Marokko I am on my way, and with my Toyota it's not so far way.quote:bron :
Het NIeuwsblad
Marokko is de nieuwste sextoeristen bestemming
Een nachtje seks met westerse jongens in ruil voor de juiste documenten
Arme Marokkaanse meisjes willen maar al te graag een bruidegom uit Europa en hebben daar zowat alles voor over. ,,Ze zien ons als wandelende verblijfsdocumenten'', zegt Ahmed uit Brussel. ,,Voor wat geld of een valse belofte krijg je bij die Marokkaanse grieten alles gedaan.''
De avond valt in Tanger. Meisjes maken een avondwandeling langs de grote winkelstraat. Ze willen zien, maar vooral gezien worden. Groepjes jongens hangen maar wat rond. Op de dijk, bij een zacht zeebriesje, wordt hier en daar geflirt. Er vallen weinig woorden, maar de ogen van de jongens en meisjes spreken boekdelen. Jonge koppels maken vluchtige afspraakjes. ,,Van liefde is echter geen sprake'', zegt Said, een toerist van 21. ,,In Marokko is het huwelijk big business geworden. Vrijgezellen zijn niet langer op zoek naar een geliefde, maar naar iemand die hun leven een kapitaalinjectie geeft. De armoede verteert dit land, het maakt van haar inwoners gevoelloze materialisten. Voor de Arabische Romeo en Julia is hier geen toekomst.''
Velen dromen daarom van een leven in een ander land, het liefst ergens overzee. Sommige avonturiers vluchten 's nachts met een bootje naar Spanje. Maar wie watervrees heeft, slaat liever iemand uit Europa aan de haak. Vooral Tanger wordt in de zomer overspoeld door Marokkanen uit het buitenland. En dat tot groot genoegen van talrijke arme Marokkaanse meiden. Zonder veel omwegen azen ze op Europese verblijfsdocumenten in ruil voor geld of seks. Naima uit Antwerpen: ,,In de discotheek maakte ik kennis met een Marokkaans meisje uit Casablanca. Al snel vroeg ze me hoeveel mijn broers moesten kosten. Ik antwoordde haar dat mijn broers niet te koop zijn, maar ze bleef aandringen. Ze wilde weg uit Marokko, ze was het land beu en zocht een jongen uit Europa. Ik grapte dat één van mijn broers 10.000 euro vraagt. Dan kon ze niet betalen, zei ze ernstig. Waarna ze vroeg of we niet op een andere manier tot een akkoord konden komen."
Ahmed, een twintiger uit Brussel, is op doorreis in Tanger. Hij wordt voortdurend geconfronteerd met wanhopige ruilhandel: een avondje stappen voor papieren, een nachtje seks voor de juiste documenten... Het zijn voorstellen die jongens uit Europa vaak te horen krijgen. ,,Tot vervelens toe'', vindt Ahmed. ,,En ieder jaar wordt het erger. Ze zien ons als wandelende verblijfsdocumenten. Ze schamen zich niet om wat ze 's nachts uitvreten op de dijk. Het is ronduit walgelijk en choquerend. Voor wat geld of een valse belofte krijg je bij die Marokkaanse grieten alles gedaan. Hoeren zijn het!''
De oudere generatie Marokkanen vindt dan weer dat de in Europa wonende jongeren niet deugen. ,,Ze zijn verwesterd, ook in hun seksueel gedrag'', zegt de 70-jarige Fatima uit Tanger. ,,De buitenlanders hebben hun onbegrensde seksmoraal naar Marokko geïmporteerd en onze jeugd op het verkeerde pad gezet.''
Uiteraard zijn er verschillen in de seksuele moraal tussen Marokko en Europa. Zo voelt 86 procent van de vrouwen in Marokko zich seksueel geïntimideerd op straat. Van 'Geil wijf, mag ik eens onder je rok kruipen.' tot 'Ik wil je likken.', ik heb het zelf allemaal op straat meermaals mogen aanhoren. Zelfs zwangere vrouwen blijven niet gespaard van seksistisch commentaar. 'Schaam je, je heb geneukt en nu ben je zwanger', kreeg mijn zwangere nicht van een gestoorde man uit Tanger te horen.
Marokko is een tweede Thailand
Een jonge vrouw op een balkon in Tanger knipoogt stiekem naar een jongeman drie verdiepingen lager. Zo ging het vroeger ook: geliefden gaven signalen in een raamkiertje, kropen 's nachts op het dak voor een kus of een melige liefdesverklaring. Alles verliep stiekem.
Uit vrees voor familie- en seksschandalen knijpt de Marokkaanse samenleving nog altijd liever een oogje dicht. Dat er 's nachts massaal op straat geneukt wordt, is een publieksgeheim. Ik zie vanuit mijn balkon hoe een vrouw zich neervlijt op een buitentrap. Ze trekt haar kleren omhoog en opent haar benen. Een man laat zijn broek zakken en bekruipt zijn nachtelijke prooi. In een mum van tijd is de klus geklaard. De man wordt door zijn vrienden opgepikt. Ze vertrekken met gierende banden. De vrouw loopt gewoon verder de nacht in, allicht op zoek naar een volgende klant. ,,En toch houden de Marokkanen vol dat hun land niet seksueel verdorven is. Ik erger me mateloos aan die hypocrisie'', vertelt een Brusselse vrouw. ,,Op hotel mag ik niet met mijn vriend op dezelfde kamer slapen omdat we niet getrouwd zijn. Maar de Saoedische sekstoeristen mogen wel Marokkaanse hoeren op hun hotelkamer ontvangen. De petroldollars staan dan plots boven iedere wet op zedigheid. Het sekstoerisme bloeit als nooit tevoren in Marokko. Ik zie het met mijn eigen ogen. Marokko is een tweede Thailand.''
het heilige Mekka?quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:22 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Marokko I am on my way, and with my Toyota it's not so far way.![]()
Jemig, het komt daar met bakken uit de hemel.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:18 schreef Tafkahs het volgende:
Buitenpodia Dance Valley dicht wegens slechte weer (video)
mijn idee, je kan je wel voor minder vol laten lopen in een prettigere atmosfeerquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:26 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Jemig, het komt daar met bakken uit de hemel.
95 euro, je kan maar beter in de plaatselijk kroeg gaan zitten. *Hik*
niet als je vervelende vragen blijft stellenquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:44 schreef George-Butters het volgende:
wordt er nog geneukt hier?
quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:45 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
niet als je vervelende vragen blijft stellen
quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:44 schreef George-Butters het volgende:
quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 02:05 schreef sizzler het volgende:
[..]
[[url=http://images.flabber.nl/noggeneukt.jpg]afbeelding][/url]
ouwe rolschaatser! vrouwenregelaar van de 1e orde. Ridder in de orde van de Sloeries.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:45 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
niet als je vervelende vragen blijft stellen
Ik vraag me af of je met complimentjes werpen Harry wel in bed krijgt, Sjors...quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 02:06 schreef George-Butters het volgende:
[..]
ouwe rolschaatser! vrouwenregelaar van de 1e orde. Ridder in de orde van de Sloeries.
nee, jij dan met je 30ers complexquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 02:08 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je met complimentjes werpen Harry wel in bed krijgt, Sjors...
Net een gangbang achter de rug, dus ff niet meerquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:44 schreef George-Butters het volgende:
Dat is goed, zolang je uiteraard maar uit de buurt van Amsterdam blijft.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 08:56 schreef MrX1982 het volgende:
Ik moet straks werken voor volk en vaderland
Woon jij in N-Korea?quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 08:56 schreef MrX1982 het volgende:
Dat lijkt me logisch. Toen mijn wekkerradio ging hoorde ik een of andere blije homo over de gay parade. De rillingen liepen over mijn rugquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 08:58 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Dat is goed, zolang je uiteraard maar uit de buurt van Amsterdam blijft.
Ja maar niet verder vertellen anders word ik gestraft door Kim Young ilquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 09:18 schreef RichardQuest het volgende:
Woon jij in N-Korea?
Opschieten dan! Ik wacht op een pakjequote:Op zaterdag 6 augustus 2005 09:36 schreef MrX1982 het volgende:
Tsja Noord-Korea leuk en aardig maar is me toch iets te communistisch
Ik woon verbazingwekkend genoeg gewoon in dat kleine landje aan de Noordzee. Maar toch moet ik werken voor volk en vaderland.
TPG Post wacht![]()
*Springt op fiets.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 09:37 schreef Maerycke het volgende:
Opschieten dan! Ik wacht op een pakje
Als jij het pakje bij je hebt, waar ik daadwerkelijk op zit te wachten, dan wil ik dat nog wel overwegen ook ja..quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 09:39 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
*Springt op fiets.
Krijg ik wel koffie?![]()
Dat klinkt als een belangrijk pakje. Ik hoop dat mijn collega's in je woonplaats hun best doen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 09:40 schreef Maerycke het volgende:
Als jij het pakje bij je hebt, waar ik daadwerkelijk op zit te wachten, dan wil ik dat nog wel overwegen ook ja..
Niets dat kinky is ofzo.. sorry... Een flink aantal dingen die ik hier besteld heb.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 09:41 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat klinkt als een belangrijk pakje. Ik hoop dat mijn collega's in je woonplaats hun best doen.
Wat zit er in?![]()
Damn, wat ben jij extreem-rechts.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 09:36 schreef MrX1982 het volgende:
Tsja Noord-Korea leuk en aardig maar is me toch iets te communistisch
Cadeautje of voor jezelf?quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 09:46 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Niets dat kinky is ofzo.. sorry... Een flink aantal dingen die ik hier besteld heb.
De echte harde werkers hebben nu vakantie.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 08:56 schreef MrX1982 het volgende:
[11:51:15] <Sidekick> Hoi.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 11:57 schreef Monidique het volgende:
Hoi.
Zo kan het ook, een kopje suiker bij mevrouw Wincke-Mellish halen als jouw euroshopperzakje suiker leeg is.quote:Krakers in Wassenaar: fijn mixen
Door onze verslaggeefster Sacha Kester
WASSENAAR - De oude fietsen vallen een beetje uit de toon want op elke andere oprijlaan in deze villawijk staan vette auto’s geparkeerd. En ook de jongeren in verschoten kleren, met een enkele hanenkam en een paar piercings, zijn niet bepaald des Wassenaars.
En toch wonen die jongeren hier, in de villa die ze een paar dagen geleden hebben gekraakt. Niet om lekker goedkoop te wonen in een mooi huis, maar omdat ze willen protesteren tegen ‘de afbraak van wijken en woonrechten’, aldus David (24), woordvoerder van de actiegroep Woonstrijd en een van de nieuwe bewoners.
‘Dit is eigenlijk een parodie op het beleid dat in achterstandswijken wordt gevoerd’, zegt David. ‘Daar worden goede huurhuizen platgegooid om dure koopwoningen neer te zetten met het argument dat er een gebalanceerde mix tussen rijk en arm moet wonen. Die mix heb je hier in Wassenaar ook niet. Er is een enorme concentratie aan hoge inkomens en om dat recht te trekken, moet hier een groot aantal “armen” worden gehuisvest.’
Behalve deze villa heeft de groep verderop ook een boerderij gekraakt en tot 10 augustus zijn deze twee panden de locatie van Actiekamp Somewhere. ‘Maar wat die acties precies zijn, kan ik niet zeggen’, zegt David.
Vandaag staat in elk geval niks op het programma en de krakers zitten in de huiskamer te praten. Meubels en bedden zijn er niet. ‘En ook geen stroom en water’, zegt bewoonster Mara (24). ‘Dat vragen we pas aan als de zaak een beetje is gestabiliseerd.’ ‘Vanavond zijn we met meer mensen’, zegt Sjaak. ‘Die zijn nu nog aan het werk. Werk ja – we zijn echt geen uitvreters want we hebben bijna allemaal een baan. Of studeren nog. Het gaat ons om aandacht voor het tekort aan goedkope woningen’, zegt Sjaak.
Dat begrijpt buurvrouw Robin Wincke-Mellish ook, nu ze met de krakers heeft gesproken. ‘Het lijken me aardige mensen’, zegt de vrouw. Ze vond beetje luguber, zo’n leeg huis met een verwilderde tuin eromheen. ‘En ze hebben ook beloofd om geen herrie te maken, dus misschien worden het nog hele goede buren.
quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 12:20 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Zo kan het ook, een kopje suiker bij mevrouw Wincke-Mellish halen als jouw euroshopperzakje suiker leeg is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |