In feite is er al een soort van (halfslachtige) samenwerking. Maar deze zou kunnen worden uitgewerkt tot op heel EU vlak en dus elk land wat lid is kan zich hierin voegen.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 19:02 schreef Jace het volgende:
De 25(!) EU landen kunnen nooit ergens een soepel gezamelijk besluit over nemen.
Ik denk niet dat ze al zover zijn dat ze klaar zijn om 1 gezamelijke krijgsmacht te hebben.
Ze kunnen et proberen maar in ieder geval nog niet de indivuele krijgsmachten opheffen.
Zoals de burocratie in brussel veel geld bespaart?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 18:38 schreef ErwinRommel het volgende:
Het is een veel besproken item in diverse topics, maar helaas tot op heden is dit nog niet verwezenlijkt.
Welke voordelen zou een EU Krijgsmacht kunnen hebben?
- Besparing op het landelijke defensie-budget per lidstaat.
Denk je echt dat Rheinmetal ineens beter met Thales gaat samenwerken? Ik zie dat niet zo, waarom zouden ze?quote:- Een betere samenwerking tussen de defensie/wapen industrieėn.
Juist concurentie leverd meer resultaat, centralisatie en bundeling dood inovatiequote:- Innovatie door bundeling van kennis op wapen-gebied.
waarom zou je dat willen?quote:- Een sterkere militaire positie wereldwijd.
In een grote oorlog mischien, maar we hebben het over VN en andere kleine operaties die reeel zijn. Er is geen grote oorlog, lieverdquote:- Kortere bevels lijnen door een commando.
Spraak verwarring, Nederlandse soldaten onder franse of duitse officieren, zie je dat voor je?quote:- en waarschijnlijk meer, vul me aan aub......!!
blijven er zo`n 11000 over (frankrijk zit niet in de navo)quote:heb trouwens eens voor de gein alle tanks van de navo opgeteld
en kom uit op (niet schrikken) 18433 tanks
en daar wil NK van winnen met zijn 3625 tanks
of china met maar ( ) 8400 tanks
Frankrijk is een van de oprichters van de NAVO.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 20:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
frankrijk zit niet in de navo
Frankrijk zit NIET in de navo.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 20:52 schreef ToXiCitY het volgende:
[..]
Frankrijk is een van de oprichters van de NAVO.![]()
Dachten die knakkers van het gebroken geweertje ook.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 19:50 schreef HarigeKerel het volgende:
Het lijkt mij redelijk nutteloos, er zal nooit een tijd komen dat de EU een krijgsmacht met die grote echt nodig zou hebben.
De Britten en Hollanders alleen zijn al genoeg om de hele EU te beschermen![]()
In die tijd waren er dan ook Sovjet tanks in Europa die een bedreiging voor ons waren, nu is die bedreiging Achmed van drie hoog achter met een dirty bomb.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 23:41 schreef wonko het volgende:
[..]
Dachten die knakkers van het gebroken geweertje ook.
En het Nederlandse leger op de fiets in WO2quote:Op woensdag 10 augustus 2005 23:41 schreef wonko het volgende:
[..]
Dachten die knakkers van het gebroken geweertje ook.
En ik maar denken dat nazi duitsland toen de grote bedreiging in Europa was.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 00:06 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
In die tijd waren er dan ook Sovjet tanks in Europa die een bedreiging voor ons waren, nu is die bedreiging Achmed van drie hoog achter met een dirty bomb.
Dan heb je verder weinig aan heel veel tanks.
Het is een grote natte droom van menig persoon dat EU leger en andere uitwassen van dat EU gedoe. Maar in de praktijk zal het nog tijden duren voor het echt goed zal gaan werken. Als dat ooit het geval zal zijn.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 01:14 schreef Elgigante het volgende:
Ze vertrouwen elkaar al niet om politiegegevens uit te wisselen, verwacht je wel dat ze elkaar vertrouwen om rugdekking te geven?
no way dus..
Men wil geen verantwoordeljikheid afstaan of inzage geven in zaken waar men trots op is, of waar grote belangen mee gemoeid zijn, bij een leger is dat zo, dus dat zal er nooit komen in de vorm zoals het bedoeld is en nodig is.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 10:15 schreef wonko het volgende:
[..]
Het is een grote natte droom van menig persoon dat EU leger en andere uitwassen van dat EU gedoe. Maar in de praktijk zal het nog tijden duren voor het echt goed zal gaan werken. Als dat ooit het geval zal zijn.
Dat hadden we dan ook deels aan ons zelf te danken, we hebben de nazi's laten groeien als Europa zijnde.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 10:12 schreef wonko het volgende:
En ik maar denken dat nazi duitsland toen de grote bedreiging in Europa was.
Ik denk dat een EU-macht daar inderdaad spaak gaat lopen. De oplossing is natuurlijk om Frankrijk af te laten zinken.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 18:53 schreef SteveBallmer het volgende:
Kansloos. Niemand kan opschieten met die fucking fransen.
hmm dacht dat china maar iets van een miljoen actieve had net als de VS naja. zal wel kloppen.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 19:01 schreef Sukh het volgende:
Rank Nation Active troops(in thousands)
1 People's Republic of China 2250
2 United States 1427
3 India 1325
4 North Korea 1022
5 Russia 960.6
6 South Korea 686
7 Pakistan 620
8 Iran 540
9 Turkey 514.85
10 Myanmar 488
19 Germany 284.5
20 France 259.05
22 United Kingdom 212.66
24 Italy 200
28 Greece 177.6
30 Poland 163
33 Spain 150.7
62 Czech Republic 57.05
65-66 Netherlands 53.13
73 Portugal 44.9
76 Belgium 40.8
78 Austria 34.6
86 Sweden 27.6
87 Finland 27
89 Norway 26.6
94 Denmark 22.88
118 Republic of Ireland 10.46
119 Cyprus 10
155 Luxembourg 0.9
http://en.wikipedia.org/w(...)ber_of_active_troops
Meer dan China hell no!!
quote:Op donderdag 11 augustus 2005 19:10 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ik denk dat een EU-macht daar inderdaad spaak gaat lopen. De oplossing is natuurlijk om Frankrijk de fransen af te laten zinken.
Is dat niet het doel van al die gezamenlijke oefeningen die de NAVO geregeld houdt?quote:Op donderdag 11 augustus 2005 17:38 schreef ErwinRommel het volgende:
Dat een Griekse cavalerist weet hoe een Duitse cavalerist werkt en vv.
Moet je tegen de Fransen zeggen.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 18:45 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Er moet 1 voertaal komen, en duidelijk lijkt me dat tot op heden Engels hiervoor het beste in aanmerking komt.
Als de Europese regering 1 voertaal handhaaft en iedereen zich moet houden aan de regels van het leger. Dan moet het lukken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 18:46 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Moet je tegen de Fransen zeggen.
FEIT: de meerderheid van Europa (# inwoners) spreekt geen Engels)
2e hindernis: cultuurverschillen...
als je zo zou gaan kijken zou duits het beste in aanmerking komen want dat wordt door de meeste gesproken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 18:46 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Moet je tegen de Fransen zeggen.
FEIT: de meerderheid van Europa (# inwoners) spreekt geen Engels)
2e hindernis: cultuurverschillen...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |