abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 09:04:46 #1
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_29350400
Ik begin in September met een stage bij de NOS.
Het is een nieuw project waarbij we ons gaan richten op jongeren.
Nu vroeg ik mij af hoe jullie het nieuws graag zien? Op welke manier kan het nieuws het beste worden gepresenteerd en in welke vorm zie je het graag terug? Moet het nieuws zich gewoon richten op onderwerpen die ook in het 'normale' journaal voorkomen of zich juist helemaal richten op onderwerpen die jongeren interesseren...

Spui je frustraties over de normale nieuwsuitzending en vertel mij nou eens hoe ik dat beter kan gaan doen!
pi_29350451
Vrolijk nieuws en lekkere wijven die het voorlezen
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_29350853
Hoe ik het nieuws graag zie? Met een grote zak chips erbij
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 09:38:16 #4
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_29350886
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 09:38:31 #5
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_29350887
Nieuws moet gewoon actueel en informatief zijn. En het liefst met een regie die goed loopt. Dus zonder gestotter en bandjes die niet willen lopen.
pi_29350966
Inderdaad, met een lekker wijf.
en geen scooter nieuws.
pi_29351147
Geen sensatienieuws presenteren, slechts informatief nieuws. We hebben al het jeugdjournaal voor al het verwijfde en politiek correcte geblaat voor de jeugd.
Lacking membership in any group but also not actively or even passively ostracized by the general student body, pseudo-rejects socialize among themselves, taking pride in what they perceive to be their unique status.
pi_29351512
Als rss feed!
pi_29351545
lol
Lacking membership in any group but also not actively or even passively ostracized by the general student body, pseudo-rejects socialize among themselves, taking pride in what they perceive to be their unique status.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 10:52:06 #10
71650 djowij
denkt altijd aan wat onnuttig
pi_29352239
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 09:09 schreef lurf_doctor het volgende:
Vrolijk nieuws en lekkere wijven die het voorlezen
Idd helemaal mee eens.
 Goed voornemen: minder bier en meer fitness. (lukt al aardig)
 Nothing is so good that somebody won't hate it. Nothing is so bad that everybody will hate it.
pi_29352264
Op de bank met een bak koffie!
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 10:53:16 #12
8372 Bastard
Persona non grata
pi_29352269
*Afsluiten met een leuk bericht
*Jip en Janneke taal
*Beetje achtergrond info.
*GEEN selectief nieuws
The truth was in here.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 10:55:47 #13
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_29352325
Neutraal en stijlvol, zakelijk gepresenteerd.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 11:33:08 #14
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_29353138
Ik kijk uberhaupt vrij weinig nieuws, omdat er vaak eindeloos wordt doorgegaan over bepaalde items. Ik houd het bij wat krantenkoppen zo nu en dan
pi_29355687
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 09:04 schreef Klein het volgende:
Ik begin in September met een stage bij de NOS.
Het is een nieuw project waarbij we ons gaan richten op jongeren.
Nu vroeg ik mij af hoe jullie het nieuws graag zien? Op welke manier kan het nieuws het beste worden gepresenteerd en in welke vorm zie je het graag terug? Moet het nieuws zich gewoon richten op onderwerpen die ook in het 'normale' journaal voorkomen of zich juist helemaal richten op onderwerpen die jongeren interesseren...

Spui je frustraties over de normale nieuwsuitzending en vertel mij nou eens hoe ik dat beter kan gaan doen!
Ik vind dat het nieuws gebracht moet worden op de telegraafstijl. Gewoon er geen doekjes om winden, maar vertellen hoe het gegaan is tot in de details en zo nu en dan een droge kantekop voor een 'pijnlijk'bericht.

Ik zag trouwens laatst een grappig filmpje over google in over een jaar of 15, ik had het van dit forum, misschien kan iemand die link nog even droppen hier.....
Maar het kwam er op neer dat google dan een newsbot had gemaakt, die newsberichten genereerde met moeilijke algoritmes en berichten afstemde op het individu.
Dus stel er gebeurt wat vreselijks in de wereld en je bent links, dan krijg jij automatisch een nieuwsbericht te lezen met een linkse insteek. En ben je rechts dan krijg je een bericht te zien met een rechtse insteek. Zo is iedereen tevreden met het nieuws wat diegene leest.

[ Bericht 2% gewijzigd door JohnDope op 02-08-2005 13:03:28 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_29356075
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 10:53 schreef Bastard het volgende:
*Afsluiten met een leuk bericht
*Jip en Janneke taal
*Beetje achtergrond info.
*GEEN selectief nieuws
Mijn god, dit gaat naar de NOS-directie... met zulke 'adviezen' kun je vooraf voorspellen wat er dan uitkomt; 'knoop in je zakdoek' maar dan met nieuwsgebeurtenissen als thema...
(Dat bijvoorbeeld een groep Mongooltjes grote ballen moet werpen op een groot bord met alle ministers erop en gaten waar hun koppen zitten, en als je dan door het gat bij Balkenende gooit, krijg je 10 punten) ...

Volgens mij zou nieuws dat gericht op de doelgroep van 16 tot hooguit 25 jaar (waar ikzelf niet toe behoor) zeker niet 'infantiel' moeten zijn, geen 'jeugjournaal-plus' ...)
Helemaal belangrijk is dat men niet berichten gaat 'uitleggen', op zo'n leraren-toontje, iedere keer weer uitleggen dat Balkenende 'minister-president' is van de nederlandse regering, en veel mensen hem wel 'op hary potter vinden lijken'...

wat eerder belangrijk zou zijn om een strak en snel concept te ontwikkelen, waarbij in snel tempo (bv 7 berichten in 5 minuten) tussen programma's door nieuws gepresenteerd wordt: jongeren kijken zeker niet lang televisie, zeker bij nieuws zouden ze snel 'zappen'...
Eventuele verdere informatie kan je op andere manieren aanbieden, via een website met aanvullend materiaal dat in redelijk 'grove' vorm gepresenteerd wordt via internet..
daarbij is het ook essentieel dat het nieuws via verschillende media makkelijk te bereiken is, via website-trackers, SMS-alertdienst en/of RSS-feeds...

Qua nieuwskeuze moet je een mengeling van 'opmerkelijk' nieuws, opzienbarende nutteloze berichtjes, die bij kranten enkel kleine 'kolom-vullertjes' zijn
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_29356485
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 09:38 schreef Klonk het volgende:
zo: Melissa Theuriau
Eens. En Harmen Siezen weer terug!
pi_29356558
Sacha de Boer bij alle journaals!
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 16:16:15 #19
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29362143
quote:
of zich juist helemaal richten op onderwerpen die jongeren interesseren...
alstjeblieft niet zeg, voor dat soort ongein hebben we BNN al
nog een leuk muziekje er onder
quote:
Spui je frustraties over de normale nieuwsuitzending en vertel mij nou eens hoe ik dat beter kan gaan doen!
te weinig economisch nieuws
te veel zielige mensen
te links
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_29362162
Puur informatief inderdaad, geen showbizz, eigenlijk vind ik dat jongeren gewoon het normale journaal moeten kunnen volgen maar goed. Journaal zonder al teveel rotzooi erbij. Nieuws als wereldkampioenschappen onder de 18 is bijvoorbeeld wel interessant. Wél veel informatie over wetenschap, onderwijs en sport.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 16:21:52 #21
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29362328
1 tip, als je een generatie wil die over 10 jaar een gruwelijke afkeer heeft van zielige mensen dan moet de NOS vooral zo doorgaan.

actie = - reactie

Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_29362568
Wat meer over onderwijs inderdaad, vernieuwingen van het studiehuis e.d. hoor je niet veel over op het gewone journaal en heeft ook een heel andere insteek als je het bekijkt vanuit een jongere dan die van een volwassene met een baan.
pi_29365639
Geen showbizz of nieuwe puppies, wel interessant en belangrijk nieuws. En zorg ervoor dat je nergens input van jongeren krijgt, daar komt toch alleen maar onzin uit.
pi_29366241
Doet me sterk denken aan [update] 'NOS wil nieuwssite met forum' ....
pi_29366381
Niet meer zo veel interviews met mensen die er te weinig vanaf weten. Ook geen gesprekken met iemand aan de telefoon met een fotootje ernaast, behalve als het een nood-oproep is ofzo ('hot news' zeg maar).
Verder lijkt mij dat het NOS journaal niet te SBS-achtig moet zijn juist, zelfs al is het voor jongeren.
pi_29366653
In ieder geval niet eindigend met:

''En dan nu naar het BBQ weer''
''En dan nu naar de vooruitzichten'''
''Vanuit Camping Lutjebroek, Oet Moan, tot morgen''

“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:11:31 #27
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_29366743
op z'n kop
OJAAJOH?
pi_29368502
Hmm.. toevallig had ik hier nog een discussie over met iemand. Nieuwsuitzendingen die een balans brengen tussen enerzijds 'ellende' en anderzijds 'optimistisch' nieuws spreekt me in principe wel aan. Punt is dat je onderwerpen op prioriteit hoort indelen, dat is deels subjectief natuurlijk, maar hoort IMHO zo objectief mogelijk gedaan te worden. Wat ik daarom het liefst zou willen zien is dat een nieuwszender niet als maar mee (moet?) gaan met 'de waan van de dag'. Beetje offtopic, maar dat is wat de media vaak zo ogenschijnlijk machtig en gevaarlijk maakt. Dat betreur ik keer op keer. Ik doel dan niet eens zo zeer op politiek georiënteerde gebeurtenissen, maar in z'n algemeenheid.
Lacking membership in any group but also not actively or even passively ostracized by the general student body, pseudo-rejects socialize among themselves, taking pride in what they perceive to be their unique status.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 20:24:30 #29
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_29369291
Ik denk dat je een andere invalshoek moet kiezen.

Een combinatie van een TT-berichtgevingsstijl (snel en to the point). Met anderzijds een groot aanbod van berichten. En alleen die gebieden die sociaal/maatschappelijk een hot item zijn (of kunnen worden) uitvergroten. Verder een aantal unieke zaken waarmee de jongeren zich kunnen identificeren.

Ik denk persoonlijk dat je een mix moet maken van :
  • "De wondere wereld - Griet Titulaar" / "Gammo" (voor de gadgets)
  • TT / FOK (Frontpage) (voor het totaal aanbod)
  • Nova / Zembla (voor de uitvergroting)
  • "En dit was het nieuws" (Humor).
  • "De mode politie" / "Shownieuws" (voor de vrouwelijke lezers)
    De kracht van humor bij het jonge publiek zou ik niet onderschatten. Het zou wel eens de sambal bij het gerecht kunnen zijn waardoor het toch iets unieks wordt.

    My 2 Cents.
  • pi_29370496
    ik zou graag positief nieuws willen ja ? (grmbl)
    Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
      dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:33:32 #31
    126246 Klein
    Klein maar fijn
    pi_29373916
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 18:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
    Doet me sterk denken aan [update] 'NOS wil nieuwssite met forum' ....
    Dit is inderdaad waar ik de komende maanden aan ga werken. De redactie bestaat alleen uit jongeren, op deze manier wordt geprobeerd de interesses zo dicht mogelijk bij de jongeren zelf te houden..

    Dat het nieuws niet te makkelijk moet zijn weet ik zelf ook. De afgelopen maanden heb ik voor school zelf tv moeten maken voor vmbo+ jongeren. Hiervoor hebben we ook zelf contact moeten houden met jongeren om te kijken wat ze er van vonden. En iets wat absoluut 'not done' is, is inderdaad eindeloos dingen uitleggen en er van uitgaan dat jongeren tegenwoordig niets zelf meer weten. (Heb ik persoonlijk ook een schijthekel aan en ben ook jong )

    Maar ik vind het toch wel moeilijk om nu alvast te bedenken wat dan wel een interessante invalshoek is. Veel is al gedaan of te makkelijk. Ben zelf wel een voorstander van snel en korte berichtjes. Een beetje de indeling van het 1800 uur journaal. Hier wordt het nieuws ook heel anders gebracht. De NOS richt zich dan op 'kokende huisvrouwen die het nieuws half meekrijgen'. Vandaar dat ze de nieuwsitems dan ook veel korter houden dan bij het 20.00 uur journaal...

    We gaan uitzenden via een internetsite, wat het ook al iets makkelijker maakt voor jongeren. Je hoeft iig niet meer op een bepaald tijdstip de televisie aandoen, maar kunt het nieuws op je gemak bekijken wanneer jij dat wil..

    Vind t heel boeiend jullie ideeen te lezen, dus spui aub nog even verder! Misschien dat je dan zelfs een keer nieuws tot je krijgt op de manier waarop jij dat wil.. Ik zal ervoor proberen te zorgen.
    pi_29380429
    Gewoon wat extra nieuws dat meer betrekking heeft op jongeren, dus mbt Tweede Fase, andere regelgeving, OC&W, arbeidsmarkt enzo. De media die al bestaan hebben IMO zeker niet een te hoog niveau en bieden al voldoende onzin, wat extra specifiek nieuws is wel handig.
    pi_29383409
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 20:24 schreef Drugshond het volgende:
    Ik denk dat je een andere invalshoek moet kiezen.

    Een combinatie van een TT-berichtgevingsstijl (snel en to the point). Met anderzijds een groot aanbod van berichten. En alleen die gebieden die sociaal/maatschappelijk een hot item zijn (of kunnen worden) uitvergroten. Verder een aantal unieke zaken waarmee de jongeren zich kunnen identificeren.

    Ik denk persoonlijk dat je een mix moet maken van :
  • "De wondere wereld - Griet Titulaar" / "Gammo" (voor de gadgets)
  • TT / FOK (Frontpage) (voor het totaal aanbod)
  • Nova / Zembla (voor de uitvergroting)
  • "En dit was het nieuws" (Humor).
  • "De mode politie" / "Shownieuws" (voor de vrouwelijke lezers)
    De kracht van humor bij het jonge publiek zou ik niet onderschatten. Het zou wel eens de sambal bij het gerecht kunnen zijn waardoor het toch iets unieks wordt.

    My 2 Cents.
  • Het wordt dan wel een heeeeeeel lang journaal. Ik ben bang dat daar de tijd niet voor is.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_29383723
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 09:04 schreef Klein het volgende:
    Ik begin in September met een stage bij de NOS.
    Het is een nieuw project waarbij we ons gaan richten op jongeren.
    Nu vroeg ik mij af hoe jullie het nieuws graag zien? Op welke manier kan het nieuws het beste worden gepresenteerd en in welke vorm zie je het graag terug? Moet het nieuws zich gewoon richten op onderwerpen die ook in het 'normale' journaal voorkomen of zich juist helemaal richten op onderwerpen die jongeren interesseren...

    Spui je frustraties over de normale nieuwsuitzending en vertel mij nou eens hoe ik dat beter kan gaan doen!
    Ik denk dat dit gewoon een achterhoede gevecht is, waarbij onnodige banen met hoge salarissen beschermd moeten worden. Al jarenlang erger ik mij aan de Hilversumse inteelt, de gooise matras etc. De politiek heeft hier ook nog eens slim aan meegewerkt door de omroepbijdrage af te schaffen en deze vele miljoenen verslindende lui direct uit de staatsruif te laten eten.

    Zoals het een organisatie betaamt, die alleen het doel heeft om zichzelf te handhaven, wordt er niet nagedacht over de noodzaak van zo'n nieuw nieuwsprogramma.
    Ook lijkt het alsof ze nooit van internet hebben gehoord, laat staan dat zij voorop willen (kunnen) lopen op technologisch gebied.
    Er zal straks met Talpa moeten worden geconcurreerd. I.p.v. een totaal verschillend programma te gaan maken zullen ze weer proberen een soortgelijk commercieel programma te maken. Uiteraard zal John de Mol die slag winnen.
    Jammer dat het allemaal zo voorspelbaar is en zondevan ons belastinggeld
    Exaudi orationem meam
    Requiem aeternam dona eis, Domine.
    Et lux perpetua luceat eis.
    pi_29386229
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 13:25 schreef Harmen1984 het volgende:
    Sacha de Boer bij alle journaals!
    Iig zonder jasje. Wat minder stijve kleding dus.
    sig verwijderd door FA
    pi_29386447
    Ik vind in het nieuws altijd de reacties van mensen die 'een gebeurtenis' hebben gezien, het interessants.
    Of gewoon commentaren van NLers over bepaalde nieuwsonderwerpen. SBS6 doet dit al goed.
    Alleen is dit aspect onderbelicht op de NOS.

    DUS, geef de man van de straat meer het woord.

    Verder denk ik dat voor jongeren het interessanter zou zijn dat bij elk
    onderwerp Internet-sites onder in beeld komen te staan waar meer informatie is te vinden.
    Dus zoals bij de lancering van NASA de NASA website vermelden, website van Wubbo Ockels, website van astronomen., website van howstuffworks.com etc etc
    pi_29388247
    Geen incidenten meer. Dus geen vliegtuigjes die zijn neergestort of een bus die is verongelukt, of het zoveelste schuurtje dat in brand staat. Dat is namelijk 100% nietszeggend.
      woensdag 3 augustus 2005 @ 12:55:51 #38
    32597 ShaoliN
    *BLiNg bLiNG*
    pi_29388676
    quote:
    Op woensdag 3 augustus 2005 12:41 schreef pberends het volgende:
    Geen incidenten meer. Dus geen vliegtuigjes die zijn neergestort of een bus die is verongelukt, of het zoveelste schuurtje dat in brand staat. Dat is namelijk 100% nietszeggend.
    Vliegtuigchrashes vind ik dan wel weer nieuwswaardig eigenlijk. Waarom weet ik eigenlijk ook niet.
      † In Memoriam † woensdag 3 augustus 2005 @ 13:05:49 #39
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_29389025
    quote:
    Op woensdag 3 augustus 2005 12:55 schreef ShaoliN het volgende:

    [..]

    Vliegtuigchrashes vind ik dan wel weer nieuwswaardig eigenlijk. Waarom weet ik eigenlijk ook niet.
    Het komt nu eenmaal niet zo vaak voor in verhouding
    pi_29390848
    quote:
    Op woensdag 3 augustus 2005 12:55 schreef ShaoliN het volgende:

    [..]

    Vliegtuigchrashes vind ik dan wel weer nieuwswaardig eigenlijk. Waarom weet ik eigenlijk ook niet.
    . Het is nietszeggend. Wat zegt het dat er een vliegtuig is neergestort in Rusland? Helemaal niets, mits het puur een ongeluk is.
    pi_29391097
    Vermoorde man gevonden in Wilhelminakanaal

    Weer zo'n stelselmatig incident. Nobody gives a fuck. Er gebeuren iets van 200 moorden per jaar in Nederland, get the fuck over with it, stelletje oproerkraaiers. Je gaat toch niet bijna elke dag melden dat er weer iemand is vermoord, het gebeurd zo vaak.
      woensdag 3 augustus 2005 @ 14:17:49 #42
    32597 ShaoliN
    *BLiNg bLiNG*
    pi_29391299
    quote:
    Op woensdag 3 augustus 2005 14:02 schreef pberends het volgende:

    [..]

    . Het is nietszeggend. Wat zegt het dat er een vliegtuig is neergestort in Rusland? Helemaal niets, mits het puur een ongeluk is.
    Het zegt ook niets. Maar de impact is altijd stevig bij zo'n chrash. Het is ook altijd een soort van ramptoerisme, maar het houd me toch bezig.
      woensdag 3 augustus 2005 @ 14:19:47 #43
    32597 ShaoliN
    *BLiNg bLiNG*
    pi_29391358
    quote:
    Op woensdag 3 augustus 2005 14:10 schreef pberends het volgende:
    Vermoorde man gevonden in Wilhelminakanaal

    Weer zo'n stelselmatig incident. Nobody gives a fuck. Er gebeuren iets van 200 moorden per jaar in Nederland, get the fuck over with it, stelletje oproerkraaiers. Je gaat toch niet bijna elke dag melden dat er weer iemand is vermoord, het gebeurd zo vaak.
    Ja, maargoed, dan kan je het gemekker tussen Israel en de Palestijnen ook wel achterwege laten. Dat is toch een gebed zonder einde. Amerika nuked weer een land. Boeiend, dat doen ze wel vaker. Noord Korea maakt kernwapens. Lekker belangrijk. Zijn wel meer terroristenstaatjes die dat doen. Zo hou je weinig over.
    pi_29393297
    quote:
    Op woensdag 3 augustus 2005 14:19 schreef ShaoliN het volgende:

    [..]

    Ja, maargoed, dan kan je het gemekker tussen Israel en de Palestijnen ook wel achterwege laten. Dat is toch een gebed zonder einde. Amerika nuked weer een land. Boeiend, dat doen ze wel vaker. Noord Korea maakt kernwapens. Lekker belangrijk. Zijn wel meer terroristenstaatjes die dat doen. Zo hou je weinig over.
    Gemekker tussen Israel en Palestijnen is inderdaad niet interessant.

    Sinds 2e wereldoorlog zijn er geen landen meer genuked dus, dat is wel interessant. Evenals Noord-Korea, aangezien maar zeer weinig landen nukes hebben.
    pi_29393930
    Buttnaked en dan maar wachten op Marion de Hond.....
    bla bla bla......
    pi_29393980
    Maak in plaats van al die deprimerende troep eens vrolijk nieuws!!!!
    Daar heb ik in elk geval behoefte aan, want het is alleen één en al ellende op t nieuws.
    Word een goed nieuws-reporter!
    Is it you?
    pi_29395040
    Het nieuws, zeker dat van de NOS, is zo sààààài omdat het `zo voorspelbaar is:

    Vandaag een bom aanslag in Irak. 20 doden.
    De israeli's betogen in de bezette gebieden. Ze willen er nl. niet uit.
    Er is een bom ontploft in Israel. Conny Mus, wat vinden ze daar nu van?
    Er is weer iemand vermoord, neergeschoten. En wat is iedereen weer geschokt.
    Uit een onderzoek blijkt dat de consument de hand op de knip houdt. En weer is de politiek geschokt.
    Er is een ongeluk gebeurt op de snelweg. Er is iemand doodgegaan.

    En dan nu het weer: het heeft geregend vandaag, maar er was ook zon. Morgen opklaringen met af en toe een bui.



    Denk je dat het me lukt wakker te blijven met dat soort voorspelbare zaken? Uberphaupt vraag ik me af hoe het kan dat nieuws zo voorspelbaar is.

    Ik kijk liever naar editie NL. Dat is ook geen nieuws, maar daar verwacht ik het ook niet en ik wordt er minder somber van. Voor actualiteiten kijk ik liever naar tweevandaag ofzo, omdat daar meer tijd is voor achtergrond info.
    pi_29395122
    quote:
    Op woensdag 3 augustus 2005 16:05 schreef kenz het volgende:
    Het nieuws, zeker dat van de NOS, is zo sààààài omdat het `zo voorspelbaar is:

    Vandaag een bom aanslag in Irak. 20 doden.
    De israeli's betogen in de bezette gebieden. Ze willen er nl. niet uit.
    Er is een bom ontploft in Israel. Conny Mus, wat vinden ze daar nu van?
    Er is weer iemand vermoord, neergeschoten. En wat is iedereen weer geschokt.
    Uit een onderzoek blijkt dat de consument de hand op de knip houdt. En weer is de politiek geschokt.
    Er is een ongeluk gebeurt op de snelweg. Er is iemand doodgegaan.

    En dan nu het weer: het heeft geregend vandaag, maar er was ook zon. Morgen opklaringen met af en toe een bui.



    Denk je dat het me lukt wakker te blijven met dat soort voorspelbare zaken? Uberphaupt vraag ik me af hoe het kan dat nieuws zo voorspelbaar is.

    Ik kijk liever naar editie NL. Dat is ook geen nieuws, maar daar verwacht ik het ook niet en ik wordt er minder somber van. Voor actualiteiten kijk ik liever naar tweevandaag ofzo, omdat daar meer tijd is voor achtergrond info.
    .
      woensdag 3 augustus 2005 @ 16:09:20 #49
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_29395162
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 09:04 schreef Klein het volgende:
    Ik begin in September met een stage bij de NOS.
    Het is een nieuw project waarbij we ons gaan richten op jongeren.
    Nu vroeg ik mij af hoe jullie het nieuws graag zien? Op welke manier kan het nieuws het beste worden gepresenteerd en in welke vorm zie je het graag terug? Moet het nieuws zich gewoon richten op onderwerpen die ook in het 'normale' journaal voorkomen of zich juist helemaal richten op onderwerpen die jongeren interesseren...

    Spui je frustraties over de normale nieuwsuitzending en vertel mij nou eens hoe ik dat beter kan gaan doen!
    Het hoofddoel, lijkt mij, is het vertellen over en uitleggen van de diverse gebeurtenissen in de wereld.

    De vraag WAAROM iets gebeurt kan niet vaak genoeg gesteld worden.

    Diepgang, root cause analysis, dat zie ik graag in het nieuws, ik hoef geen oppervlakkigheid, geen wist u datjes, daar koop ik niets voor, en vind het daarom ook totaal niet interessant.

    En verder: kritisch zijn, tegen schenen schoppen, dingen zeggen zoals ze zijn, de zaak van diverse kanten belichten, prikkelen, tot denken aanzetten, mogelijke oplossingen noemen, en ga zo maar door.
    O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
      woensdag 3 augustus 2005 @ 16:30:41 #50
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_29395910
    1. geen lekker wijf dat afleidt
    2. geen linkse onderwerpen
    3. azielzoekers zijn niet zielig en gaan dus ook niet genoemd worden, tenzij ze ze iemand verkrachten, winkeldiefstal plegen of een moord begaan
    4. geen sport
    5. geen verheerlijking van de mtv-cultuur
    6. eerlijkheid
    7. constante druk op cohen inzake geuzenveld en andere 'incidenten' om zo een vertrek af te dwingen.

    maar vertel eens, is het indoctrinatie-apparaat dat zich jeugd-journaal noemt niet voldoende?
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
      woensdag 3 augustus 2005 @ 16:37:48 #51
    126463 Traffic
    Drukdrukdruk
    pi_29396168
    Een beetje op z'n RTL's zeg maar, dus eigenlijk op z'n Amerikaans: duo-presentatie, mannetje-vrouwtje, die ieder een item behandelen en met een (vooraf geschreven of geïmproviseerde) grap of kwinkslag (als het nieuwsitem in kwestie het toelaat natuurlijk) elkaar afwisselen.
    Bovendien vind ik een continuebeeld van de redactie als achtergrond het leukst.
    Wat ik verder erg belangrijk vind is dat vantevoren wordt gemeld of een item schokkende beelden bevat, zodat de kijker die daar niet van gediend is, of als er kinderen meekijken, al op voorhand weet dat er iets gruwelijks aankomt en dan eventueel zijn / haar maatregelen kan nemen.
    Ik ben 48, maar die ouderwetse man of vrouw-in-het-pak (Harmen Siezen, Fred Emmer, Noraly Beyer) is toch echt wel te gedateerd, tenzij de NOS, waar je dus stage gaat lopen, deze manier van werken voorlopig wil handhaven.
      woensdag 3 augustus 2005 @ 16:57:30 #52
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_29396849
    Ja, hallo, nieuws hoort niet entertaining te zijn, nieuws moet gewoon objectief zijn en de status van de wereld uitleggen. Als die status van de wereld je niet zint dan moet je er wat aan gaan doen, of je zet 't nieuws gewoon uit.

    Nieuws aantrekkelijker te maken door zaken te verdraaien lijkt me zeer onwenselijk.

    Eerlijkheid, oprechtheid, objectiviteit, onderzoek, analyse, dat is wat ik verwacht, geen circus, geen soap.
    O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
    pi_29397334
    Ben benieuwd hoe Talpa het nieuws gaat brengen .
      woensdag 3 augustus 2005 @ 17:17:24 #54
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_29397542
    Nou, ik heb eigenlijk hoge verwachtingen van die Beau, die zei dat hij een ander soort nieuws wil brengen, kritischer, tegen schenen aan schoppen, harde vragen stellen, recht uit het hart enzo, ik ben zeer benieuwd!
    O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
    pi_29398014
    quote:
    Op woensdag 3 augustus 2005 17:17 schreef Hallulama het volgende:
    Nou, ik heb eigenlijk hoge verwachtingen van die Beau, die zei dat hij een ander soort nieuws wil brengen, kritischer, tegen schenen aan schoppen, harde vragen stellen, recht uit het hart enzo, ik ben zeer benieuwd!
    Dat hoor je zoooo vaak, maar het blijft verdomd lastig om dat iedere dag te doen.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_29398093
    Gewoon even nu.nl aanclicken en zelf de onderwerpen kiezen die mij boeien. Op die manier word je het minst geindoctrineerd door het linkse journaille
    pi_29398133
    Nieuws: Hongersnood in Afrika
    Beau helemaal huilend: "We moeten snel actie ondernemen !"
    pi_29398164
    quote:
    Op woensdag 3 augustus 2005 17:36 schreef pberends het volgende:
    Nieuws: Hongersnood in Afrika
    Beau helemaal huilend: "We moeten snel actie ondernemen !"
    En dan loopt ie de studio uit, op weg naar zijn auto, komt een collecte bus tegen en zegt. "Nee, ik gireer altijd"
    Honey ! Take me drunk, i am home !
      woensdag 3 augustus 2005 @ 17:40:25 #59
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_29398255
    quote:
    Op woensdag 3 augustus 2005 17:36 schreef pberends het volgende:
    Nieuws: Hongersnood in Afrika
    Beau helemaal huilend: "We moeten snel actie ondernemen !"
    Heheh, ja, sure, of eeh:

    --

    Zeg, Bot, Kamp, weten jullie wat Eisenhower ooit zei?

    Hij zei dit:

    "Every gun that is made, every warship launched, every rocket fired, signifies in the final sense a theft from those who hunger and are not fed, those who are cold and are not clothed."

    Wat vinden jullie daar nou van, Bot, Kamp? Hoe staat het met de JSF eigenlijk?

    ---

    Zoiets lijkt me helemaal te gek
    O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
    pi_29398341
    quote:
    Op woensdag 3 augustus 2005 17:40 schreef Hallulama het volgende:

    [..]

    Heheh, ja, sure, of eeh:

    --

    Zeg, Bot, Kamp, weten jullie wat Eisenhower ooit zei?

    Hij zei dit:

    "Every gun that is made, every warship launched, every rocket fired, signifies in the final sense a theft from those who hunger and are not fed, those who are cold and are not clothed."

    Wat vinden jullie daar nou van, Bot, Kamp? Hoe staat het met de JSF eigenlijk?

    ---

    Zoiets lijkt me helemaal te gek
    Is wel leuk ja, maar goed, eenmalig, want de volgende gelegenheid krijgt hij geen interview meer met ze.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
      woensdag 3 augustus 2005 @ 18:06:02 #61
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_29399023
    quote:
    Op woensdag 3 augustus 2005 17:43 schreef LangeTabbetje het volgende:

    Is wel leuk ja, maar goed, eenmalig, want de volgende gelegenheid krijgt hij geen interview meer met ze.
    Dat is al lang ingecalculeerd, en daarom, bij iedere volgende gelegenheid, zal Beau voor de deur van Bot of Kamp staan (niet voor hun huis, maar voor het ministerie), zeggende tegen de kijkers thuis: "Bot en Kamp zijn boos op me omdat ik ze laatst een paar lastige vragen heb gesteld en willen daarom niet meer met mij praten, terug naar de studio."

    Als iets dergelijks tien keer op de TV is geweest willen ze heus wel weer praten

    (helemaal leuk als Beau en eventueel de nieuwslezer in de studio iedere keer weer doen alsof het een complete verrassing is)

    Leuke signature overigens, doet me denken aan "This Cocaine Makes Me Feel Like I'm On This Song" van System of a Down.
    O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
    pi_29501838
    Ik zie nieuws graag objectief en zorgvuldig. Heilig streven en niet te bereiken

    Ik vraag me overigens af of dat gaat lukken als de NOS samen met FunX, een of ander urban station, nieuws gaat proberen te brengen. Dat zal wel een bepaald politiek kleurtje krijgen. Ik gok een soort Premtime maar dan op Internet.

    Jullie zouden er verstandig aan doen om het zonder FunX te doen. Waarom zou FunX mee moeten doen in dit geheel?

    Tip 1:
    Loos FunX en doe het alleen.

    Tip 2:
    Probeer onafhankelijk te zijn van de NOS

    Tip 3:
    Zorg voor een politieke balans tussen de journalisten. Gelijke verdeling tussen rechtse en linkse mensen.

    Tip 4:
    Wees niet té serieus. Het is geen site voor zuurpruimen van boven de 50
      dinsdag 9 augustus 2005 @ 10:04:54 #63
    126246 Klein
    Klein maar fijn
    pi_29516577
    Aan alle reacties te lezen (ook van de frontpage) gaat het heel moeilijk worden een site te maken waarin alle jongeren zich kunnen vinden. Ik heb dr echt superveel zin in, maar t gaat vast ook heel moeilijk worden... Interesses verschillen nu eenmaal en wie zegt dat ik kan bepalen wat nieuws is en wat niet... Maar dat gevoel heb ik altijd al bij nieuws gehad, want bij de selectie ervan tast je de objectiviteit er ook al van aan..

    Naja, ik mag mij gaan inzetten voor het audiovisuele gedeelte en daar heb ik iig wel al heel erg veel zin in! Ben ik echt dol op..
      Moderator dinsdag 9 augustus 2005 @ 10:10:48 #64
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_29516672
    ik zie graag meer beelden en minder journalisten
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
    pi_29516904
    quote:
    Op woensdag 3 augustus 2005 18:06 schreef Hallulama het volgende:

    Dat is al lang ingecalculeerd, en daarom, bij iedere volgende gelegenheid, zal Beau voor de deur van Bot of Kamp staan (niet voor hun huis, maar voor het ministerie), zeggende tegen de kijkers thuis: "Bot en Kamp zijn boos op me omdat ik ze laatst een paar lastige vragen heb gesteld en willen daarom niet meer met mij praten, terug naar de studio."
    Ja, dat deed Harry F. Kriele ook altijd zo, bij Keek op de Week ... daar zal Beau zich graag aan willen spiegelen ...
    "Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
      Moderator dinsdag 9 augustus 2005 @ 10:31:45 #66
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_29517006
    je kan veel over Kamp zeggen maar niet dat hij lastige vragen uit de weg gaat

    als beau 1 keer met hem gesproken heeft is hij meteen voor de JSF (zoals het hoort) niet omdat hij snapt dat het ding nodig is maar omdat zijn brein de vaktermen niet aankan
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
    pi_29520475
    quote:
    Op dinsdag 9 augustus 2005 10:10 schreef sp3c het volgende:
    ik zie graag meer beelden en minder journalisten
    Eens. Beelden met commentaar, niet andersom zoals het nu lijkt

    Ik kijk al redelijk lang RTL nieuws/Editie NL niet meer. Editie NL is ZO informeel. Niet mis mee, zou ik zeggen. Ik hou absoluut niet van saai nieuws met onnodig moeilijke woorden en stijve personen die het presenteren. Bij Editie NL hebben ze dit iets té goed begrepen. Erg jammer, want de onderwerpen bij Editie NL zijn meestal wel interessant (maar niet echt "nieuws"). Presentatoren die gewoon openlijk met elkaar flirten enzo, elke dag opnieuw. Nee, dank je RTL nieuws vind ik niet echt informatief.

    Iig, ik vind dat het nieuws niet te links maar zeker ook niet te rechts mag zijn. Het moet gebalanseerd zijn. Als allochtonen negatief in beeld komen, zend dan geen "excuusnieuws" uit direct na een negatief bericht. Dat valt echt op.

    Als het op jongeren gericht is, probeer dan wat meer dingen uit het onderwijs uit te zenden. Onderwerpen die boeiend zijn.

    Ook zoals eerder is gezegd, meer achtergrond informatie. Bijv de IRA, ik moest zelf informatie opzoeken op het internet om het goed te begrijpen. Daar is niets mis mee, het is alleen handig om de geschiedenis simpel te weergeven tijdens het nieuws.
      zaterdag 13 augustus 2005 @ 02:29:28 #68
    85299 HarigeKerel
    Ontvacht dus Tabee
    pi_29595848
    Het mag best wat sneller, graag wat meer nieuws over bv Latijns-Amerika, Rusland etc en minder Amerika alleen omdat dat nou eenmaal het makkelijkste is.
    Oh en Frederiks mag van mij best blijven, presentatoren zie ik ook liever niet met een roze overhemd.

    Groetjes,
    HarigeKerel
    "Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
      zaterdag 13 augustus 2005 @ 02:45:53 #69
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_29596112
    Liever zoveel mogelijk nieuwsitems, en wat minder peilingen en meningen erbij. Ik kijk het nieuws om te worden geinformeerd over wat er in de wereld gebeurt, daar hoef ik in principe geen poespas bij.
    Interesseert een bepaald onderwerp me dan, wil ik daar meer over kunnen lezen op internet (< dus, webverwijzing!) of meer over kunnen horen in een actualiteitenprogramma a la Netwerk of Nova.
    pi_29690018
    objectief, geen rechtse of linkse tint, actueel, ook nieuws uit kleinere landen niet alleen de grote, betrouwbaar, geen sensatie...
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')