Ja, beetje wel...quote:Op maandag 15 augustus 2005 19:05 schreef Pheno het volgende:
[..]
Faalangst?
"Nee" heb je, "ja" kun je krijgen
That's one thruth, if there ever was onequote:Op dinsdag 16 augustus 2005 22:03 schreef kwarktaart het volgende:
We hadden vroeger een Hongaarse handbaltrainer en die zei: "Kein keloel. Trainen!".
En zo is het. Op dit forum kun je vragen stellen maar je moet geen antwoorden verwachten, alleen meningen. Dit gelul leidt tot niks. Vind je dat je een probleem hebt dan moet je niet lullen maar doen.
maar hebben al die cursussen nu al iets opgebracht...quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:04 schreef M_Schtoppel het volgende:
Pheno wel.... HIJ wel!
Als seminar/workshop-junkie heb ik deze zomer weer een hele leuke workshop gevolgd. Een soort MasterFlirt maar dan Amerikaans en 100x beter. Ik heb niet aan het praktijkdeel meegedaan maar dat ga ik volgend jaar zeker doen. Misschien doe ik zelfs wel een 1-op-1 training.
Hoe dan ook, twee volle dagen theorie en dan 's avonds de stad in met een paar instructeurs. En aangezien mooie vrouwen zelden alleen zijn leer je dus hoe op ze af te stappen. Of ze nu alleen, met een vriendin, of met een of meer jongens staan. Ga er maar aan staan...
quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:21 schreef M_Schtoppel het volgende:
Euh .................... nee, maar dat ligt geheel aan mijzelf.
Ik ben een theoreticus, de stap naar de praktijk blijft vooralsnog onoverbrugbaar groot.
![]()
Ik vind uiterlijk niet prioriteit nummer 1. Ze moet er wel "verzorgt" uitzien, maar de doorslag geeft bij mij toch de indruk van een eerste gesprek. Wellicht dat vrouwen door de jaren heen visueler ingesteld zijn.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:28 schreef petitlapin het volgende:
[..]
![]()
je zou misschien je geld en je tijd beter investeren in datingsites of zo ... in plaats van al die cursussen waar je volgens mij niets bereikt. Als ik word aangetrokken door een man is het echt in eerste instantie zijn uiterlijk, zijn uitstraling, wat hij zegt maakt me eigenlijk echt niet uit, moet echt niet volgens het boekje gaan of zo. Als iemand je ziet zitten, kan je echt maar weinig fout doen ...
uiterlijk is voor mij even belangrijk als het innerlijk. Ik denk gewoon niet dat je leert een goed gesprek te hebben met zulke cursussen, je hebt toch collega's familie vrienden waar je gewoon mee praat. Het lijkt me zo'n opgefokt gedoe, je bent gewoon jezelf niet meer als je gewoon je ingestudeerd gesprekje en je truukjes afhaspelt.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:52 schreef Developersrus het volgende:
Ik vind uiterlijk niet prioriteit nummer 1. Ze moet er wel "verzorgt" uitzien, maar de doorslag geeft bij mij toch de indruk van een eerste gesprek. Wellicht dat vrouwen door de jaren heen visueler ingesteld zijn.
Nou, met mijn vrienden heb ik ander type gesprekken dan met mijn vriendin... De 1 hoeft niet onder te doen voor de ander, maarja: "Once a nerd, always a nerd..."quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:57 schreef petitlapin het volgende:
[..]
uiterlijk is voor mij even belangrijk als het innerlijk. Ik denk gewoon niet dat je leert een goed gesprek te hebben met zulke cursussen, je hebt toch collega's familie vrienden waar je gewoon mee praat. Het lijkt me zo'n opgefokt gedoe, je bent gewoon jezelf niet meer als je gewoon je ingestudeerd gesprekje en je truukjes afhaspelt.
en een goed gesprek, natuurlijk is dat belangrijker, maar bij een partner moet er toch echt wel meer zijn, ik moet hem willen bespringen, anders wordt het ook niets, voor een goed gesprek heb ik gewone vrienden
Die vlieger gaat bij mij niet op, dat ik visueler ingesteld zou zijn. Eerste indruk is zeker belangrijk, maar dat is zeker niet het uiterlijk. Het eerste gesprek telt zeker mee. Als het een knappe man is, maar je moet de woorden uit hem trekken is ook niks natuurlijk.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:52 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Ik vind uiterlijk niet prioriteit nummer 1. Ze moet er wel "verzorgt" uitzien, maar de doorslag geeft bij mij toch de indruk van een eerste gesprek. Wellicht dat vrouwen door de jaren heen visueler ingesteld zijn.
Precies! Ik moet soms lachen om die vrouwen die van die "hollywood" mannen zoeken en denken dat "good looks" synoniem staat voor goede sex en goede relatie.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:11 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Die vlieger gaat bij mij niet op, dat ik visueler ingesteld zou zijn. Eerste indruk is zeker belangrijk, maar dat is zeker niet het uiterlijk. Het eerste gesprek telt zeker mee. Als het een knappe man is, maar je moet de woorden uit hem trekken is ook niks natuurlijk.
Soms toch wel hoorquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:14 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Precies! Ik moet soms lachen om die vrouwen die van die "hollywood" mannen zoeken en denken dat "good looks" synoniem staat voor goede sex en goede relatie.
en is er dan nooit eens een vonkquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:21 schreef M_Schtoppel het volgende:
Oh ja, daar komen ze snel genoeg achter dat dat niet zo is.
Overigens, ik stap nog niet op vrouwen af. Wat ik natuurlijk wel doe is daten via internet en fastdaten.
het innerlijke aspect het belangrijkste... dan zou ik even goed met een meid kunnen gaan samenwonen, er zijn veel vriendinnen waar ik soms beter mee kan praten dan mijn vriendquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:03 schreef Developersrus het volgende:
Natuurlijk ben ik ook met je eens dat er een gezonde vorm van fysieke aantrekkingskracht dient te bestaan in een goede relatie, maar ik ga haar heus niet 24/7 bespringen, kom nou! (Geiligheid komt in vlagen...)
* Vind dat "bespringingsgedrag" maar van tijdelijke aard is in een relatie...Het innerlijke aspect van een relatie is juist datgene waar je de rest van je leven mee geconfronteerd word!
Geeft niets, ben ik zelf ook! Is een goede karaktereigenschap, mits je alles niet doodrelativeerd!quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:29 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nee heel typisch. Op de een of andere manier lijk ik niet in staat te zijn aantrekkingskracht op te wekken. Maar ik heb ook wel eens gehoord dat ik bij nieuwe mensen nogal serieus overkom, iets wat ik bij bekenden blijkbaar totaal niet heb. Misschien dat ze denken dat ik een hele serieuze pief ben.
Zeggen dat uiterlijk niet zo belangrijk is valt onder de noemer politiek correct gezwam. Want iedereen vindt uiterlijk heel belangrijk, alleen heeft niet iedereen dezelfde smaak wat dat betreft.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:30 schreef petitlapin het volgende:
[..]
het innerlijke aspect het belangrijkste... dan zou ik even goed met een meid kunnen gaan samenwonen, er zijn veel vriendinnen waar ik soms beter mee kan praten dan mijn vriend, maar dat zal niet lukken, want ik word nu eenmaal niet warm van vrouwen.
Dus barst je nu 24/7 van de geiligheid, ik kan me dit niet voorstellen gezien dit een onwerkbare situatie is op de werkvloer en in een relatie. Als ik terugdenk aan de eerste fase van mijn relatie en de hoe ik me voelde toen (geil als een beer en kon niet wachten tot ik s'avonds thuis kwam om m'n vriendin flink te nemen...) is dat nu wel enigzins bekoeld hoor! Ik krijg nog steeds vlinders in m'n buik als ik haar soms zie en natuurlijk is die geiligheid er ook nog wel bij vlagen, begrijp me niet verkeerd, maar dit is toch duidelijk anders dan die eerste 2/3 geile maanden die eraan vooraf gingen!quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:30 schreef petitlapin het volgende:
[..]
het innerlijke aspect het belangrijkste... dan zou ik even goed met een meid kunnen gaan samenwonen, er zijn veel vriendinnen waar ik soms beter mee kan praten dan mijn vriend, maar dat zal niet lukken, want ik word nu eenmaal niet warm van vrouwen.
en als het 'bespringsgedrag' maar van tijdelijke aard is, tja ... dan vraag ik me af wanneer het bij mij en mijn vriend zal stoppen. Moest dat er niet meer zijn, dan zou ik echt iets fundamenteels missen in mijn relatie ... dan is het gewoon een goede vriend, en niets meer ...
Tsja, je moet je niet te statig gedragen natuurlijk, maar je leven leiden volgens het principe: "lang leve de lol" komt verschrikkelijk onvolwassen en studentikoos over...quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:36 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nou sorry hoor, het is helemaal geen goede karaktereigenschap. Het kills attraction blijkbaar. Wat koop ik daar voor??
En ze moesten eens weten, ik ben zo maf als een deur, maar blijkbaar weet ik dat erg goed te verbergen. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik geen serieusheid in me heb. Ik heb het ook wel eens op sollicitaties gehoord, dat ik een beetje formeel overkom. Daar werkt het wel want ik ben tot nu toe nog maar 1 keer afgewezen.
het gaat niet om het echt in daden om te zettenquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:37 schreef Developersrus het volgende:
Dus barst je nu 24/7 van de geiligheid, ik kan me dit niet voorstellen gezien dit een onwerkbare situatie is op de werkvloer en in een relatie. Als ik terugdenk aan de eerste fase van mijn relatie en de hoe ik me voelde toen (geil als een beer en kon niet wachten tot ik s'avonds thuis kwam om m'n vriendin flink te nemen...) is dat nu wel enigzins bekoeld hoor! Ik krijg nog steeds vlinders in m'n buik als ik haar soms zie en natuurlijk is die geiligheid er ook nog wel bij vlagen, begrijp me niet verkeerd, maar dit is toch duidelijk anders dan die eerste 2/3 geile maanden die eraan vooraf gingen!
Alsof ze dat aan jou gaan vertellen.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:42 schreef M_Schtoppel het volgende:
De seks wordt altijd minder, hoe dan ook. Ik ken maar weinig stellen die elkaar nog bijna elke dag gigantisch nemen.
wat een onzinquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:42 schreef M_Schtoppel het volgende:
De seks wordt altijd minder, hoe dan ook. Ik ken maar weinig stellen die elkaar nog bijna elke dag gigantisch nemen.
En als je aan kinderen begint schijnt je seksleven helemaal als een kaartenhuis in elkaar te storten.
Dat begrijp ik, maar het is ongetwijfeld anders dan die puur sexuele dierlijke drift van in het begin toch? Je hebt hem ongetwijfeld ook leren waarderen om zijn geestelijke inhoud, zonder hem te moeten bespringen...quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:40 schreef petitlapin het volgende:
[..]
het gaat niet om het echt in daden om te zetten, ik voel me nog even aangetrokken tot mijn vriend dan in het begin, eigenlijk nog meer ...
tuurlijk, maar als een man me fysiek niet aanstaat, maakt hij geen kansquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:45 schreef Developersrus het volgende:
Dat begrijp ik, maar het is ongetwijfeld anders dan die puur sexuele dierlijke drift van in het begin toch? Je hebt hem ongetwijfeld ook leren waarderen om zijn geestelijke inhoud, zonder hem te moeten bespringen...
* Kan zich een relatie gebaseerd op uiter uiterlijke aspecten gewoon niet voorstellen.
Ben ik geheel met je eens. Je voelt elkaar gewoon veel beter aan op het emotioneel vlak. Dat dit een veel sterkere band oplevert dan de puur fysieke en de fysieke juist substantieel versterkt is een gegeven dat je door de jaren heen ervaart...quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:45 schreef petitlapin het volgende:
[..]
wat een onzin, de seks wordt gewoon beter met de jaren, hoe beter je elkaar kent, hoe beter op elkaar ingespeeld, hoe beter de sex, je weet perfect wat de ander graag heeft, ... ik zou echt niet meer willen ruilen met vroeger daaromtrent
, en ik bén zwanger. En het is niet omdat je het elke dag doet dat je daarom een bevredigend sexleven hebt
, het is de kwaliteit die telt!
nee, elkaar beter leren kennen op fysiek vlak, wat de seks betreftquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:48 schreef Developersrus het volgende:
Ben ik geheel met je eens. Je voelt elkaar gewoon veel beter aan op het emotioneel vlak. Dat dit een veel sterkere band oplevert dan de puur fysieke en de fysieke juist substantieel versterkt is een gegeven dat je door de jaren heen ervaart...
Vaak zie je toch anders. Qua sex ben ik wellicht liberaal aangelegd. Ik zeg altijd gelijk waar het op staat en wat ik lekker vind, mijn partner deed dit idem, dus op fysiek vlak voelden we elkaar in de eerst maand al perfect aan! Qua emotionele band ligt dit gevoeliger naar mijn mening. Ik het in het begin van mijn relatie niet mijn complete levensverhaal/geschiedenis en gevoelsleven ten toon gespreid. Dit is een proces wat zich gaandeweg ontwikkeld en waarop dus geanticipeerd kan worden door beide kanten.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:52 schreef petitlapin het volgende:
[..]
nee, elkaar beter leren kennen op fysiek vlak, wat de seks betreft. het emotionele zat wel direct snor
![]()
Maar is die vonk er bij jou ook niet? Want ik haal uit jouw reactie dat de vonk er bij de tegenpartij nooit is.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:29 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nee heel typisch. Op de een of andere manier lijk ik niet in staat te zijn aantrekkingskracht op te wekken. Maar ik heb ook wel eens gehoord dat ik bij nieuwe mensen nogal serieus overkom, iets wat ik bij bekenden blijkbaar totaal niet heb. Misschien dat ze denken dat ik een hele serieuze pief ben.
Denk je niet dat het is omdat je er zo serieus mee bezig bent? Die cursussen en workshops, allemaal om maar een vrouw te scoren. Iemand die er zo mee bezig is, dat is al een behoorlijke afknapper.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:29 schreef M_Schtoppel het volgende:
Dit is vast al meerdere keren gezegd natuurlijk, maar ik neem aan dat je het er niet mee eens bentquote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:40 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Denk je niet dat het is omdat je er zo serieus mee bezig bent? Die cursussen en workshops, allemaal om maar een vrouw te scoren. Iemand die er zo mee bezig is, dat is al een behoorlijke afknapper.
Nou je hoeft ook niet meteen van een vonk te spreken, maar iemand kan wel leuk genoeg zijn om nog een keer mee af te spreken en wie weet hoe het dan gaat.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:40 schreef M_Schtoppel het volgende:
Mwoah, nee ook niet echt. Ik vind zoveel meisjes er leuk uit zien maar om nou meteen van een vonk te spreken.
Kijk jullie weten dat, maar alsof ik ooit tegen een vrouw zou zeggen dat ik me hier mee bezig houd.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:46 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Dit is vast al meerdere keren gezegd natuurlijk, maar ik neem aan dat je het er niet mee eens bent
Blijkbaar is het dus niet te leren, want na al die workshops zit je toch nog steeds zonder vriendin?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:48 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Kijk jullie weten dat, maar alsof ik ooit tegen een vrouw zou zeggen dat ik me hier mee bezig houd.
En denken jullie vooral maar dat versieren niet te leren is. 19 andere gasten zijn dat beslist niet met jullie eens. Het is gewoon een vaardigheid, net als alle andere.
Gewoon een stappenplannetje hanteren:quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:48 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Kijk jullie weten dat, maar alsof ik ooit tegen een vrouw zou zeggen dat ik me hier mee bezig houd.
En denken jullie vooral maar dat versieren niet te leren is. 19 andere gasten zijn dat beslist niet met jullie eens. Het is gewoon een vaardigheid, net als alle andere.
Het is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Hoe meer tegenslagen, hoe minder zelfvertrouwen, dat lijkt me logisch. M_Schtoppel gebruikt die cursussen om zich zekerder te voelen.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 13:04 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Gewoon een stappenplannetje hanteren:
1. Je moet zorgen dat je goed in je vel zit en dus zelfverzekerd overkomt (dit straal je uit namelijk en is cruciaal in het versierspelletje)
2. Leg niet te veel de nadruk om "moeten", maar sta in eerste instantie nonchalant tegenover first contact situaties met als insteek "vermaak".
3. Kom onder de mensen en ga praten. Spreek iemand aan! Ga de stad in en vraag iemand naar de weg naar....whatever of start desnoods een gesprek met de bediening in een restaurant! Train je sociale en communicatieve vaardigheden tot het punt dat het je instinctief contact zoekt met mensen omdat je het leuk vind om te converseren.
Just my 2 humble eurocents...
Maar als die cursussen niet het gewenste resultaat geven ga je je toch weer minder zeker voelen, denk ik dan.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 13:23 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Hoe meer tegenslagen, hoe minder zelfvertrouwen, dat lijkt me logisch. M_Schtoppel gebruikt die cursussen om zich zekerder te voelen.
Ligt eraan; als je met chipknip of pinpas betaald NIET!quote:Op woensdag 17 augustus 2005 13:23 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Hoe meer tegenslagen, hoe minder zelfvertrouwen, dat lijkt me logisch. M_Schtoppel gebruikt die cursussen om zich zekerder te voelen.
PS worden die 2 eurocenten afgerond naar 5 eurocent?
Gewoon volhouden, hij komt vast wel die lieve, leuke dame tegen die valt voor enigzins verlegen jongens. Zo heb ik mijn vriendin ook leren kennen! Ik was ook niet bepaald "the pimp of holland" vroeger...quote:Op woensdag 17 augustus 2005 13:26 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Maar als die cursussen niet het gewenste resultaat geven ga je je toch weer minder zeker voelen, denk ik dan.
Nou nee hoor, ik voel me juist door alles wat ik nu weet steeds zekerder. Alleen stap ik nog steeds niet op een vrouw af. Maar wees eens eerlijk, zou jij het volgende durven? Op een gegeven moment gingen die instructeurs dus met een paar studenten naar het Leidseplein. Daar zit rechts een heel groot terras. En daar stonden ze dus voor. Wijst een van die gasten een meid aan en dan moet je daar dus op af, met alles wat je geleerd hebt en voorgedaan is. Nou, ik geef het je te doen hoor, op een zaterdagavond. Ik denk dat er maar heel weinig mannen zijn die dat uit zichzelf zonder problemen doen.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 13:26 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Maar als die cursussen niet het gewenste resultaat geven ga je je toch weer minder zeker voelen, denk ik dan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |