Inderdaad. Vond het ook een beetje overdreven om 'heel erg kwaad' te worden omdat die vriendin dat dacht. Volgens mij had het ook niks te maken met het hele man/vrouw-gebeuren, maar gewoon omdat jij het voorstelde. Dat je samen wil betalen kun je toch ook op een normale manier te kennen geven.quote:Op maandag 8 augustus 2005 17:07 schreef Cochise het volgende:
Hahaha......jezus wat ben jij GIERIG zeg! Je voorbeeld heeft niks met gelijkheid te maken, maar met oerhollande zuinigheidJe vriendin was blij met je voorstel uit eten te gaan...........en wat doe je, je gaat zeiken dat ze haar eigen eten moet dokken. Je bent er zeker ook zo een die de hele rekening gaat opsplitsen..........biefstuk is natuurlijk veel duurder als een schnitzel......dus daar ga je niet aan meebalen.
Ik denk als ik met vrienden/vriendinnen uit eten ga eigenlijk nooit na over de rekening......en zie aan het eind van het eten wel hoe het loopt. Soms betaal ik, soms allebei.....soms betalen ze voor mij.![]()
goh, gezellige ventquote:Op maandag 8 augustus 2005 00:10 schreef Klemvast het volgende:
[..]
Ik ben ook eens een keer heel kwaad geworden op mijn vriendin toen ik in een gekke bui spontaan voorstelde om ergens een restaurant binnen te springen, zomaar. Uit haar reactie kon ik namelijk al opmaken dat ze dat opvatte als een "hoi hoi, hij gaat trakteren"-boodschap.
Kan ik me echt mega aan storen. Ik bekijk vrouwen als in principe gelijk aan mij, dus ze betalen hun eigen eten maar, ook als het mijn eigen voorstel is. Behalve wanneer ik echt iemand eens wil verrassen natuurlijk, maar ik bepaald zélf wel wanneer ik dat wil en wanneer niet.
Dit verrast die persoon toch ook of ben ik nu gekquote:Op maandag 8 augustus 2005 00:10 schreef Klemvast het volgende:
[..]
Ik ben ook eens een keer heel kwaad geworden op mijn vriendin toen ik in een gekke bui spontaan voorstelde om ergens een restaurant binnen te springen, zomaar. Uit haar reactie kon ik namelijk al opmaken dat ze dat opvatte als een "hoi hoi, hij gaat trakteren"-boodschap.
Kan ik me echt mega aan storen. Ik bekijk vrouwen als in principe gelijk aan mij, dus ze betalen hun eigen eten maar, ook als het mijn eigen voorstel is. Behalve wanneer ik echt iemand eens wil verrassen natuurlijk, maar ik bepaald zélf wel wanneer ik dat wil en wanneer niet.
De geemancipeerde vrouw vraagt haar man zelf mee uit... oh nee, dat gaat weer te ver natuurlijk.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 16:38 schreef lambrusco_bianco het volgende:
(hij vroeg je toch mee uit?)
Ik ben er natuurlijk bereid om voor te werken. Soms misschien zelfs iets teveel.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 00:17 schreef Northside het volgende:
Even wat cijfertjes voor de mensen die het boeit.
In de EU-landen om ons heen werkt 62% van de moeders fulltime. In Nederland werkt 20% van de moeders fulltime. Eerder een teken van welvarendheid dat moeders in Nederland niet moeten werken om het financieel te redden, lijkt me.
In Nederland is 58% van de HBO-afstudeerders vrouw, in het WO is dit 52%. Dus ook voor vrouwen zullen die zwaarbetaalde topfuncties binnenkort bereikbaar zijn (ALS ze bereid zijn er ook voor te werken)
Ga je dan ook weer gezellig achter het aanrecht staan?quote:Op donderdag 11 augustus 2005 16:38 schreef lambrusco_bianco het volgende:
Te geemancipeerd ben ik verder niet -> Mannen die etentjes betalen zijn heerlijk mannelijk (vooral het eerste etentje, als hij dat fatsoen niet heeft meiden, laat hem dan maar vertrekken. wat nou rekening delen? hij vroeg je toch mee uit?) Etentjes die volgen kunnen om en om betaald worden.
Hetzelfde geldt voor eerste drankje in cafe e.d. Deuren openhouden? Ja graag. Ik ben niet voor niets een vrouw.
Jazeker!quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:54 schreef Disorder het volgende:
Veel Nederlandse vrouwen halen arrogantie en emancipatie door elkaar krijg ik het idee. Sommige vrouwen hebben te veel naar Destiny's Child's Bills bills bills gekeken.
Dan lees de tekst nog maar eens goedquote:Op zondag 14 augustus 2005 13:54 schreef Disorder het volgende:
Veel Nederlandse vrouwen halen arrogantie en emancipatie door elkaar krijg ik het idee. Sommige vrouwen hebben te veel naar Destiny's Child's Bills bills bills gekeken.
Ergens wel waar denk ik. Ik denk echter dat de vrouwen die "geemancipeerd" zijn in de zin dat zij zichzelf kunnen redden nauwelijks opvallen, omdat zij het ook niet hoeven te benadrukken.quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:54 schreef Disorder het volgende:
Ook weer waarquote:Op zondag 14 augustus 2005 14:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ergens wel waar denk ik. Ik denk echter dat de vrouwen die "geemancipeerd" zijn in de zin dat zij zichzelf kunnen redden nauwelijks opvallen, omdat zij het ook niet hoeven te benadrukken.
quote:
Dat zeg ik niet. Het is alleen een relativering voor de uitspraak dat er zo weinig Nederlandse vrouwen werken in vergelijking met andere Europese landen.quote:Op zondag 14 augustus 2005 15:23 schreef Pietverdriet het volgende:
jaja dat al die vrouwen in deeltijd werken is een goed teken voor emancipatie.....
Mooi, als je straks die topfunctie hebt en daar 60+ uur in de week mee bezig bent en je zoekt nog een man die je huis in de gaten houdt en zorgt dat er eten staat als je thuiskomt... Ik hou me aanbevolen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 13:25 schreef Mukie het volgende:
[..]
Ik ben er natuurlijk bereid om voor te werken. Soms misschien zelfs iets teveel.
Neuh dat doen mn katten nu alquote:Op zondag 14 augustus 2005 16:01 schreef Northside het volgende:
[..]
Mooi, als je straks die topfunctie hebt en daar 60+ uur in de week mee bezig bent en je zoekt nog een man die je huis in de gaten houdt en zorgt dat er eten staat als je thuiskomt... Ik hou me aanbevolen.
Als ik het brood op het aanrecht laat liggen, ligt het idd al klaar als ik thuiskomquote:
Het zou een stuk makkelijker zijn. Dat de kat voor mij eten klaar maakt, in plaats van te zeuren dat ze honger heeft.quote:Op zondag 14 augustus 2005 20:20 schreef djenneke het volgende:
[..]
Kun je mijn katten ook zo trainen mukie?
Vandaar ook dat het sjouwen met vrouwen de nationale sport isquote:Op zondag 14 augustus 2005 20:44 schreef nweenink het volgende:
Finse vrouwen zijn het meest geemancipeerd van Europa. En dat geldt dus ook voor de mannen daar. Emancipatie is een zaak van vrouwen én mannen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |