Ik las het ook net ja , beetje vaag berichtquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 00:33 schreef Suijk het volgende:
Wat is dat verhaal dat Kalou is verkocht aan een investeringsmaatschappij, buiten zijn rug om?
Totdat je het AD leest...quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 23:22 schreef snabbi het volgende:
Eind vorige topic hadden we al gezegd dat ome guus zei "geen officiele besprekingen meer met Feyenoord te hebben over deze kwestie" "een verhoogd bod leek niet aannemelijk" en "juridisch zullen ze kalou niet ondersteunen". Soap is over als je het mij vraagt.
En wat heeft Feyenoord er nog mee te maken, nu Kalou zich zo schofterig gedraagt?quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:02 schreef Jajong het volgende:
Vind het een beetje een raar verhaal.. Kalou wil toch t Neerlands paspoort?
Nou, dan blijft hij fijn bij Feyenoord voetballen totdat PSV 18 miljoen biedt.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:04 schreef Dylan Dog het volgende:
Feyenoord is zijn werkgever. Als ik Kalou was, zou ik gewoon weigeren.
ik snap het niet echtquote:06-08-2005: AD: KALOU VERKOCHT AAN INVESTERINGSMAATSCHAPPIJ
[Bron: FR-Fans.nl]
Achter de rug van Salomon Kalou om heeft Feyenoord de spits verkocht aan de investeringsmaatschappij Soccer Investments and Representations. Dit zeer opvallende nieuws meldt het Algemeen Dagblad vandaag.
Het bedrijf kocht voor negen miljoen euro de transferrechten van de 20-jarige Ivoriaan. De investeringsmaatschappij wil Kalou ter beschikking stellen aan de Portugese topclub Benfica, de club van trainer Ronald Koeman. Met de bedoeling hem na één of twee jaar voor een mega-bedrag door te verkopen aan een veel grotere club. In deze constructie betaalt Benfica, dat Kalou voor vijf jaar wil contracteren, het salaris van de spits en een 'lease-bedrag'.
Omdat de FIFA alleen een overeenkomst tussen clubs als rechtsgeldig ziet, moet er een deal worden gesloten tussen de Portugese topclub en Feyenoord. Dat kan alleen als Kalou zelf op het aanbod van Benfica in gaat. Gisteren en eergisteren was Benfica's technisch directeur Vega in Nederland, maar tot een ontmoeting met Kalou kwam het niet. De transfer staat derhalve nog steeds op losse schroeven.
De investeringsmaatschappij zal in dat geval Kalou aan een andere club verkopen. Feyenoord weigerde eerder in te gaan op een aanbieding van PSV dat Kalou wilde overnemen voor een soortgelijk bedrag. Technisch directeur Mark Wotte zei meerdere malen dat de spits bij Feyenoord zou blijven. Ook toen de overeenkomst met de investeringsgroep al rond was
quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:59 schreef Kaap het volgende:
Geloof er geen reet van om eerlijk te zijn.
quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:15 schreef rotskibo het volgende:
Ach joh, morgen berichtje op feyenoord.nl dat ze dat helemaal niet hebben gedaan en het loopt met een sisser af.
quote:'WE HOUDEN KALOU AAN ZIJN CONTRACT, PUNT UIT'
Salomon Kalou wordt door Feyenoord aan zijn contract gehouden. Er is géén sprake van een verkoop aan een investeringsmaatschappij, zoals het Algemeen Dagblad vanmorgen meldt. 'Het lijkt wel of de halve wereld met Kalou bezig is. Maar we hebben maar één duidelijk en helder standpunt en dat is dat we Salomon Kalou aan zijn contract houden, punt uit’, aldus Jorien van den Herik vanmorgen.
Feyenoord betreurt de stemmingmakerij rond zijn aanvaller. Van den Herik: 'Wij willen rust. Dat weten de zaakwaarnemers van Kalou. Dat weet PSV. Dat weten ook andere gegadigden en die investeringsmaatschappij - waar nu weer over gesproken wordt - ken ik niet eens. Er zijn er zoveel die zich ongevraagd bij de directie melden. Het enige wat juist is, is dat we al heel lang bezig zijn met de oprichting van een spelersfonds met professionele partijen. Maar daar staat de zaak van Kalou volledig buiten.'
Zonder nu een complottheorie in de wereld te willen helpen, de media leeft van deze ongein. Als er iemand met een pet op maar weer een raar idee krijgt ofzo, dan wordt het lekker aangedikt en in de media ten gehore gebracht.quote:
ja maar zo wordt ook duidelijk dat de media vaak gwn met lulverhalen komtquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 13:18 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik zou het een enorme misser van de betreffende journalist vinden als het niet klopt. Zelf geloof ik er niet in dat het klopt. Het zorgt er wel weer voor dat het vuurtje weer eens flink wordt opgestookt.
Gohquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 14:18 schreef hippo-clippo het volgende:
[..]
ja maar zo wordt ook duidelijk dat de media vaak gwn met lulverhalen komt
Ik wel, na 2 wedstrijden is iedereen al deze onzin alweer vergeten en dan kan Kalou er gewoon 25 inschieten voor PSV (sorry Feyenoorders, ik moest ff reagerenquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 14:44 schreef Garlic_Sauce het volgende:
Het is wel zo dat sinds de kranten bijna per minuut op internet geupdate worden dat je steeds meer tabloid achtige praktijken krijgt in Nederland. Het gaat erom wie het bericht als eerste op z'n site heeft staan, en er is geen tijd meer om te checken of het waarheid is. Als het toch niet waar bleek te zijn halen ze het er net zo snel weer vanaf. :/
Kleine vuurtjes worden vervolgens op verschillende fora explosief aangewakkerd, en voor je het weet breekt de pleuris uit.
We zullen wel zien wat er gebeurt, ik hoop persoonlijk dat Kalou niet naar PSV komt... lijkt me het beste voor de rust bij beide clubs. Maar we weten het pas na het sluiten van de transfermarkt pas ECHT zeker. (of wanneer PSV een andere grote aankoop afsluit binnenkort, wat ik een reele kans vind)
Jezus zegquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 17:12 schreef Erasmusch het volgende:
2-2 tegen SchijndelHofs uitgevallen...
Schijndel maakte laat gelijkquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 17:32 schreef DutchGooner het volgende:
En Schijndel miste ook nog een pingel.
Ik dacht zelfs dat Feyenoord pas in de laatste minuut gelijk maakte
Pardo miste toch een pingelquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 17:32 schreef DutchGooner het volgende:
En Schijndel miste ook nog een pingel.
Ik dacht zelfs dat Feyenoord pas in de laatste minuut gelijk maakte
De topictitel is meteen beantwoordquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 17:12 schreef Erasmusch het volgende:
2-2 tegen SchijndelHofs uitgevallen...
De kampioen van afgelopen jaar zelfs.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 17:54 schreef Erwtensoep het volgende:
Toch wel een aardige uitslag voor feyenoord
het is toch een hoofdklasser
Het was alleen Derijck die scoorde en niet Zuiverloon...quote:
Wat ik smste is 'penalty gemist' en 'in slotminuten gelijk'. Waar zie jij aan af dat het om een gemiste pingel van Schijndel gaat, en de gelijkmaker van Feyenoord in de laatste minuut?quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 17:39 schreef DutchGooner het volgende:
In dat geval moet je Yeahinho er op aan spreken die mij dit doorgaf
Hoe heette die zaterdagamateurs ook alweer waar Ajax pas in de 89ste minuut van won met 2-3?quote:
rotskibo is ook een feyenoorder hoorquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 18:43 schreef Kaap het volgende:
[..]
Hoe heette die zaterdagamateurs ook alweer waar Ajax pas in de 89ste minuut van won met 2-3?
Juist, lekker belangrijk.![]()
Ik doel er ook meer op dat alle ploegen fouten maken, ook tegen mindere ploegen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 18:46 schreef The_Hives het volgende:
[..]
rotskibo is ook een feyenoorder hoor
De altijd negatieve yvette is ook weer eens uit haar schulp gekropen hoorquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 19:10 schreef yvette1982 het volgende:
het is gewoon een wanprestatie. Nou ik neem aan dat nu echt niemand meer hoop heeft op enig succes dit seizoen.
Dat was 4-3 en pas na 1 week training maar natuurlijk zegt het helemaal niks.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 18:43 schreef Kaap het volgende:
[..]
Hoe heette die zaterdagamateurs ook alweer waar Ajax pas in de 89ste minuut van won met 2-3?
Juist, lekker belangrijk.![]()
Eens, bijzonder jammer voor Hofs en Vincken. Ik hoop dat hun blessures ook niet te ernstig zijn en dat een paar dagen rust houden genoeg is.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 19:41 schreef Kaap het volgende:
Wel erg jammer dat Castelen, Hofs en Vincken geblesseerd zijn met de start van het seizoen voor de deur.
Allemaal leuk en aardig dat je kunt stellen dat er geen druk is voor Feijenoord. Maar wij zijn gwn een topclub en dan is er altijd druk, zo niet vanuit de media dan wel van het Legioen. Dus ik twijfel zeer of het wel zo relaxed is, maja het zijn profs dus die weten wel hoe er mee om te gaanquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 19:41 schreef Kaap het volgende:
Ach weet je wat ik zo fijn vind aan komend seizoen? Feyenoord speelt zonder druk. Van p$v en Ajax wordt bij voorbaat al heel veel verwacht. Feyenoord speelt dit seizoen underdog positie, niemand denkt dat Feyenoord 1, 2 of 3 wordt en al helemaal geen prijs pakt.
Lijkt me heel erg relaxed spelen en wie weet levert dat goede resultaten op.
Ik heb er in ieder geval meer hoop op dan met Gullit. Koeman straalt gewoon zoveel meer rust en vertrouwen uit.
Wel erg jammer dat Castelen, Hofs en Vincken geblesseerd zijn met de start van het seizoen voor de deur.
een vriend van me komt uit Schijnd0l, nou die heeft ze de pleuris gelachen hoor.quote:
Ali B vanaf rechts zou ook kunnen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 21:32 schreef mister_popcorn het volgende:
En wie gaat er nou als rechtsbuiten lopen dan? Castelen en Vincken hebben au.
Misschien dat Leonardo die kans aangrijpt... who knows, we zien 't allemaal wel. Zoals elk seizoen opnieuw![]()
Nou ja, wees blij dat Feyenoord tenminste niet verloren heeftquote:
quote:Chris van Nijnatten: Bericht in AD is 100% waar
Gister plaatste het Algemeen Dagblad een artikel waarin gemeld werd dat Salomon Kalou verkocht was voor 9 miljoen euro aan de investeringsmaatschappij Soccer Investments and Representations. Vervolgens werd dit artikel door verschillende mensen bij Feyenoord (Van Den Herik en Wotte) ontkent.
Toch is het bericht van het Algemeen Dagblad waar volgens Chris van Nijnatten, journalist bij het Algemeen Dagblad. De journalist verklaarde zojuist in radioprogramma Langs de Lijn dat het veel besproken bericht voor 100% waar is.
In een Portugese krant staat zelfs al te lezen dat Salomon Kalou voor 9 miljoen euro voor 5 jaar naar Benfica verhuist. Morgen plaatst het AD een nieuw artikel om de transfer van Salomon Kalou te bewijzen.
bron: www.soccernews.nl
Hier nog 1...quote:Op zondag 7 augustus 2005 18:01 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik kijk met spanning uit naar het AD morgenochtend
Mócht het waar zijn, dan is de situatie voor de top ook onhoudbaar natuurlijk, gezien de mega-consequenties houdt ik een slag om de arm om het te geloven.quote:Op zondag 7 augustus 2005 18:33 schreef Dorus_ het volgende:
[..]
Hier nog 1...
Al kan ik me echt niet voorstellen dat Feyenoord zijn contract heeft verkocht zonder medeweten van Kalou - of z'n zaakwaarnemer -. Lijkt me namelijk dat er geen regel rechtsgeldig is van dat contract en dan heeft het dus helemaal geen zin om 't te doen.
Vanavond trouwens Studio Voetbal weer toch? Hugo Borst is columnist bij het AD dus zal er allicht al iets over te vertellen hebben. Ben benieuwd.
Nou, ik denk het eigenlijk niet.quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:03 schreef Elgigante het volgende:
Mócht het waar zijn, dan is de situatie voor de top ook onhoudbaar natuurlijk,
Mwa...sowieso kunnen Wotte en evt Troost niet blijven zitten. Jorien is dan ook een lachertje met zn emails.quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:05 schreef rotskibo het volgende:
[..]
Nou, ik denk het eigenlijk niet.
Jorien blijft zitten waar 'ie zit.....
quote:Ook Kuyt verkocht aan investeerders
Door Chris van Nijnatten en Christiaan Ruesink
Behalve Salomon Kalou heeft Feyenoord in een en dezelfde transactie Dirk Kuyt verkocht aan de investeringsmaatschappij Soccer Investments and Representations.
Er is één verschil: de transferrechten van Kuyt zijn slechts voor 50 procent verkocht. Daarvoor ontvangt Feyenoord 5 miljoen euro. Dat blijkt uit documenten waarop deze krant beslag wist te leggen.
Gevoegd bij de 9 miljoen die voor Kalou wordt ontvangen, verdient de club nu 14 miljoen euro aan de overeenkomst. Later, als Kuyt is verkocht, komt daar nog een bedrag bij.
Voor Kuyt is nog geen club 'uitgezocht'. Zowel Kalou als Kuyt dient nog wel een handtekening te zetten. Doen ze dat niet, dan vervalt de afspraak. Beide spelers kunnen afzonderlijk beslissen wat ze doen.
Uit de documenten blijkt dat Feyenoord ook verdient aan de volgende transfer van Kalou. De investeerder wil de aanvaller stallen bij Benfica om hem na één of twee seizoenen voor een mega-bedrag door te verkopen. Van dat bedrag krijgt Feyenoord 10 procent, tot een maximum van 1,5 miljoen euro. Verder bepaalt de investeerder wanneer en naar welke club Kalou vertrekt.
Feyenoord moet daar contractueel aan meewerken. Dat is noodzakelijk, omdat de FIFA alleen verbintenissen tussen clubs goedkeurt. Komt Feyenoord zijn verplichtingen op dit punt niet na, is een boeteclausule ingebouwd van 20 miljoen euro. Ook mag de club het contract van Kalou zonder toestemming van het bedrijf tussentijds niet aanpassen.
bron
Je krijgt geld, maar de rechten om de speler te verkopen verlies je. Heel simpel eigenlijk.quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:14 schreef JeroenV het volgende:
Ik snap er niet veel van. Wat is het doel van het verkopen van de spelers aan die inversteringsmaatschappij? Hoe gaat dat in zijn werk?
Het AD lijkt mij gelijk te hebben. Ze zijn erg zeker van hun zaak. En in de voetballerij wordt zoveel gelogen.quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:19 schreef Siemerink het volgende:
Of het AD maakt zich totaal belachelijk of Jorien & zijn staf halen het 100 jarige jubileum van de club in 2008 niet.
Spannend is het in ieder geval wel.
Klopt, maar er staat ook dat er een handtekening van Kalou nodig is. Als die niet wil, zal er toch echt een andere club gevonden moeten worden, lijkt me?quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:24 schreef JeroenV het volgende:
Suijck, dit staat in het stukje van het AD: Verder bepaalt de investeerder wanneer en naar welke club Kalou vertrekt.
Ja dat is waar... De tijd zal het leren. Ik denk dat Kalou weg gaat en Kuijt blijft.quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:36 schreef Suijk het volgende:
[..]
Klopt, maar er staat ook dat er een handtekening van Kalou nodig is. Als die niet wil, zal er toch echt een andere club gevonden moeten worden, lijkt me?
Naar Quick Boys toch? En als ruil krijgt Jorien een vissersvloot plus wat dukatenquote:Op maandag 8 augustus 2005 00:36 schreef BVO het volgende:
Kuyt gaat naar Liverpool, Feyenoord krijgt Dudek en nog wat extra geld. Dat is wat ik gehoord heb..
Nope, geen vissersboot. Feyenoord krijgt een tros bananen, eerlijk gevonden op 't veld. Maar misschien wat overrijp...quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:49 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Naar Quick Boys toch? En als ruil krijgt Jorien een vissersvloot plus wat dukaten
quote:Ook Dirk Kuyt verkocht
Investeringsmaatschappij koopt 50% van de transferrechten spits
Rotterdam - Ook Dirk Kuyt is door Feyenoord verkocht aan de investeringsmaatschappij Soccer Investments and Representations. Net als bij Salomon Kalou is dit gebeurd zonder medeweten van de spits. Kuyt wilde gisteravond geen commentaar geven. Als Kuyt de overeenkomst niet tekent, is deze overigens niet rechtsgeldig. Beide spelers kunnen afzonderlijk beslissen wat ze doen. Er zit wel een verschil tussen beide deals: Feyenoord verkocht slechts de helft van de transferrechten van Kuyt. Daarvoor ontvangt de club 5miljoen euro. Als Kuyt straks de overstap naar een andere club maakt, is de helft van de transfersom voor de investeringsmaatschappij. Die hoopt hem daarna met nog grotere winst door te kunnen verkopen.
In een document, waarop deze krant beslag wist te leggen, staat dat Feyenoord verplicht is Kuyt bij een bod vanaf 12miljoen euro te verkopen. Feyenoord sloeg tot dusver alle aanbiedingen af en kreeg het voor elkaar dat de Katwijker zlefs bijtekende tot en met medio 2009. De nieuwe aanvoerder maakte de afspraak dat ook Kalou zou blijven. Als de Ivoriaan zou vetrekken, zou hij ook mogelijk gaan. Tottenham Hotspur is in dat geval de belangrijkste gegadigde. Bij Feyenoord ligt inmiddels een bod van 12,5 miljoen euro van de Spurs. Bij die club, waar Martin Jol de trainer is, komt hij zeker toe aan speeltijd. Met het oog op het WK in Duitsland een cruciale factor. Feyenoord verdient met deze deal 14 miljoen euro. Dat geld komt meteen ter beschikking. Dat aspect was voor de Rotterdammer uiteindelijk doorslaggevend. Buiten de 14 miljoen euro van nu komt daar een bedrag bij uit de transfer van Kuyt.
Uit het document, dat is voorzien van de handtekening van een gevolmachtigd lid van de Raad van Commissarissen van Feyenoord, blijkt verder dat de club ook verdient aan de volgende transfer van Kalou. De investeringsmaatschappij wil de aanvaller stallen bij Benfica om hem dan na een of twee seizoenen voor een mega-bedrag door te verkopen. Van dat bedrag krijgt Feyenoord 1- procent, tot een maximum van 1,5 miljoen euro. Verder bepaalt de investeringsmaatschappij wanneer en naar welke club Kalou vertrekt. Feyenoord moet daar contractueel aan meewerken. Dat is noodzakelijk, omdat de FIFA alleen verbintenissen tussen twee clubs goedkeurt. Komt Feyenoord zijn verplichtingen niet na, is een boeteclausule ingebouwd van 20 miljoen euro. Ook mag de club het contract van Kalou niet tussentijds aanpassen zonder toestemming van het bedrijf.
Kalou was verbijsterd toen hij het nieuws hoorde. Net als alle spelers kreeg hij zaterdag van trainer Erwin Koeman het verzoek niets over deze zaak meer te zeggen. Het enige dat hij gisteren kwijt wilde, was: "Ik weet niet of ik moet lachen of huilen."
Beide aanvallers zijn vooraf niet gekend in de constructie, die in de voetbalwereld overigens niet ongebruikelijk is. In heel Europa doen clubs zaken met investeringsfondsen. Feyenoord heeft altijd ontkend zich met zulke praktijken in te laten. Opmerkelijk is wel dat Bruno Basto, de Portugese linksback die Feyenoord vorig seizoen aantrak van Bordeaux, wordt vertegenwoordigd door de Stellar Group. Een bureau waarvoor Nelio Lucas ook werkte. De 26-jarige Lucas is inmiddels overgestapt naar Soccer Investments and Representations. Met hem is veelvuldig gesproken. De deal zou uiteindelijk in Londen zijn rondgemaakt.
Ook de zaakwaarnemers van Kalou, Rodger Linse en Jan de Visser, hadden een ontmoeting met de Prtugees. Hij kwam samen met Jose Vega, technisch directeur van het door Ronald Koeman geleide Benfica, naar Nederland. Dat gebeurde op verzoek van Mark Wotte, aldus Linse. Praat met Nelio, zo stuurde hij een smsje. Vega zei: Ik heb telefonische toestemming van Wotte. Maar gezien de hang van zaken tot dusver in deze dubieuze zaak wilden we ook die toezegging op schrift zien. Zonder die toezegging mochten we, en trouwens, wilden we met hen niet namens Kalou praten. Toen die niet tevoorschijn kwam, zijn ze naar huis gekeerd.
JD? Joods Dagblad?quote:Op maandag 8 augustus 2005 09:59 schreef Tomasso het volgende:
Ik dacht dat het JD met bewijzen zou komen
Voorlopig neem ik elk verhaal uit die krant met een zak zout. Daarom bestempel ik ze voorlopig ook ff als JD.quote:
Voorlopig nog niets nieuws. Dit heeft Jorien al eens eerder gezegd. Ben blij dat hij het wederom zegt.quote:08-08-2005: V/d Herik: Alleen gesproken met vertegenwoordiger SIR
[Bron: FR-Fans.nl / Volkskrant.nl]
De transferperikelen rond Ivoriaanse aanvaller Salomon Kalou leiden tot verwarring in en rond De Kuip. Kalou blijft bij Feyenoord, zegt voorzitter Jorien van den Herik. Maar is dat wel zo? Hoe een investeringsmaatschappij (SIR), een betrekkelijk nieuw fenomeen in het voetbal, verwarring sticht.
Feyenoord houdt staande dat aanvaller Salomon Kalou niet is verkocht en derhalve ook dit seizoen in De Kuip zal voetballen. ‘Zondag spelen we tegen NAC met Salomon Kalou, zoals we dat in alle wedstrijden van dit seizoen zullen doen’, zegt voorzitter Jorien van den Herik tegenover de Volkskrant.
"Een in de voetbalwereld onbekende investeringsmaatschappij". Zo maak je je geloofwaardig! Zeker als de naam van die investeringmaatschappij Soccer bevat...quote:De preses spreekt met klem tegen dat Feyenoord de 20-jarige Ivoriaanse aanvaller, zonder diens medeweten, zou hebben verkocht aan investeringsmaatschappij Soccer Investments and Representations (afgekort SIR), voor een bedrag van 9 miljoen euro. Dit meldde het Algemeen Dagblad zaterdag. Volgens de krant wil de in de voetbalwereld onbekende investeringsmaatschappij Kalou ter beschikking stellen aan Benfica, met de bedoeling hem na een of twee jaar door te verkopen. Saillant in dit verhaal is dat Ronald Koeman trainer is van Benfica. Broer Erwin coacht Feyenoord.
Dan gaat het hier waarschijnlijk fout. Chris zit dus een document te bespreken waar alleen ideeën instaan wat dat SIR wilt. Waarschijnlijk staat er dan een handtekening onder zodat Feyenoord heeft laten zien het document te hebben ontvangen, waarna het in de grote dossiermappen gaat en er nooit meer uitgehaald wordt. Chrisquote:‘Navraag binnen de organisatie heeft mij geleerd dat er uitsluitend een ontmoetingsgesprek is geweest met die investeringsmaatschappij’, reageert Van den Herik. ‘Die partij is bij ons overigens niet bekend onder de naam Soccer Investments and Representations. Er is alleen kennisgemaakt met de vertegenwoordiger.’
Volgens Van den Herik is het verhaal van de vertegenwoordiger aangehoord, waarna de club heeft gevraagd de ideeën schriftelijk te bevestigen. ‘Dat doen we voor de dossiervorming, en dat is een standaard-procedure. In driekwart van alle gevallen leidt een dergelijk gesprek tot niets en wordt er ook niets bevestigd. Ook nu dus niet.’
Jammer, ik had graag gezien dat Feyenoord het JD hier wel op zou spreken.quote:Ondanks de in Van den Heriks ogen incorrecte berichtgeving, eist Feyenoord geen rectificatie. ‘Waarom zouden we? Iedereen mag schrijven wat hij wil. Dat gebeurt toch al’, reageert technisch directeur Mark Wotte.
Aha, hier heeft Linsworm dus zitten liegen. Deze makelaar zei het omgekeerde, dat Feyenoord op de proppen kwam met die investeringsmaatschappij... Rodger en Jan de Misserquote:‘In Portugal heeft een investeringsmaatschappij geroepen dat ze Kalou heeft gekocht, maar daar kan geen sprake van zijn. De zaakwaarnemers Rodger Linse en Jan de Visser hebben namens Kalou wel gesproken met de mensen van Soccer Investments and Representations, die daarna een bod bij Feyenoord hebben neergelegd’, zegt Wotte.
Mooi.quote:‘Het bod dat is gedaan tijdens onze oefenstage in China, was veel te laag. Feyenoord is ook niet bereid Kalou te laten vertrekken. We houden hem gewoon aan zijn tweejarig contract. Wat dat betreft is ons standpunt onveranderd.’
"Blablabla van een investeringsmaatschappij, waarvan ik de naam ben vergeten."quote:Jan de Visser spreekt deze lezing tegen. ‘Op verzoek van Wotte hebben Rodger en ik woensdag in Den Haag en op Schiphol gesproken met technisch directeur Vega van Benfica en Nelio Lucas van een investeringsmaatschappij, waarvan ik de naam ben vergeten. Benfica had zich eerst keurig bij ons gemeld, dus toen hebben wij gezegd: als Feyenoord toestemming geeft, kunnen we praten.
Wie speelt er nou een smerig spelletje over de ru van Kalou? Die zaakwaarnemers wilden dus met die investeringsmaatschappij gaan praten, niet Feyenoord...quote:‘Wotte liet Rodger per sms weten dat we met de man van die investeringsmaatschappij konden praten, maar dat vonden wij niet voldoende. Want Lucas en Vega konden ons geen schriftelijke verklaring van Feyenoord tonen, terwijl wij een mandaat wilden zien. Het enige dat Lucas riep was ‘Trust us, trust us’, maar ik vertrouw dus even helemaal niemand meer’, zegt De Visser. ‘Er is verder geen contractbespreking geweest. En nu wachten we dus maar af.’
Ik ook.quote:Van den Herik hoopt dat de storm rond De Kuip zal gaan liggen. ‘Ik hoop dat de perswaan van de dag snel ten einde komt.’
De Telegraaf, een 020 krant ffs, schrijft zelfs objectiever in deze kwestie over Feyenoord. Het JD neem ik voorlopig niet meer serieus. Lees trouwens eens wat naar boven, ik heb mijn post gewijzigd.quote:Op maandag 8 augustus 2005 10:08 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Vind ik ook beetje raar, AD is toch meer een Feyenoord krant..
Het lijkt me toch een zeer sterk verhaal van het AD, na het stuk van de Volkskrant en zeker na het stuk van Marcel van der Kraan hierboven...quote:Feyenoord laat Kalou niet gaan
Ook Benfica krijgt keihard 'nee' na bod van 9 miljoen
Door Marcel van der Kraan
Rotterdam - Feyenoord weigert Salomon Kalou te verkopen aan een investeringsmaatschappij in Portugal, die zich afgelopen week als zoveelste kandidaat-koper voor de Afrikaanse spits meldde. De clubleiding ontkent in alle toonaarden dat er achter de rug van de Ivoriaan een akkoord is gesloten over een transfer, waarmee hij uiteindelijk bij Benfica zou belanden.
Salomon Kalou, zo zeggen de Rotterdammers, begint komende zondag gewoon tegen NAC aan de competitie in het roodwitte shirt van Feyenoord. ,,Een vertrek van Kalou is niet aan de orde,'' luidt het commentaar van technisch directeur Mark Wotte. Daarmee zal de rust terugkeren bij het legioen, dat zich al weken boos maakt over de eventuele verkoop van de sterspeler.
Volgens Jan de Visser en Rodger Linse, die namens het voetbalmakelaarskantoor SP International de Feyenoord-aanvaller begeleiden, heeft Kalou zelf ook geen trek om naar Portugal te verhuizen. Het management schrok dit weekeinde van de berichten dat Kalou door Feyenoord zou zijn verkocht. Van de Stadionclub heeft men inmiddels de verzekering gekregen dat er geen enkele deal is gesloten en dat de Portugezen een week geleden alleen informeerden of ze een bod mochten doen op Kalou.
,,Er zijn er zoveel die zich ongevraagd bij de directie melden,'' zegt voorzitter Jorien van den Herik.
Omdat niemand wist of Kalou zelf wel geïnteresseerd was in een Portugees avontuur, spraken de Portugezen op Schiphol kort met Jan de Visser, de zaakwaarnemer van Kalou. Feyenoord was daar niet bij aanwezig. De uit vertegenwoordigers van de Investeringsmaatschappij en een bestuurslid van Benfica bestaande delegatie ging onverrichterzake naar huis, omdat het management van Kalou geen zaken wilde doen.
Toch rolde er later in de week een aanbieding van bijna 9 miljoen euro bij Feyenoord binnen. Voor dat bedrag wordt Kalou, zo had voorzitter Jorien van den Herik al eerder verzekerd, niet verkocht. Niet aan de Portugezen, niet aan PSV, aan niemand.
Dat de club in eerste instantie wel even heeft geluisterd naar de Zuid-Europese delegatie (die de speler bij meerdere clubs kon stallen) is normaal. Elk officieel bod voor Kalou wordt in Rotterdam-Zuid geregistreerd en in het dossier van de speler opgenomen. Wotte: ,,Het is mijn taak om alle biedingen die binnenkomen te inventariseren en voor te leggen aan het bestuur.''
Miljoenen
Als er vroeg of laat een buitenlandse club een bod op tafel legt, dat in de buurt van de 15 miljoen euro komt, zou Feyenoord naïef zijn als het geen zaken doet. Maar op dit moment houdt Feyenoord Kalou aan zijn contract, omdat zowel de clubleiding als trainer Erwin Koeman ervan overtuigd is dat mét Kalou aan boord de Champions League kan worden gehaald. Lukt dat komend seizoen, dan haalt Feyenoord automatisch al miljoenen binnen.
Salomon Kalou, wiens contract in de Kuip in 2007 afloopt, houdt er zelf inmiddels ook rekening mee dat hij bij Feyenoord blijft. Naar Benfica, zo zeggen zijn zaakwaarnemers, gaat hij zeker niet. ,,Hij heeft eerder zelf Valencia afgezegd, omdat hij per se een Nederlands paspoort wilde hebben. Valencia is een hele grote club in een prachtige competitie. Als je daar 'nee' tegen zegt, ga je vervolgens niet naar Portugal,'' legt Jan de Visser uit.
Feyenoord-trainer Erwin Koeman was zaterdag zo boos over de aanhoudende onrust rond zijn elftal, dat hij besloot zijn spelers na afloop van het vriendschappelijke partijtje in Schijndel (2-2) een spreekverbod op te leggen. ,,Ik wil rust rond de ploeg. Kalou is niet de kwade genius in deze zaak. Hij wist niet eens wat er speelde.''
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |