Evenals passagiers. Aantal onbekendquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:33 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Piloot is overgebracht naar het ziekenhuis
+ de vuurbal waarover wordt gesproken.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:33 schreef T1andonly het volgende:
[..]
Lastig om te zeggen nu, logischerwijs schat je de meeste overlevenden voorin, maar aangezien er ook nog iets als een ravijn is kan het daar ingevallen zijn en dan zijn de overlevingskansen daar kleiner.
Zo te horen is het vliegtuig in ieder geval in minstens 2 stukken gebroken.
De kans dat er NL-ers inzitten is wel redelijk aanwezig. Wat ik ervan begrijp is er een vlucht vertrokken van Amsterdam naar Parijs, die mensen zijn overgestapt om naar Toronto te vliegen.. Voor de rest zie CNN..quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:29 schreef Zephyrus het volgende:
ik kan iig wel meleden dat het toestel niet vanaf schiphol vertrok...Als je dat vluchtschema ziet moet je overstappen in Parijs om met Air France naar Toronto te kunnen vliegen.
Anyway, vluchtnummer is AF 358, van Parijs CDG naar Toronto
Ja, iig de piloot.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:32 schreef SkaterSam het volgende:
Er zijn schijnbaar overlevenden aldus iemand op CNN
Het is geen "wind sheer". Vliegtuig is gewoon normaal geland op de luchtaven maar ging gewoon door en gleed van de landingsbaan af richting de bossen en vervolgens vloog die in brand volgens ooggetuigen op CNN. Waarschijnlijk functioneerde de remmen niet optimaal of had de piloot slecht zicht op de einde van de landingsbaan.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:25 schreef matthijst het volgende:
Damn, plaatselijke storm, "wind sheer" noemen ze het, schijnt in 75 ook gebeurd te zijn
Ik help het je hopenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:32 schreef SkaterSam het volgende:
Er zijn schijnbaar overlevenden aldus iemand op CNN
Weinig kerosine aan boord dat is ook nog een "voordeel"quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:34 schreef ButcherBird het volgende:
Dit is de eerste A340 die is ge crashed. Zier er niet uit als een heftige fik, dus niet alle brandstoftanks in de hens, denk ik.
NOS:quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:34 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
De kans dat er NL-ers inzitten is wel redelijk aanwezig. Wat ik ervan begrijp is er een vlucht vertrokken van Amsterdam naar Parijs, die mensen zijn overgestapt om naar Toronto te vliegen.. Voor de rest zie CNN..
Grote kans op Nederlanders dus...quote:Nederlanders
Het is nog onbekend of er ook Nederlanders in de Airbus zaten.
KLM-vlucht KL1233 naar Parijs van vanochtend 11.15 uur sluit precies aan op vlucht AF 358 naar Toronto.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:33 schreef Skaai het volgende:
Eerste Airbus van dat type ook nog
Slechte start zeg.
Hoe bedoel je slechte start?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:33 schreef Skaai het volgende:
Eerste Airbus van dat type ook nog
Slechte start zeg.
Zoveel brandstof zal er toch niet meer aan boord geweest zijn na zo'n vlucht..quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:34 schreef ButcherBird het volgende:
Dit is de eerste A340 die is ge crashed. Zier er niet uit als een heftige fik, dus niet alle brandstoftanks in de hens, denk ik.
Ah, dan zitten ze tot 3x toe te zwetsen op Fox.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:34 schreef Stratos het volgende:
Het is geen "wind sheer". Vliegtuig is gewoon normaal geland op de luchtaven maar ging gewoon door en gleed van de landingsbaan af richting de bossen en vervolgens vloog die in brand volgens ooggetuigen op CNN. Waarschijnlijk functioneerde de remmen niet optimaal of had de piloot slecht zicht op de einde van de landingsbaan.
Met "wind sheer" is een vliegtuig onbestuurbaar "stall" en valt ie letterlijk naar beneden als ie moet landen. Het is in dit geval niet gebeurd.
Wat heeft dat er godverdomme mee te maken?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:30 schreef T1andonly het volgende:
Jij hebt blijkbaar echt geen vrienden...
er zijn overlevenden die naar het ziekenhuis gebracht zijn en een deel overlevende dat nog in de buurt van het wrak rondloopt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:36 schreef Zwansen het volgende:
Meeste passagiers zijn toch gered?
Dat is niet officieel bevestigd. Slachtoffers zullen er zeker gevallen zijn.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:36 schreef Zwansen het volgende:
Meeste passagiers zijn toch gered?
Die komt idd om 6 uur plaatselijke tijd.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:36 schreef newsman het volgende:
Er zou toch een persconferentie zijn?
Doe eens niet als een klootzak of donder een eind opquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:36 schreef Eightball het volgende:
[..]
Wat heeft dat er godverdomme mee te maken?
Als je onverhoopt in een airsrash terecht komt heb je niks te kiezen.
Je oren springen (op de juiste hoogte) en vervolgens ga je (snel) dood.
Kan jij me effe uitleggen wat dat te maken heeft met het feit of je vrienden hebt of niet?
Er is dit jaar een nieuw type Airbus geintroduceerd, en dit was blijkelijk de eerste vlucht met het nieuwe vliegtuig van dat type Airbus.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Hoe bedoel je slechte start?
De Airbus A340-300 draait al heel wat jaartjes mee... (1993)
Ik kan me goed voorstellen dat de NOS niets doet voordat er duidelijk is of er veel Nederlanders in dat vliegtuig zitten. Deze ramp is ook niet groot genoeg om de programmering te onderbreken. RTL4 doet dat ook niet. Vraag me af of die het net tijdens het nieuws uberhaupt genoemd hebben.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |