abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 augustus 2005 @ 02:40:47 #1
114800 Choumacher
I'm Ugly therfore I am
pi_29479620
De verkiezing zijn nog een jaar of 2 weg maar die zijn zo voorbij, dus is het wel interessant om het stemgedrag van mensen te peilen. In dit specifieke geval ben ik benieuwd wie er op Geert Wilders stemmen maar vooral ook waarom. Wat spreekt je nou zo aan wat betreft zijn punten? En voor de PVDA-Sp-GL etc-stemmers die hier ook ongetwijfeld hun mening geven, waarom stemmen jullie niet op Geert Wilders?

TS begint: voornaamste redenen om op Geert Wilders te stemmen:

- Three strikes your'e out (geweldsdelicten)
- Verwijdering uit de samenleving van criminele eh... pigmenterwijs beter bedeelde medelanders van mediterraine afkomst (politiek correct genoeg?)
- verkleining van ambtenaren apparaat
- verlagen van de belastingen
  zondag 7 augustus 2005 @ 03:04:55 #2
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_29479968
Ik zou op hem stemmen omdat hij een drastische verkleining van de overheid voorstaat. Ik zou echter niet voor hem stemmen omdat hij naar mijn smaak wat te reactionair is en enigszins discriminatoir overkomt. Maar goed, ik zie wel rond verkiezingstijd als de plannen gepresenteerd zijn.
pi_29480111
-edit-
Onnodig

[ Bericht 92% gewijzigd door Sidekick op 07-08-2005 12:40:26 ]
Nothing to see here, carry on
pi_29480151
weet je ikmag dan wel stronkshalevol zat zijn ik stem nog niet op die tuup. veel te populistisch me dunkt (hik)

pfffff (hik)
pi_29480164
Ik stem niet op Geert Wilders omdat de standpunten van de FNP en de SP me meer nabij liggen dan die van Geert. Simpel zat toch?
pi_29480210
Ik ben geen Nederlander, en ik kan dus niet op Geert Wilders stemmen.

Mocht ik een Nederlander zijn, dan zou ik nochtans nog steeds niet op Geert Wilders stemmen, om dezelfde reden waarom ik niet op Filip De Winter of het Vlaams Blok/Belang stem: de "gematigde" punten van iemand als De Winter of Wilders kunnen evengoed uitgevoerd worden door de traditionele partijen (en dat is volgens mij voldoende), terwijl de "extremere" punten uit het programma volgens mij compleet not done zijn en niet toelaatbaar in een democratische samenleving.
  zondag 7 augustus 2005 @ 03:27:47 #7
114800 Choumacher
I'm Ugly therfore I am
pi_29480234
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 03:21 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik stem niet op Geert Wilders omdat de standpunten van de FNP en de SP me meer nabij liggen dan die van Geert. Simpel zat toch?
Dus blijven pappen en nathouden?
pi_29480242
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 03:27 schreef Choumacher het volgende:

[..]

Waar heb jij het over?
pi_29480249
Ïk zou eventueel op hem stemmen vanwege zijn plannen om te overheid eindelijk eens terug te dringen. Maar aangezien dat geen specifiek stadpunt is van de groep Geert, en hij ook wel wat punten heeft waarmee ik het niet eens ben, stem ik waarschijnlijk op de LP.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_29483105
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 03:27 schreef Choumacher het volgende:

[..]

Zullen we vanaf nu niet meer dit soort cliches gebruiken maar zeggen wat we daarmee bedoelen?
pi_29483255
Ik snap niet dat mensen kunnen zeggen dat ze op hem gaan stemmen, zonder uberhaupt te weten met welke mensen hij op 1 lijst komt te staan.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_29483275
Ik gok dat verkiezingen nog maand of twee weg zijn; na het falen van de overheid na een terroristische aanslag binnen een maand; en dan nog een maand om verkiezingen te organiseren.
pi_29483335
Ik stem niet op hem omdat ik nog geen punt van hem ben tegen gekomen waar ik het mee eens ben of dat ik relevant of interessant vindt of dat een goede uitwerking heeft of dat niet ook al door andere partijen op de agenda is gezet.

Het is veel van hetzelfde in een wat radicaler en populistischer jasje.
  zondag 7 augustus 2005 @ 11:51:24 #14
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_29483398
Ik doe altijd iene miene mutte bij het stemmen. Nog even afwachten of het Wilders wordt dus.
  zondag 7 augustus 2005 @ 12:37:28 #15
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29484208
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 03:28 schreef heiden6 het volgende:
Ïk zou eventueel op hem stemmen vanwege zijn plannen om te overheid eindelijk eens terug te dringen. Maar aangezien dat geen specifiek stadpunt is van de groep Geert, en hij ook wel wat punten heeft waarmee ik het niet eens ben, stem ik waarschijnlijk op de LP.
Op wat voor punten ben je het niet met hem eens?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_29484232
Ik zie tegen die tijd wel of ik mijn stem ga uitbrengen en op wie.
pi_29487183
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 12:37 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Op wat voor punten ben je het niet met hem eens?
Zijn mening over Turkije en de EU, zijn standpunten over 'terorrismebestrijding' enerzijds en privacy en andere vrijheden anderzijds, rare regeltjes als "Het is de overheid alleen toegestaan een nieuwe regel in te voeren indien er tegelijkertijd twee worden afgeschaft", en zijn continue gejank over alles wat islamitisch is. Om maar eens wat te noemen. Hij is conservatief, ik ben libertariër; er zijn raakvlakken, maar meer niet. Ik zou wel eerder op Wilders stemmen dan op de SP, de PvdA of GL.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_29487749
Zijn idee om de overheid te verkleinen vind ik zo slecht niet, maar ik heb het idee dat dit plan dhr Wilders het minst goed kan uitvoeren.

Welke partijen hebben ook het idee de overheid te verkleinen en op wat voor manier willen ze dit waarmaken? Graag wat beter en dieper doordacht dan dhr Wilders aub.
pi_29488780
Ik wil eerst zien wie er nog meer op zijn lijst komen en wat zijn daadwerkelijke partijprogramma is.
Beetje voorbarig om nu al te zeggen of ik eventueel op hem zou stemmen.

Ik ben na het lpf debacle wel een beetje sceptisch over nieuwe partijen.
  zondag 7 augustus 2005 @ 20:11:44 #20
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29490833
- nee tegen de toetreding van de hunnen (pardon turken) tot de EU
- lagere/eenvoudigere belastingen
- afschaffen ontwikkelingshulp
- duidelijk nee tegen moeslims en de multikulti shit

ik ga vrijwel zeker op hem stemmen.

[ Bericht 8% gewijzigd door McCarthy op 07-08-2005 20:21:30 ]
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zondag 7 augustus 2005 @ 20:17:26 #21
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29490921
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 03:20 schreef Toffe_Ellende het volgende:
weet je ikmag dan wel stronkshalevol zat zijn ik stem nog niet op die tuup. veel te populistisch me dunkt (hik)

pfffff (hik)
jij denkt dus dat hij niet achter zijn eigen ideeen staat?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zondag 7 augustus 2005 @ 20:19:06 #22
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29490950
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 03:04 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik zou op hem stemmen omdat hij een drastische verkleining van de overheid voorstaat. Ik zou echter niet voor hem stemmen omdat hij naar mijn smaak wat te reactionair is en enigszins discriminatoir overkomt. Maar goed, ik zie wel rond verkiezingstijd als de plannen gepresenteerd zijn.
maar wat had je dan willen stemmen? VVD?
  zondag 7 augustus 2005 @ 20:21:18 #23
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_29490981
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 20:11 schreef McCarthy het volgende:
- nee tegen de hunnen, pardon turken
- lagere/eenvoudigere belastingen
- afschaffen ontwikkelingshulp
- duidelijk nee tegen moeslims en de multikulti shit

ik ga vrijwel zeker op hem stemmen.
Idem, een stem op Wilders is een stem voor een kleinere en minder overheersende overheid.
  zondag 7 augustus 2005 @ 20:23:37 #24
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29491025
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 20:21 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Idem, een stem op Wilders is een stem voor een kleinere en minder overheersende overheid.
ik hoop dat hij ook al die anti-discriminatie clubjes gaat afschaffen waar ik zo'n spuughekel aan heb. "Vele arnhemmers, één huis" om maar een voorbeeld te noemen
pi_29491076
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 20:21 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Het zou leuk zijn, als Wilders gaat uitleggen HOE hij dat dan wil bereiken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')