abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29354708
Kwam laatst een leuke site over Vlamingen in Nederland tegen, nou, daar hadden ze heel wat te klagen over ons 'Ollanders , lees de volgende door mij gemaakte compilatie maar eens:

- In Nederland worden de familieleden van een jarige ook gefeliciteerd, in Belgie blijkbaar niet
- Nederlanders hebben een te groffe bek
- Nederlanders geven te snel hun mening
- Nederlanders tuttoyeren elkaar veel te snel, in tegenstelling tot Belgie, waar iedereen U of Gij tegen elkaar zegt
- De Belgen vinden pindakaas niet lekker
- Belgen vinden het achterlijk dat wij overal pindasaus bij doen, lol
- Ze vinden de taal grappig, wij zeggen cereven, zij zeggen caravan
- Hier krijg je 1 koekje en de doos verdwijnt weer in de kast
- Wij eten geen pistoletten en koffiekoeken (wat zijn dat eigenlijk? ) op zondagochtend
- In Nederland is de bakker op zondag niet open
- Ziekteverzekeringen ed. zijn braat
- Ze moeten zich constant bewijzen dat ze geen domme Belg zijn
- 'Verstikkende' woonbuurten: alles boven, onder, naast elkaar gebouwd
- Antwerpen = Belgie voor Nederlanders
- Leuke spraakverwarringen deel 1 : Tijdens mijn therapie aan kindjes:" ga maar op jullie poep zitten"...
- Of deze van een Belg:
(op een vlucht naar Istanbul)
Hij: Ben je Nederlander?
Ik: Nee.
Hij: Ah Turk dan, je praat zo vreemd!
- En deze : Aan het loket van de NL belastingen: "Joe hef toe speak Dutsj you know, I cannot understeend joe. Wheirj aar joe fromm? En ik sprak nog zo duidelijk.
- Té goede snelwegen
- We eten boterham met melk tussen de middag
- En eentje zei ook dit : Patat...laat me niet lachen, hier heb ik ze al bekeerd naar de zelfgemaakte Belgische frieten. ( ze vinden onze patat niet eens lekker )
- De mayonaise is hier te zoet :S
- Skrijven sonder vouten is iet wat ze nied kunnen.
- Het hardnekkig vasthouden van accenten bij woorden zoals zône en contrôle
- En eentje zei dit : Vlamingen kijken graag naar hun Noorderburen, zoals kleine broer naar zijn grote broer, maar het is een illusie te denken dat de gemiddelde Nederlander zich bekommert om wat in Vlaanderen (pardon, België) gebeurt...
- Deze uitspraak is erg grappig : Bij het aanschouwen van mijn mooie Vlaamse vlag vroeg iemand of dat een soort "Ferrari" vlag was van een of ander sportief automerk...!?
- De eeuwige belgenmoppen, hehehe
- Het QWERTY-toetsenbord? :S ( Hoezo? Hebben ze in Belgie andere toetsenborden? )
- De eindeloze imitaties van 'Allez', 'Amai' en 'Manneke' (natuurlijk met een gigantisch Nederlands accent
- In Nederland drinken we geen alchohol vóór 20.00
- Films worden hier ondertiteld ( werd geplaatst door een Wallonier )
- Diezelfde Wallonier zei ook dit : In het begin van mijn verblijf in Nederland las ik zoiets in de metro " mensen met lange teen lopen een hogere kans op kanker"...Ik heb maat 40-41 en ik kan jullie garanteren dat ik ook lange tenen heb...ik snapte die uitdrukking toen nog niet...Toen ik thuis aankwam, vertelde ik in paniek het hele verhaal van de metro aan mijn vriend en toen ik hem zag lachen was ik meteen opgelucht...hihihi:-))
- Nederlanders hebben voor álles een regeltje. Er zijn zoveel regeltjes dat ze er zelf in vastlopen.
- De vergadercultuur (poldermodel??) waar eigenlijk weinig besloten wordt. Er wordt gewoon zolang in een rondje geluld, tot iedereen ongeveer hetzelfde zegt en dat is dan de beslissing (???).
- Nederlanders hebben vaak veel blabla met weinig inhoud.
- Voor schoonbroer gebruiken wij zwager
- Harry Potter als Minister-President
- Nederland is het Amerika van West-Europa.

- En nog een paar leuke uitspraken:
+ Voor het eerst op een opoefiets door Amsterdam rijden, niet weten hoe die achteruittraprem werkt en dankzij de oplettenheid van de echte Hollandse fietser net geen fiets-ongeluk veroorzaken.
+ De eerste keer dat ik in een theater achter de bar werkte en iemand zonder enige vorm van schaamte een glas water uit de kraan vroeg.
+ Chauvinistisch !!! Alles kunnen en kennen ze beter.
+ Het slappe optreden van de politie, je kunt er van alles tegen zeggen.
+ Het is als "an Englishman in New York". Zal dit ooit veranderen en zal ik ooit het gevoel krijgen dat ik hier echt thuis ben...
+ dat ik aan mijn moeder vroeg of ze kwark had... het teken dat de "taalaanpassing" was begonnen... ( hebben ze daar in Belgie een ander woord voor dan? )
+ Deze begreep ik ook niet helemaal : "Als je met een nederlander afspreekt `kom je best nooit af` op een bepaald uur.... dat heeft een heel andere betekenis in Nederland"
+ In een winkel legde ik alles op de toonbank en de vrouw zei : hebt u het zo ? Ik heb haar drie keer gevraagd wat ze zei tot ze het met haar handen duidelijk maakte en dan was mijn antwoord : oh of het alles is ? ja dank u
+ Als ze de Belgische grens overschrijden, trappen ze keihard het gaspedaal in! Het zijn amateurs tegen hoge snelheid en ze hebben allemaal hun lichten aan overdag.. Het ergste: hun veramerikaniseerd taaltje.. Cool!
+ hoeveel mensen hier vertellen dat ze zo graag VRT kijken.....
+ ten tijde dat ik bijwerkte in een winkel: "jij bent een belgje he, hebben ze daar óók al de euro??"
+stadion in a'dam: "meneer kunt u mij zeggen waar de dichtsbijzijnde bushalte is?" "was? sind sie von deutschland, ik versta jou niet, kan je ook nederlands???"
+ Nog eentje over de taal : "Wat spreken jullie Belgen toch slecht. Jullie zeggen 'reelaks' in plaats van 'rieleks'."
+ Onlangs ging ik winkelen met een nederlandse vriend van mij. Toen hij uit het pashokje kwam vertelde ik hem enthousiast dat zijn `poep`enorm goed uitkwam in de broek die hij paste. Had ik dat nu maar niet gezegd...

Oke, dit was het voor vandaag, binnenkort nog meer Ben nu moe van het lezen over de klachten van ons “Zuiderbuurkes”
pi_29354743
Okee.
pi_29354824
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:27 schreef Sir_Drinkalot het volgende:
Okee.
Jij kan snel lezen
pi_29354840
Hollanders zijn ook kut

Fryslân Boppe
pi_29354888
ja geinig
pi_29354952
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:30 schreef The_Viper het volgende:

[..]

Jij kan snel lezen
http://www.tijdrevolutie.nl/Snellezen.htm#
pi_29354953
Ben hier ongeveer een uur mee bezig geweest en dan krijg je altijd weer van die "leuke" reacties hier op Fok
pi_29354979
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:33 schreef The_Viper het volgende:
Ben hier ongeveer een uur mee bezig geweest en dan krijg je altijd weer van die "leuke" reacties hier op Fok
Is wel een leuk en herkenbar stukje hoor
pi_29354992
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:34 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Is wel een leuk en herkenbar stukje hoor
Oke
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 12:35:27 #10
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_29355007
naar mij idee zijn belgen in opmars op fok
ik lees de laatste tijd echt veel van die belgenwoorden hier
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 12:35:58 #11
92733 SiemeN
De Postbode.
pi_29355023
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Hollanders zijn ook kut

Fryslân Boppe
Haha, dat was de leukste grap van dit topic tot dusver.
Op maandag 4 juni 2007 00:56 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik noemde mijn vriendin per ongeluk SiemeN tijdens de seks. Ze kon het begrijpen.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 12:37:41 #12
92733 SiemeN
De Postbode.
pi_29355081
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:33 schreef The_Viper het volgende:
Ach, het houd je van de straat jongen.
Bovendien heb ik 't nog echt gelezen ook..
Ik noemde mijn vriendin per ongeluk SiemeN tijdens de seks. Ze kon het begrijpen.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 12:39:23 #13
68758 zapsel
Djenneke fan!
pi_29355131
quote:
Hollanders zijn ook kut

Fryslân Boppe
Mooi
dan verkopen we friesland wel aan belgie.... (ik zal het niet missen)
opgelost
Wil je erover praten? Zoek dan iemand die ernaar wil luisteren...
pi_29355185
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:39 schreef zapsel het volgende:

[..]

Mooi
dan verkopen we friesland wel aan belgie.... (ik zal het niet missen)
opgelost
Friesland onafhankelijk, Vlaanderen onafhankelijk, Wallonie onafhankelijk, Brussel als autonome hoofdstad van Europa, Limburg onafhankelijk, Overijssel en Gelderland samenvoegen en onafhankelijk, Brabant onafhankelijk, en de rest mag in de poep zakken.. euh ik bedoel, de rest is Holland
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 12:41:20 #15
37178 GekkeHenkie
Ik ontken alles !!
pi_29355186
Dit zegt meer over het niveau van Belgen
.
pi_29355202
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:37 schreef SiemeN het volgende:

[..]

Ach, het houd je van de straat jongen.
Bovendien heb ik 't nog echt gelezen ook..
Zowiezo kom ik niet veel op straat in de functie van hangjongere ofzo Lees: nooit
pi_29355243
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:35 schreef SiemeN het volgende:

[..]

Haha, dat was de leukste grap van dit topic tot dusver.
Mja, mijn post is niet echt als grap bedoeld :S Maar gewoon leuk om te lezen hoe de Belgen over ons denken
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 12:43:27 #18
92733 SiemeN
De Postbode.
pi_29355261
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:42 schreef The_Viper het volgende:

[..]

Mja, mijn post is niet echt als grap bedoeld :S Maar gewoon leuk om te lezen hoe de Belgen over ons denken
Het was ook geen steek naar jou of je OP hoor
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 12:43:37 #19
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_29355265
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:41 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Friesland onafhankelijk, Vlaanderen onafhankelijk, Wallonie onafhankelijk, Brussel als autonome hoofdstad van Europa, Limburg onafhankelijk, Overijssel en Gelderland samenvoegen en onafhankelijk, Brabant onafhankelijk, en de rest mag in de poep zakken.. euh ik bedoel, de rest is Holland
niets aan toe te voegen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 12:44:07 #20
68758 zapsel
Djenneke fan!
pi_29355276
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:41 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Mooi en dan gaan wij in holland wel tol heffen op de goederen die die provincies nodig hebben uit de randstad
pi_29355284
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:43 schreef SiemeN het volgende:

[..]

Het was ook geen steek naar jou of je OP hoor
Amai, da is dan plezant om te lézeh eh!
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 12:44:34 #22
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_29355298
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:44 schreef zapsel het volgende:

[..]

Mooi en dan gaan wij in holland wel tol heffen op de goederen die die provincies nodig hebben uit de randstad
zoals ?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_29355345
Staat er in de topictitel: "Holland moet zich afscheiden van de rest van Nederland" ?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 12:46:46 #24
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29355361
te lange OP, ik lees het wellicht vanaaf

nu op aan het werk!
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_29355370
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:46 schreef Yildiz het volgende:
te lange OP, ik lees het wellicht vanaaf

nu op aan het werk!
Oke, werkze
pi_29355437
Geinig en herkenbaar stukje .
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 12:52:49 #27
68758 zapsel
Djenneke fan!
pi_29355541
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:44 schreef Klonk het volgende:

[..]

zoals ?
http://www.goudengids.nl/
en dan bij regio noord en zuid holland invullen
pi_29355717
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:26 schreef The_Viper het volgende:
Kwam laatst een leuke site over Vlamingen in Nederland tegen, nou, daar hadden ze heel wat te klagen over ons 'Ollanders , lees de volgende door mij gemaakte compilatie maar eens:

- Nederlanders tuttoyeren elkaar veel te snel, in tegenstelling tot Belgie, waar iedereen U of Gij tegen elkaar zegt
Dit is iets wat Nederlanders maar niet schijnen door te hebben. In België zeg je tegen onbekenden of mensen die je niet zo goed kent inderdaad vaak "u". Bv. als je de weg vraagt aan iemand dan vraag je "weet u soms hoe ik..." etc.

Dat is echter de "gewone" Nederlandse beleefdheidsvorm. "Gij" is in België spreektaal, dat zeg je dus net tegen mensen die je heel goed kent bv. "Hebde gij soms een sigaret?" is gewoon "Heb jij soms een sigaret".
quote:
- Wij eten geen pistoletten en koffiekoeken (wat zijn dat eigenlijk? ) op zondagochtend
- In Nederland is de bakker op zondag niet open
Koffiekoeken!
Ga eens naar een Belgische bakker, zou ik zeggen. Dat zijn allerlei heerlijke koeken gevuld met bv. pudding, met rozijnen, chocola enzovoort enzoverder.
In België zijn de "éclairs" bijvoorbeeld heel lekker en ook de koeken in een worst-achtige vorm met véél pudding erin en een laag chocola erop waarvan ik de naam heel even niet weet.
quote:
Zeer zeker waar. het aantal Amsterdammers dat de grens overkomt voor "één dagje Antwerpen" en dan met de hun typische zelfverzekerdheid denken dat ze nu alles weten over Vlaanderen, dat is echt erg.
quote:
- Het QWERTY-toetsenbord? :S ( Hoezo? Hebben ze in Belgie andere toetsenborden? )
AZERTY hebben we hier.
quote:
Vind ik ook.

Grote Nederlandse steden hebben een "downtown" met hoogbouw in Amerikaanse stijl (Rotterdam, Den Haag). Er zijn ook gigantisch veel hamburgerrestaurants in Nederland (zelfs langs de snelweg, dat heb je in België niet), en "eten bij de Burger King" is blijkbaar veel algemener geaccepteerd dan in België. Als ik in Nederland op een station sta, dan verbaas ik me altijd over de nette zakenmensen die alsof het de normaalste zaak van de wereld is een vettige hamburger zitten te eten. In België zou iemand die dan toch de moeite doet om een net pak te dragen nooit of nauwelijks in een hamburgertent binnen willen stappen, aangezien dat als redelijk pauper-achtig wordt beschouwd.
quote:
+ Het slappe optreden van de politie, je kunt er van alles tegen zeggen.
Schijnt zo te zijn, maar heb ik geen ervaring mee. Wel lachen om Nederlanders in België plots in al hun onschuld te zien ingaan tegen een politie-agent, dat is hier in België namelijk totaal NOT DONE tenzij je echt een boete wil of zo.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 13:03:29 #29
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_29355861
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:26 schreef The_Viper het volgende:

- In Nederland worden de familieleden van een jarige ook gefeliciteerd, in Belgie blijkbaar niet
Dat vinden ze overal buiten Nederland vreemd..
quote:
- Nederlanders hebben een te groffe bek
hehehe vooral als je Belg bent, maar dat vinden ze ook overal buiten NL..
quote:
- Nederlanders geven te snel hun mening
Tja we zijn nu eenmaal direct
quote:
- Belgen vinden het achterlijk dat wij overal pindasaus bij doen, lol
Ik mis pindasaus in 't buitenland...
quote:
- Ze vinden de taal grappig, wij zeggen cereven, zij zeggen caravan
Wij vinden de Belgen nog veel grappiger want wij zeggen cereven, zij zeggen caravan
quote:
- Hier krijg je 1 koekje en de doos verdwijnt weer in de kast
Ben ik het ook niet mee eens..
quote:
- Ze moeten zich constant bewijzen dat ze geen domme Belg zijn
Lijkt me handig dat ze daar mee doorgaan..
quote:
We hebben het toch nog niet ingenomen of wel??
quote:
- Leuke spraakverwarringen deel 1 : Tijdens mijn therapie aan kindjes:" ga maar op jullie poep zitten"...
Ranzige lui
quote:
- Té goede snelwegen
Ja, we hebben idd geen terreinwagen nodig om een klein eindje door de stad te rijden.. ontwikkeling heet dat...
quote:
- En eentje zei dit : Vlamingen kijken graag naar hun Noorderburen, zoals kleine broer naar zijn grote broer, maar het is een illusie te denken dat de gemiddelde Nederlander zich bekommert om wat in Vlaanderen (pardon, België) gebeurt...
Net als de Britten die het niet boeit wat er in Ierland aan de hand is..
quote:
- De eeuwige belgenmoppen, hehehe
Komt een Belg een cafe binnen...
quote:
- De eindeloze imitaties van 'Allez', 'Amai' en 'Manneke' (natuurlijk met een gigantisch Nederlands accent
Maar ze zijn ook zooooooo lief als ze het doen!!!
quote:
- In Nederland drinken we geen alchohol vóór 20.00
Onzin
quote:
- Films worden hier ondertiteld ( werd geplaatst door een Wallonier )
Dat is goed, maar naar Wallonen moet je zowiezo niet luisteren...
quote:
- Nederlanders hebben voor álles een regeltje. Er zijn zoveel regeltjes dat ze er zelf in vastlopen.
Klopt, soms heb ik ook liever de Belgische anarchie!
quote:
- De vergadercultuur (poldermodel??) waar eigenlijk weinig besloten wordt. Er wordt gewoon zolang in een rondje geluld, tot iedereen ongeveer hetzelfde zegt en dat is dan de beslissing (???).
Nog een zwak puntje van NL...
quote:
- Nederlanders Amsterdammers hebben vaak veel blabla met weinig inhoud.
quote:
En Belgie het Ierland van de Briste eilanden...
quote:
Oke, dit was het voor vandaag, binnenkort nog meer Ben nu moe van het lezen over de klachten van ons “Zuiderbuurkes”
Probeer Expatica maar eens, dat gaat nog veel verder.
reset
pi_29356242
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:44 schreef Klonk het volgende:

[..]

zoals ?
Jeugdcriminaliteit, werkloosheid en loverboys
pi_29356362
Cool! / Plezant! Bedankt voor jullie reacties! / Dank U wel voor Uw reacties!
pi_29356368
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 13:03 schreef Individual het volgende:
Dit hier (uit de mond van een Fransman):
quote:
Healthcare in the Netherlands is really inadequate. Research has also indicated that it is about average in European terms. But Dutch people think they have the best system.
Typisch!

http://www.expatica.com/source/site_article.asp?subchannel_id=6&story_id=17322&name=Blending+the+good+with+the+bad
pi_29356420
Allé pollekes, belgen zijn gaaf
pi_29356713
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 13:03 schreef Individual het volgende:

quote:
10 most annoying thing about Dutch people

1. They pick their noses in public.

2. They go on and on about how lekker everything is.

3. They refuse to pick up after their dogs, the bastards. The sidewalks are covered in green slime.

4. They make you pay to use the toilet. The Dutch are so, um, frugal that they refuse to make cleaning the toilets a regular business expense. This is the only country in the world where you can get rich cleaning toilets.

5. They have succeeded in scaring away all the decent food franchises (Nando's, Boston Market, Wendy's, Swiss Chalet, Starbucks, etc. etc.) Even Starbucks for chrissakes. Mr Starbucks, if you are reading this, please descend on this country and open a 100 franchises immediately.

6. The clothes, the hair, the tan, the jewellry. Men and women alike.

7. The sheer arrogance. There is nothing more arrogant on the face of the Earth than Dutch people in their late 50s. These people ooze entitlement and superiority (not to mention gel and tanning lotion).

8. The fixation on money. They can't stop thinking about it. I'm sure the Catholic church added "avarice" to its list of deadly sins after Willibrord and Boniface converted the Frisians and the Frankish tribes huddled in the marshes of Holland.

9. The circle of death. Oh god.

10. The way they think they can speak English. Please, as a group, let's stop telling Dutch people how good their English is. They are listening to us and it's going to their heads. Hey, Dutch people, listen up. Your English sucks. Yes, we can understand you, but that doesn't mean you're getting it right.

bron: http://www.expatica.com/source/forum_thread.asp?channel_id=1&thread_id=27280

En dan zou je vooral de stukjes van de engelse vrouwen over Nederlandse mannen moeten lezen...
pi_29356819
ZEG ALSJEBLIEFT nou es nederlanders vanplaats hollanders
You've just been F'd in the A
pi_29356905
Belgische vrouwen
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_29357236
Achja, ik vind Nederland ook maar een pauperland, maar Belgie beter noemen... naah...
Einde Bericht.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 13:49:52 #38
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_29357304
De meningen op Expatica zijn vaak wel waar, maar ze zijn ook wel heeeeel goed in overdrijven!
quote:
9. The circle of death. Oh god.
Daar moet ik ze wel gelijk in geven bv!
quote:
7. The sheer arrogance
pot.... ketel.... zwart....?
quote:
10. The way they think they can speak English
If you are in Holland for longer than 2 years fucking learn Dutch or at least make an effort. (see 7.)

Ik ken een hele berg buitenlanders in NL, maar op dit forum zijn het soms echt een stel zeikerds!

Wat ze het meest beledigend vinden is dat als ze zeuren je ze vertelt; "als het hier niet goed is waarom ga je dan niet terug?"
reset
pi_29357320
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 13:34 schreef Flyga het volgende:
ZEG ALSJEBLIEFT nou es eens nederlanders vanplaats in plaats van hollanders
Leer jij ook even Nederlands aub?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_29357341
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 13:30 schreef Sir_Drinkalot het volgende:

[..]

[..]

bron: http://www.expatica.com/source/forum_thread.asp?channel_id=1&thread_id=27280

En dan zou je vooral de stukjes van de engelse vrouwen over Nederlandse mannen moeten lezen...
Ik heb trouwens ook het forum over België eens snel bekeken. Toch opvallend dat het in het Nederlandse forum overloopt van frustratie en zelfs haat tegen de Nederlanders (arrogant, vieze gewoontes, racistisch, etc.), terwijl de reacties over Belgen over het algemeen veel warmer lijken te zijn.

Ik denk toch dat niet iedereen in deze wereld de "Nederlandse mentaliteit" even goed begrijpt.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 13:51:50 #41
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_29357371
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:35 schreef type_29 het volgende:
naar mij idee zijn belgen in opmars op fok
ik lees de laatste tijd echt veel van die belgenwoorden hier
Na [PUB] komt er zeker een forum voor de Belgen.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_29357425
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 13:51 schreef Sharkdoggie het volgende:

[..]

Na [PUB] komt er zeker een forum voor België.
Goed idee!

(Maar dalen we dan af naar het kleuterniveau volgens jou? )
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 13:59:52 #43
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_29357671
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 13:53 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Goed idee!

(Maar dalen we dan af naar het kleuterniveau volgens jou? )
Hangt ervan af of er alleen bash-topics worden geopend.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_29358148
De Belgische taal is veel leuker dan Nederlands. Zeker en vast klinkt leuker dan vast en zeker, en woorden als plezant zijn gewoon tof.
Aargh Aargh Aargh
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 14:14:19 #45
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_29358160
Amai!...hij is leuk Viper
Spreek ook wel regelmatig belgen ivm m'n werk...erg herkenbaar.

Gelachen om diene stukje
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 14:15:54 #46
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_29358209
oh enne..Sharkdoggie. Ga's een andere avatar nemen ofzo
pi_29358211
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 13:59 schreef Sharkdoggie het volgende:

[..]

Hangt ervan af of er alleen bash-topics worden geopend.
Wel er zijn in ieder geval ook dingen aan Nederlanders die ik erg waardeer, en vaak zijn dat de "keerzijde" van negatieve eigenschappen (zo is het in mijn ogen altijd):

1. ze komen heel erg vlot over en kunnen na onvoorstelbaar korte tijd al "professioneel" overkomen op een gebied waar ze eigenlijk nog een n00b in zijn (positieve keerzijde van "grote mond hebben")

Ik verbaas me bv. ook vaak over bepaalde posts op het forum en de FP waarvan ik zou schatten dat ze door een 25-jarige zijn geplaatst, maar dat blijkt dan een 18-jarige knul te zijn of zo.

2. ze zijn heel erg open in de omgang en je kan er heel gemakkelijk mee aan de praat raken (positieve keerzijde van "oppervlakkig in het sociaal contact")

3. ze zijn over het algemeen redelijk efficiënt in wat ze doen, verliezen geen tijd met piekeren maar ondernemen actie (positieve keerzijde van "te weinig filosofisch ingesteld" en nog wat andere dingen)

etc. etc.

Zo zie je maar. Waarschijnlijk is het hetzelfde verhaal met stereotiepen over Belgen. Naar het schijnt vinden Nederlanders ons bv. bedeesd en verlegen bij een eerste sociaal contact, maar daar staat dan weer tegenover dat wij bij zo'n eerste sociaal contact ook al meteen ervan uitgaan dat het "serieus bedoeld" is en dat er een diepgaandere vriendschap/relatie/samenwerking of whatever uit zou kunnen ontstaan. Nederlanders zijn in dat opzicht veel individualistischer (en stiekem vind ik ook wel: hypocrieter): ze kunnen met het grootste gemak heel sympathiek doen tegen iemand waarvan ze al van in het begin weten dat ze er eigenlijk niks in zien.

Dat is althans mijn ervaring een beetje.
pi_29358418
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:58 schreef Klemvast het volgende:

In België zijn de "éclairs" bijvoorbeeld heel lekker en ook de koeken in een worst-achtige vorm met véél pudding erin en een laag chocola erop waarvan ik de naam heel even niet weet.
[..]
Dat zijn toch net éclairs? Of ken ik er nu opeens niets meer van?
klik
pi_29358901
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 14:22 schreef leonieke het volgende:

[..]

Dat zijn toch net éclairs? Of ken ik er nu opeens niets meer van?
klik
Verdorie, ik had het nog ge-edit want ik wist het zelf niet meer zeker. Ik bedoelde eigenlijk nog een andere koffiekoek namelijk, eentje met bladerdeeg, een beetje pudding ertussen en een laag glazuur erover.

Nou ben ik zelf weer helemaal in de war.

Kan geen plaatje vinden van wat ik bedoelde helaas.
Ik zal het de volgende keer eens aan de bakker vragen.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 14:42:26 #50
104871 remlof
Europees federalist
pi_29359312
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 14:35 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Verdorie, ik had het nog ge-edit want ik wist het zelf niet meer zeker. Ik bedoelde eigenlijk nog een andere koffiekoek namelijk, eentje met bladerdeeg, een beetje pudding ertussen en een laag glazuur erover.

Nou ben ik zelf weer helemaal in de war.

Kan geen plaatje vinden van wat ik bedoelde helaas.
Ik zal het de volgende keer eens aan de bakker vragen.
Je hebt het over een soort tompouce/tompoes veronderstel ik. Eén van de lekkerste taartjes die er bestaan

Nu krijg ik er goesting in
pi_29359418
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 14:47 schreef leonieke het volgende:

[..]

Je hebt het over een soort tompouce/tompoes veronderstel ik. Eén van de lekkerste taartjes die er bestaan

Nu krijg ik er goesting in
Nee nee, 't is zeker geen tompoes. Maar da's ook lekker.
pi_29359491
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 14:51 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Nee nee, 't is zeker geen tompoes. Maar da's ook lekker.
Heb je al gezocht op google naar afbeeldingen van tompoezen?
Hetgeen jij beschrijft is wel een tompoes hoor, maar afhankelijk van de streek worden daar andere namen aan gegeven

Bij mijn vriend heet dat een soesje (maar dat gebruiken ze ook voor eclairs) en bij ons heet dat totaal anders maar ik vergeet ff het woord
pi_29359594
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 14:53 schreef leonieke het volgende:

[..]

Heb je al gezocht op google naar afbeeldingen van tompoezen?
Ja. Het lijkt echt niet op de koek die ik bedoel, wees maar zeker. Misschien heb ik het slecht beschreven, dat kan wel.
pi_29359809
http://www.kwekkeboombanket.nl/images/Tompouce%20Gele%20Room.jpg
Denk eens de slagroom weg en stel u betere pudding voor, zo ziet dat eruit hoor

Beschrijf jouw ding anders maar eens beter
pi_29359889
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 15:03 schreef leonieke het volgende:
http://www.kwekkeboombanket.nl/images/Tompouce%20Gele%20Room.jpg
Denk eens de slagroom weg en stel u betere pudding voor, zo ziet dat eruit hoor

Beschrijf jouw ding anders maar eens beter
Wel, zelfs zonder slagroom lijkt het niet op wat ik bedoel. Het is een ander soort deeg, veel dunner en met veel "schilfers" die er af vallen als je er van probeert te eten.

Verder heeft de koek die ik bedoel verschillende (dunne) lagen, ik geloof meestal zo'n drietal of zo. En er zit ook veel minder pudding in.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 15:41:21 #57
55611 BrickTop
~]|[··]|[~
pi_29361011
quote:
In Blegie geef je je collega's elke morgen een hand en/of zoen.

Wat mij wel kan bekoren is de taal: eigen uitdrukkingen i.p.v. Engelse woorden
pi_29361271
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 15:41 schreef BrickTop het volgende:

[..]

Ik zie me al bezig elke dag

Vergeet dat maar hoor, op alle plaatsen waar ik al gewerkt heb (studentejobs en vast werk) heb ik dat nog nooit meegemaakt (en heb het ook nooit gezien bij mijn ouders e.d.)
pi_29361348
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 15:41 schreef BrickTop het volgende:

[..]

Wat mij wel kan bekoren is de taal: eigen uitdrukkingen i.p.v. Engelse woorden
Klinkt goed. Hier zeggen je collega's je nog niet eens gedag.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 16:08:20 #60
55611 BrickTop
~]|[··]|[~
pi_29361888
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 15:48 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik zie me al bezig elke dag

Vergeet dat maar hoor, op alle plaatsen waar ik al gewerkt heb (studentejobs en vast werk) heb ik dat nog nooit meegemaakt (en heb het ook nooit gezien bij mijn ouders e.d.)
Zal (Misschien ?)meer in het Franstalige gedeelte zijn.
In Frankrijk is het trouwens ook niet ongebruikelijk.
Wij hebben twee vestigingen in Brussel waar ze dat dus wel doen.
pi_29362048
vermakelijk topic.
pi_29362490
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 16:08 schreef BrickTop het volgende:

[..]

Dat zou misschien wel kunnen, mijn buurman die afkomstig is van Frankrijk grijpt ook elke mogelijkheid aan om mij te kussen als hij mij ziet

Ik werk momenteel wel in Jette (bij Brussel) en daar doen ze het alleszins niet (maar ik sta wel in het onderwijs en heb een 80-tal collega's...)
pi_29363259
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 16:08 schreef BrickTop het volgende:

[..]

Dat klopt trouwens. Veel Fransen (en de Walen en Brusselaars zijn doorgaans voor 99 % een kopie van de Fransen) begroeten elkaar bv. bij het uitgaan met een kus op de wang. In Vlaanderen gebeurt dat op sommige plaatsen en in sommige omstandigheden ook (bv. bij de echte Antwerpse "burgerij"-jongeren, zullen we maar zeggen, want de Antwerpse en Gentse bourgeoisie is na al die jaren nog altijd redelijk gericht op de "Franse stijl" - velen spreken thuis trouwens nog altijd Frans, wat de anti-Waalse en pro-Vlaamse gevoelens in steden vaak alleen maar erger maakt).
pi_29363494
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 13:50 schreef vosss het volgende:

[..]

Leer jij ook even Nederlands aub?
You've just been F'd in the A
pi_29364566
Ik heb trouwens al die dingen van belgen.nl . Ze hebben het constant over pistollettes, koffiekoeken, frieten en Belgische mayonaise, zo te zien houden jullie dus wel van lekker eten, in tegenstelling tot Hollanders. Die eten veel bij MacDonalds ed.
Hier in Friesland is het trouwens weer een ander verhaal... Friesland is misschien ook wel het Vlaanderen van noord-Nederland?
Maar goed, ik krijg telkens honger als ik Belgen zo positief over die typische Vlaamsche dingen hoor praten . Helaas woon ik er te ver vanaf om er zomaar even heen te gaan. Ben er helaas ook te weinig op vakantie geweest, des te meer in Wallonie. Wat een erg mooi gebied is, alleen die huizen zien er écht niet uit daar.... Allemaal grauw en grijs enzo.....
pi_29365155
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 17:39 schreef The_Viper het volgende:
Ik heb trouwens al die dingen van belgen.nl . Ze hebben het constant over pistollettes, koffiekoeken, frieten en Belgische mayonaise, zo te zien houden jullie dus wel van lekker eten, in tegenstelling tot Hollanders. Die eten veel bij MacDonalds ed.
Hier in Friesland is het trouwens weer een ander verhaal... Friesland is misschien ook wel het Vlaanderen van noord-Nederland?
Maar goed, ik krijg telkens honger als ik Belgen zo positief over die typische Vlaamsche dingen hoor praten . Helaas woon ik er te ver vanaf om er zomaar even heen te gaan. Ben er helaas ook te weinig op vakantie geweest, des te meer in Wallonie. Wat een erg mooi gebied is, alleen die huizen zien er écht niet uit daar.... Allemaal grauw en grijs enzo.....
Trouwens:

"Pistoletten" (of: "pistolets" - moet je op zijn Frans uitspreken), dat zijn eigenlijk gewoon harde of zachte sandwiches (meestal bedoelt men er de harde broodjes mee).
pi_29365411
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:07 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Trouwens:

"Pistoletten" (of: "pistolets" - moet je op zijn Frans uitspreken), dat zijn eigenlijk gewoon harde of zachte sandwiches (meestal bedoelt men er de harde broodjes mee).
Lol, als ik naar pisolet zoek, krijg ik allemaal gun-pics http://images.google.nl/images?q=pistolet&hl=nl
pi_29366340
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:18 schreef The_Viper het volgende:

[..]

Lol, als ik naar pisolet zoek, krijg ik allemaal gun-pics http://images.google.nl/images?q=pistolet&hl=nl
Zachte sandwiches hebben hier (ook bij jullie? ) dan ook een langwerpige vorm die je misschien wel met een pistool in verband zou kunnen brengen ja.

Maar nog waarschijnlijker is dat het een leenwoord uit het Frans is, want in Frankrijk daar hebben ze pas écht langwerpige broodjes (en broden).
pi_29369939
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:58 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Maar nog waarschijnlijker is dat het een leenwoord uit het Frans is, want in Frankrijk daar hebben ze pas écht langwerpige broodjes (en broden).
Heten die niet stokbroden?
pi_29370568
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 20:42 schreef The_Viper het volgende:

[..]

Heten die niet stokbroden?
Ja natuurlijk:

Pif-poef-paf hé!
pi_29370843
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 21:01 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Ja natuurlijk:

[afbeelding]

Pif-poef-paf hé!
Die dingen zijn in Frankrijk véél te hard . Die Fransen hebben volgens mij genetisch sterkere gebitten of iets dergelijks. Ik breek er in ieder geval altijd mijn tanden op
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:32:58 #72
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_29371666
seg , Klemvast en Nieke ; nog nooit van een Sjoeke of Choeke of iets in diene trand gehoord??!

Eclair = tompoes = è pelleke (in mijn contrijen)
en dat "worsterige gedoe" is simpelweg è sjoeke

zoooo moeilijk kan dat toch niet zijn, of zijn jullie geen echte belgen?
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_29371925
Argh, kunnen jullie niet een keertje een pakketje met écht Vlaamsch/Belgisch voedsel naar mij toesturen

Ik krijg honger van al die berichten
pi_29374676
Die Belgen hebben nog gelijk ook
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:54:37 #75
36177 Escape2Dawn
Istanbul of wast'nbeetje?
pi_29374762
quote:
Hollanders zijn ook kut

Fryslân Boppe
Oprotten met je KUT Friesland lipvis!
Het helpt geen nut!
pi_29375205
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 21:32 schreef misteriks het volgende:
seg , Klemvast en Nieke ; nog nooit van een Sjoeke of Choeke of iets in diene trand gehoord??!

Waarschijnlijk gewoon andere regio.
pi_29376662
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_29376676
wat is dat poep nou?
Riemen
fiets kopen
pi_29376727
ergste vind ik nog dat belgen engels woorden niet op zn engels / amerikaans uitspreken AAAARGH
Riemen
fiets kopen
pi_29377039
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:39 schreef BaggerUser het volgende:
ergste vind ik nog dat belgen engels woorden niet op zn engels / amerikaans uitspreken AAAARGH
Wij beschermen JULLIE taal terwijl jullie je door Bush in de kont laten neuken zie je?
pi_29377086
quote:
Nederlanders wel dan? Wij vernederlandsen al die zooi ook hoor.
pi_29377237
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:47 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Wij beschermen JULLIE taal terwijl jullie je door Bush in de kont laten neuken zie je?
ja maar het zijn geen woorden uit onze taal dat is het hem nou juist
Riemen
fiets kopen
pi_29377258
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:48 schreef woutf het volgende:

[..]

lang niet zo erg
Riemen
fiets kopen
pi_29377685
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:48 schreef woutf het volgende:

[..]

Nee hoor:

dossier: in Nederland uitgesproken als "dosjee", in Vlaanderen als "dossier"
caravan: in Nederland uitgesproken als "kereven", in Vlaanderen als "karavan"

(en nog ettelijke voorbeelden die hier o.a. ook de revue zijn gepasseerd zoals bv.het "rieleks" van de Nederlanders vs. het "relaks" van de Vlamingen ).
  woensdag 3 augustus 2005 @ 00:17:09 #85
3869 David
Drum the drums
pi_29378212
quote:

Weer een Nederlander die denkt een goede Engelse uitspraak te hebben.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 00:21:36 #86
3869 David
Drum the drums
pi_29378359
De kleine broer - grote broer gedachte komt volgens mij wel degelijk van de Nederlanders uit, want ik heb nog nooit als Belg gedacht over Nederland als 'de grote broer', het is gewoon een ander land, punt.

Ik heb ook nog nooit een Nederlander gehoord die een Vlaams accent kan nadoen, terwijl er toch enkele duizenden zijn waaruit je kan kiezen (West-Vlaams en Antwerps is als Swahili en Chinees).

Belgen zijn volgens mij niet 'koel' t.o.v. Nederlanders, buiten het feit dat Nederlanders heel vaak de neiging hebben om arrogant te doen in België (zie de 'grote broer'-mentaliteit). Er is geen sprake van een grote broer, België presteert net zo goed als Nederland qua ontwikkeling en beschaving.

En ja, natuurlijk is de Belgische keuken beter de eetgewoonte veel Bourgondischer.

Edit: en ik denk dat Belgen qua spelling toch zeker niet moeten onderdoen voor Nederlanders, als ik hier het gemiddelde niveau een beetje in acht neem

[ Bericht 13% gewijzigd door David op 03-08-2005 00:28:56 ]
pi_29378384
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 00:01 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Nee hoor:

dossier: in Nederland uitgesproken als "dosjee", in Vlaanderen als "dossier"
caravan: in Nederland uitgesproken als "kereven", in Vlaanderen als "karavan"

(en nog ettelijke voorbeelden die hier o.a. ook de revue zijn gepasseerd zoals bv.het "rieleks" van de Nederlanders vs. het "relaks" van de Vlamingen ).
dat bedoel ik idd
Riemen
fiets kopen
  woensdag 3 augustus 2005 @ 00:24:24 #88
3869 David
Drum the drums
pi_29378441
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 00:22 schreef BaggerUser het volgende:

[..]

dat bedoel ik idd
Het probleem is juist dat Nederlanders blijkbaar denken dat ze die woorden wel degelijk op zijn Frans uitspreken, maar dat is een ongelooflijke oneer voor die taal...

Het is even erg als een modale Fransman die Nederlands probeert te spreken, als je je daarbij een beeld kunt vormen
  woensdag 3 augustus 2005 @ 00:26:15 #89
3869 David
Drum the drums
pi_29378496
Enkele voorbeelden van de 'koffiekoek'

woensdag 3 augustus 2005 @ 00:27:57 #90
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_29378549
Het valt me eigenlijk op dat Nederlanders Belgen wel schattig vinden op 1 of andere manier, net als je eigenlijk neerbuigend doet over een geestelijk gehandicapt famielilid (noem het tolerantie).

Laten we echter niet vergeten dan Belgen eigenlijk overal een hekel aan hebben. Het Vlaams Blok heeft daar al 10 jaar lang 20%+ stemmen, terwijl er relatief gezien nog niet eens de helft aan 'allochtonen' in Belgie woont vergeleken met Nederland. En als jullie denken dat Nederland er bekaaid vanaf komt; hoor ze dan maar eens over de Walen praten.

Elk land heeft een zelfbeeld waar uiteindelijk niet veel van overblijft nadat je bent beoordeeld door een buitenlander. Zij pikken al het negatieve eruit vanuit hun eigen chauvinisme.

Ik ben in m'n leven al met veel verschillende culturen in aanraking gekomen (op persoonlijke basis). En ik heb gemerkt dan mensen individueel eigenlijk nog minder van elkaar verschillen dan cultureel.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 00:29:30 #91
106776 Nickthedick
pi_29378592
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 00:24 schreef David het volgende:

[..]

Het probleem is juist dat Nederlanders blijkbaar denken dat ze die woorden wel degelijk op zijn Frans uitspreken, maar dat is een ongelooflijke oneer voor die taal...

Het is even erg als een modale Fransman die Nederlands probeert te spreken, als je je daarbij een beeld kunt vormen
Alsof Waals een parel is voor de Franse taal, of Vlaams voor de Nederlandse.
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 00:33:14 #92
3869 David
Drum the drums
pi_29378709
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 00:27 schreef Nickthedick het volgende:
Laten we echter niet vergeten dan Belgen eigenlijk overal een hekel aan hebben. Het Vlaams Blok heeft daar al 10 jaar lang 20%+ stemmen, terwijl er relatief gezien nog niet eens de helft aan 'allochtonen' in Belgie woont vergeleken met Nederland. En als jullie denken dat Nederland er bekaaid vanaf komt; hoor ze dan maar eens over de Walen praten.
Ook weer een beeld dat wordt opgenomen door de generaliserende internationale pers (begrijpelijk, maar niet correct).

Nederlanders zijn 'even' racistisch/intolerant als Vlamingen (en ja, dit klinkt lelijk). Er bestaat toevallig niet zo'n partij als het Vlaams Blok in Nederland, zou die wel bestaan, zouden de verhoudingen hetzelfde liggen (het VB claimt trouwens, net zoals de LPF en alle daarna volgende klonen, geen extreem-rechtse partij te zijn).

Die rel met de Walen wordt in de internationale pers ook sterk overdreven, er is namelijk bijna geen enkele Vlaming die iets tegen een Waal heeft (ja, echt waar) maar het gezeur gaat dikwijls over de politiek op hoog niveau (er is een grote geldstroom van Vlaanderen naar Wallonië, terwijl het er niet echt op lijkt dat er in Wallonië daadwerkelijk wat gebeurt met dat geld).
  woensdag 3 augustus 2005 @ 00:35:33 #93
3869 David
Drum the drums
pi_29378768
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 00:29 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Alsof Waals een parel is voor de Franse taal, of Vlaams voor de Nederlandse.
Je hebt dialect en standaardtaal.

Vlamingen weten perfect wanneer ze dialect en incorrect Nederlands spreken, wat niet altijd over Nederlanders gezegd kan worden denk ik (alsof het 'Ollands een betere standaard is). Nederlanders maken net zoveel taalfouten als Vlamingen.

Over het Waals kan ik mij niet uitspreken, buiten het feit dat de verhouding tussen Fransen en Walen wel een stuk anders ligt dan Nederlanders en Vlamingen...
  woensdag 3 augustus 2005 @ 00:39:47 #94
106776 Nickthedick
pi_29378933
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 00:33 schreef David het volgende:

[..]

Ook weer een beeld dat wordt opgenomen door de generaliserende internationale pers (begrijpelijk, maar niet correct).

Nederlanders zijn 'even' racistisch/intolerant als Vlamingen (en ja, dit klinkt lelijk). Er bestaat toevallig niet zo'n partij als het Vlaams Blok in Nederland, zou die wel bestaan, zouden de verhoudingen hetzelfde liggen (het VB claimt trouwens, net zoals de LPF en alle daarna volgende klonen, geen extreem-rechtse partij te zijn).

Die rel met de Walen wordt in de internationale pers ook sterk overdreven, er is namelijk bijna geen enkele Vlaming die iets tegen een Waal heeft (ja, echt waar) maar het gezeur gaat dikwijls over de politiek op hoog niveau (er is een grote geldstroom van Vlaanderen naar Wallonië, terwijl het er niet echt op lijkt dat er in Wallonië daadwerkelijk wat gebeurt met dat geld).
Onzin, sinds '45 is er hier in Nederland nog niet eens een partij geweest die zelfs maar in de buurt komt van het programma van het Vlaams Blok; het CD kwam wellicht het meest in de buurt, maar kreeg op z'n top 1 zetel (+/-0,4%) en is eind jaren 90 opgeheven.

Nou, jij zit er dichter op dan ik. Maar ik heb een aantal vlamingen ontmoet die totaal niet te spreken waren over de Walen.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 00:44:16 #95
106776 Nickthedick
pi_29379068
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 00:35 schreef David het volgende:

[..]

Je hebt dialect en standaardtaal.

Vlamingen weten perfect wanneer ze dialect en incorrect Nederlands spreken, wat niet altijd over Nederlanders gezegd kan worden denk ik (alsof het 'Ollands een betere standaard is). Nederlanders maken net zoveel taalfouten als Vlamingen.

Over het Waals kan ik mij niet uitspreken, buiten het feit dat de verhouding tussen Fransen en Walen wel een stuk anders ligt dan Nederlanders en Vlamingen...
Als ik jullie nieuwssprekers hoor, denk ik: dat is bijna perfect Nederlands. Dan komt er echter direct 1 of ander programma achteraan waarin op z'n 'Jambers' wordt gesproken. Met zoiets kom je in Nederland echt niet weg.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 00:45:22 #96
3869 David
Drum the drums
pi_29379095
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 00:39 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Onzin, sinds '45 is er hier in Nederland nog niet eens een partij geweest die zelfs maar in de buurt komt van het programma van het Vlaams Blok; het CD kwam wellicht het meest in de buurt, maar kreeg op z'n top 1 zetel (+/-0,4%) en is eind jaren 90 opgeheven.
Het programma van het Vlaams Blok Belang is echt niet zo spectaculair (meer) hoor. Ik denk gewoon niet dat er op dat punt een fundamenteel verschil is tussen België en Nederland. Zeker niet als ik de gemiddelde tendens lees van de reacties op de FOK! frontpage en politieke topics.
quote:
Nou, jij zit er dichter op dan ik. Maar ik heb een aantal vlamingen ontmoet die totaal niet te spreken waren over de Walen.
Ik ben ze nog niet tegengekomen, maar goed in elk land heb je verschillende bevolkingslagen, en er zullen er zeker wel bij zijn die het op het persoonlijk vlak doortrekken...

Degene die overtuigd 'Vlaams-nationalistisch' zijn, schreeuwen het gewoon ongelooflijk hard uit, de rest kan het weinig schelen, daarom hoor je ze ook niet zoveel.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 00:46:40 #97
3869 David
Drum the drums
pi_29379128
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 00:44 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Als ik jullie nieuwssprekers hoor, denk ik: dat is bijna perfect Nederlands. Dan komt er echter direct 1 of ander programma achteraan waarin op z'n 'Jambers' wordt gesproken. Met zoiets kom je in Nederland echt niet weg.
De nieuwsankers spreken gewoon perfect Nederlands, niet bijna. En ik heb net hetzelfde gevoel als ik naar de Nederlandse televisie kijk.

Met andere woorden, het is gewoon subjectief.
pi_29379190
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 00:44 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Ja, sorry maar wat je daar hoort in die Jambers-uitzendingen is gewoon dialect en spreektaal. Face it motherfucker! Niet de hele wereld wenst door zijn knieën te gaan voor het heilige Amsterdam en Den Haag.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 00:54:46 #99
106776 Nickthedick
pi_29379345
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 00:45 schreef David het volgende:

Het programma van het Vlaams ]Blok Belang is echt niet zo spectaculair (meer) hoor. Ik denk gewoon niet dat er op dat punt een fundamenteel verschil is tussen België en Nederland. Zeker niet als ik de gemiddelde tendens lees van de reacties op de FOK! frontpage en politieke topics.
Ik vind toch wel degelijk dat het iets zegt over het volk zelf; als je met de helft van het aantal allochtonen een factor 40 harder stemt op een seperatistische partij die 2 keer zo extreem rechts is als de meest extreem rechtse partij in Nederland na '45. Denk nu niet dat jullie zo 'gemoedelijk' zijn, want je kijkt naar jezelf door je eigen chauvinistisch roze-gekleurde bril.

Btw zegt elke Belg toch dat Nederlanders altijd direct hun mening geven en dat nogal 'gewichtig' doen? Zie de reacties op FOK! ook maar zo; maar dat is altijd nog beter dan: niets zeggen maar uiteindelijk er veel negatiever over denken.
quote:
Ik ben ze nog niet tegengekomen, maar goed in elk land heb je verschillende bevolkingslagen, en er zullen er zeker wel bij zijn die het op het persoonlijk vlak doortrekken...

Degene die overtuigd 'Vlaams-nationalistisch' zijn, schreeuwen het gewoon ongelooflijk hard uit, de rest kan het weinig schelen, daarom hoor je ze ook niet zoveel.
Maar ondertussen denken ze het misschien wel (jullie kennende).
  woensdag 3 augustus 2005 @ 00:57:23 #100
106776 Nickthedick
pi_29379424
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 00:49 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Ja, sorry maar wat je daar hoort in die Jambers-uitzendingen is gewoon dialect en spreektaal. Face it motherfucker! Niet de hele wereld wenst door zijn knieën te gaan voor het heilige Amsterdam en Den Haag.
Elke Boer hier in Nederland kan zich tenminste overal in Nederland verstaanbaar maken (afgezien van een paar 60+ boeren in Friesland).
  woensdag 3 augustus 2005 @ 00:58:48 #101
3869 David
Drum the drums
pi_29379459
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 00:54 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Ik vind toch wel degelijk dat het iets zegt over het volk zelf; als je met de helft van het aantal allochtonen een factor 40 harder stemt op een seperatistische partij die 2 keer zo extreem rechts is als de meest extreem rechtse partij in Nederland na '45. Denk nu niet dat jullie zo 'gemoedelijk' zijn, want je kijkt naar jezelf door je eigen chauvinistisch roze-gekleurde bril.
Ik zeg ook niet dat Vlamingen gemoedelijk en niet racistisch zijn, helaas. Integendeel, en ik moet er ook van kotsen hoeveel mensen er op het Vlaams Blok stemmen. Maar ik ben er ronduit van overtuigd dat er geen fundamenteel verschil tussen het Vlaamse en het Nederlandse volk op dat vlak.
quote:
Btw zegt elke Belg toch dat Nederlanders altijd direct hun mening geven en dat nogal 'gewichtig' doen? Zie de reacties op FOK! ook maar zo; maar dat is altijd nog beter dan: niets zeggen maar uiteindelijk er veel negatiever over denken.
[..]

Maar ondertussen denken ze het misschien wel (jullie kennende).
Hmm, ik hoor genoeg hardop gesproken commentaar (Vlaams Blok-stemmers zijn dan ook de meest luidruchtige) dus dat 'niets zeggen' slaat op niks. Ik ken echt wel de politieke voorkeur van de meeste mensen met wie in contact kom.

Verder denk ik persoonlijk ook niet dat een Nederlander altijd veel sneller is met zijn mening, waar je dat van haalt snap ik ook niet?
  woensdag 3 augustus 2005 @ 00:58:52 #102
106776 Nickthedick
pi_29379463
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 00:46 schreef David het volgende:

[..]

De nieuwsankers spreken gewoon perfect Nederlands, niet bijna. En ik heb net hetzelfde gevoel als ik naar de Nederlandse televisie kijk.

Met andere woorden, het is gewoon subjectief.
Eeen paar Belgische zegswijzen daargelaten dan.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 00:59:36 #103
3869 David
Drum the drums
pi_29379485
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 00:58 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Eeen paar Belgische zegswijzen daargelaten dan.
die helemaal niet incorrect zijn, maar gewoon niet in gebruik in Nederland.
pi_29379520
David, misschien een beetje offtopic, maar jij kan 't vast beantwoorden.
Wat betekent in godsnaam het woord 'zenne'?
  woensdag 3 augustus 2005 @ 01:01:23 #105
3869 David
Drum the drums
pi_29379525
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 00:57 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Elke Boer hier in Nederland kan zich tenminste overal in Nederland verstaanbaar maken (afgezien van een paar 60+ boeren in Friesland).
Dat kan een Vlaamse boer ook hoor. Ik woon zelf in de provincie Antwerpen maar versta een West-Vlaming echt wel vrij goed. Maar dat heeft niets te maken met perfect Nederlands of zo, het is een gewoonte.

Baantjer moet ook ondertiteld worden in Vlaanderen, terwijl ik er van uit ga dat jij geen enkel probleem hebt om te verstaan wat ze zeggen...
  woensdag 3 augustus 2005 @ 01:02:23 #106
3869 David
Drum the drums
pi_29379544
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:00 schreef woutf het volgende:
David, misschien een beetje offtopic, maar jij kan 't vast beantwoorden.
Wat betekent in godsnaam het woord 'zenne'?
hoor.

Dus, als ik zeg:

Nen Hollander is echt ni zoeveil aanders als nen Belg zenne!

bedoel ik:

Een Nederlander verschilt echt niet zoveel van een Belg hoor!
pi_29379545
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 00:33 schreef David het volgende:

[..]

Honderd procent eens met jou trouwens!

Behalve dan het feit dat er wel degelijk veel Vlamingen zijn die iets hebben tegen de Franstaligen (kijk maar eens naar de scores van de NVA rond de taalgrens, dat is echt significant hoor), en die mensen kiezen er dus waarschijnlijk bewust voor om NIET - zoals Nickthedick eigenlijk suggereert- extreem-rechts te stemmen.

Overigens ben ik het er ook mee eens dat Nederlanders net zo racistich zijn als Vlamingen, alleen hebben ze om een of andere gekke reden geen partij zoals het Vlaams Blok. (En ze hebben een nationale jaren zestig-mythe die de "tolerantie" heilig verklaart, terwijl Vlamingen in de jaren zestig nog altijd aan het strijden waren voor universitair onderwijs in de Nederlandse taal in Leuven - fundamenteel verschil!!!)

Als Fortuyn nog had geleefd was het waarschijnlijk anders geweest.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 01:05:40 #108
3869 David
Drum the drums
pi_29379595
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:02 schreef Klemvast het volgende:
Behalve dan het feit dat er wel degelijk veel Vlamingen zijn die iets hebben tegen de Franstaligen (kijk maar eens naar de scores van de NVA rond de taalgrens, dat is echt significant hoor), en die mensen kiezen er dus waarschijnlijk bewust voor om NIET - zoals Nickthedick eigenlijk suggereert- extreem-rechts te stemmen.
Dat heeft dan weer te maken met het belachelijke systeem van de faciliteitengemeentes, wat in feite neerkomt op positieve discriminatie t.o.v. franstaligen. Dus hier is het weer het systeem, en niet de persoon zelf dat faalt, maar er zijn natuurlijk wel veel mensen die het persoonlijk doortrekken.

[ Bericht 0% gewijzigd door David op 03-08-2005 01:12:34 ]
pi_29379614
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 00:57 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Wel dat kunnen de meesten hier ook. In ieder geval is een boer uit West-Vlaanderen die Nederlands (nou ja, "AZN") probeert te spreken, voor mij als Antwerpenaar volstrekt verstaanbaar. Voor jou misschien niet, maar dat bewijst alleen maar dat Vlaanderen en Nederland twee aparte entitieiten zijn.

Ik versta de Friezen of de mensen uit de Achterhoek ook niet hoor.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 01:12:20 #110
106776 Nickthedick
pi_29379734
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 00:58 schreef David het volgende:

Ik zeg ook niet dat Vlamingen gemoedelijk en niet racistisch zijn, helaas. Integendeel, en ik moet er ook van kotsen hoeveel mensen er op het Vlaams Blok stemmen. Maar ik ben er ronduit van overtuigd dat er geen fundamenteel verschil tussen het Vlaamse en het Nederlandse volk op dat vlak.
Ik denk het wel. Nederlanders spuien hun ongenoegen, maar zijn zich er wel degelijk van bewust dat rechts-extremisme niet de manier is in tegendeel tot de Belgen. Het lijkt erop dat Belgen naar buiten toe altijd mild en vriendelijk zijn maar uiteindelijk een zeer haatdragen volkje is en Nedelanders precies het tegenovergestelde, namelijk: een uitgesproken mening maar wel realistisch. Zie maar hoe snel de partij wilders daalt in de polls; en die partij ei behoorlijk rechts, maar nog niet eens in dezelfde league als het Vlaams Belang.
quote:
Hmm, ik hoor genoeg hardop gesproken commentaar (Vlaams Blok-stemmers zijn dan ook de meest luidruchtige) dus dat 'niets zeggen' slaat op niks. Ik ken echt wel de politieke voorkeur van de meeste mensen met wie in contact kom.

Verder denk ik persoonlijk ook niet dat een Nederlander altijd veel sneller is met zijn mening, waar je dat van haalt snap ik ook niet?
Lees maar eens verder terug in dit topic.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 01:15:54 #111
3869 David
Drum the drums
pi_29379808
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:12 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Nederlanders spuien hun ongenoegen, maar zijn zich er wel degelijk van bewust dat rechts-extremisme niet de manier is in tegendeel tot de Belgen. Het lijkt erop dat Belgen naar buiten toe altijd mild en vriendelijk zijn maar uiteindelijk een zeer haatdragen volkje is en Nedelanders precies het tegenovergestelde, namelijk: een uitgesproken mening maar wel realistisch. Zie maar hoe snel de partij wilders daalt in de polls; en die partij ei behoorlijk rechts, maar nog niet eens in dezelfde league als het Vlaams Belang.
Dit is gewoon erg kort door de bocht. Ik ben een Vlaming en kots op alles wat met rechts, extreem-rechts of racisme te maken heeft. Er zijn er anderen, ja. Maar dat is in Nederland juist hetzelfde.
Ik heb echt al van een boel Nederlanders gehoord hoe sterk zij 'smachten' naar een vergelijkbare partij als het Vlaams Blok (er vanuit gaande dat ik hen gelijk zou geven, aangezien ik toch maar een racistische Vlaming ben).

Daarbij, het succes van het Vlaams Blok heeft, zoals al gezegd, voor een groot deel te maken met de 'foertstemmen' die worden gegeven om de andere partijen te kloten. Die stemmen hebben op zich niks met racisme oid te maken, maar komen gewoon van domme mensen die toch alleen maar denken dat het huidig beleid slecht is. Het programma van het VB is hier compleet irrelevant aangezien dat die mensen toch niet interesseert, het VB is de protestpartij, dus daar stemmen we op.

En oh ja, 't is niet omdat Nederlanders denken te weten hoe Belgen over ze denken, dat dat daarom ook zo is. Ik denk dus persoonlijk niet dat Nederlanders sneller hun mening geven dan Vlamingen. Ze spreken wel meer woorden uit, dat is een feit denk ik.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 01:16:00 #112
106776 Nickthedick
pi_29379810
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:01 schreef David het volgende:

[..]

Dat kan een Vlaamse boer ook hoor. Ik woon zelf in de provincie Antwerpen maar versta een West-Vlaming echt wel vrij goed. Maar dat heeft niets te maken met perfect Nederlands of zo, het is een gewoonte.

Baantjer moet ook ondertiteld worden in Vlaanderen, terwijl ik er van uit ga dat jij geen enkel probleem hebt om te verstaan wat ze zeggen...
Daar begrijp ik dus weer geen ene ruk van. Wat die lui spreken is niet eens dialect, maar gewoon Nederlands, net als jullie nieuwslezers (misschien iets sneller en binnenmonds, maar toch).
pi_29379847
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:12 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Mijn ervaring is eerder omgekeerd: Nederlanders zijn vriendelijk bij een eerste contact en zullen nóóit laten blijken dat ze vooroordelen hebben, maar als je wat verder er op ingaat, dan merk je dat ze eigenlijk nog veel goorder zijn in dat soort dingen dan veel Vlamingen.

Ik ben er ook nog nooit in geslaagd om een wérkelijk hartelijke relatie met een Nederlander uit te bouwen, om de simpele reden dat ze niemand toelaten tot hun (uiteraard volledig blanke) privé- en familie-leven.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 01:18:21 #114
3869 David
Drum the drums
pi_29379864
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:16 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Daar begrijp ik dus weer geen ene ruk van. Wat die lui spreken is niet eens dialect, maar gewoon Nederlands, net als jullie nieuwslezers (misschien iets sneller en binnenmonds, maar toch).
subjectief dus. Zoals klemvast zegt, Vlaanderen en Nederland zijn twee verschillende entiteiten, en we hebben dan misschien wel een gemeenschappelijke standaardtaal, er is nu eenmaal een verschil tussen Nederlands Nederlands en Vlaams Nederlands (zonder waarde-oordeel)
  woensdag 3 augustus 2005 @ 01:18:50 #115
106776 Nickthedick
pi_29379873
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:02 schreef Klemvast het volgende:

Als Fortuyn nog had geleefd was het waarschijnlijk anders geweest.
Fortuyn vergelijken met de Wilde is echt appels en peren.

Jij bent dus ook geindoctrineert door de pers.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 01:20:44 #116
106776 Nickthedick
pi_29379902
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:18 schreef David het volgende:

[..]

subjectief dus.
Neuh, meer 'een dubbel standaard'. Als je je eigen nieuwslezers kan verstaan, kan je Baantjer ook vertaan; simpel.
pi_29379923
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:16 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Neen je hebt West-Vlaamse dialecten die net zoals Fries in de rest van Vlaanderen "onverstaanbaar" worden geacht (en terecht: ik heb ooit een vriendinnetje gehad die zo'n West-Vlaams dialect sprak ); Je hebt echter ook Vlamingen (bv. in de media) die met een bepaald accent toch "normaal" Nederlands spreken - maar je merkt dan wel uit welke provincie ze komen. En dat geldt net zo goed voor West- en Oost-Vlamingen, als voor Antwerpenaren of Limburgers.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 01:22:18 #118
3869 David
Drum the drums
pi_29379929
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:20 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Neuh, meer 'een dubbel standaard'. Als je je eigen nieuwslezers kan verstaan, kan je Baantjer ook vertaan; simpel.
bullshit, jij denkt dat Baantjer hetzelfde spreekt als 'onze' nieuwslezers, wat gewoon absoluut niet zo is.

Baantjer is voor mij Amsterdams gemompel. Ik zou het wel verstaan als ik er moeite voor deed maar het vergelijken met het Nederlands van Vlaamse nieuwsankers gaat me wel wat ver.
pi_29379936
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:18 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Fortuyn vergelijken met de Wilde is echt appels en peren.

Jij bent dus ook geindoctrineert door de pers.
Neen, JIJ bent geïndoctrineerd door de Nederlandse pers.

Jij gelooft namelijk nog steeds niet dat Nederlanders in staat zijn om racistisch te zijn.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 01:23:43 #120
106776 Nickthedick
pi_29379951
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:17 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Mijn ervaring is eerder omgekeerd: Nederlanders zijn vriendelijk bij een eerste contact en zullen nóóit laten blijken dat ze vooroordelen hebben, maar als je wat verder er op ingaat, dan merk je dat ze eigenlijk nog veel goorder zijn in dat soort dingen dan veel Vlamingen.

Ik ben er ook nog nooit in geslaagd om een wérkelijk hartelijke relatie met een Nederlander uit te bouwen, om de simpele reden dat ze niemand toelaten tot hun (uiteraard volledig blanke) privé- en familie-leven.
En ik kan je precies hetzelfde verhaal vertellen oven Belgen, dus waar wil je naartoe.

Alleen hebben wij niet 1 miljoen mensen die stemmen op een partij die alle buitenlanders (nadruk op alle) het land uit willen hebben.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 01:24:59 #121
3869 David
Drum the drums
pi_29379975
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:23 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

En ik kan je precies hetzelfde verhaal vertellen oven Belgen, dus waar wil je naartoe.

Alleen hebben wij niet 1 miljoen mensen die stemmen op een partij die alle buitenlanders (nadruk op alle) het land uit willen hebben.
Zoiets staat niet in het programma van het Vlaams Belang. Zoek het maar op.

Jij maakt dat er van, net zoals ik dat zou kunnen van de LPF of van Wilders z'n gedoe.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 01:26:00 #122
3869 David
Drum the drums
pi_29379998
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:23 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Jij gelooft namelijk nog steeds niet dat Nederlanders in staat zijn om racistisch te zijn.
Good point.

Als het gaat om chauvinisme, denk ik dat Nederlanders zich soms ook wat overschatten op vlak van 'tolerantie' oid
  woensdag 3 augustus 2005 @ 01:26:15 #123
106776 Nickthedick
pi_29380001
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:23 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Ik WEET dat Nederlanders in staat zijn racistisch te zijn, maar ze zijn iig niet bereid het zo ver door te voeren als de Belgen (er is een verschil).
  woensdag 3 augustus 2005 @ 01:29:47 #124
106776 Nickthedick
pi_29380070
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:26 schreef David het volgende:

[..]

Good point.

Als het gaat om chauvinisme, denk ik dat Nederlanders zich soms ook wat overschatten op vlak van 'tolerantie' oid
Ik denk dat Belgen zichzelf overschatten met hun 'Bourgondische' levensstijl. Ik heb je de cijfertjes laten zien... wanneer dringt het nu eindelijk eens tot je door! Moet ik een grafiek tekenen ofzo?

Jullie zijn waarschijnlijk het meest racistisch, hatelijk volkje in heel Europa; hoe voel je je daarover?
  woensdag 3 augustus 2005 @ 01:31:36 #125
106776 Nickthedick
pi_29380110
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:22 schreef David het volgende:

[..]

bullshit, jij denkt dat Baantjer hetzelfde spreekt als 'onze' nieuwslezers, wat gewoon absoluut niet zo is.

Baantjer is voor mij Amsterdams gemompel. Ik zou het wel verstaan als ik er moeite voor deed maar het vergelijken met het Nederlands van Vlaamse nieuwsankers gaat me wel wat ver.
Amsterdams? Het is echt gewoon Nederlands hoor. Ben je ooit wel eens in Nederland geweest?
pi_29380112
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:26 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Ik WEET dat Nederlanders in staat zijn racistisch te zijn, maar ze zijn iig niet bereid het zo ver door te voeren als de Belgen (er is een verschil).
Wacht maar tot er een aanslag komt in Nederland of er een nieuwe Fortuyn opstaat, dan zal je zien wat eigenlijk in alle Europese landen al te zien is: de opmars van extreem-rechts.

België, Oostenrijk, Denemarken, Frankrijk, Engeland, Duitsland, Italië enzovoort: overal gebeurt het. Alleen de Amsterdammers blijven hardnekkig vasthouden aan het idee dat ZIJ het centrum van multicultureel Europa en de ultieme Anne Frank-bedevaartplaats zijn, wel: wake up gast, je bent echt niet beter dan de andere Europeanen hoor.

Rotterdam is in dat opzicht politiek gezien een véél relevantere stad dan het aan zijn eigen reputatie stervende Amsterdam.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 01:32:18 #127
3869 David
Drum the drums
pi_29380122
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:29 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Ik denk dat Belgen zichzelf overschatten met hun 'Bourgondische' levensstijl. Ik heb je de cijfertjes laten zien... wanneer dringt het nu eindelijk eens tot je door! Moet ik een grafiek tekenen ofzo?

Jullie zijn waarschijnlijk het meest racistisch, hatelijk volkje in heel Europa; hoe voel je je daarover?
Ik overschat me helemaal niet. Het 'Vlaamse volk' ook niet, ik heb al gezegd dat er veel racisten en intolerante mensen wonen in Vlaanderen. Ik beweer dat die er ook zijn in Nederland.

En ik voel me ook absoluut niet gerelateerd aan mensen die extreem-rechts gedachtengoed nastreven of wat dan ook, dus je opmerking laat me koud.

Ik heb de indruk dat je op de man probeert te spelen, en dat vind ik een beetje zielig.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 01:33:54 #128
3869 David
Drum the drums
pi_29380152
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:31 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Amsterdams? Het is echt gewoon Nederlands hoor. Ben je ooit wel eens in Nederland geweest?
Jawel. Maar ik heb al gezegd dat het gewoon subjectief is, ik weet goed genoeg dat er veel extremere vormen van Amsterdams zijn, maar dat interesseert me niet. Het gaat er gewoon om dat de perceptie van 'Hollands' en 'Vlaams' compleet anders is.

Het is in Vlaanderen gewoon nodig dat Baantjer wordt ondertiteld, zoals dat andersom waarschijnlijk ook het geval is met een Vlaamse serie.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 01:35:46 #129
106776 Nickthedick
pi_29380191
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:31 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Wacht maar tot er een aanslag komt in Nederland of er een nieuwe Fortuyn opstaat, dan zal je zien wat eigenlijk in alle Europese landen al te zien is: de opmars van extreem-rechts.

België, Oostenrijk, Denemarken, Frankrijk, Engeland, Duitsland, Italië enzovoort: overal gebeurt het. Alleen de Amsterdammers blijven hardnekkig vasthouden aan het idee dat ZIJ het centrum van multicultureel Europa en de ultieme Anne Frank-bedevaartplaats zijn, wel: wake up gast, je bent echt niet beter dan de andere Europeanen hoor.

Rotterdam is in dat opzicht politiek gezien een véél relevantere stad dan het aan zijn eigen reputatie stervende Amsterdam.
Hoe noem jij de moord op Van Gogh dan? Of de arrestatie van leden van de Hofstad groep?

Jullie hebben nog niet eens iets meegemaakt, maar toch stemt al 10 wat? nee, 15 jaar lang minstens 20% van jullie bevolking op een rechts-extremistische partij.

Ga maar flaneren met jullie bon-bons, bier etc., maar ik weet hoe jullie ECHT in elkaar steken.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 01:37:29 #130
3869 David
Drum the drums
pi_29380235
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:35 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Hoe noem jij de moord op Van Gogh dan? Of de arrestatie van leden van de Hofstad groep?

Jullie hebben nog niet eens iets meegemaakt, maar toch stemt al 10 wat? nee, 15 jaar lang minstens 20% van jullie bevolking op een rechts-extremistische partij.

Ga maar flaneren met jullie bon-bons, bier etc., maar ik weet hoe jullie ECHT in elkaar steken.

Goed, ik ga slapen

'trusten'
  woensdag 3 augustus 2005 @ 01:39:35 #131
106776 Nickthedick
pi_29380274
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:32 schreef David het volgende:

[..]

Ik overschat me helemaal niet. Het 'Vlaamse volk' ook niet, ik heb al gezegd dat er veel racisten en intolerante mensen wonen in Vlaanderen. Ik beweer dat die er ook zijn in Nederland.

En ik voel me ook absoluut niet gerelateerd aan mensen die extreem-rechts gedachtengoed nastreven of wat dan ook, dus je opmerking laat me koud.

Ik heb de indruk dat je op de man probeert te spelen, en dat vind ik een beetje zielig.
Ik probeer helemaal niet op de man te spelen; ik generaliseer (zoals een goede Belg zou doen).

Ik vraag je alleen hoe jij het vindt om in een land te wonen waar zoveel rechts-extremisten wonen.
pi_29380283
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:35 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Jullie staken ook al zo in elkaar, Nick, lang vóór de moord op Van Gogh al. Alleen willen jullie dat in het linkse Nederland niet toegeven.

(Ik ben overigens zelf links, dus ik vind je mening op zich wel OK, maar hier in België is het tenminste duidelijk waar je als linksgezinde tegen moet vechten. In Nederland is het hele establishment gewoon links, en de hoofdstad ook nog eens. )
  woensdag 3 augustus 2005 @ 01:42:21 #133
3869 David
Drum the drums
pi_29380326
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:39 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Ik probeer helemaal niet op de man te spelen; ik generaliseer (zoals een goede Belg zou doen).

Ik vraag je alleen hoe jij het vindt om in een land te wonen waar zoveel rechts-extremisten wonen.
Nog ff dan.

Ik heb je die vraag helemaal niet zien stellen, alleszins niet op een beschaafde manier.

Wat ik er van vind? Ik vind het verschrikkelijk, maar tegelijk overdrijf jij, volgens mij, enerzijds over het rechts-extremisme in Vlaanderen (zie: de foertstemmen) en anderzijds over de 'tolerantie' in Nederland.

Trouwens, ik denk dat ik minder generaliseer dan jij. (Dan ben ik maar geen goede Belg.)

En nu ben ik echt weg.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 01:42:47 #134
106776 Nickthedick
pi_29380335
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:37 schreef David het volgende:

[..]

Goed, ik ga slapen

'trusten'
Droom fijn over frittekes en bier en vergeet maar dat dit ooit gebeurt is. Maak het een maar een droom over een tolerant Belgie (contradictio in terminis wat mij betreft).
  woensdag 3 augustus 2005 @ 01:43:19 #135
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_29380347
ook zoiets:
die belgen die de cock ondertitelen
en van zichzelf zeggen dat ze zulk goed nederland spreken ondertitel het dan ook niet
kijk dan wij dat belgische gebrabbel nou ondertitelen is logisch
Riemen
fiets kopen
pi_29380378
Belgen zijn wel ok...totdat ze hun mond opendoen. wat een kutaccent
Bajaguardian schreef:
GEILE TIETEN
GEILE TIETEN
  woensdag 3 augustus 2005 @ 01:46:10 #137
106776 Nickthedick
pi_29380414
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:42 schreef David het volgende:

[..]

Nog ff dan.

Ik heb je die vraag helemaal niet zien stellen, alleszins niet op een beschaafde manier.

Wat ik er van vind? Ik vind het verschrikkelijk, maar tegelijk overdrijf jij, volgens mij, enerzijds over het rechts-extremisme in Vlaanderen (zie: de foertstemmen) en anderzijds over de 'tolerantie' in Nederland.

Trouwens, ik denk dat ik minder generaliseer dan jij. (Dan ben ik maar geen goede Belg.)

En nu ben ik echt weg.
Als je de programma's van alle partijen in Nederland en Belgie met elkaar zou vergelijken, zou je er achterkomen dat Belgen PER DEFINITIE meer rechts-extremiistisch stemmen (wat ze altijd al hebben gedaan).

steek onder water: wat hebben jullie in Kongo uitgespookt?
pi_29380437
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:44 schreef Bennie_K het volgende:
Belgen zijn wel ok...totdat ze hun mond opendoen. wat een kutaccent
Geen probleem, dat vinden wij van Nederlanders ook.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 01:51:20 #139
3869 David
Drum the drums
pi_29380521
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:46 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Als je de programma's van alle partijen in Nederland en Belgie met elkaar zou vergelijken, zou je er achterkomen dat Belgen PER DEFINITIE meer rechts-extremiistisch stemmen (wat ze altijd al hebben gedaan).

Damn, ik ga toch maar ff niet slapen.

Ik zal maar niet beginnen over het maagdelijk witte koloniale verleden van Nederland ???

En goed, er stemmen meer Vlamingen extreem-rechts, heb je nu je zin? Moet ik mij nu soms gaan schamen? En ga jij je nu lekker superieur voelen vannacht? Wat een onzin (alle eer aan dit subforum dus).
pi_29380527
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:46 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Kijk, Nick je wil duidelijk een vete uitvechten die compleet onzinnig is. Als de mogelijkheid er was om op Fortuyn te stemmen, dan zou 20 procent van de Nederlanders dat doen, en dan zou ik vervelende vragen over Indonesië kunnen stellen.

(en ja, Fortuyn was even "extreem" als de "afgezwakte" versie van het Vlaams Blok die nu Vlaams Belang heet, zij hebben namelijk de "beschaafde", westerse stijl die tegenwoordig zo typisch is voor extreem-rechts keurig overgenomen - uiteindelijk zit Michiel Smit ook niet verlegen om een maatpak meer of minder...)
  woensdag 3 augustus 2005 @ 01:51:30 #141
106776 Nickthedick
pi_29380529
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:39 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Jullie staken ook al zo in elkaar, Nick, lang vóór de moord op Van Gogh al. Alleen willen jullie dat in het linkse Nederland niet toegeven.

(Ik ben overigens zelf links, dus ik vind je mening op zich wel OK, maar hier in België is het tenminste duidelijk waar je als linksgezinde tegen moet vechten. In Nederland is het hele establishment gewoon links, en de hoofdstad ook nog eens. )
Wij steken zeer zeker zo in elkaar, maar zie jij mensen massaal op een extreem-rechtse partij stemmen in Nederland bij de volgende verkiezingen? Ik niet iig.

In tegendeel tot de Belgen, waar het traditie is om een lekker 'extreem-rechts' te stemmen.

En doe me een lol, onze levensvisie qua seksualiteit en vrijheidsbesteding wordt in onze politiek niet eens besproken (niet meer; en dat is maar goed ook).
pi_29380537
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:51 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Wij steken zeer zeker zo in elkaar, maar zie jij mensen massaal op een extreem-rechtse partij stemmen in Nederland bij de volgende verkiezingen? Ik niet iig.

In tegendeel tot de Belgen, waar het traditie is om een lekker 'extreem-rechts' te stemmen.

En doe me een lol, onze levensvisie qua seksualiteit en vrijheidsbesteding wordt in onze politiek niet eens besproken (niet meer; en dat is maar goed ook).
zie hierboven
  woensdag 3 augustus 2005 @ 01:56:33 #143
106776 Nickthedick
pi_29380638
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:51 schreef David het volgende:

[..]

Damn, ik ga toch maar ff niet slapen.

Ik zal maar niet beginnen over het maagdelijk witte koloniale verleden van Nederland ???

En goed, er stemmen meer Vlamingen extreem-rechts, heb je nu je zin? Moet ik mij nu soms gaan schamen? En ga jij je nu lekker superieur voelen vannacht? Wat een onzin (alle eer aan dit subforum dus).
Nee, ik ga me niet superieur voelen. Wat ik wil zeggen... individuele tekortkomingen (uit een subjectieve opinie), wegen (in de verste verte) niet op tegen het politieke debakel van de Belgen.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 01:59:52 #144
3869 David
Drum the drums
pi_29380713
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:56 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Nee, ik ga me niet superieur voelen. Wat ik wil zeggen... individuele tekortkomingen (uit een subjectieve opinie), wegen (in de verste verte) niet op tegen het politieke debakel van de Belgen.
Moet jij net zeggen Je past namelijk een paar cijfers toe en denkt daar de essentie van de Vlaamse volksaard te kunnen determineren, wel ik zeg dat dat je er niet in slaagt.

Vlamingen en Nederlanders zijn anders, en als anders voor jou slechter is, voor mij ook goed, maar deze discussie heeft op deze manier geen zin.

edit: en ben ik nu dus definitief weg, want ik moet morgen werken
  woensdag 3 augustus 2005 @ 02:01:59 #145
106776 Nickthedick
pi_29380748
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:51 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Kijk, Nick je wil duidelijk een vete uitvechten die compleet onzinnig is. Als de mogelijkheid er was om op Fortuyn te stemmen, dan zou 20 procent van de Nederlanders dat doen, en dan zou ik vervelende vragen over Indonesië kunnen stellen.

(en ja, Fortuyn was even "extreem" als de "afgezwakte" versie van het Vlaams Blok die nu Vlaams Belang heet, zij hebben namelijk de "beschaafde", westerse stijl die tegenwoordig zo typisch is voor extreem-rechts keurig overgenomen - uiteindelijk zit Michiel Smit ook niet verlegen om een maatpak meer of minder...)
Fortuyn was een populist en tevens een charismatisch man (ik had niet op hem gestemd). Zijn programma was zeer zeker niet rechts-extremistisch. Het zou jou wellicht verbazen dat de lijst Fotuyn na het PvdA de meest populaire partij onder allochtonen was; klinkt dat als een extreem rechtse partij?

Ik denk dat jij eerst wat meer onderzoek moet verrichten voor je je hier nog eens vertoont. Ok?
  woensdag 3 augustus 2005 @ 02:06:34 #146
106776 Nickthedick
pi_29380820
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:59 schreef David het volgende:

[..]

Moet jij net zeggen Je past namelijk een paar cijfers toe en denkt daar de essentie van de Vlaamse volksaard te kunnen determineren, wel ik zeg dat dat je er niet in slaagt.

Vlamingen en Nederlanders zijn anders, en als anders voor jou slechter is, voor mij ook goed, maar deze discussie heeft op deze manier geen zin.

edit: en ben ik nu dus definitief weg, want ik moet morgen werken
He, makker. Nu moet jij eens heeeeel goed teruglezen en proberen vast te stellen wie van ons hier eerst generaliserende opmerkingen begon te maken. Wie was het: ik? jij? of Klemvast?

Ga mij alsjeblieft niet voor hypocriet uitmaken, want alles wat jij hebt gepost staat hier vast, ok?
pi_29380904
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 02:01 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Fortuyn was een populist en tevens een charismatisch man (ik had niet op hem gestemd). Zijn programma was zeer zeker niet rechts-extremistisch. Het zou jou wellicht verbazen dat de lijst Fotuyn na het PvdA de meest populaire partij onder allochtonen was; klinkt dat als een extreem rechtse partij?

Ik denk dat jij eerst wat meer onderzoek moet verrichten voor je je hier nog eens vertoont. Ok?
Neen, dat is niet verbazend, aangezien het Vlaams Belang/Blok ook redelijk populair blijkt te zijn bij allochtonen en vooral bij moslims in België (vooral bij de gefrustreerde oudere generatie, die zien namelijk met eigen ogen hoe hun kinderen opgroeien om gangsters in Antwerpen of Brussel te worden).
  woensdag 3 augustus 2005 @ 02:18:04 #148
106776 Nickthedick
pi_29380998
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 02:11 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Neen, dat is niet verbazend, aangezien het Vlaams Belang/Blok ook redelijk populair blijkt te zijn bij allochtonen en vooral bij moslims in België (vooral bij de gefrustreerde oudere generatie, die zien namelijk met eigen ogen hoe hun kinderen opgroeien om gangsters in Antwerpen of Brussel te worden).
Wat lul je nou, het waren partijen met 2 heel verschillende programma's? De reden waarom allochtonen in Belgie op die partij stemden (definieer btw populair) was totaal anders waarom allochtonen in Nederland op Fortuyn stemden.
pi_29381110
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 02:18 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Wat lul je nou, het waren partijen met 2 heel verschillende programma's? De reden waarom allochtonen in Belgie op die partij stemden (definieer btw populair) was totaal anders waarom allochtonen in Nederland op Fortuyn stemden.
Je zou jezelf gewoon een heleboel moeite besparen door toe te geven dat Nederlanders net zo racistisch en intolerant zijn als Vlamingen, hoewel dat niet in de politieke situatie wordt weerspiegeld (julie taak als Nederlanders om daar indien noodzakelijk iets aan te veranderen). Ik ga nu slapen, in de wetenschap dat er nog steeds Hollanders zijn die geloven dat het "tolerante " Nederland dat mij al een paar keer met een varken (en erger!!) heeft vergeleken, wérkelijk bestaat.

Oh ja:

http://www.expatica.comhttp://www.imdb.com/title/tt0103873/

Meningen van buitenlanders die werken in Nederland. Veel plezier.

(check ook eens het Belgisch forum op die site vol met hartverwarmende opmerkingen...)
(gek toch hé, al die haat tegen Nederlanders en hun racisme?)

[ Bericht 0% gewijzigd door Klemvast op 03-08-2005 02:33:14 ]
pi_29381225
Ja gadverdamme derde keer dat ik edit er is iets mis maar de intelligente mensen kopiëren de link www.expatica.com uit bovenstaande post, dank u.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 02:41:52 #151
106776 Nickthedick
pi_29381300
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 02:25 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Je zou jezelf gewoon een heleboel moeite besparen door toe te geven dat Nederlanders net zo racistisch en intolerant zijn als Vlamingen, hoewel dat niet in de politieke situatie wordt weerspiegeld (julie taak als Nederlanders om daar indien noodzakelijk iets aan te veranderen). Ik ga nu slapen, in de wetenschap dat er nog steeds Hollanders zijn die geloven dat het "tolerante " Nederland dat mij al een paar keer met een varken (en erger!!) heeft vergeleken, wérkelijk bestaat.

Oh ja:

http://www.expatica.comhttp://www.imdb.com/title/tt0103873/

Meningen van buitenlanders die werken in Nederland. Veel plezier.

(check ook eens het Belgisch forum op die site vol met hartverwarmende opmerkingen...)
(gek toch hé, al die haat tegen Nederlanders en hun racisme?)
Opinions are like assholes, everybody has one.

Ik hou het liever bij feiten, Spank you very much. Als je alle slechte ervaringen die mensen ervaren zou optellen, komt Nederland uiteraard slecht uit de bus; Iedereen komt hier namelijk langs op hun weg door Europa. Btw zijn die meningen subjectief (een Amerikaan die het vreemd vind dat er niemand zijn boodschappen staat in te pakken aan het einde van de loopband in een supermarkt) en niet te vergeten onbelangrijk (zie vorig voorbeeld).

En ik dacht dat wij het racisme al hadden besproken en afgerond. JULLIE zijn de racisten, WIJ spreken het uit maar zien er uiteindelijk van af om het tot daad om te zetten (lees: om op een rechts-extremistische partij te stemmen). Wie is hier nu hypocriet?
pi_29381368
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 02:41 schreef Nickthedick het volgende:
JULLIE zijn de racisten, WIJ spreken het uit maar zien er uiteindelijk van af om het tot daad om te zetten (lees: om op een rechts-extremistische partij te stemmen). Wie is hier nu hypocriet?
Jij bent echt zielig en een toonbeeld van Hollandse arrogantie.

Uiteindelijk is het ondanks de aanwezigheid van het Vlaams Blok in Vlaanderen nooit tot dat soort incidenten zoals in Uden en whatever gekomen in Vlaanderen. (Hoewel we hier ook verijdelde terroristische aanslagen hebben bv. op Kleine Brogel en op de spoorwegtunnels onder het CS Antwerpen).

Dus droom vooral lekker verder van een superieur Nederland waar "Lonsdale" een fictie is.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 02:52:34 #153
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_29381380
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 02:50 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Uiteindelijk is het ondanks de aanwezigheid van het Vlaams Blok in Vlaanderen nooit tot dat soort incidenten zoals in Uden en whatever gekomen in Vlaanderen. (Hoewel we hier ook verijdelde terroristische aanslagen hebben bv. op Kleine Brogel en op de spoorwegtunnels onder het CS Antwerpen).

Dus droom vooral lekker verder van een superieur Nederland waar "Lonsdale" een fictie is.
en toch zijn er meer belgen die bij nederland willen horen dan nederlanders die vinden dat nederland onder belgie moet vallen
Riemen
fiets kopen
  woensdag 3 augustus 2005 @ 02:54:46 #154
106776 Nickthedick
pi_29381396
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 02:50 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Waar haal je dat nu weer vandaan? Alsof er in Belgie nooit incidenten zijn voorgekomen? (met 33% minder bevolking en 70% minder allochtonen(cumulatief)).

Ik herinner me toch duidelijk dat een Belg wat? 2 jaar terug een Marrokaan had neergeschoten. Hoezo zijn er bij jullie geen incidenten?
pi_29381402
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 02:54 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Waar haal je dat nu weer vandaan? Alsof er in Belgie nooit incidenten zijn voorgekomen? (met 33% minder bevolking en 70% minder allochtonen(cumulatief)).

Ik herinner me toch duidelijk dat een Belg wat? 2 jaar terug een Marrokaan had neergeschoten. Hoezo zijn er bij jullie geen incidenten?
  woensdag 3 augustus 2005 @ 02:56:51 #156
106776 Nickthedick
pi_29381412
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 02:55 schreef Klemvast het volgende:

[..]
Ja? Wat?
  woensdag 3 augustus 2005 @ 02:57:32 #157
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_29381418
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 02:56 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Ja? Wat?
sprakeloos
Riemen
fiets kopen
pi_29381429
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 02:54 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Ja, dat was een bejaarde psychoot van 65 of zo die (twee straten verwijderd van waar ik woon trouwens) een Marokkaan heeft doodgeschoten, waarop de hele Marokkaanse gemeenschap in Borgerhout is beginnen rellen, drie dagen lang. Dat is meteen de start geweest van de politieke carrière van Abou Jahjah.

Ik zou je ook nog willen vragen wat je punt eigenlijk is maar ik ga slapen SORRY.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 03:04:19 #159
106776 Nickthedick
pi_29381472
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 02:59 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Ja, dat was een bejaarde psychoot van 65 of zo die (twee straten verwijderd van waar ik woon trouwens) een Marokkaan heeft doodgeschoten, waarop de hele Marokkaanse gemeenschap in Borgerhout is beginnen rellen, drie dagen lang. Dat is meteen de start geweest van de politieke carrière van Abou Jahjah.

Ik zou je ook nog willen vragen wat je punt eigenlijk is maar ik ga slapen SORRY.
Dan is het opeens een psychoot? Twee straten van jou verwijderd? Wie weet wat er voor de rest in jouw 'droomland' afspeelt.

Jij vraagt om mijn punt, maar alles wat ik jou heb zien doen is: de punten die ik maak ontwijken met argumenten als: 'jullie zijn net zo erg', terwijl het klaarblijkelijk niet zo is. Neem toch eens eerst verantwoordlijkheid voor je eigen volk alvorens je een ander volk afkraakt.
pi_29381870
Nick heeft gelijk,vlamingen vergelijken zich altijd met NL terwijl ze veel minder allochtonen of criminaliteit hebben en veel meer extreem rechts stemmen,90% van die vlamingen wonen in dorpjes en zien zelden allochtonen en hebben er zeker geen last van.
NAAM Paolo Di Canio 'Pallocca' ('Dikkerdje'), 'The Animal'
GEBOREN 9 juli 1968, Rome, Italië
LAND Italië
pi_29381890
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 03:04 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Dan is het opeens een psychoot? Twee straten van jou verwijderd? Wie weet wat er voor de rest in jouw 'droomland' afspeelt.

Jij vraagt om mijn punt, maar alles wat ik jou heb zien doen is: de punten die ik maak ontwijken met argumenten als: 'jullie zijn net zo erg', terwijl het klaarblijkelijk niet zo is. Neem toch eens eerst verantwoordlijkheid voor je eigen volk alvorens je een ander volk afkraakt.
ben het voor een groot deel zeker met je eens maar denk je niet dat die laatste zin ook voor jou geld
  woensdag 3 augustus 2005 @ 03:55:29 #162
106776 Nickthedick
pi_29381912
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 03:53 schreef killswitch het volgende:

[..]

ben het voor een groot deel zeker met je eens maar denk je niet dat die laatste zin ook voor jou geld
Ik denk dat ik in mijn replies meer verantwwodelijkhied op me heb genomen dan die Belgen.
Don't you agree?
pi_29384079
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 21:32 schreef misteriks het volgende:

Toevallig afkomstig van Oost-Vlaanderen of Vlaams-Brabant? Mijn vriend woont op de grens van OVL en VLB en daar gebruiken ze ook die namen.

Ik ben een rasechte West-Vlaming en wij hebben nu eenmaal een mooier dialect, kan ik persoonlijk ook niets aan doen eh

pi_29384323
En wat een discussie vannacht
  woensdag 3 augustus 2005 @ 10:02:00 #165
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_29384327
Hoort dit nog wel in ONZ?
Jusqu'ici tout va bien
pi_29384573
Een mooie Nederland - Belgie die hier uitgevochten wordt
Lurf is the message and the message is Lurf
  woensdag 3 augustus 2005 @ 11:35:11 #167
3869 David
Drum the drums
pi_29386374
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 02:41 schreef Nickthedick het volgende:

[..]
Ik hou het liever bij feiten, Spank you very much.
*knip*

JULLIE zijn de racisten, WIJ spreken het uit maar zien er uiteindelijk van af om het tot daad om te zetten (lees: om op een rechts-extremistische partij te stemmen). Wie is hier nu hypocriet?

Ik denk dat ik toch al duidelijk heb gemaakt dat ik geen racist ben, en klemvast evenzeer. Ik heb ook al toegegeven dat er meer mensen in Vlaanderen zijn die stemmen op een extreem-rechtse partij dan in Nederland, maar dat heeft gewoon te maken met omstandigheden. En je overschat ook het verschil tussen bv. de LPF en het VB: er mag dan op zich wel een verschil in programma zijn, de motieven om op beide partijen te stemmen zijn gewoon JUIST dezelfde (een groot deel foertstemmen en het onveiligheidsgevoel ivm allochtonen beu zijn).

Ik ben er ook van overtuigd dat 70% van de VB stemmers geen echte racisten zijn, maar gewoon te dom om te beseffen dat het geen goed alternatief is om het VB te stemmen. (En ik probeer me hier zelf dus niet goed te praten, want ik zou nooit op het VB stemmen).

Is de 'Vlaemsche Volksaert" racistisch? Volgens mij niet meer of minder dan de Nederlandse, en geloof mij, ik heb met beide volkeren even veel contact, ik woon op 500 meter van de grens.

Maar goed, ik denk dat we bij deze de discussie wel kunnen afronden, want ik ga zeker niet overtuigd worden en jij ook niet denk ik.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 11:54:01 #168
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_29386968
Ach, de politiekers verneuken het overal en dan stem je op iets anders. Bij ons is er eigenlijk enkel het Vlaams Belang.

Maar zeg serieus, zijn de bakkers in Nederland gesloten op zondag? Geen warme broodjes zondagmorgen???
pi_29387429
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 11:54 schreef JackyVie het volgende:

Maar zeg serieus, zijn de bakkers in Nederland gesloten op zondag? Geen warme broodjes zondagmorgen???
The Horror

Maar ze krijgen wel post toebedeeld op zaterdag
  woensdag 3 augustus 2005 @ 12:49:42 #170
3869 David
Drum the drums
pi_29388489
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 12:10 schreef leonieke het volgende:

[..]

The Horror

Emigreren!!
pi_29388532
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 12:10 schreef leonieke het volgende:

[..]

The Horror

Die wordt hier gewoon op zaterdag bezorgd, niks toebedeeld
pi_29389613
Vlamingen hebben het hier telkens over het DIALECT Fries dat jullie niet kunnen verstaan. Dat lijkt me nogal logisch omdat het een APARTE TAAL is. Het is zelfs ouder dan het Nederlands.... )

En verder scheren jullie elkaar telkens over één kam. De Vlamingen hier denken dat álle ZESTIEN miljoen Hollanders zo zijn zoals er hier een paar een discussie voeren met jullie en vice versa...

Denken jullie nou echt dat wij boven de rivieren nog veel over Vlaanderen te horen krijgen? Alleen écht erge berichten krijgen wij nog te horen. En verder wordt er soms wat toeristische reclame over Vlaanderen gemaakt. Maar dat wordt evengoed ook over Duitsland gemaakt. In tegendeel, misschien krijgen wij hier zelfs meer over Duitsland te horen dan over Vlaanderen....

Als ik met kennissen of familie praat gaat het nooit over het politieke Vlaanderen, maar over het Vakantieland Vlaanderen. En dat interesseert mij ook véél meer dan het politieke Vlaanderen. Dat is ongeveer hetzelfde als hier, of in Duitsland, of in Frankrijk, of in de UK.....

En ik durf zo te zeggen dat van mij Vlaanderen zich zo bij Nederland mag komen voegen, omdat een groot deel van Nederland wel grote culturele en vast ook wel politieke raakvlakken met elkaar hebben. Maar jullie Vlamingen zitten dat bij élk bericht weer tegen te spreken! Nederlanders zijn vaak héél positief over Vlaanderen, maar ( vooral ) in groepen kunnen Nederlanders (en dat zullen Vlamingen vast ook wel hebben) heel erg kwetsend zijn tegenover andere groepen. En misschien zegt het ook wel wat DAT wij het over jullie hebben in moppen ed. Een mens kan nou eenmaal niet alleen maar constant vriendelijk zijn tegenover de ander, dat is wel gebleken in de laatste 100-en jaren, maar zijn vaak met wat alcohol op erg sarcastisch over een andere bevolkingsgroep. Dat ondervinden de Friezen, Limburgers, Brabanders ed. ook wel hier in Nederland. Vooral van de Randstedelingen krijgen wij veel te horen.

Zie bijvoorbeeld ook de vete tussen de UK en Frankrijk, toen Frankrijk zei dat Engels eten kut was. Een paar weken later werd dat alweer goed gemaakt omdat de Engelsen er toch niet zo van gecharmeerd waren... Als Vlamingen écht niet tegen al die grappen ed. zouden kunnen hadden ze er vast allang een nationale iets over gemaakt... Áls dat zo zou zijn, had Nederland vast wel sorry gezegd. En Vlamingen maken vast ook wel grappen over ons
pi_29389693
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 12:49 schreef David het volgende:

[..]

Emigreren!!
Ik kies toch voor mijn bakker

De rekeningen komen dan maar twee dagen later, kan ik wel mee leven
pi_29389761
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 13:25 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik kies toch voor mijn bakker

De rekeningen komen dan maar twee dagen later, kan ik wel mee leven
Ook als je daardoor je huis wordt uitgezet ivm te laat betaal rekeningen of iets dergelijks?
pi_29393846
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 13:27 schreef The_Viper het volgende:

[..]

Ook als je daardoor je huis wordt uitgezet ivm te laat betaal rekeningen of iets dergelijks?
Bwa, hier in België weten schuldeisers dat de post niet langskomt op zaterdag, dus houden ze daar rekening mee.

En ik leen niet bij Nederlandse bedrijven, don't trust them
  woensdag 3 augustus 2005 @ 16:31:43 #176
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_29395945
Chill out The_Viper!

Stereotypen in stand houden is nu eenmaal eigen aan de mens. Volgens de Amerikanen zijn alle Belgen pedofielen en alle Nederlanders junkies. We weten allemaal beter. Iedereen heeft zo wel een bepaald beeld over een andere nationaliteit, meestal door een gebrek aan kennis.
De voornaamste reden waarom Belgen en Nederlanders elkaar zo bashen komt, zoals je al zei, omdat we net zoveel gelijkenissen vertonen. En om toch maar een verschil tussen beide duidelijk te maken, blazen we bepaalde zaken op. Iedereen weet dat het in wezen onwaar is en serieus uitvergroot, maar het bashen gebeurt toch vooral maar voor de lol.

Jongens van 10 jaar ofzo plagen de meisjes ook constant, en toevallig dat ene meisje waar ze stiekem toch een oogje op hebben plagen ze net dat beetje harder. "Plagen is om liefde vragen" zeiden we dan.
Snap je?

En om toch maar een beeeetje ontopic te blijven: Gisteren was ik in Terneuzen en ga ergens een biertje drinken. Ik zeg wat ik wil en de dienster zegt: "Alsjeblieft." Ik had toch nog niets gekregen? Raar hoor.
Jusqu'ici tout va bien
  woensdag 3 augustus 2005 @ 19:52:43 #177
3869 David
Drum the drums
pi_29401941
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 16:31 schreef Quannum het volgende:
En om toch maar een beeeetje ontopic te blijven: Gisteren was ik in Terneuzen en ga ergens een biertje drinken. Ik zeg wat ik wil en de dienster zegt: "Alsjeblieft." Ik had toch nog niets gekregen? Raar hoor.
idd raar
  woensdag 3 augustus 2005 @ 20:00:04 #178
3869 David
Drum the drums
pi_29402216
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 13:23 schreef The_Viper het volgende:
En verder scheren jullie elkaar telkens over één kam. De Vlamingen hier denken dat álle ZESTIEN miljoen Hollanders zo zijn zoals er hier een paar een discussie voeren met jullie en vice versa...

Denken jullie nou echt dat wij boven de rivieren nog veel over Vlaanderen te horen krijgen? Alleen écht erge berichten krijgen wij nog te horen. En verder wordt er soms wat toeristische reclame over Vlaanderen gemaakt. Maar dat wordt evengoed ook over Duitsland gemaakt. In tegendeel, misschien krijgen wij hier zelfs meer over Duitsland te horen dan over Vlaanderen....

Als ik met kennissen of familie praat gaat het nooit over het politieke Vlaanderen, maar over het Vakantieland Vlaanderen. En dat interesseert mij ook véél meer dan het politieke Vlaanderen. Dat is ongeveer hetzelfde als hier, of in Duitsland, of in Frankrijk, of in de UK.....

En ik durf zo te zeggen dat van mij Vlaanderen zich zo bij Nederland mag komen voegen, omdat een groot deel van Nederland wel grote culturele en vast ook wel politieke raakvlakken met elkaar hebben. Maar jullie Vlamingen zitten dat bij élk bericht weer tegen te spreken! Nederlanders zijn vaak héél positief over Vlaanderen, maar ( vooral ) in groepen kunnen Nederlanders (en dat zullen Vlamingen vast ook wel hebben) heel erg kwetsend zijn tegenover andere groepen. En misschien zegt het ook wel wat DAT wij het over jullie hebben in moppen ed. Een mens kan nou eenmaal niet alleen maar constant vriendelijk zijn tegenover de ander, dat is wel gebleken in de laatste 100-en jaren, maar zijn vaak met wat alcohol op erg sarcastisch over een andere bevolkingsgroep. Dat ondervinden de Friezen, Limburgers, Brabanders ed. ook wel hier in Nederland. Vooral van de Randstedelingen krijgen wij veel te horen.

Zie bijvoorbeeld ook de vete tussen de UK en Frankrijk, toen Frankrijk zei dat Engels eten kut was. Een paar weken later werd dat alweer goed gemaakt omdat de Engelsen er toch niet zo van gecharmeerd waren... Als Vlamingen écht niet tegen al die grappen ed. zouden kunnen hadden ze er vast allang een nationale iets over gemaakt... Áls dat zo zou zijn, had Nederland vast wel sorry gezegd. En Vlamingen maken vast ook wel grappen over ons
Hier ben ik het grotendeels mee eens... Al dat vete-gedoe is helemaal niet tof. Ik heb me volgens mij ook alleen maar proberen te verdedigen tegen nogal kwetsende uitspraken (Vlamingen zijn racisten ed).

Ik heb helemaal niks tegen Nederlanders (en vind de Hollander-moppen doorgaans ook helemaal niet grappig). Dat Nederland helemaal niet bezig is met Vlaanderen vind ik niet meer dan normaal want andersom is het ook zo. Er is dus helemaal niks van een grote en een kleine broer, we zijn gewoon twee kleine landjes die het ongelooflijk goed doen op het vlak van beschaving en economie. We hebben wel een historische band maar die is er even goed met Oostenrijk, Spanje, Frankrijk, en ga zo maar door. Vlaanderen zich bij Nederland voegen is dus niet echt aan de orde volgens mij.
pi_29402338
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 20:00 schreef David het volgende:

[..]

Hier ben ik het grotendeels mee eens... Al dat vete-gedoe is helemaal niet tof. Ik heb me volgens mij ook alleen maar proberen te verdedigen tegen nogal kwetsende uitspraken (Vlamingen zijn racisten ed).

Ik heb helemaal niks tegen Nederlanders (en vind de Hollander-moppen doorgaans ook helemaal niet grappig). Dat Nederland helemaal niet bezig is met Vlaanderen vind ik niet meer dan normaal want andersom is het ook zo. Er is dus helemaal niks van een grote en een kleine broer, we zijn gewoon twee kleine landjes die het ongelooflijk goed doen op het vlak van beschaving en economie. We hebben wel een historische band maar die is er even goed met Oostenrijk, Spanje, Frankrijk, en ga zo maar door. Vlaanderen zich bij Nederland voegen is dus niet echt aan de orde volgens mij.
Ik heb de discussie overigens ook nog eens zitten herlezen, ik ben nog altijd overtuigd van mijn gelijk, maar het was wel een beetje drammerig allemaal.

En wat je zegt over Vlaanderen dat zich niet bij Nederland wil voegen: ik ben altijd hoogst verbaasd dat Nederlanders daar zo gefrustréérd om kunnen zijn als we dat zeggen. Terwijl we eigenlijk gewoon ons gevoel volgen.

Je kan het nog het beste vergelijken met Duitsland dat plots tegen Nederland zou zeggen: weet je wat, we lijven jullie gewoon in als een extra provincie, dat willen jullie toch zelf ook?

Nee, niet dus.

De "Vlaamse identiteit" moet je niet onderschatten, die is redelijk oud, ouder dan de Nederlandse identiteit.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 20:15:49 #180
3869 David
Drum the drums
pi_29402822
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 20:03 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Ik heb de discussie overigens ook nog eens zitten herlezen, ik ben nog altijd overtuigd van mijn gelijk, maar het was wel een beetje drammerig allemaal.
Same here, ik ben ook overtuigd van mijn gelijk maar als ik mensen heb gekwetst wil ik bij deze mijn verontschuldigingen aanbieden
  woensdag 3 augustus 2005 @ 20:34:00 #181
126620 Krln
Belg in Breda
pi_29403532
Hallo,

Lees al tijdje mee en heb speciaal geregistreerd om op dit topic te reageren. Niet veel bijzonders te melden hoor, maar ik ben een Belg die al 3 jaar in Nederland woont (prima naar mn zin hoor) , vind de discussie erg boeiend. Maar ik wilde even zeggen aan die persoon die in de war was met zijn eclairke en die andere koek met dat wit laagje glazuur op, je weet wel, pudding, vierkant, lekker, dat heet een GLACEEKE.. Hopelijk kan je nu weer slapen.

Greetz
pi_29403666
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 20:34 schreef Krln het volgende:
Hallo,

Lees al tijdje mee en heb speciaal geregistreerd om op dit topic te reageren. Niet veel bijzonders te melden hoor, maar ik ben een Belg die al 3 jaar in Nederland woont (prima naar mn zin hoor) , vind de discussie erg boeiend. Maar ik wilde even zeggen aan die persoon die in de war was met zijn eclairke en die andere koek met dat wit laagje glazuur op, je weet wel, pudding, vierkant, lekker, dat heet een GLACEEKE.. Hopelijk kan je nu weer slapen.

Greetz

Inderdaad!

Het was dus een "glaceeke", beste mensen.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 20:48:17 #183
126620 Krln
Belg in Breda
pi_29404003
ja ik kan van zulke dingen ook niet slapen hoor :-)
pi_29405967
Idd!

Zie, nu kan ik met een gerust hart morgen richting bakker stappen en mijn glaceeke vragen

Evil Fok!, daar gaat mijn dieet weer
  woensdag 3 augustus 2005 @ 22:33:22 #185
3869 David
Drum the drums
pi_29407755
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 21:44 schreef leonieke het volgende:
Evil Fok!, daar gaat mijn dieet weer
Mo vent toh, vrouwn en dieetn
  donderdag 4 augustus 2005 @ 00:11:51 #186
97643 misteriks
pi_29411890
Ik heb me vanaf pag 2 niet meer kunnen inhouden nicktheDICK... Jij zwanst er maar op los. Het partijprogramma van het VL-Blok ( en dus veroordeeld) is hetgeen waar die zeug Donkers een beleid van maakt...
Je mag gerust mondig zijn; maar met waarheid kom je verder in je betoog...
Lees er de internationale pers op na, jouw mondig landje is al langer de trappers kwijt op dit punt.
ik lees straks verder , maar zonder jouw posts
  donderdag 4 augustus 2005 @ 00:26:23 #187
97643 misteriks
pi_29412490
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 02:52 schreef BaggerUser het volgende:

[..]

en toch zijn er meer belgen die bij nederland willen horen dan nederlanders die vinden dat nederland onder belgie moet vallen

nederlanders sijjn sooow unbelievebbel
Vlamingen voelen zich minder dan 0,0000000000% Nederlander. Count that
maar ja; jullie zelfoverschattend noemen is dan weer een cliché , I suppose

[ Bericht 8% gewijzigd door misteriks op 04-08-2005 01:03:12 ]
  donderdag 4 augustus 2005 @ 00:49:33 #188
97643 misteriks
pi_29413183
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 16:31 schreef Quannum het volgende:
Chill out The_Viper!

Stereotypen in stand houden is nu eenmaal eigen aan de mens. Volgens de Amerikanen zijn alle Belgen pedofielen en alle Nederlanders junkies. We weten allemaal beter. Iedereen heeft zo wel een bepaald beeld over een andere nationaliteit, meestal door een gebrek aan kennis.
De voornaamste reden waarom Belgen en Nederlanders elkaar zo bashen komt, zoals je al zei, omdat we net zoveel gelijkenissen vertonen. En om toch maar een verschil tussen beide duidelijk te maken, blazen we bepaalde zaken op. Iedereen weet dat het in wezen onwaar is en serieus uitvergroot, maar het bashen gebeurt toch vooral maar voor de lol.
ik geef toe; het is voor de lol
maar dan nog moet ik je tegenspreken. Vlamingen hebben méér met Walen en Fransen dan met Nederland. De taal is gemeenschappelijk ; maar cultureel is er een breekpunt. WIJ zijn het zuiden
Ik heb altijd gelachen met dat hollandse gegeil op Vlaanderen En het maakt ons nog méér arrogant

Straffe kost Nieke!!
Mijn tuin eindigt waar Vl.Brabant begint
smakelijk anyway
pi_29414396
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 00:49 schreef misteriks het volgende:

[..]

maar dan nog moet ik je tegenspreken. Vlamingen hebben méér met Walen en Fransen dan met Nederland. De taal is gemeenschappelijk ; maar cultureel is er een breekpunt. WIJ zijn het zuiden
Ik heb altijd gelachen met dat hollandse gegeil op Vlaanderen En het maakt ons nog méér arrogant

Straffe kost Nieke!!
smakelijk anyway
Ik snap er niks van...
pi_29417596
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 22:33 schreef David het volgende:

[..]

Mo vent toh, vrouwn en dieetn
Ik was eigenlijk gwoon aan het zeveren.
Mijn ma wil mij op dieet zetten, maar ik wil er niet aan beginnen.
Het enige waar ik aan begonnen ben, is aan mijn conditie werken om de gordel te kunnen fietsen op 4 september
pi_29417610
quote:

[..]

Straffe kost Nieke!!
smakelijk anyway
Je woont toch niet ergens rond Ninove neem ik aan?!
pi_29417696
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 09:15 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik was eigenlijk gwoon aan het zeveren.
Mijn ma wil mij op dieet zetten, maar ik wil er niet aan beginnen.
Het enige waar ik aan begonnen ben, is aan mijn conditie werken om de gordel te kunnen fietsen op 4 september
Ik dit kader, ik zag gisteren op tv dat er heel wat nederlandse 'maagband-toeristen' naar Belgie gaan, omdat er in Belgie geen wachtlijsten zijn.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 09:27:56 #193
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_29417801
quote:

[..]

Landverrader! Wat denk je wat ze nu in Den Haag gaan doen als ze horen dat de 13e provincie opstandig is?

Seperatisten.
reset
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 maart 2006 @ 21:32:13 #194
862 Arcee
Look closer
pi_36129125

[ Bericht 21% gewijzigd door Arcee op 17-03-2006 21:52:54 ]
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_36130348
  zaterdag 18 maart 2006 @ 01:05:25 #196
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_36134415
tvp, leuk topic
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')