eejjj, meediscussiëren of ervaringen delen en anders ksssshtquote:Op zondag 14 augustus 2005 12:07 schreef Bjorntje het volgende:
is dit niet gewoon een verkapte advertentie,SPAM
Het zou in de Versatel stijl (voor alles extra betalen) passen, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat dit plan doorgezet wordt, simpelweg omdat Versatel hun eigen klanten niet tegen zich in het harnas wil jagen. De meeste mensen verliezen immers meer geld dan dat ze winnen, en dan reageer je je dat automatisch af op degene waar je het aan verliest. En bij bookies is dat geen probleem, omdat dat hun main business is, maar wanneer mensen zich hierdoor zo gaan afzetten tegen Versatel dat ze hun kijkgedrag gaan wijzigen of zelfs abonnementen gaan opzeggen, dan wordt dat al knap vervelend voor ze.quote:Op zondag 14 augustus 2005 12:42 schreef Greetings het volgende:
Hier dan nog maar een keer mijn vraag uit het vorige topic:
Er was vorig jaar sprake van dat je op de wedstrijden kon gokken (aantal corners, minuut van eerste goal etc.). Iemand daar nog wat van gemerkt of is het er niet van gekomen?
Tsja, het lijkt me stug dat ze die hele opzet online hebben gezet voor dat gratis gedoe waar van de week sprake van was. Maar hoe dat dan verder wel in z'n werk gaat. Zie nergens dat ik m'n inloggegevens in moet voeren.quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:10 schreef H.Flick het volgende:
Je kunt dus wel wedstrijden via internet bekijken op versatel.tv, toch?
Dan hadden ze natuurlijk wel iedereen met hun versatel gegevens kunnen laten inloggen. Die heb je namelijk wel al als je wel aangemeld bent maar nog niet aangesloten.quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:39 schreef twi het volgende:
Ja, maar dat ging niet door. Daar hebben de voetbalclubs een stokje voor gestoken, aangezien het gratis uitzenden contractbreuk zou betekenen.
Natuurlijk kan dat, uiterst simpel.quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:25 schreef H.Flick het volgende:
Ik ben niet zo technisch op dit gebied, maar kunnen ze niet zien dat je via een Versatel verbinding naar die site komt?!
Ja we hebben ook gewoon telefonie bij KPN, maar bij ons planet abonnement moeten we ķķk 'internet kosten' aan KPN betalen omdat planet hun servers/aansluitingen oid gebruikt. Is dat bij versatel ook zo of is het hier gewoon, 36E per maand en je normale telefoon rekening?quote:Quote Adelante:
Een bel basis/budget/plus abonnement van KPN blijft vereist, in ieder geval tot Versatel zelf met telefonie komt
dat laatste, omdat versatel gebruik maakt van haar eigen netwerk, betaal je alleen je telefoonkosten aan kpn!quote:Op zondag 14 augustus 2005 18:18 schreef gieling het volgende:
Ja we hebben ook gewoon telefonie bij KPN, maar bij ons planet abonnement moeten we ķķk 'internet kosten' aan KPN betalen omdat planet hun servers/aansluitingen oid gebruikt. Is dat bij versatel ook zo of is het hier gewoon, 36E per maand en je normale telefoon rekening?
Ze moeten dat praatprogramma combineren. Het is net even wat teveel van het goede.Normaal gesproken zie ik liever gewoon de wedstrijd naar keuze, en dat ze je tijdens die wedstrijd inlichten over goals bij andere wedstrijden, zoals ze dat zeg maar in de demo beloofden. Nu ben je "blind" van de verrichtingen bij de andere wedstrijden, wanneer je bijvoorbeeld beslist Feyenoord - NAC te kijken.quote:Op zondag 14 augustus 2005 16:33 schreef H.Flick het volgende:
Na vandaag weet ik zeker dat het wel goed komt met Versatel. Perfecte beeldkwaliteit en het feit dat je alle wedstrijden kunt zien is ook erg leuk.
Alleen dat praatprogramma tijdens de wedstrijden hoeft van mij niet zo, ik kijk liever de hele wedstrijd. Gelukkig kan dat ook.
Ok! Tnx, dan zijn we eigenlijk goedkoper uit en hebben we sneller internet als we dit nemenquote:Op zondag 14 augustus 2005 18:20 schreef Adelante het volgende:
[..]
dat laatste, omdat versatel gebruik maakt van haar eigen netwerk, betaal je alleen je telefoonkosten aan kpn!
Ze zouden inderdaad misschien via een icoontje in beeld kunnen laten zien dat je even moet overschakelen naar een andere wedstrijd omdat daar iets gebeurt is.quote:Op zondag 14 augustus 2005 19:30 schreef twi het volgende:
[..]
Ze moeten dat praatprogramma combineren. Het is net even wat teveel van het goede.Normaal gesproken zie ik liever gewoon de wedstrijd naar keuze, en dat ze je tijdens die wedstrijd inlichten over goals bij andere wedstrijden, zoals ze dat zeg maar in de demo beloofden. Nu ben je "blind" van de verrichtingen bij de andere wedstrijden, wanneer je bijvoorbeeld beslist Feyenoord - NAC te kijken.
Dan nog af en toe wat gesproken informatie ertussendoor (gele kaarten, blessures etc) en gewoon voor de wedstrijd, in de rust en na de wedstrijden dat praatprogramma.
bron DFTquote:Honderden klachten over Versatel
DEN HAAG (ANP) - Ongeveer driehonderd klanten van Versatel hebben zich de afgelopen dagen gemeld bij de Consumentenbond, het meerendeel met klachten.
Dat liet een woordvoerster van de belangenorganisatie maandagmiddag weten. De klachten gaan onder meer over de internetverbinding en over de bereikbaarheid van de telefonische hulpdienst van de onderneming.
Vorige week woensdag opende de Consumentenbond een meldpunt waar mensen hun ervaringen met Versatel kwijt kunnen. Dat bedrijf biedt een nieuwe dienst aan met een combinatie van zeer snel internet en rechtstreekse uitzendingen van voetbal uit de Eredivisie. Vrijdag werd de eerste wedstrijd van het seizoen, tussen AZ en Sparta, uitgezonden.
Je moet even de stekker van de decoder eruit halen. Ik had dat probleem met de pincodes ook.quote:Op maandag 15 augustus 2005 19:38 schreef Hitchhiker het volgende:
Ik heb overigens problemen met het invoeren van de pincode. Als ik een (gratis) trailertje wil kijken, dan vraagt ie om de pincode (1111), maar ik krijg'm niet ingevoerd. Ook kan ik nog geen voetbal kijken, alleen tegen betaling oude wedstrijden bestellen.
Volgens mij wel. Maar ik heb nog nooit een vertraging in de downloadsnelheid gezien als ik de decoder aanzet. Zondag zat ik tijdens Feyenoord - NAC ook volop te downloaden met meer dan 1MB per seconde.quote:Op maandag 15 augustus 2005 20:53 schreef Max-Westerman het volgende:
4mbit toch?
Precies. Het is gewoon een kwestie van geduld hebben. Uiteindelijk als het werkt ben je alle narigheid vergeten en is hetquote:Op maandag 15 augustus 2005 21:41 schreef HomerJ het volgende:
Ik heb 10 dagen lang gekankerd op Versatel want we konden niet op internet. Ik vond de klantenservice slecht, geen goede communicatie en slechte support. Sinds vandaag belde Versatel ons en nu kunnen we eindelijk op internet(wat errors in de verbinding). Deze service was echt prima en we zijn nog 2x gebeld of alles werkt.
Nu eindelijk alles werkt(incl. voetbal stuff) ben ik er echt super tevreden over. Internet razendsnel, gratis Engels voetbal, Videotheek(nu nog leeg), TV gids. Etc. Super
Ik heb nu bijna een week een rood inet-lampje, ben nog niet online geweest en heb nog geen voetbal gezien. Gisteren belden ze van het installatiebedrijf weer, ze komen zometeen langs om wat spul te veranderen(???) ofzo. Hopen dat we vanmiddag eindelijk online kunnen, kheb er genoeg vanquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 01:25 schreef feyenoord-dude het volgende:
Na een week gekloot met een rood inet-lampje heb ik dan eindelijk ADSL2 en voetbal
Ow, ik heb ze gisteravond anders nog gewoon gezienquote:Op maandag 15 augustus 2005 22:07 schreef Apie74 het volgende:
[..]
Ik zag trouwens net dat ze bij de categorie 'films' alle gratis films weggehaald hebben. Wel jammer want ik had er nog geeneen gezien.
Ow vaag. Er hoort nog een boekje met een witte voorkant te zijn met uitleg over de media browser.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:57 schreef ToMaSZ het volgende:
Ik heb wel een maual gezien van de decoder, maar dat was alleen installatie. Geen instructies daarvoor gezien...
Hmm, die heb ik niet.... eikels! Ga morgen wel ff bellen dan.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:16 schreef thaduck het volgende:
[..]
Ow vaag. Er hoort nog een boekje met een witte voorkant te zijn met uitleg over de media browser.
Die heb ik ook niet gehad. Ook nooit gemist eigenlijk, die pincode heb ik op internet gevonden.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:16 schreef thaduck het volgende:
[..]
Ow vaag. Er hoort nog een boekje met een witte voorkant te zijn met uitleg over de media browser.
Ik begreep van de monteur dat dat wel het plan was.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:07 schreef H.Flick het volgende:
Vaak helpt het als je de decoder reset door de stroom er even af te halen, heb je dat al geprobeerd?
Weet iemand trouwens misschien al iets over de mogelijkheden om extra decoders te krijgen zodat je op meerdere TV's kunt kijken? Gaat dat er ooit komen?
Tjah, als de monteur alsnog op komt dagen terwijl ik de zooi al gehaald had..quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:50 schreef H.Flick het volgende:
Hoe kom je daar aan dan?
Je modem heeft in elk geval 2 poorten om een decoder aan te hangen, dus 2 kan sowieso. Maar misschien kun je er gewoon een switch tussen prikken?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:07 schreef H.Flick het volgende:
Vaak helpt het als je de decoder reset door de stroom er even af te halen, heb je dat al geprobeerd?
Weet iemand trouwens misschien al iets over de mogelijkheden om extra decoders te krijgen zodat je op meerdere TV's kunt kijken? Gaat dat er ooit komen?
Ja, natuurlijk kan het. De vraag is alleen of ik ook aan een tweede decoder kan komen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 09:32 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Je modem heeft in elk geval 2 poorten om een decoder aan te hangen, dus 2 kan sowieso. Maar misschien kun je er gewoon een switch tussen prikken?
Gewoon nieuwe accountjes van Versatel Gratis (inbellen) aanmaken. Andere oplossingen heeft Versatel er (helaas) niet voor.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 10:36 schreef Damzzz het volgende:
Dat witte boekje werd pas uitgegeven aan de laatste mensen die aangemeld zijn. Dus nog maar een paar weken. Mijn monteur zei dat hij het voor het eerst bij zich had. Staat toch veel extra informatie in.
Ontopic: Alles werkt trouwens op volle toeren hier: 1800k/sec gemiddeld. upstream: 100k/sec.
Weet iemand of je nog meer emailadressen @ versatel.nl kunt krijgen?
Je kunt de browser ook zelf resetten !quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 18:48 schreef Hitchhiker het volgende:
Ik word een beetje triest van de situatie.
Wel Internet (goeie snelheid, 14 mbit/s), maar geen verbinding met de mediabrowser, dus geen voetbal ! De mediadoos probeert de gehele tijd connectie te maken met de server, maar op de een of andere manier wil dit niet lukken (trying to connect to server).
Net helpdesk gebeld. Krijg ik een dooddoenertje dat ze de decoder vanaf afstand gaan resetten en opnieuw upgraden....kan wel eventjes duren, volgens Versatel !
Heb de verwachting dat ik geen voetbal zie dit weekend
Dat met die decoder, precies hetzelfde als bij mij! Hoe heb je dat opgelost?quote:SoA-Holic - woensdag 10 augustus 2005 @ 16:59
Duitsers zijn het!
Vorige week donderdag heeft die vent alles geinstalleerd, en nu werkt alles pas. Eerst was er een storing in mijn wijk, die is pas na 5 dagen opgelost. Lekkere service, chello lost meteen alles direct op. Toen werd het "INET" lampje op m'n modem rood, bleek dat ik niet geregistreerd was ofzo. En nu eindelijk doet ie het. Maar nu doet mijn decoder het niet, als ik 'm aandoe zegt ie meteen "Sorry, opgevraagde pagina is helaas niet beschikbaar. Druk op ok om terug te gaan naar het hoofdmenu". Moet ik daar weer voor bellen.
Ik ben na een week al goed klaar met die leden, versatel bah!
edit: decodert doet het nu ook. Nu wil ik een gratis wedstrijdje kijken maar moet ik een pincode invullen. Hoe kom aan die pincode?
Geweldig extra satteliet aanschaffen voor voetbalquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:31 schreef thaduck het volgende:
Je kan gewoon Versatel via satteliet ontvangen toch?
[Edit]
Linkje: http://www.versatel.nl/versatelvoetbal/
[/Edit]
Volgens mij kan je niet eens de schotel variant kiezen als de 'internet-versie' beschikbaar is. Tenminste, dat is wat ik er van begrijp.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:02 schreef H.Flick het volgende:
Ze waren trouwens ook ietwat laat met het aankondingen van deze optie. Wij hadden al lang en breed Versatel internet aangevraagd terwijl we ook gewoon een schotel met CanalDigitaal hebben.
Nou ben ik uiteindelijk wel tevreden met het snelle internet, maar via de schotel was veel makkelijker geweest.
Iddquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:27 schreef Murph het volgende:
[..]
Volgens mij kan je niet eens de schotel variant kiezen als de 'internet-versie' beschikbaar is. Tenminste, dat is wat ik er van begrijp.
Had ik eerst ook gehoord maar dat schijnt dus wel te kunnen.. Ze zullen het niet gauw aanprijzen want ze hebben natuurlijk liever dat internet erbij, maar volgens mij zijn ze er ook wettelijk toe verplicht om een alternatief te bieden..quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:27 schreef Murph het volgende:
[..]
Volgens mij kan je niet eens de schotel variant kiezen als de 'internet-versie' beschikbaar is. Tenminste, dat is wat ik er van begrijp.
Hier heeft de decoder het wekenlang gedaan, inclusief vorige week met het 1e voetbalweekend, maar er schijnt bij mij nu op centrale Ehv/Geldrop een probleem te zijn of gewoon extra werkzaamheden, en daarom doet de stream met de decoder het niet.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 18:48 schreef Hitchhiker het volgende:
Ik word een beetje triest van de situatie.
Wel Internet (goeie snelheid, 14 mbit/s), maar geen verbinding met de mediabrowser, dus geen voetbal ! De mediadoos probeert de gehele tijd connectie te maken met de server, maar op de een of andere manier wil dit niet lukken (trying to connect to server).
Net helpdesk gebeld. Krijg ik een dooddoenertje dat ze de decoder vanaf afstand gaan resetten en opnieuw upgraden....kan wel eventjes duren, volgens Versatel !
Heb de verwachting dat ik geen voetbal zie dit weekend
Nadeel van de sateliet is dat ze rond de 4 wedstrijden per weekend live uitzenden, en de rest in de loop van de week. Beetje domper op de feestvreuge, vooral als ze net jouw club dan bijna nooit live uitzendenquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:02 schreef H.Flick het volgende:
Ze waren trouwens ook ietwat laat met het aankondingen van deze optie. Wij hadden al lang en breed Versatel internet aangevraagd terwijl we ook gewoon een schotel met CanalDigitaal hebben.
Nou ben ik uiteindelijk wel tevreden met het snelle internet, maar via de schotel was veel makkelijker geweest.
quote:De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 38 meter.
Volgens een andere, minder betrouwbare, berekening bedraagt de afstand 29 meter hemelsbreed.
Geffenquote:Op maandag 22 augustus 2005 12:36 schreef Paperclipjes het volgende:
Ff postcode check doen...
De afstand van jouw woning tot de centrale is te groot. Je kunt dit product niet bestellen.
Damn... iemand alternatieven? (Behalve verhuizen)
Paperclipjes zit in Geffen (Bij Den Bosch)
Bron DFTquote:Versatel bereikt 55% tot 60% huishoudens
AMSTERDAM (Dow Jones) - Het ’triple play’-pakket van telecomdiensten dat Versatel vanaf vandaag aanbiedt, is in zijn totaliteit voor slechts 55% tot 60% van de Nederlandse bevolking verkrijgbaar, bevestigt een woordvoerder van het bedrijf maandag.
"Om het hele pakket te kunnen ontvangen moet je wonen binnen 3,5 kilometer van een centrale van Versatel en dat geldt voor 55% tot 60% van de Nederlandse huishoudens", aldus een woordvoerder van Versatel tegen Dow Jones Nieuwsdienst.
Met triple play biedt Versatel sinds vandaag internet, televisie en VoIP (bellen via internet protocol) in een pakket aan. Om dit technisch mogelijk te maken, heeft Versatel haar netwerk opgewaardeerd naar ADSL2+. De onderneming uit Amsterdam kan het telefoniegedeelte van het pakket dus slechts aan 55% tot 60% van de Nederlandse bevolking leveren. Volgens de zegsvrouw van het telecommunicatiebedrijf is Versatel niet van zins netwerkcapaciteit in te huren bij KPN om landelijke dekking voor de dienst te bereiken. Het streven van Versatel blijft echter wel gericht op "een dekking van 95%" voor haar triple play-diensten, aldus Cilesta van Doorn.
"Een dekking van 100% is niet haalbaar, omdat je dan dure investeringen moet doen in dunbevolkte gebieden", meent Van Doorn, die niet kan aangeven op welke termijn de gewenste 95% bereikt wordt. Telecommunicatiebedrijf Versatel completeerde vandaag, met de lancering van de VoIP-diensten, haar langverwachte triple play-pakket. Consumenten kunnen kiezen uit het pakket ’Compleet Family’ en ’Compleet Voetbal’. Dat laatste pakket kost 49,95 euro en daarvoor krijgt de consument alle live eredivisiewedstrijden, VoIP en internet met een snelheid tot 20 MB per seconde.
Bij ’Compleet Family’, dat 39,95 euro kost, ontvangt de consument hetzelfde pakket maar dan beperkt tot een internetsnelheid van 4MB en een selectie uit de live voetbalwedstrijden. "Een snelheid van 4MB is voldoende om voetbalwedstrijden te kunnen zien", aldus Van Doorn.
Het pakket ’Voetbal’ is het derde pakket van Versatel waarmee het bedrijf momenteel adverteert. Dit is geen triple play-pakket, aangezien hierbij geen VoIP wordt aangeboden. Het pakket ’Voetbal’ kost 39,95 euro, waarbij eveneens internetsnelheden tot 20MB per seconde worden aangeboden en de consument alle eredivisiewedstrijden kan zien. Bij dit pakket biedt Versatel een sateliet-oplossing voor de huishoudens die niet op het ADSL2+-netwerk van het bedrijf aangesloten kunnen worden, zodat ook zij de voetbalwedstrijden kunnen ontvangen.
Versatel kocht in december 2004 de uitzendrechten van live-eredivisiewedstrijden voor de komende drie seizoen voor 30,5 miljoen euro per jaar. Het bedrijf mikt op 100.000 abonnees voor deze drie pakketten ultimo 2005. Aan het eind van het tweede kwartaal had Versatel 20.000 aanmeldingen binnen, zo maakte het concern begin augustus bekend bij de publicatie van haar tweedekwartaalcijfers. Versatel gaf toen aan te verwachten dat de groei van het aantal abonnees zou versnellen zodra het voetbalseizoen begonnen zou zijn.
Van Doorn wil niet aangeven of zich dat nu al vertaalt in extra aanwas van abonnees. "Daar doen we geen mededelingen over." In het eerste voetbalweekend konden 10.000 Versatel-abonnees de voetbalwedstrijden zien, de andere abonnees waren nog niet aangesloten. Van Doorn kan niet aangeven hoeveel abonnees het afgelopen weekend de wedstrijden thuis konden ontvangen. "Het streven blijft erop gericht eind deze maand de 20.000 abonnees aangesloten te hebben," aldus Van Doorn.
Ik begrijp wel dat je het zo ziet als je zelf naar tevredenheid wordt bediend. Maar dit zijn gewoon keiharde cijfers, ik beoordeel het ook onafhankelijk, ik niks met en niks tegen Versatel. Alleen ver voor het voetbalseizoen bleek al dat ze niet konden waarmaken wat ze beloofden. En dat onderschrijft bovenstaand bericht maar weer eens.quote:Op maandag 22 augustus 2005 16:53 schreef ToMaSZ het volgende:
Idd. byzonder triest.
Anderzijds heb ik het gevoel dat men het graag wil zien floppen. Bij mij werkt het prima,, ik haal m'n snelheden, het werkt allemaal super, was op de afgesproken datum actief en gerealiseerd.
Ik vraag me af hoeveel van de klagers die nog steeds niet zijn aangesloten hun pakket pas na 1 augustus hebben aangevraagd.... Het maakt geen zak uit bij welke telco je zoiets probeert, maar binnen 2 weken aangesloten zijn is heel byzonder, zeker als het een nieuwe dienst betreft waar veel animo voor is.
Maar zoals ik al zei, bij mij werkt het perfect en mijn bekenden die hetzelfde pakket hebben zijn ook allemaal tevreden, dus ik blijf sceptisch over de doem-berichtgeving.
en ik hou helemaal niet van voetbal![]()
Ik heb bij mijn overgang naar versatel ongeveer 18 uur downtime gehad. Vond het al met al best vlot geregeld allemaal.quote:Op maandag 22 augustus 2005 20:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Na 5 jaar trouwe dienst is mijn KPN ADSL verbinding vanaf vandaag verleden tijd. Een week of 4 geleden heb ik Versatel ADSL 2+ aangevraagd, hetgeen morgen aangesloten zou moeten worden.
Ondanks dat Planet bij hoog en laag beweerde dat een telco migratie simpelweg niet kan zonder downtime, lijkt het erop dat Versatel het toch voor elkaar heeft. Ik had eigenlijk tot 1 September adsl van kpn moeten hebben, maar vanmiddag om 12 uur was het ADSL signaal eraf.M'n modem kon wel syncen met de versatel VPI/VCI settings, maar omdat versatel geen third party modems accepteert was verbinden onmogelijk. Anyway, ziet er naar uit dat er wel versatel adsl op de lijn staat sinds vanmiddag
En dan zit ja na jaren van continue online opeens zonder internet. Dus mijn overbuurman mijn draadloze modem/router gegeven, en nu lift ik met hem mee. Op een dikke 25 meter, door diverse muren toch nog een wireless signaal, met een uiteindelijke connectie van 44KBps. Het valt me niet eens tegen
I know. Het is ook geen persoonlijke aanval, maar ik heb het gevoel dat de 'harde cijfers' niet zo heel veel voet in de aarde hebben. Als ik elke klant die niet de 20 Mbit haalt als ontevreden klant noteer, heb ik ook in no time een schrikbarend lijstje, maar de meeste klanten (waaronder ikzelf) zijn met een gemiddelde van 17Mbit ook prima tevreden.quote:Op maandag 22 augustus 2005 17:39 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik begrijp wel dat je het zo ziet als je zelf naar tevredenheid wordt bediend. Maar dit zijn gewoon keiharde cijfers, ik beoordeel het ook onafhankelijk, ik niks met en niks tegen Versatel. Alleen ver voor het voetbalseizoen bleek al dat ze niet konden waarmaken wat ze beloofden. En dat onderschrijft bovenstaand bericht maar weer eens.
Ik probeer even aan te geven dat ze gouden bergen beloven, maar dat er in de praktijk niet veel van terecht komt. Ik hoop best dat het ze verder wel gaat lukken, ik vind het alleen voor nu een triest verhaal.
en wat is het noodnummer? bij mij komen ze vrijdag en hoop het nummer niet nodig te hebben.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 10:07 schreef Swetsenegger het volgende:
We wachten rustig af (met het installatie nood-nummer onder handbereik)
quote:Indien u het 20 Mb ADSL-pakket in combinatie met Live Eredivisievoetbal heeft besteld dan heeft Versatel inmiddels contact met u gezocht met betrekking tot de installatie van het Multimedia Modem en de Digitale Decoder. Mocht dit onverhoopt niet gelukt zijn, dan kunt u zelf contact opnemen met Versatel via telefoonnummer 020-89 00 589 (lokaal tarief).
Nicequote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Up and running.
Downloaden op 1,2MB. En als de digitale decoder aanstaat op bijna 700MB.
Met televisie aan dus iets trager dan KPN ADSL, zonder tv aan ongeveer 400MB sneller.
Uiteraard nog lang geen 20Mbps, maar ik moet wel zeggen dat er 20 meter kabel vanaf de splitter ligt op dit moment
Televisie is haarscherp
IS dat zo? ik heb 2 jaar, maar zou me niets verbazen als het daarna duurder zou worden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 18:26 schreef twi het volgende:
Ik zit 3 jaar voor 39.95 in elk geval, maar het vastleggen van dat contract was klaarblijkelijk niet echt nodig, gezien 't feit dat 't standaard 39.95 gaat kosten.
Prijzen zijn nog niet bekend voor over een jaar, maar ga er maar vanuit dat het niet veel duurder zal worden omdat de concurentie ook met adsl2+ en triple play zal komen. En gratis eredivisie voetbal als extraatje blijft een mooi lokkertje.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:50 schreef Trancemaster het volgende:
Maar hoe zit het nu met de kosten na het 1e jaar voor de digitale TV, de ere divisie wedstrijden en de telefoon, mocht je die er ook bij nemen? Ik zit namelijk zwaar te twijfelen om het wel te gaan doen, alleen heb ik nu een perfecte internet verbinding bij @home...
Das een leuke om te proberen, die heb ik ook nogquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb het modem ook ff driekt op de splitter aangesloten en dat maakt geen enkel verschil.
Ik heb ook mijn oude Alcatel splitter welke ik nog van KPN ADSL had aangesloten en die geeft wel een beter resultaat
Wat zegt je orderstatus op de versatel-site?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 09:48 schreef Dromenvanger het volgende:
Hier nog steeds niets gehoord over Versatel
En over 1 week loopt dit abonnement af dus ik zit straks zonder internet als het fout loopt
We gaan dus hier stoppen met Versatel en nog 1 jaar via de glasvezel. Ze antwoorden niet op mail, ze geven geen exacte datum waarop ze komen, ze zorgen voor onduidelijkheid en het ergste is. Ik kan geen dag zonder internet.
Dus waarschijnlijk blijf ik nog 1 jaar bij cubic circle. Weet het anders ook niet. Als Versatel nu garandeert dat ze morgen komen is het wat anders. Maar ze zouden vorige maand al gekomen zijn om te installeren. Ze kwamen niet opdagen en hebben niet eens een telefoontje gepleegd.
Bel je op naar de klantenservice zit je 30 minuten te wachten voordat je iemand eraan hebt en wordt je afgepimpeld en heb je voor niets die 40 eurocent per minuut betaald.
Versatel kan er waarschijnlijk niets aan doen dat het zo in de soep gelopen is. Misschien hebben ze alles fout ingeschat.
Ik zou het ook wel leuk vinden wanneer mijn bandbreedte nog met een MBtje of 5 omhoog gaatquote:Op woensdag 24 augustus 2005 19:30 schreef H.Flick het volgende:
Zo komen er steeds meer dingetjes bij. Leuk!
Niet dat BB mij iets interesseert, maar toch leuk dat ze constant nieuwe dingen introduceren.
Knippert je lampje rood/oranje? Ik had 't gevoel dat mijn modem wat moeite had met de update. Ik had gisteren namelijk dat knipperding, en dan een minuut later even verbinding, daarna weer knipperen, daarna weer even verbinding. Toen heb ik maar even de stroom eraf en erop gezet, en toen ging alles wel ineens goed. Spijt dat ik de vorige keer dacht "dat komt vanzelf wel goed"quote:Op woensdag 24 augustus 2005 19:54 schreef Apie74 het volgende:
heb nu na 2 weken vlekkeloos internet m'n eerste storing te pakken. Ben inmiddels 3uur down met Internet. Wel ff wennen zo'n 56k lijntje...
Dan moet je een abonnement nemen op een externe nieuwsserver, heb ik gehoord.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 19:54 schreef twi het volgende:
Nu nog een goeie nieuwsserver, en ik ben helemaal tevreden.
Nee (i-net) lampje brandde gewoon groen. Ben nu trouwens weer online. Is dus vanzelf weer goed gekomen gelukkig.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 19:55 schreef twi het volgende:
[..]
Knippert je lampje rood/oranje? Ik had 't gevoel dat mijn modem wat moeite had met de update. Ik had gisteren namelijk dat knipperding, en dan een minuut later even verbinding, daarna weer knipperen, daarna weer even verbinding. Toen heb ik maar even de stroom eraf en erop gezet, en toen ging alles wel ineens goed. Spijt dat ik de vorige keer dacht "dat komt vanzelf wel goed"Had namelijk al een uur of twaalf eens zo'n gelijksoortige downtime gehad
Er schijnt nog een of ander probleem te zijn met wifi via het modem. Ik haal in ieder geval veel lagere snelheden dan via een kabeltje en de monteur zei dat dat een bekend probleem was.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:03 schreef Cheiron het volgende:
Vraagje:
IIk wil graag alles draadloos in huis. Bij het Versatel pakket krijg je de samsung modem/router. Is de snelheid van 802.11/g voldoende om volledig van de 20mbit gebruik te maken?
Scheize scheize..quote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:07 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Het schijnt nog een of ander probleem te zijn met wifi via het modem. Ik haal in ieder geval veel lagere snelheden dan via een kabeltje en de monteur zei dat dat een bekend probleem was.
Misschien hebben ze de firmware aangepast dan.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb het hier draadloos geprobeerd en haal gewoon de volle snelheid.
In principe haal je met 802.11G tot een maximum van 25 Mbps.
Yeahquote:Hierbij bevestigen wij u dat de wijziging van uw huidige ADSL 20 Mb ADSL + Live Eredivisieabonnement naar 20 Mb ADSL + Live Eredivisie +VOIP door ons is verwerkt.
Ja ik zag het op de site, wou dat net doen maar toen vroeg ie een code van de versatel cd.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:06 schreef Swetsenegger het volgende:
inlognaam@versatel is je mail adres.
Je kan bij versatel gratis 'inbel accounts' aanmaken waar dus weer een email adres hoort (pop).
Beetje knullige methode.
Die code van de cd heb je alleen nodig als je een inbelpakketje koopt in de winkel, dus gewoon verder klikken.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:13 schreef Trancemaster het volgende:
[..]
Ja ik zag het op de site, wou dat net doen maar toen vroeg ie een code van de versatel cd.
Een inlognaam heb ik overigens ook niet gegeven tijdens het gesprek, of bedoel je dat niet?
Jep, gisteravond tot over twaalven. Hoewel ik het af en toe dom geleuter vind betrapte ik mezelf erop dat ik het toch wel leuk vond om 'lekker mee te kijken'quote:Op donderdag 25 augustus 2005 08:02 schreef Apie74 het volgende:
En heeft er iemand al naar die Big Brother Streams gekeken? Ze zitten op kanaal 6,7,8 en 9.
Dan moet je toch even die oogkleppen met Versatel-antipathie afzetten, want bij vrijwel iedereen waar het is aangelegd werkt 't erg goed en zijn de gebruikers er heel erg tevreden overquote:Op donderdag 25 augustus 2005 12:42 schreef Houniet het volgende:
versatelik hoor der alleen maar slechte dingen over, ben blij dat we het niet genomen hebben
Hier staan ze nu nog steeds op 'grijs'quote:Op donderdag 25 augustus 2005 08:02 schreef Apie74 het volgende:
En heeft er iemand al naar die Big Brother Streams gekeken? Ze zitten op kanaal 6,7,8 en 9.
Probeer ff het volgende... ga naar het voetbalkanaal via 'televisie'. zap dan naar boven met de pijltjestoets en nu kun je wel kijkenquote:Op donderdag 25 augustus 2005 13:14 schreef E.T. het volgende:
[..]
Hier staan ze nu nog steeds op 'grijs'
"nog heel even dan kunt u hier kijken naar Big Brother' oid..
dat lukt wel iddquote:Op donderdag 25 augustus 2005 13:18 schreef Apie74 het volgende:
[..]
Probeer ff het volgende... ga naar het voetbalkanaal via 'televisie'. zap dan naar boven met de pijltjestoets en nu kun je wel kijken
telefoneren naar versatel werkt redelijk blijkbaar.quote:Abonnementhistorie
1. 26 augustus 2005 De modem/installatiepartner IMTECH heeft een afspraak gemaakt met de klant.
2. 22 augustus 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) ingepland
3. 22 augustus 2005 Een opdracht is verstuurd naar modem/installatiepartner IMTECH
4. 20 augustus 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
5. 20 augustus 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
6. 03 juni 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
7. 02 juni 2005 Versatel heeft order geregistreerd.
8. 02 juni 2005 De Versatel provisioning systemen zijn nog niet klaar voor gebruik.
En nu dus nog steeds geen post in huis met mn inloggegevens... Wanneer krijg ik nou eens iets? Als dit al zolang duurt dan heb ik er weinig vertrouwen in..quote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:03 schreef Trancemaster het volgende:
Ik heb me vanavond telefonisch aangemeld
Helaas nog geen tijd gehad om te kijken (ben net terug van werken in België) maar ik ga deze week maar is ff tijd maken en proberenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:07 schreef twi het volgende:
tha duck nog hier? Jij had toch 2 decoders? Werkt die 2e nou gewoon? Heb net de Versatel helpdesk gebeld en die zei dat 't nog niet mogelijk was een 2e decoder te hebben...
Ze hadden wat tests achter de rug zei 'ie. En toen vroeg ik hoe dat dan zou gaan verlopen, of ik een huurbedrag per maand zou moeten betalen (zoals de 5 euro per maand bij Canal+ ofzo). Toen zei 'ie dat het wellicht mogelijk zou zijn om 2 TV's met 1 decoder te bedienen, maar dat lijkt me toch wel erg stug.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:13 schreef H.Flick het volgende:
Hadden ze wel een idee wanneer het wel mogelijk gaat worden?
Ik had het javascript menuutje ff uit het modem getrokken. Inderdaad erg handige links, vooral statadsl.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:45 schreef thaduck het volgende:
Voor de mensen die het boeit is er een mooi topic bij de 'buren' van GoT:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1065348
Erg handige links
Nou, ik wacht in spanning af, gaat vrij snel dan allemaal, heb vorige week besteldquote:Op donderdag 1 september 2005 12:38 schreef twi het volgende:
Het wordt pas opgeleverd wanneer stap 7 klaar is. Voor die tijd (een dezer dagen) krijg jij een belletje van het installatiebedrijf (Imtech) om waarschijnlijk dan voor 8 september een afspraak met je te maken.
Volgens mij kan dat alleen door gratis inbelaccounts aan te maken. Het is nogal omslachtig.quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:39 schreef HeatWave het volgende:
Hier nog geen klachten gehad, maar kan je nou geen email-aliassen aanmaken, of ben ik blind?
Is dat niet alleen als je naar Versatel abbonees belt ?quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:04 schreef thaduck het volgende:
Nou.. Ik ben ondertussen wel heel tevreden aan het worden! Net een brief ontvangen dat ik deze maand geen abo kosten hoef te betalen ivm technische problemen! Dat noem ik service.
Ik was negatief, maar ondertussen ben ik laaiend enthousiast. Goede stabiele verbinding, perfect kwaliteit TV en over paar weken ook nog is voor ¤ 5 meer dan ik nu betaal 24/7 gratis bellen binnen Nederland! Heerlijk!
Quote van de Versatel website:quote:Op vrijdag 2 september 2005 20:07 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Is dat niet alleen als je naar Versatel abbonees belt ?
quote:Gratis bellen 's avond, 's nachts en weekend*
’s Avonds, 's nachts en in het weekend bel je gratis naar vaste nummers binnen Nederland met uitzondering van internet inbelnummers en betaalde servicenummers. Op andere tijden bel je tegen zeer voordelige tarieven. Natuurlijk bel je naar andere Versatel-klanten met Versatel Bellen altijd gratis.
Voor ¤ 5,- extra per maand bel je altijd gratis naar vaste nummers binnen Nederland. Je kiest dus zelf van welk voordeel je wilt profiteren.
quote:Op vrijdag 2 september 2005 22:36 schreef thaduck het volgende:
[..]
Quote van de Versatel website:
[..]
Er zijn ook producten die blijven die kinderziektes behoudenquote:Op zondag 4 september 2005 08:44 schreef chrdek het volgende:
man! wat loopt iedereen te zeuren! versatel is nieuw en heeft nog kinderziektes. als je een beetje normaal kan nadenken dan weet je dat elk nieuw product nog niet meteen perfect is!
ik ben zelf chello gewend en vind de percentage uitval heel erg meevallen! daarnaast heb ik nu voor 10 euro minder veel sneller internet en elke voetbalwedstrijd op tv....
Ow?quote:Op zondag 4 september 2005 08:44 schreef chrdek het volgende:
man! wat loopt iedereen te zeuren! versatel is nieuw en heeft nog kinderziektes. als je een beetje normaal kan nadenken dan weet je dat elk nieuw product nog niet meteen perfect is!
misschien eens wat aan je internetverslaving doen?quote:Op zondag 4 september 2005 10:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ow?
Ik werd in 2000 aangesloten op ADSL van KPN. Toen een een zeer nieuw product en volop in de kinderschoenen.
......
Versatel naait hun klanten.
Wat heeft dit nou met internetverslaving te maken?quote:Op zondag 4 september 2005 11:02 schreef chrdek het volgende:
[..]
misschien eens wat aan je internetverslaving doen?
frust.........
ik snap echt niet dat je zo over je toeren kan raken als je even niet zo snel of goed kan internetten... je moet dan wel verslaafd zijn!quote:Op zondag 4 september 2005 11:05 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Wat heeft dit nou met internetverslaving te maken?
Ik ben zakelijk afhankelijk van mijn internet verbinding. Maar ik neem aan dat jij niet afhankelijk ben van je haar?quote:Op zondag 4 september 2005 11:14 schreef chrdek het volgende:
[..]
ik snap echt niet dat je zo over je toeren kan raken als je even niet zo snel of goed kan internetten... je moet dan wel verslaafd zijn!
en als je zo tevreden bent over je provider, ga je toch niet overstappen??![]()
Ik zie niet in waarom ik zou moeten uitleggen waarom ik uberhaupt versatel genomen hebt. Wat begrijp je er niet aan dat ze gwoon niet leveren waar ik voor betaal?quote:Op zondag 4 september 2005 11:31 schreef chrdek het volgende:
dan neem je toch niet een nieuw product?? dan ben je in mijn ogen net zo dom als dat je zakelijk een chello abonnement neemt!
ik klaag ook over versatel, maar niet op jouw manier. man je lijkt wel een jochie van 14 hoe je klaagt.
ik citeer "En zo niet dat er een paar gefurstreerde internetters hun '20Mbps' adsl modem brandend bij die toko naar binnen flikkeren. Met die veter uit mijn schoenen trekkende lelijke kut decoder er achteraan."
stel je niet zo aan!
Nee inderdaad, je lult recht wat krom is.quote:Op zondag 4 september 2005 12:06 schreef chrdek het volgende:
prima wat je ermee wil doen! dat interesseerde me niet hoor... maar ik neem aan, omdat je in de IT wereld zit, dat je weet dat nieuwe IT producten bijna nooit in het eerste (half)jaar perfect werken.
ik vat dan al helemaal niet (als je dit weet) dat je dan een nieuw product van versatel neemt voor je werk, omdat je er afhankelijk van bent! neem dat een provider waarvan je weet dat het stabiel is!
maar laten we hier maar ophouden, we begrijpen elkaar gewoon niet.
Ik heb wel eens dat mijn inet opeens weg is. Dan moet ik voeding uit router halen, na tien sec weer aansluiten en dan werkt t allemaal weerquote:Op zondag 4 september 2005 15:17 schreef nicomart het volgende:
bij sitecom hebben ze ook wel eens wat probleempjes met hun producten hoor![]()
Terwijl je met p2p software bezig ben?quote:Op zondag 4 september 2005 18:23 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ik heb wel eens dat mijn inet opeens weg is. Dan moet ik voeding uit router halen, na tien sec weer aansluiten en dan werkt t allemaal weer
ik lul niet recht wat krom is. ik vind het ook niet denderend dat ik even minder kan internetten.quote:Op zondag 4 september 2005 18:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee inderdaad, je lult recht wat krom is.
Het punt is heel simpel, ik heb bijna 72 uur lang geen internet en moet wel betalen.
Beantwoord voor de gein de kappersvraag even. Die sla je niet voor niets over zullen we maar zeggen
inderdaad! goed verwoordquote:Op zondag 4 september 2005 18:52 schreef Kuppie het volgende:
Bovendien is het niet zo bijdehand een consumentenproduct te nemen als je zakelijk afhankelijk bent.
Heb je alles wel gelezen?quote:Op zondag 4 september 2005 18:52 schreef Kuppie het volgende:
Bovendien is het niet zo bijdehand een consumentenproduct te nemen als je zakelijk afhankelijk bent.
Goh goh wat stel ik me aan. Ik plaats zegge en schrijve 1 sarcastische reactie na uren downtime. Ik ben inderdaad geen push over zoals jij blijkbaar wel bentquote:Op zondag 4 september 2005 18:36 schreef chrdek het volgende:
[..]
ik lul niet recht wat krom is. ik vind het ook niet denderend dat ik even minder kan internetten.
maar ik stel me niet op jouw manier aan.
Dat maakt jou dan acht met je kinderachtige redeneringenquote:nogmaals, je lijkt wel een jochie van 14 in je reacties.
Ah ja, dus als er een nieuw product op de markt komt moet je er op voorhand vanuit gaan dat het niet werkt.quote:als je een beetje slim bent dan wist je vooraf dat versatel opstart problemen ging krijgen. zo niet, ben je in mijn ogen dom!
Dat is verrassend, want elke euro is er een te veel voor iets wat niet werkt.quote:ik neem deze problemen voor lief omdat het de prijs-kwaliteit voor mij het beste is!
Goh, dat had ik nu niet verwachtquote:die kappersvraag ga ik niet eens beantwoorden,
Das knap, jezelf in de eerst volgende regel al weer tegensprekenquote:ik ga ook niet in een moddergooi gevecht zitten. denk eens na man! hoe oud ben je nou...precies! en stel je niet zo aan.
Mag het na ruim 48 uur. In die tijd kan je verdomme een nieuw internet aanleggen.quote:btw. hier nu weer SUPERSNEL internet![]()
Nee, werkt gewoon.quote:Op zondag 4 september 2005 20:09 schreef sammy2509 het volgende:
Heeft iemand nog meer problemen met http://192.168.1.1/statsadsl.html dat je daar niets meer ziet krijg alleen een wit scherm meer op beide pc's dus daar lig het niet aan.
Of weet iemand waardoor dit kan komen temp file's zijn leeg dus daar kan het niet aan liggen
Maar je bent serieus al bijna 35? stoer man hier op een forum je aanstellenquote:Op zondag 4 september 2005 22:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Goh goh wat stel ik me aan. Ik plaats zegge en schrijve 1 sarcastische reactie na uren downtime. Ik ben inderdaad geen push over zoals jij blijkbaar wel bent
[..]
.....
Das knap, jezelf in de eerst volgende regel al weer tegenspreken
[..]
Mag het na ruim 48 uur. In die tijd kan je verdomme een nieuw internet aanleggen.
En wederom geen moddergooienquote:Op zondag 4 september 2005 22:32 schreef chrdek het volgende:
[..]
Maar je bent serieus al bijna 35? stoer man hier op een forum je aanstellen![]()
idd wederom geen moddergevecht.....quote:Op zondag 4 september 2005 22:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En wederom geen moddergooien
Maar antwoord nou even op de kappersvraag. Daarna lullen we verder, schijterd.
Ah, dus daarmee bevestig je dat je eigenlijk een watje bent welke zichzelf in z'n zak laat schijten.quote:Op zondag 4 september 2005 22:38 schreef chrdek het volgende:
antwoord had je zelf toch al gegeven? kluns!
Inderdaad, je bent om te lachenquote:Op zondag 4 september 2005 22:44 schreef chrdek het volgende:
hahahahahahahahahaha
quote:Op zondag 4 september 2005 15:49 schreef nicomart het volgende:
Hoe zit het trouwens als je meerdere tv's hebt?
Ik zou zeggen dat je op 1 (hoofd)televisie gewoon je decoder aansluit waarop je dan het voetbal en dergelijke kan kijken en dat je op de overige tv's gewoon de normale zenders kan ontvangen of heb ik dat mis? Ik weet niet of mensen hier al ervaring mee hebben..
edit: ik zit trouwens te lezen bij versatel. Moet ik naast mijn versatel abonnement ook een normale kabelaansluiting houden voor de normale zenders? Ik dacht dat ook de normale zenders door versatel geleverd zouden worden. Dit is dus niet zo?
Ja, dat menu is vrij kut. In dat scherm moet je dan naar "Film overzicht" gaan. Dan krijg je een lijstje en daar kun je het wel aanklikken. Dan start 'ie wel. Het duurt wel lang eer de uitzendingen erop staan. Zo'n 12 a 15 uur. Maar ze werken wel gewoon.quote:Op maandag 5 september 2005 15:17 schreef HeatWave het volgende:
Vriendinnetje wil BB kijken, maar die "uitzending gemist" streams doen gewoon niets. Je klikt op een uitzending en dan schiet de decoder weer terug naar het selectiescherm.
Nog iemand last van??
Tnx, ze had inmiddels de helpdesk gebeld jaquote:Op maandag 5 september 2005 17:00 schreef twi het volgende:
[..]
Ja, dat menu is vrij kut. In dat scherm moet je dan naar "Film overzicht" gaan. Dan krijg je een lijstje en daar kun je het wel aanklikken. Dan start 'ie wel. Het duurt wel lang eer de uitzendingen erop staan. Zo'n 12 a 15 uur. Maar ze werken wel gewoon.
En over dat gezeur over downtime. Het is hier 12 augustus aangesloten. Dat is 600 uur. Van die 600 uur is het hier 2 nachten down geweest, en 2 dagen is de deelservice "www" down geweest. De verbinding via o.a. P2P en FTP is gewoon volledig functioneel geweest.
Voor een nieuw product, vind ik dat gewoon geen slecht resultaat. Wanneer je zakelijk echt afhankelijk bent, dan is dat erg klote, maar wat ik zo lees is het meer om af en toe op prive-basis wat producten van Sitecom te testen (die al met al ook wel regelmatig eens uit zullen vallen, vanwege diverse problemen).
Ik wil wel zeggen dat XS4ALL met 4 jaar ADSL de zaken een stuk beter voor elkaar hadden, maar al met al overtreft Versatel qua snelheid al m'n verwachtingen, en qua stabiliteit is het niet minder dan wat ik van de eerste maanden van een nieuw product had verwacht. Bovendien schaal ik XS4ALL in een hogere ISP-klasse, ook gezien de prijsverhoudingen.
Verwacht je 100% uptime en stabiliteit, dan moet je gewoon naar zakelijke verbindingen gaan kijken. Dat Versatel die niet levert, dat is niet hun probleem maar dat van degene die het wil hebben. En daar betaal je dan ook zeker geen 39,95 per maand inclusief voetbal voor.
dus als je een ADSL2 modem koopt van bijv linksys. dan heb je kans dat die stukken beter werkt dan dat kreng wat versatel levert?quote:Op dinsdag 6 september 2005 00:06 schreef rijn0227 het volgende:
Ik heb vandaag mijn ouwe e tech modem aangesloten omdat ik wat problemen met uppen had.
Dit probleem had ik dus niet met dat modem, lijkt er dus op dat het modem een beetje brak is ofzo.
Maar mijn grootse verbazing kwam toen ik ging pingen naar willekeurige servers.
bijv op www.versatel.nl kwam ik uit op 9 ms en ik heb met dat davolink modem een ping van 34 ms
Ben er in ieder geval blij mee dat ik nu een normaal modem kan gebruiken als dat nodig zou zijn![]()
Dan kijk je toch gewoon naar de samenvattingen?quote:Op zaterdag 3 september 2005 21:31 schreef H.Flick het volgende:
Het is echt bagger slecht op het moment. Maar ja, ik wil het voetbal kijken.
Je betaalt 40 euro voor een 20Mbit internetverbinding, en voor dat bedrag heb je er voetbal bij.quote:Op dinsdag 6 september 2005 02:55 schreef ilona-scuderia het volgende:
40 euro per maand is toch belachelijk veel voor wat beelden of krijg je nog meer voor dat hoge bedrag?
20 euro was redelijk geweest, maar 40 euro?
*eensch is* Een kanttekening: de nieuwe statistieken op het eind van de samenvattingen zijn wel een aanwinst. Die zorgen ervoor dat het toch iets meer dan een wazige schets wordt.quote:Op dinsdag 6 september 2005 03:26 schreef twi het volgende:
Dat vind ik dus een meer dan redelijk bedrag. Ik zou haast zeggen een spectaculaire aanbieding, zeker voor de voetbalfans. En samenvattingen kijken?Samenvattingen zijn in veel gevallen slechts een wazige schets van de wedstrijd...
Dat haalt het toch bij lange na niet bij de echte wedstrijden. Voor Sparta zit ik altijd in het stadion, maar de rest van de wedstrijden wil ik ook graag live volgen.quote:Op dinsdag 6 september 2005 02:59 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Dan kijk je toch gewoon naar de samenvattingen?
Ja volgens mij moet dat dan wel kunnen alleen dat tv/voetbal krijg je dan waarschijnlijk niet aan.quote:Op dinsdag 6 september 2005 00:27 schreef cygnusx het volgende:
[..]
dus als je een ADSL2 modem koopt van bijv linksys. dan heb je kans dat die stukken beter werkt dan dat kreng wat versatel levert?
24 augustus aangemeld, en gisteren al gebeld dat er monteur kwam. Deze kon morgen al komen, echter ben ik er dan zelf niet en komt hij volgende week dinsdag.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:03 schreef Trancemaster het volgende:
Ik heb me vanavond telefonisch aangemeld
Simpel, die komt erbij wanneer je meer betaalt / je abonnement wijzigt. Tot 1 september kreeg je voetbal + 20 Mbit voor 39,95. Sinds die tijd kun je kiezen tussen verschillende pakketten.quote:Op dinsdag 6 september 2005 22:08 schreef DjDev het volgende:
wij hebben dat pakket van 39,95 en ik mijn internetsnelheid is maar 4Mbit (althans dat zeiden ze) en de overige 16Mbit krijg ik niet
4Mbit gaat naar decoder als ie aanstaat
ik vraag me af...waar blijftdie overige 12Mbit?
iemand info?
Klinkt stom, maar zeker omdat je het pas kort hebt, gewoon de helpdesk bellen. Ze zijn erg snel heb ik gemerkt.quote:Op woensdag 7 september 2005 11:39 schreef jpg97 het volgende:
HELP!
Ik heb sinds kort ook het 20Mbit EREDIVISIE abonnement, maar sinds die tijd moet ik om de 2-3 uur de modem resetten ( dwz de stekker erin en eruit ) omdat de verbinding steeds wegvalt... heeft iemand tips?
Das dus precies wat ze aangeven, niet verrassendquote:Op woensdag 7 september 2005 19:11 schreef thaduck het volgende:
Ok ik heb onderwijl de tijd gehad om te testen en kan tevreden vaststellen:
Het is mogelijk om 2 decoders aan te sluiten!!
De snelheden (training op 19236 Kbps maar daadwerkelijk heb ik 15323 Kbps door de cap) zijn als volgt bij het gebruik van 2 decoders:
Decoders uitgeschakeld: 1,49 MB/sec
1 decoder aan op BigBrother Stream 1: 1,05 MB/sec
2 decoders aan, 1 op Stream 1 en 1 op Stream 2: 610 kB/sec
Het kost per decoder dus ongeveer 400 kB/sec aan bandbreedte.
Niet verrassend, maar ik ben wel de 1e die het heeft kunnen testenquote:Op woensdag 7 september 2005 19:14 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Das dus precies wat ze aangeven, niet verrassend
Wel cool dat het kan, 2 stuks... Ben benieuwd wanneer ze los te krijgen zijn.
Nog beter: switch er tussen en 4 nemen, kan je alle BB feeds tegelijk kijken!
volgens mij moet het wel werken met een switch op lan poort 1 en 2 die hebben namelijk een ander protocol als poort 3 en 4 waar dus je normale internet lijn op werkt.quote:Op donderdag 8 september 2005 09:10 schreef ToMaSZ het volgende:
Eigenlijk vaag... het lijkt me dat zo'n decoder gewoon een IP krijgt van het dsl modem en dan kijken maar.
Iemand die weet waarom het niet kan met een simpele switch? En zouden er wellicht wifi-decoders kunnen komen? Lijkt mij namelijk reuze handig, vooral als je meer tv's hebt dan decoders en geen zin om je hele huis van patchpoorten te voorzien
Idd. Ik ben er dan ook zeer tevreden mee. Heb maar 1x een korte storing gehad tot nu toe en heb nu sinds een maand 20mbit. Zou niet meer terug willen.quote:Op zaterdag 10 september 2005 20:01 schreef H.Flick het volgende:
Vanmiddag had ik heel even een kleine storing, maar dat was snel opgelost. Vorig weekend was het inderdaad erg slecht.
Het is een nieuw product, dus je had vantevoren kunnen weten dat de betrouwbaarheid niet optimaal zou zijn. Als het werkt (en dat is bijna altijd) is het vele malen sneller dan mijn oude kabelabonnement, heb ik ook nog voetbal erbij en is de prijs nog lager ook.
Ik had net 10 minuutjes een storing, maar dat is net voor het voetbal weer opgelost (misschien modem update vlak voor het voetbal ofzo). Probeer anders even je modem/decoder te resetten.quote:Op zondag 11 september 2005 14:06 schreef Henk-B het volgende:
Iemand in omgeving Rotterdam ook geen beeld met decoder op de kanalen, heb wel het menu?
Nee, als je nog geen storing hebt gehad dan heb je gewoon een superpoduct voor je geld!quote:Op zondag 11 september 2005 12:07 schreef twi het volgende:
Ik bedoel, het is echt heel erg vervelend dat je gisteren geen voetbal kon kijken, maar praat dan niet alsof het onbegrijpelijk is voor alle anderen waar het wel prima werkt.
Heb hetzelfde probleem al sinds gister, niet in rotterdam though. Klantenservice zei dat al meerdere mensen met dit probleem hebben gebeld. Er staat niets op de site over dit probleem...quote:Op zondag 11 september 2005 14:06 schreef Henk-B het volgende:
Iemand in omgeving Rotterdam ook geen beeld met decoder op de kanalen, heb wel het menu?
Dit topic doorlezen en de meesta antwoord staan erquote:Op zondag 11 september 2005 14:43 schreef denka het volgende:
Ik ben van plan om het voetbal abonnement (20mbit + voetbal, 39,95) te pakken en heb een paar vragen.
1. Is het verstandig om een abonnement te pakken, aangezien er veel klachten zijn?
2. Hoeveel mbit wordt er nu gereserveerd voor het voetbal en blijft dit altijd gereserveerd of als je niet kijkt dan komt het weer bij je downloadsnelheid
3. Wordt de 20mbit gehaald, zoniet wat halen jullie dan?
4. Hoe zit het met de fair use policy van versatel, aangezien ik nogal veel download heb ik geen zin om er vanaf geknikkert te worden of in een download limiet. Heeft iemand hier problemen mee gehad?
5. Blijf je de zelfde prijs betalen of kunnen ze dalijk opeens aankomen met een flinke prijsverhoging en dat je dat moet betalen?
Dit was het zoiets, hopelijk kan iemand me antwoordt geven.
Het werkte perfect vanmiddag hier. Vlak na de wedstrijden had ik wel weer een kleine storing, maar tijdens het voetbal heb ik nog nooit problemen gehad. Het leek wel alsof ze met werkzaamheden bezig waren en die even gestopt hebben voor het voetbal.quote:Op zondag 11 september 2005 16:03 schreef Flap13 het volgende:
Ik ben nu Feyenoord - NEC aan het kijken, gaat allemaal prima. Ik kan echter niet tussen voetbalwedstrijden schakelen. De afstandsbediening zendt wel signalen, maar ik kan alleen het geluid zachter zetten. Ik kan niet naar het centrale menu toe. Weet iemand hoe dat komt? Kunnen jullie wel gewoon tussen verschillende streams schakelen?
Al harde reset geprobeerd?quote:Op zondag 11 september 2005 16:03 schreef Flap13 het volgende:
Ik ben nu Feyenoord - NEC aan het kijken, gaat allemaal prima. Ik kan echter niet tussen voetbalwedstrijden schakelen. De afstandsbediening zendt wel signalen, maar ik kan alleen het geluid zachter zetten. Ik kan niet naar het centrale menu toe. Weet iemand hoe dat komt? Kunnen jullie wel gewoon tussen verschillende streams schakelen?
Hij deed het inderdaag 1 minuut erna het weer!quote:Op zondag 11 september 2005 14:07 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ik had net 10 minuutjes een storing, maar dat is net voor het voetbal weer opgelost (misschien modem update vlak voor het voetbal ofzo). Probeer anders even je modem/decoder te resetten.
Gewoon dat kastje uit en weer aan zetten bedoel je? Nee, niet geprobeerd. Maar ik heb de kabel er nooit in zitten, alleen als ik het ding gebruik zeg maar. Wellicht download ie dan de updates niet ofzo?quote:
Dat is toch een beetje vreemd als je het abonnement "voetbal" noemt.quote:Op zondag 11 september 2005 16:42 schreef twi het volgende:
5. Afhankelijk van het abonnement wat je afsluit. Ik heb een 3-jarig contract, dus ik betaal 3 jaar maximaal 39,95 voor 20 Mbit + voetbal. Vanaf komend seizoen zal het voetbal niet gratis meer zijn ijnderdaad, lijkt me.
Doet bel met klantenservice dan!quote:Op dinsdag 13 september 2005 09:36 schreef Cheiron het volgende:
Vraagje: ik ben op de site de aanvraag aan het invullen, maar daar wordt het volgende gevraagd:
Telefoonnummer van de ADSL locatie:* X X
Telefoonnummer voor Versatel Telefonie
Maar ik heb het huis net gekocht, en er zijn momenteel geen telefoonnummers. Volgens de site MOET ik deze velden wel invullen. Iemand een slim idee?
quote:Let op: U hebt altijd een KPN BelPlus, BelBasis of BelBudget abonnement met telefoonnummer nodig om dit pakket te bestellen. Als u al beschikt over een ADSL-abonnement bij een andere provider die ook connected by KPN is dan kunt u gelijk overstappen.
Dus als je minder dan een jaar een abonnement hebt bij kpn zou je naast je versatel lijn je kpn lijn moeten houden?!quote:Op dinsdag 13 september 2005 15:02 schreef nicomart het volgende:
ja dit heb je inderdaad nodig cheiron. Versatel neemt dan je lijn over dus betaal je kpn er nog naast. Alleen als je al langer dan een jaar bij kpn zit aangesloten kan je kpn door versatel laten opzeggen zodat je deze kosten ook niet meer hebt.
raar dat dit nu niet meer werkt bij mij werkt die nog steeds zouden ze soms de software in de nieuwe modems al hebben aangepast ofzo?quote:Op dinsdag 13 september 2005 21:41 schreef Trancemaster het volgende:
Ik heb sinds vanavond Versatel, en ben zeer tevreden
1600 meter van de centrale en haal 1500kb.s. Klote dat statsadsl.html niet meer werkt, wou mn rates graag zien. Iemand daar een alternatief voor?
jup, want je gaat bij KPN minimaal een jaarcontract aanquote:Op dinsdag 13 september 2005 20:40 schreef Cheiron het volgende:
Dus als je minder dan een jaar een abonnement hebt bij kpn zou je naast je versatel lijn je kpn lijn moeten houden?!
Jup, zal wel een firmware upgrade geweest zijn...quote:Op dinsdag 13 september 2005 22:26 schreef rijn0227 het volgende:
[..]
raar dat dit nu niet meer werkt bij mij werkt die nog steeds zouden ze soms de software in de nieuwe modems al hebben aangepast ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |