abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:04:39 #125
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_29581676
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 14:44 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik vond in Danny The Dog (Unleashed) vooral de manier waarop hij in huis wordt genomen wat vreemd. Hij wordt bloedend gevonden en in plaats van naar een ziekenhuis wordt hij naar huis gebracht. Vond ik een erg onwaarschijnlijk iets wat me enigzins stoorde.
Verder inderdaad veel toffe gevechten.
Ach het hele gegeven dat ze een zwaar gewonde man in huis nemen, die een rare halsband draagt en niet meer opvoeding dan een drie jarige genoten lijkt te hebben, is natuurlijk niet realistisch. Maar daar kijk ik in dit soort films maar doorheen.
pi_29581901
Casablanca (1942)
Zeer goede film. Ik denk niet dat ik het verhaal hoef uit te leggen die is wel redelijk bekend bij iedereen. Bogart is briljant als Rick, Bergman eveneens als het verloren liefje van Rick en ook de rest van de cast is helemaal in zijn nopjes. De film zet een briljante sfeer neer en ook mooi is dat Rick mysterieus blijft tot het einde toe, plus dat er ook nog geweldige droge humor inzet dmv de oneliners maakt dit echt een geweldige film.
quote:
Louis, I think this is the beginning of a beautiful friendship.
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:55:15 #127
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_29583570
Fantastic Four

Na de matige Batmans van de jaren 90 zijn er sinds 2000 eindelijk andere superhelden opgestaan gebaseerd op die van de Amerikaanse comics en hoewel X-men en Spiderman de grootste successen waren, kwamen andere pogingen zoals Daredevil en The Hulk in de vergetelheid terecht. Ze waren of enorm slecht gemaakt, te saai, of te weinig mensen hebben wel eens over die superhelden gelezen of van gehoord.

Fantastic Four vond ik ergens in het midden bestaan, niet onbekend, maar weinig van gelezen of gezien en deze film vond ik ook niet op het niveau van Spiderman en X-men liggen. Wel leuk geprobeerd, maar het bekende 'alle leuke scènes heb je al in de trailers gezien' gaat hier wel bij op.

De film laat ook wat vragen achter; zo wordt niet uitgelegd hoe het komt dat het ruimtestation zwaartekracht heeft hoewel het wel in de 'tegenwoordige tijd' afspeelt. Tenzij ze magnetische schoenen aan hebben, maar dan wiebelen je armen ook losjes in de gewichtloosheid. Ook vreemd is waarom ze zo geliefd zijn terwijl ze voor miljoenen schade hebben aangericht aan de infrastructuur en voertuigen en toch geliefd worden door het publiek omdat ze een paar brandweermannen hebben gered. Er zou toch wel iemand zijn geweest die een schadeclaim heeft ingediend? Daar hadden ze ook best op in kunnen gaan.

De sterkst gespeelde rollen waren die van The Thing (Benjamin Grimm) en The Human Torch (Johnny Storm), die waren zowaar in hun element en The Thing kreeg ook echt medelijden van het publiek. Victor Von Doom (Julian McMahon) vond ik wat geforceerd overkomen en zijn stem was niet gemeen genoeg voor de slechterik die hij moest spelen. Wel koel effect als ie de bezitter van de Aston Martin DB7 een extra tochtgat geeft.

Het is een vermakelijke film, maar er ontbreekt iets wat mij bindt met de film waar de fantastische X-men en Spiderman dat wel doen.
The Internets, I needs it..
pi_29584248
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 02:02 schreef Sai het volgende:
Romy and Michelle's High School Reunion (David Merkin, 1997): je hebt allemaal van die stompzinnige hetero's die zich uitstekend kunnen vermaken met prut als Terminator 2, The Rock en Commando. Natuurlijk zijn dat schijtfilms, maar de heren zetten hun verstand eventjes op nul en voila; genieten geblazen. Ik ben daar wat minder goed in, maar geef me een semigrappig Clueless-achtig gedrocht als dit en ik zit anderhalf uur lang vrolijk lachend en spastisch meebewegend op de soundtrack voor de TV. Heel okay dus. Sorry. 7.

PRISCILLA al eens gezien?
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:26:12 #129
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_29585914
Heb vandaag weer Seven Samurai en Star Wars 3 gezien

Seven Samurai blijft geweldig!
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:16:12 #130
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_29588111
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 14:44 schreef Wepeel2 het volgende:

Verder inderdaad veel toffe gevechten.
Alleen in het begin en op het einde (vooral op het einde ).
Het middenstuk was doodsaai.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:20:37 #131
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_29588217
Mr. & Mrs. Smith

Hoogst ongeloofwaardig filmpje. Maar er zaten wel een aantal leuke aktiescene's in.
Leuk als tussendoortje.

[ Bericht 1% gewijzigd door victorinox op 12-08-2005 22:13:20 (typo) ]
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 22:08:41 #132
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_29589418
quote:
The last supper
Amerikaanse (USA) filmkomedie uit 1995 van Stacy Title. Met: Cameron Diaz, Ron Eldard, Annabeth Gish e.a. Vijf studenten wonen in een huis in Iowa en maken een conservatieve presentator op televisie belachelijk. Als ze op een dag de conservatieve marinier Zack op bezoek krijgen, blijft hij voor het avondeten. Het diner loopt echter uit de hand, als de gast racistische opmerkingen blijft maken en uiteindelijk een mes in zijn rug krijgt. De studenten bedenken dat de wereld waarschijnlijk beter af is zonder deze engerd, en krijgen het idee om elke zondag tijdens het eten nog meer slechte mensen uit de wereld te helpen. Bron: omroep.nl
Ik had deze nog nooit gezien en zette hem toevallig op. Geweldig film! Op (zwart) humoristische wijze wordt het belang van de vrijheid van meningsuiting uitgelegd.
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 22:16:23 #133
30919 mitt
Michael Corleone
pi_29589611
Toy Story

had 10 jaar geleden blijkbaar niet zoveel indruk op me gemaakt.

Best leuk
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 12 augustus 2005 @ 22:22:00 #134
862 Arcee
Look closer
pi_29589771
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 15:16 schreef Shogo het volgende:
Casablanca (1942)
Zeer goede film. Ik denk niet dat ik het verhaal hoef uit te leggen die is wel redelijk bekend bij iedereen. Bogart is briljant als Rick, Bergman eveneens als het verloren liefje van Rick en ook de rest van de cast is helemaal in zijn nopjes. De film zet een briljante sfeer neer en ook mooi is dat Rick mysterieus blijft tot het einde toe, plus dat er ook nog geweldige droge humor inzet dmv de oneliners maakt dit echt een geweldige film.
Dat heb ik dan blijkbaar allemaal compleet gemist.

Wel mooi gefilmd, dat wel.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 22:25:07 #135
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_29589848
pieces of april

onderhoudende 5 kwartier.
erg doorsnee amerikaans, helaas. maar PC speelt weer sterk, gelukkig maar.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 12 augustus 2005 @ 22:46:17 #136
862 Arcee
Look closer
pi_29590343
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 22:25 schreef dolle_hond het volgende:
pieces of april

onderhoudende 5 kwartier.
erg doorsnee amerikaans, helaas. maar PC speelt weer sterk, gelukkig maar.
Vond ik verrassend leuk.

En wat had Katie Holmes d'r handen prachtig mooi versierd.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 22:47:35 #137
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_29590379
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 22:46 schreef Arcee het volgende:

[..]

Vond ik verrassend leuk.

[afbeelding]

En wat had Katie Holmes d'r handen prachtig mooi versierd.
nee, weinig leuks aan gezien en KH was eyecandy (niet voor mij, ik val niet op haar)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 12 augustus 2005 @ 22:48:50 #138
862 Arcee
Look closer
pi_29590415
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 22:47 schreef dolle_hond het volgende:
nee, weinig leuks aan gezien en KH was eyecandy (niet voor mij, ik val niet op haar)
Ik ook niet, maar haar handen vond ik dus mooi.
pi_29591000
THE JACKET

Ik hoop niet dat deze film wil lijken op ETERNAL SUNSHINE OF THE SPOTLESS MIND want daar haalt ie het niet bij

Dessalniettemin een redelijk geslaagde mindfuck en een Keira Knightley die mooier is dan ooit

pi_29593662
American Psycho

Ik kan kort zijn: het boek was beter.
Ik kan ook iets uitvoeriger zijn: ik vind het best een aardige film, maar
1) het boek laat veel te raden over, maakt dat je je zo nu en dan afvraagt hoe eea nu precies zit. De film vult vanalles al voor je in, legt dingen er te dik bovenop en legt teveel uit.
2) ik begrijp dat je mbv beelden, geluid, licht veel sneller iets neer kunt zetten dan mbv slechts woorden en dat je in de film dus niet de ellenlange passages over situps, visitekaartjes, B-artiesten nodig hebt om karakter/personages neer te zetten, en ik begrijp dat dat in een film vanwege de beperkte tijd wellicht sowieso niet te doen is, maar het had wel ietsje meer gemogen. Te veel dingen komen in het boek keer op keer terug en in de film slechts 1 keer vluchtig voorbij. En hiermee hangt samen:
3) je wordt (of althans: ik word) in de film lang niet zo ondergedompeld als in het boek. Als je de film kijkt kijk je een film, veel meer dan dat je een boek leest als je het boek leest. Als u begrijpt wat ik bedoel.
pi_29593751
UPDATE:

Net via import binnengekregen

De index van de DVD.

De verschillende episodes.

De extra's op de DVD.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 01:12:56 #142
4180 Hare
Come fly with me!
pi_29594132
Ehm, ja, goed

Volgens mij zit jij hier een beetje verkeerd jochie
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 02:55:47 #143
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_29596251
The Island

Dit was een aangename verrassing, een trailer van niks, beetje reclame maken in de media maar weinig loslaten tot op de dag van de première zodat ik de volume van de radio omlaag moest draaien zonder teveel spoilers te horen. Dus ik had niet zoveel verwachtingen van deze film, maar heb het toch gekeken.
Gelukkig maar!

Het verhaal bleek een angstaanjagende toekomstbeeld op het gebied van klonen te zijn en de actie paste er goed bij. Je weet nooit wat de volgende stap is van de hoofdrolspelers en af en toe waren er op de juiste momenten vlagen van humor om de serieuze toon even te onderbreken.
Het decor was prima en de voertuigen geweldig. De auto's in de achtergrond echter waren niet zo 'nieuw' voor in de setting van 2019, meestal Chryslers die nu worden uitgebracht, maar dat bederft de pret niet.
Ook leuk voor Trek fans is dat Ethan Phillips in speelde als Jones Three Echo, ik herkende die kop van hem meteen.

Een aangename verrassing, zoals eerder gezegd en het komt zeker in m'n dvd-verzameling!

[ Bericht 4% gewijzigd door Dr_Crouton op 13-08-2005 03:02:10 ]
The Internets, I needs it..
pi_29597803
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 00:53 schreef thaleia het volgende:
American Psycho

Ik kan kort zijn: het boek was beter.
Ik kan ook iets uitvoeriger zijn: ik vind het best een aardige film, maar
1) het boek laat veel te raden over...

Dat komt natuurlijk ook omdat er in het boek veel meer tijd is voor de characterontwikkeling. In het boek lezen we werkelijk páginas lang hoe hij zich s'-ochtends 'opmaakt', in het boek komen zinnen voor van werkelijk 1½ pagina en versiert hij z'n kamer met ingewanden van slachtoffers, dus zoveel laat het boek niet te raden over.

Het is een Hollywood dinges dus het moet wel voorgekauwd worden

pi_29602625
Nee, ja, klopt, qua gruwelijke beschrijvingen laat het boek niets te raden over. Ik bedoelde meer qua plot, zit het allemaal in zijn hoofd of niet, hoe zit het nou met die Paul Allen, etc. In het boek zitten ook vaker dingetjes als dat hij de buurvrouw van z'n vriendin een lekker ding vindt, en later dat zijn vriendin overstuur is omdat haar buurvrouw gruwelijk is vermoord, en dan kun je al wel vermoeden wie daarachter zit maar het wordt later pas echt duidelijk en dan ook slechts dmv 1 terloopse opmerking ("en ik kon je trouwens ook niet uitnodigen want het hoofd van je buurvrouw lag in mijn koelkast")
In de film is niets terloops, alles ligt er duimendik bovenop.

(geen spoiler nodig want dit zit dus allemaal niet in de film )
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 14:34:13 #146
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_29602770
Lilja 4-ever (2002)
Bij deze film ontkom ik er zelf niet aan dat ik hem ga vergelijken met die andere film van Moodysson. Fucking Ämal. Want Lilja 4-ever vertoont zowel grote vergelijkingen als grote verschillen met die film. Je zou kunnen zeggen dat het beide twee kanten van dezelfde munt zijn. Beide films centreren zich op twee hoofdpersonage's die biede alleen op de wereld lijken en zich vooral tot elkaar aangetrokken voelen. Waarbij het verschil is dat Fucking Amal toch vooral een feel good movie is, is Lilja 4-ever juist een erg deprimerende film. Net zoals in Fucking Amal zijn ook in deze film de karakters ongelovelijk realistisch neer gezet. De dialogen lopen vloeiend en komen nooit ergens geschreven over. Dus ook Lilja 4-ever is weer een pracht film van Lukas Moodysson. Maar jammer genoeg wisten de karakters in deze film me toch net minder te raken. En hoewel ik best een traantje heb weggepinkt, was het verdriet dat ik hier voelde niet zo groot als de vreugde die ik bij Fucking Amal voelde.
cijfer: 9

Escaflowne (2000)
Een anime die zoals vele films gebaseerd is op een tv-serie. En net zoals altijd heb ik het idee dat ze weer moeite hebben om de complexiliteit en diepgang van de serie over te brengen op de film. Waardoor mensen die de serie niet kennen, zoals ik, moeite hebben om het verhaal te volgen en een band te krijgen met de karakters.
Een meisje komt in andere dimensie/schaduwwereld terecht. Waar ze gezien wordt als godin. En samen met een krijgerskoning en bende verzetmensen het op moet nemen tegen de gemene Lord Vulcan. Bij dit alles speelt één of ander groot harnas een prominente rol. En natuurlijk huppelt er ergens een half meisje/half kat rond. Niks wat we niet al eerder in een anime hebben gezien dus. . En zoals altijd ziet het er allemaal even prachtig uit. Al met al nog steeds best vermakelijk, ondanks dat de serie naar alle waarschijnlijkheid meer diepgang bied.
cijfer: 7
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:50:17 #147
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_29604425
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 14:24 schreef thaleia het volgende:
Nee, ja, klopt, qua gruwelijke beschrijvingen laat het boek niets te raden over. Ik bedoelde meer qua plot, zit het allemaal in zijn hoofd of niet, hoe zit het nou met die Paul Allen, etc. In het boek zitten ook vaker dingetjes als dat hij de buurvrouw van z'n vriendin een lekker ding vindt, en later dat zijn vriendin overstuur is omdat haar buurvrouw gruwelijk is vermoord, en dan kun je al wel vermoeden wie daarachter zit maar het wordt later pas echt duidelijk en dan ook slechts dmv 1 terloopse opmerking ("en ik kon je trouwens ook niet uitnodigen want het hoofd van je buurvrouw lag in mijn koelkast")
In de film is niets terloops, alles ligt er duimendik bovenop.
Ik vind de film wel aardig geslaagd eigenlijk. Als ze het boek 1:1 zouden verfilmen dan zou het wel erg expliciet worden. Heb ik zelf geen problemen mee, maar het lijkt me echt moeilijk om zo'n boek goed over te laten komen op het scherm. Al die vreemde gedachtespinsels zijn heel moeilijk over te brengen en ik vrees dat het al snel te saai wordt. Ik snap dan ook wel dat ze er een zwarte komedie van hebben gemaakt. Ook in de film kun je nog steeds discussieren of hij het wel/niet gedaan heeft. Wel is er een selectie van gebeurtenissen gemaakt die op het einde allemaal terug komen en in dit opzicht heb je wel gelijk. Ik had liever wat meer zijplotjes gehad waarbij je aan het eind zou kunnen denken 'he, maar hoe zat dat nou....zou hij nou echt verkleed met mensenbotten hebben rondgelopen op dat feest?'. Maar goed. Amusant boek + leuke film.

Vandaag gezien:
The Boys From Brazil

Degelijk. Dat komt vooral bij me op. Het verhaal vind ik sterk, maar ik ben wel een sucker voor dit soort occulte nazi verhaaltjes. Het acteerwerk van Laurence Olivier vind ik soms wat over de top, maar niet storend. Het acteerwerk van Hitler jr. is matig, maar die zien we gelukkig niet al te veel. Verder loopt het verhaal gewoon als een trein, wat in een film over nazi's misschien niet zo'n goede vergelijking is, en wordt alles in het juiste tempo behandeld. Geen absolute hoogvlieger, maar zeker een interessant zaterdag-op-de-bank-hang filmpje.

7,5
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 16:40:33 #148
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_29605631
The Island
Zoals verwacht niet erg bijzonder, maar ook niet slecht of zo. Het eerste half uur leek het wel alsof de reclame nog bezig was, de ene product placement na de andere . En het verhaal.... hmm... veel actie en spektakel, soms zelfs gewoon té veel, zodat het bijna lachwekkend overdreven spectaculair wordt. Op acteervlak ook niets speciaals. Buscemi was wel tof, de rest erg standaard. Johansson lijkt een vis op het droge in een actiefilm en ik hoop dan ook dat ze in de toekomst niet al te vaak meer in dit soort films gaat verschijnen. Verder hangt het aan mekaar van de cliché's en kreeg ik overal (verhaal en actiescenes) het gevoel dat ik het al eens eerder had gezien. Alles in acht genomen is het een typisch hersenloos Hollywood-vehikel, niet beter, maar ook zeker niet slechter dan z'n soortgenootjes. Het is dan ook vrij vreemd dat dit zo'n box office-flop is geworden en Mr. & Mrs. Smith wel een hit was, wanneer beide films van hetzelfde niveau zijn (persoonlijk vind ik The Island zelfs een tikkeltje beter).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 17:47:30 #149
40664 Durbin
Who knows..
pi_29607060
301, 302 (1995, Zuid-Korea)

De film begint met een detective die een vrouw van huisnummer 301 ondervraagt, naar aanleiding van de verdwijning van haar buurvrouw woonachtig op nummer 302. Vervolgens gaat men over naar het begin van het verhaal, waaruit blijkt dat nummer 301 een bijna psychopatische drang naar koken heeft en daarmee uiteindelijk haar man verdrijft. De vrouw van nummer 302 heeft daarentegen in haar jeugd situaties meegemaakt, waardoor ze geen enkel soort van voedsel binnen kan houden. Het verhaal is best interessant, maar de uitvoering is erg langdradig en soms zelfs gewoon saai. Het einde is na vijf minuten in de film eigenlijk al geen verrassing meer, maar de film draait ook meer om de vertelling van de levensverhalen van de beide vrouwen dan om een opbouw naar een verrassende climax. Deze vertelling is best geslaagd, maar zoals gezegd had het van mij wel iets minder traag gemogen.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_29609617
Gisteren in de Bios...Sin City.

Jammie film hoor! 8/10.

Kwam in onze boekenkast ook nog deze strips tegen:

En het stripboek waar de film op gebaseerd is zit er ook tussen:

*Klik* "She says her name is Goldie"
pi_29610481
Lilya 4 ever, Men of Honor gisteren eigenlijk.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:49:22 #152
40664 Durbin
Who knows..
pi_29613125
Clownhouse

Nadat drie broers naar het circus zijn geweest, ontsnappen drie psychopaten uit hun hechtenis, vermoorden drie clowns en gaan vervolgens als clowns verkleed op bezoek bij de drie broers die alleen thuis zijn. De jongste van de drie heeft een grote angst voor clowns en is eerder die avond al voor een echte clown weggelopen. Een onschuldige horror met een jonge Sam Rockwell in zijn eerste grote rol. Vermakelijk, maar ook niet veel meer dan dat.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 23:23:07 #153
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_29615600
Once upon a time in China 2

Naar mijn mening één van de beste Kung Fu films ooit gemaakt. De film gaat over de volksheld: Wong Fei-hung (Jet Li). Wong gaat naar Canton om daar een presentatie te geven over Chinese geneeskunde. In Canton komt hij in gevecht met de Witte Lotus, een KKK achtige sekte met witte gewaden en puntmutsen die kruizen verbranden omdat ze de buitenlanders uit China willen jagen. Wong moet verder ook opboksen tegen de regeringscommandant (Donnie Yen) die de legendarische Sun Yat-Sen wil ontvoeren.

De film bevat natuurlijk zeer spectaculaire gevechtsscenes. Er wordt wel gebruik gemaakt van wires, maar er wordt niet gevlogen zoals in CTHD of Hero, en dus gewoon echt keihard gevochten. In deze film is duidelijk de techniek, kracht en snelheid van Jet Li in zijn gloriedagen te zijn. Tegenwoordig maakt hij alleen maar troep met Westerse beginners...
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_29615603
MOSQUITO- DER SCHANDER

MOSQUITO THE RAPIST

Hmmmm, een film waarbij een normaal mens al snel zijn eetlust zou verliezen maar deze film blijkt prima te bekijken onder het genot van een paar bapao's met kip/saté

Als kleinkind werd hij dagelijks in elkaar geslagen door zijn alcoholistische vader en z'n zussie werd sexueel misbruikt, dit trauma is de hoofdpersoon nooit teboven gekomen en langzaam maar zeker ontwikkeld hij zich in een psychopaat die lijken via een rietje ondoet van bloed (mosquito) en als de slachtoffers nog geen lijken zijn dan zorgt hij daar wel voor door ze de hersens in te slaan met een bako

Een van de kwalitatief betere films met necrofilie als onderwerp

Vies plaatje
  zondag 14 augustus 2005 @ 00:07:16 #155
4180 Hare
Come fly with me!
pi_29616897
Ik heb geen flauw idee waarom ik niet gewoon meteen wat schrijf nadat ik een filmpje heb gezien, zo alles tegelijk is veel te veel werk. Ben nog veel films aan het herkijken om te kijken op welke positie ze mogen in de top100:

It's a Wonferful Life

Blijft de ultieme Capra film. Alles komt samen in een geweldig mooi, leuk, lief stukje werk waar je je echt zo ultiem goed door gaat voelen. Heerlijk. Er is een prachtig stadje gecreeerd, met als middelpunt mijn held Jimmy Stewart, die een rol heeft waar je heerlijk in mee kunt leven. ZIjn gevoelens over zijn vrouw, kinderen, keuzes e.d. komen goed naar voren en het verhaal wordt geweldig ondersteunt door de geweldige cast. Dit is gewoon keer op keer genieten!

Glory

Bah, wat een rukfilm. Heb hem een keer eerder gezien en dacht toen dat ie goed was, maar hoe heb ik dat ooit kunnen denken. Sentimentele draak van een film, voorspelbaar als de tering, weinig tot geen motivatie of karakterontwikkeling en een zeer matige hoofdrolspeler zorgen ervoor dat ik hem de tweede keer kijken maar heb uitgezet.

Touch of Evil

Best leuk hoor, maar meer dan een 8tje is ie mij niet waard. Daarvoor vind ik de karakters te shallow. Verder is de hoofdpersoon echt een vreselijk mannetje, en dat moet ie dan misschien ook wel voorstellen, maar goed, geen pretje om naar te kijken. Ik vond alles ook een klein beetje te simpel gedacht. Scenes volgden elkaar rap op, maar dat het soms niet allemaal evenveel met elkaar te maken had maakte niet veel uit, als het er maar leuk uitzag en bepaalde scenes iig in de film zaten.
Wat wel een dikke 10 verdiend is natuurlijk het prachtige prachtige trackingshot aan het begin. Om van te kwijlen!

The Gold Rush

Simpeler verhaaltje dan andere chaplins uit deze tijd. Ook weinig boodschap, maar dat maakt de film niet minder leuk. Het is lekker simpel vermaak en mijn hemeltje, wat zitten er toch leuke scenes in. Met als hoogtepunt natuurlijk de broodjesdans. Schitterend. Ook zijn verliefdheid op dat meisje is erg leuk om te zien. Blijven zeer fijne films om te zien en zijn voor mij de ultieme stille films. (samen met Buster)

All the President's Men

Wat een ontzettend sterke film. Ik vind films waarbij een soort docu look wordt aangenomen altijd reuzeinteressant. Beelden van zaken die echt gebeurd zijn erbij doet het dan ook altijd goed. Je wordt prachtig meegenomen met Bernstein en Woodward in hun poging het watergate schandaal te onthullen. Hoe ze dat doen is echt leuk om te zien. Redford en Hoffman zetten een zeer sterk koppel neer. Mooi camerawerk ook, met de camera vaak observerend van afstand.

The Conversation

Wow! Gene Hackman en Coppola zetten hier 1 van de meest interessante en beste karakterstudies van de mens neer. Zeer snel begrijp je wat er in het hoofd van Hackman om gaat en zie je dat het een man is met vele geheimen en iemand die niet behendig is in sociale contacten. Dit wordt zo goed uitgespeeld door Hackman, Coppola met zijn manier van filmen en de prachtige pianomuziek. Wow!

Our Hospitality

Simpelere en misschien flauwere humor dan Chaplin, maar net zo goed. Wat die vent toch allemaal bedenkt (dat treintje!!! ) en wat voor stunts hij allemaal uitvoert verdiend alleen maar alle respect. Ik denk niet dat er een andere filmster is die grotere stunts heeft gedaan als Buster Keaton. Prachtig!

Lost in Translation

Zucht! Wat kan een film je toch meevoeren met haar gevoelens. Prachtige beelden, prachtige muziek en een prachtig japan zorgen voor de backdrop voor een verhaal van twee mensen die een beetje lost zijn. En wat wordt dit mooi uitgebeeld door Scarlett en Bill, het springt echt van het scherm dat ze eenzaam zijn en het zo fijn vinden met z'n tweetjes. Ik had het geluk dat ik deze op het grote scherm mocht aanschouwen en dat maakte alles nog des te mooier. Voor mij de mooiste film van dit decennium.
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')