quote:Op zondag 14 augustus 2005 11:58 schreef De-oneven-2 het volgende:
En dan kies jij er net eentje uit zonder titel...
De warequote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:36 schreef cioran63 het volgende:
Is dat niet wat lastig zoeken, indien niet op het internet te vinden?
Hier spreekt de ware liefhebber! Complimenten, cioran.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:53 schreef cioran63 het volgende:
Het lijkt wel Herman Gordijn.
En daarom heet het: De schoonheidssalon.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:52 schreef De-oneven-2 het volgende:
Dat groene gedrocht met tieten...
Is dat - by any chance - de dood nabij, Ollie?
quote:
Hahaha!quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 22:56 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik heb geen idee, trouwens...
De personages waren in werkelijkheid de tandarts van Grant Wood en diens zuster.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:27 schreef Tokay het volgende:
Welnu: het schilderij heet American Gothic, en werd gemaakt door Grant Wood.
Grappig. Een tandarts met een riek.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:56 schreef Gajus het volgende:
De personages waren in werkelijkheid de tandarts van Grant Wood en diens zuster.![]()
Het is van een poëtische schoonheid, is het niet?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:23 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het mooie is natuurlijk dat jullie ( -zij het ietwat afwezige- ) aanwezigheid ontzettend on-topic is...
... ik ben gewoon zo beleefd om jouw onderonsjes niet te verstoren.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:23 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het mooie is natuurlijk dat jullie ( -zij het ietwat afwezige- ) aanwezigheid ontzettend on-topic is...
Ja, dat vond ie een tijdje leuk...Schilderijen op hun kop hangen...quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:41 schreef cioran63 het volgende:
Zo dan, die staat op zijn kop!
Je moet hier raden!quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:45 schreef ALTER-EGO het volgende:
Zo'n prachtige topictitel en dan heb ik hier nog niet eens een schaamteloze tv-post staan?
Bij deze... nu weet ik jullie weer terug te vinden.
Ik ken idd maar 1 schilderij die op zi'n kop schilderde (of ze later op z'n kop zetten..., dat weet ik eigenlijk niet....)quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:02 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ja, dat vond ie een tijdje leuk...Schilderijen op hun kop hangen...
Dat op zich moet eigenlijk al voldoende informatie zijn...
Heeft hij wel een goed punt mee vind ik. Misschien moet ik dat ook eens gaan doen!!quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:19 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik geloof dat ik er toch naast zit:
"Sinds 1969 schildert **** consequent zijn landschappen en portretten ondersteboven om het onderwerp te neutraliseren en de aandacht te verleggen naar de schilderkunstige kwaliteiten.
Door het ondersteboven schilderen lijken de kleur- en compositie experimenten meer kans te krijgen. Het ondersteboven schilderen geeft het effekt dat alle figuren en objekten 'vallen'.
Door de schilderstijl van de kunstenaar zijn ze immateriaal gemaakt en kunnen daardoor op de grond niet te pletter vallen."
Oh, maar ik verwijt hem verder niks, hoor...quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:42 schreef Automatic_Rock het volgende:
Tja, die verwijten krijgt iedere 'vernieuwende' schilder te horen geloof ik...
Ik geloof iig wel in wat hij zegt!!
Als je nu vervolgens gaat zeggen dat je realistisch bent, dan ga ik je slaan Do2...quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:49 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Oh, maar ik verwijt hem verder niks, hoor...
Ik ben hooguit iets minder goedgelovig...
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 21:02 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik weet, als volbloed optimist, anders prima hoe te genieten van een stevig pak slaag....
Pessimist...quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 21:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hmm, Do2 is daadwerkelijk realistisch...
Het is net zoiets als met BdT... zoek, zoek, zoek.... en je zult het juiste antwoord vinden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 21:36 schreef De-oneven-2 het volgende:
Decibel? Wat is dat?
En is dat trouwens niet om 2300 afgelopen?
Die grote bak herrie loop ik helaas mis.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 21:47 schreef De-oneven-2 het volgende:
Oh, een grote bak herrie dus....
Nou, veel plezier daar,.
Hoezo jaja? Heb je een afkeer van een afbeelding van een mooi stukje natuur?quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:30 schreef k_man het volgende:
Jaja.
Ja geweldig!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 01:09 schreef De-oneven-2 het volgende:
De nieuwe vs is echt goed, he?
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 01:10 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Ja geweldig!
Kan ook niet anders he.
Kut! Een toevoeging!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 01:11 schreef ALTER-EGO het volgende:
Al had ie van mij gerust behoorlijk wat meer mogen beuken hoor...
Jij neemt mij de woorden uit de mond.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 01:05 schreef ALTER-EGO het volgende:
Wat ik maar even wil zeggen; dat ik NIET ben uitgekeken op BdT en BdT-elaars.
Gajus!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 01:13 schreef Gajus het volgende:
[..]
Jij neemt mij de woorden uit de mond.![]()
BTW, laat eens zien dat jij in een handomdraai de opgave over die Amerikaanse illustrator (1870-1966) vindt.
![]()
Nou... nou... nou is het bedtijd voor kleine meisjes zoals ondergetekende.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 01:19 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nou? Nou? Nou?
Meathole ... wat een neurotisch herrie.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 01:09 schreef De-oneven-2 het volgende:
De nieuwe vs is echt goed, he?
Ja, dat zeg ik...quote:Op woensdag 24 augustus 2005 01:32 schreef Gajus het volgende:
[..]
Meathole ... wat een neurotisch herrie.![]()
Meisje gaat voor schoonheidsslaapje ... nou welterusten dan ...quote:Op woensdag 24 augustus 2005 01:29 schreef ALTER-EGO het volgende:
Nou... nou... nou is het bedtijd voor kleine meisjes zoals ondergetekende.![]()
Wamoedamoe... dus...
Welterusten!
Helemaal fout !!!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 01:13 schreef De-oneven-2 het volgende:
Dat was toch Disney?
Ze verdraait hier het een en ander in haar voordeel hoor, Gajus...quote:Op woensdag 24 augustus 2005 01:36 schreef ALTER-EGO het volgende:
ik mag het van Do2 niet zeggen.... dus fluister ik 't maar... ik vind dat VS's "Meathole" wel wat sneller en harder, kortom, beukender had gekunnen
Maxfield Parrish - Ecstacyquote:Op woensdag 24 augustus 2005 01:13 schreef Gajus het volgende:
BTW, laat eens zien dat jij in een handomdraai de opgave over die Amerikaanse illustrator (1870-1966) vindt.
![]()
Helemaal goed !!!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 08:16 schreef k_man het volgende:
Maxfield Parrish - Ecstacy
Geef eens een voorbeeld van zo'n vies ver buitenland ...quote:Op woensdag 24 augustus 2005 08:48 schreef k_man het volgende:
Nu iedereen zo langzaamaan weer terug gekeerd is uit vieze, verre buitenlanden;
Ach,quote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:39 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, hallo... Je hoeft niet zo te schreeuwen...
Wij zijn niet blind...
Okee oke, ik zeg al niets meer....quote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:53 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ach,
houd toch je bek, meisje...
Juist wel! Juist nu!quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:10 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Okee oke, ik zeg al niets meer....
God,quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:19 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Ohw in dat geval...
Ga door, ga door!
Jezus,quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:20 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
God,
wat zit jij toch om aandacht verlegen zeg...
Wat een mallerd.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:38 schreef De-oneven-2 het volgende:
Wie denk je dat je voor je hebt? Jezus?
Een vriend van mijn broer(tje) heeft er overigens serieus over nagedacht om mee te doen met BB...
Sterker nog, hij heeft zelfs een gesprek gehad met meneer De Mol himself...
Mijn broer(tje) houdt er vreemde vrienden op na...Zoveel is wel duidelijk, lijkt me...
He bah, keuzes... nu weet ik niet wie te kiezen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:40 schreef De-oneven-2 het volgende:
Wie?
Jezus of die vriend van mijn broer(tje)?
Beide is ook een optie, uiteraard...
Dan zou ik in herhaling vallen aangezien jij me daar al in voor was...quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:49 schreef De-oneven-2 het volgende:
Je hoeft niet te kiezen...
Je kan ook gewoon zeggen dat ik m'n bek moet houden...
Welnee, daar ben ik veel te daabs voor.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:52 schreef De-oneven-2 het volgende:
Niet te bijdehand he!
Het doet mij denken aan Gustav Courbet:quote:Op woensdag 24 augustus 2005 08:48 schreef k_man het volgende:
Nu iedereen zo langzaamaan weer terug gekeerd is uit vieze, verre buitenlanden;
Ik zeg 1 woord; melkquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:39 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, rebels én gezond, he...
Dat zie je niet vaak meer...
Pff...quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:54 schreef k_man het volgende:
Melk kan best rebels zijn hoor.
"Vijf bier, drie cola, twee jus.... en één melk."![]()
Da's vooral héél vies!quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:59 schreef De-oneven-2 het volgende:
Da's pas rebels!
Het betreft "Le voyage en Espagne" van Eugène Giraud.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:36 schreef k_man het volgende:
De opgave is uit 1855, van een Franse schilder (1806-1881).
Met Courbet zit je dus al heel aardig in de richting, maar nog net niet helemaal.
Geef mij maar druivensap.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:09 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik drink de laatste tijd veel tomatensap....
ten lange leste maar deze schilder ontbreekt dan ook in de Artencyclopediaquote:
inmiddels wel hoop ikquote:En z'n plaatje werkt niet!![]()
AR, als liefhebber van Magritte, had ik toch wel een inhoudelijke reactie op de nieuwe opgave verwacht!quote:Op vrijdag 2 september 2005 07:23 schreef Automatic_Rock het volgende:
[afbeelding]
ik drijf nog hoor...
Ff off-topic:quote:Op vrijdag 2 september 2005 14:12 schreef Gajus het volgende:
[..]
AR, als liefhebber van Magritte, had ik toch wel een inhoudelijke reactie op de nieuwe opgave verwacht!![]()
PS: het is geen werk van Magritte, maar van een Spaans-Mexicaanse schilderes.
quote:Op zaterdag 3 september 2005 18:50 schreef OllieA het volgende:
Ff off-topic:
Wat stuur jij een malle mailtjes over mijn persoon naar Lucida, Gajus.![]()
Dootje, gefeliciteerd met de eerste verjaardag van jouw geesteskindje.quote:Op zaterdag 4 september 2004 02:59 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik verveel me stierlijk, én ik ben bezopen,
dus ik ga ook maar eens een topic openen.
( Zou je dat nou wel doen, Do2?
Ach, wat heb ik nu helemaal te verliezen, jongens? )
Eens zien, iets met schilderijen, ofzo.
Een spelletje?
Ja, een spelletje! Leuk!
Ik weet al wat!
Ik ga een afbeelding van een schilderij posten,
en dan moeten anderen de titel raden, en...
Yep, deze houd het nog wel vol tot aan m'n verjaardagquote:Op maandag 5 september 2005 15:40 schreef Augustina het volgende:
Het schiet lekker op met dit topic.
We hebben het over sterrebeelden hoop ik????quote:Op maandag 5 september 2005 16:15 schreef Augustina het volgende:
AR, ben jij maagd?
Ik ben boogschutterquote:Op maandag 5 september 2005 16:20 schreef Augustina het volgende:
Ja, wat is de jouwe?
The Village.quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:49 schreef De-oneven-2 het volgende:
Maar ik wil wel een titel horen, uiteraard.
Gnffl ... precies wat ik voorzien had. Ik had dus dit plaatje geplaatst omdat in de URL de verkeerde titel vermeld stond.quote:Op dinsdag 6 september 2005 12:55 schreef Augustina het volgende:
Varo-Adres. Zo, nu kunnen we weer verder en ja, ik heb gespiekt. Zelfs op Google is maar een enkele afbeelding van dit werk te vinden en die ene link heeft Gajus gebruikt.
Hmm was is succesvol precies?? Wat houd dat in???quote:Op donderdag 8 september 2005 19:15 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik denk dat ze met 'kunstenaars' de succesvolle bedoelen, AR.
Ik behoor tot een geheel ander soort,.
Hmm, dan zou ik wel in 1 klap multimiljonair zijn..... minimaal!!!quote:Op donderdag 8 september 2005 20:06 schreef De-oneven-2 het volgende:
Door onze ziel te verkopen, AR.
Maar van Gogh ging anders toch ook aardig van bil, zover ik begrepen heb...quote:Op donderdag 8 september 2005 20:18 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, ho even...
Ik heb nergens gezegd dat ik mij pas succesvol waan als ik heel veel geld heb, he...
Nee, wat ik gezegd heb is dat de vrouwen die beweren zich aangetrokken te voelen tot kunstenaars vast niet doelen op de 'van Gogh'jes', maar op de 'Picasso'tjes' ...
Ja, da's idd mijn probleem. Ik wil een eigen huis. Maar die dingen zijn duurquote:Op donderdag 8 september 2005 20:19 schreef De-oneven-2 het volgende:
Een eigen huis, een plek onder de zon...
Nee, dat heb je dan toch verkeerd begrepen, hoor...quote:Op donderdag 8 september 2005 20:23 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Maar van Gogh ging anders toch ook aardig van bil, zover ik begrepen heb...
Dat zeg ik, op kosten van zijn broer. Maar omgerekend was het bedrag dat hij erdoor joeg meer dan menig gezin in die tijd te besteden had.quote:Op donderdag 8 september 2005 23:25 schreef De-oneven-2 het volgende:
En Vincent had geen cent te makken, hoor... Zijn broer -daarentegen- weer wel...
Oh, dat wil ik best geloven...quote:Op donderdag 8 september 2005 23:28 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Dat zeg ik, op kosten van zijn broer. Maar omgerekend was het bedrag dat hij erdoor joeg meer dan menig gezin in die tijd te besteden had.
Voila.quote:Op donderdag 8 september 2005 23:29 schreef cioran63 het volgende:
Maar ik wil het inderdaad niet.
Augie's leeftijd correspondeert eerder met de leeftijd van dit meiske:quote:Op woensdag 7 september 2005 11:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
Augie, ik ben mij er bewust van dat het uiterst onbeleefd is een dame naar haar leeftijd te vragen... Ja of nee voldoet dan ook voor de volgende vraag; ben jij toevallig 36??
Oostenrijker.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:37 schreef Augustina het volgende:
Doe maar eens een hintje.
A'tina, als ik jou zie huppelen, dan ontwaken al mijn zinnen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:07 schreef Augustina het volgende:
Je hebt er echt zin in hè, Gajus?
Wie komt in aanmerking voor een kuisheidsgordel?quote:Op zondag 9 oktober 2005 14:38 schreef De-oneven-2 het volgende:
Slotje!
Als Egon Schiele niet eens meer herkend wordt, dan vrees ik dat het Korsakoff syndroom heerst.quote:... niemand weet wie bovenstaande prachtige tekening op zijn conto kan schrijven.
Onlangs heb ik mijn harddisk geheel geschoond (vanwege een virus) en daarbij zijn mijn links naar allerlei kunstcollecties gewist. Zonder dat referentiekader ben ik ernstig gehandicapt.quote:... een nieuwe opgave ... [afbeelding]
ik heb daar begrip voor, mits je niet de illusie hebt JAM te kunnen evenaren.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 01:51 schreef De-oneven-2 het volgende:
Je begrijpt dat ik de rol van JAM een beetje op me neem nu ie er even niet meer is, he?
Nee, we hebben allemaal zo onze talenten.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 02:05 schreef Gajus het volgende:
[..]
k heb daar begrip voor, mits je niet de illusie hebt JAM te kunnen evenaren.![]()
De gezochte schilder is in hetzelfde jaar & land geboren als de vorige schilder.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 19:39 schreef Automatic_Rock het volgende:
HINT!!?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |