Bij nader inzien niet alleen daar. Vrouwen voldoen aan de verwachting die mannen hebben van emancipatie, en doen eigenlijk nog steeds puur datgene wat er van hen verwacht wordt.quote:Op zondag 7 augustus 2005 10:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sorry, maar ligt het aan de mannen dat wat je zelf zegt?
Ik zie emancipatie breder dan alleen het percentage werkenden, hoewel ik me wel afvraag hoe deze verhoudingen liggen wanneer we kijken naar vrouwen die nog geen kinderen hebben..quote:Lijk me dat dit vooral aan vrouwen ligt, veel NL vrouwen willen best een paar jaar werken maar dan lekker met de kids thuis zitten.
Ik kan me een onderzoek daarnaar herinneren, dat allochtone meisjes dat veel minder wilden dan NL meisjes. Aan de mannen kan het dus niet echt liggen denk ik, niet?
Ergo, het probleem ligt dus bij vrouwenquote:Op zondag 7 augustus 2005 11:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bij nader inzien niet alleen daar. Vrouwen voldoen aan de verwachting die mannen hebben van emancipatie, en doen eigenlijk nog steeds puur datgene wat er van hen verwacht wordt.
De vraag waarom dat verwachtingspatroon er is overslaan lijkt mij geen goede zet.quote:Op zondag 7 augustus 2005 11:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ergo, het probleem ligt dus bij vrouwen
Wel gelijke rechten willen hebben als ze het uitkomt, maar het vrouwtje spelen als dat beter uitkomt.quote:Op zondag 7 augustus 2005 11:22 schreef Alicey het volgende:
[..]
De vraag waarom dat verwachtingspatroon er is overslaan lijkt mij geen goede zet.
Wanneer stopt de emancipatie?quote:Op zondag 7 augustus 2005 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wel gelijke rechten willen hebben als ze het uitkomt, maar het vrouwtje spelen als dat beter uitkomt.
Ik vraag me eerder af of mannen niet bepaalde dingen verwachten van vrouwen, die vrouwen in beginsel niet zijn/doen..quote:Op zondag 7 augustus 2005 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wel gelijke rechten willen hebben als ze het uitkomt, maar het vrouwtje spelen als dat beter uitkomt.
En wat wil je daar nu mee zeggen?quote:Op zondag 7 augustus 2005 15:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik vraag me eerder af of mannen niet bepaalde dingen verwachten van vrouwen, die vrouwen in beginsel niet zijn/doen..
Nou, het grootste verschil lijkt me dat vrouwen de kinderen baren en ze verzorgen. Alle empancipatieproblemen zijn terug te voeren op dit ene verschil geloof ik.quote:Op zondag 7 augustus 2005 15:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik vraag me eerder af of mannen niet bepaalde dingen verwachten van vrouwen, die vrouwen in beginsel niet zijn/doen..
Ja. Emancipatie is imo teveel een streven naar gelijkheid ipv gelijkwaardigheid. Dit is schijnbaar ook de verwachting.quote:Op zondag 7 augustus 2005 15:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wat wil je daar nu mee zeggen?
Dat mannen en vrouwen niet gelijk zijn?
Dat is dan weer een onzinnig voorbeeld.quote:Dat vrouwen het vuilnis niet buiten zetten?
Sja, laat ik het zo zeggen, wel het recht willen hebben in het leger te gaan, maar tegen een algemene dienstplicht voor vrouwenquote:Op zondag 7 augustus 2005 16:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ja. Emancipatie is imo teveel een streven naar gelijkheid ipv gelijkwaardigheid. Dit is schijnbaar ook de verwachting.
Maar wel heel waar, niet?quote:Dat is dan weer een onzinnig voorbeeld.
Hier ga je er dus vanuit dat emancipatie een streven naar gelijkheid zou moeten zijn. Maar kun je misschien een voorbeeld geven wat je verstaat onder "gelijke rechten willen" vs "het vrouwtje spelen" in een situatie waar dat niet samen gaat?quote:Op zondag 7 augustus 2005 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gaf er hier boven al twee.quote:Op zondag 7 augustus 2005 16:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hier ga je er dus vanuit dat emancipatie een streven naar gelijkheid zou moeten zijn. Maar kun je misschien een voorbeeld geven wat je verstaat onder "gelijke rechten willen" vs "het vrouwtje spelen" in een situatie waar dat niet samen gaat?
Als er dienstplicht is, zie ik niet in waarom die niet voor vrouwen zou gelden. Vrouwen die niet geschikt zijn komen toch niet door de keuring heen. Ik meen dat in Israel een dienstplicht voor zowel mannen als vrouwen geldt.quote:Op zondag 7 augustus 2005 16:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sja, laat ik het zo zeggen, wel het recht willen hebben in het leger te gaan, maar tegen een algemene dienstplicht voor vrouwen
Ik heb het zelf eigenlijk nooit gezien, dat die taak exclusief aan de man wordt toebedeeld.quote:Maar wel heel waar, niet?
De vuilnis zie ik tot nu toe nergens op gaan. Van dienstplicht weet ik niet hoe andere vrouwen er over denken. Wat mij betreft worden mannen en vrouwen hier op een gelijke manier behandeld.quote:Op zondag 7 augustus 2005 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gaf er hier boven al twee.
Vuilnis, dienstplicht..
Vind het alleen zo jammer dat ze er zo weinig mee doen, mijn vrouwlijke collega´s waren uitstekende techies.quote:Op zondag 7 augustus 2005 16:10 schreef Alicey het volgende:
Wat mij betreft worden mannen en vrouwen hier op een gelijke manier behandeld.
*Noteert.quote:Op zondag 7 augustus 2005 17:26 schreef HenryHill het volgende:
Een klein beetje off-topic, maar wel heel erg toepasselijk.
Als je echt een goed voorbeeld wil zien van vrouwen die hun man helemaal onder de duim hebben, dan moet je eens de film Very bad things kijken
Van de eerste 10 minuten gaan je haren rechtop staan....
Voor de rest weet ik het niet, ga 'm nu verder kijken![]()
Ik heb er in m'n "favoriete webshop" op gezocht maar je wil niet weten wat voor een troep je terugkrijgt bij de resultatenquote:Op zondag 7 augustus 2005 17:26 schreef HenryHill het volgende:
Een klein beetje off-topic, maar wel heel erg toepasselijk.
Als je echt een goed voorbeeld wil zien van vrouwen die hun man helemaal onder de duim hebben, dan moet je eens de film Very bad things kijken
Van de eerste 10 minuten gaan je haren rechtop staan....
Voor de rest weet ik het niet, ga 'm nu verder kijken![]()
Ik ben ook eens een keer heel kwaad geworden op mijn vriendin toen ik in een gekke bui spontaan voorstelde om ergens een restaurant binnen te springen, zomaar. Uit haar reactie kon ik namelijk al opmaken dat ze dat opvatte als een "hoi hoi, hij gaat trakteren"-boodschap.quote:Op zondag 7 augustus 2005 23:31 schreef PiotrRasputin het volgende:
Lol... cool topic.
Het valt wel op dat, als je een keer wat gaat drinken met een meisje, dat de meesten er tegenwoordig op staan om iig omstebeurt te betalen. Niet dat ik dat erg vind... die paar keer dat ze blijkbaar verwachtte dat ik alles betaalde had ik echt behoorlijk het idee dat ik gebruikt werd.
Niks mis met vrouwenemancipatie hoor
Hahaha......jezus wat ben jij GIERIG zeg! Je voorbeeld heeft niks met gelijkheid te maken, maar met oerhollande zuinigheidquote:Op maandag 8 augustus 2005 00:10 schreef Klemvast het volgende:
[..]
Ik ben ook eens een keer heel kwaad geworden op mijn vriendin toen ik in een gekke bui spontaan voorstelde om ergens een restaurant binnen te springen, zomaar. Uit haar reactie kon ik namelijk al opmaken dat ze dat opvatte als een "hoi hoi, hij gaat trakteren"-boodschap.
Kan ik me echt mega aan storen. Ik bekijk vrouwen als in principe gelijk aan mij, dus ze betalen hun eigen eten maar, ook als het mijn eigen voorstel is. Behalve wanneer ik echt iemand eens wil verrassen natuurlijk, maar ik bepaald zélf wel wanneer ik dat wil en wanneer niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |