare niet goed ontwikkeld is. Je krijgt het van kinds af aan al mee. De een minder dan de ander.
Waarschijnlijk past de Islam in deze wereld. Waarom zouden het geen bestaansrecht hebben?
je gaat het hele punt van het onverklaarbare voorbij door het geloof aan te halenquote:Op zondag 14 augustus 2005 16:12 schreef Dromenvanger het volgende:
Beetje onnadenkend geformuleerd allemaal..quote:Op zondag 14 augustus 2005 11:16 schreef bonke het volgende:
Ik geloof ze dus niet.
Mijn idee is dus dat dit alles wetenschappelijk is te bewijzen, of het is gewoon gelogen.
En ook dit is aan een tijdsgeest verbonden. Om niet te vergeten cultureel gebonden.quote:Op zondag 14 augustus 2005 16:29 schreef bonke het volgende:
[..]
je gaat het hele punt van het onverklaarbare voorbij door het geloof aan te halen
het geloof is ingeburgert, het onverklaarbare niet
Oh, en het enige waarin je moet geloven is jezelf.quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:03 schreef bonke het volgende:
Wie moet ik geloven ?? De wetenschap ... omdat die veel onverklaarbare dingen ontkracht ?
of de believers, die geloven in datgene wat ze zien, horen, voelen, maar op geen enkele manier overtuigend genoeg overkomen om mij hun waarheid te laten geloven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |