Ja, maar ik denk niet dat je per definitie reïncarneert met de ziel laten we het maar even zo noemenquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 10:42 schreef Electro-Worm het volgende:
Geloof jij in reïncarnatie?
Geesten... dat zijn ook stukje van het één.quote:Ikzelf geloof er wel in omdat je ziel niet dood gaat.
Maar waarom zien mensen dan geesten die dingen kunnen doen zoals normale mensen. Dus dat betekent dat geesten worden gezien en dat ze dus echt zijn.
Maar die geesten die je kunt zien dan zijn de ook niet gereïncarneerd![]()
Uit het eerste stukje dat ik typte kan je opmaken dat ik geloof dat baby's "toevallig" een compleet pakketje ziel kunnen krijgen dat al eerder in een jasje (lichaam) gegoten is geweest, maar dat het ook mogelijk is dat ze een stukje ziel krijgen ( stukje van het één) waarvan verschillende delen in verschillende jasjes gegoten zijn geweest.quote:En als babys worden geboren hoe komen zij aan die ziel, van een ander of je krijgt een nieuwe...
Ik weet niet of het waar is of niet, maar ik geloof er wel in.![]()
Dus je wilt zeggen dat geesten eigenlijmk niet bestaan maar als jij denk dat ze bestaan dat ze dan wel voor JOU bestaan en niet voor een ander behalve als hij 't zelfde visualiseert?quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 11:29 schreef Mirage het volgende:
De ziel kan zelf ene projectie in je hoofd maken van dat wat het zelf dacht ooit te zijn. ( daardoor kan je ene gestalte zien), maar ook jíj kan de visualisatie maken.
Misschien krijg je een bepaald gevoel over je bij de aanwezigheid van bijvoorbeeld iemand die ooit je opa was. Dat gevoel roept dan het beeld van je opa op. Dat beeld wordt geprojecteerd op de plaats daar waar jij de aanwezigheid "proeft".
de gestalte zelf is er dus niet... dat is een projectie.
Precies!quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 11:02 schreef bonke het volgende:
nee ik geloof niet in reincarnatie
dood is dood
Nee, geesten bestaan wel.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 11:48 schreef Electro-Worm het volgende:
[..]
Dus je wilt zeggen dat geesten eigenlijmk niet bestaan maar als jij denk dat ze bestaan dat ze dan wel voor JOU bestaan en niet voor een ander behalve als hij 't zelfde visualiseert?
Dat klinkt meer als een hallucinatie (of hoe je het ook schrijft). Mijns inziens is het meer het gevoel van iemand willen zien, dit wellicht onbewust. Ook wordt er een deel mijns inziens makkelijk een plaatsje gegeven. Onverwachtte gebeurtenissen, waar men nog geen verklaring voor heeft "Oh dan moet het iets geweest zijn wat we niet kunnen zien, of iets dat plots kan verdwijnen als een geest"quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 11:29 schreef Mirage het volgende:
Geesten... dat zijn ook stukje van het één.
Soms hangen stukjes van het één hier nog rond ( met wat voor doel/ door wat voor oorzaak dan ook). De ziel kan zelf ene projectie in je hoofd maken van dat wat het zelf dacht ooit te zijn. ( daardoor kan je ene gestalte zien), maar ook jíj kan de visualisatie maken.
Misschien krijg je een bepaald gevoel over je bij de aanwezigheid van bijvoorbeeld iemand die ooit je opa was. Dat gevoel roept dan het beeld van je opa op. Dat beeld wordt geprojecteerd op de plaats daar waar jij de aanwezigheid "proeft".
de gestalte zelf is er dus niet... dat is een projectie.
geblaat over drugsquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 11:58 schreef Mirage het volgende:
[..]
Nee, geesten bestaan wel.
De ziel/ stukjes van het éne kunnen hier wel degelijk ronddwalen ( met wat voor reden dan ook).
Ze hebben echter geen lichaam.
Dus eigenlijk kan je ze niet zien. Je kan ze "proeven" eventueel horen etc...
Maar zien... nee. Zien kan je alleen maar omdat de geest stukjes bestaande materie ( stof voor mijn part) in een bepaald patroon ordend waardoor er een gestalte zichtbaar wordt.
Ook kan hij een gestalte of de vorm zoals hij graag wil dat jíj hem waarneemt in jouw hoofd projecteren, soort telepathie. De vorm zelf ís er dus niet (tastbaar), maar je neemt het wel waar.
De andere manier is het zelf creëren van een vorm, gewoonweg omdat je degene die je herkent je op deze manier herinnert.
Als ik aan appeltaart van Dudok ruik, dan "zie" ik hem voor mij zonder dat de taart hier daadwerkelijk hoefd te zijn ( in tastbare vorm dus).
ik zou ook wel willen dat er in dit soort zaken het woord *misschien* wat meer te lezen wasquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 12:03 schreef -Dominator- het volgende:
[..]
Volgens mij moet jij maar eens van de tripmiddelen afblijven....![]()
overal kan je lezen dat het mijn mening is of dat het is zoals IK de zaken zie.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 12:06 schreef bonke het volgende:
[..]
ik zou ook wel willen dat er in dit soort zaken het woord *misschien* wat meer te lezen was
en niet zomaar abrupt zeggen dat geesten bestaan
das namelijk beledigend voor degenen die niet geloven
dan mag jij mij in een topic dat over geesten gaat (hier is deze discussie offtopic) uitleggen hoe een kind zaken die verifieerbaar zijn "hallucineert".quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 11:59 schreef snabbi het volgende:
[..]
Dat klinkt meer als een hallucinatie (of hoe je het ook schrijft). Mijns inziens is het meer het gevoel van iemand willen zien, dit wellicht onbewust. Ook wordt er een deel mijns inziens makkelijk een plaatsje gegeven. Onverwachtte gebeurtenissen, waar men nog geen verklaring voor heeft "Oh dan moet het iets geweest zijn wat we niet kunnen zien, of iets dat plots kan verdwijnen als een geest"
rekening houden met non-believers zou je ook niet misstaanquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 12:07 schreef Mirage het volgende:
[..]
overal kan je lezen dat het mijn mening is of dat het is zoals IK de zaken zie.
beter lezen of verhuizen naar een college leesvaardigheid zou ik zeggen
Niet in deze post: Geloof jij in reïncarnatie?quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 12:07 schreef Mirage het volgende:
[..]
overal kan je lezen dat het mijn mening is of dat het is zoals IK de zaken zie.
beter lezen of verhuizen naar een college leesvaardigheid zou ik zeggen
dat was een vervolg op een stuk waarin ik duidelijk aangaf dat iets mijn MENING is.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 12:12 schreef ChOas het volgende:
[..]
Niet in deze post: Geloof jij in reïncarnatie?
Met als eerste zin "Nee, geesten bestaan wel."quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 12:14 schreef Mirage het volgende:
[..]
dat was een vervolg op een stuk waarin ik duidelijk aangaf dat iets mijn MENING is.
Daar werd een vraag over gesteld waar ik op antwoorde.
Hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 12:15 schreef Mirage het volgende:
Electro-Worm: je zegt dat je niet weet hóe, maar dat je wel gelooft.
Wat voor ervaring heeft ervoor gemaakt dat je gelooft ?
Of is het iets dat je voelt ?
Hoe moet ik het zien ?![]()
Hey Dominator ga asjeblieft weg ik heb geen zin in dit gezeik post iets leuks of post helemal niet maak zelf maar een topic: dominators kritiek.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 12:19 schreef -Dominator- het volgende:
Wel makkelijk he Mirage om mijn posts te wijzigen en te verwijderen
Ik vind dat je een slechte moderator bent die ook nog eens niet tegen kritiek kan!
Heel zielig....
quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 12:23 schreef Electro-Worm het volgende:
[..]
Hey Dominator ga asjeblieft weg ik heb geen zin in dit gezeik post iets leuks of post helemal niet maak zelf maar een topic: dominators kritiek.
feedback daar wil ik met alle liefde verder pratenquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 12:19 schreef -Dominator- het volgende:
Wel makkelijk he Mirage om mijn posts te wijzigen en te verwijderen
Ik vind je een slechte moderator bent die ook nog eens niet tegen kritiek kan!
Heel zielig....
Een hemel-achtig concept? Kun je daar meer over vertellen?quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 12:19 schreef Charmian het volgende:
Ik geloof niet zo zeer in reincarnatie, maar wel dat je ziel (of hoe je het noemen wilt) naar een andere dimensie gaat als je hier overleden bent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |