abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22089017
Finnisch Defense Force
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  maandag 20 september 2004 @ 21:03:11 #252
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_22090935
quote:
Op maandag 20 september 2004 17:40 schreef Piro het volgende:

[..]

Als bij een bovengemiddeld IQ de beschrijving 'sloom ende kleinzerig' hoort moet je bij de luchtmacht zijn ja, als men zonder koffie niet meer vooruit komt kan er amper worden gesproken van soldaten. .
Bij soldaten (burgernaam voor Landmacht) is het mogelijk nog erger. Maar de Nederlandse trek in koffie is bekend in de hele NATO hoor. Alleen in ZuidEuropa drinken ze sterker. Maar nergens zo veel als hier. Britten (goeie gastheren dat ze zijn) zorgen altijd voor een goeie bak. Canadezen en Amerikanen verbazen zich erover (en ergeren zich binnen een week aan de hoeveelheid die een NL eenheid verstookt).

Ik heb één keer meegemaakt dat een Amerikaanse commandant de hoeveelheid koffie rantsoeneerde. De Nederlanders stopten na een dag met werken. Een Amerikaanse onderofficier die met een Friezin was getrouwd legde hem uit dat hij dat beter kon terugdraaien. Eigenwijs dat de commandant was (They didn't make me a LtCol for nuthin') hield hij een week zijn poot stijf. De Nederlanders wonnen en ik hou nu van Friesland
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 20 september 2004 @ 22:40:56 #253
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_22093533
quote:
Op maandag 20 september 2004 21:03 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Bij soldaten (burgernaam voor Landmacht) is het mogelijk nog erger. Maar de Nederlandse trek in koffie is bekend in de hele NATO hoor. Alleen in ZuidEuropa drinken ze sterker. Maar nergens zo veel als hier. Britten (goeie gastheren dat ze zijn) zorgen altijd voor een goeie bak. Canadezen en Amerikanen verbazen zich erover (en ergeren zich binnen een week aan de hoeveelheid die een NL eenheid verstookt).
Ik begrijp best dat koffie een noodzaak is. Het is pas een goeie bak pleur als je er niet meer doorheen kan kijken. Daar hebben sommige landen nog moeite mee. .

Het probleem is echter dat men hier dusdanig in de watten wordt gelegd dat men niet meer zonder kan functioneren, ik wil wedden dat een NL eenheid (zeker met het vrouwtjesbeleid van defensie) eerder koffie en tampons op de restock lijst heeft staan dan munitie. .
Dat betekent niet dat ik de Nederlandse koffietraditie niet hoog zal houden in het buitenland. .
quote:
Ik heb één keer meegemaakt dat een Amerikaanse commandant de hoeveelheid koffie rantsoeneerde. De Nederlanders stopten na een dag met werken. Een Amerikaanse onderofficier die met een Friezin was getrouwd legde hem uit dat hij dat beter kon terugdraaien. Eigenwijs dat de commandant was (They didn't make me a LtCol for nuthin') hield hij een week zijn poot stijf. De Nederlanders wonnen en ik hou nu van Friesland
Dat soort commandanten heb je overal. De lopende grap bij de Yankees onder elke eenheid is dan ook
Officers are: morons and should stay away from the front lines/trench lines/gun lines/anything that requires an IQ over 30 to comprehend or operate.
.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  Moderator dinsdag 21 september 2004 @ 12:47:14 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_22102676
ik heb nog ergens een foto van de korea oorlog vlak na een koreaans/chineze stormloop waarbij 250 man bij omkwam (en 3 nederlanders oid) waar ze eerst rustig koffie zitten te drinken in de schuttersput voordat ze de rommel opruimen (het is immers ochtend, de koreanen vielen namelijk altijd vlak voor zonsopgang aan).

anyways, het gaat niet om in de watten leggen, het gaat om koffie dat hoort er gewoon bij
als je een Amerikaanse eenheid een weeklang op meer dan 100m lopen van de dichtsbijzijnde PX stationeerd beginnen ze ook te morren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_22107621
En ik ben weer in een plaatjes bui
Royal Marines

Moderator dinsdag 21 september 2004 @ 17:11:27 #256
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_22108368
quote:
Prinsjesdag 2004: Besluiten met verstrekkende gevolgen
21-9-2004 15:23:00

Op grond van studies die Defensie in het afgelopen jaar verrichtte, hebben minister Kamp en staatssecretaris Van der Knaap een aantal politieke besluiten genomen met verstrekkende gevolgen voor de samenstelling en de organisatie van belangrijke onderdelen en capaciteiten van de krijgsmacht in de komende jaren.

De besluiten, die uiteengezet worden in een uitgebreide brief bij de Defensiebegroting 2005, passen in de veelomvattende benadering die de bewindslieden een jaar geleden in de Prinsjesdagbrief 2003 presenteerden. Zij tekenen hierbij overigens aan dat de voornemens in het geschrift geen invloed hebben op de defensiebegroting voor het komende jaar, maar dat het in alle gevallen gaat om uitgaven in latere jaren.

Volgens het schrijven moet de verwerving van korvetten door Defensie als onhaalbaar worden bestempeld. Bij de vervanging van de bevoorrader Hr.Ms. Zuiderkruis blijft uitgangspunt een vergelijkbaar schip voor een bedrag dat al deel uitmaakt van de plannen. De verwerving wordt overwogen van Tactical Tomahawk Block IV (Tactom) raketten voor de LC-fregatten van de Koninklijke Marine. De samenwerking tussen het Korps Mariniers, het Korps Commandotroepen en 11 Air Manoeuvre Brigade (de Luchtmobiele Brigade en de Tactische Helikoptergroep) kan verder worden geïntensiveerd. Er blijken onvoldoende gronden om vliegkamp De Kooy open te houden. Het besluit om af te zien van het volledig paraat stellen van het derde mariniersbataljon blijft gehandhaafd.
www.mindef.nl
dat betekend dus geen helikoptercarrier, geen korvetten , geen derde operationeel mariniersbataljon (wat de marinegraag wil) maar wel kruisraketten voor de fregatten (wat Kamp graag wil).

nice ... begint een beetje op Belgie te lijken alleen wil de Belgische defensieminister graag Belgische spulletjes kopen
pi_22108893

Die gast heefet zeker ook nooit dienst gehad?
  dinsdag 21 september 2004 @ 17:44:36 #258
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_22109104
Kamp lijdt aan een minderwaardigheidscomplex. Hij wil wel even bewijzen hoe groot zijn pik is door een stel tomahawks aan te schaffen.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  dinsdag 21 september 2004 @ 17:47:32 #259
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_22109167
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 12:47 schreef sp3c het volgende:
ik heb nog ergens een foto van de korea oorlog vlak na een koreaans/chineze stormloop waarbij 250 man bij omkwam (en 3 nederlanders oid) waar ze eerst rustig koffie zitten te drinken in de schuttersput voordat ze de rommel opruimen (het is immers ochtend, de koreanen vielen namelijk altijd vlak voor zonsopgang aan).

anyways, het gaat niet om in de watten leggen, het gaat om koffie dat hoort er gewoon bij
als je een Amerikaanse eenheid een weeklang op meer dan 100m lopen van de dichtsbijzijnde PX stationeerd beginnen ze ook te morren
Jawel, maar ze leggen het werk niet neer. .
Zou me toch een rel worden, dan kunnen ze allemaal een week op 10 km van de PX worden gestationeerd om het er eens even in te krijgen. .
  dinsdag 21 september 2004 @ 17:51:09 #260
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_22109245
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 17:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat betekend dus geen helikoptercarrier, geen korvetten , geen derde operationeel mariniersbataljon (wat de marinegraag wil) maar wel kruisraketten voor de fregatten (wat Kamp graag wil).

nice ... begint een beetje op Belgie te lijken alleen wil de Belgische defensieminister graag Belgische spulletjes kopen
Stem voor mij voor defensie, Kruisraketten raus, meer operationele slagkracht rein. .
Onder mijn beleid wordt defensie weer een beetje representatief, dat betekent dus qua omvang op het niveau van pre-1990. .
  dinsdag 21 september 2004 @ 17:53:26 #261
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_22109310
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 16:39 schreef SHERMAN het volgende:
En ik ben weer in een plaatjes bui
Royal Marines

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
LEER. RESIZEN. .
Foto of twee is niet erg, maar dit wordt gortig, maak er gewoon een linkje van. .

Hoort die tweede foto trouwens? Ziet er maf uit.
pi_22109774
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 17:53 schreef Piro het volgende:

[..]

LEER. RESIZEN. .
Foto of twee is niet erg, maar dit wordt gortig, maak er gewoon een linkje van. .

Hoort die tweede foto trouwens? Ziet er maf uit.
Rustig maar Tel tot 10
Zal er proberen te denken

Die tweede hoort zo ja, is een warrior die een nogal steile helling naar beneden neemt het water in
  dinsdag 21 september 2004 @ 18:54:01 #263
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_22110619
What the hell. .
  Moderator dinsdag 21 september 2004 @ 19:15:36 #264
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_22111112
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 17:51 schreef Piro het volgende:

[..]

Stem voor mij voor defensie, Kruisraketten raus, meer operationele slagkracht rein. .
Onder mijn beleid wordt defensie weer een beetje representatief, dat betekent dus qua omvang op het niveau van pre-1990. .
ik heb een tijdje geleden een structuur uitgedacht om de slagkracht enorm te verhogen zonder dat het leger drastisch groter moet worden (60.000 man is meer dan zat voor Nederland, als de Duitsers weer beginnen te springen kunnen we altijd nog dienstplichtigen oproepen).

maja het kost extra geld om in korte tijd van Koude oorlogsvoering naar oorlog anno 2000 te komen en dat is er in Den Haag gewoonweg niet, bovendien moeten vredesmissies ook nog per se van het defensiebudget afkomen want als je het ontwikkelingshulp noemt dan klimt heel links Nederland in de pen.

ik hoop nog altijd dat er binnenkort ofwel door de navo ofwel door de EU een minimum van 2% van het bnp gesteld gaat worden, dan kunnen we al wat potten gaan breken
  Moderator dinsdag 21 september 2004 @ 19:16:04 #265
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_22111125
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 18:15 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Rustig maar Tel tot 10
Zal er proberen te denken

Die tweede hoort zo ja, is een warrior die een nogal steile helling naar beneden neemt het water in
een warrior in de royal marines?

ik denk overigens dat hij hopeloos aan het crashen is
pi_22111143
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 19:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

een warrior in de royal marines?
Dat is trouwens de enigste foto die niet van de RM is lees ik net
  Moderator dinsdag 21 september 2004 @ 19:39:10 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_22111684
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 17:47 schreef Piro het volgende:

[..]

Jawel, maar ze leggen het werk niet neer. .
Zou me toch een rel worden, dan kunnen ze allemaal een week op 10 km van de PX worden gestationeerd om het er eens even in te krijgen. .
wij leggen ons werk ook niet neer

we beginnen er uberhaupt niet aan voor de koffie
  dinsdag 21 september 2004 @ 19:40:06 #268
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_22111707
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 19:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik heb een tijdje geleden een structuur uitgedacht om de slagkracht enorm te verhogen zonder dat het leger drastisch groter moet worden (60.000 man is meer dan zat voor Nederland, als de Duitsers weer beginnen te springen kunnen we altijd nog dienstplichtigen oproepen).

maja het kost extra geld om in korte tijd van Koude oorlogsvoering naar oorlog anno 2000 te komen en dat is er in Den Haag gewoonweg niet, bovendien moeten vredesmissies ook nog per se van het defensiebudget afkomen want als je het ontwikkelingshulp noemt dan klimt heel links Nederland in de pen.

ik hoop nog altijd dat er binnenkort ofwel door de navo ofwel door de EU een minimum van 2% van het bnp gesteld gaat worden, dan kunnen we al wat potten gaan breken
Vredesmissies uit de ontwikkelingshulp halen?
Briljant idee. Als er nou een leuke hardliner komt valt het vast nog wel te doen. .
  dinsdag 21 september 2004 @ 19:42:50 #269
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_22111785
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 19:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

wij leggen ons werk ook niet neer

we beginnen er uberhaupt niet aan voor de koffie
Ben je ooit in elkaar gemept of uitgescholden door je instructeur?
  Moderator dinsdag 21 september 2004 @ 19:45:22 #270
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_22111856
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 19:40 schreef Piro het volgende:

[..]

Vredesmissies uit de ontwikkelingshulp halen?
Briljant idee. Als er nou een leuke hardliner komt valt het vast nog wel te doen. .
echt hoor ... dat werkt!

als kamp daar nu aan begint mag hij van mij een kruisraket kopen
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 19:42 schreef Piro het volgende:

[..]

in elkaar gemept?
pff ik mep even hard terug, laat maar komen

uitgescholden?
... no comment ...
  dinsdag 21 september 2004 @ 20:47:55 #271
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_22113645
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 19:42 schreef Piro het volgende:

[..]

Gemept?
Twee dingen:
a) ik ben ruim 2 meter (en door de keuring geglipt ja), knappe vent die mij mept zonder het dubbel terug te krijgen.
b) fysiek straffen is al decennia verboden in ons prachtige land. De enige straf die instructeurs je kunnen geven die ECHT problemen oplevert bij een vrijwilligersleger is je niet laten slagen voor de opleiding.

Uitgescholden wel, overigens. Was nog op de KKSL. Ik kon alleen maar grinniken. Mijn instructeurs hadden overduidelijk te veel naar Amerikaanse films gekeken. En ze waren nou niet echt "stads". Er is iets meer voor nodig om een Amsterdammer gek te maken dan een kneusje uit het Gooi, gekoppeld aan een limburgs sprekend ijzervretertje.
Overigens, mochten ze alebei meelezen: ik ben 12 jaar blijven hangen!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 21 september 2004 @ 21:23:33 #272
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_22114663
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 20:47 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Gemept?
Twee dingen:
a) ik ben ruim 2 meter (en door de keuring geglipt ja), knappe vent die mij mept zonder het dubbel terug te krijgen.
b) fysiek straffen is al decennia verboden in ons prachtige land. De enige straf die instructeurs je kunnen geven die ECHT problemen oplevert bij een vrijwilligersleger is je niet laten slagen voor de opleiding.

Uitgescholden wel, overigens. Was nog op de KKSL. Ik kon alleen maar grinniken. Mijn instructeurs hadden overduidelijk te veel naar Amerikaanse films gekeken. En ze waren nou niet echt "stads". Er is iets meer voor nodig om een Amsterdammer gek te maken dan een kneusje uit het Gooi, gekoppeld aan een limburgs sprekend ijzervretertje.
Ja dat zat ik zelf ook te denken, stel je gaat je leven al om met minder fijne mensen die graag harde woorden gebruikt.. zal zo'n Drill Sergeant dan ook nut hebben op jou? Behalve het geschreeuw natuurlijk
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  dinsdag 21 september 2004 @ 21:40:12 #273
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_22115077
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 21:23 schreef Wuder het volgende:

[..]

Ja dat zat ik zelf ook te denken, stel je gaat je leven al om met minder fijne mensen die graag harde woorden gebruikt.. zal zo'n Drill Sergeant dan ook nut hebben op jou? Behalve het geschreeuw natuurlijk
Ik zou een Nederlander het wel eens bij mij willen zien proberen zoals de Ami's het doen: "Command-voice" en dan met die hoed op op precies op de goeie afstand scheldwoorden in mijn gezicht donderen. Ik denk dat ik me dood ga lachen. Al was het maar om het keukentrapje waarop hij moet gaan staan om op gelijke hoogte te komen

Edit: Plaatje wil niet....

[ Bericht 4% gewijzigd door RonaldV op 21-09-2004 22:39:51 ]
- Privacy Matters
pi_22116260
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 17:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

korvetten vind ik ook een beetje overdreven we komen goed toe met onze fregatten.
maar ik zou de helicoptercarrier en de bevoorraader combineren
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 21 september 2004 @ 22:43:50 #275
17274 Wuder
pi_22117210
Het opblazen van een Abraham door volgens mij Irakese strijders:

http://www.informationclearinghouse.info/video1/C20254.mpg
  Moderator woensdag 22 september 2004 @ 11:21:56 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_22124951
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 22:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

korvetten vind ik ook een beetje overdreven we komen goed toe met onze fregatten.
ja maar de huidige fregatten zijn niet berekend voor het amphibische werk waar de marine steeds meer mee aan de slag wil gaan (zie bv de amphibische transportschepen) ze liggen te diep (dus te ver) en als ze dichterbij weten te komen zijn ze een te groot, te log, te statisch doelwit om te missen.
Daar heb je korvetten bij nodig en de helicarriers voor luchtsteun want met die paar helispots aan boord van Rotterdam kom je ook niet heel erg ver wat luchtmobiel landen betreft.
Tomahawks daarentegen zijn nagenoeg nutteloos bij dergelijke operaties (ja je kan 300 km van de landingsplaats wat gebouwen kapot schieten)
pi_22127294
Wat ik eigenlijk wel zou willen weten is hoeveel de navo aan vliegtuigen,tanks, manschappen etc heeft
dat is dus van alle lidstaten bijelkaar opgeteld.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_22129734
hier

http://www.nato.int/docu/review/2002/issue3/english/stats.html

alle soldaten van de navo opgeteld staat helaas niet bij hoeveel tanks etc
pi_22130491
heb trouwens eens voor de gein alle tanks van de navo opgeteld
en kom uit op (niet schrikken) 18433 tanks
en daar wil NK van winnen met zijn 3625 tanks
of china met maar ( ) 8400 tanks
  woensdag 22 september 2004 @ 18:18:29 #280
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_22133772
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 20:47 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Gemept?
Twee dingen:

1. Wat is de KKSL?
2. De drillsergeant is over het algemeen in íets betere conditie dan jan soldaat die net komt aanzetten. .
3. Krijg je daar geen cel voor, terugmeppen? (even vooropgesteld dat het überhaupt zou mogen?)
  woensdag 22 september 2004 @ 18:19:38 #281
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_22133787
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 21:40 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik zou een Nederlander het wel eens bij mij willen zien proberen zoals de Ami's het doen: "Command-voice" en dan met die hoed op op precies op de goeie afstand scheldwoorden in mijn gezicht donderen. Ik denk dat ik me dood ga lachen. Al was het maar om het keukentrapje waarop hij moet gaan staan om op gelijke hoogte te komen

Edit: Plaatje wil niet....
De langeren zullen waarschijnlijk drillsergeants zijn, lange mensen passen namelijk slecht in vliegtuigen en zijn moeilijker te verstoppen .
  woensdag 22 september 2004 @ 18:21:46 #282
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_22133812
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 19:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

echt hoor ... dat werkt!

als kamp daar nu aan begint mag hij van mij een kruisraket kopen
[..]

in elkaar gemept?
pff ik mep even hard terug, laat maar komen

uitgescholden?
... no comment ...
In de luchtmacht mept men? .
  woensdag 22 september 2004 @ 18:24:28 #283
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_22133851
quote:
Op woensdag 22 september 2004 15:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Waarvan ongeveer de helft van de USA alleen. Die hebben er ongeveer 9000 als ik niet verkeerd tel.
BTW, NK heeft tanks uit de fifties, dus halveer dat aantal maar, of hak het door drieën als je wil weten hoeveel je er voor een M1/Leo/Challenger II/LeClerc (of wat ze ook gebruiken in Frankrijk) nodig hebt.
  woensdag 22 september 2004 @ 18:26:25 #284
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_22133881
quote:
Op woensdag 22 september 2004 13:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wat ik eigenlijk wel zou willen weten is hoeveel de navo aan vliegtuigen,tanks, manschappen etc heeft
dat is dus van alle lidstaten bijelkaar opgeteld.
Genoeg om een best oorlogje te voeren.
  woensdag 22 september 2004 @ 18:29:06 #285
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_22133933
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 21:23 schreef Wuder het volgende:

[..]

Oh jawel hoor. De drill wordt ervoor betaald en kan je de meest vervelende kankerklusjes doen totdat je of opgeeft of leert luisteren. .
  woensdag 22 september 2004 @ 18:30:39 #286
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_22133959
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 22:43 schreef Wuder het volgende:
Het opblazen van een Abraham door volgens mij Irakese strijders:

http://www.informationclearinghouse.info/video1/C20254.mpg
Jammer dat je niet ziet wat ervan over is.
  woensdag 22 september 2004 @ 18:32:23 #287
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_22133986
quote:
Op woensdag 22 september 2004 11:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja maar de huidige fregatten zijn niet berekend voor het amphibische werk waar de marine steeds meer mee aan de slag wil gaan (zie bv de amphibische transportschepen) ze liggen te diep (dus te ver) en als ze dichterbij weten te komen zijn ze een te groot, te log, te statisch doelwit om te missen.
Daar heb je korvetten bij nodig en de helicarriers voor luchtsteun want met die paar helispots aan boord van Rotterdam kom je ook niet heel erg ver wat luchtmobiel landen betreft.
Tomahawks daarentegen zijn nagenoeg nutteloos bij dergelijke operaties (ja je kan 300 km van de landingsplaats wat gebouwen kapot schieten)
Waarom geef je de Mariniers niet een eigen plaatsje in de begroting zodat zij zelf schepen naar specificatie kunnen aanschaffen? Als alles door de marine heen moet is dat niet bepaald een pinnacle van efficiency, zegmaar. .
  woensdag 22 september 2004 @ 18:32:49 #288
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_22133991
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 22:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Boet je in op capaciteit en maak je het ding een nog groter doelwit.
Slecht idee.
  woensdag 22 september 2004 @ 19:41:07 #289
17274 Wuder
pi_22135627
quote:
Op woensdag 22 september 2004 18:30 schreef Piro het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er veel over is, die iraqies zetten denk ik geen mislukte aanslag op internet
  woensdag 22 september 2004 @ 19:47:46 #290
17274 Wuder
pi_22135815
quote:
Op woensdag 22 september 2004 15:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
En verder, zijn al die tanks wel altijd inzetbaar? Als de Navo aangevallen wordt, zal ieder land natuurlijk helpen verdedigen, maar bij een aanvalsoorlog zullen er altijd landen zijn die terugdeinsen Verder kan je natuurlijk niet zoveel tanks tegelijk verplaatsen.. dus de cijfers zeggen eigenlijk helemaal niet zoveel..

En natuurlijk hebben de VS de helft van de Navo tanks..
pi_22135845
Hier staat dat de idioot die zich nu minister van defensie noemt toch kruisraketten wil kopen.
Hier staat beschreven wat de plannen met defensie voor het komende jaar zijn.

Kan de link even niet vinden, maar er stond in een krant vandaag ergens dat de tweede kamer toch korvetten wil. Voornamelijk om de marine-werven tegemoet te komen (maar dat vind ik op zich al een heel goede reden).
Untill I awake - / - Elu Elensar
  woensdag 22 september 2004 @ 21:20:14 #292
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_22138117
quote:
Op woensdag 22 september 2004 18:18 schreef Piro het volgende:

[..]

1. Wat is de KKSL?
2. De drillsergeant is over het algemeen in íets betere conditie dan jan soldaat die net komt aanzetten. .
3. Krijg je daar geen cel voor, terugmeppen? (even vooropgesteld dat het überhaupt zou mogen?)
Ow ja, je bent een jonkie
1. Vroeger hadden alle opleidingen van de Luchtmacht (en vast ook bij de landmacht) hun eigen opleidingsschool. De LIMOS (Luchtmacht Instructie en Militaire Opleidingen School - dienstplichtige soldaten en korporaals) in Nijmegen, de KKSL (Kon Kader School Luchtmacht- alle onderofficiersopleidingen) in Schaarsbergen (tussen Arnhem en vlb. Deelen), de LuOS (Luchtmacht Officiersschool - voor KVV Officieren), en de KMA (gedeeld met de Landmacht).
2. Your point? Ik geef nog steeds twee meppen terug voor elke mep die ik krijg.
3. Vast wel. Maar ik kan het altijd nog op zelfverdediging gooien. Het is een opleiding in verdedigen he?
- Privacy Matters
  donderdag 23 september 2004 @ 12:37:52 #293
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_22149186
quote:
Op woensdag 22 september 2004 21:20 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ow ja, je bent een jonkie
1. Vroeger hadden alle opleidingen van de Luchtmacht (en vast ook bij de landmacht) hun eigen opleidingsschool. De LIMOS (Luchtmacht Instructie en Militaire Opleidingen School - dienstplichtige soldaten en korporaals) in Nijmegen, de KKSL (Kon Kader School Luchtmacht- alle onderofficiersopleidingen) in Schaarsbergen (tussen Arnhem en vlb. Deelen), de LuOS (Luchtmacht Officiersschool - voor KVV Officieren), en de KMA (gedeeld met de Landmacht).
2. Your point? Ik geef nog steeds twee meppen terug voor elke mep die ik krijg.
3. Vast wel. Maar ik kan het altijd nog op zelfverdediging gooien. Het is een opleiding in verdedigen he?
Optiefen ouwe bok .
1. Lekkah transparant
2. Vooropgesteld dat je het wint. Als het nou een officier was, alla.
3. Als het überhaupt toegestaan is kun je het daar niet meer op gooien volgens mij, hij gaat dan niet over de schreef.

En wat wordt het nou, kamp wil kruisraketten én bootjes doen?
  donderdag 23 september 2004 @ 12:41:07 #294
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_22149239
quote:
Op woensdag 22 september 2004 19:41 schreef Wuder het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er veel over is, die iraqies zetten denk ik geen mislukte aanslag op internet
Naar mijn weten zijn die dingen nooit helemaal kapot gekregen. Dat ie flink toegetakeld is is geen twijfel over mogeljik, was een beste knal, maar of de crew dood is en de tank uit elkaar geploft is weet ik niet, en dat wil ik dus weten
  Moderator donderdag 23 september 2004 @ 13:06:48 #295
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_22149713
quote:
Op woensdag 22 september 2004 18:30 schreef Piro het volgende:

[..]

nix, 4 doden
quote:
Op woensdag 22 september 2004 18:32 schreef Piro het volgende:

[..]

Boet je in op capaciteit en maak je het ding een nog groter doelwit.
Slecht idee.
het idee was om een helicoptercarrier te kopen en de bevoorrading op zee helemaal af te schaffen, met zo'n kleine vloot is dat een beetje een nutteloze kostenpost, de meeste schepen kunnen nu toch al een maand op zee blijven en daarna zul je toch echt een haven aan moeten doen voor het een en ander (de matrozen moeten ook af en toe dronken kunnen worden )

de rest kun je met een civiel/militaire combo doen (een civiele tanker mat een handvol mariniers en een luchtverdedigingssysteem) net als het britse royal fleet auxilliary

scheelt bakken vol met euro's
quote:
Op woensdag 22 september 2004 18:32 schreef Piro het volgende:

[..]

Waarom geef je de Mariniers niet een eigen plaatsje in de begroting zodat zij zelf schepen naar specificatie kunnen aanschaffen? Als alles door de marine heen moet is dat niet bepaald een pinnacle van efficiency, zegmaar. .
imo schaffen we alle krijgsmachtsdelen af en noemen we het Dutch Defense force

kun je 1 mooie divisie bouwen (brigade Mariniers, 2 gemechaniseerde brigades en de luchtmobiele brigade) die enorme slagkracht heeft zonder dat ze allemaal een eigen bevelstructuur en weet ik wat nog meer hebben (liefst daarna nog 1 maar dat kost centjes).

Dan ga je dat hokjesdenken ook tegen (mijn deel moet meer geld dan zijn deel want mijn deel is betah) en dat kan alleen maar goed zijn
net als de belgen alleen hebben die geen mariniers

[ Bericht 48% gewijzigd door sp3c op 23-09-2004 13:15:56 ]
pi_22153152
Niemand wil straks meer bij defensie werken.
  donderdag 23 september 2004 @ 15:50:11 #297
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_22153255
quote:
Op donderdag 23 september 2004 13:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

nix, 4 doden
Bron? Link? .
quote:
[..]

het idee was om een helicoptercarrier te kopen en de bevoorrading op zee helemaal af te schaffen, met zo'n kleine vloot is dat een beetje een nutteloze kostenpost, de meeste schepen kunnen nu toch al een maand op zee blijven en daarna zul je toch echt een haven aan moeten doen voor het een en ander (de matrozen moeten ook af en toe dronken kunnen worden )

de rest kun je met een civiel/militaire combo doen (een civiele tanker mat een handvol mariniers en een luchtverdedigingssysteem) net als het britse royal fleet auxilliary

scheelt bakken vol met euro's
Wat is dat nou weer?
Ooit gedacht aan periodes waarin veel wordt gevochten op zee? Ik denk niet dat wie we ook ondersteunen met onze fregatjes het fijn vinden als wij even moeten opkrassen omdat we geen fleet supply hebben. Die maand kunnen ze geen constante gevechten aangaan, ook de goalkeeper moet eens herladen worden. Dat we reserves kunnen aanleggen met civiel spul is een goeie zaak, maar om er exclusief op te vertrouwen gaat mij veel te ver. Degene die dit verzint heeft het niet helemaal meer.
quote:
[..]

imo schaffen we alle krijgsmachtsdelen af en noemen we het Dutch Defense force
HELE slechte zaak. Krijgsmachtdelen zijn apart gezet zodat je geen belangenverstrengelingen krijgt en het anders een groot en log geheel wordt.
USSOCOM wordt misschien een eigen krijgsmachtdeel omdat ze nu zo belachelijk groot zijn. Zo verminder je bureaucratie en belangenverstrengeling. We voegen toch ook niet alle ministeries bij elkaar en noemen het het ministerie van alles?
quote:
kun je 1 mooie divisie bouwen (brigade Mariniers, 2 gemechaniseerde brigades en de luchtmobiele brigade) die enorme slagkracht heeft zonder dat ze allemaal een eigen bevelstructuur en weet ik wat nog meer hebben (liefst daarna nog 1 maar dat kost centjes).

Dan ga je dat hokjesdenken ook tegen (mijn deel moet meer geld dan zijn deel want mijn deel is betah) en dat kan alleen maar goed zijn
Dan ga je het helemaaal niet tegen, dan werk je het juist in de hand. Dan gaan ze met z'n allen bekvechten, jamaar dit heeft geld nodig en dat heeft geld nodig en zus heeft geld nodig, en de marine dan? Kanker op met je marine, en de luchtmacht dan? Val dood met je luchtmacht, waar is de landmacht?
Geef ze hun eigen structuur en een bakje geld, dan regelen ze alles onder elkaar ipv elkaar naar de keel te vliegen over waar het budget heengaat en wie waarover de baas is.
  donderdag 23 september 2004 @ 15:50:45 #298
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_22153262
quote:
Op donderdag 23 september 2004 15:45 schreef Skyscape het volgende:
Niemand wil straks meer bij defensie werken.
Bron? Link?
  donderdag 23 september 2004 @ 16:13:14 #299
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_22153721
quote:
Op donderdag 23 september 2004 15:50 schreef Piro het volgende:

[..]

Bron? Link?
Heb je helemaal geen bron of link voor nodig. Defensie geeft het zelf toe: door de doorlopende bezuinigingen hebben ze steeds meer moeite om de stoelen te vullen. En laten we wel wezen: als je nu nog voor een carriere bij Defensie gaat is er een steekje aan je los. Militairen zijn, tenzij we ergens tussen nu en 2020 een oorlog krijgen, in Nederland een uitstervend ras, want niet politiek correct, en dus makkelijk weg te bezuinigen. Om dezelfde reden hoef je ze ook niet hard te verdedigen in de kamer tegen gevolgen van je eigen besluiten.
- Privacy Matters
pi_22153903
Ik ga met Piro mee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')