Een van mijn collega's is hooguit 160cm, maar hij heeft altijd hele knappe vriendinnen. Hij praat gewoon heel makkelijk zonder arrogant of 'snel' te zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 19:51 schreef drdolittle het volgende:
Het afschuiven op het klein zijn is volgens mij niet een simpel excuus maar wel iets wat bijdraagt aan mijn onzekerheid..
Je klinkt wel heel erg verbitterd. En dat beïnvloedt je manier van reageren nogal, als ik het zo lees.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:39 schreef Neuralnet het volgende:
verhaaltje
Grappig dat je zegt dat je iemand intenties niet kan bepalen in ene gesprek van ene minuut, maar jij wel zomaar kan zeggen dat hij negatieve ervaringen heeft gehad en dat zijn houding een zelfbescherming is...quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 14:30 schreef dawg het volgende:
[..]
Je klinkt wel heel erg verbitterd. En dat beïnvloedt je manier van reageren nogal, als ik het zo lees.
Je kunt op basis van een gesprek van een minuut niet zomaar bepalen wat iemands intenties zijn, daar heb je wel wat meer tijd voor nodig.
Volgens mij heb je in het verleden negatieve ervaringen hiermee gehad, dat je deze houding nu aanneemt als een soort zelfbescherming.
Inderdaad, goed opgemerkt.quote:Grappig dat je zegt dat je iemand intenties niet kan bepalen in ene gesprek van ene minuut, maar jij wel zomaar kan zeggen dat hij negatieve ervaringen heeft gehad en dat zijn houding een zelfbescherming is...
"Volgens mij" impliceert dat het een vermoeden, een gedachte is. En ik bepaal dus niet zijn intentie met die post. Geen dingen door elkaar halen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:18 schreef sjorsie het volgende:
[..]
Grappig dat je zegt dat je iemand intenties niet kan bepalen in ene gesprek van ene minuut, maar jij wel zomaar kan zeggen dat hij negatieve ervaringen heeft gehad en dat zijn houding een zelfbescherming is...![]()
Ik denk dat je niet alles op jezelf moet betrekken, niet altijd uit moet gaan van het slechtste. Als ik jou reactie lees dan heb ik echt het gevoel dat je zo erg verbitterd bent om iets wat je meegemaakt hebt. Kun je wel beweren dat dat niet zo is. Maar waarom maak je je dan zo enorm druk om een simpele reactie van iemand, die daar wellicht geeneens bedoelingen bij heeft, afgezien dat hij of zij misschien even wil peilen hoe je je voelt? Of je zin hebt in een oppervlakkig gesprekje? Jij reageert alsof die mensen ik weet niet wat vragen. Beetje overtrokken, vind ik.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:34 schreef Neuralnet het volgende:
Je kan wel degelijk binnen een minuut de intentie van iemand met een grote nauwkeurigheid voorspellen. Zeker als je daar enige handigheid in ontwikkelt. In extreme gevallen zelfs bij 1 woord. Ik zit in de trein, er komt een oude vrouw tegenover me zitten en ze begint met: "God...". Zit ik er erg naast als ik opmerk dat zij mij wil gaan bekeren? Of wacht, ik kan aan de manier waarop iemand naar me toeloopt bepalen of iemand wel of geen geld van me wil.
Ik sta in de kroeg, er komt iemand op me af en ik zeg: "Jij wilt zeker een biertje van me". En hij heel verbaasd: "Hoe wist jij dat?" Verder zijn er een heleboel woorden en zinnetjes met een bepaalde intonatie waardoor je gewoon weet wat iemands intentie is. "Hey, en waar is jouw vriendin?" Ben jij dan zo naïef om te denken dat iemand het positief bedoelt?
Tussen "Ben je alleen?" en "Heb je geen vrienden?" zit ook een hoog verband. Je moet wel blind zijn om dat als positief te beschouwen. Bij familie: "Ik had altijd gehoopt oom en tante te worden, maar ja, het komt er maar niet van." Op een feest: "Vermaak je je een beetje?" Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar je begrijpt de insteek wel. Je hebt echt geen diepgaande analyse nodig om door te hebben wat mensen ECHT bedoelen.
Sorry hoor. Maar dit vind ik gewoon lachwekkend. Een oude vrouw is heel anders opgevoed dan ik. Generatiekloof enzo. Zo iemand wil mij echt niet bekeren, het zou me zelfs verbazen als dat uberhaupt in zo iemand opkomt. Hoe kom je erop?quote:Ik zit in de trein, er komt een oude vrouw tegenover me zitten en ze begint met: "God...". Zit ik er erg naast als ik opmerk dat zij mij wil gaan bekeren?
Dan nog weet jij niet haar intentie. Misschien is ze wel zo gelukkig met haar geloof, dat ze dat uit wil dragen aan een ieder die niet gelooft. En in haar enthousiasme komt het wellicht wat overdreven over, maar dat wil geenzins zeggen dat ze de intentie had om jou te bekeren. Of heb je het haar gevraagd?quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 18:33 schreef Neuralnet het volgende:
Tja, en wat die oma betreft: zij bleek na mijn eerste gedachte inderdaad verder te gaan met "God brengt je liefde. Geloof jij in hem?" Om later te vervolgen met: "Je hebt God echt nodig. Zonder God zal het je slecht vergaan". Normaal sta je er niet bij stil, maar als je echt in detail gaat bijhouden wat mensen eigenlijk van je willen dan zal je je nog rotschrikken. Eigenlijk zou mijn advies moeten zijn om lekker oppervlakkig te blijven, want als je je eenmaal gaat verdiepen in de mens kom je dingen tegen je je liever niet wilt zien.
Jij hebt duidelijk geen ervaring met dat soort zelotenquote:Op zondag 14 augustus 2005 13:52 schreef dawg het volgende:
[..]
Dan nog weet jij niet haar intentie. Misschien is ze wel zo gelukkig met haar geloof, dat ze dat uit wil dragen aan een ieder die niet gelooft. En in haar enthousiasme komt het wellicht wat overdreven over, maar dat wil geenzins zeggen dat ze de intentie had om jou te bekeren. Of heb je het haar gevraagd?
Face it, de mens is slechtquote:En er zijn ook veel mooie dingen aan mensen. Waarom uitgaan van het negatieve, of slechte van de mens? Want wie zoekt, zal vinden.
quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:10 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk geen ervaring met dat soort zeloten.
[..]
Face it, de mens is slecht![]()
Doe niet zo naïef. Het feit dat iemand iets wil uitdragen en dan ook nog vermeldt dat als ik niet geloof "het me slecht zal vergaan", dan is er duidelijk sprake van bekeren. Als zij alleen maar wilde vertellen, dan was het alleen bij vertellen gebleven. Nu volgende er ook nog een waarschuwing. Als iemand een waarschuwing doet, dan wil hij overduidelijk dat jij doet wat er gezegd wordt.quote:Dan nog weet jij niet haar intentie. Misschien is ze wel zo gelukkig met haar geloof, dat ze dat uit wil dragen aan een ieder die niet gelooft. En in haar enthousiasme komt het wellicht wat overdreven over, maar dat wil geenzins zeggen dat ze de intentie had om jou te bekeren. Of heb je het haar gevraagd?
Ik ga niet uit van het slechte van de mens. Ik merk het slechte van de mens op en neem dan mijn maatregelingen. Ik principe mag iedereen tegen mij praten, maar zodra ik merk dat ik gefokt word volgt er actie.quote:En er zijn ook veel mooie dingen aan mensen. Waarom uitgaan van het negatieve, of slechte van de mens? Want wie zoekt, zal vinden.
Wat voor maatregelen dan? Stel dat die persoon het niet zo bedoelde? Stel dat jij iets verkeerds opvat. Waarom ga je er dan gelijk zo hard tegen in en denk je niet gewoon dingen ipv ze te doen. Je hoeft natuurlijk niet alles te accepteren, maar een beetje genuanceerder denken en handelen zal je goed doen.quote:Ik ga niet uit van het slechte van de mens. Ik merk het slechte van de mens op en neem dan mijn maatregelingen. Ik principe mag iedereen tegen mij praten, maar zodra ik merk dat ik gefokt word volgt er actie.
Nogmaals, generatiekloof. Je kan je duidelijk niet voorstellen hoe belangrijk geloof is voor oudere mensen. Dus, probeer je eens in te leven in andere mensen alvorens je je verbitterde houding aanneemt. Je merkt kennelijk alleen de 'slechte' dingen op.quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:44 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Doe niet zo naïef. Het feit dat iemand iets wil uitdragen en dan ook nog vermeldt dat als ik niet geloof "het me slecht zal vergaan", dan is er duidelijk sprake van bekeren. Als zij alleen maar wilde vertellen, dan was het alleen bij vertellen gebleven. Nu volgende er ook nog een waarschuwing. Als iemand een waarschuwing doet, dan wil hij overduidelijk dat jij doet wat er gezegd wordt.
[..]
Ik ga niet uit van het slechte van de mens. Ik merk het slechte van de mens op en neem dan mijn maatregelingen. Ik principe mag iedereen tegen mij praten, maar zodra ik merk dat ik gefokt word volgt er actie.
Ja, groot deel van communiceren is non-verbaal. Oogcontact begint flirten mee, tenminste bij mij dan dus.quote:Op zondag 14 augustus 2005 23:00 schreef fembol het volgende:
Even een stelling tussendoor:
Kun je niet flirten zonder meteen een meisje/meneer aan te spreken??
Ik weet dat ik daar zelf vreselijk veel moeite mee heb.
Nonverbaal that is.
Ik geef altijd een vette knipoog (quote:Op zondag 14 augustus 2005 23:10 schreef GF het volgende:
[..]
Ja, groot deel van communiceren is non-verbaal. Oogcontact begint flirten mee, tenminste bij mij dan dus.
Ik krijg uitslag van knipogen.... vre-se-lijk gewoon!quote:Op zondag 14 augustus 2005 23:13 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik geef altijd een vette knipoog (), werkt altijd!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |