goh ben zo relaxt als wat?quote:Op zondag 14 augustus 2005 02:15 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Je bent zo cute als je boos bent.
![]()
Hij zegt anders dat de mentale kwestie slechts een gevolg is, daar ben ik het niet mee eens...quote:Op zondag 14 augustus 2005 02:15 schreef Mukie het volgende:
[..]
Zegt hij ook niet, zie iets hierboven
Wetenschap,Filosofie & Levensbeschouwing: Zegt mij al genoeg.quote:Op zondag 14 augustus 2005 02:16 schreef zhe-devilll het volgende:
never be serious on fok pleasse
Woorden, de, mond, leggen, in. Je mag zelf deze 4 woordjes in de juiste volgorde leggen.quote:Op zondag 14 augustus 2005 02:13 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Wat is nu je punt?
Waar wil je nu naartoe met die hele discussie?Dames op hun knieen om jouw ultieme fantasie te doen opbloeien? Nml hoezee je bent een man? Je bent top en geweldig? Je red ons van onze ondergang?Zonder jou kunnen wij niet bestaan?
Man get real aub.
Ze hapt snel ... ik vindt het wel wat hebben.quote:Op zondag 14 augustus 2005 02:19 schreef Nickthedick het volgende:
Woorden, de, mond, leggen, in. Je mag zelf deze 4 woordjes in de juiste volgorde leggen.Ik vind dat je nogal irrationeel reageert.
quote:Op zondag 14 augustus 2005 02:17 schreef djenneke het volgende:
[..]
Hij zegt anders dat de mentale kwestie slechts een gevolg is, daar ben ik het niet mee eens...
Het hangt samen. Dat bedoelde ikquote:Op zondag 14 augustus 2005 02:11 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Mijn punt is: dat die 2 zaken onafscheidelijk zijn. Zoals jij het beschrijft zijn het 2 verschillende zaken terwijl het in principe hetzelfde is; mentale vrijheid bestaat niet zonder fysieke vrijheid en vice versa.
Stel dat de vrouw niet verkracht wordt maar wel opgesloten (een puur fysieke daad). De vrouw krijgt voedsel etc. kortom alles om in haar levensbehoefte te voorzien. De opsluiter praat echter niet met haar. Wil jij dan zeggen dat deze puur fysieke motieven van de dader geen enkele invloed hebben op de mentale gesteldheid van het slachtoffer? Dat is toch wat jullie beweren?quote:Op zondag 14 augustus 2005 02:17 schreef djenneke het volgende:
[..]
Hij zegt anders dat de mentale kwestie slechts een gevolg is, daar ben ik het niet mee eens...
Misschien wil ze wel een date met je.quote:Op zondag 14 augustus 2005 02:19 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Ze hapt snel ... ik vindt het wel wat hebben.
Een verkrachting is een fysieke onderdrukking die een emotionele onderdrukking tot gevolg heeft (meestal)quote:Op zondag 14 augustus 2005 02:12 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Maar volgens mij zal Brennie nee antwoorden.
Jij wil beweren dat dit geen mentale mishandeling is?quote:Op zondag 14 augustus 2005 02:24 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Stel dat de vrouw niet verkracht wordt maar wel opgesloten (een puur fysieke daad). De vrouw krijgt voedsel etc. kortom alles om in haar levensbehoefte te voorzien. De opsluiter praat echter niet met haar. Wil jij dan zeggen dat deze puur fysieke motieven van de dader geen enkele invloed hebben op de mentale gesteldheid van het slachtoffer? Dat is toch wat jullie beweren?
Mentale onderdrukking kan (in veel gevallen) een slechte gezondheid tot gevolg hebben (fysiek). Zijn die 2 dan niet onlosmakelijk met elkaar verbonden?quote:Op zondag 14 augustus 2005 02:25 schreef Brennie het volgende:
[..]
Een verkrachting is een fysieke onderdrukking die een emotionele onderdrukking tot gevolg heeft (meestal)
Pesten is een mentale onderdrukking, er even vanuit gaande dat het om woorden gaat.
Niet per definitie, maargoed.. heb het nu uitgelegd.quote:Op zondag 14 augustus 2005 02:11 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Mijn punt is: dat die 2 zaken onafscheidelijk zijn. Zoals jij het beschrijft zijn het 2 verschillende zaken terwijl het in principe hetzelfde is; mentale vrijheid bestaat niet zonder fysieke vrijheid en vice versa.
Ik denk dat je geen fysieke onderdrukking hebt zonder mentale onderdrukking. Terwijl je wel degelijk mentale onderdrukking hebt zonder fysieke onderdrukking. Zoals Brennie al zegt: Pesten...quote:Op zondag 14 augustus 2005 02:27 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Mentale onderdrukking kan (in veel gevallen) een slechte gezondheid tot gevolg hebben (fysiek). Zijn die 2 dan niet onlosmakelijk met elkaar verbonden?
Nee, dank je het is wel een mannenhater.quote:Op zondag 14 augustus 2005 02:25 schreef Nickthedick het volgende:
Misschien wil ze wel een date met je.![]()
Dit zie ik iig niet als een fysieke vernedering, eerder mentaal.quote:Op zondag 14 augustus 2005 02:24 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Stel dat de vrouw niet verkracht wordt maar wel opgesloten (een puur fysieke daad). De vrouw krijgt voedsel etc. kortom alles om in haar levensbehoefte te voorzien. De opsluiter praat echter niet met haar. Wil jij dan zeggen dat deze puur fysieke motieven van de dader geen enkele invloed hebben op de mentale gesteldheid van het slachtoffer? Dat is toch wat jullie beweren?
Wat een prachtige stellingquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 17:45 schreef FuifDuif het volgende:
Mijn stelling:
Onafhankelijke vrouwen bestaan niet. Ze zijn slechts schijn-onafhankelijk. De mogelijkheden van de vrouw worden veilig gesteld door de wet en bovenal de mannelijke goedkeuring.
Jij hebt het over motief, ik kijk puur vanuit het slachtoffer. Btw hoeft het motief van de dader geen mentale onderdrukking te zijn; seriemoordenaars zijn bijvoorbeeld bijna nooit geinteresseert om het slachtoffer mentaal te beinvloeden omdat ze hun slachtoffer niet eens als 'persoon' zien.quote:Op zondag 14 augustus 2005 02:26 schreef djenneke het volgende:
[..]
Jij wil beweren dat dit geen mentale mishandeling is?
Slaan vinnik hier een goed voorbeeld van.quote:Op zondag 14 augustus 2005 02:29 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik denk dat je geen fysieke onderdrukking hebt zonder mentale onderdrukking. Terwijl je wel degelijk mentale onderdrukking hebt zonder fysieke onderdrukking. Zoals Brennie al zegt: Pesten...
Seriemoordenaars wensen toch meestal vooral hun slachtoffers eerst te martelen. Leed te zien. Noem dat maar niet mentaal. Ik denk meer vanuit en slachtoffer perspectief en daderperspectief...quote:Op zondag 14 augustus 2005 02:31 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Jij hebt het over motief, ik kijk puur vanuit het slachtoffer. Btw hoeft het motief van de dader geen mentale onderdrukking te zijn; seriemoordenaars zijn bijvoorbeeld bijna nooit geinteresseert om het slachtoffer mentaal te beinvloeden omdat ze hun slachtoffer niet eens als 'persoon' zien.
Deels mee eens.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 17:45 schreef FuifDuif het volgende:
Mijn stelling:
Onafhankelijke vrouwen bestaan niet. Ze zijn slechts schijn-onafhankelijk. De mogelijkheden van de vrouw worden veilig gesteld door de wet en bovenal de mannelijke goedkeuring.
Als het slaan slechts tot doel had de vrouw fysieke pijn aan te doen wel, maar ik denk dat er toch altijd wel meer achter zit. Kleinhouden met name.quote:Op zondag 14 augustus 2005 02:31 schreef Mukie het volgende:
[..]
Slaan vinnik hier een goed voorbeeld van.
Fysieke onderdrukking, maar niet noodzakelijk een mentale.
Hier is het dus wel "een gevolg van".
Maar inderdaad fysiek en mentaal gaan gepaard.
Tel daar marteling bij op een je hebt beide. Schaakmat.quote:Op zondag 14 augustus 2005 02:30 schreef Mukie het volgende:
[..]
Dit zie ik iig niet als een fysieke vernedering, eerder mentaal.
De daad is fysiek, correct. Maar de rest hangt af van de mentale gesteldheid van die persoon.
Hoeft niet perse. Martelen is een onderdeel van het moorden, maar niet iedere seriemoordenaar doet dit. Btw je leeft ook niet lang genoeg om dit als een mentale onderdrukking te kunnen zien toch?quote:Op zondag 14 augustus 2005 02:33 schreef djenneke het volgende:
[..]
Seriemoordenaars wensen toch meestal vooral hun slachtoffers eerst te martelen. Leed te zien. Noem dat maar niet mentaal. Ik denk meer vanuit en slachtoffer perspectief en daderperspectief...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |