Ooit wel eens full metal jacket gezien? Waarin de hele eenheid mag opdrukken omdat 1 gast het niet kan/wil? En dat ze die gast dan snachts met stukken zeep in sokken in elkaar rammen? Denk dat het op die manier wel geregeld wordt...quote:Op maandag 8 augustus 2005 12:40 schreef -erwin- het volgende:
[..]
afgezien van jouw persoonlijke mening over dat dergelijke praktijken goed zouden zijn zie ik geen steekhoudende argumenten waarop meneer de sergeant zich kan beroepen in het geval van iemand die weigert bepaalde handelingen uit te voeren. volgens mij is er ook helemaal geen grondslag voor dergelijke 'bevelen', maar is het simpelweg de onwetendheid van de dienstplichtigen die doorgaans de doorslag geeft. met iniimidatie bereik je een hoop. ook als het in het uiterste geval niet hard kan worden gemaakt.
Precies, als jij gewoon 24/7 op de bank voor de tv zou willen hangen en teren op de samenleving, dan moet dat gewoon kunnen! Persoonlijke vrijheid, weet je wel...quote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:10 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
[..]
Oomdat het jou niet zint die opmerking?
Gedwongen arbeid, want dat is dienstplicht gewoon, is gewoon slavernij. Elke andere vorm van gedwongen arbeid is ten strengste verboden in Nederland, en tereacht, waarom zou dit niet moeten gelden voor het leger?
quote:Op maandag 15 augustus 2005 03:11 schreef Northside het volgende:
[..]
Precies, als jij gewoon 24/7 op de bank voor de tv zou willen hangen en teren op de samenleving, dan moet dat gewoon kunnen! Persoonlijke vrijheid, weet je wel...
Klote, verkeerde gequote...quote:Op maandag 15 augustus 2005 03:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
![]()
Dat is heel wat anders dan wat hij zegt.
Als het algemeen wordt ingevoerd zal je mij niet horen klagen en doe ik wat er van me verwacht word. Maar alleen als het voor iedereen is. Ik zie niet in waarom ik in het gemeenschappelijk belang zou werken (want dat is het uiteindelijk wel) als een ander dat niet doet.quote:Op maandag 15 augustus 2005 03:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik begrijp dat Northside het niet erg vindt 6 tot 9 maanden van zijn leven te verliezen omdat iemand anders dat graag wil. Northside, geef jezelf dan nu op als je denkt dat het zo'n goed effect op mensen heeft.
Ik zie niet in waarom ik verplicht zou moeten werken zonder bijstand te trekken. Dat is slavernij en niks anders.quote:Op maandag 15 augustus 2005 03:30 schreef Northside het volgende:
[..]
Als het algemeen wordt ingevoerd zal je mij niet horen klagen en doe ik wat er van me verwacht word. Maar alleen als het voor iedereen is. Ik zie niet in waarom ik in het gemeenschappelijk belang zou werken (want dat is het uiteindelijk wel) als een ander dat niet doet.
Ja, nou, daar wen je wel aan. Leerplicht, belasting betalen en je dienstplicht vervullen. Als ze het vandaag zouden invoeren zou het over een jaar of 5, 6 volkomen normaal en geaccepteerd zijn.quote:Op maandag 15 augustus 2005 03:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom ik verplicht zou moeten werken zonder bijstand te trekken. Dat is slavernij en niks anders.
Vind dit ook stukken beter dan de dienstplicht.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 17:34 schreef pinguin.tk het volgende:
mischien geen dienstplicht in het leger zoals vroeger maar bijv in de hulpverlening. Oa in denemarken kennen ze dit ook, hier hebben ze een verkorte diensplicht (3 of 5 maanden) waarin je opgeleid word in diverse hulpverlenings onderdelen natuurlijk niet tot proffesional maar toch
oa brandweer, ehbo, crisismanagement omgaan met apparatuur etc
je bent dan nadien een aantal jaar op oproepbasis beschikbaar in het geval van natuurrampen, grote branden, gezonken olietankers noem maar op
zou dit niet zo slecht vinden.
Wie heeft het over bankhangen en teren op de staat?quote:Op maandag 15 augustus 2005 03:11 schreef Northside het volgende:
[..]
Precies, als jij gewoon 24/7 op de bank voor de tv zou willen hangen en teren op de samenleving, dan moet dat gewoon kunnen! Persoonlijke vrijheid, weet je wel...
Ik zie hier werkelijk niks bijstaan wat niet op school, in de maatschappij, bij de opvoeding en op het werk aan bod komt.quote:Op maandag 15 augustus 2005 03:25 schreef Northside het volgende:
Voordeel:
- Mensen komen eens buiten hun eigen kringetje en leren omgaan met nieuwe (andere) mensen.
- Beetje discipline is niet slecht.
- Er wordt wat groepsgevoel gekweekt. Misschien krijgen mensen weer eens het idee Nederlander te zijn als ze voor de staat werken.
- In geval van rampen en andere calimiteiten zal men wat georganiseerder optreden en meer mensen beschikbaar hebben om te helpen.
Goh, wat raar dat je het alleen een goed plan vindt als iedereen het doet, misschien is het dan toch niet zo goed als dat je het zelf doet voorstellen?quote:Op maandag 15 augustus 2005 03:30 schreef Northside het volgende:
[..]
Als het algemeen wordt ingevoerd zal je mij niet horen klagen en doe ik wat er van me verwacht word. Maar alleen als het voor iedereen is. Ik zie niet in waarom ik in het gemeenschappelijk belang zou werken (want dat is het uiteindelijk wel) als een ander dat niet doet.
Oh, dus daarom gaat het zo ontzettend goed met onze maatschapij. Sorry, mijn fout.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 00:32 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
[..]
Ik zie hier werkelijk niks bijstaan wat niet op school, in de maatschappij, bij de opvoeding en op het werk aan bod komt.
Daarbij blijven alle nadelen staan en ik kan er zo nog wel een paar bijverzinnen.
Buiten je eigen kringetje komen, nieuwe mensen ontmoeten en groepsgevoel kweken gaan niet zo best in je eentje he. Er er zijn nou eenmaal dingen die alleen maar werken als iedereen het doet.quote:Goh, wat raar dat je het alleen een goed plan vindt als iedereen het doet, misschien is het dan toch niet zo goed als dat je het zelf doet voorstellen?
Je hebt er volgens je eigen zeggen zelf het meeste baat bij.
Beetje schijheilig niet?
Net zoals hmmmmmm al eerder zei: Dat kan ook in het gewone leven.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 00:44 schreef Northside het volgende:
[..]
Oh, dus daarom gaat het zo ontzettend goed met onze maatschapij. Sorry, mijn fout.
[..]
Net of het invoeren van de dienstplicht alles oplost. En vroeger was het zeker beter.
Buiten je eigen kringetje komen, nieuwe mensen ontmoeten en groepsgevoel kweken gaan niet zo best in je eentje he. Er er zijn nou eenmaal dingen die alleen maar werken als iedereen het doet.
Ow ja, want als de dienstplicht wordt ingevoerd, vermindert de criminaliteit, daalt de inflatie, daalt de werkloosheid, wordt het integratieprobleemstuk opgelost, worden huizen weer betaalbaar en zal de economie weer opbloeien. Sorry, mijn fout.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 00:44 schreef Northside het volgende:
[..]
Oh, dus daarom gaat het zo ontzettend goed met onze maatschapij. Sorry, mijn fout.
Ga je toch lekker een baan zoeken, naar school, ed kan daar ook allemaal hoor.quote:[..]
Buiten je eigen kringetje komen, nieuwe mensen ontmoeten en groepsgevoel kweken gaan niet zo best in je eentje he. Er er zijn nou eenmaal dingen die alleen maar werken als iedereen het doet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |