quote:Op donderdag 18 augustus 2005 15:20 schreef SteveBallmer het volgende:
niet dat gezeik met belegeren, onderhandelen etc. etc.
Hup, brandbom erin, klaar.
Men moet zaken niet heilig verklaren, de grootste nonsens die ooit is uitgevonden, zonder dat woordje was iedereen vriendelijk vertrokken en was er uberhaupt geen conflict.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 18:51 schreef Mikrosoft het volgende:
Bedankt kolonisten! Goede antireclame voor hoe geloof en politiek samen gaan.
En ook nog mijn dank voor het theater. Het was topamusement.![]()
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 18:51 schreef Mikrosoft het volgende:
Bedankt kolonisten! Goede antireclame voor hoe geloof en politiek samen gaan.
En ook nog mijn dank voor het theater. Het was topamusement.![]()
Of de terugtrekking uit de Gaza nu echt vrede in de hand werkt is voor mij ook nog de vraag, zowel van Extreem Israelische als Palestijnse kant.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:23 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De vijanden van Israel zijn altijd de (religieuze) extremisten in hun eigen midden en eigen regering geweest. En die interne dreiging groeit alleen maar. Ik moet nog zien of het zaakje bij elkaar te houden is.
Nee, ik vrees dat dit geen vrede gaat geven. Zeker niet zolang de extremisten elkaar blijven bestrijden, en dat gaan ze vast hun elven lang doen.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:24 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Of de terugtrekking uit de Gaza nu echt vrede in de hand werkt is voor mij ook nog de vraag, zowel van Extreem Israelische als Palestijnse kant.
En nu heb je dus een Gazastrook waar je vanalles van kan verwachten, een broeinest dat z'n weerga niet kent..quote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:26 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nee, ik vrees dat dit geen vrede gaat geven. Zeker niet zolang de extremisten elkaar blijven bestrijden, en dat gaan ze vast hun elven lang doen.
Uiteraard niet. De West Bank en Jeruzalem zijn nog steeds bezet. Op dit moment worden er honderden huizen en complexen in Jeruzalem gebouwd waar alleen joden mogen wonen (dezelfde etnische zuivering als in Gaza werd toegepast). In de West Bank worden vier kleine nederzettingen verwijderd maar komen er tig nieuwe bij. Is men nog steeds bezig met een muur dwars door Palestijns gebied heen.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:24 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Of de terugtrekking uit de Gaza nu echt vrede in de hand werkt is voor mij ook nog de vraag, zowel van Extreem Israelische als Palestijnse kant.
ik denk ook eigenlijk niet dat er een oplossing is namelijk, men wil beiden op dezelfde heilige zandkorrels wonen en zelfs korrelklonen is gen oplossing...quote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:49 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Uiteraard niet. De West Bank en Jeruzalem zijn nog steeds bezet. Op dit moment worden er honderden huizen en complexen in Jeruzalem gebouwd waar alleen joden mogen wonen (dezelfde etnische zuivering als in Gaza werd toegepast). In de West Bank worden vier kleine nederzettingen verwijderd maar komen er tig nieuwe bij. Is men nog steeds bezig met een muur dwars door Palestijns gebied heen.
Maakt niet uit waar je sympathie naar uitgaat, iedereen kan bedenken dat er zo in geen duizend jaar iets van vrede kan ontstaan.
Wat een onzin.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:49 schreef NorthernStar het volgende:
Uiteraard niet. De West Bank en Jeruzalem zijn nog steeds bezet. Op dit moment worden er honderden huizen en complexen in Jeruzalem gebouwd waar alleen joden mogen wonen (dezelfde etnische zuivering als in Gaza werd toegepast). In de West Bank worden vier kleine nederzettingen verwijderd maar komen er tig nieuwe bij. Is men nog steeds bezig met een muur dwars door Palestijns gebied heen.
Maakt niet uit waar je sympathie naar uitgaat, iedereen kan bedenken dat er zo in geen duizend jaar iets van vrede kan ontstaan.
Dat is logisch omdat de wereld dan als geheel eindigtquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 00:08 schreef HarigeKerel het volgende:
De strijd eindigt als de olie aldaar op is, denk ik zo.
Nee, ik denk dat dit er 1 is die nou eens niet om olie gaat.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 00:08 schreef HarigeKerel het volgende:
De strijd eindigt als de olie aldaar op is, denk ik zo.
Het gaat ook niet om olie, als de olie weg is hebben de Arabieren geen geld meer voor hun steun aan de pallestijnen en krijgt het Midden-Oosten gewoon minder aandacht van de VS en EU en dus zullen die ook geen geld meer sturen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 00:10 schreef marcb1974 het volgende:
Nee, ik denk dat dit er 1 is die nou eens niet om olie gaat.
Opheffing van de hele bezetting of er één groot land van maken. Dat zijn de twee oplossingen.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:58 schreef Elgigante het volgende:
[..]
ik denk ook eigenlijk niet dat er een oplossing is namelijk, men wil beiden op dezelfde heilige zandkorrels wonen en zelfs korrelklonen is gen oplossing...
De rust keert terg als een der partijen uitgeroeid is lijkt het, dus als het Westen Israel laat vallen of als de Arabische steun aan de Palestijnen ophoudt..
Beide zie ik niet gebeuren.
Zolang de bezetting duurt is verzet legitiem.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 02:10 schreef sp3c het volgende:
palestijnse politie zal echt een stuk harder op moeten treden hoor, vergeet niet dat die hamas figuren zwaarbewapend zijn itt tot de gemiddelde kolonist
Ik heb er net zo,n hard hoofd in als jij dus begrijp je niet verkeerd hoor.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 03:01 schreef sp3c het volgende:
hey begrijp me niet verkeerd, als Hamas de wapens inlevert hoeft het van mij ook niet met harde hand hoor maar ik heb daar een heel heel erg hard hoofd in
verder ben ik het wel met je betoog eens
Nee, dit is volledig in overleg met de vrouw en de Israelische regering overlegd. Het leger zal ook de verhuizing en het inrichten van hun nieuwe rolstoeltoegankelijke woning regelen omdat zij en haar man dat niet alleen kunnen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 15:51 schreef sp3c het volgende:
dat gehandicapte vrouwtje wordt expres als allerlaatst geevacueert neem ik aan of verzette die zich ook tegen de verhuizing?
De Israelische regering is sowieso niet kinderachtig met de vergoedingen en hulp.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 15:59 schreef Frances het volgende:
Nee, dit is volledig in overleg met de vrouw en de Israelische regering overlegd. Het leger zal ook de verhuizing en het inrichten van hun nieuwe rolstoeltoegankelijke woning regelen omdat zij en haar man dat niet alleen kunnen.
Zoals het van hun land schoppen/schieten van Palestijnen en er een muur/staat/waterleiding bouwen?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:02 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
De Israelische regering is sowieso niet kinderachtig met de vergoedingen en hulp.
3 ton $ per gezin en alle mogelijke maatschappelijke en logistieke hulp.
Ik heb weleens slechtere regelingen gezien.
Ontegenzeggelijk een mindere regeling.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:03 schreef Mwanatabu het volgende:
Zoals het van hun land schoppen/schieten van Palestijnen en er een muur/staat/waterleiding bouwen?
Ook de militairen krijgen psychische hulp om te voorkomen dat ze een PTSS(post traumatische stres stoornis) door dit hele gebeuren oplopen. Veel van de soldaten die deze taak moeten uitvoeren zijn jongens en meisjes tussen de 18 en 22 jaar en worden, nadat ze afgelost zijn door een nieuwe groep militairen, meteen opgevangen door maatschappelijk werkers en traumadeskundigen waarmee ze kunnen praten. Ook al hebben ze hiervoor een speciaale training hiervoor gekregen dan nog gaat dit ze niet in de koude kleren zitten.Ook daar is dus oog voor gelukkig.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:02 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
De Israelische regering is sowieso niet kinderachtig met de vergoedingen en hulp.
3 ton $ per gezin en alle mogelijke maatschappelijke en logistieke hulp.
Ik heb weleens slechtere regelingen gezien.
Volgens mij staat er om gaza nog geen veiligheidsmuur maar het blijft natuurlijk een goede optie. Een andere optie is ook nog om een muur in de zee te plaatsen tussen de kuststrook van gaza en Israel. Hopelijk is dat niet nodig maar een optie blijft het altijd. Kijk maar hoeveel zelfmoordaanslagen door palestijnen er minder zijn geweest in het afgelopen jaar; de veiligheidsmuur die er momenteel al is heeft dus zijn doel bewezen. Dus zeker een goede optie.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:03 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Zoals het van hun land schoppen/schieten van Palestijnen en er een muur/staat/waterleiding bouwen?
Maar waarom krijgen die Palestijnen dan niet zo'n goede compensatie?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:18 schreef Frances het volgende:
[..]
Volgens mij staat er om gaza nog geen veiligheidsmuur maar het blijft natuurlijk een goede optie. Een andere optie is ook nog om een muur in de zee te plaatsen tussen de kuststrook van gaza en Israel. Hopelijk is dat niet nodig maar een optie blijft het altijd. Kijk maar hoeveel zelfmoordaanslagen door palestijnen er minder zijn geweest in het afgelopen jaar; de veiligheidsmuur die er momenteel al is heeft dus zijn doel bewezen. Dus zeker een goede optie.![]()
Palestijnen krijgen ook een vergoeding hoor maar dan van Saoedie Arabie. Iedere familie waarvan een familielid omkomt in een zelfmoordaanslag krijgt 25.000 dollar.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:20 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Maar waarom krijgen die Palestijnen dan niet zo'n goede compensatie?
Ja, heel leuk, maar waarom compenseert de Israëlische regering een bevolkingsgroep die nota bene ergens illegaal woont wel riant, en een andere die er legaal woont niet?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:23 schreef Frances het volgende:
[..]
Palestijnen krijgen ook een vergoeding hoor maar dan van Saoedie Arabie. Iedere familie waarvan een familielid omkomt in een zelfmoordaanslag krijgt 25.000 dollar.
En Amerika maar dikke maatjes blijven met SA.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:23 schreef Frances het volgende:
[..]
Palestijnen krijgen ook een vergoeding hoor maar dan van Saoedie Arabie. Iedere familie waarvan een familielid omkomt in een zelfmoordaanslag krijgt 25.000 dollar.
Zo hebben we nou onze zin?quote:Hamas to move attacks to West Bank and Jerusalem
By Reuters
The Palestinian Islamic militant group Hamas said on Saturday it would fight to drive Israel out of the West Bank and Jerusalem after Israel completes its withdrawal from the Gaza Strip.
"Gaza is not Palestine," a masked spokesman for Hamas's armed wing told a news conference in Gaza City.
"As for Jerusalem and the West Bank, we will seek to liberate them by resistance just as the Gaza Strip was liberated," said the spokesman, surrounded by gunmen and militants with rocket launchers.
The pullout is seen by the Palestinian leadership and international community as a step towards reviving negotiations on statehood in the West Bank and Gaza Strip.
But militants see the first removal of settlements from land Palestinians want for a state as a victory for an armed uprising that surged after peace talks failed in 2000.
Abbas hopes to coax the militants along a political track and Hamas is expected to make a strong showing in parliamentary elections scheduled for January 25, 2006, but the group has rejected an question of disarmament.
"Our arms removed the Zionist enemy and therefore we will not abandon our weapons and we will not hand the over to anybody," said the Hamas spokesman. He said the issue "was not up for discussion."
Als Israël zich uit de Gazastrook zou willen terugtrekken, maar dit niet zou doen omdat Hamas toch wel door zou gaan met aanslagen, dan zou men niet buigen voor terrorisme?quote:Op zondag 21 augustus 2005 03:06 schreef logisnack het volgende:
Dit is gewoon simpel weg een overwinning voor terrorisme.
Zie dit b.v :
[..]
Zo hebben we nou onze zin?
Volgende week wordt er weer een bus vol burgers opgeblazen in Jeruzalem en dan gaan we weer fijn een paar jaar door![]()
Had amerika eens moeten doen na de aanslagen van sept11.
Amerikaanse troepen terug trekken uit een deel van het midden oosten.
Goed.. kan Israel ook niet kwalijk genomen worden met al die politieke druk van Europa en anderen.
Terroristen? Vrijheidsstrijders man.quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:17 schreef logisnack het volgende:
Ehm.. nee.
Want het doel van o.a Hamas is om Israel te verdrijven.
De aanslagen opzich kan Israel wel voorkomen met gerichte acties.
Maargoed.. als ze dat doen is het ook weer niet goed, want dan schenden ze de mensenrechten zogenaamd.
Terroristen aanpakken mag geloof ik ook niet meer tegenwoordig.
Israel mag dat niet iig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |