een drug, bedoel jequote:Op zondag 14 augustus 2005 19:44 schreef j.chirac het volgende:
Ik dacht tot mijn 12e ofzo dat crêpepapier "crackpapier" was...totdat iemand me vertelde dat crack een drugs is...![]()
Eensch!quote:Op zondag 14 augustus 2005 17:34 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
een van de leukste topicreeksen ooit
Ik zou maar niet te veel waarde hechten aan dat verhaal, als ik jou was...quote:Op zondag 14 augustus 2005 21:16 schreef missC het volgende:
mij is ooit verteld dat er berggeiten bestaan die aan de ene kant een kortere voor- en achterpoot hebben zodat ze meer grip hebben...
google op berggeit en je krijgt heel veel autorecensies...maar inmiddels.....quote:Op zondag 14 augustus 2005 21:21 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Ik zou maar niet te veel waarde hechten aan dat verhaal, als ik jou was...![]()
ja ik kan dus echt niet google-n...allemaal auto's die met berggeiten worden vergeleken....maar er is vast wel iemand die een foto vindt, als ie bestaat ?!quote:Op zondag 14 augustus 2005 21:52 schreef Scootmobiel het volgende:
Hm, heb het hele verhaal doorgelezen ja... Maar zoals er al boven staat, is het blijkbaar alleen een sage of legende, en geen werkelijk bestaande diersoort.
quote:Op zondag 14 augustus 2005 21:58 schreef missC het volgende:
[..]
ja ik kan dus echt niet google-n...allemaal auto's die met berggeiten worden vergeleken....maar er is vast wel iemand die een foto vindt, als ie bestaat ?!
+quote:Op zondag 14 augustus 2005 22:18 schreef missC het volgende:
dingen die ik pas maaaaanden later heb begrepen :
dat de cursus google-n en bijbehorend boek nog niet zo gek zijn....vriendin vertelt me net " ", ... , * *, alles heeft een betekenis als zoekcommando...
Ben je nu een foto aan het zoeken van een berggeit met 2 lange en 2 korte poten??quote:Op zondag 14 augustus 2005 21:58 schreef missC het volgende:
[..]
ja ik kan dus echt niet google-n...allemaal auto's die met berggeiten worden vergeleken....maar er is vast wel iemand die een foto vindt, als ie bestaat ?!
In schotland schijnen ze ook over zo'n beest te verhalen, maar wel alleen aan toeristen die vragen wat haggis voor een beest is.quote:Op zondag 14 augustus 2005 21:16 schreef missC het volgende:
wat een topic, ik word steeds blonder heb ik het gevoel, ik begin dus te twijfelen...
mij is ooit verteld dat er berggeiten bestaan die aan de ene kant een kortere voor- en achterpoot hebben zodat ze meer grip hebben...nooit meer over nagedacht tot ik vanmiddag bijna een koe om zag donderen.... weet dus niet eens of ik het nu pas begrepen heb, voor het vak google-n nog steeds niet geslaagd...
Ja, dat heb ik ook gezien. Zat echt met open mond te kijken toenquote:Op zondag 14 augustus 2005 17:51 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik heb wel eens bij Rescue 911 gezien dat een klein jongetje (jaar of 3) aan de onderkant van de roltrap viel en dat de mouw van zn jas dus op 1 of andere manier klemzat tussen de roltrap. Die mouw ging dus mee naar beneden (was zeker vastgehaakt ofzo) en dat jochie zn arm werd dus afgekneld.
Zó raar is de gedachte dus niet
quote:Op maandag 15 augustus 2005 14:33 schreef _Arual_ het volgende:
Mijn vriend is voordat ie mij leerde kennen jarenlang alleen op vakantie geweest. Vorig jaar ging ik mee. En pas toen kwam ik erachter wat voor sporen het gebrek aan vrouwelijk gezelschap achterlaat...
In de meeste mediterrane landen zit in de badkamers een bidet. Zo ook op Sicilië. Mijn vriend ziet dat ding, trekt zijn zweetsokken uit en roept spontaan uit: "Heé, handig, hier hebben we ook zo'n apart voetenbadje".
![]()
Waar mannelijk gezelschap al niet goed voor is.quote:Het bidet geldt voor velen als een standaard voor hygiëne in een compleet ingerichte badkamer. Zijn eigenlijke doel vervult het bij de intieme lichaamsverzorging, maar het kan ook als voetenwasbak gebruikt worden.
ok. Mijn vriend zou dus het volgende kunnen posten: Mijn vriendin kwam er pas op haar 22e achter dat een bidet óók als voetenbad te gebruiken is.quote:Op maandag 15 augustus 2005 15:30 schreef blue-eight het volgende:
[..]
[..]
Waar mannelijk gezelschap al niet goed voor is.![]()
Kan je nagaanquote:
quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 21:58 schreef missC het volgende:
....verhaal...
ze pakt een wit vel papier
ze pakt de spatels
ze pakt plakband...
o help nee toch....een schaar ?!
het meest verbazingwekkende vonden wij echter dat de Xerox-man die kwam om de schade te hertellen, het niet eens echt gek vond...wat maakt die man dan nog meer mee....
en wat nou als die geiten de andere kant op willen lopen?quote:Op zondag 14 augustus 2005 21:16 schreef missC het volgende:
wat een topic, ik word steeds blonder heb ik het gevoel, ik begin dus te twijfelen...
mij is ooit verteld dat er berggeiten bestaan die aan de ene kant een kortere voor- en achterpoot hebben zodat ze meer grip hebben...
Er is wel een liedje geschreven over de schapen op de Afsluitdijk, het Fryske stamboekdykskiep, dat ongelijke poten had.quote:Op maandag 15 augustus 2005 00:45 schreef B.A.Trix het volgende:
[..]
Ben je nu een foto aan het zoeken van een berggeit met 2 lange en 2 korte poten??Of begrijp ik het nu niet..
![]()
Je kan natuurlijk ook denken dat ze dan op Will moeten schieten..quote:Op maandag 15 augustus 2005 15:07 schreef caradoc het volgende:
In vele films zitten wel oorlog scenes. Je hoort dan één mannetje allerlei commando's uitschreeuwen. Zo ook "Fire at will". Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat dit betekend dat je mag schieten wanneer jij maar wil, inplaats van op commando. Misschien niet zo gek ook, bij de nederlandse ondertiteling is die commando nooit vertaald.
Dat had ik ook, ja. 'Voor niets' in de betekenis van zinloos, nutteloos.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:01 schreef Aventura het volgende:
Ik begreep vroeger nooit de betekenis van de uitdrukking 'voor niets gaat de zon op'.
Dan dacht ik, ja de zon gaat toch wel voor een reden op? Anders blijft het toch donker? Of iets in die strekking. Later begreep ik dat het betekent dat het wil zeggen dat niks gratis is (behalve de zonsopgang).
Ik vond het altijd het slechtste voorbeeld van het feit dat niets gratis is. Als er niets gratis is, waarom dan het goedkoopste als voorbeeld nemen?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:01 schreef Aventura het volgende:
Ik begreep vroeger nooit de betekenis van de uitdrukking 'voor niets gaat de zon op'.
Dan dacht ik, ja de zon gaat toch wel voor een reden op? Anders blijft het toch donker? Of iets in die strekking. Later begreep ik dat het betekent dat het wil zeggen dat niks gratis is (behalve de zonsopgang).
quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 10:52 schreef jack4ya het volgende:
O, God van hemel, zee en aard
Juiste tekst: O, God van hemel, zee en aard
Misverstaan als: O, God van Hema, C&A
Meesterlijk![]()
quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 10:52 schreef jack4ya het volgende:
O, God van hemel, zee en aard
Juiste tekst: O, God van hemel, zee en aard
Misverstaan als: O, God van Hema, C&A
Meesterlijk![]()
Ik dacht altijd dat ze zeiden: "houtte dief" Alsof die dief van houd is zeg maar..quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 11:52 schreef aidyl het volgende:
Ik heb heel lang gedacht dat je Duitsland toch echt als Duitseland schreef, en het zinnetje "Houdt de dief!" begreep ik niks van... wat had dat hout nou met die dief te maken, of had ie misschien hout gestolen![]()
Een vrouw?? Is Jude geen man dan...quote:Op zondag 14 augustus 2005 17:25 schreef kokos het volgende:
Hey Jude van the Beatles gaat niet over een Jood maar over een vrouw die Jude heet
Nee wacht ... de clip gaat over een vrouw, maar met Jude wordt inderdaad een man bedoeldquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 12:56 schreef Orcaman1984 het volgende:
[..]
Nee, kijk maar eens naar de videoclip![]()
Was jouw buurman mijn vader? Ik ben ook slachtoffer van dat grapje geweest!quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 17:52 schreef Showtime het volgende:
Als kleine jongen probeerde ik altijd vogeltjes te vangen door wat brood in de tuin te leggen en dan een doos half er boven met een stok eronder. Een stukje verderop zat ik klaar met een touw in mijn hand die aan de stok verbonden zat.
Op een gegeven moment zei onze buurman, als je zout op de staart van een vogel kan strooien kan je hem pakken.
Jarenlang heb ik gedacht dat wanneer je zout op een vogel zijn staart strooit dat hij dan niet kan wegvliegen. Uiteindelijk viel het kwartje, dat hij waarschijnlijk bedoelde dat als je zout op zijn staart kan strooien de vogel zo dichtbij is dat je hem net zo goed kan pakken.
Mijn vriendin (ja, een vrouw dus) wist niet dat een bidet niet is uitgevonden als voetenbadje tot ik haar vertelde dat zo'n ding bedoeld is om bepaalde lichaamsholtes te reinigen.quote:Op maandag 15 augustus 2005 14:33 schreef _Arual_ het volgende:
Mijn vriend is voordat ie mij leerde kennen jarenlang alleen op vakantie geweest. Vorig jaar ging ik mee. En pas toen kwam ik erachter wat voor sporen het gebrek aan vrouwelijk gezelschap achterlaat...
In de meeste mediterrane landen zit in de badkamers een bidet. Zo ook op Sicilië. Mijn vriend ziet dat ding, trekt zijn zweetsokken uit en roept spontaan uit: "Heé, handig, hier hebben we ook zo'n apart voetenbadje".
![]()
Zo, dat weten we dan óók weer. Kan ik me daar alvast geen buil meer aan vallen in de toekomst!quote:MDF (Medium Density Fibre Board) bestaat uit houtvezels en kunsthars geperst tot een plaat. MDF is homogener dan spaanplaat. Het is in allerlei vormen te zagen of frezen zonder dat de zijkanten gaan brokkelen. Het wordt ook 'middelhardboard' genoemd.
Ik wíst dat dat verhaal me vaag ergens aan deed denken. Maar natuurlijk!quote:Op maandag 15 augustus 2005 20:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Er is wel een liedje geschreven over de schapen op de Afsluitdijk, het Fryske stamboekdykskiep, dat ongelijke poten had.
http://www.piterwilkens.nl/teksten/dykskiep.php?cat=frl
zo hadden wij op de basisschool een aantal keer per jaar een kijkavond. We werkten van tevoren altijd aan een bepaald thema door werkstukken, opvoerinkjes en knutsels. Deze weken heetten project. Ik dacht dat mijn school dat woord zelf bedacht had!! Heb het zelfs eens aan de juf gevraagd: wie van het team het woord project bedacht had.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 20:11 schreef HoSeong het volgende:
Ik dacht altijd dat "column" een of ander speciaal woord was, totdat ik er rond mijn 12e achterkwam dat het gewoon Engels voor "kolom" is![]()
en je weet wel wat PVC betekent ?! Ik dacht altijd Plastic Voor (de) C (van WC-kwam er ook pas later achter dat dat dus de C van Closet was...)....nooit meer over nagedacht tot nu.... zoals ik al zei, ik word hier steeds blonder (gelukkig heb ik donkerbruin haar, dus ik heb nog wel even....).quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 19:46 schreef Scootmobiel het volgende:
Oh ja, stom... het is me vorig jaar (!) pas duidelijk geworden dat 'RVS' gewoon RoestVrijStaal betekent...
Ik dacht altijd dat het een afkorting voor één of andere kunststof was, net zoals PVC bijvoorbeeld...!![]()
Polyvinylchloride jaquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 20:35 schreef Veersesmurf het volgende:
poly-vinyl-chloride ofzoiets, toch?![]()
Klopt ja, die wist ik wel.quote:
Je haalt toch het oude behang eerst af vooraleer je er niet tegenaan gooitquote:Op woensdag 17 augustus 2005 06:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat als je de kamer steeds opnieuw behangde zonder het oude behang er af te halen, dat de kamer dan steeds kleiner werd. Dat is natuurlijk ook zo, maar ik stelde me dat nogal overdreven voor.
Ik in bad.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:51 schreef koen_pijl het volgende:
Ik dacht dat er vroeger iemand in de radio zat
Ik weet niet hoe "men" dat doet, maar je hoort eerst het oude behang eraf te halen ja.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:43 schreef leonieke het volgende:
[..]
Je haalt toch het oude behang eerst af vooraleer je er niet tegenaan gooit![]()
Of is dit weer zoiets typisch Belgisch?![]()
Oke, na overleg verkeerd begrepen![]()
Ik neem ook zo'n ding... kijken of dat bij mijn broertje ook werktquote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:59 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik durfde nooit in het donker op de slaapkamer van mijn broer te komen, want de schakelaar van zijn lamp had een rood led-lampje. Ik was er van overtuigd dat er een leeuw in dat lampje zat, die er 's nachts dan wel eens uit zou kunnen springen...
Veel mensen laten het oude gewoon zitten.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:43 schreef leonieke het volgende:
[..]
Je haalt toch het oude behang eerst af vooraleer je er niet tegenaan gooit![]()
Of is dit weer zoiets typisch Belgisch?![]()
Oke, na overleg verkeerd begrepen![]()
M'n broer dacht Figaroquote:Op woensdag 17 augustus 2005 01:18 schreef MarkyB het volgende:
We Want More
misverstaand als
wie wa wo!
Toen ik en mn zusje in die fase zaten was het altijd lachen geblazen als we naar familie in Gilze gingen, vlak voor Gilze ligt het industrieterrein "Broekakkers".... wat natuurlijk door ons altijd werd gelezen als Broek-kakkersquote:Op donderdag 18 augustus 2005 11:37 schreef CoolGuy het volgende:
[knip]
Iig, toen ik nog in mijn poep- en plashumorfase was las ik dat dus als 'Zijk-leppen omvouwen'. (Zeik met lange ij) en een lol dat ik had elke keer als ik dat zag (en dat was dus elke dag).
Vroeger dacht ik dat je die pakken maar aan 1 kan kon openvouwen hehequote:Op donderdag 18 augustus 2005 11:37 schreef CoolGuy het volgende:
Nog eentje (ik ben ineens op dreef). Als je een pak vla hebt, dan staat er ergens op die dingen die je omvouwt een tekst in de richting van "Zijkleppen omvouwen". Ik weet niet of dat er nog opstaat eigenlijk, maar vroeger wel.
Iig, toen ik nog in mijn poep- en plashumorfase was las ik dat dus als 'Zijk-leppen omvouwen'. (Zeik met lange ij) en een lol dat ik had elke keer als ik dat zag (en dat was dus elke dag).
zeer herkenbaarquote:
Tof, ik sta in de OPquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 17:11 schreef Scootmobiel het volgende:
Er blijken trouwens ook héééééél veel Fokkers te zijn die zich verbaasden over het feit
Dat ChrisJX een vrouw is...
Ik kan inderdaad bevestigen dat dat niet kloptquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 17:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En ik dacht ook altijd dat ChrisJX een man was.
Weer wat geleerdquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 17:40 schreef nightfall het volgende:
de'r zijn ook nog een hoop mensen die denken dat de data van een cd, of cd-rom op de onderkant van het schijfje staat
Ach gut, ben je jaloers op het feit dat ik me nog zoveel dingen van vroeger kan herinneren?quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 21:44 schreef D.Rose het volgende:
Nee, da's de slechtsscorende vrouwelijke Fokker bij en IQ-test
Waar staat het dan?quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 17:40 schreef nightfall het volgende:
de'r zijn ook nog een hoop mensen die denken dat de data van een cd, of cd-rom op de onderkant van het schijfje staat
De data staat echt op de onderkant hoor. Ga maar eens na waar de laser zit...quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:21 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Meer bovenaan, staat ergens tussen hier en het begin uitgelegd
Gefeliciteerd...!quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:21 schreef ChrisJX het volgende:
Tof, ik sta in de OP
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:23 schreef Nolius het volgende:
Ik kan inderdaad bevestigen dat dat niet klopt![]()
Die laser lasert blijkbaar door de hele cd heen. Ik vertel ook alleen maar wat ik hier lees hoorquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:26 schreef TheSilentEnigma het volgende:
De data staat echt op de onderkant hoor. Ga maar eens na waar de laser zit...
Nou zegquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:29 schreef Scootmobiel het volgende:
Vertel...!!![]()
Ach nee, laat ook eigenlijk maar...![]()
Niet negatief bedoeld hoor, haha... ik probeer juist je privacy te beschermen...!quote:
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:37 schreef Scootmobiel het volgende:
Want weet ik veel wat Nolius anders allemaal over jou gaat vertellen...
Een cd is eigenlijk gewoon een dik, plastic, doorzichtig rondje. Aan de bovenkant zit een heel dun laagje geplakt. Aan de onderkant van dat laagje zit de data en aan de bovenkant van dat laagje zie je de print van de CD. Hierop kan je met een stift bijvoorbeeld de naam op schrijven of zo.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:26 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
De data staat echt op de onderkant hoor. Ga maar eens na waar de laser zit...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |