Blijkbaar niet. Want de jeugd van tegenwoordig heeft totaal geen respect voor bijvoorbeeld leerkrachten. Dat blijkt wel als men die gewoon Hans of zo noemt en dan doodsteekt, omdat men geschorst wordt.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 01:20 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
[..]
Ow ja, want als de dienstplicht wordt ingevoerd, vermindert de criminaliteit, daalt de inflatie, daalt de werkloosheid, wordt het integratieprobleemstuk opgelost, worden huizen weer betaalbaar en zal de economie weer opbloeien. Sorry, mijn fout.
[..]
Ga je toch lekker een baan zoeken, naar school, ed kan daar ook allemaal hoor.
De dienstplicht komt doorgaans na school en niet voor school. Het probleem komt dus niet voort uit het niet hebben van dienstplicht, maar is kennelijk inherent aan de cultuur of het schoolsysteem. Je zou dus kunnen beslissen wat autoritairder les te geven, misschien a la Brits model.. om maar iets te noemen.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 09:23 schreef Gia het volgende:
Blijkbaar niet. Want de jeugd van tegenwoordig heeft totaal geen respect voor bijvoorbeeld leerkrachten. Dat blijkt wel als men die gewoon Hans of zo noemt en dan doodsteekt, omdat men geschorst wordt.
Ja Sergeant, nee sergeant, is voor velen zo slecht nog niet.
men vergeet even dat die zelfde jeugd wordt opgevoed door mensen die dienstplicht hebben gehad.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 09:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Want de jeugd van tegenwoordig heeft totaal geen respect voor bijvoorbeeld leerkrachten. Dat blijkt wel als men die gewoon Hans of zo noemt en dan doodsteekt, omdat men geschorst wordt.
Denk alleen dat met de herinvoering van de dienstplicht velen ineens niet meer zo happig zijn op het Nederlanderschap.
Wat een generalisering zeg! Komt zeker zelf niet meer op school. Dat er jeudige personen zijn die geen respect voor autoriteit hebben ok. Maar heb je gezien hoe volwassenen over de politie praten. Gebeurde vroeger ook niet. Beetje makkelijk om alleen de jeugd hierop aan te spreken.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 09:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Denk alleen dat met de herinvoering van de dienstplicht velen ineens niet meer zo happig zijn op het Nederlanderschap.
Voor mij is jeugd alles van 30 jaar en ouder. En je hebt gelijk, vroeger had men respect voor de dokter, de agent en zelfs voor de tandarts. Tegenwoordig heeft 'de jeugd' nergens meer respect voor.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:39 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Wat een generalisering zeg! Komt zeker zelf niet meer op school. Dat er jeudige personen zijn die geen respect voor autoriteit hebben ok. Maar heb je gezien hoe volwassenen over de politie praten. Gebeurde vroeger ook niet. Beetje makkelijk om alleen de jeugd hierop aan te spreken.
----
Ik weet het niet.quote:------
Velen? misschien een enkeling.
---- ------
Iemand die niks meer te verliezen heeft omdat hij niks heeft laat zich echt niet ''afschikken'' door de dienstplicht. Alleen de mensen die hier komen maar in het land van herkomst een redelijke baan maar toch proberen om iets beters te krijgen schik je misschien af. Maar die worden nu toch niet meer toegelaten, dus je lost geen probleem op.
Ja vroeger was alles natuurlijk beter.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 09:23 schreef Gia het volgende:
[..]
En in GB is het beter dan in NL?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
De dienstplicht komt doorgaans na school en niet voor school. Het probleem komt dus niet voort uit het niet hebben van dienstplicht, maar is kennelijk inherent aan de cultuur of het schoolsysteem. Je zou dus kunnen beslissen wat autoritairder les te geven, misschien a la Brits model.. om maar iets te noemen.
Tijd om te moderniseren zou ik zeggen. De tijd van "Ja-en-amen-meneer-pastoor" is al enige tijd voorbij hoor.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Voor mij is jeugd alles van 30 jaar en ouder. En je hebt gelijk, vroeger had men respect voor de dokter, de agent en zelfs voor de tandarts. Tegenwoordig heeft 'de jeugd' nergens meer respect voor.
Ik heb nooit gezegd dat het vroeger allemaal beter was. Kun je me dus ook geen gelijk in geven. De jeugd heeft nergens respect voor, een nietszeggende populitische zin. En blijkbaar hebben de ''ouderen'' ook weinig respect met de kijk die ze hebben op de jeugd. waar gaat het fout met je redenering?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Voor mij is jeugd alles van 30 jaar en ouder. En je hebt gelijk, vroeger had men respect voor de dokter, de agent en zelfs voor de tandarts. Tegenwoordig heeft 'de jeugd' nergens meer respect voor.
[..]
Het is toch echt de bedoeling dat ze wat doen op school. Dat valt ook onder arbeid. Helemaal als je naar jeugdigen kijkt die VMBO bezoeken. Daar zit een behoorlijk stuk praktijk aan vast waarbij gewerkt moet werden. Fysiek werk.quote:Op zondag 14 augustus 2005 16:49 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
Sinds wanneer werken kinderen op school?
'k zou anders niet weten waaraan het ligt dat 'men' tegenwoordig zoveel mondiger is. Niet dat dat beter is. Integendeel.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 18:59 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
[..]
Ja vroeger was alles natuurlijk beter.![]()
Mag ik je er even aan herinneren dat je pas op je 18de in dienst gaat? je voorbeeld is dus nogal nutteloos.![]()
[..]
Weet ik. Maar helaas is daarmee ook het respect voor anderen verdwenen.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 19:01 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
[..]
Tijd om te moderniseren zou ik zeggen. De tijd van "Ja-en-amen-meneer-pastoor" is al enige tijd voorbij hoor.
Ik heb heel veel respect voor de kijk die ik heb op de jeugd. Goh, hoe fout kun je redeneren??quote:Op woensdag 17 augustus 2005 19:23 schreef One_of_the_few het volgende:
En blijkbaar hebben de ''ouderen'' ook weinig respect met de kijk die ze hebben op de jeugd. waar gaat het fout met je redenering?
Wees er maar blij meequote:Op woensdag 17 augustus 2005 22:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb heel veel respect voor de kijk die ik heb op de jeugd. Goh, hoe fout kun je redeneren??
opvoeding mischien.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 22:31 schreef Gia het volgende:
[..]
'k zou anders niet weten waaraan het ligt dat 'men' tegenwoordig zoveel mondiger is. Niet dat dat beter is. Integendeel.
Denk dat het ook wel scheelt als je vooruitzichten op de middelbare school de DIENSTPLICHT is, of effe een jaartje globetrotten, want ik ben nog te jong om te gaan werken.
Degenen die leerkrachten overhoop steken en uitschelden zijn niet opgevoed door ouders die in dienst zijn geweest.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
opvoeding mischien.
die verkwanseld wordt door dezelfde generatie verkwanseld wordt die wel dienstplicht hebben gehad
wat is dat nou weer voor onzin. er zullen ook mannen bestaan die dergelijke beslissingen niet kunnen nemen, en daarnaast zullen er vrouwen bestaan die wel zulke beslissingen kunnen nemen. om dit soort mensen uit te sluiten zou je dus beter een psychologisch onderzoek kunnen doen. en ik zou dan ook ineens de zielige jongen spelen die het allemaal niet zo snel weetquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:15 schreef DarkDancer het volgende:
ik denk echter niet dat vrouwen in leger thuis horen aangezien wanneer het op oorlog aankomt niet de capaciteiten hebben om te moorden of beslissingen te nemen die gepaard gaan met slachtoffers.
mannen zijn wat dat betrefd wat geweldadiger en nemen sneller risico's.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:49 schreef -erwin- het volgende:
[..]
wat is dat nou weer voor onzin. er zullen ook mannen bestaan die dergelijke beslissingen niet kunnen nemen, en daarnaast zullen er vrouwen bestaan die wel zulke beslissingen kunnen nemen. om dit soort mensen uit te sluiten zou je dus beter een psychologisch onderzoek kunnen doen. en ik zou dan ook ineens de zielige jongen spelen die het allemaal niet zo snel weet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |