abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29873951
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 20:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als er een tekort aan arbeidskrachten ontstaat dan komen die vanzelf naar Nederland en aangezien ongeveer 10%(bij benadering) van de bevolking van de Westerse EU-landen werkeloos is komen die vanzelf vaak in Nederland terecht
Alle West-Europese landen vergrijzen hoor.

En op al die kanslozozen, junks, zwervers, 55-jarige huismoeders, invaliden, ed uit Duitsland en Frankrijk, enz zitten we niet te wachten die hebben we zelf ook al genoeg.
quote:
Oost-Europa(en dan zeker de landen die nog niet bij de EU zitten zoals Turkije, Balkanlanden, Roemenie, Bulgarije en op termijn misschien bijvoorbeeld Oekraine en Wit Rusland) zitten nog lang niet op het niveau van Nederland dus daar kan je zowiezo werven. Verder kan je als je een arbeidstekort hebt ook werven buiten de EU.
Alleen deze keer hebben we geen schoonmakers en fabrieksarbeiders nodig. Laagopgeleiden hebben we al genoeg. De economie draait op hoogopgeleiden en die zullen er uit Turkije en Roemenie maar weinig komen.
quote:
De prognose van het CBS gaat overigens uit van een stabilsatie voor de komende 30 jaar alleen zal het aantal ouderen sterk toenemen waardoor er meer jongeren aangetrokken moeten worden om de AOW in stand te kunnen houden.

Verder gaan de baby-boomers van nu niet net als jou opa en oma het bejaardenhuis in maar blijven die veel langer zelfstandig wonen en aangezien gezinnen steeds kleiner worden en de een-ouder-gezinnen ook toenemen is een dalende vraag naar woningen in de komende 20,30 jaar echt niet aan de orde
Als mensen zichzelf niet meer kunnen verzorgen hebben ze weinig keus.
Gezinnen kunnen nauwelijks veel kleiner worden, die tijd hebben we al gehad.
pi_29874196
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 20:37 schreef Keijs het volgende:

[..]

Dan heb je dus geen keuze en zul je moeten huren.
Echter met een inkomen van 25.000euro moet het al mogelijk zijn om een klein appartementje te kopen.

M.a.w. een beter betaalde baan zoeken!
Voor een hoop mensen is dat niet weggelegd, zeker niet als ze nog jong zijn. Daarbij moet je met die achterlijke KK ook nog een stabiel bestaan hebben. Even je huis verkopen is ook een financiele strop.

Een hypotheek van netto 500¤ per maand kun je niet krijgen, maar een huur van 600¤ moet geen enkel probleem zijn vogens de overheid.
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 20:44 schreef Keijs het volgende:

[..]

Is dat het nieuwe argument voor instorting van de huizenprijzen? De beursdalingen van 4 jaar geleden, de kwakkelende economie en de stijgende werkloosheid hebben de huizenprijzen alleen maar laten stijgen. Er is nu eenmaal een schreeuwend tekort aan woningen in dit land en dit is niet in een paar jaar opgelost. Enige manier hoe dit heel snel opgelost kan worden is het vrijgeven van bouwgrond en afschaffen van daarmee gepaard gaande exorbitante speculatie.

Trouwens de 50-60-ers van nu hebben nog een jaar of dertig te leven dus wacht maar rustig af 30 jaar af met het kopen van een huisje. Ik heb ervoor gekozen om NU een huis te kopen waar ik ja ja veel te veel centen voor betaal, maar ik kan het betalen en accepteer (en denk ook) dat het huis over 10-15jaar niet significant in waarde is gestegen.
Kopen is idd beter dan huren als je het kunt, huren is zeker je geld kwijt zijn. Maar het gaat echt geen 30 jaar meer duren hoor. De gemiddelde leeftijd is nog steeds 80 ongeveer en de meeste zitten daarvoor al een geruime tijd in een verzorgingstehuis of bejaardentehuis.
pi_29874471
quote:
En op al die kanslozozen, junks, zwervers, 55-jarige huismoeders, invaliden, ed uit Duitsland en Frankrijk, enz zitten we niet te wachten die hebben we zelf ook al genoeg.
Dank je voor je generalisatie
quote:
Als mensen zichzelf niet meer kunnen verzorgen hebben ze weinig keus.
Vaak zullen ze zeker diegene die goed geboerd hebben mensen inhuren om zich te laten verzorgen. Babyboomers zullen over het algemeen toch echt zo lang mogelijk zelfstandig blijven wonen, ook al denk jij misschien van niet
quote:
Alleen deze keer hebben we geen schoonmakers en fabrieksarbeiders nodig. Laagopgeleiden hebben we al genoeg. De economie draait op hoogopgeleiden en die zullen er uit Turkije en Roemenie maar weinig komen.
Het gaat wat ver om het immigratiebeleid te gaan bespreken hier en ik hoop inderdaad dat Nederland wat leert maar het blijft een feit dat volgens de overheid(CPB,SER, CBS en dergelijke) de bevolking niet of slechts een beetje gaat krimpen. Zelf vermoed ik dat de bevolking niet zal krimpen omdat dan vanzelf de verhouding werkenden-niet werkenden nog schever komt te liggen en daar is niemand bij gebaat. Immigratie is dan de enige oplossing.
quote:
Gezinnen kunnen nauwelijks veel kleiner worden, die tijd hebben we al gehad.
Scheidingen en een-ouder gezinnen neemt zowiezo toe en mensen gaan vaak steeds later samenwonen. Al die zaken hebben invloed op het aantal huizen dat nodig is.
quote:
Alle West-Europese landen vergrijzen hoor
Portugal, Spanje en Italie het ergst en die hebben een blik Latijns Amerikanen opengetrokken.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_29874566
quote:
Ja ik had ook graag in 1996 een hoop aandelen gekocht. In 2001 had ik dat idee ook niet meer.
De aandelenmarkt is gebasseerd op lucht, de huizenmarkt op stenen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_29874602
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 11:54 schreef Keijs het volgende:

[..]

In principe heb je gelijk, maar ik doelde tevens op de keuze om bijvoorbeeld spaargeld in je huis te steken.

Je kunt dan beter meer lenen en het spaargeld op een rekening rente laten trekken, die is altijd hoger dan de extra hypotheekrente die je betaalt.

Ik heb er btw wel voor gekozen om eigen geld in mijn huis te steken. Mischien niet de slimste keuze maar wel een waar ik me het prettigst bij voelde.
Eigen geld is goedkoper
pi_29875320
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 19:10 schreef hmmmmmmmmm het volgende:

Stel je toch niet zo aan met je volgebouwde Brabant.
Ik woon er al 9 jaar, ik heb er in 3 verschillende plaatsen gewoond en je kunt er inderdaad best een paar maisvelden tussenuit halen.
pi_29877491
Ssst, laat dammetje het maar niet horen, die beweert nl. bij hoog en laag dat er in Brabant absoluut niks meer bijgebouwd kan worden
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 04:56:25 #208
19840 Libris
Live from Singapore
pi_29877522
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 00:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Een huis is een stuk duurder dan de som der stenen
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:45:26 #209
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_29887939
goh, ben ook bezig met op mezelf te gaan wonen...

nah, hypotheek aanvraag gedaan bij de rabobank...

verdien ¤1750 per maand als 23 jarige, maar kreeg dus max een hyphotheek van ¤108.000 bij een netto maandlast van zo'n ¤400... veel hoger moet ik niet gaan zitten, want de overige vaste lasten liegen er ook niet om natuurlijk, helemaal met de nieuwe ziektekosten van volgend jaar.

nou, het goedkoopste appartement hier in someren staat voor ¤199.000 k.k. te koop en das een kippenhok... zit er dus niet in :/
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
pi_29888463
Yep bekend verhaal. Wel even in de omgeving kijken het kan heel veel schelen.
Maar voor 108 000 vrees ik dat je niet veel kunt kopen.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:07:01 #211
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_29888618
een riante garagebox met afstandsbediening ja...

en huren... tja, d'r staan hokken te huur voor ¤350,- maar sta pas 2,5 jaar ingeschreven, en die 'goedkope' appartementen zijn gewild. laatste appartement bij de woningbouwvereniging ging naar iemand die stond ingeschreven sinds januari 1998.

gaat echt helemaal nergens meer over...
pi_29888950
Je kunt in Leeuwarden een huis voor 87.000 euro kopen, alleen zijn ze allemaal al verkocht
Woonkamer+slaapkamer van 50 m2 das toch netjes!

http://www.dfactory.nl
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:48:31 #213
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_29889763
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 15:18 schreef Mereltje het volgende:
Je kunt in Leeuwarden een huis voor 87.000 euro kopen, alleen zijn ze allemaal al verkocht

Geweldig! moeten ze overal gaan doen!
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:20:24 #214
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_29892839
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 15:48 schreef beschuit het volgende:
Geweldig! moeten ze overal gaan doen!
Helaas levert deze goedkopere, kleinere appartementen de ontwikkelaars vaak minder geld op dan duurdere luxe appartmenten.

Misschien zou de overheid wat meer sociale woningbouw moeten opleggen.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:57:01 #215
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_29893757
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 17:20 schreef Keijs het volgende:
Helaas levert deze goedkopere, kleinere appartementen de ontwikkelaars vaak minder geld op dan duurdere luxe appartmenten.
Het levert ze nog steeds geld op. Kun je nagaan wat ze op de iets duurdere appartementen aan winst opstrijken.
pi_29895001
Als ze verkocht worden.
pi_29901879
maar de huizen zullen alleen maar duurder worden en de rente blijft nog wel 10 jaar op deze positie.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 09:52:52 #218
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_29912178
Tja, als ik alleen al bij mij in de regio kijk. Er zitten zoveel starters en startende stelletjes te wachten op iets betaalbaars.

Enige betaalbare huurwoningen worden aan 'probleemgezinnen' toegewezen of je moet 5 jaar ingeschreven staan. En dan zit je dus met 75~90m2 in een kut buurt. wil je in een gewone buurt, met een gewoon appartementje; zit je echt aan minimaal ¤400 per maand huur...
nieuwbouw; ¤400+ p/m huur en koopappartementen 275k+ k.k. tja... dan ga je pas op je 30e op jezelf ja...
pi_29913241
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 22:07 schreef dewaal het volgende:
maar de huizen zullen alleen maar duurder worden en de rente blijft nog wel 10 jaar op deze positie.
Bron?
pi_29913338
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 15:18 schreef Mereltje het volgende:

Ja, in Leeuwarden......
  woensdag 24 augustus 2005 @ 10:59:19 #221
48735 knillis
Pig in cyberspace
pi_29913688
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 09:52 schreef beschuit het volgende:
Tja, als ik alleen al bij mij in de regio kijk. Er zitten zoveel starters en startende stelletjes te wachten op iets betaalbaars.

Enige betaalbare huurwoningen worden aan 'probleemgezinnen' toegewezen of je moet 5 jaar ingeschreven staan. En dan zit je dus met 75~90m2 in een kut buurt. wil je in een gewone buurt, met een gewoon appartementje; zit je echt aan minimaal ¤400 per maand huur...
nieuwbouw; ¤400+ p/m huur en koopappartementen 275k+ k.k. tja... dan ga je pas op je 30e op jezelf ja...
Wat vind jij dan een normaal appartement, 75-90 m2 is goed in te wonen met z'n tweeen zeker wanneer je starter bent. Je moet tenslotte iets opbouwen.

Ikzelf ben begonnen met een app van 85m2 heb daar 2 jaar gewoond. Op het moment woon ik samen in een app van 60 m2 al voor 3 jaar, maar dat is eigenlijk net te klein, binnen 3 maanden is ons huisje klaar en dan hebben we ruimte genoeg!!
pi_29914142
sja, om die reden woon ik dus al bijna 3 jaar met mijn vriendin en dochter in bij mijn ouders,
met mijn salaris zit een eigen woning er gewoon niet in. Zoals het er nu naar uitziet blijven we nog zo'n 4 à 5 jaar op deze manier zitten.
Het is niet anders, maar het is af en toe best frustrerend hoe het in Nederland gaat..
Alweer 2½ jaar papa!!
pi_29925932
* Solitarias blijft ook rustig zitten op zijn studentenkamertje van 20m2, in afwachting van vast contract+hoger salaris om een appart. te kopen in Leiden (dat begint pas bij 170.000)

Ik heb geen haast...... ben pas 32.....
  woensdag 24 augustus 2005 @ 18:04:30 #224
120777 Saabmobiel
Hopsieflopsie!
pi_29927484
Het ligt er inderdaad aan waar je woonruimte zoekt. Ik heb in noord-Drenthe een nieuwbouwwoning gekocht voor ¤ 113.000,- (ex meer-/minderwerk, ex keuken). Parkeren op eigen grond, tuin etc.

De projectontwikkelaar wilde er nog een verdieping bovenop zetten, maar de gemeente heeft dit teruggefloten omdat anders de woningen te duur zouden worden. De gemeente wilde persé starterswoningen in de nieuwbouwwijk. Kennelijk is ze dat goed bevallen want er worden er in een ander gedeelte van de wijk nog meer gebouwd.

Goed het is een rijtjeshuis (6-onder-1-kap), maar het is wel een huis die ik in mijn eentje kan betalen. Als ik zie wat er te koop staat in de wijk en wat er verder gebouwd wordt: alleen maar vrijstaand en 2-onder-1-kap. Leuk, maar de prijzen liggen ook meteen een stuk hoger. Dat is voor starters gewoon niet op te brengen.

Ik denk dat projectontwikkelaars en gemeentes gedwongen moeten worden om starterswoningen te bouwen. Maar ja, met de huidige grondprijzen valt er dan natuurlijk minder winst te maken met een goedkope woning, dan met een duurdere woning op hetzelfde lapje grond.
U geeft mij het gevoel alsof ik met één been in de stijgbeugel ben blijven hangen en mijn paard me door een met wilde bijen bevolkt brandnetelveld sleurt.
The pain was enough to make a shy bald buddhist reflect and plan a mass murder.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 18:47:51 #225
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_29928769
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 18:04 schreef Saabmobiel het volgende:
Maar ja, met de huidige grondprijzen valt er dan natuurlijk minder winst te maken met een goedkope woning, dan met een duurdere woning op hetzelfde lapje grond.
M.a.w. er moet per direct een halt toegeroepen te worden aan de schandalige grondspeculaties en bouwgrond gewoon vrijgeven !
pi_29928930
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 18:04 schreef Saabmobiel het volgende:

Ik denk dat projectontwikkelaars en gemeentes gedwongen moeten worden om starterswoningen te bouwen.
De gedachte die bij VROM leeft, is dat wanneer er meer 2-onder-1-kappers en andere luxe woningen worden gebouwd, mensen in eengezinswoningen daarnaartoe verhuizen en hun eengezinswoningen aanbieden aan starters.

Slaat twee vliegen in een klap: starters hebben een grote betaalbare woning (een eengezinswoning is voor een starter een zee van ruimte), mensen met een gezin kunnen doorstromen naar een grotere woning.

Kleine manco's in dit plan:
1) projectontwikkelaars moeten wel een redelijke prijs vragen voor die luxere woningen (guess what); als ze dat niet doen, drijf je de prijs van eengezinswoningen op, waardoor starters nog niet aan de bak komen.
2) Mensen die hun eengezinswoning verlaten, moeten geen eurotekens in hun ogen hebben, en per-se een halve ton winst willen halen.
pi_29979753
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 00:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat je van de huizenmarkt weinig begrijpt, hadden we al door, van aandelen heb je blijkbaar ook weinig kaas gegeten.
pi_29979890
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 14:45 schreef beschuit het volgende:
goh, ben ook bezig met op mezelf te gaan wonen...

nah, hypotheek aanvraag gedaan bij de rabobank...

verdien ¤1750 per maand als 23 jarige, maar kreeg dus max een hyphotheek van ¤108.000 bij een netto maandlast van zo'n ¤400... veel hoger moet ik niet gaan zitten, want de overige vaste lasten liegen er ook niet om natuurlijk, helemaal met de nieuwe ziektekosten van volgend jaar.

nou, het goedkoopste appartement hier in someren staat voor ¤199.000 k.k. te koop en das een kippenhok... zit er dus niet in :/
In helmond heb je nog wel kans.

Je kunt wel inzitten over hoge lasten, maar voor 400¤ huur je ook weinig ben ik bang.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 10:02:51 #229
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_29986803
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 00:15 schreef hmmmmmmmmm het volgende:

[..]

Je kunt wel inzitten over hoge lasten, maar voor 400¤ huur je ook weinig ben ik bang.
Mjah... is ook... maarja, dan zit je weer in Helmond... tja :/
pi_29986807
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 14:45 schreef beschuit het volgende:

verdien ¤1750 per maand als 23 jarige, maar kreeg dus max een hyphotheek van ¤108.000 bij een netto maandlast van zo'n ¤400...
Is dat 1750 bruto of netto?
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:02:16 #231
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_29988295
1750 x 12 x 1,08 = 22700 p/j Doe dat keer 5 en je komt op ongeveer 110.000 euro. M.a.w. dit is bruto salaris.

Met netto salaris van 1750 euro /m kun je nl. veel meer lenen (> 150k)
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 08:38:50 #232
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_30087309
jup, is bruto...
pi_30104129
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 00:15 schreef hmmmmmmmmm het volgende:

[..]

Met deze rente kun je beter kopen dan huren. Voor ¤ 400,00 per maand aan hypotheek koop je nog wat als je in een niet al te dure stad woont, voor ¤ 400,00 euro huren is lang op een wachtlijst staan...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 11 september 2005 @ 22:03:59 #234
126043 Andre70
Vertolker onderbuikgevoel
pi_30497888
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 18:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Met deze rente kun je beter kopen dan huren. Voor ¤ 400,00 per maand aan hypotheek koop je nog wat als je in een niet al te dure stad woont, voor ¤ 400,00 euro huren is lang op een wachtlijst staan...
Klopt helemaal....

Totdat de rente gaat stijgen.

Zelf een historisch zeker niet erg hoog percentage van 6% brengt de hypotheek dan naar E1100,= p.m. Als je hypotheek dan afloopt ben je zuur....
Tegelijk met het stijgen van de hypotheek kelderen de huizenprijzen. Als je dan verplicht moet verkopen omdat je die 1100 niet op kan brengen ben je écht zuur..
Es ist ja alles nur Propaganda.
Wij Nederlanders zijn net schaapjes:
Nu worden we geschoren,
en straks worden we geslacht...
  maandag 12 september 2005 @ 07:25:45 #235
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_30505827
quote:
Op zondag 11 september 2005 22:03 schreef Andre70 het volgende:

[..]

Klopt helemaal....

Zelf een historisch zeker niet erg hoog percentage van 6% brengt de hypotheek dan naar E1100,= p.m. Als je hypotheek dan afloopt ben je zuur....
Tegelijk met het stijgen van de hypotheek kelderen de huizenprijzen. Als je dan verplicht moet verkopen omdat je die 1100 niet op kan brengen ben je écht zuur..
Dan zet je je hypotheek toch voor 20 jaar vast? Kan tegenwoordig voor 4,5% ofzow.
pi_30514999
quote:
Op zondag 11 september 2005 22:03 schreef Andre70 het volgende:

[..]

Klopt helemaal....

De rente kan je vastzetten. Gewoon voor jezelf even uitdenken binnen welke bandbreedte je wilt gaan blijven voor 20 of 30 jaar vast, voorlopig even lekker laag gaan zitten met een variabele rente en als het nodig is de rente 30 jaar vast zetten. Dan heb je 30 jaar zekerheid en je hebt in de aanvangsfase van je hypotheek erg laag kunnen zitten met een variabele rente. Doe dat maar eens na met een huurhuis.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 12 september 2005 @ 17:03:16 #237
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_30517365
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 21:47 schreef Five_Horizons het volgende:
Mensen zouden eens moeten kijken naar het kopen van een stuk grond (er staat zat te koop, voor weinig geld). Het laten bouwen van een huis is in vergelijking met een bestaande woning echt niet duur.
Ik heb de afgelopen weken eens rondgekeken op internet wat er zoal wordt aangeboden en ik moet zeggen dat het vies tegenvalt. Het aanbod is beperkt en vrij prijzig. De prijzen lopen ook sterk uiteen; in het Noorden vind je buiten de steden nog wel kavels voor rond de ¤100,- per vierkante meter maar in de randstad en Noord-Brabant betaal je al gauw een veelvoud van dat bedrag. Als de grond wordt aangeboden door gemeenten, dan gaat dat vaak via een wachtlijst waarbij ingezetenen en economisch gebondenen voorrang krijgen. Bouwgrond aangeboden via een makelaar ben ik nauwelijks tegengekomen en particulieren bieden vooral grond aan die niet voor woningbouw is bestemd.

Ik kan niet anders dan de conclusie trekken dat de bewering dat er zat te koop staat voor weinig geld ronduit niet waar is. Als de overheid het bouwen door particulieren wil bevorderen, dan zal er eerst wat aan de prijs en het aanbod moeten worden gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')