abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29505252
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 17:07 schreef Cochise het volgende:

Hahaha......jezus wat ben jij GIERIG zeg! Je voorbeeld heeft niks met gelijkheid te maken, maar met oerhollande zuinigheid Je vriendin was blij met je voorstel uit eten te gaan...........en wat doe je, je gaat zeiken dat ze haar eigen eten moet dokken. Je bent er zeker ook zo een die de hele rekening gaat opsplitsen..........biefstuk is natuurlijk veel duurder als een schnitzel......dus daar ga je niet aan meebalen.

Ik denk als ik met vrienden/vriendinnen uit eten ga eigenlijk nooit na over de rekening......en zie aan het eind van het eten wel hoe het loopt. Soms betaal ik, soms allebei.....soms betalen ze voor mij.
Inderdaad. Vond het ook een beetje overdreven om 'heel erg kwaad' te worden omdat die vriendin dat dacht. Volgens mij had het ook niks te maken met het hele man/vrouw-gebeuren, maar gewoon omdat jij het voorstelde. Dat je samen wil betalen kun je toch ook op een normale manier te kennen geven.

Wij betalen meestal ook gewoon om en om, hoe het uitkomt. Vind ik meer ontspannen dan telkens alles tot op de eurocent te moeten berekenen.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_29561968
Stelling: De Nederlandse vrouw is overdreven geëmancipeerd?

Wat een flauwekul... Kijk op zich is het wel zo dat de man anno 2005 vooral een amusementswaarde heeft. Het leven van een vrouw draait ook zonder man, vrouwen zijn niet meer afhankelijk op financieel gebied van een man.

Te geemancipeerd ben ik verder niet -> Mannen die etentjes betalen zijn heerlijk mannelijk (vooral het eerste etentje, als hij dat fatsoen niet heeft meiden, laat hem dan maar vertrekken. wat nou rekening delen? hij vroeg je toch mee uit?) Etentjes die volgen kunnen om en om betaald worden.
Hetzelfde geldt voor eerste drankje in cafe e.d. Deuren openhouden? Ja graag. Ik ben niet voor niets een vrouw.
pi_29562411
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 00:10 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Ik ben ook eens een keer heel kwaad geworden op mijn vriendin toen ik in een gekke bui spontaan voorstelde om ergens een restaurant binnen te springen, zomaar. Uit haar reactie kon ik namelijk al opmaken dat ze dat opvatte als een "hoi hoi, hij gaat trakteren"-boodschap.

Kan ik me echt mega aan storen. Ik bekijk vrouwen als in principe gelijk aan mij, dus ze betalen hun eigen eten maar, ook als het mijn eigen voorstel is. Behalve wanneer ik echt iemand eens wil verrassen natuurlijk, maar ik bepaald zélf wel wanneer ik dat wil en wanneer niet.
goh, gezellige vent

mijn hemel, wat een misplaatst principieel geouwehoer
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_29563762
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 00:10 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Ik ben ook eens een keer heel kwaad geworden op mijn vriendin toen ik in een gekke bui spontaan voorstelde om ergens een restaurant binnen te springen, zomaar. Uit haar reactie kon ik namelijk al opmaken dat ze dat opvatte als een "hoi hoi, hij gaat trakteren"-boodschap.

Kan ik me echt mega aan storen. Ik bekijk vrouwen als in principe gelijk aan mij, dus ze betalen hun eigen eten maar, ook als het mijn eigen voorstel is. Behalve wanneer ik echt iemand eens wil verrassen natuurlijk, maar ik bepaald zélf wel wanneer ik dat wil en wanneer niet.
Dit verrast die persoon toch ook of ben ik nu gek Als het jou voorstel is moet ze het ook zelf betalen, dan zou ik juist ff overleggen stel ze heeft geen genoeg geld ofzo.

Dit wat jij nu schetst kan idd overkomen als een traktatie maja..... het klinkt vreemd.
Ik ga incognito door het leven..........
pi_29592635
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 16:38 schreef lambrusco_bianco het volgende:
(hij vroeg je toch mee uit?)
De geemancipeerde vrouw vraagt haar man zelf mee uit... oh nee, dat gaat weer te ver natuurlijk.
Ja, ik generaliseer.
pi_29592733
Even wat cijfertjes voor de mensen die het boeit.

In de EU-landen om ons heen werkt 62% van de moeders fulltime. In Nederland werkt 20% van de moeders fulltime. Eerder een teken van welvarendheid dat moeders in Nederland niet moeten werken om het financieel te redden, lijkt me.

In Nederland is 58% van de HBO-afstudeerders vrouw, in het WO is dit 52%. Dus ook voor vrouwen zullen die zwaarbetaalde topfuncties binnenkort bereikbaar zijn (ALS ze bereid zijn er ook voor te werken)
Ja, ik generaliseer.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 13:25:28 #182
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_29601486
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 00:17 schreef Northside het volgende:
Even wat cijfertjes voor de mensen die het boeit.

In de EU-landen om ons heen werkt 62% van de moeders fulltime. In Nederland werkt 20% van de moeders fulltime. Eerder een teken van welvarendheid dat moeders in Nederland niet moeten werken om het financieel te redden, lijkt me.

In Nederland is 58% van de HBO-afstudeerders vrouw, in het WO is dit 52%. Dus ook voor vrouwen zullen die zwaarbetaalde topfuncties binnenkort bereikbaar zijn (ALS ze bereid zijn er ook voor te werken)
Ik ben er natuurlijk bereid om voor te werken. Soms misschien zelfs iets teveel.
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_29626268
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 16:38 schreef lambrusco_bianco het volgende:

Te geemancipeerd ben ik verder niet -> Mannen die etentjes betalen zijn heerlijk mannelijk (vooral het eerste etentje, als hij dat fatsoen niet heeft meiden, laat hem dan maar vertrekken. wat nou rekening delen? hij vroeg je toch mee uit?) Etentjes die volgen kunnen om en om betaald worden.
Hetzelfde geldt voor eerste drankje in cafe e.d. Deuren openhouden? Ja graag. Ik ben niet voor niets een vrouw.
Ga je dan ook weer gezellig achter het aanrecht staan?

Dit zijn nou precies die vrouwen waar mannen van moeten kotsen. Emancipatie wanneer het jou uit komt.

En nee ik doe niet moeilijk over het betalen van de rekening maar dat doe ik bij mijn vrienden ook niet. Maar moeten betalen omdat je een man bent? Dat is gewoon triest.
pi_29627061
Veel Nederlandse vrouwen halen arrogantie en emancipatie door elkaar krijg ik het idee. Sommige vrouwen hebben te veel naar Destiny's Child's Bills bills bills gekeken.
  zondag 14 augustus 2005 @ 13:58:33 #185
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_29627166
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:54 schreef Disorder het volgende:
Veel Nederlandse vrouwen halen arrogantie en emancipatie door elkaar krijg ik het idee. Sommige vrouwen hebben te veel naar Destiny's Child's Bills bills bills gekeken.
Jazeker!
Veel van mijn vrienden letten niet helemaal niet meer op Nederlandse vrouwen (ook al zijn die mooier) en gaan voor de andere Westerse vrouwen (Brits, Iers, Spaans etc) en die wonen hier in Amsterdam genoeg
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  zondag 14 augustus 2005 @ 14:01:14 #186
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_29627255
quote:
Dan lees de tekst nog maar eens goed
Daarin wordt duidelijk aangegeven dat een vrouw zich prima kan bedruipen, maar geen zin heeft in een loser die op haar teert.
  zondag 14 augustus 2005 @ 14:05:41 #187
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29627368
quote:
Ergens wel waar denk ik. Ik denk echter dat de vrouwen die "geemancipeerd" zijn in de zin dat zij zichzelf kunnen redden nauwelijks opvallen, omdat zij het ook niet hoeven te benadrukken.
  zondag 14 augustus 2005 @ 14:06:14 #188
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_29627393
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 14:05 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ergens wel waar denk ik. Ik denk echter dat de vrouwen die "geemancipeerd" zijn in de zin dat zij zichzelf kunnen redden nauwelijks opvallen, omdat zij het ook niet hoeven te benadrukken.
Ook weer waar
pi_29629272
"Frappant is echter wel dat het percentage werkende vrouwen in Nederland een van de laagste in Europa ďs"

Volgens mij zijn deze percentages gebaseerd op het aantal FTE's (Full-Time-Employees). Nederland scoort namelijk vergeken met andere Europese landen erg hoog op het aantal part-time werkende vrouwen. Er werken dus wel veel vrouwen in Nederland, maar doordat dat veelal parttime is draagt dat niet bijster veel bij aan het 'percentage werkende vrouwen in Nederland'
  zondag 14 augustus 2005 @ 15:23:10 #190
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29629605
jaja dat al die vrouwen in deeltijd werken is een goed teken voor emancipatie.....
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_29629798
quote:
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 15:23 schreef Pietverdriet het volgende:
jaja dat al die vrouwen in deeltijd werken is een goed teken voor emancipatie.....
Dat zeg ik niet. Het is alleen een relativering voor de uitspraak dat er zo weinig Nederlandse vrouwen werken in vergelijking met andere Europese landen.
pi_29630726
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 13:25 schreef Mukie het volgende:

[..]

Ik ben er natuurlijk bereid om voor te werken. Soms misschien zelfs iets teveel.
Mooi, als je straks die topfunctie hebt en daar 60+ uur in de week mee bezig bent en je zoekt nog een man die je huis in de gaten houdt en zorgt dat er eten staat als je thuiskomt... Ik hou me aanbevolen.
Ja, ik generaliseer.
  zondag 14 augustus 2005 @ 17:08:50 #193
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29632791
Vind ik niet. Vrouwen hebben ook kennis van zaken en zouden die kennis het beste moeten delen met de rest. Als vrouwen in het bedrijfsleven goed passen dan is dat toch goed.

Ik zag gisteren op tv een nieuwslezeres op de NOS en die deed haar werk dus perfect. En waarom zou ze dan achter het aanrecht gaan staan?

Vrouwen hebben genoeg verstand in hun koppie zitten.

Zoveel mogelijk kennis is het beste. Dus waarom zouden vrouwen het huishouden blijven doen, dat is het meest geestdodende werk dat bestaat. Maar goed, het moet jammer genoeg nog steeds gebeuren.

Huishouden is dus afstoffen, en stofzuigen en de rest van de ellende. Afwassen niet te vergeten. Al het werk dat zich blijft herhalen en herhalen is zwaar klote.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zondag 14 augustus 2005 @ 20:16:26 #194
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_29637548
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 16:01 schreef Northside het volgende:

[..]

Mooi, als je straks die topfunctie hebt en daar 60+ uur in de week mee bezig bent en je zoekt nog een man die je huis in de gaten houdt en zorgt dat er eten staat als je thuiskomt... Ik hou me aanbevolen.
Neuh dat doen mn katten nu al
  zondag 14 augustus 2005 @ 20:18:25 #195
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29637604
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 20:16 schreef Mukie het volgende:

[..]

Neuh dat doen mn katten nu al
Je kat kookt voor je?
pi_29637663
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 20:18 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je kat kookt voor je?
Kun je mijn katten ook zo trainen mukie?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  zondag 14 augustus 2005 @ 20:22:58 #197
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_29637727
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 20:18 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je kat kookt voor je?
Als ik het brood op het aanrecht laat liggen, ligt het idd al klaar als ik thuiskom
  zondag 14 augustus 2005 @ 20:23:12 #198
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29637734
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 20:20 schreef djenneke het volgende:

[..]

Kun je mijn katten ook zo trainen mukie?
Het zou een stuk makkelijker zijn. Dat de kat voor mij eten klaar maakt, in plaats van te zeuren dat ze honger heeft.
  zondag 14 augustus 2005 @ 20:44:57 #199
54787 nweenink
Er is altijd wat te vieren!
pi_29638394
Finse vrouwen zijn het meest geemancipeerd van Europa. En dat geldt dus ook voor de mannen daar. Emancipatie is een zaak van vrouwen én mannen!
  zondag 14 augustus 2005 @ 20:47:33 #200
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_29638463
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 20:44 schreef nweenink het volgende:
Finse vrouwen zijn het meest geemancipeerd van Europa. En dat geldt dus ook voor de mannen daar. Emancipatie is een zaak van vrouwen én mannen!
Vandaar ook dat het sjouwen met vrouwen de nationale sport is
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')