Ja, dat weet ik wel, maar ik heb net pas 1 keer het huis bekeken, gaan van de week nog een keer.quote:Op maandag 8 augustus 2005 11:53 schreef Vodka_Lime het volgende:
je kan toch een offerte aanvragen bij ene bouwbedrijf? is net zo makelijk
Zo, daar zit zeker wel een hoop verschil tussen zeg!quote:Op maandag 8 augustus 2005 12:00 schreef R2-D2 het volgende:
Er zit veel verschil in kunstofkozijnen, vooral in de prijs. Als je in de buurt van Belgie woont is het helemaal aan te bevelen daar ook een offerte uit te laten brengen.
Ik heb zelf bij een redelijke verbouwing 3 partijen gevraagd om een offerte uit te laten brengen.
Partij A; ¤ 8000,-. Nederlands Bouwbedrijf
Partij B; ¤ 5000,-. Nederlands Bouwbedrijf
Partij C; ¤ 3000,-. Belgisch Bouwbedrijf
Ik heb natuurlijk voor het laatste gekozen met in het achterhoofd dat ik mischien zelf iets meer zou moeten doen, bijvoorbeeld puin wegrijden. Dat was helemaal niet zo en ze hebben de werkplek netjes gehouden, ruimden elke dag hun spullen op en kwamen 'smorgens altijd op tijd en begonnen gelijk te werken.
Wij konden kiezen uit zo'n 10 kleuren. Op verzoek (en tegen meerprijs, dat dan weer wel) konden alle RAL kleuren worden aangemaakt.quote:Op maandag 8 augustus 2005 22:31 schreef Martijn_77 het volgende:
Zijn kunststof kozijnen tegenwoordig eingelijk ook in kleur te leveren of zit je nog steeds aan dat standaard wit vast?
Dat was ook mijn eerste reactie 'Over mijn lijk!!!!!'quote:Op maandag 8 augustus 2005 22:44 schreef Nytro het volgende:
Past het wel bij het huis? Persoonlijk vind ik ze op oude huizen geen porum.
Beneden laten we zoals het is, daar zijn in 2003 kozijnen met dubbel glas in gegaan dus dat zou echt zonde zijn om te vervangen nu al. (Plus tevens openslaande deuren naar de tuin, dus duur!).quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 10:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[nuttig verhaal]
Klopt, deze koker voor voordeuren is vierkant en geen gezet hoekjes ofzo. Sommige fabrikanten gebruiken voor voordeuren een abalkondeur profiel waarin alleen stalen hoekje of u-profiel zit. Dit is absoluut niet aan te raden omdat je dan een "zwabbber" deur krijgt. Daarom gebruiken voor alle soort deuren de versie met een koker profiel erin (60x40x2mm) Om het nog gekker te maken zetten we in die hoeken ook en soort prop van kunststof die ervoor zorgt dat de hoekverbinding helemaal masief is in plaats van dat alleen de randjes aanelkaar hechten. Dit doen overigens meerdere fabrikanten. (Staat altijd zo alsof wij dat als enigste doen en er patent op hebbenquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 21:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kunststof deuren, zeer stevig. Er zit aan de binnenkant een metalen frame, net als in de kozijnen.
Glas in lood kan in dubbele beglazing worden gezet, ook de oude ruiten of frames. Nieuw is echter ook mogelijk. Omdat het in de spouw van het dubbelglas zit is het glas makkelijk schoon te maken.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 11:26 schreef realbase het volgende:
afbeelding[/url]]
ik heb echter in de 2 bovenste 2 raampjes glas in lood.
Dat wil ik graag houden. Weet iemand als je deze kozijnen vervangt voor kunstof kozijnen met dubbel glas wat de mogelijkheden zijn om het glas in lood te behouden ?
Wij hadden er 4 voor 3000 euro, en ze werden geplaatst ja door een Belgisch bedrijf.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 22:00 schreef mikezwet het volgende:
De reactie van "een raam van 60x70 wat voor 600tot1000 euro wel moet lukken" kan ik wel om lachen. Of bedoel je dat het ook word geplaatst?
Wij hebben heel veel particulieren die zelf kozijnen gaan plaatsen, met name het bedrag van het plaatsen is het hoogst. (Als regel kan je nemen 1 kozijn per dag per man incl afwerken en slopen ect of de prijs van een kozijn maal 2).quote:Op woensdag 10 augustus 2005 23:08 schreef Brighteyes het volgende:
Nog even over dat zelfdoen... is dat wel te doen dan? Ik had daar niet eens bij stil gestaan dat dat ook nog zou kunnen namelijk, maar het lijkt me best heel moeilijk en precies werk... Het is niet zo dat ik 2 linkerhanden heb, maar ik kan me weinig bij zelfdoen voorstellen...
Eigen fabriek hoeft niet per see, een aannemer haalt het ook bij die fabriek en dat veranderd niets aan de kwaliteit, wel aan de prijs. Hoeft trouwens ook niet want een aannemer die bij ons koopt gooit vaak niks op de kozijnen maar berekend alleen zijn arbeidsloon en materialenquote:Op donderdag 11 augustus 2005 10:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zou sowieso in zee gaan met een bedrijf dat een eigen fabriek heeft, en door eigen mensen laat plaatsen. Wij hebben ook een offerte gekregen van een bedrijf dat de verkoop regelde, de kozijnen bij een externe leverancier bestelde en het liet plaatsen door een aannemer. Als er dan iets niet klopt heb je met 3 bedrijven te maken en wordt je van het kastje naar de muur gestuurd.
Welk bedrijf was dat en waar komen ze vandaan als ik vragen mag?quote:Op donderdag 11 augustus 2005 15:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hmm, Mikezwet, je zult er wel verstand van hebben dan. Ik zou het absoluut niet zlef proberen iig. Maar een raampje proberen lijkt me geen slecht idee.
Wij hadden 2 deuren, een groot voorrraam, vrij groot keukenraam, wc-raam. 2 middelgrote ramen en een van 3 bij 80. Inclusief alles waren ze in 4 dagen klaar met 2 man. Ze hebben buiten ook nog veel moeten afwerken met keralietplaten omdat we een verlaagd plafond hebben beneden.
Aha zoiets dacht ik al. En van welke vesteging kwamen die jongens?quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat was Belisol.
Mijn pa plaats oa voor Belisol.quote:Op zondag 14 augustus 2005 16:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Deze kwamen van de vestiging in Breda, hoezo?
Die heeft een bedrijfje wat mensen 'verhuurd' aan bedrijven die in kunststof doen. En hij verhuurd oa zijn mensen aan Belisol.quote:
Afwerken is een beetje puzzelen en je tijd ervoor nemen. Kost meer tijd dan een kozijn erin te trekken.quote:Op zondag 14 augustus 2005 17:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij haden als monteurs John en Trevor, supergezellige Limbo's die snel en zeer goed werk hebben verricht. Ook de afwerkingen binnen hebben ze prima verzorgd.
Over afwerking gesproken, als je zelf kozijnen plaatst, moet je dat dus ook nog allemaal doen he, en dat is nog veel meer werk dan de kozijnen plaatsen.
Ik heb gehoord dat ze 960 euro per vierkante meter rekenen voor keralit, het mooiste is nog dat ze het soms nog verkopen ook (normaal 62 euro m2)quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 21:17 schreef QuBeck het volgende:
Hier moet ik even op reageren.
Aangezien ikzelf bij een kunststof kozijnen fabriek werk, kan ik je niet aanraden om naar belgie te gaan.
Daar hebben wij meer klachten van dan wat anders.
De prijs is dan wel een stuk lager, maar de kwaliteit is ook minder, is het niet in het product, dan is het in de service die men kan verwachten (garantie tot aan de grens)
Wij kunnen veel klachten van de belgische leveranciers oplossen daar deze niet meer komen opdagen.
Nog een tip, laat nooit iemand van de firma Exacta binnen, zij hanteren een agressieve verkoop en de kozijnen kan men met een rente plan af betalen waardoor je uit eindelijk 20% duurder uit bent.
Mijn advies is, zoek in de omgeving een betrouwbare firma uit, vraag naar referentie adressen, en laat een vrijblijvende offerte maken.
Ik bedoelde 'het' profiel. Niet een belgische leverancier. Het profiel wat op dit moment word gebruikt bij goed bekendstaande leveranciers (Belisol, Schipper Kozijnen, Kumij, etc) is geënt op het Belgische profiel, oftwel daarvan afgeleid. Dat bedoeldie ikquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 21:17 schreef QuBeck het volgende:
Hier moet ik even op reageren.
Aangezien ikzelf bij een kunststof kozijnen fabriek werk, kan ik je niet aanraden om naar belgie te gaan.
Daar hebben wij meer klachten van dan wat anders.
De prijs is dan wel een stuk lager, maar de kwaliteit is ook minder, is het niet in het product, dan is het in de service die men kan verwachten (garantie tot aan de grens)
Wij kunnen veel klachten van de belgische leveranciers oplossen daar deze niet meer komen opdagen.
Nog een tip, laat nooit iemand van de firma Exacta binnen, zij hanteren een agressieve verkoop en de kozijnen kan men met een rente plan af betalen waardoor je uit eindelijk 40% duurder uit bent.
Mijn advies is, zoek in de omgeving een betrouwbare firma uit, vraag naar referentie adressen, en laat een vrijblijvende offerte maken. Of ga naar Duitsland ( da ist alles besser, en dat is ook nog waar.)
Je moet ervan uitgaan dat een "normale woning" ongeveer 10 a 13 elementen kozijnen bezit. prijs gemiddeld ¤ 6000 a ¤ 6.500. Dit is ook weer afhankelijk van de indeling van de kozijnen.
Voorbeeld: bij ons kost een achterdeur ¤ 850, kompleet, geplaatst, afgewerkt binnen en buiten, btw, beveiligd hang en sluitwerk (5puntssluiting), slopen en afvoer oude materialen en HR++ glas neutraal gekleurd.
Voor een draaikiep raam van 1 bij 1 meter moet je ongeveer 450 euro tellen.
Voor een dubbele tuindeur ¤ 1600.
Oja, ik vergat nog te vermelden:
Offerte is vrijblijvend en wij hebben geen voorrij-kosten en geen aanbetalingen.
Men betaald pas bij oplevering.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groeten John
Jullie fabriek heeft eigen monteurs in dienst? En als ik het goed begriip gaat het in het noorden alleen maar om grote projecten zoals scholen, kantoren, etc?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 21:48 schreef QuBeck het volgende:
Graag gedaan.
Wij zitten in het zuiden van het land, maar plaatsen ook verder naar het noorden toe
Briele, Deurne Alpen aan de Rijn en verder.
Maar..... alleen als het om grotere bedragen gaan i.v.m. reizen en overnachtingen van de monteurs,
John
Als je moet puzzelen om af te werken, is de werkvoorbereiding verkeerd.quote:Op zondag 14 augustus 2005 18:03 schreef Brilaap het volgende:
[..]
Afwerken is een beetje puzzelen en je tijd ervoor nemen. Kost meer tijd dan een kozijn erin te trekken.
Voor welk bedrijf werk je als ik vragen mag? En wb die afwerking, heb je dit zelf wel eens gedaan? En ik bedoel niet 1 keertjequote:Op zaterdag 20 augustus 2005 21:52 schreef QuBeck het volgende:
Even voorop gesteld brilaap. ik reageerde niet op jou bericht. Maar ik snap je helemaal.
[..]
Als je moet puzzelen om af te werken, is de werkvoorbereiding verkeerd.
'quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 21:29 schreef QuBeck het volgende:
Keralit? Schroten?
Dat is te duur........
Wel apart dat je meteen kan zeggen dat een totale renovatie 8500 euro kost. Je weet geeneens hoeveel ramen er zijn, hoe groot het is, schuine hoeken, etc.quote:Op zondag 21 augustus 2005 12:01 schreef QuBeck het volgende:
Als je standaard wit of roomwit neemt mag een totale renovatie niet meer dan ¤ 8500 kosten. Meerprijzen van kleuren zijn afhankelijk van de leverancier.
Dan zul je zeker ervaring hebben in afwerken. Ik ben het alleen niet eens met jouw stelling dat afwerken geen puzzelen is omdat je voorwerk dan verkeerd is. Dat vind ik onzin. Al die hoekjes, verwarmingsbuizen, inbouwkasten waarvan de deur openslaat tegen de vensterbank, etc. kun je nooit van te voren bekijken.quote:Op zondag 21 augustus 2005 11:57 schreef QuBeck het volgende:
Ik werk voor een bedrijf in het zuiden des landes, en ja, ik heb 2 jaar in de buitendienst gewerkt.
Vertel mij niet wat afwerken is.
quote:Op zondag 21 augustus 2005 12:12 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Wel apart dat je meteen kan zeggen dat een totale renovatie 8500 euro kost. Je weet geeneens hoeveel ramen er zijn, hoe groot het is, schuine hoeken, etc.
Als je goed had gelezen was dit niet meer nodig.......quote:Voor een ongeveer beraming van de totale kosten, kun je de volgende vuistregel nemen.
Tel het aantal kozijnen X ¤ 650
En dat is het nu juist, wij werken in opdracht van fabrikanten/leveranciers. Die gozers meten dus alles op en bijna bij iedereen is het een gezeik omdat ze het verkeerd doen...quote:Op zondag 21 augustus 2005 13:37 schreef QuBeck het volgende:
[..]
[..]
Als je goed had gelezen was dit niet meer nodig.......
En Brilaap.....
Een project staat of valt bij hem die gaat inmeten. Hij is degene die als eerste kan zien welke afwerking nodig is. Als dat genoteerd wordt en meegenomen wordt naar de calcutatie...... waar is dan het probleem? Verwarmingsbuizen? Maken jullie daar dan een koof omheen?
Dat ligt het ook. Die bedrijven hebben allemaal een projectplanner die opmeet. Heel vaak zijn dat mensen die kunnen opmeten en meer niet. Ze hebben (bijna) nooit zelf in de buitendienst gezeten...quote:Op zondag 21 augustus 2005 16:23 schreef QuBeck het volgende:
Jullie meten dus niet zelf?
Ligt daar dan niet het probleem?
Dat zou misschien een idee zijn, maar ik ben al weg bij dat bedrijf. Was maar voor een paar maanden. Had een jaartje ff geen zin in school/studie en zoquote:Op zondag 21 augustus 2005 18:51 schreef QuBeck het volgende:
Een optie om dat in de toekomst zelf te doen?
Bij "moeilijkere projecten" ga ik als calculator zelf mee om de situatie in te schatten......
Monteurs van ons lachen zich kapot, die hoeven niet te denken......
Nederlands bedrijf? Het is niet duur als ik dit zo leesquote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:50 schreef SjacoBaco het volgende:
ik was voor 5 kozijnen, een voordeur, een achterdeur en een set openslaande deuren ongeveer 9000 euro kwijt inclusief plaasten.
ja het is mogelijk om bestaand glas in lood over te zetten in een nieuw kozijn gemonteerd tussen nieuw dubbel glas zodat het ook niet meer kwetsbaar is, alleen moet het misschien schoongemaakt worden en hier en daar gerepareerd, maar wellicht is de optie nieuw glas in lood voordeliger.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 12:00 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb vanmorgen een folder binnen gekregen van Rehau (www.kunststoframen.nl) en daar staan ook kunststof ramen met dubbel glas met glas in lood in. Dus het kan wel.
Keralit is geweldig mooi materiaal en inderdaad de inverstering is eerst maar daarna ga je er op verdienen want schilderen is op den duur een stuk duurder en schilderen geeft je geen garantie dat de schroten op den duur toch vervangen moeten worden, bij Keralit ben je voorgoed van je onderhoud af, dus niet wat kost het, maar veel belangrijker wat bespaar ik op termijn.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 23:09 schreef mikezwet het volgende:
[..]
'
Voor sommige mensen is het duur maar de kwaliteit prijs verhouding is goed! 8,95 ex de meter, wat kost een beetje goed hout...behandelen, onderhouden, na 15 jaar nieuw![]()
Bouwbedrijf Ad Spruit uit montfoort, keurig resultaat!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:51 schreef Brilaap het volgende:
[..]
Nederlands bedrijf? Het is niet duur als ik dit zo lees.
We zoeken nog wel wat, in die zin dat we weten dat we nieuwe kozijnen erin willen, maar verder weten we nog niks. Geen afmetingen etc. etc.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:17 schreef MissHobje het volgende:
Brighteyes.. zoek je nog een bedrijf ?? of heb je al voldoende info etc![]()
quote:29-08-2005
Politie waarschuwt duizenden gezinnen
Fout kozijn biedt dief open huis
Door Peter de Knegt
Goedkope kunststofkozijnen geven inbrekers op grote schaal vrij spel.
Oorzaak is dat de glaslatten aan de buitenkant zitten en in een handomdraai samen met het glas te verwijderen zijn. Bij een kwart van de miljoen woningen in Nederland met kunststofkozijnen doet dit euvel zich voor.
Goedkope kozijnen uit het buitenland zijn de boosdoeners. Ze worden vooral vanuit Duitsland en Polen met agressieve colportagemethoden aan de man gebracht.
Dat zegt F. Zandstra, directeur van het gezaghebbende keurmerkinstituut SKG (Stichting Kwaliteit Gevelbouw). De consument is de dupe, door onwetendheid en de verleiding veel geld te besparen. De recessie in Duitsland en de open grenzen in Europa stimuleren de 'uitverkoop' van kozijnen.
Zandstra spreekt van een 'groot en zwaar onderbelicht probleem' ,'oneerlijke concurrentie uit het buitenland' en 'foute voorlichting aan de consument'. De kunststofkozijnenbranche bevestigt het alarmerende geluid.
Directeur W. Schaven van Ramalux uit Sittard spreekt van een 'schandalige toestand'. ,,In Nederland komt deze misstand heel veel voor en er zijn grote bedrijven bij betrokken. Er is een moordende concurrentie.'' Kozijnen van Nederlandse bedrijven met het KOMO-keurmerk kennen het inbraakprobleem niet.
De politie waarschuwde onlangs duizenden gezinnen in de Haagse wijk Benoordenhout per brief voor de inbraakgevoeligheid van woningen met kunststof- of aluminium kozijnen waarvan de glaslatten aan de buitenkant zitten.
Kozijnenmaker: Wat een klojo's
AD Infograhics
GOED LETTEN OP KEURMERK
Consumenten die zeker willen weten dat zij inbraakveilige kunststof- of aluminium kozijnen laten monteren, moeten op een paar zaken letten:
* Zwicht niet voor agressieve colportage.
* Bekijk buitenlandse keurmerken uiterst kritisch. Wel betrouwbaar is het Nederlandse KOMO-certificaat. Mochten kozijnen met dit keurmerk toch klachten opleveren, dan kan de klant verhaal halen. Zekerheid biedt ook het VKG-keurmerk van de Vereniging Kunststof Gevelelementen, een branche-organsiatie met een waarborgfonds.
* De politie verstrekt het Keurmerk Veilig Wonen als een woning voldoet aan bepaalde normen zoals goede sloten. Als de inspectie goed wordt toegepast. zal de politie de bewoner ook wijzen op kozijnen waardoor dieven gemakkelijk kunnen binnenkomen. De verstrekking van dit keurmerk geeft de bewoners recht op korting op hun inboedelverzekering.
Ooit zou ik het heel erg met je eens geweest zijn, maar als je hier: Kunststof Kozijnen. Iemand enig idee wat dat kost? kijkt zie je dat het echt heel mooi kan zijn en worden, en dan ben ik liever lui dan moe. Scheelt toch mooi verven eens in de 2 jaar of zo.quote:
Normaal bij duitse of poolse (profielen komen gewoon uit duitsland meestal) zitten ook de glaslatten aan de binnenkant. Het probleem ontstaat als de ramen naar buiten moeten draaien wat in duitsland bijna niet voorkomt (eigenwijze hollanders)quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 12:14 schreef SjacoBaco het volgende:
De betere (lees duurdere) 11 centimeter blokprofiel kozijnen hebben glaslatten aan de binnenzijde! Ik heb er in ieder geval op gelet bij het uitzoeken van mijn kozijnen!
Met zuignappen en glassnijder kom je gewoon door iedere raamquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 12:14 schreef SjacoBaco het volgende:
En als je de kozijnen selecteerd op het politiekeurmerk veilig wonen is er in ieder geval een ander geweest die op de inbraak veiligheid heeft gelet!
Met een kango kom je ook door de muurquote:Op donderdag 1 september 2005 10:23 schreef csar het volgende:
[..]
Met zuignappen en glassnijder kom je gewoon door iedere raam![]()
Heb je het topic al doorgelezen? Staan best nuttige tips in..quote:Op dinsdag 6 september 2005 00:21 schreef Scumbucket het volgende:
Hallo fokkers
Ik heb een huisje in Almelo (Twente) en ik ben op zoek naar een betrouwbare een een goedkope oplossing om mijn huisje te voorzien van kunstof kozijnen.
Alle tips zijn welkom.
MVG
Roel
daar zal je je in vergissenquote:Op donderdag 1 september 2005 10:23 schreef csar het volgende:
Met zuignappen en glassnijder kom je gewoon door iedere raam![]()
SKG = stichting kwaliteit gevelbouw ipv stichting kunststof gevelelementen, maar qua inhoud heb je wel gelijk. als je niet betaald, worden je gevels en hang en sluitwerk niet gekeurd, en krijg je geen keurmerk dus.quote:Op donderdag 1 september 2005 11:07 schreef mikezwet het volgende:
Politie keurmerk en skg (stichting kunststof gevelelementen) waarbij je je kan aanmelden is overigens onzin (imo), je moet als bedrijf een bepaalde hebben omzet om mee te mogen doen en een x aantal procenten daarvan betalen om er lid van te zijn. En wat krijg je dan, een keurmerk![]()
![]()
Wij verkopen gewoon standaard goed hang en sluitwerk wat je met geen mogelijkheid open krijgt. Ook hebben we een kleine meerprijs voor nog extra veilig en tevens een afsluitbare raamkruk.
Deuren idem, 3 punten + 2 rolnokken, skg cilinder, degelijke deurkruk ect. ect.
probeer eens www.radepo.nlquote:Op dinsdag 6 september 2005 00:21 schreef Scumbucket het volgende:
Hallo fokkers
Ik heb een huisje in Almelo (Twente) en ik ben op zoek naar een betrouwbare een een goedkope oplossing om mijn huisje te voorzien van kunstof kozijnen.
Alle tips zijn welkom.
MVG
Roel
Hardhout, wordt dat niet steevast in donker houtskleur geleverd?quote:Op zaterdag 10 september 2005 10:59 schreef Ballebek het volgende:
Als ik iedereen een kleine tip mag meegeven: Het prijsverschil tussen kunstof kozijnen en hardhout is vrijwel te verwaarlozen en zeg nou eerlijk; is hardhout nou niet veel mooier dan zoon plastic rand?
TS is nog helemaal nergens.quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
TS, hoe ver ben je inmiddels met je kozijnen?
O dat is ook een goede reden toch? kan ik me alles bij voorstellenquote:Op zaterdag 10 september 2005 16:19 schreef Brighteyes het volgende:
Ik doe het meer tijdbesparenderwijs.
Het moet sowieso vervangen worden, dan maar op de manier die voor mij het meest gemak oplevert. Ik heb nog niet eens nagedacht over enerie/milieu voordeel
Dat van meer waard geldt niet voor alle huizen. En het ligt er érg aan hoe het is gedaan. Sommige huizen gaan je geld kosten omdat je na aankoop de plastic kozijnen eruit moet halen en het oude hout opnieuw moet laten maken, of kunststof er in moet laten zetten dat bij het huis past. Lang niet iedereen kiest voor de stijlvolle oplossingen die Be liet zienquote:Op zaterdag 10 september 2005 17:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tegen ons werd gezegd dat je je investering er met energiebesparing in ongeveer 10 jaar uithaalt. Je huis wordt trouwens ook meer waard natuurlijk he. Precies het bedrag dat je uitgeeft aan kozijnen.
En toen wij dit huis kochten was het houtwerk niet een beetje rot, maar echt extreem. Je kon een potlood van buiten naar binnen steken op sommige plekken. De voordeur kon je zo intrappen, en de achterdeur had aan de onderkant een tochtspleet van 20 centimeter.
Ik heb het eerste jaar dat we er woonden, voor de verbouwing, altijd een heel ranzig rolgordijntje naar beneden gerold gehouden voor het voorraam. Zo leek het alsof er niets te halen viel, maar van binnen zag het er al prachtig uit. Wel leuk als er nieuwe mensen binnenkwamen, die verbazing
Leverbaar in practisch all RAL kleurenquote:Op zaterdag 10 september 2005 14:54 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Hardhout, wordt dat niet steevast in donker houtskleur geleverd?
Precies, jij snapt het. Wat goed dat jullie er wel op hebben geletquote:Op zaterdag 10 september 2005 18:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kunststof is trouwens ook leverbaar in alle Ral-kleuren, wij hebben donkergroen met creme. Ons huis was niet duur omdat de kozijnen dus echt niets waard waren. Na de plaatsing moesten we opnieuw laten taxeren, er kwam precies 16.000 euro bij. Dus het bedrag wat de kozijnen kostten.
En ons huis is meer dan 100 jaar oud, dus we hebben inderdaad goed gekeken naar wat past. We hebben best veel buren die dat platte, witte kunststof hebben. Wat is dat lelijk zeg! In een kantoorpand of een ziekenhuis ofzo is het nog wel om aan te zien, maar een woonhuis?
Ballebek: eens in de 6 jaar schilderen? Dat geloof je toch zelf niet? Mijn ouders en zo'n beetje iedereen die ik ken doen het om het jaar....
Ja inderdaad en zeker als het om de bovenverdiepingen gaat. Het állermooiste vind ik altijd nog dubbel glas in de oorspronkelijke kozijnen laten zetten.quote:Op zaterdag 10 september 2005 19:13 schreef Brighteyes het volgende:
Daarom gilde ik in eerste instantie ook: 'Over mijn lijk! Geen kunststof in mijn huis!'
Omdat ik dat gladde, platte lelijke witte spul voor ogen had. Maar nu ben ik om hoor!
Sorry, maar dan ben je echt te huisgeilquote:Op zaterdag 10 september 2005 18:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ballebek: eens in de 6 jaar schilderen? Dat geloof je toch zelf niet? Mijn ouders en zo'n beetje iedereen die ik ken doen het om het jaar....
quote:Hoe vaak schilderen?
Geschilderd hout buiten heeft regelmatig onderhoud nodig. Loop jaarlijks het schilderwerk na en repareer barstjes. Barstjes in de laklaag leiden tot verweerde plekken en soms tot schimmel, die u alleen met zwaar schuren kunt verwijderd. Algengroei, mos, klimop en vogelpoep haalt u weg met lauw water. Gebeitst hout moet een aantal malen per jaar worden afgenomen met water.
Om de paar jaar moet u het hout helemaal overschilderen. Hoe vaak is afhankelijk van de verfsoort en de windrichting.
* Blanke lak: elke twee jaar bij een zuidgevel, elke drie jaar bij een oost- of westgevel en elke vier jaar bij een noordgevel.
* Gebeitst hout moet elke twee jaar worden overgebeitst. Van te voren licht opschuren voordat u gaat beitsen is voldoende.
* Hout met een dekkende verflaag heeft elke vijf à zes jaar een nieuwe schilderbeurt nodig.
Welke wijk woon je?quote:Op zaterdag 10 september 2005 19:04 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Echt, ik zie in mijn buurt de mooiste jaren '30-pandjes vernaggeld worden door dat platte spul. dat doet me bijna letterlijk pijn in het hart![]()
Gelukkig mag het nu niet meer van de gemeente (beschermd stadsgezicht omdat ze er plots achterkwamen op oude tekeningen dat de architect Berlage de buurt had ontworpen), maar er is al zo veel lelijks gedaan.
Bij mij zitten ook de originele kozijnen er nog in van 82 jaar geleden, op zich kan het wel maar wat je zegt: Voor ongeveer hetzelfde geld heb je nieuwe kozijnen.quote:Op zaterdag 10 september 2005 19:18 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Het állermooiste vind ik altijd nog dubbel glas in de oorspronkelijke kozijnen laten zetten.
Maar mèn, dat is écht duur![]()
pssssst.... Verbouwen en vernieuwen......quote:Op zaterdag 10 september 2005 15:46 schreef Brighteyes het volgende:
Ben benieuwd naar het topic = foto's!
Een wijk in Den Haagquote:Op zaterdag 10 september 2005 20:33 schreef Ballebek het volgende:
[..]
Welke wijk woon je?
[..]
Bij mij zitten ook de originele kozijnen er nog in van 82 jaar geleden, op zich kan het wel maar wat je zegt: Voor ongeveer hetzelfde geld heb je nieuwe kozijnen.
Ik heb wel een idee wie dit is en denk zelfs dat deze meneer wel eens bij ons is geweest om kozijnen af te nemen. Hij werkte bij exacta en dacht zelf ook wel zoiets te kunnen opzetten, gezien zijn verkoop techniek zou hij zo naar exacte kunnen gaan.quote:Op maandag 26 september 2005 22:11 schreef poolsterhof het volgende:
Verhaal
Ik heb geprobeerd de website van Europakozijn te bezoeken, maar daar vind ik ook geen informatie over hun product, alleen dat ze TOPVERKOPERS zoeken, zie http://www.europakozijn.nl
Wie heeft ook - goede of slechte of vreemde - ervaring met Europakozijn ?
ik heb er geen ervaring mee, maar als ik jouw verhaal zo hoor, zou ik absoluut geen zaken met hun doen, als ze zo raar doenquote:Op maandag 26 september 2005 22:11 schreef poolsterhof het volgende:
verhaal over europakozijn
Ik vind dat mensen mogen zeggen wat ze willenquote:
De puzzelstukje gaan op hun plaats vallen. De vertegenwoordiger van EuropaKozijn die met mij contact opnam had een stukje venster bij zich dat exact hetzelfde was als dat van de vertegenwoordigers van Exakta, hij gedroeg zich ook vergelijkbaar met die gasten van Exakta die een week eerder bij mij waren. Ik had die lui van Exakta duidelijk laten weten dat ze veel te duur waren en dat ik niet wilde financieren, zij gingen en een dag later belde EuropaKozijn: "Ik heb gehoord dat u op zoek bent naar kunststof kozijnen ....." Die spelen dus onder 1 hoedje: EuropaKozijn en Exakta. De fabriek van EuropaKozijn is gevestigd in Winterswijk, die van Exakta staat toevallig ook in Winterswijk !?!quote:Op maandag 26 september 2005 22:20 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Ik heb wel een idee wie dit is en denk zelfs dat deze meneer wel eens bij ons is geweest om kozijnen af te nemen. Hij werkte bij exacta en dacht zelf ook wel zoiets te kunnen opzetten, gezien zijn verkoop techniek zou hij zo naar exacte kunnen gaan.
Wij herkennen dit soort figuren meteen en willen er helemaal niet mee in zee, we noemen het goudzoekers. Ze denken dat het allemaal zo makkelijk is in de kozijnen branch en dat er geld is te verdienen. Het rekensommetje 30.000 gulden voor een huis en de helft winst gaat echter niet op
Tip, koop je kozijnen bij iemand die in zijn vak en niet in zijn pak zit.
Ja natuurlijk, maar wat ik meer wil zeggen is dat ik absoluut geen idee heb van prijzen en/of mogelijkheden wat betreft soorten kunstofkozijnenquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:06 schreef Dr.Nikita het volgende:
Offertes aanvragen dan weet je het exact.
Nu weten waar ik aan toe benquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:10 schreef Dr.Nikita het volgende:
Een offerte kost niks en verplicht tot niets, bovendien wordt je (hopelijk) vakkundig voorgelicht. Wat wil je nog meer?
quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:30 schreef Duderinnetje het volgende:
Hier graag verder, dat is het makkelijkste: Kunststof Kozijnen. Iemand enig idee wat dat kost?
Ik heb gevraagd of de topics worden samengevoegd![]()
Ik denk het wel, igg opletten dat je niet genaaid wordtquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:52 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
DoneHopelijk heb je ook iets aan de andere posts
![]()
En dan 's morgens zeker ijs op je gezicht?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:55 schreef Herkauwer het volgende:
Daarnaast als het hier 's avonds 20-22 graden is kan het bij erge vorst weleens 1-12 zijn als je 7-8 uur later wakker wordt![]()
lol, moet uiteraard 11-12 graden zijnquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 22:56 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
En dan 's morgens zeker ijs op je gezicht?Inderdaad tijd voor nieuwe ramen, met een betere afsluiting.
Ik heb hem op mijn buro liggen (op de stapelquote:Op woensdag 26 oktober 2005 14:09 schreef Danny het volgende:
Mikezwet; ik heb je onlangs gemaild, maar denk niet dat het aangekomen is ??
knor (die te lui is om te switchen van login)
Dat was voor een wijk in Den Haag inderdaad.quote:Op zondag 16 oktober 2005 16:35 schreef FouteMensenStaff het volgende:
Kijk wel uit dat je goed spul krijgt. Er was laatst nog op het nieuws dat sommige bedrijven geimporteerde rommel gebruiken waarbij een inbreker in nog geen 2 min tijd bij je binnen staat
Je moet ze nog wel regelmatig een sopje gevenquote:Op donderdag 27 oktober 2005 12:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
". Vraag me ook af of er over een jaar of 5 ook van die zwarte pitjes opzitten, net als bij de "klassieke" kunststof kozijnen.
Ik heb namelijk net een offerte binnen van een bedrijf uit voorburg, en morgen staat een bedrijf uit Scheveningen op de stoep.quote:Op maandag 31 oktober 2005 14:58 schreef W4 het volgende:
Nope, alleen hier in de regio (Maassluis, Vlaardingen, Schiedam). Hoe dat zo ?
quote:Op woensdag 28 september 2005 23:45 schreef poolsterhof het volgende:
[..]
Er zit wel een overeenkomst bij met een nummer uit het Handelsregister: 10030291. EuropaKozijn is gevestigd in Doetinchem, de algemene verkoopvoorwaarden zijn gedeponeerd in Maastricht !?!
Ik heb het nummer van het handelsregister gecheckt op de website van de Kamer van Koophandel, dan verschijnt:
Naam: Visicad Automation B.V.
Vestigingsadres: De Houtakker 51
Vestigingsplaats: 6681CW Bemmel
Internetadres: http://www.visicad.nl
KvK-inschrijfnummer: 10030291
Soort inschrijving: Rechtspersoon
Dus bij nummer 10030291 hoort niet EuropaKozijn maar Visicad Automation BV !?!
Zoek je in de Telefoongids naar Visicad Automation in Bemmel, dan kan je lang zoeken, dat bedrijf komt niet in de gids voor.
Het internetadres http://www.visicad.nl levert evenmin iets op.
Dan maar zoeken naar EuropaKozijn Nederland, Kajuitstraat, Doetinchem, dit adres staat op de folder, niet te vinden in de Telefoongids Online. Ook in de Gouden Gids zijn deze bedrijven niet te vinden.
Mijn nuchtere verstand zegt dat het st....
Wij hebben ook zo'n gozer over de vloer gehad.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:26 schreef Davoice het volgende:
Dit is een bericht aan een ieder die van plan is een gedeelte van het huis van kunststof te voorzien:
GA NIET IN ZEE MET EXAKTA UIT WINTERSWIJK
![]()
*knip*
NOGMAALS: EXAKTA UIT WINTERSWIJK IS NIET TE VERTROUWEN!!!
Ik ben er nogquote:Op woensdag 9 november 2005 08:33 schreef basset het volgende:
Is Mikezwet hier nog actief, of kan ik hem beter mailen?
Vraagje over keralit met 2 houten kozijnen die wat meer de gevel in liggen en niet verplaatst kunnen worden.
Is dat mogelijk?
Had ik al gedaan, alleen nog geen antwoordquote:Op vrijdag 11 november 2005 14:32 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Ik ben er nog
Mail maar ff naar info@zkkf.nl dan zie ik of mijn vader het wel.
Hoezo kijk je alleen naar waarborgfonds ja of nee en niet naar welke kozijnen je het mooiste vind?quote:Op woensdag 16 november 2005 13:37 schreef Herkauwer het volgende:
Nou, ik ga in zee met mijn eerste keusIk had nog wel een andere firma laten komen voor een vergelijkende offerte en die kwamen een stuk goedkoper uit! Maar, ze zijn niet aangesloten bij het waarborgfonds (zijn ze mee bezig zeggen ze....) en mijn eerste keus heeft een tijdelijke verhuisactie en die houdt in dat ik 10% korting krijg en daarmee zijn ze even duur.
Makkelijke keuze voor mijNu wachten op het opdrachtformulier, dat tekenen en dan gaan!!
![]()
Hij zegt toch niet dat hij daar niet/wel naar gekeken heeft?quote:Op woensdag 16 november 2005 16:56 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Hoezo kijk je alleen naar waarborgfonds ja of nee en niet naar welke kozijnen je het mooiste vind?
Dat kan inderdaad. Wij vragen wel een aanbetaling omdat we veel voor aannemers werken ect en we glas en profielen op maat moeten bestellen. Als er achteraf iets niet doorgaat, misgaat of whatever blijven we met de maat kozijnen zitten. De rest bij aflevering. De meeste mensen vinden dat geen punt en sommige wel, vooral de mensen die geld gaan lenen of een bouwdepot hebben.quote:Op woensdag 16 november 2005 17:01 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik vond het persoonlijk wel belangrijk dat ik pas hoefde te betalen twee weken ná de oplevering (dus zelfs geen aanbetaling). Hoevaak aannemers niet failiiet gaan en daardoor wel jouw geld meenemen in de bodemloze put.
quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:16 schreef munja het volgende:
Op het adres De Houtakker 51 te Bemmel is nu Lingewaard Kozijnen BV gevestigd.
Is dat toeval ?
Lingewaardquote:Op zondag 18 december 2005 16:45 schreef Lingewaard het volgende:
Ja, want Lingewaard Kozijnen BV heeft helemaal niets met Europa Kozijn (Exakta) te maken.
Wij zijn tijdelijk met de afdeling verkoop gevestigd in dit bedrijfsverzamelgebouw tot de verbouwing van ons pand te Huisen is afgerond.
-Edit: bovenstaande laten staan omdat het een reactie is op onderstaande post over de vestiging. Verdere spam weggehaald.
[..]
Helemaal geen toeval, aan zijn tekst is het al af te leiden dat hij van Lingewaard is. Ik kan me goed voorstellen dat als je echt een ok bedrijf bent, je niet wilt dat mensen je met oplichters associeren.quote:
Goeiequote:Op maandag 19 december 2005 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Helemaal geen toeval, aan zijn tekst is het al af te leiden dat hij van Lingewaard is. Ik kan me goed voorstellen dat als je echt een ok bedrijf bent, je niet wilt dat mensen je met oplichters associeren.
Je had natuurlijk ook kunnen zorgen dat er niets te associeren valt....
Nu ben ik heel erg benieuwd wie je eerste keus is.quote:Op woensdag 16 november 2005 13:37 schreef Herkauwer het volgende:
Nou, ik ga in zee met mijn eerste keusIk had nog wel een andere firma laten komen voor een vergelijkende offerte en die kwamen een stuk goedkoper uit! Maar, ze zijn niet aangesloten bij het waarborgfonds (zijn ze mee bezig zeggen ze....) en mijn eerste keus heeft een tijdelijke verhuisactie en die houdt in dat ik 10% korting krijg en daarmee zijn ze even duur.
Makkelijke keuze voor mijNu wachten op het opdrachtformulier, dat tekenen en dan gaan!!
![]()
Dat schoot mij in het verkeerde keelgat en heb besloten er een stukje over te schrijven in dit topic.quote:Dank je voor de informatie, dat wisten we nog niet. Die foto komt niet uit ons bestand, dus we denken dat de productie maatschappij die foto's ergens van ingeladen heeft. Ik baal er ook van dat we die lelijke deur nu in ons filmpje afgebeeld gekregen hebben, want wij plaatsen natuurlijk nooit een brievenbus in een paneel, die behoort in de tussendorpel. Heb jij ook wat geleerd.
Groet, Ignace Boreel de Mauregnault (ow jee twee namen)
Overigens vind ik de rubliek op de pagina van keurkozijn "Oplichters" ook niet passen. Er staan een aantal namen bij die keurkozijn of Ingnace Boreel niet aanstaan, moeten ze daarom vermeld worden op keurkozijn website die door veel reclame veel bezocht word. Ik vind dit een beetje debielquote:Op woensdag 11 januari 2006 11:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat een bizar verhaal Mike! Hou ons op de hoogte...
quote:Op maandag 26 september 2005 22:11 schreef poolsterhof het volgende:
Heeft er iemand ervaring met Europakozijn uit Doetinchem ?
Ik kreeg een telefoontje van een vertegenwoordiger van Europakozijn die vertelde dat hij gehoord had dat ik op zoek was naar kunststof kozijnen, dat klopte en we maakten een afspraak. Ik zat thuis te wachten - toen er kort na de afgesproken tijd gebeld werd - de vertegenwoordiger van Europakozijn die vertelde dat hij gisteren pas gehoord had dat hij bij mij moest zijn, nu onderweg was, maar de afgesproken tijd niet kon halen. Een uur later was hij er dan, had in het geheel geen haast en zat lekker te keuvelen. Na een poosje begon hij toch aan zijn verhaal waar hij voor gekomen was. Vervolgens de boel opmeten, dat ging niet van een leien dakje, alsof hij het voor de eerste keer deed, toen ging hij rekenen. ik dacht dat ik een echte offerte zou krijgen, per post of per email, "maar dat is in deze branche niet gebruikelijk" Ik was verbaasd, want het gaat toch om duizenden Euro's. 2 kozijnen zouden op ongeveer ¤ 13.000 komen. Ik zei dan kan ik mijn hele huis nog niet eens voor ¤ 20.000 laten doen. dat beaamde de verkoper. Ik zei dat het dan zeker niet door zou gaan. Toen probeerde de verkoper het nog met een warrig verhaal over financieringen, ik zou kunnen lenen tegen 3,9%, Europakozijn zou daar 1,1% op toeleggen en over 2 jaar zou Europakozijn nog verder gaan door financiering aan te bieden voor 2%. Ik had er toch geen trek in, een heel huis zou immers veel meer dan ¤ 20.000 gaan kosten, waarschijnlijk zelfs meer dan ¤ 30.000. De verkoper gooide er nog een paar beledigende opmerkingen tegenaan, in de trant van: "Als u het niet kunt betalen" enzo, kreeg opeens haast, had plotseling nog meer te doen en vertrok. Ongeveer 3 kwartier later ging de bel en wie stond daar voor de deur - zonder zijn koffertje en demonstratie-materiaal ? De verkoper van Europakozijn. "U zult wel verbaasd zijn, maar ik heb mijn baas gebeld ..." Europakozijn was bereid om mijn hele huis voor ¤ 20.000 van kunsstof kozijnen te voorzien, ik viel bijna van mijn stoel, maar liet de verkoper de resterende kozijnen opmeten. Ik begreep er eigenlijk niets van en zei dat ik - voor ik zou tekenen - een klant wilde bezoeken om te kijken naar het product dat europakozijn levert. Dat zou wel moeilijk zijn, want waar vind je vandaag zo iemand ? dat hoefde voor mij natuurlijk niet perse die vrijdag. Hij weer bellen met zijn directeur om naar een referentie te vragen, de directeur nam niet meer op. Of de verkoper die korting kon verklaren ? Nee, maar mijn baas doet wel meer gekke dingen !?! Ik wilde op deze basis nog geen zaken doen en drong nogmaals aan op een referentieadres. De verkoper bood aan om mij - als er een adres bekend zou zijn - mij daar naar toe te rijden als dat bijvoordeeld 100km uit de buurt zou zijn "dan kom ik u wel halen" Hij beloofde mij terug te bellen, dat werd na het weekend. Hij vertelde me dat zijn directeur hem verboden had er nog meer tijd in te steken, ik kon tekenen, maar zonder referentie, de directeur had al genoeg gedaan, hij had immers ¤ 17.000 van de prijs afgedaan !?!
Ik heb geprobeerd de website van Europakozijn te bezoeken, maar daar vind ik ook geen informatie over hun product, alleen dat ze TOPVERKOPERS zoeken, zie http://www.europakozijn.nl
ja op deze manier wordt je natuurlijk belazerd, kortingen van deze strekking kunnen alleen maar wanneer je dit bedrag er eerst bij optelt en dan later als een sigaar uit eigen doos weer weggeeft.quote:
Nooit van gehoord. Zeker Pools ofzo ?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:11 schreef coma het volgende:
heeft iemand ervaring met de kunstof kozijnen van de marktkauf, van het merk ''meeth'' ?
Ik heb in Polen kunststof kozijnen gezien een paar jaar terug, die ik hier nog niet ben tegengekomen. Waarbij de buitenkant en binnenkant gewoon een mooie houtnerf hadden en zo. Hier kon ik alleen maar kiezen tussen een nerf buiten en dezelfde kleur binnen zonder nerf. Misschien dat dat veranderd is, maar voor mn gevoel lopen (of liepen) we toch wel een beetje achter in Nederland. Wellicht door het tegenhouden van kunststof door gemeenten en zo. Of om het feit dat Nederland toch wel aardig achterloopt met nieuwe ontwikkelingen, omdat alles eerst 100 jaar goed gestest moet zijn.quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:43 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Nooit van gehoord. Zeker Pools ofzo ?
Wij hebben Belisol kozijnen inderdaad uitgekozen omdat zij een alles in een prijs maakten. Andere aanbieders waren iets goedkoper, maar daar zaten dan geen waterslagen, hang- en sluitwerk, vensterbanken, brievenbus, afwerking binnen en buitenkant en afvoer afval bij.quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:05 schreef Grim Reaper het volgende:
Iemand ervaring met Kumasol Etten-Leur kreeg van hun een offerte met nogal wat voorwaarden rondom extra werk.
Belisol lijkt dit niet te hanteren alsmede een aantal andere aanbieders.
Eigenlijk is dus de vraag wat is er bij jullie als extra werk gerekend achteraf??
Houtnerf binnen en buiten kan wel tegenwoordig. Al best een tijd hoor. De meeste fabrikanten hebben het liever niet omdat je kwa prijs hoger uitkomt als je net veel reststukken overhoud. Bijv Buiten houtnerf 6009 groen en binnen houtnerf wit of creme.quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:53 schreef basset het volgende:
[..]
Ik heb in Polen kunststof kozijnen gezien een paar jaar terug, die ik hier nog niet ben tegengekomen. Waarbij de buitenkant en binnenkant gewoon een mooie houtnerf hadden en zo. Hier kon ik alleen maar kiezen tussen een nerf buiten en dezelfde kleur binnen zonder nerf. Misschien dat dat veranderd is, maar voor mn gevoel lopen (of liepen) we toch wel een beetje achter in Nederland. Wellicht door het tegenhouden van kunststof door gemeenten en zo. Of om het feit dat Nederland toch wel aardig achterloopt met nieuwe ontwikkelingen, omdat alles eerst 100 jaar goed gestest moet zijn.
Bedankt, Belisol kwam bij ons op een bijna gelijk bedrag als andere aanbieders maar als je meerwerk gaat menemen is Belisol zelfs goedkoper. Ik verwacht namelijk niet dat andere aanbieders nog zoveel van de prijs zullen af doen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wij hebben Belisol kozijnen inderdaad uitgekozen omdat zij een alles in een prijs maakten. Andere aanbieders waren iets goedkoper, maar daar zaten dan geen waterslagen, hang- en sluitwerk, vensterbanken, brievenbus, afwerking binnen en buitenkant en afvoer afval bij.
Het is dus normaal dat niet degene die in het programma aan bod komt de foto's aanleverd maar dat dat het media bedrijf overal foto'svandaan haaltquote:Beste Mike,
Naar aanleiding van je vraag m.b.t. de foto van de deur, kan ik je het volgende mededelen.
In het item van Keur Kozijn hebben wij een aantal verschillende deuren getoond. Wij hebben hiervoor gekozen, om voor de consument (kijker) een zo breed mogelijk keuze te communiceren. Ik wil dan ook benadrukken dat Fan in deze ter goeder trouw heeft gehandeld en de foto direct zal worden verwijderd.
Ons excuus en ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Ik denk niet dat veel mensen (particulieren en ook bedrijven) zaken doen met buitenlandse bedrijven. Je ziet bijvoorbeeld poolse kozijn aanbieders vaak alleen in grote steden waar buitenlandse mensen wonen die goedkoop pandjes opknappen (lees verprutsen).quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:35 schreef Treehouse het volgende:
Hi,
Mijn vriend importeert kunststof kozijnen vanuit Engeland.
In Engeland is het het echt ' hot' en er zijn enorm veel Kunststof Kozijnen bedrijven, daar is de concurrentie veel groter en daardoor is de prijs veel lager. Hij krijgen het meest van zijn werk via aanbevelingen, en iedereen is erover verbaasd dat de kwaliteit/prijs verhouding zoveel scheelt met Nederlandse bedrijven.
Ik denk dat dat komt omdat de "kunsstof" dorpel wat meer flexibel is. Ik denk ook niet dat het zomaar polyester is.quote:Op zondag 2 april 2006 21:26 schreef Kruimel het volgende:
Deze is voor de trouwste lezer van dit topic "Mikezwet"![]()
Allereerst mijn complimenten voor julie website
Er staat veel en vooral duidelijke informatie op, en dat is vaak een kenmerk van een goede leverancier.
Heb ik gelijk ook een puntje waarbij ik een vraagteken zet.
Leg mij eens uit waarom een hardstenen onderdorpel minder sterk zou zij als de holonite onderdorpels die jullie aanprijzen?
Ik ben geen specialist, maar ik betwijfel of polyester slijtvaster is als hardsteen!
Die vraag krijg ik wel meer. Het moet wel heel toevallig zijn wil de glasmaat overeen komen. Elk kozijn profiel is anders kwa maat. Vooral als er draairamen en stijlen in komen is de kans erg klein....quote:Op woensdag 12 april 2006 20:44 schreef Klusvrouwtje het volgende:
Mikezwet,
Wij wonen in een huis uit 1972 en hebben vorig jaar beneden de isolerende beglazing laten vervangen door HR beglazing. Dit was niet goedkoop.
Nu zijn we van plan om eventueel de kozijnen van het hele huis te laten vervangen door hout of kunststof.
Is het mogelijk om de 'oude' ruiten in de nieuwe kozijnen te laten plaatsen? En zo ja, levert dat dan veel kostenbesparing op?
Alvast mijn dank.
Ennuh, is wel gericht aan Mikezwet maar alle reacties zijn natuurlijk welkom!![]()
Dit zijn zo wat puntjes die de prijs nogal kunnen beinvloedenquote:Op woensdag 12 april 2006 23:00 schreef Rolex18038 het volgende:
Ook wij willen nieuwe (kunststof) kozijnen laten plaatsen. Weet iemand met welk bedrag wij ongeveer rekening dienen te houden bij het volgende:
2 draaikiep ramen van van ca 1.25 x 1.45 (waarvan 1 deel vast, 1 deel draaikiep)
1 schuifpui van ca. 3.00 x 2.00 met roedeverdeling tussen het glas (kiep/schuif)
1 raam met 2/3 vast en 1/3 draaikiep, ca. 2.00 x 1.00
We willen alles in de kleur creme, met verdiept profiel en HR++ glas. Tevens afwerking aan de binnenkant van eventuele ontstane gaten langs de kozijnen, d.m.v. een hoekprofiel oid.
Alles dus inclusief plaatsing.
Ten behoeve van het te verkrijgen bouwdepot, zou ik graag willen weten waarmee ik rekening dien te houden.
Dank zover...
Voor een slaapkamertje of balkonnetje kan het wel maar voor naar een tuin raad ik een schuifkiep echt af. Teveel handelingen met opendoen en altijd een hoge (kunststof!) onderdorpel. Met andere mensen in je huis is het ook altijd een toestand, weten niet hoe het werkt.quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:52 schreef Kruimel het volgende:
[..]
Waarom wil je graag een kiep/schuifpui?
Tuurlijk moet dat. Is volgens mij zelfs verplicht. Zelfs als dat niet zou zijn is het verstandig om het wel te doen. Is anders best wel au als je er doorheen loopt.quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:52 schreef Kruimel het volgende:
Dit zijn zo wat puntjes die de prijs nogal kunnen beinvloeden
Moet er gelaagd glas in de schuifpui?
Renovatie niet verplicht. Wel aan te raden. Wij doen standaard 1 zijde (meestal binnen)quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:31 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Tuurlijk moet dat. Is volgens mij zelfs verplicht. Zelfs als dat niet zou zijn is het verstandig om het wel te doen. Is anders best wel au als je er doorheen loopt.
Of misschien is het harden van de glasplaat al voldoende. Dan kun je er wel doorheen lopen, maar zijn de glasscherven veel kleiner.
En je hele ruit ligt er niet gelijk uitquote:Op zaterdag 15 april 2006 16:08 schreef _VoiD_ het volgende:
maar als je ruit gebarsten is moet je deze sowieso vervangenIs dan toch alleen minder opruimwerk?
Laat me raden.quote:Op zondag 16 april 2006 22:51 schreef Rolex18038 het volgende:
Hoi Kruimel,
Dat waren Cor van Laar (Rijswijk, ZH) en Keurkozijn
Heb inmiddels al een prijsopgaaf: 15.000 !
Mvg,
Had je vermeld ja.quote:Op zondag 16 april 2006 23:40 schreef Rolex18038 het volgende:
Daarnaast wil ik e.e.a. aan de binnenkant afgewerkt hebben (of had ik dat al vermeld?).
Tot zover,
Ik vermoed nu dat je daar 2 kozijnen mee bedoelt, hoewel ik 1 kozijn met 2 draaikiepramen rekende.quote:2 draaikiep ramen van van ca 1.25 x 1.45 (waarvan 1 deel vast, 1 deel draaikiep)
Geen telefoontje gehad van de kok in etten? (http://www.venturabusiness.nl)quote:Op maandag 17 april 2006 09:45 schreef Kruimel het volgende:
Toen ik trouwens niet reageerde op de offerte van Keurkozijn kreeg ik een telefoontje.
Ik vertelde dat ik voor een ander ging kiezen, een paar uur later kreeg ik een telefoontje van VN kozijntechniek "ze hadden gehoord dat ik kozijnen zocht" !?
![]()
Mail me maar op het adres in m'n profiel, dan kan ik hem sturen.quote:Op maandag 17 april 2006 12:54 schreef Rolex18038 het volgende:
Hallo Kruimel,
Offerte die je hebt ben ik reuzebenieuwd naar. Kun je die naar mij emailen?
Je moet wel behoorlijk je best doen wil je door een standaard dubbelglas raam heen gaan hoor!quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:17 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Renovatie niet verplicht. Wel aan te raden. Wij doen standaard 1 zijde (meestal binnen)
Nieuwbouw wel verplicht tot een borstwering hoogte van 60a70cm.
Gehard niet aan te raden omdat bij een klein ongelukje de ruit in 1000 stukjes valt. Gelaagd vertoont hooguit een barst of put.
Ja inderdaad maar het gaat er meer om als bijv eenkind op een fietsje er tegen aan sjeest, de hond die buiten een kat ziet of moeder die van het trapje tegen het glas valt bij het afhalen van de gordijnen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:05 schreef basset het volgende:
[..]
Je moet wel behoorlijk je best doen wil je door een standaard dubbelglas raam heen gaan hoor!
Maar goed, veiligheid voor alles denk ik.
Dat folie snel beschadigd is onzin en typisch een verkoop praartje van iemand die het zelf niet (kan) lever(d)en. Met houtnerf hebben wij nog nooit problemen gehad dat het ernstig beschadigd. Jah oke als het op een imperial met scherpe randen schuift zit er een dikke kras inquote:Op woensdag 26 april 2006 21:31 schreef Cees59 het volgende:
Interessant topic !
Ik ben ook aan het rondkijken naar kunststof kozijnen en een schuifpui en ben hier in de buurt bij wat bedrijven geweest om een indruk te krijgen.
De ene levert kunststof met een aluminium overzet-profiel wat in kleur gemaakt wordt (geeloxeerd heet dat geloof ik). Daar hoorde ik dat andere kleuren dan wit of creme gebruikelijk via een folie gemaakt worden wat makkelijk zou beschadigen en niet te repareren is. Daarom gebruiken zij dus aluminium. Dus kunststof met een dunne aluminium schil voor alles wat je niet in wit/creme wilt. Dat lijkt wel duurder, maar is misschien beter ??
De andere firma levert wel helemaal kunststof in kleur en vertelt dat die folie oplossing geen enkel probleem is en ook goed gerepareerd kan worden bij krassen en zo.
Wat is nu de waarheid over kleuren en folie en alumium-coating, want ik kan van beiden een offerte vragen maar als ik niet weet wat ik moet geloven van het kwaliteits-verschil verhaal ?
check deze link eens: Radarquote:Op zondag 30 april 2006 22:51 schreef Rolex18038 het volgende:
Wie heeft er overigens ervaring met Ramalux of Radepo? Deze hebben mij (online) een zeer scherpe offerte gedaan. Uiteindelijk zal het wellicht wat duurder uitvallen, op basis van wat extra wensen, maar toch.
Dank zover...
Pur is een vulmiddel en geen montagemiddel.quote:Op zondag 30 april 2006 22:51 schreef Rolex18038 het volgende:
Nu in het juiste Topic:
Nu lees ik over het zetten in stelkozijnen of middels purschuim.
Wat is aan te bevelen, oftewel wat zijn de voor- en nadelen van het ene t.o.v. het andere?
Hoe zit het eigenlijk met het onderhoud van de kunststof kozijnen?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 21:48 schreef QuBeck het volgende:
Graag gedaan.
Wij zitten in het zuiden van het land, maar plaatsen ook verder naar het noorden toe
Briele, Deurne Alpen aan de Rijn en verder.
Maar..... alleen als het om grotere bedragen gaan i.v.m. reizen en overnachtingen van de monteurs,
John
Ik heb al wel 2x meegemaakt dat een kat van ons er met de poot vast tussen zatquote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:30 schreef sinie het volgende:
Ik heb ook eens een vraagje, Heb net van de week nieuwe kunststof kozijnen., met van die draai/kiep ramen er in. Nu hoor je wel eens dat er een kat is gestikt doordat hij probeerde via de kier bij kantelstand te springen. Dan zakken ze naar beneden en hangen ze zich op. Ik wil absoluut niet dat dat bij een van mijn katten gebeurd. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen? Ik heb wel eens gehoord dat er iets is wat je in die kier kan steken. Wie weet wat?
Misschien is het een idee om een plankje te maken wat er tussen past, dus van de kier een mal maken en hier een plankje voor zagen wat je er dan tussen schuift.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:30 schreef sinie het volgende:
Ik heb ook eens een vraagje, Heb net van de week nieuwe kunststof kozijnen., met van die draai/kiep ramen er in. Nu hoor je wel eens dat er een kat is gestikt doordat hij probeerde via de kier bij kantelstand te springen. Dan zakken ze naar beneden en hangen ze zich op. Ik wil absoluut niet dat dat bij een van mijn katten gebeurd. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen? Ik heb wel eens gehoord dat er iets is wat je in die kier kan steken. Wie weet wat?
Bij me nichtje ook gebeurd laatst... oplossing, misschien een raam met meerdere kierstanden die je op een kleine kier kan zetten.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:30 schreef sinie het volgende:
Gecoat aluminium blijft mooi,quote:Op donderdag 27 april 2006 17:03 schreef mikezwet het volgende:
Met een alu coating heb ik geen ervaring. Ik weet wel dat als je gewoon aluminium buiten laat liggen onbehandeld dat er soort corrosie of aanslag op gaat zitten na x jaren.
Wij zelf verkopen geen Roto en kunnen bij onze leverancier geen roto bestellen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:46 schreef Brighteyes het volgende:
Even een vraag aan mikezwet (en anderen die het zouden kunnen weten).
Bij een van onze ramen is er een stukje van het draaikiepmechanisme afgebroken. Ik heb wel een foto maar die moet ik nog even online gooien, komt vanavond.
Op dat stukje staat 'Roto' als merk. Heb jij enig idee hoe of waar we dat bij kunnen bestellen? Het huis is nl. verkocht en we hebben beloofd dat nog te fixen.
Porfiel merken als Schuco leveren zoiezo goedkoper aan polen, aan het westen verkopen ze duurder, omdat die simpelweg meer kunnen en willen betalen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 11:56 schreef basset het volgende:
Net weer terug uit Polen en wederom verbaast door de verschillen in prijzern vergleken met Nederland.
Het scheelt werkelijk een factor 3 tot 5 voor standaard dubbel kozijnen. Dat montage hier duurder is is begrijpelijk, maar zulke prijsverschillen....... ongeloofelijk.
De profielen/kozijnen komen gewoon uit Duitsland. Ik weet niet waar het opeens zo duur wordt, maar ik schrok er wel van. Er zal best wat kwaliteitsverschil kunnen zijn, dat weet ik niet, maar het scheelt dermate veel dat er toch iets niet klopt. Of Nederlandse bedrijven kopen te duur in of de Polen kunnen gewoon beter handelen.
Die keurmerken stellen volgens mij geen hol voor.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 01:13 schreef Rolex18038 het volgende:
Wij hebben 3 kozijnen en een schuifpui van keurkozijn.
Materiaal is uitstekend (mag ook wel voor die prijs).
Minpuntje zijn de horren. Wanneer die 'erin' zitten, sluiten de ramen minder goed. Dit is wel af te stellen, maar wanneer je de horren dan weer een tijdje niet gebruikt, dan weer afstellen.
In ons nieuwe huis (momenteel druk bezig met de verbouwing etc) komen t.z.t. ook weer kunstof kozijnen. Nu echter niet meer door Keurkozijn (puur omdat de prijs veeeeel te hoog is).
Bijvoorbeeld: offerte voor de nieuwe woning van Keurkozijn: ca. 16.000 euro![]()
Offerte van Ramalux: ca. 9.500 euro![]()
Ramalux breekt echter geen muurtjes weg (ca. 1.00 x 0.50 meter), 2 stuks. Maar dat kan nooit het prijsverschil goedmaken![]()
Voorlopig laat ik nog meer offertes maken, dat heb ik geleerd van de vorige keer toen ik na 2 offertes met Keurkozijn in zee ging. Ik ging toen op de vele keurmerken af, waaronder VKG.
Later kreeg ik door dat de grote bazen van VKG ook de bazen zijn van de grote kozijnenleveranciers, waaronder Keurkozijn![]()
Ik heb nooit werk of kozijnen van dichtbij gezien van Keurkozijn. Ze zullen best goede kozijnen maken anders had op de forums van kassa en rader volgestaan met berichten (staan er maar enkele en dat kan altijd gebeuren)quote:Op woensdag 5 juli 2006 19:52 schreef FireFoz het volgende:
Dus de kwaliteit van "Keurkozijn" is wel goed, alleen de service/verkopers zijn niet altijd even ok?
weet iemand hier antwoord op???quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:39 schreef loezzie het volgende:
In mijn huis zitten kunststof kozijnen, wanneer en door wie ze geplaatst zijn weet ik niet. Ik ben wat kleine dingetjes tegengekomen die niet helemaal goed zijn. Kan ik nu een willekeurige kozijnenboer bellen om te vragen of ze wat dingen kunnen stellen??
Ha, je mag altijd een topic openen met je vraag hoor, als het hier niet lukt. Soms trek je dan net even de aandacht van mensen die zoiets wel weten, maar niet speciaal in dit topic zitten.quote:
Deze doet in Roto hang en sluitwerkquote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:04 schreef Brighteyes het volgende:
Wij hebben dus de grootste moeite om een leverancier van 'Roto' hang en sluitwerk te vinden.
Er is bij ons een stukje afgebroken en dat moet vervangen worden...
Vorige week bleek dus echt dat ik niks te zeggen heb over de flat omdat het geen echtelijke woning geweest is.quote:
hihihi, ja dat is ff flink balen.. ach, de overwaarde heeft een goed doel gekregen tochquote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:24 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Vorige week bleek dus echt dat ik niks te zeggen heb over de flat omdat het geen echtelijke woning geweest is.Ik had al zitten geinen over de 'overwaarde', dat die gedeeld moest gaan worden enzo. Mooi niet dus.
![]()
Maar goed, het gaat wel in een gezamelijke auto!
Wijngo ?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:51 schreef Brighteyes het volgende:
Gevonden!
Nota bene gewoon bij een bedrijf in Gouda.![]()
Vanavond even foto en code opsturen en dan bestellen zij het!Kan dat ook weer van het lijstje afgestreept worden.
Gewoon open kaart spelen en zeggen dat je nog een aantal offerte's hebt (overdrijven kan geen kwaad).quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:21 schreef FireFoz het volgende:
Nou weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Is het moet kozijn offertes mogelijk/normaal om nog korting te krijgen/vragen? Ik heb zo bijv 15% van mijn offerte van mijn openhaard afgekregen..als ik nog 10% van de duurdere offerte af kan krijgen ben ik bijna net zo duur uit als de goedkopere.
Echt nieuw is het niet meer hoorquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:30 schreef pinguintje het volgende:
Heb het hele draadje uitvoerig gelezen, en steek er veel van op. Toch ben ik vandaag met een nieuw profiel in aanraking gekomen, WYMAR (www.wymar.com) Kent iemand dit in positieve of negatieve zin? Het gaat dat vooral om het S3000 NL profiel, maar algemene info is ook welkom.
Nou, de keuze van het profiel is dan ook het enigste wat de dakkapel boer bij ons gedaan heeft. Wij hebben wymar.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 08:36 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Echt nieuw is het niet meer hoor![]()
Belgische profielen, ik vind het zelf wel mooi en ben altijd wel gecharmeerd van de "kleine" schaal waarmee Wymar werkt. Alleen..de inkoop is te hoog voor ons. Ik ben in het begin wel eens in de fabriek geweest.
Ik vind de vraag of een bepaald profiel wel of niet wat is een beetje cliche omdat alle profielen wel voordelen en nadelen hebben maar allemaal toch wel van dezefde kwaliteit zijn.
Uiterlijk zijn er wel wat verschillen. Zo vind ik het profiel van Rehau niet om aan te zien. Veel te grof en vierkant...
Wij hebben wel de ervaring me Veka profiel, er zitten wat technische gemissen op en aan en het "nieuwe" profiel gaf geen verbetering en vonden wij totaal niet mooi. Daar komt ook bij dat Veka een veel te commerciele verkoop afdeling in nederland heeft.
Daarom zijn we 3 jaar geleden overgestapt op Gealan (gee-aa-lan). Die hebben trouwens ook een S3000 NL profiel (wymar nageaapt). Het profiel van Gealan vinden wij zelf erg mooi en we zijn er erg tevreden mee.
Met AA window heb ik geen ervaring, maar heb je Knipping de Laat al laten komen? Heb net mijn kozijn laten plaatsen en ik moet zeggen dat het een goed product is tegen een schappelijke prijs. (alleen via een internet aanbieder was ik wat goedkoper uitgeweest maar dan had ik zelf moeten plaatsen en gaan ophalen in Sittard)quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:49 schreef pongo het volgende:
Hoi,
Ik heb nu al verschillende kozijnboeren laten komen maar wie kan mij wat vertellen over AA window uit eindhoven. Van de andere heb ik al verschillende reacties gelezen.
bvd
Google afbeeldingenquote:Op donderdag 7 september 2006 20:28 schreef pinguintje het volgende:
Mooi bericht Mike![]()
Kent iemand het kozijn van Finstral? Qua kwaliteit en uitrstraling. Bedoel, komt het fijn over, grof, etc.
Schuco is een grote speler in de (utiliteits)gevels. Vooral aluminium zijn ze erg groot in.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:37 schreef Jeroen100 het volgende:
Kent er iemand het bedrijf De Kozijn Meesters? Werken met een duitsmerk Schuco? Zegt mij niets maar heb drie aanbiedingen 21.000 , 16.000 en zij doen het voor 14.250 incl. extra horen (achtergevel 1 gezinswoning met schuifpui). Lijkt een redelijke prijs maar zijn enkel KOMO en verder niets?
Kijk wel goed naar wat voor pui je gaat geoffereerd krijgen. Er zit nogal verschil tussen bijvoorbeeld een schuifkiep en hefschuif.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:37 schreef Jeroen100 het volgende:
Kent er iemand het bedrijf De Kozijn Meesters? Werken met een duitsmerk Schuco? Zegt mij niets maar heb drie aanbiedingen 21.000 , 16.000 en zij doen het voor 14.250 incl. extra horen (achtergevel 1 gezinswoning met schuifpui). Lijkt een redelijke prijs maar zijn enkel KOMO en verder niets?
Mee eens.... ook wij zijn op zoek naar een goede leverancier/plaatser voor een schuifpui. Hef- wel te verstaan.quote:Op zondag 24 september 2006 23:25 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Kijk wel goed naar wat voor pui je gaat geoffereerd krijgen. Er zit nogal verschil tussen bijvoorbeeld een schuifkiep en hefschuif.
Hout!!!quote:Op maandag 8 augustus 2005 11:34 schreef Brighteyes het volgende:
En ja, ik weet dat dat geheel afhankelijk is van de maten enzo, maar het is gewoon voor het idee.
Ik ben dus benieuwd wat het ongeveer kost om een raam + kozijn in kunststof te laten vervangen.
Het raam is ongeveer 60cm breed en 70cm hoog. Het raam moet helemaal open kunnen uiteraard komt er dubbel glas in.
Oh, en het gaat om ramen met verdiepte kozijnprofielen. (Dus de look van de ouderwetse houtstijl, niet dat enge nieuwe platte kunststof spul.)
Ik ben nieuwsgierig wat zoiets ongeveer kost. Dit ivm met een raming in mijn hoofd van evt. verbouwingskosten die we mee willen nemen in een nieuwe hypotheek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |