Kwestie van ervaring waarschijnlijk. En troost je, je bent niet de enige die zulk soort dingen krijgt te horen, hoor het van allemaal afgestudeerde mensen namelijk.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 13:45 schreef Christine het volgende:
Momenteel ben ik bezig met het zoeken naar een baan. Mijn studie heb ik zo goed als afgerond (hbo communicatie) en ik moet ergens mijn levensonderhoud van betalen.
Nu heb ik al op twee vacatures te horen gekregen dat ze me "te licht" vonden voor de functie. Deze beide reacties kwamen trouwens van vacatures via het uitzendbureau, dus de werkgever had mij nog niet gesproken of ontmoet.
Maar wat betekent het eigenlijk? "Te licht" voor een functie??? Bij het zoeken naar een stage heb ik dat ook al eens gehoord... Is dit enkel het gebrek aan werkervaring waar ze op doelen, of denken ze dat ik als jong, pas afgestudeerd meisje niet van aanpakken zou weten?
Dat doe ik ook niet, maar ik vroeg me af wat het betekende. En of ik er iets zelf aan zou kunnen doen, bijvoorbeeld in een sollicitatiebrief er wat over zeggen.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:18 schreef Ole het volgende:
En trek het je maar niet te persoonlijk aan hoor!![]()
Maar aan de andere kant... Je hebt nederlands gestudeerd... wat kan je dan allemaal? Leraar worden, boeken napluizen op fouten?? Please... En ook nog, hoeveel van die mensen heb je nodig in nederland?? Meteen uitsluiten van een uitkering.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:47 schreef _Arual_ het volgende:
oh jee, weer zo'n topic. Join the club. Ik ben een half jaar terug cum laude afgestudeerd, ik heb Nederlands gestudeerd. Ik heb 50 uitstekende sollicitatiebrieven verstuurd (dat is me door experts op dat gebied verteld). Uiteindelijk ben ik één keer uitgenodigd voor een gesprek - en dat was omdat dat bedrijf uit fatsoen iedere sollicitant even wilde spreken. Niet omdat ik er zo uitsprong of zo.
De afwijzingen die ik kreeg, zijn in twee categorieën op te delen.
Categorie 1: te licht bevonden.
Als ik solliciteer op functies waarvoor een academisch niveau wordt gevraagd, krijg ik keer op keer te horen dat ik nog te weinig werkervaring heb. Zeg ik dan dat ik op mijn 23e al vier boeken heb geschreven, dan komen ze met een ander excuus: je bent te jong. En je komt toch echt pas net op de arbeidsmarkt kijken. Doe eerst maar eens wat levens- en werkervaring op in een HBO-danwel MBO-functie
Categorie 2: te zwaar bevonden
vol goede moed stap je dan maar af op HBO-functies. Algemene teneur: je hebt een academische studie voltooid, met een heel erg goed resultaat. Dit werk zul je al heel snel saai gaan vinden. We weten bijna zeker dat je binnen enkele maanden een interessantere baan op academisch niveau vindt. Het kost tijd en geld om iemand in te werken, maar investeren in iemand die zo weer weg is, dat kunnen we ons niet permitteren.
Ga je naar een utizendbureau, dan word je met dezelfde smoes afgewimpeld. of ze vinden je te oud, jongere mensen zijn stukken goedkoper qua loonkosten.
Het is zó frustrerend. Je hele leven gaat qua studie alles van een leien dakje. Nu wordt het echt serieus, en dan loop je tegen een soort van muur op. Uiteindelijk kon ik terecht bij mijn oude stageadres. Maar ook alleen maar omdat ik nog thuis woon. Het kleine beetje dat ik ermee verdien, is een fooi waar nog geen hond rond van zou kunnen komen. Maar het is leuk werk, en ik doe zo toch de nodige ervaring op.
Ik weet niet of dat wel zo verstandig is. Volgens mij kan je dan beter dingen gaan ontwikkelen die goed staan op je CV. Vrijwilligerswerk bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:13 schreef Developersrus het volgende:
TIP: schrijf je als freelancer in bij een groot aantal bureau's en dik je CV wat aan!
Ik krijg de indruk dat je jezelf al heel geweldig vind.. Dat zou voor mij meteen een reden zijn om je af te wijzen.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:47 schreef _Arual_ het volgende:
oh jee, weer zo'n topic. Join the club. Ik ben een half jaar terug cum laude afgestudeerd, ik heb Nederlands gestudeerd. Ik heb 50 uitstekende sollicitatiebrieven verstuurd (dat is me door experts op dat gebied verteld). Uiteindelijk ben ik één keer uitgenodigd voor een gesprek - en dat was omdat dat bedrijf uit fatsoen iedere sollicitant even wilde spreken. Niet omdat ik er zo uitsprong of zo.
De afwijzingen die ik kreeg, zijn in twee categorieën op te delen.
Categorie 1: te licht bevonden.
Als ik solliciteer op functies waarvoor een academisch niveau wordt gevraagd, krijg ik keer op keer te horen dat ik nog te weinig werkervaring heb. Zeg ik dan dat ik op mijn 23e al vier boeken heb geschreven, dan komen ze met een ander excuus: je bent te jong. En je komt toch echt pas net op de arbeidsmarkt kijken. Doe eerst maar eens wat levens- en werkervaring op in een HBO-danwel MBO-functie
Categorie 2: te zwaar bevonden
vol goede moed stap je dan maar af op HBO-functies. Algemene teneur: je hebt een academische studie voltooid, met een heel erg goed resultaat. Dit werk zul je al heel snel saai gaan vinden. We weten bijna zeker dat je binnen enkele maanden een interessantere baan op academisch niveau vindt. Het kost tijd en geld om iemand in te werken, maar investeren in iemand die zo weer weg is, dat kunnen we ons niet permitteren.
Ga je naar een utizendbureau, dan word je met dezelfde smoes afgewimpeld. of ze vinden je te oud, jongere mensen zijn stukken goedkoper qua loonkosten.
Het is zó frustrerend. Je hele leven gaat qua studie alles van een leien dakje. Nu wordt het echt serieus, en dan loop je tegen een soort van muur op. Uiteindelijk kon ik terecht bij mijn oude stageadres. Maar ook alleen maar omdat ik nog thuis woon. Het kleine beetje dat ik ermee verdien, is een fooi waar nog geen hond rond van zou kunnen komen. Maar het is leuk werk, en ik doe zo toch de nodige ervaring op.
No offence, maar voor de meeste van die dingen had je ook Communicatie kunnen gaan studerenquote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:23 schreef _Arual_ het volgende:
Nederlands is echt niet zo heel erg beperkt hoor. Ik doe maar eens een gooi. Wat dacht je van mensen die bij uitgeverijen werken? Tekstbureau? Voorlichter? Communicatiemedewerker? Journalist? Webschrijver? Redacteur? Ontwikkelaar van lesmateriaal? Reclamebureau? Copywriter? Docent? Ooit eens gezien hoeveel er geschreven en gelezen wordt in deze maatschappij?
quote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:23 schreef Hakkert het volgende:
[..]
Ik krijg de indruk dat je jezelf al heel geweldig vind.. Dat zou voor mij meteen een reden zijn om je af te wijzen.
Sommige mensen kunnen er niet tegen als je wat zelfverzekerder over komtquote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:31 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Misschien schrijf ik het hier te stellig op. Omdat ik het inmiddels even kan laten rusten. Die afwijzingen zijn me in ieder geval niet in de koude kleren gaan zitten, als je dat soms prettig vindt om te horen.
Had gekund, maar ik heb een voorkeur voor schrijven en literatuur.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:29 schreef Noca het volgende:
[..]
No offence, maar voor de meeste van die dingen had je ook Communicatie kunnen gaan studeren
Dit betekent trouwens inderdaad dat je te weinig ervaring hebt voor de functie. Maar ga nou niet je CV aandikken zoals hierboven al is gesuggereerd, want daarma kan je alleen maar op je bek gaan.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 13:45 schreef Christine het volgende:
Momenteel ben ik bezig met het zoeken naar een baan. Mijn studie heb ik zo goed als afgerond (hbo communicatie) en ik moet ergens mijn levensonderhoud van betalen.
Nu heb ik al op twee vacatures te horen gekregen dat ze me "te licht" vonden voor de functie. Deze beide reacties kwamen trouwens van vacatures via het uitzendbureau, dus de werkgever had mij nog niet gesproken of ontmoet.
Maar wat betekent het eigenlijk? "Te licht" voor een functie??? Bij het zoeken naar een stage heb ik dat ook al eens gehoord... Is dit enkel het gebrek aan werkervaring waar ze op doelen, of denken ze dat ik als jong, pas afgestudeerd meisje niet van aanpakken zou weten?
Meerdere wegen leiden naar Rome....quote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:29 schreef Noca het volgende:
[..]
No offence, maar voor de meeste van die dingen had je ook Communicatie kunnen gaan studeren
Helemaal niks, maar veel van de functies kun je ook vervullen met bijv HBO communicatie...quote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:35 schreef Pheno het volgende:
[..]
Meerdere wegen leiden naar Rome....
Wat maakt het uit of je op 2 of zelfs meer manieren in een vak kan rollen?
Het maakt mij niet.. Ik heb al een baanquote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:33 schreef Noca het volgende:
[..]
Sommige mensen kunnen er niet tegen als je wat zelfverzekerder over komt
Afwijzingen gaan je ook niet in de koude kleren zitten. Heb er zelf ook al een aantal gehad, maar dat hoort erbij wanneer je net afgestudeerd bent denk ik dan maar
ik heb mijn CV nooit aangedikt. Ik kan wel zeggen dat ik al enorm veel gepubliceerd heb - maar dat is te gemakkelijk om na te gaan.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:34 schreef Hakkert het volgende:
[..]
Dit betekent trouwens inderdaad dat je te weinig ervaring hebt voor de functie. Maar ga nou niet je CV aandikken zoals hierboven al is gesuggereerd, want daarma kan je alleen maar op je bek gaan.
Wat je in de solli-brief volgens mij zou moeten zetten is dat je weet dat je niet veel ervaring hebt, maar wel leergierig bent en snel dingen oppikt.
Geen ervaring betekend in 90% van de gevallen in deze tijd, hup, direct de prullenbak in! Je moet in eerste instantie zorgen dat je wordt uitgenodigd voor een eerste gesprek en opvallen tussen de grijze massa. Daarna kun je je bewijzen in een gesprek so to speak.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:34 schreef Hakkert het volgende:
[..]
Dit betekent trouwens inderdaad dat je te weinig ervaring hebt voor de functie. Maar ga nou niet je CV aandikken zoals hierboven al is gesuggereerd, want daarma kan je alleen maar op je bek gaan.
Wat je in de solli-brief volgens mij zou moeten zetten is dat je weet dat je niet veel ervaring hebt, maar wel leergierig bent en snel dingen oppikt.
De markt is gewoon verzadigd; bij 100 sollicaties op 1 vacature is de kans zo goed als nihil dat je wordt aangenomen, hoe goed je ook bent. Misschien voor jezelf beginnen, of een extra studie doen die wat specifiekere competenties oplevert?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:39 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
ik heb mijn CV nooit aangedikt. Ik kan wel zeggen dat ik al enorm veel gepubliceerd heb - maar dat is te gemakkelijk om na te gaan.
Er is in de communicatiebranche momenteel gewoon enorm veel concurrentie. ik ben afgewezen voor vacatures waar ook 300 anderen op hadden gereageerd, waaronder veel ervaren journalisten. Daarbij val ik ook gewoon in het niet.
Ja, er is altijd behoefte aan mensen die een goede tekst kunnen schrijven. En als neerlandicus hoef je je niet eens te beperken tot de functies die hierboven zijn genoemd. Ik werk momenteel al bijna vier jaar in een staffunctie bij een grote stichting. Zo zie je maar weer.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:23 schreef _Arual_ het volgende:
Nederlands is echt niet zo heel erg beperkt hoor. Ik doe maar eens een gooi. Wat dacht je van mensen die bij uitgeverijen werken? Tekstbureau? Voorlichter? Communicatiemedewerker? Journalist? Webschrijver? Redacteur? Ontwikkelaar van lesmateriaal? Reclamebureau? Copywriter? Docent? Ooit eens gezien hoeveel er geschreven en gelezen wordt in deze maatschappij?
Ik heb het geluk dat ik bij mijn oude stage-adres aan de bak kan. Daar ga ik dus flink wat werkervaring opdoen. Dat is twee dagen in de week, straks. Ik heb dan nog zeeën van tijd om er iets naast te doen, een studie, freelancewerk, vrijwilligerswerk... Ik geef mezelf gewoon nog een paar jaar de tijd om het allemaal op orde te krijgen. Anderen zijn op mijn leeftijd vaak bij lange naa nog niet klaar met hun studie. Misschien is dat wel een van de problemen geweest: 23 vinden veel mensen wel erg jong.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:43 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
De markt is gewoon verzadigd; bij 100 sollicaties op 1 vacature is de kans zo goed als nihil dat je wordt aangenomen, hoe goed je ook bent. Misschien voor jezelf beginnen, of een extra studie doen die wat specifiekere competenties oplevert?
Als afgestudeerde HBO'er communicatie had je natuurlijk gewoon moeten vragen om meer uitleg :-)quote:Op donderdag 4 augustus 2005 13:45 schreef Christine het volgende:
Maar wat betekent het eigenlijk? "Te licht" voor een functie???
Ik was 22 toen ik klaar was met mijn studie journalistiek. Heb indertijd direct een baan aangeboden gekregen bij iemand die me kende van mijn stage en heb 1 brief gestuurd waarbij ik tot de laatste 3 van de 500 respondenten kwam.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:48 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik heb het geluk dat ik bij mijn oude stage-adres aan de bak kan. Daar ga ik dus flink wat werkervaring opdoen. Dat is twee dagen in de week, straks. Ik heb dan nog zeeën van tijd om er iets naast te doen, een studie, freelancewerk, vrijwilligerswerk... Ik geef mezelf gewoon nog een paar jaar de tijd om het allemaal op orde te krijgen. Anderen zijn op mijn leeftijd vaak bij lange naa nog niet klaar met hun studie. Misschien is dat wel een van de problemen geweest: 23 vinden veel mensen wel erg jong.
Dan ben je echt een uitzondering! Ik hoor van medestudenten dat ze maar iets heel anders gaan doen, verder studeren, of vrijwilligerswerk aanpakken. Er is bijna niemand die direct ergens binnenkomt. Alleen mensen die al connecties hebben, zoals bijvoorbeeld een stage of een familielid dat in dezelfde branche werkt.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:52 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik was 22 toen ik klaar was met mijn studie journalistiek. Heb indertijd direct een baan aangeboden gekregen bij iemand die me kende van mijn stage en heb 1 brief gestuurd waarbij ik tot de laatste 3 van de 500 respondenten kwam.
Niet dat ik nou zo tof ben of zo, maar het hangt volgens mij vooral af van hoe aansprekend mensen je brief vinden en hoe goed je het doet in je gesprek. Ik heb zonder al te veel ervaring altijd prima banen kunnen krijgen namelijk.
Omdat ze daar toch echt minder behoefte hebben aan Neerlandici!quote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:58 schreef Oksel het volgende:
En waarom zoeken mensen niet in het buitenland naar werk? Landen als Australie, Amerika?
Ik denk dat competenties de sleutel zijn voor het vinden van een baan. En die kun je bijvoorbeeld op doen door werkervaring. Het kan echter ook anders. Ik ben bijvoorbeeld nog niet eens helemaal afgestudeerd, maar ik heb uit elk van mijn sollicitaties (3 stuks) een aanbod gesleept. (ja, feliciteren mag. Afgunstig zijn ook)quote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:40 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Geen ervaring betekend in 90% van de gevallen in deze tijd, hup, direct de prullenbak in! Je moet in eerste instantie zorgen dat je wordt uitgenodigd voor een eerste gesprek en opvallen tussen de grijze massa. Daarna kun je je bewijzen in een gesprek so to speak.
quote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:56 schreef Oksel het volgende:
Ja maar Ripley, jij bent gewoon een goedkope slet. Ik bedoel, een lekker wijf.Met een geile, hoerige uitstraling die elke werkgever leuk vind..
niet?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 16:05 schreef Ripley het volgende:
[..]
Net alsof je als werkgever niet op zoek bent naar iemand die zijn werk gewoon goed doet.
En ik ben niet echt er van gediend om aan gerefereerd te worden als zijnde een goedkope slet met een hoerige uitstraling![]()
In Duitsland kun je overigens wel terecht als Neerlandicus.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 16:01 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Omdat ze daar toch echt minder behoefte hebben aan Neerlandici!![]()
Je hapt wel lekker.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 16:05 schreef Ripley het volgende:
[..]
Net alsof je als werkgever niet op zoek bent naar iemand die zijn werk gewoon goed doet.
En ik ben niet echt er van gediend om aan gerefereerd te worden als zijnde een goedkope slet met een hoerige uitstraling![]()
Ik kwam nooit verder dan een brief...quote:Op donderdag 4 augustus 2005 16:07 schreef Oksel het volgende:
En tja, dan uitstraling hé? Als je dat niet hebt..
Mijn bijnaam vroeger thuis was dan ook pac manquote:
Het lijkt me dat je als neerlandicus juist wel over de tools zou moeten beschikken om indruk te maken met een brief?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 16:11 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik kwam nooit verder dan een brief...
Misschien toch maar een pasfoto bijvoegen dan?![]()
Als freelancer kan je beter een BTW-nummer aanvragen, maar ook daar moet je een bepaald aantal opdrachtgevers per jaar voor hebben.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 16:07 schreef D1 het volgende:
Klinkt misschien dom, maar schrijf jezelf bij de Kamer van Koophandel in als éénmanszaakje. Ook al kun je geen opdrachten vinden, het toont wel aan dat je een persoon bent die initiatief durft te nemen en van aanpakken weet.
Vaak zijn dat kwaliteiten die werkgevers hoog aanslaan...
Natuurlijk moet je dat wel in een brief zetten! Zeker als je er (blijkbaar) al ervaring mee hebt. Om aan te tonen dat je daadwerkelijk goed bent, kun je een voorbeeld meesturen over hoe je iets opgelost hebt.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 16:19 schreef Christine het volgende:
Ik bedoel: beide vacatures waar ik zogezegd "te licht" voor zou zijn, hadden een profiel waarvan ik dacht: dat heb ik allemaal al eens gedaan en zou ik zo weer kunnen doen. En nog goed ook. Maarja, dat kan je niet echt zeggen in een brief/cv, want iedereen kan wel zeggen dat 'ie goed is.
Ik weet best hoe je een sollicitatiebrief schrijft hoor.... maar momenteel schrijf ik voornamelijk open sollicitaties (bij gebrek aan geschikte vacatures) en die wil ik graag een beetje algemeen houden, zodat er nog een hoop mogelijk is. Ookal is dat misschien niet zo'n heel erg goede strategie...quote:Op donderdag 4 augustus 2005 16:24 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Natuurlijk moet je dat wel in een brief zetten! Zeker als je er (blijkbaar) al ervaring mee hebt. Om aan te tonen dat je daadwerkelijk goed bent, kun je een voorbeeld meesturen over hoe je iets opgelost hebt.
Voor iemand die communicatie gestudeerd heeft, vind ik dat je matig op de hoogte bent van hoe je een sollicitatiebrief schrijft.
Heb je je brieven wel eens aan iemand laten lezen die er echt kritisch iets over kan en durft te zeggen? Juist als het schrijven van brieven in de lijn van je opleiding ligt, is het moeilijk om kritiek te vragen. Maar vaak wel zinvol.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 16:27 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik weet best hoe je een sollicitatiebrief schrijft hoor.... maar momenteel schrijf ik voornamelijk open sollicitaties (bij gebrek aan geschikte vacatures) en die wil ik graag een beetje algemeen houden, zodat er nog een hoop mogelijk is. Ookal is dat misschien niet zo'n heel erg goede strategie...
Je kunt ze evengoed algemeen houden door een aantal totaal verschillende voorbeelden mee te sturen. Je drukt jezelf dan in een bepaalde hoek.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 16:27 schreef Christine het volgende:
Ik weet best hoe je een sollicitatiebrief schrijft hoor.... maar momenteel schrijf ik voornamelijk open sollicitaties (bij gebrek aan geschikte vacatures) en die wil ik graag een beetje algemeen houden,
Oh, mijn brieven zijn op zich wel een beetje arrogant... ik weet dat ik hard werk en goed ben, dus dat zeg ik ook. Niet letterlijk op die manier, maar ik zeg bijvoorbeeld wel dat ik zeker weet dat ik een goede aanvulling zou zijn voor de organisatie.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 16:29 schreef Oksel het volgende:
Zeg het eens wel, en kijk wat er gebeurd. Wees eens arrogant? Ben ik ook altijd. Krijg altijd de baan waar ik voor solliciteer.. (zijn altijd bijbaantjes geweest, dus beetje simpel, maargoed. Wel in dure clubs, het buitenland.. etc. etc.)
Als je open sollicitaties schrijft, mail of bel het bedrijf dan eerst even, en vraag heel neutraal of ze überhaupt ingaan op open sollicitaties. Ook hier ben ik door schade en schande wijs geworden hoor. Eerst stuurde ik zonder pardon gewoon een open sollicitatie, inclusief CV en teksten die ik eerder geschreven heb. Daar kwam vervolgens nauwelijks reactie op. Vraag je het eerst, dan krijg je al veel meer respons. En een 'nee' is in ieder geval vervelend. Maar je kunt beter een 'nee' op ene korte vraag hebben, dan een 'nee' op een hele brief. het bespaart je enorm veel tevergeefs werk.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 16:27 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik weet best hoe je een sollicitatiebrief schrijft hoor.... maar momenteel schrijf ik voornamelijk open sollicitaties (bij gebrek aan geschikte vacatures) en die wil ik graag een beetje algemeen houden, zodat er nog een hoop mogelijk is. Ookal is dat misschien niet zo'n heel erg goede strategie...
Daar heb je gelijk in, maar ik schrijf eigenlijk alleen maar als ik op de internetsite van <betreffende organisatie> geen vacatures heb gezien, en als er bij staat dat open sollicitaties welkom zijn.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 16:35 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Als je open sollicitaties schrijft, mail of bel het bedrijf dan eerst even, en vraag heel neutraal of ze überhaupt ingaan op open sollicitaties. Ook hier ben ik door schade en schande wijs geworden hoor. Eerst stuurde ik zonder pardon gewoon een open sollicitatie, inclusief CV en teksten die ik eerder geschreven heb. Daar kwam vervolgens nauwelijks reactie op. Vraag je het eerst, dan krijg je al veel meer respons. En een 'nee' is in ieder geval vervelend. Maar je kunt beter een 'nee' op ene korte vraag hebben, dan een 'nee' op een hele brief. het bespaart je enorm veel tevergeefs werk.
Ook dan: eerst in een kort mailtje vragen. Ik vertelde al dat ik ooit ergens solliciteerde net op het moment dat er tekstschrijvers ontslagen waren. En dat bedrijf had die mededeling ook gewoon op de website staan. Omdat in andere delen van het bedrijf (DTPérs, grafische vormgevers enz.) nog wél groei zat.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 16:39 schreef Christine het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar ik schrijf eigenlijk alleen maar als ik op de internetsite van <betreffende organisatie> geen vacatures heb gezien, en als er bij staat dat open sollicitaties welkom zijn.
En niet te vergeten: ze zoeken iemand die een goed netwerk heeft opgebouwd door zijn werkervaringquote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:10 schreef D.O.L.F het volgende:
Wanneer je 'te licht' wordt bevonden voor een functie is het inderdaad waarschijnlijk dat ze op zoek zijn naar iemand met meer ervaring. Zo kan het zijn dat het gaat om een projectmanagementfunctie waarbij ze iemand in gedachte hebben die al eens een soortgelijke functie heeft vervuld.
quote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:48 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Als afgestudeerde HBO'er communicatie had je natuurlijk gewoon moeten vragen om meer uitleg :-)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |