Ach het hele gegeven dat ze een zwaar gewonde man in huis nemen, die een rare halsband draagt en niet meer opvoeding dan een drie jarige genoten lijkt te hebben, is natuurlijk niet realistisch. Maar daar kijk ik in dit soort films maar doorheen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 14:44 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik vond in Danny The Dog (Unleashed) vooral de manier waarop hij in huis wordt genomen wat vreemd. Hij wordt bloedend gevonden en in plaats van naar een ziekenhuis wordt hij naar huis gebracht. Vond ik een erg onwaarschijnlijk iets wat me enigzins stoorde.
Verder inderdaad veel toffe gevechten.
quote:Louis, I think this is the beginning of a beautiful friendship.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 02:02 schreef Sai het volgende:
Romy and Michelle's High School Reunion (David Merkin, 1997): je hebt allemaal van die stompzinnige hetero's die zich uitstekend kunnen vermaken met prut als Terminator 2, The Rock en Commando. Natuurlijk zijn dat schijtfilms, maar de heren zetten hun verstand eventjes op nul en voila; genieten geblazen. Ik ben daar wat minder goed in, maar geef me een semigrappig Clueless-achtig gedrocht als dit en ik zit anderhalf uur lang vrolijk lachend en spastisch meebewegend op de soundtrack voor de TV. Heel okay dus. Sorry. 7.
Alleen in het begin en op het einde (vooral op het eindequote:Op vrijdag 12 augustus 2005 14:44 schreef Wepeel2 het volgende:
Verder inderdaad veel toffe gevechten.
Ik had deze nog nooit gezien en zette hem toevallig op. Geweldig film! Op (zwart) humoristische wijze wordt het belang van de vrijheid van meningsuiting uitgelegd.quote:The last supper
Amerikaanse (USA) filmkomedie uit 1995 van Stacy Title. Met: Cameron Diaz, Ron Eldard, Annabeth Gish e.a. Vijf studenten wonen in een huis in Iowa en maken een conservatieve presentator op televisie belachelijk. Als ze op een dag de conservatieve marinier Zack op bezoek krijgen, blijft hij voor het avondeten. Het diner loopt echter uit de hand, als de gast racistische opmerkingen blijft maken en uiteindelijk een mes in zijn rug krijgt. De studenten bedenken dat de wereld waarschijnlijk beter af is zonder deze engerd, en krijgen het idee om elke zondag tijdens het eten nog meer slechte mensen uit de wereld te helpen. Bron: omroep.nl
Dat heb ik dan blijkbaar allemaal compleet gemist.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 15:16 schreef Shogo het volgende:
Casablanca (1942)
Zeer goede film. Ik denk niet dat ik het verhaal hoef uit te leggen die is wel redelijk bekend bij iedereen. Bogart is briljant als Rick, Bergman eveneens als het verloren liefje van Rick en ook de rest van de cast is helemaal in zijn nopjes. De film zet een briljante sfeer neer en ook mooi is dat Rick mysterieus blijft tot het einde toe, plus dat er ook nog geweldige droge humor inzet dmv de oneliners maakt dit echt een geweldige film.
Vond ik verrassend leuk.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 22:25 schreef dolle_hond het volgende:
pieces of april
onderhoudende 5 kwartier.
erg doorsnee amerikaans, helaas. maar PC speelt weer sterk, gelukkig maar.
nee, weinig leuks aan gezien en KH was eyecandy (niet voor mij, ik val niet op haar)quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 22:46 schreef Arcee het volgende:
[..]
Vond ik verrassend leuk.
[afbeelding]
En wat had Katie Holmes d'r handen prachtig mooi versierd.
Ik ook niet, maar haar handen vond ik dus mooi.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 22:47 schreef dolle_hond het volgende:
nee, weinig leuks aan gezien en KH was eyecandy (niet voor mij, ik val niet op haar)
Dat komt natuurlijk ook omdat er in het boek veel meer tijd is voor de characterontwikkeling. In het boek lezen we werkelijk páginas lang hoe hij zich s'-ochtends 'opmaakt', in het boek komen zinnen voor van werkelijk 1½ pagina en versiert hij z'n kamer met ingewanden van slachtoffers, dus zoveel laat het boek niet te raden over.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 00:53 schreef thaleia het volgende:
American Psycho
Ik kan kort zijn: het boek was beter.
Ik kan ook iets uitvoeriger zijn: ik vind het best een aardige film, maar
1) het boek laat veel te raden over...
Ik vind de film wel aardig geslaagd eigenlijk. Als ze het boek 1:1 zouden verfilmen dan zou het wel erg expliciet worden. Heb ik zelf geen problemen mee, maar het lijkt me echt moeilijk om zo'n boek goed over te laten komen op het scherm. Al die vreemde gedachtespinsels zijn heel moeilijk over te brengen en ik vrees dat het al snel te saai wordt. Ik snap dan ook wel dat ze er een zwarte komedie van hebben gemaakt. Ook in de film kun je nog steeds discussieren of hij het wel/niet gedaan heeft. Wel is er een selectie van gebeurtenissen gemaakt die op het einde allemaal terug komen en in dit opzicht heb je wel gelijk. Ik had liever wat meer zijplotjes gehad waarbij je aan het eind zou kunnen denken 'he, maar hoe zat dat nou....zou hij nou echt verkleed met mensenbotten hebben rondgelopen op dat feest?'. Maar goed. Amusant boek + leuke film.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 14:24 schreef thaleia het volgende:
Nee, ja, klopt, qua gruwelijke beschrijvingen laat het boek niets te raden over. Ik bedoelde meer qua plot, zit het allemaal in zijn hoofd of niet, hoe zit het nou met die Paul Allen, etc. In het boek zitten ook vaker dingetjes als dat hij de buurvrouw van z'n vriendin een lekker ding vindt, en later dat zijn vriendin overstuur is omdat haar buurvrouw gruwelijk is vermoord, en dan kun je al wel vermoeden wie daarachter zit maar het wordt later pas echt duidelijk en dan ook slechts dmv 1 terloopse opmerking ("en ik kon je trouwens ook niet uitnodigen want het hoofd van je buurvrouw lag in mijn koelkast")
In de film is niets terloops, alles ligt er duimendik bovenop.
Inderdaad, wat een mega-intens moment was dat.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 14:34 schreef Lonewolf2003 het volgende:
...de vreugde die ik bij Fucking Amal voelde.
Het tijdstip waarop je hem keek?quote:Op zondag 14 augustus 2005 01:54 schreef Dizer het volgende:
Highlander
Ik had hem wat beter verwacht. Desondanks voor die tijd is het een zeer leuke film.
quote:Op zondag 14 augustus 2005 00:07 schreef Hare het volgende:
Glory
Bah, wat een rukfilm. Heb hem een keer eerder gezien en dacht toen dat ie goed was, maar hoe heb ik dat ooit kunnen denken. Sentimentele draak van een film, voorspelbaar als de tering, weinig tot geen motivatie of karakterontwikkeling en een zeer matige hoofdrolspeler zorgen ervoor dat ik hem de tweede keer kijken maar heb uitgezet.
Dat ie gemaakt isquote:Op zondag 14 augustus 2005 06:07 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Het tijdstip waarop je hem keek?
![]()
En Hotel Rwanda, Garden State en the Station Agent danquote:Op zondag 14 augustus 2005 08:48 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
![]()
De enige film waarvan ik werkelijk niet snap waarom 'ie in de IMDB top 250 staat.
Die vind ik gewoon goedquote:Op zondag 14 augustus 2005 10:16 schreef Hare het volgende:
[..]
En Hotel Rwanda, Garden State en the Station Agent dan
m`n broertjequote:Op zondag 14 augustus 2005 12:16 schreef Morrigun99 het volgende:
Timo20,
Even offtopic. Is er een bekende van je die toevallig wel eens op Gamer.nl rondhangt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Bovendien bevat de film de gaafste en grootste complot afrekeningen met tegenstanders sinds the Godfather. Maar die dialogen blijven zuigen aan alle kanten. Lucas is gewoon duidelijk geen acteurs regisseur. Want zelfs top acteurs/trice als Portman en McGregor zijn niet om aan te zien. Die paar cruciale momenten dat emoties belangrijker zijn dan actie zijn net de minste momenten van de hele film. Als Lucas zich alleen met het schrijven en de productie had bemoeid. En de film door iemand anders had laten regisseren was het waarschijnlijk een absolute topfilm geworden.
cijfer: 8.5
My Summer of Love (2004)
Mona is een meisje uit ietswat lager milieu en Tamsin een meisje uit de hogere klasse. Tijdens de zomervakantie worden ze vriendinnen en meer.
Dit is duidelijk een film, die met man en macht goed, verantwoord en intellectuel probeert te zijn. De hele film lijkt niet meer dan een poging van de regisseur om door de critici de hemel in geprezen te worden. Maar daar faliekant in misluikt. Zo wordt er omdat hij waarschijnlijk ergens een uitreksel van Nietzche heeft gelezen, maar met wat theorieën van Nietzche gegooit. De karakters zijn oninteressant. Interessante thema's als een cultuurclash wordem volledig buiten beschouwing gelaten.. Na een uur had ik het totaal gehad met de film en heb ik hem in fastforward afgekeken om te zien of het laatste half uur misschien nog beter werd. Maar daar zag het er niet naar uit.
cijfer: 3
B-hyeong namja chingu (My Boyfriend is type B) (2005)
Eindelijk weer eens een echt leuke romcom uit Korea. Ha-mi en Young-bin onmoeten elkaar doordat ze tegen elkaar opbotsen bij een bushalte en daarbij van mobiel wisselen. Ha-mi is overtuigt dat het lot het bestemt heeft dat ze bij elkaar horen. Dus wordt Young-bin meegenomen om hem voor te stellen aan haar nichtje. Dat toevallig een relatie bureau runt dat gebaseerd is op bloedtypes.. Young-bin blijkt een type B te zijn en laten dat nou net egoïstische, alleen aanzichzelf denkende klootzakken zijn. Dus adviseert ze Ha-mi om Young-bin niet meer te zien. Maar Ha-mi is over haar oren verliefd en slaat dit advies in de wind. Natuurlijk blijkt Young-bin echt een typische type B te zijn. Maar wel eentje die als het erop aan komt toch telkens weer zijn hart op de goede plaats heeft zitten.
Zoals ik al zei eindelijk weer eens een leuke Koreaanse romcom. Ondanks dat er af en toe van die overdreven Aziatische grapjes inzitten, die niet aan mij besteed zijn. Zijn de meeste grappen gewoon leuk. En het belangrijkste in zo'n film zit ook prima in elkaar; de chemie tussen de twee. Je wordt telkens hen en weer gegooit met je gevoelens. Dan wil je weer hartstikke hard dat ze eindelijk tot haar verstand komt en hem eindelijk eens dumpt zoals hij verdient. En dan lig je weer te smachten dat ze bij elkaar komen. Aanradertje.
cijfer: 7.5
Coach Carter (2005)
Samuel Jackson speelt de titelrol in deze film, die gebaseerd is op een waargebeurd verhaal. Als hij wordt aangenomen als basketbal coach op een school ergens in een achterwijk, heeft het team bijna nog nooit gewonnen. De jongens zijn ongemotiveerd. En ook hun schoolprestaties laten meer dan te wensen over. Om de jongens te helpen, stelt hij strenge contracten met ze op, waarin ze zich verplichten om gemiddeld 2.3 punten te behalen voor elk vak. (Wat net een voldoende is) Ook op tijdens de basketveld trainingen regeert hij met harde hand. En brengt de jongens zo principes bij als discipline en respect. Dit alles omdat coach Carter alles probeert om de jongens een kans te geven op een sportbeurs aan een college, zodat ze een betere toekomst voor zich hebben. Ondanks tegenwerking van het schoolmanagment en ouders.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verhaal is dus vrij standaard over iemand die probleem jongeren, waar niemand nog hoop voor heeft, helpt. De film is niet de beste in zijn soort. Maar behoort ook absolute niet de slechtste.
cijfer: 7.5
O'ja iemand zou Samuel Jackson toch echt eens moeten vertellen dat het maken van 4 Coach Carters per jaar echt beter is dan op te duiken in 15 actiefilmpjes.
[ Bericht 0% gewijzigd door Lonewolf2003 op 14-08-2005 17:08:35 ]
Als dat de bedoeling was is het hem juist wel gelukt, want ik ben nog geen negatieve review van die film tegengekomen.quote:Op zondag 14 augustus 2005 17:02 schreef Lonewolf2003 het volgende:
De hele film lijkt niet meer dan een poging van de regisseur om door de critici de hemel in geprezen te worden. Maar daar faliekant in misluikt.
Omdat je vaak toevallig dezelfde films als hem gezien hebt.quote:Op zondag 14 augustus 2005 16:15 schreef Timo20 het volgende:
[..]
m`n broertje![]()
die is er moderator
hoezo?
Dat hoeft dan ook nét niet. Hij duurt 9 minuten en 59 seconden.quote:Op zondag 14 augustus 2005 21:27 schreef Dizer het volgende:
KQ, dat je langer dan 10 minuten naar zo een film kijken... petje af hoor![]()
Ik heb je nu geregistreerdquote:Op maandag 15 augustus 2005 00:14 schreef Durbin het volgende:
Nog niets. Ik heb me vanavond eindelijk geregistreerd en mijn account moet nog goedgekeurd worden.
Ja, het is LE Charme Discret. Ik weet het.quote:Op maandag 15 augustus 2005 01:54 schreef kinky_queen het volgende:
Ben je dronken Sai?
quote:'Here we go gathering nuts in may'
quote:Goddag på dig!
Wat was het ook alweer? Even opzoeken...quote:Op maandag 15 augustus 2005 12:04 schreef Hare het volgende:
Mr. Deeds Goes to Town
Wonderful! Wat een prachtfilm brengt Capra hier weer zeg. Feelgood zoals feelgood moet wezen. Ik vind het heerlijk. Verhaal zit uitstekend in elkaar, de personages zijn geloofwaardig en goed gespeeld en je leeft weer helemaal mee met Mr. Deeds himself. En wat is Jean Arthur toch een schatje![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |