Okay, dat maakt het voor mij wel iets duidelijker. Ik besefte me ook niet helemaal dat je met 1 meter 50 niet onwijs groot bent. Maakt het voor kleding kiezen wel een stuk lastiger, maar niet onmogelijk. Ik kom regelmatig op feesten in Belgie om te draaien en daar zijn veel meer jongens erg klein. Ik voel me soms echt een reus daar. Anyway, een vriend die ik van daar ken zal ook iets van jouw lengte zijn. Hij kleedt zich ook gewoon casual. Misschien is het lastig een leuke spijkerbroek te vinden, maar in elke stad stikt het van de turkse kleermakers die ze voor weinig netjes kunnen inkorten. T-shirts moet geen probleem zijn, je zou zelfs dames shirts kunnen proberen.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 19:51 schreef drdolittle het volgende:
Om even op opa bokma te reageren..
Overdag heb tijdens het werk niet zoveel tijd om te reageren, het kan wel zo zijn dat ik het afschuif op het klein zijn. Voor mij is het wel zodanig van invloed dat ik me er minder zeker door voel,
Door het klein zijn kan ik bijvoorbeeld niet de kleding kopen waar veel andere jongens inlopen.
Volgens mij straalt de kleding ook uit wat voor persoon jij bent. ik wil mensen niet in hokjes drukken vanwege hun uiterlijk maar, bijna iedereen doet dat toch aan de hand van uiterlijk kenmerken.
Zo kun je aan de hand van kleding veelal wel zien wat voor type het vrouw of man iemand is.
Om maar een paar voorbeelden aan te halenvan wat mensen voor kleding dragen, zwart haar en zwarte kleding met piercingss, sportschoen petje en voetbalshirt, mannen in 3 delig kostuum, hieraan kun je wel deels afleiden met wat voor type je te maken hebt en beslissen of je die persoon interresant genoeg vind om beter te leren kennen.
maar ja als een man in kinderkleding met rare plaatjes op truien, shirts broeken en sokken (felgekleurde schoenen) is het veel moeiljker om een je te profileren door de kledingkeuze.
Af en toe is er wel redelijke neutrale kleding te vinden, maar omdat daar veel minder keuze in is, is het goed zoeken en geluk hebben of er iets leuks tussenzit.
Het afschuiven op het klein zijn is volgens mij niet een simpel excuus maar wel iets wat bijdraagt aan mijn onzekerheid..
kleding bepaald wel degelijk hoe jij je voelt en wat je uitstraalt,
Een man die in een rokje rondloopt met een topje aan voelt zich toch immers toch ook niet zo op z'n gemak als wanneer hij in zijn normale spijkerbroek en T-shirt zou lopen (Laat de opmerkingen over travestieten maarvast achterwegeA.U.B.!)
Ja, misschien niet bij iemand van 17 maar bij iemand van 25 zeker. Vrouwen halen mannen die niet om kunnen gaan met vrouwen er zo uit.quote:denk je dat ik aan een man zie of hij maagd is
Eerlijk zijn is in veel gevallen onverstandig, dat is nu eenmaal zo.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 16:56 schreef DrazTic het volgende:
[..]
In je verhaal kom je over als een gefrustreerd iemand met een negatief beeld van de wereld. Je geeft aan dat eerlijk zijn niet altijd goed uitpakt.
Dit is wel een beetje naief hoor. Als je openlijk gaat rondbazuinen maagd te zijn op de werkvloer, is er een kans dat lolbroeken dit oppikken en je er voortdurend mee gaan confronteren en lastig vallen; het is verstandiger dat soort potentieel gevoelige informatie niet al te vrijelijk rond te strooien. Mensen kunnen je heel wat maken ook al ben je tevreden met jezelf, en het leuke is dat dat op den duur aan je zal gaan vreten, ook al ben je tot dan tevreden met jezelf.quote:[..]
Hoe kan je daarin genaaid worden? Als je zelf tevreden bent met wie/wat je bent kunnen ze je niks maken. Just be yourself. Lighten up.
Onzin, er zijn nu eenmaal onprettige mensen (en dat zie je heus niet altijd aan de buitenkant), daar kun je maar beter rekening mee houden.quote:En als je het niet wil vertellen, omdat je je privacy op prijs stelt, dan zeg je dat toch gewoon. Dan ben je eerlijk. En als anderen daar hun conclusies uit willen trekken, moeten ze dat doen. Wat kan jou het schelen watr anderen van je denken. Zegt dat wat over hen of over jou?
Die houding die jij aanneemt, laat zien dat je er automatisch al vanuit gaat dat mensen kwaad in de zin hebben. Ofwel, jou beeld van jezelf projecteer je op de wereld, waardoor je zo'n nors beeld van de wereld krijgt.
Dat is waar, maar je moet daar wel de juiste omstandigheden voor scheppen.quote:Lighten up. Je zult merken dat zodra je lekker in je vel zit, de wereld er in een keer ook een stuk leuker uit gaat zien.
Ja, tuurlijk. Feit is alleen dat ik andere mensen dat ook niet zie doen. Zodra je iets vraagt waarbij zij zoiets hebben van "gaat je niks aan" krijg je dat ook ongegeneerd te horen. Niemand is 100 % eerlijk. Het is een spel tussen de hoeveelheid en het soort informatie dat je geeft en het morele geweten. Een leugentje om bestwil doet iedereen regelmatig. Iets verzwijgen komt ook voor. Hoe je het wilt noemen. Het is geen toeval dat de meest extreem eerlijke mensen sociaal in de problemen zitten. Prima integere mensen, maar in deze wereld werkt dat zo niet. Ik durf van mezelf te zeggen dat ik integer en goudeerlijk ben. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat de meeste dingen die ik bereikt heb in het leven door even minder eerlijk te zijn.quote:Hoe kan je daarin genaaid worden? Als je zelf tevreden bent met wie/wat je bent kunnen ze je niks maken. Just be yourself. Lighten up. Je zult merken dat zodra je lekker in je vel zit, de wereld er in een keer ook een stuk leuker uit gaat zien.
Ja, heel goed. You're hangin' w/ the wrong people.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 00:08 schreef Neuralnet het volgende:
Ik heb geleerd dat mensen minder over je heen lopen als je ze gewoon terug geeft wat andere mensen terug zouden geven. Als ze aan 10 mensen pesterig vragen van: "He, en waar is jouw vriendin?" en 9 van de 10 laten merken dat ze dat niet op prijs stellen en jij gaat eerlijk lopen vertellen dat je maagd bent, dan ben jij voor hen de idioot. Of je dan ook meteen even wat drank wil halen voor ze. Begrijp je?
Ik ben het helemaal met je eens dat het belangrijk is (niet alleen op het romantische vlak) dat het belangrijk is dat iemand goed in zijn vel zit, maar het probleem is juist hoe je zoiets bereikt. Veel mensen weten niet goed wie ze zijn en zullen dat misschien ook nooit te weten komen, en sommige mensen weten wel wie ze zijn, maar zijn daar niet tevreden mee. Ik ben juist van mening dat als je bent wie je wil zijn (en daar ook naar streeft), je je zeker zult voelen en 'een boom zal zijn die zijn wortels zo fokking diep in de grond heeft'. Zelfverzekerdheid is een groot goed en zo'n kwaliteit is zeer aantrekkelijk. Door te 'liegen' of 'jezelf anders voor te doen dan je bent' (ik ben het niet eens met die benaming, want ook wat je niet bent is een deel van wie je bent), kunnen vele deuren voor je opengaan; in concreto: als je jezelf zelfverzekerd voordoet, komen vrouwen daar op af, wat jou weer zelfvertrouwen geeft, wat je weer uitstraalt enzovoorts... Het is een proces dat je zelf in gang kunt zetten...quote:Op donderdag 11 augustus 2005 01:43 schreef DrazTic het volgende:
[..]
Ja, heel goed. You're hangin' w/ the wrong people.
ps: Als jij bent wie je bent. Als een boom die zijn wortels zo fokking diep in de grond heeft, dat hij niet van zijn plaats getilt kan worden. Dan kan er niets met je gebeuren. Eerlijk zijn betekent niet dat je alles wat je hebt op tafel gooit. Niemand hoeft te weten wie je bent. Als je zelf maar weet wie je bent en je daar zeker en fijn in voelt. Je moet willen zijn wie je bent. Niet zijn wie je wil zijn.
![]()
Ach iedereen weet wel wie die is. Alleen is niet iedereen daar tevreden meequote:Op donderdag 11 augustus 2005 16:54 schreef Neuralnet het volgende:
Als ik dingen hoor zoals "je weet niet wie je bent" dan denk ik altijd terug aan die mensen die de hele tijd roepen dat ze hun eigen IK hebben gevonden. Dat resulteert meestal in een hoop vaag gelul waar niemand wat aan heeft. Zij zelf ook niet trouwens.
daar heb je op zich wel een goed punt, maar ben je er toch niet benieuwd naar?quote:Op donderdag 11 augustus 2005 03:23 schreef Neuralnet het volgende:
Iemand moet de eerste zijn. Ik begrijp echt niet waarom mensen precieze aantallen moeten weten. Als iemand niet teveel heeft gehad (dat wil zeggen geen afgelikte boterham is) vind ik het allang best. Ik vraag het nooit aan iemand. Het interesseert me niet zo.
Ik denk dat hij dat bedoelt met 'het interesseert me niet zo'.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 17:36 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
daar heb je op zich wel een goed punt, maar ben je er toch niet benieuwd naar?
Waarom zou er toch iets als een "echte ik" zijn? Het geloven in een "echte ik" is tegenwoordig heel hip, maar men vergeet vaak dat het een geloof is.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 17:36 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
daar heb je op zich wel een goed punt, maar ben je er toch niet benieuwd naar?
Nee, eigenlijk niet. In de periode voor een relatie en aan het begin van een relatie doet het er niet zoveel toe. Ik ben ervan overtuigd dat als je elkaar langere tijd kent en beter leert kennen dat dat soort informatie vanzelf komt. Ik ben veel meer geïnteresseerd in de persoon zelf. Een indicatie vind ik voldoende. Vaak merk je gewoon of iemand veel of weinig ervaring heeft. Dat is dan op dat moment voldoende.quote:daar heb je op zich wel een goed punt, maar ben je er toch niet benieuwd naar?
Thanks for proving my point.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 23:16 schreef Neuralnet het volgende:
Een indicatie vind ik voldoende. Vaak merk je gewoon of iemand veel of weinig ervaring heeft. Dat is dan op dat moment voldoende.
quote:Op donderdag 11 augustus 2005 23:16 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet. In de periode voor een relatie en aan het begin van een relatie doet het er niet zoveel toe. Ik ben ervan overtuigd dat als je elkaar langere tijd kent en beter leert kennen dat dat soort informatie vanzelf komt. Ik ben veel meer geïnteresseerd in de persoon zelf. Een indicatie vind ik voldoende. Vaak merk je gewoon of iemand veel of weinig ervaring heeft. Dat is dan op dat moment voldoende.
Op wat voor (zweef-)bijeenkomsten kom jij dan? Dit heb ik nog nooit meegemaakt...quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 01:52 schreef Neuralnet het volgende:
Mensen die een ander aan een kruisverhoor onderwerpen vind ik uitermate irritant. Laatst was ik bij een bijeenkomst tussen allemaal onbekenden. Dus netjes voorstellen en contact maken en dergelijke. Komt er zo'n gast naar me toe die meteen zo begint van: "Waarom ben je hier? Wat doe je hier? Wat zoek je hier? Zoek je vrienden?" Probeer dan maar aardig te blijven. Toen ook nog bleek dat hij dezelfde vraag bleef herhalen omdat het antwoord hem niet zinde heb ik hem toch dringend verzocht te kappen en mij met rust te laten. Zijn reactie: "Je bent niet interessant voor mij".
Na deze serie opmerkingen was ik allang uit mijn vel gesprongen en had hem letterlijk met zijn neus in andermans zaakjes gedouwd.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 01:52 schreef Neuralnet het volgende:
Komt er zo'n gast naar me toe die meteen zo begint van: "Waarom ben je hier? Wat doe je hier? Wat zoek je hier? Zoek je vrienden?" Probeer dan maar aardig te blijven. Toen ook nog bleek dat hij dezelfde vraag bleef herhalen omdat het antwoord hem niet zinde heb ik hem toch dringend verzocht te kappen en mij met rust te laten. Zijn reactie: "Je bent niet interessant voor mij".
Ik weet niet waar jij komt, maar misschien doe je er verstandig aan om je in andere kringen te begeven. Het lijkt erop dat je je begeeft in kringen van mensen met een persoonlijksheidsstoring. Of was je per ongeluk daar waar dit gebeurd is?quote:Mensen die een ander aan een kruisverhoor onderwerpen vind ik uitermate irritant. Laatst was ik bij een bijeenkomst tussen allemaal onbekenden. Dus netjes voorstellen en contact maken en dergelijke. Komt er zo'n gast naar me toe die meteen zo begint van: "Waarom ben je hier? Wat doe je hier? Wat zoek je hier? Zoek je vrienden?" Probeer dan maar aardig te blijven. Toen ook nog bleek dat hij dezelfde vraag bleef herhalen omdat het antwoord hem niet zinde heb ik hem toch dringend verzocht te kappen en mij met rust te laten. Zijn reactie: "Je bent niet interessant voor mij".
quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 14:20 schreef sjorsie het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij komt, maar misschien doe je er verstandig aan om je in andere kringen te begeven. Het lijkt erop dat je je begeeft in kringen van mensen met een persoonlijksheidsstoring. Of was je per ongeluk daar waar dit gebeurd is?
Een van mijn collega's is hooguit 160cm, maar hij heeft altijd hele knappe vriendinnen. Hij praat gewoon heel makkelijk zonder arrogant of 'snel' te zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 19:51 schreef drdolittle het volgende:
Het afschuiven op het klein zijn is volgens mij niet een simpel excuus maar wel iets wat bijdraagt aan mijn onzekerheid..
Je klinkt wel heel erg verbitterd. En dat beïnvloedt je manier van reageren nogal, als ik het zo lees.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:39 schreef Neuralnet het volgende:
verhaaltje
Grappig dat je zegt dat je iemand intenties niet kan bepalen in ene gesprek van ene minuut, maar jij wel zomaar kan zeggen dat hij negatieve ervaringen heeft gehad en dat zijn houding een zelfbescherming is...quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 14:30 schreef dawg het volgende:
[..]
Je klinkt wel heel erg verbitterd. En dat beïnvloedt je manier van reageren nogal, als ik het zo lees.
Je kunt op basis van een gesprek van een minuut niet zomaar bepalen wat iemands intenties zijn, daar heb je wel wat meer tijd voor nodig.
Volgens mij heb je in het verleden negatieve ervaringen hiermee gehad, dat je deze houding nu aanneemt als een soort zelfbescherming.
Inderdaad, goed opgemerkt.quote:Grappig dat je zegt dat je iemand intenties niet kan bepalen in ene gesprek van ene minuut, maar jij wel zomaar kan zeggen dat hij negatieve ervaringen heeft gehad en dat zijn houding een zelfbescherming is...
"Volgens mij" impliceert dat het een vermoeden, een gedachte is. En ik bepaal dus niet zijn intentie met die post. Geen dingen door elkaar halen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:18 schreef sjorsie het volgende:
[..]
Grappig dat je zegt dat je iemand intenties niet kan bepalen in ene gesprek van ene minuut, maar jij wel zomaar kan zeggen dat hij negatieve ervaringen heeft gehad en dat zijn houding een zelfbescherming is...![]()
Ik denk dat je niet alles op jezelf moet betrekken, niet altijd uit moet gaan van het slechtste. Als ik jou reactie lees dan heb ik echt het gevoel dat je zo erg verbitterd bent om iets wat je meegemaakt hebt. Kun je wel beweren dat dat niet zo is. Maar waarom maak je je dan zo enorm druk om een simpele reactie van iemand, die daar wellicht geeneens bedoelingen bij heeft, afgezien dat hij of zij misschien even wil peilen hoe je je voelt? Of je zin hebt in een oppervlakkig gesprekje? Jij reageert alsof die mensen ik weet niet wat vragen. Beetje overtrokken, vind ik.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:34 schreef Neuralnet het volgende:
Je kan wel degelijk binnen een minuut de intentie van iemand met een grote nauwkeurigheid voorspellen. Zeker als je daar enige handigheid in ontwikkelt. In extreme gevallen zelfs bij 1 woord. Ik zit in de trein, er komt een oude vrouw tegenover me zitten en ze begint met: "God...". Zit ik er erg naast als ik opmerk dat zij mij wil gaan bekeren? Of wacht, ik kan aan de manier waarop iemand naar me toeloopt bepalen of iemand wel of geen geld van me wil.
Ik sta in de kroeg, er komt iemand op me af en ik zeg: "Jij wilt zeker een biertje van me". En hij heel verbaasd: "Hoe wist jij dat?" Verder zijn er een heleboel woorden en zinnetjes met een bepaalde intonatie waardoor je gewoon weet wat iemands intentie is. "Hey, en waar is jouw vriendin?" Ben jij dan zo naïef om te denken dat iemand het positief bedoelt?
Tussen "Ben je alleen?" en "Heb je geen vrienden?" zit ook een hoog verband. Je moet wel blind zijn om dat als positief te beschouwen. Bij familie: "Ik had altijd gehoopt oom en tante te worden, maar ja, het komt er maar niet van." Op een feest: "Vermaak je je een beetje?" Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar je begrijpt de insteek wel. Je hebt echt geen diepgaande analyse nodig om door te hebben wat mensen ECHT bedoelen.
Sorry hoor. Maar dit vind ik gewoon lachwekkend. Een oude vrouw is heel anders opgevoed dan ik. Generatiekloof enzo. Zo iemand wil mij echt niet bekeren, het zou me zelfs verbazen als dat uberhaupt in zo iemand opkomt. Hoe kom je erop?quote:Ik zit in de trein, er komt een oude vrouw tegenover me zitten en ze begint met: "God...". Zit ik er erg naast als ik opmerk dat zij mij wil gaan bekeren?
Dan nog weet jij niet haar intentie. Misschien is ze wel zo gelukkig met haar geloof, dat ze dat uit wil dragen aan een ieder die niet gelooft. En in haar enthousiasme komt het wellicht wat overdreven over, maar dat wil geenzins zeggen dat ze de intentie had om jou te bekeren. Of heb je het haar gevraagd?quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 18:33 schreef Neuralnet het volgende:
Tja, en wat die oma betreft: zij bleek na mijn eerste gedachte inderdaad verder te gaan met "God brengt je liefde. Geloof jij in hem?" Om later te vervolgen met: "Je hebt God echt nodig. Zonder God zal het je slecht vergaan". Normaal sta je er niet bij stil, maar als je echt in detail gaat bijhouden wat mensen eigenlijk van je willen dan zal je je nog rotschrikken. Eigenlijk zou mijn advies moeten zijn om lekker oppervlakkig te blijven, want als je je eenmaal gaat verdiepen in de mens kom je dingen tegen je je liever niet wilt zien.
Jij hebt duidelijk geen ervaring met dat soort zelotenquote:Op zondag 14 augustus 2005 13:52 schreef dawg het volgende:
[..]
Dan nog weet jij niet haar intentie. Misschien is ze wel zo gelukkig met haar geloof, dat ze dat uit wil dragen aan een ieder die niet gelooft. En in haar enthousiasme komt het wellicht wat overdreven over, maar dat wil geenzins zeggen dat ze de intentie had om jou te bekeren. Of heb je het haar gevraagd?
Face it, de mens is slechtquote:En er zijn ook veel mooie dingen aan mensen. Waarom uitgaan van het negatieve, of slechte van de mens? Want wie zoekt, zal vinden.
quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:10 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk geen ervaring met dat soort zeloten.
[..]
Face it, de mens is slecht![]()
Doe niet zo naïef. Het feit dat iemand iets wil uitdragen en dan ook nog vermeldt dat als ik niet geloof "het me slecht zal vergaan", dan is er duidelijk sprake van bekeren. Als zij alleen maar wilde vertellen, dan was het alleen bij vertellen gebleven. Nu volgende er ook nog een waarschuwing. Als iemand een waarschuwing doet, dan wil hij overduidelijk dat jij doet wat er gezegd wordt.quote:Dan nog weet jij niet haar intentie. Misschien is ze wel zo gelukkig met haar geloof, dat ze dat uit wil dragen aan een ieder die niet gelooft. En in haar enthousiasme komt het wellicht wat overdreven over, maar dat wil geenzins zeggen dat ze de intentie had om jou te bekeren. Of heb je het haar gevraagd?
Ik ga niet uit van het slechte van de mens. Ik merk het slechte van de mens op en neem dan mijn maatregelingen. Ik principe mag iedereen tegen mij praten, maar zodra ik merk dat ik gefokt word volgt er actie.quote:En er zijn ook veel mooie dingen aan mensen. Waarom uitgaan van het negatieve, of slechte van de mens? Want wie zoekt, zal vinden.
Wat voor maatregelen dan? Stel dat die persoon het niet zo bedoelde? Stel dat jij iets verkeerds opvat. Waarom ga je er dan gelijk zo hard tegen in en denk je niet gewoon dingen ipv ze te doen. Je hoeft natuurlijk niet alles te accepteren, maar een beetje genuanceerder denken en handelen zal je goed doen.quote:Ik ga niet uit van het slechte van de mens. Ik merk het slechte van de mens op en neem dan mijn maatregelingen. Ik principe mag iedereen tegen mij praten, maar zodra ik merk dat ik gefokt word volgt er actie.
Nogmaals, generatiekloof. Je kan je duidelijk niet voorstellen hoe belangrijk geloof is voor oudere mensen. Dus, probeer je eens in te leven in andere mensen alvorens je je verbitterde houding aanneemt. Je merkt kennelijk alleen de 'slechte' dingen op.quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:44 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Doe niet zo naïef. Het feit dat iemand iets wil uitdragen en dan ook nog vermeldt dat als ik niet geloof "het me slecht zal vergaan", dan is er duidelijk sprake van bekeren. Als zij alleen maar wilde vertellen, dan was het alleen bij vertellen gebleven. Nu volgende er ook nog een waarschuwing. Als iemand een waarschuwing doet, dan wil hij overduidelijk dat jij doet wat er gezegd wordt.
[..]
Ik ga niet uit van het slechte van de mens. Ik merk het slechte van de mens op en neem dan mijn maatregelingen. Ik principe mag iedereen tegen mij praten, maar zodra ik merk dat ik gefokt word volgt er actie.
Ja, groot deel van communiceren is non-verbaal. Oogcontact begint flirten mee, tenminste bij mij dan dus.quote:Op zondag 14 augustus 2005 23:00 schreef fembol het volgende:
Even een stelling tussendoor:
Kun je niet flirten zonder meteen een meisje/meneer aan te spreken??
Ik weet dat ik daar zelf vreselijk veel moeite mee heb.
Nonverbaal that is.
Ik geef altijd een vette knipoog (quote:Op zondag 14 augustus 2005 23:10 schreef GF het volgende:
[..]
Ja, groot deel van communiceren is non-verbaal. Oogcontact begint flirten mee, tenminste bij mij dan dus.
Ik krijg uitslag van knipogen.... vre-se-lijk gewoon!quote:Op zondag 14 augustus 2005 23:13 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik geef altijd een vette knipoog (), werkt altijd!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |