Alle West-Europese landen vergrijzen hoor.quote:Op maandag 22 augustus 2005 20:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als er een tekort aan arbeidskrachten ontstaat dan komen die vanzelf naar Nederland en aangezien ongeveer 10%(bij benadering) van de bevolking van de Westerse EU-landen werkeloos is komen die vanzelf vaak in Nederland terecht
Alleen deze keer hebben we geen schoonmakers en fabrieksarbeiders nodig. Laagopgeleiden hebben we al genoeg. De economie draait op hoogopgeleiden en die zullen er uit Turkije en Roemenie maar weinig komen.quote:Oost-Europa(en dan zeker de landen die nog niet bij de EU zitten zoals Turkije, Balkanlanden, Roemenie, Bulgarije en op termijn misschien bijvoorbeeld Oekraine en Wit Rusland) zitten nog lang niet op het niveau van Nederland dus daar kan je zowiezo werven. Verder kan je als je een arbeidstekort hebt ook werven buiten de EU.
Als mensen zichzelf niet meer kunnen verzorgen hebben ze weinig keus.quote:De prognose van het CBS gaat overigens uit van een stabilsatie voor de komende 30 jaar alleen zal het aantal ouderen sterk toenemen waardoor er meer jongeren aangetrokken moeten worden om de AOW in stand te kunnen houden.
Verder gaan de baby-boomers van nu niet net als jou opa en oma het bejaardenhuis in maar blijven die veel langer zelfstandig wonen en aangezien gezinnen steeds kleiner worden en de een-ouder-gezinnen ook toenemen is een dalende vraag naar woningen in de komende 20,30 jaar echt niet aan de orde
Voor een hoop mensen is dat niet weggelegd, zeker niet als ze nog jong zijn. Daarbij moet je met die achterlijke KK ook nog een stabiel bestaan hebben. Even je huis verkopen is ook een financiele strop.quote:Op maandag 22 augustus 2005 20:37 schreef Keijs het volgende:
[..]
Dan heb je dus geen keuze en zul je moeten huren.
Echter met een inkomen van 25.000euro moet het al mogelijk zijn om een klein appartementje te kopen.
M.a.w. een beter betaalde baan zoeken!
Kopen is idd beter dan huren als je het kunt, huren is zeker je geld kwijt zijn. Maar het gaat echt geen 30 jaar meer duren hoor. De gemiddelde leeftijd is nog steeds 80 ongeveer en de meeste zitten daarvoor al een geruime tijd in een verzorgingstehuis of bejaardentehuis.quote:Op maandag 22 augustus 2005 20:44 schreef Keijs het volgende:
[..]
Is dat het nieuwe argument voor instorting van de huizenprijzen? De beursdalingen van 4 jaar geleden, de kwakkelende economie en de stijgende werkloosheid hebben de huizenprijzen alleen maar laten stijgen. Er is nu eenmaal een schreeuwend tekort aan woningen in dit land en dit is niet in een paar jaar opgelost. Enige manier hoe dit heel snel opgelost kan worden is het vrijgeven van bouwgrond en afschaffen van daarmee gepaard gaande exorbitante speculatie.
Trouwens de 50-60-ers van nu hebben nog een jaar of dertig te leven dus wacht maar rustig af 30 jaar af met het kopen van een huisje. Ik heb ervoor gekozen om NU een huis te kopen waar ik ja ja veel te veel centen voor betaal, maar ik kan het betalen en accepteer (en denk ook) dat het huis over 10-15jaar niet significant in waarde is gestegen.
Dank je voor je generalisatiequote:En op al die kanslozozen, junks, zwervers, 55-jarige huismoeders, invaliden, ed uit Duitsland en Frankrijk, enz zitten we niet te wachten die hebben we zelf ook al genoeg.
Vaak zullen ze zeker diegene die goed geboerd hebben mensen inhuren om zich te laten verzorgen. Babyboomers zullen over het algemeen toch echt zo lang mogelijk zelfstandig blijven wonen, ook al denk jij misschien van nietquote:Als mensen zichzelf niet meer kunnen verzorgen hebben ze weinig keus.
Het gaat wat ver om het immigratiebeleid te gaan bespreken hier en ik hoop inderdaad dat Nederland wat leert maar het blijft een feit dat volgens de overheid(CPB,SER, CBS en dergelijke) de bevolking niet of slechts een beetje gaat krimpen. Zelf vermoed ik dat de bevolking niet zal krimpen omdat dan vanzelf de verhouding werkenden-niet werkenden nog schever komt te liggen en daar is niemand bij gebaat. Immigratie is dan de enige oplossing.quote:Alleen deze keer hebben we geen schoonmakers en fabrieksarbeiders nodig. Laagopgeleiden hebben we al genoeg. De economie draait op hoogopgeleiden en die zullen er uit Turkije en Roemenie maar weinig komen.
Scheidingen en een-ouder gezinnen neemt zowiezo toe en mensen gaan vaak steeds later samenwonen. Al die zaken hebben invloed op het aantal huizen dat nodig is.quote:Gezinnen kunnen nauwelijks veel kleiner worden, die tijd hebben we al gehad.
Portugal, Spanje en Italie het ergst en die hebben een blik Latijns Amerikanen opengetrokken.quote:Alle West-Europese landen vergrijzen hoor
De aandelenmarkt is gebasseerd op lucht, de huizenmarkt op stenenquote:Ja ik had ook graag in 1996 een hoop aandelen gekocht. In 2001 had ik dat idee ook niet meer.
Eigen geld is goedkoperquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:54 schreef Keijs het volgende:
[..]
In principe heb je gelijk, maar ik doelde tevens op de keuze om bijvoorbeeld spaargeld in je huis te steken.
Je kunt dan beter meer lenen en het spaargeld op een rekening rente laten trekken, die is altijd hoger dan de extra hypotheekrente die je betaalt.
Ik heb er btw wel voor gekozen om eigen geld in mijn huis te steken. Mischien niet de slimste keuze maar wel een waar ik me het prettigst bij voelde.
Ik woon er al 9 jaar, ik heb er in 3 verschillende plaatsen gewoond en je kunt er inderdaad best een paar maisvelden tussenuit halen.quote:Op zondag 14 augustus 2005 19:10 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
Stel je toch niet zo aan met je volgebouwde Brabant.
Een huis is een stuk duurder dan de som der stenenquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 00:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De aandelenmarkt is gebasseerd op lucht, de huizenmarkt op stenen
Geweldig! moeten ze overal gaan doen!quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:18 schreef Mereltje het volgende:
Je kunt in Leeuwarden een huis voor 87.000 euro kopen, alleen zijn ze allemaal al verkocht![]()
Woonkamer+slaapkamer van 50 m2 das toch netjes!
http://www.dfactory.nl
Helaas levert deze goedkopere, kleinere appartementen de ontwikkelaars vaak minder geld op dan duurdere luxe appartmenten.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:48 schreef beschuit het volgende:
Geweldig! moeten ze overal gaan doen!
Het levert ze nog steeds geld op. Kun je nagaan wat ze op de iets duurdere appartementen aan winst opstrijken.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:20 schreef Keijs het volgende:
Helaas levert deze goedkopere, kleinere appartementen de ontwikkelaars vaak minder geld op dan duurdere luxe appartmenten.
Bron?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:07 schreef dewaal het volgende:
maar de huizen zullen alleen maar duurder worden en de rente blijft nog wel 10 jaar op deze positie.
Ja, in Leeuwarden......quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:18 schreef Mereltje het volgende:
Je kunt in Leeuwarden een huis voor 87.000 euro kopen, alleen zijn ze allemaal al verkocht![]()
Woonkamer+slaapkamer van 50 m2 das toch netjes!
http://www.dfactory.nl
Wat vind jij dan een normaal appartement, 75-90 m2 is goed in te wonen met z'n tweeen zeker wanneer je starter bent. Je moet tenslotte iets opbouwen.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 09:52 schreef beschuit het volgende:
Tja, als ik alleen al bij mij in de regio kijk. Er zitten zoveel starters en startende stelletjes te wachten op iets betaalbaars.
Enige betaalbare huurwoningen worden aan 'probleemgezinnen' toegewezen of je moet 5 jaar ingeschreven staan. En dan zit je dus met 75~90m2 in een kut buurt. wil je in een gewone buurt, met een gewoon appartementje; zit je echt aan minimaal ¤400 per maand huur...
nieuwbouw; ¤400+ p/m huur en koopappartementen 275k+ k.k. tja... dan ga je pas op je 30e op jezelf ja...
M.a.w. er moet per direct een halt toegeroepen te worden aan de schandalige grondspeculaties en bouwgrond gewoon vrijgeven !quote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:04 schreef Saabmobiel het volgende:
Maar ja, met de huidige grondprijzen valt er dan natuurlijk minder winst te maken met een goedkope woning, dan met een duurdere woning op hetzelfde lapje grond.
De gedachte die bij VROM leeft, is dat wanneer er meer 2-onder-1-kappers en andere luxe woningen worden gebouwd, mensen in eengezinswoningen daarnaartoe verhuizen en hun eengezinswoningen aanbieden aan starters.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:04 schreef Saabmobiel het volgende:
Ik denk dat projectontwikkelaars en gemeentes gedwongen moeten worden om starterswoningen te bouwen.
Dat je van de huizenmarkt weinig begrijpt, hadden we al door, van aandelen heb je blijkbaar ook weinig kaas gegeten.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 00:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De aandelenmarkt is gebasseerd op lucht, de huizenmarkt op stenen
In helmond heb je nog wel kans.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 14:45 schreef beschuit het volgende:
goh, ben ook bezig met op mezelf te gaan wonen...
nah, hypotheek aanvraag gedaan bij de rabobank...
verdien ¤1750 per maand als 23 jarige, maar kreeg dus max een hyphotheek van ¤108.000 bij een netto maandlast van zo'n ¤400... veel hoger moet ik niet gaan zitten, want de overige vaste lasten liegen er ook niet om natuurlijk, helemaal met de nieuwe ziektekosten van volgend jaar.
nou, het goedkoopste appartement hier in someren staat voor ¤199.000 k.k. te koop en das een kippenhok... zit er dus niet in :/
Mjah... is ook... maarja, dan zit je weer in Helmond... tja :/quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:15 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
[..]
In helmond heb je nog wel kans.
Je kunt wel inzitten over hoge lasten, maar voor 400¤ huur je ook weinig ben ik bang.
Is dat 1750 bruto of netto?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 14:45 schreef beschuit het volgende:
verdien ¤1750 per maand als 23 jarige, maar kreeg dus max een hyphotheek van ¤108.000 bij een netto maandlast van zo'n ¤400...
Met deze rente kun je beter kopen dan huren. Voor ¤ 400,00 per maand aan hypotheek koop je nog wat als je in een niet al te dure stad woont, voor ¤ 400,00 euro huren is lang op een wachtlijst staan...quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:15 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
[..]
In helmond heb je nog wel kans.
Je kunt wel inzitten over hoge lasten, maar voor 400¤ huur je ook weinig ben ik bang.
Klopt helemaal....quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 18:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Met deze rente kun je beter kopen dan huren. Voor ¤ 400,00 per maand aan hypotheek koop je nog wat als je in een niet al te dure stad woont, voor ¤ 400,00 euro huren is lang op een wachtlijst staan...
Dan zet je je hypotheek toch voor 20 jaar vast? Kan tegenwoordig voor 4,5% ofzow.quote:Op zondag 11 september 2005 22:03 schreef Andre70 het volgende:
[..]
Klopt helemaal....
Totdat de rente gaat stijgen.
Zelf een historisch zeker niet erg hoog percentage van 6% brengt de hypotheek dan naar E1100,= p.m. Als je hypotheek dan afloopt ben je zuur....
Tegelijk met het stijgen van de hypotheek kelderen de huizenprijzen. Als je dan verplicht moet verkopen omdat je die 1100 niet op kan brengen ben je écht zuur..
De rente kan je vastzetten. Gewoon voor jezelf even uitdenken binnen welke bandbreedte je wilt gaan blijven voor 20 of 30 jaar vast, voorlopig even lekker laag gaan zitten met een variabele rente en als het nodig is de rente 30 jaar vast zetten. Dan heb je 30 jaar zekerheid en je hebt in de aanvangsfase van je hypotheek erg laag kunnen zitten met een variabele rente. Doe dat maar eens na met een huurhuis.quote:Op zondag 11 september 2005 22:03 schreef Andre70 het volgende:
[..]
Klopt helemaal....
Totdat de rente gaat stijgen.
Zelf een historisch zeker niet erg hoog percentage van 6% brengt de hypotheek dan naar E1100,= p.m. Als je hypotheek dan afloopt ben je zuur....
Tegelijk met het stijgen van de hypotheek kelderen de huizenprijzen. Als je dan verplicht moet verkopen omdat je die 1100 niet op kan brengen ben je écht zuur..
Ik heb de afgelopen weken eens rondgekeken op internet wat er zoal wordt aangeboden en ik moet zeggen dat het vies tegenvalt. Het aanbod is beperkt en vrij prijzig. De prijzen lopen ook sterk uiteen; in het Noorden vind je buiten de steden nog wel kavels voor rond de ¤100,- per vierkante meter maar in de randstad en Noord-Brabant betaal je al gauw een veelvoud van dat bedrag. Als de grond wordt aangeboden door gemeenten, dan gaat dat vaak via een wachtlijst waarbij ingezetenen en economisch gebondenen voorrang krijgen. Bouwgrond aangeboden via een makelaar ben ik nauwelijks tegengekomen en particulieren bieden vooral grond aan die niet voor woningbouw is bestemd.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 21:47 schreef Five_Horizons het volgende:
Mensen zouden eens moeten kijken naar het kopen van een stuk grond (er staat zat te koop, voor weinig geld). Het laten bouwen van een huis is in vergelijking met een bestaande woning echt niet duur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |