abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 augustus 2005 @ 11:34:51 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29501197
En ja, ik weet dat dat geheel afhankelijk is van de maten enzo, maar het is gewoon voor het idee.
Ik ben dus benieuwd wat het ongeveer kost om een raam + kozijn in kunststof te laten vervangen.
Het raam is ongeveer 60cm breed en 70cm hoog. Het raam moet helemaal open kunnen uiteraard komt er dubbel glas in.
Oh, en het gaat om ramen met verdiepte kozijnprofielen. (Dus de look van de ouderwetse houtstijl, niet dat enge nieuwe platte kunststof spul.)

Ik ben nieuwsgierig wat zoiets ongeveer kost. Dit ivm met een raming in mijn hoofd van evt. verbouwingskosten die we mee willen nemen in een nieuwe hypotheek.
***
pi_29501407
je kan toch een offerte aanvragen bij ene bouwbedrijf? is net zo makelijk
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
pi_29501470
Er zit veel verschil in kunstofkozijnen, vooral in de prijs. Als je in de buurt van Belgie woont is het helemaal aan te bevelen daar ook een offerte uit te laten brengen.
Ik heb zelf bij een redelijke verbouwing 3 partijen gevraagd om een offerte uit te laten brengen.
Partij A; ¤ 8000,-. Nederlands Bouwbedrijf
Partij B; ¤ 5000,-. Nederlands Bouwbedrijf
Partij C; ¤ 3000,-. Belgisch Bouwbedrijf
Ik heb natuurlijk voor het laatste gekozen met in het achterhoofd dat ik mischien zelf iets meer zou moeten doen, bijvoorbeeld puin wegrijden. Dat was helemaal niet zo en ze hebben de werkplek netjes gehouden, ruimden elke dag hun spullen op en kwamen 'smorgens altijd op tijd en begonnen gelijk te werken.
intuition will take you further than logics will ever do
  maandag 8 augustus 2005 @ 12:03:38 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29501492
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 11:53 schreef Vodka_Lime het volgende:
je kan toch een offerte aanvragen bij ene bouwbedrijf? is net zo makelijk
Ja, dat weet ik wel, maar ik heb net pas 1 keer het huis bekeken, gaan van de week nog een keer.
Dus ik heb nog geen maten helemaal niets, ik ben gewoon nieuwsgierig naar wat het me ongeveer gaat kosten. Ook inverband met eventueel wel of niet bieden op het huis enzo.

[ Bericht 37% gewijzigd door BE op 08-08-2005 12:14:35 ]
***
  maandag 8 augustus 2005 @ 12:10:30 #5
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_29501553
't kost een hoop geld... Wij hebben dakkapellen van kunststof besteld, belangrijkste argument was onderhouds-arm, lang houdbaar en goed isolerend.

Vergeleken met houten dakkapellen wel ca 2x zo duur.
  maandag 8 augustus 2005 @ 12:15:52 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29501616
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 12:00 schreef R2-D2 het volgende:
Er zit veel verschil in kunstofkozijnen, vooral in de prijs. Als je in de buurt van Belgie woont is het helemaal aan te bevelen daar ook een offerte uit te laten brengen.
Ik heb zelf bij een redelijke verbouwing 3 partijen gevraagd om een offerte uit te laten brengen.
Partij A; ¤ 8000,-. Nederlands Bouwbedrijf
Partij B; ¤ 5000,-. Nederlands Bouwbedrijf
Partij C; ¤ 3000,-. Belgisch Bouwbedrijf
Ik heb natuurlijk voor het laatste gekozen met in het achterhoofd dat ik mischien zelf iets meer zou moeten doen, bijvoorbeeld puin wegrijden. Dat was helemaal niet zo en ze hebben de werkplek netjes gehouden, ruimden elke dag hun spullen op en kwamen 'smorgens altijd op tijd en begonnen gelijk te werken.
Zo, daar zit zeker wel een hoop verschil tussen zeg!
***
pi_29501751
Het beste kun je inderdaad een offerte aanvragen.

Let wel op! er zijn verkopers bij die je een aandelenlease constructie proberen aan te smeren. Ga daar in ieder geval niet op in, dat zijn de verkeerde dealers. Er zijn al vele gedupeerden.

In België kennen ze geen hoog profiel, dus heeft het geen zin bij een Belgisch aannemer de offerte te vragen.
Iedere gek zijn gebrek
pi_29501837
Wat je moet laten meewegen bij zo'n aankoop is behalve de staat van het huis en de leeftijd van de verwarmingsketel etc... ook de leegstand. Staat het huis al lang te koop, dan kan een NVM-makelaar dat zien. De prijsstelling ligt ook meer bij de koper dan een paar jaar geleden, toen kon een huiseigenaar vragen wat hij wilde voor zijn huis.
Op dit moment is geld goedkoop (lage rentestand). Dus bij het maken van een verbouwingskostplaatje zou ik de bedragen iets ruimer nemen (¤ 10.000,-. = ca. ¤ 30 p/m netto). Ga bij het bieden aan de ondergrens zitten en voor het verbouwingsbedrag aan de bovengrens.
Om terug te komen op je "kunstofkozijnen" vraag, het is relatief meestal goedkoper om alle kozijnen te vervangen. Het is ook goed voor de verkoop als je het later wil verkopen. De meerwaarde van kunstofkozijnen staat totaal niet in verhouding t.o.v. de meerwaarde die het bij verkoop over x- jaar doet.
Ik heb mijn rekeningen bekeken, vorig jaar heb ik mijn kozijnen van de slaapkamers laten vervangen door kunststofkozijnen+dubbelglas en rolluiken laten plaatsen voor ¤ 3739,-. (5 kozijnen ongeveer 1mx1.2m) Ik vond het niet duur omdat mijn buurman hetzelfde heeft laten doen door een andere partij en beduidend meer kwijt was.
De belangrijkste vraag blijft natuurlijk; Is het woonhuis de investeringen allemaal waard?
intuition will take you further than logics will ever do
  maandag 8 augustus 2005 @ 14:09:06 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29502537
Het huis staat als ik het goed heb een maand of 2-3 te koop. Eigenaar woont er nog in. Goten in 2002 verniewd, ketel uit 2002, dakbedekking berging/aanbouw vernieuwd in 2002, kozijnen beneden vernieuwd met dubbel glas in 2003. Dus dat zit allemaal wel goed.

Dit huis is de investering absoluut waard. Ik kan nu de ramen mss nog wel een keertje met goed schuren en aflakken nog wel voor een ronde van 2 jaar behouden maar dan zouden ze toch voor de leuk aan vervanging toe zijn. Betere afdichting en isolatie enzo. Dus een paar duizend euro nu extra er aan uitgeven en straks besparen op stookkosten etc en onderhoud... dat zit wel goed.

Bedankt voor je reactie!
***
pi_29502800
Succes en alvast gefeliciteerd met de woning, ervan uitgaande dat je het koopt. (Dat zit wel snor denk ik, gezien het enthousiasme dat van je mail druipt )
intuition will take you further than logics will ever do
pi_29503120
grofweg kun je stellen dat 1 vierkante meter ongeveer 800 euro kost in de stijl die je wilt hebben (dus zoveel mogelijk lijkend op ouderwets houten kozijnen) deze prijs is met grotere oppervlakten inclusief demontage en afvoer van de oude kozijnen
je raam zal rond de 350 euro uitkomen (theoretisch) maar als dat het enige raam is, ben je meer kosten kwijt door voorrijdkosten, eventuele stijgerwerk etc.
je weet nooit wat er voor je staat, als de liftdeur opengaat
  maandag 8 augustus 2005 @ 15:48:43 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29503574
Het zou gaan om meerdere ramen van ongeveer dat formaat.
1 'dubbelkozijn' met 2 van dat soort ramen en dan nog een stuk of 5 los.
Over de groote ben ik niet helemaal zeker. Zou ook nog wel groter kunnen zijn, maar goed, dit geeft iig een indicatie.

Thanks!
***
  maandag 8 augustus 2005 @ 22:31:32 #13
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29507739
Zijn kunststof kozijnen tegenwoordig eigenlijk ook in kleur te leveren of zit je nog steeds aan dat standaard wit vast?

[ Bericht 0% gewijzigd door Martijn_77 op 09-08-2005 20:08:57 ]
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_29507971
Past het wel bij het huis? Persoonlijk vind ik ze op oude huizen geen porum.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 10:08:35 #15
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_29516641
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 22:31 schreef Martijn_77 het volgende:
Zijn kunststof kozijnen tegenwoordig eingelijk ook in kleur te leveren of zit je nog steeds aan dat standaard wit vast?
Wij konden kiezen uit zo'n 10 kleuren. Op verzoek (en tegen meerprijs, dat dan weer wel) konden alle RAL kleuren worden aangemaakt.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 10:24:27 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29516871
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 22:44 schreef Nytro het volgende:
Past het wel bij het huis? Persoonlijk vind ik ze op oude huizen geen porum.
Dat was ook mijn eerste reactie 'Over mijn lijk!!!!!'
Maar nadat ik bij vrienden heb gekeken hoe het er bij hun uitzag en wat rondzoeken op internet
ben ik om. Het kan tegenwoordig heel erg mooi gedaan worden.

Voorbeeldjes:





En hier kan je goed zien hoe diep dat 'verdiepte profiel' (zo heet deze stijl) er van dichtbij uit ziet:



Ik vind het er dus echt heel erg mooi en natuurlijk uit zien.
Want ik dacht dus eerst ook aan dat lelijke platte plastic spul, maar dat hoeft dus niet meer.

Ze kunnen zelfs ouderwetse schuiframen namaken!

***
pi_29517139
Wij hebben sinds een half jaar ook nieuwe kozijnen en deuren in het hele huis. Ik wilde perse hout, want kunststof vond ik lelijk. Toen wist ik nog niet dat je dus ook kunststof in houtstijl kunt krijgen, wat jij bedoelt TS.
We hebben verschillende offertes laten maken. Hout is net zo duur als kunststof gebleken. Je moet wel goed uitkijken naar wat je allemaal voor een bedrag krijgt.

Er bleven bij ons uiteindelijk twee bedrijven over. Een voor 14.000 euro. Dan moest je zelf je puin weghalen, zat er nog geen deurbeslag, sloten, etc. bij. Was de boel nog niet afgewerkt, hadden we geen vensterbanken en ook geen waterslagen (die schuine tegeltjes aan de buitenkant).

Het tweede bedrijf was snel met afspraken en offertes, hadden we een heel goed gevoel bij. De prijs was 16.000, maar dan zat wel al het bovenstaande erbij, een totaalplaatje dus. We kregen ook overal horren en zonnescreens op de bovenverdieping.

We hebben voor het laatste bedrijf gekozen, en we zijn zeer tevreden. Ze heten Belisol en zitten onder andere in Breda. Ze zijn een Belgisch bedrijf, dus in Belgie kennen ze dat type kunststofkozijn wel. Ze werken echt heel netjes, amper last van ze gehad, heel opgeruimd.

Wij wilden eerst alleen beneden nieuwe kozijnen doen. Dat kostte 12.000. Boven wilden we een paar jaar later doen, maar dat zou dan weer 8.000 ofzo kosten. Als we alles tegelijk deden kostte boven maar 4.000. En je hebt maar een keer rommel.
Verder zou ik in ieder geval per verdieping helemaal in het nieuw gaan. Dat verkoopt later weer lekker. 'Een nieuw kozijn' klinkt slechter dan 'gehele bovenverdieping nieuwe kozijnen uit 2005'.

Ik begrijp ook dat je geen deuren hoeft te vervangen, dat is beter, die kosten echt heel veel!
Verder is ****kozijn echt schofterig duur, twee keer zo duur als Belisol en anderen. 30.000 euro voor nieuwe kozijnen, ons huis is maar 120.000 waard.....

[ Bericht 0% gewijzigd door Danny op 14-03-2011 12:15:09 ]
Spoilers!
pi_29517660
die schuiframen zijn wel erg leuk, ziet er goed uit (en dat voor iemand die fel tegen plastic is....) zal alleen wel wat kosten ben ik bang.
succes BE!
je weet nooit wat er voor je staat, als de liftdeur opengaat
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 12:12:07 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29518529
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 10:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[nuttig verhaal]
Beneden laten we zoals het is, daar zijn in 2003 kozijnen met dubbel glas in gegaan dus dat zou echt zonde zijn om te vervangen nu al. (Plus tevens openslaande deuren naar de tuin, dus duur!).

Boven hebben we 1 deur, in de badkamer, had ik nog niet over nagedacht, maar goed, we kunnen daar iig altijd een offerte voor aanvragen.
***
pi_29518950
Vooral qua deuren is er een heel groot verschil. Bij Keurkozijn hadden ze deuren die op 8 plekken vergrendeld zijn. Klinkt geweldig, maar heb je dat nodig? Vooral bij een deur boven. Wij hebben nu vergrendeling op 4 punten, dat houdt ze ook wel buiten de deur hoor.

Hou er rekening mee dat het bedrag dat je per maand meer kwijt bent voor je kozijnen, vrijwel wegvalt tegen het bedrag wat je anders aan stookkosten kwijt zou zijn.
Spoilers!
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 20:08:16 #21
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29524618
En wat voor deuren hang je eigenlijk in die kunststof kozijen?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_29525929
Kunststof deuren, zeer stevig. Er zit aan de binnenkant een metalen frame, net als in de kozijnen.
Spoilers!
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 22:45:45 #23
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_29527197
1 raam van 60 bij 70 moet lukken met 600-1000 euro voor een normaal kunststof kozijn.

Bel een aantal bedrijven, bekijk en vergelijk de verschillende producten, ze geven ook een prijs, de duurste hoeft niet altijd de beste te zijn.
pi_29537129
ik heb zelf zulke kozijnen :



ik heb echter in de 2 bovenste 2 raampjes glas in lood.
Dat wil ik graag houden. Weet iemand als je deze kozijnen vervangt voor kunstof kozijnen met dubbel glas wat de mogelijkheden zijn om het glas in lood te behouden ?
  woensdag 10 augustus 2005 @ 12:00:12 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29537459
Ik heb vanmorgen een folder binnen gekregen van Rehau (www.kunststoframen.nl) en daar staan ook kunststof ramen met dubbel glas met glas in lood in. Dus het kan wel.
***
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')