abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:17:21 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_29346927
de laatste tijd lijkt het net alsof ik geen sterke emoties meer kan voelen. ik ervaar geen ultieme blijdschap, maar ik ervaar ook geen diep verdriet. vroeger kon ik veel meer genieten van dingen, ik verheugde me op vakanties etc en hoewel ik me nu ook prima vermaak op vakantie, mis ik toch dat heerlijk enthousiaste gevoel dat er altijd mee gepaard ging. zozeer zelfs dat mensen denken dat ik het niet leuk heb gehad. ik kan geen blijdschap veinzen en als ik oprecht zeg "gaat wel", denken ze direct dat ik het niet leuk heb gehad, want ik kan het alleen maar leuk hebben gehad als ik zeg dat ik het "geweldig" heb gehad. hetzelfde geldt voor diep verdriet, dat lijk ik ook niet te kunnen voelen. het gaat aan mij voorbij. het maakt wel indruk, maar lijkt niet zo diep te gaan als bij andere mensen. ik voel me dus nogal emotieloos. ik mis die tijd dat kleine dingetjes nog zo'n grote impact op me hadden hebben anderen dit ook? is dit hollandse nuchterheid of is er meer aan de hand?

"no joy or grief touches me"
Niet meer actief op Fok!
pi_29346959
ja er is waarschijnlijk meer aan de hand....
pi_29346963
het kan gewoon een dipje zijn, hoe lang heb je er al last van?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:20:54 #4
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_29347003
ja, meer aan de hand.

dude... heb ik ook een tijd gehad. het kon me totaal geen ene donder schelen dat bijvoorbeeld mijn vriendin moest janken etc., dat mensen verdrietig waren, dat er iemand stierf...

serieus. in foute volgorde, maar dat soort dingen maken je ook allemaal hard, kan ook 1 van de redenen zijn. overigens had ik wel blijdschap, maar kon verdriet me totaal niets doen.

maar het komt vanzelf wel weer. !
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:21:16 #5
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_29347016
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:18 schreef heiden6 het volgende:
het kan gewoon een dipje zijn, hoe lang heb je er al last van?
al een paar jaar en ik voel me niet echt depri ofzo. niet meer dan anders iig het is voor mij wel een soort constante, zeg maar.
Niet meer actief op Fok!
pi_29347066
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:20 schreef lazz het volgende:
ja, meer aan de hand.

dude... heb ik ook een tijd gehad. het kon me totaal geen ene donder schelen dat bijvoorbeeld mijn vriendin moest janken etc., dat mensen verdrietig waren, dat er iemand stierf...

serieus. in foute volgorde, maar dat soort dingen maken je ook allemaal hard, kan ook 1 van de redenen zijn. overigens had ik wel blijdschap, maar kon verdriet me totaal niets doen.

maar het komt vanzelf wel weer. !
geen of weinig last hebben van negatieve emoties lijkt me juist een voordeel. althans, dat vind ik wel, en ik heb dat ook wel. ik ben juist altijd erg vrolijk.

vind jij het wel echt een probleem dan viking, of is dat meer omdat mensen er raar op reageren?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:23:30 #7
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_29347074
tsja, ik heb er ook geen verstand van ofzo, maar het lijkt mij heel normaal dat de ene persoon een wat intenser gevoelsleven heeft dan het ander.
pi_29347088
heb ik ook wel last van

nou biertje dan maar drinken renske? kom ook uit de stad
There are 300,000,000 species/kinds of insects in the world, as opposed to about 5,000 species/kinds of mammals. If God really did create the world in 7 days, he must have spent a lot of time on the insects. Maybe he considers them his finest work?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:24:59 #9
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_29347120
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:23 schreef heiden6 het volgende:

[..]

geen of weinig last hebben van negatieve emoties lijkt me juist een voordeel. althans, dat vind ik wel, en ik heb dat ook wel. ik ben juist altijd erg vrolijk.

vind jij het wel echt een probleem dan viking, of is dat meer omdat mensen er raar op reageren?
precies, maar dat was een tijd lang ernstig. gewoon de tiefus aan verdrietige mensen.

mindere actie.

maar ik ben inderdaad ook altijd de vrij vrolijke kerel.
pi_29347136
het kan soms wel fijn zijn om niks tevoelen.. maar misschien zijn het dingen die jouw op het moment teweinig persoonlijk raken...
  † In Memoriam † dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:25:57 #11
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_29347143
ja ik heb het ook nu.

toen ik jarig was enzo, het boeide me allemaal niet zo heel veel. ik verheugde me weinig op vakantie enzo en geniet niet uitermate van alles. zelfde geld over dat verdrietig zijn, dingen boeien me minder snel enzo. maar ik ben dan ook een stuk jonger dan jij, jij bent geen puber meer dus er kan bij jou meer aan de hand zijn.
:')
pi_29347151
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:24 schreef lazz het volgende:

[..]

precies, maar dat was een tijd lang ernstig. gewoon de tiefus aan verdrietige mensen.

mindere actie.

maar ik ben inderdaad ook altijd de vrij vrolijke kerel.
ik zie het probleem daarmee echt niet. het geeft ontzettend veel innerlijke rust, en inderdaad, vrolijkheid.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:27:30 #13
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_29347176
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:26 schreef heiden6 het volgende:

[..]

ik zie het probleem daarmee echt niet. het geeft ontzettend veel innerlijke rust, en inderdaad, vrolijkheid.
ach, het probleem is dat meeleven met mensen ook wel goed is.

als je al die zooi zo nuchter bekijkt als ik dat doe dan is dat best vreemd. ben nogal rationeel. maar of dat echt de tiefus is aan dat soort dingen.
pi_29347211
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:27 schreef lazz het volgende:

[..]

ach, het probleem is dat meeleven met mensen ook wel goed is.

als je al die zooi zo nuchter bekijkt als ik dat doe dan is dat best vreemd. ben nogal rationeel. maar of dat echt de tiefus is aan dat soort dingen.
mja, een sterk relativeringsvermogen is wat mij betreft een pluspunt. de tegenhanger van labiliteit.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:33:16 #15
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_29347319
je leven is waarschijnlijk een grote sleur en ik denk dat je toe bent aan iets nieuws om jezelf te "herontdekken". ga eens bungee jumpen in venezuele, of oliefanten pesten in afrika.
waarschijnlijk wel
pi_29347348
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:33 schreef hokkepok het volgende:
je leven is waarschijnlijk een grote sleur en ik denk dat je toe bent aan iets nieuws om jezelf te "herontdekken". ga eens bungee jumpen in venezuele, of oliefanten pesten in afrika.
een quarter life crisis?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:40:33 #17
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_29347505
aangezien je neerlandica bent...

begeef je eens wat meer onder jongens en word weer verliefd... gegarandeerd dat je emoties weer opleven. zowel positief (verliefdheid) als negatief (onzekerheid).

maar ja, zonder pieken geen dalen, en vice versa.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:42:35 #18
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_29347542
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:28 schreef heiden6 het volgende:

[..]

mja, een sterk relativeringsvermogen is wat mij betreft een pluspunt. de tegenhanger van labiliteit.
true, true, dude.

maar vrouwen vinden dit af en toe minder fijn.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:43:29 #19
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_29347556
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:34 schreef heiden6 het volgende:

[..]

een quarter life crisis?
het leven is 1 grote crisis als je niet uitkijkt. de term "midlife crisis" is bijvoorbeeld "speciaal" uitgevonden zodat mensen een reden hebben om hun (in hun ogen) mislukte leven aan iets algemeens te kunnen verwijten. (maar dit even terzijde natuurlijk)
waarschijnlijk wel
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:44:53 #20
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29347587
mijn buurman had dit laatst ook. binnen een week was hij dood.
pi_29347625
de vraag is vind je het erg????
pi_29347628
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:40 schreef henryhill het volgende:
aangezien je neerlandica bent...

begeef je eens wat meer onder jongens meisjes en word weer verliefd... gegarandeerd dat je emoties weer opleven. zowel positief (verliefdheid) als negatief (onzekerheid).

maar ja, zonder pieken geen dalen, en vice versa.
toch?

maar zoals (heiden6 volgens mij) er eerder gevraagd werd, vind jij het persoonlijk een groot probleem? of is het meer omdat je denkt dat je iets moet voelen wat, je op dit moment niet voelt.
zolang jij dit zelf niet als een probleem ziet, kun je er weinig aan doen.
maar ik ga er vanuit dat je dit wel als een probleem ziet anders open je dit topic niet?
ijs_beer fan!
pi_29347651
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:43 schreef hokkepok het volgende:

[..]

het leven is 1 grote crisis als je niet uitkijkt. de term "midlife crisis" is bijvoorbeeld "speciaal" uitgevonden zodat mensen een reden hebben om hun (in hun ogen) mislukte leven aan iets algemeens te kunnen verwijten. (maar dit even terzijde natuurlijk)
tell me about it.
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:42 schreef lazz het volgende:

[..]

true, true, dude.

maar vrouwen vinden dit af en toe minder fijn.
nah, in mijn ervaring vinden vrouwen het juist wel prettig, zo'n bron van rust en positivisme.

wel opmerkelijk overigens dat ts een vrouw is. zoiets hoor je niet vaak, tenzij je het over een regelrechte depressie hebt, maar dat lijkt me absoluut niet aan de orde.
pi_29347668
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:44 schreef christine het volgende:
mijn buurman had dit laatst ook. binnen een week was hij dood.
wat praat je d'r nu aan christine.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:49:31 #25
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_29347676
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:48 schreef heiden6 het volgende:

[..]

tell me about it.
[..]

nah, in mijn ervaring vinden vrouwen het juist wel prettig, zo'n bron van rust en positivisme.

wel opmerkelijk overigens dat ts een vrouw is. zoiets hoor je niet vaak, tenzij je het over een regelrechte depressie hebt, maar dat lijkt me absoluut niet aan de orde.
inderdaad, vrouwen zijn juist nogal emotioneel meestal, om het even zachtjes uit te drukken.

en nee, vrouwen vinden het niet leuk als je af en toe geheel emotieloos overkomt. overigens kan ik het goed spelen.
pi_29347687
sinds ik wat ouder ben heb ik dat ook meer, ben er eigelijk wel blij mee want het staat zo suf als je overmate blij bent.

zoasl op de dag dat ik zou horen of ik geslaagt was a of nee ben ik door mijn moeder wakker gemaakt hey hey over 1 min weet je het!!!11!1 toen ben ik even gaan kijken en ja ben geslaagd.
ik was niet echt blij ofzo niet veel ben maar weer gaan slapen.

en zo wel meer dingen.
Holy-Gosh-Golly-Gee-Willickers-Zippity-Doo, Batman!
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #56
pi_29347760
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:49 schreef lazz het volgende:

[..]

inderdaad, vrouwen zijn juist nogal emotioneel meestal, om het even zachtjes uit te drukken.

en nee, vrouwen vinden het niet leuk als je af en toe geheel emotieloos overkomt. overigens kan ik het goed spelen.
zolang je gedrag congruent is met zichzelf en je opvattingen wel.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:55:11 #28
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_29347773
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:50 schreef blackmage het volgende:
zoasl op de dag dat ik zou horen of ik geslaagt was a of nee ben ik door mijn moeder wakker gemaakt hey hey over 1 min weet je het!!!11!1 toen ben ik even gaan kijken en ja ben geslaagd.
ik was niet echt blij ofzo niet veel ben maar weer gaan slapen.
dat is geen gebrek aan emotie, dat lijkt meer op een gebrek aan hersencellen
of een kater, kan ook natuurlijk
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_29348932
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:55 schreef henryhill het volgende:

[..]

dat is geen gebrek aan emotie, dat lijkt meer op een gebrek aan hersencellen
of een kater, kan ook natuurlijk
waarom?
kijk als ik nou niet geslaagd was geweest ok maar ik kon me er niet echt druk over maken heel et examen niet trouwens.
Holy-Gosh-Golly-Gee-Willickers-Zippity-Doo, Batman!
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #56
pi_29348990
rook je veel wiet/hasj de laatste tijd?
feest
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 06:56:36 #32
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29349517
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:21 schreef viking84 het volgende:

[..]

al een paar jaar en ik voel me niet echt depri ofzo. niet meer dan anders iig het is voor mij wel een soort constante, zeg maar.
vanaf welke leeftijd heb je het ongeveer?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 06:58:13 #33
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29349523
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:49 schreef lazz het volgende:

het gaat niet echt om emotieloos zijn, maar om stabiliteit en rationaliteit. vooral als je die zelf even niet hebt, is het prettig dat iemand anders dat wel even heeft.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 08:58:26 #34
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_29350329
quote:

[..]

ja ik vind het wel degelijk een probleem en niet alleen omdat mensen er raar op reageren.
zo ongeveer alles wat ik doe, alles waar ik me op verheug loopt uit op een teleurstelling en niet omdat ik er teveel van verwacht, want dat doe ik absoluut niet (meer). maar alles valt altijd tegen, hoe dan ook. vroeger kon ik me echt verheugen op kleine dingetjes. bijvoorbeeld op vakantie gaan, sinterklaas vieren. ik hoopte dat gevoel vorige week op vakantie weer terug te pakken, maar helaas... ik slaagde er niet in ik bleef even emotieloos als altijd .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 09:02:15 #35
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_29350370
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 06:56 schreef alicey het volgende:

[..]

vanaf welke leeftijd heb je het ongeveer?
vanaf mijn 12e ongeveer, toen heeft er zich een belangrijke, ingrijpende, emotionele wending in mijn leven voorgedaan, waardoor ik heel anders ben geworden. maar zeer waarschijnlijk heb ik een aan autisme verwante stoornis. hoe en wat weet ik niet precies en ik laat me ook niet diagnosticeren, maar het zou wel een hoop verklaren.

maar misschien zou ik inderdaad weer eens verliefd moeten worden helaas kun je dat niet op commando....
Niet meer actief op Fok!
pi_29350403
quote:
geen of weinig last hebben van negatieve emoties lijkt me juist een voordeel.
op zich wel, maar mensen gaan je zeer snel arrogant vinden. tenminste dat merk ik meestal.

ik word ook nooit meer snel ergens warm of koud van, msischien te maken met een overdosis aan media (je hebt immers alles al wel een keer langs zien komen) of gewoon totale desinteresse.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 09:07:37 #37
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29350430
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 09:02 schreef viking84 het volgende:

[..]

vanaf mijn 12e ongeveer, toen heeft er zich een belangrijke, ingrijpende, emotionele wending in mijn leven voorgedaan, waardoor ik heel anders ben geworden. maar zeer waarschijnlijk heb ik een aan autisme verwante stoornis. hoe en wat weet ik niet precies en ik laat me ook niet diagnosticeren, maar het zou wel een hoop verklaren.

maar misschien zou ik inderdaad weer eens verliefd moeten worden helaas kun je dat niet op commando....
als je het vermoed kan het verstandig zijn om je wel te laten diagnosticeren. je weet dan waar je aan toe bent.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 09:09:57 #38
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_29350465
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 09:07 schreef alicey het volgende:

[..]

als je het vermoed kan het verstandig zijn om je wel te laten diagnosticeren. je weet dan waar je aan toe bent.
ik heb net een periode van 7 jaar therapie afgesloten en ik weet niet of ik daar wel zin in heb ze hebben genoeg tijd gehad om met een juiste diagnose te komen lijkt me
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 09:11:32 #39
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29350485
is er diagnostisch gewerkt? psychotherapie is iets anders dan psychische diagnostiek.. hoewel het natuurlijk niet slim zou zijn om therapie te bieden zonder te weten of er iets aan de hand is..
pi_29352260
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 08:58 schreef viking84 het volgende:

[..]

zo ongeveer alles wat ik doe, alles waar ik me op verheug loopt uit op een teleurstelling en niet omdat ik er teveel van verwacht, want dat doe ik absoluut niet (meer). maar alles valt altijd tegen, hoe dan ook.
hoeveel spanning geeft je dit? als je bij voorbaad al gespannen bent voordat de gebeurtenis plaatsvindt dan kan ik me voorstellen dat je weinig plezier aan activiteiten beleeft: spanning werkt als negatieve demper op positieve emotie.
iets anders zou kunnen zijn dat je toch een (wellicht milde) vorm van depressiviteit hebt. je huisarts kan je antidepressiva voorschrijven, of neem anders eens contact op met een psychotherapeut. wellicht heb je ooit iets vervelends meegemaakt dat je niet helemaal goed verwerkt hebt? (het topic helemaal doorlezen heeft ook wel zin)
en een laatste vraag: ben je niet te licht? (ja, deze vraag heeft een reden)

succes...
pi_29352340
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:17 schreef viking84 het volgende:
de laatste tijd lijkt het net alsof ik geen sterke emoties meer kan voelen. ik ervaar geen ultieme blijdschap, maar ik ervaar ook geen diep verdriet. vroeger kon ik veel meer genieten van dingen, ik verheugde me op vakanties etc en hoewel ik me nu ook prima vermaak op vakantie, mis ik toch dat heerlijk enthousiaste gevoel dat er altijd mee gepaard ging. zozeer zelfs dat mensen denken dat ik het niet leuk heb gehad. ik kan geen blijdschap veinzen en als ik oprecht zeg "gaat wel", denken ze direct dat ik het niet leuk heb gehad, want ik kan het alleen maar leuk hebben gehad als ik zeg dat ik het "geweldig" heb gehad. hetzelfde geldt voor diep verdriet, dat lijk ik ook niet te kunnen voelen. het gaat aan mij voorbij. het maakt wel indruk, maar lijkt niet zo diep te gaan als bij andere mensen. ik voel me dus nogal emotieloos. ik mis die tijd dat kleine dingetjes nog zo'n grote impact op me hadden hebben anderen dit ook? is dit hollandse nuchterheid of is er meer aan de hand?

ik heb het ook, en ik moet zeggen, ik voel me er gezegend bij.
ik heb een hoop problemen gehad in het verleden die ik door mijn "emotieloze" opstelling goed heb kunnen verwerken,..
sommige in mijn omgeving vonden zit niet zo prettig, zo ook mijn ex. (vandaar ook mijn ex)
je wordt er min of meer hard door, wat op zich prettg is imo
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+

kom gewoon in limburg of brabant wonen! wij weten wat leven is!
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_29352579
hmmm, doe toch maar niet, de grootste kans om depressief te worden heb je als je in limburg of brabant te gaan wonen...

minos maakt zich graag niet geliefd...
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 16:44:48 #44
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_29363044
lekker bevooroordeeld tegenover de noorderlingen weer . het is wel zo dat ik vroeger juist heel erg emotioneel op dingen reageerde. op den duur ben ik wel een houding gaan aannemen van "no joy or grief touches me", maar nu ben ik weer doorgeslagen naar de andere kant. ik vind het maar kut, hoor. ik dacht: als ik wat ga reizen, zal het wel weer overgaan, maar ik kom net terug van een week parijs en het is alleen maar versterkt
ik ben al aan de anti-depressiva en daar wil ik vanaf.
ik ben niet te licht, eerder wat te zwaar
misschien moet ik me idd eens psychisch laten diagnosticeren, zoals alicey zegt, want ik heb toch wel het idee dat er eea aan de hand is... ik heb dit ook al op een forum voor autisten gepost en meer mensen daar herkennen het...
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 16:49:54 #45
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29363184
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 16:44 schreef viking84 het volgende:
ik ben al aan de anti-depressiva en daar wil ik vanaf.
het is toch een kenmerk van anti-depressiva dat ze emoties afzwakken? je hebt geen diepe dalen meer, maar ook geen pieken meer. lijkt me dat het daar dus van komt.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 17:03:18 #46
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_29363593
kan dat uberhaupt, aan de anti-depressiva zonder therapie?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 17:04:55 #47
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29363635
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 17:03 schreef tijn het volgende:
kan dat uberhaupt, aan de anti-depressiva zonder therapie?
ja. sommige depressies ontstaan door een verstoring van de aanmaak van bepaalde stofjes in de hersenen. die kan je dan gewoon weer aanvullen door pillen te slikken dus.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 17:10:35 #48
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_29363783
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 16:49 schreef christine het volgende:

[..]

het is toch een kenmerk van anti-depressiva dat ze emoties afzwakken? je hebt geen diepe dalen meer, maar ook geen pieken meer. lijkt me dat het daar dus van komt.
daar zeg je wat, daar had ik nog niet eens aan gedacht.
maar als ik ermee stop, dan word ik juist weer op onverklaarbare wijze enorm verdrietig

@ tijn: ik ben wel in gesprekstherapie geweest, maar nu gebruik ik dus alleen nog medicijnen, die serotonine oid in mijn breintje moet aanvullen...
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 17:12:25 #49
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29363831
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 17:10 schreef viking84 het volgende:

[..]

maar als ik ermee stop, dan word ik juist weer op onverklaarbare wijze enorm verdrietig
daarom zou je ook juist in overleg met een therapeut je medicatie moeten afbouwen.
pi_29363967
heb het niet altijd, maar er zijn weken/maanden geweest dat ik me ook zo voelde.
leuk is anders. . was in de tijd dat ik fluoxetine slikte.
pi_29364053
heb er ook last van... sinds een jaartje of 3.
het is gekomen nadat een goede vriend van me is dood gereden door een bezopen belg in een auto.

heb hier verder goed over kunnen praten met vrienden en mn ouders. (en nog steeds)
maar toch zit er iets niet helemaal lekker tussen mn oren na deze gebeurtenis.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 17:24:06 #52
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_29364123
je hart is gewoon van steen, kan gebeuren
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_29364253
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 16:49 schreef christine het volgende:

[..]

ja, ik zou de oorzaak ook daarin zoeken. hoelang ben je al aan de anti-depressiva ts?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:27:35 #54
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_29365613
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 17:28 schreef xennia het volgende:

[..]

ja, ik zou de oorzaak ook daarin zoeken. hoelang ben je al aan de anti-depressiva ts?
lang, 4 jaar en daarvoor allemaal andere rommel gebruikt
Niet meer actief op Fok!
pi_29366283
mag je wel genieten van jezelf?
pi_29367301
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 18:27 schreef viking84 het volgende:
nou, daar heb je je oorzaak.
pi_29372728
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 18:27 schreef viking84 het volgende:

[..]

je zou kunnen proberen of het effect heeft de dosis af te bouwen. doe dit echter nooit op eigen houtje, maar samen met een deskundige
  woensdag 3 augustus 2005 @ 08:59:59 #58
119422 fraQture
Op die fiets.
pi_29383445
dat heb ik ook wel vaker. dat ik echt mijn best moet doen om me in te leven in een situatie wil het veel invloed op me hebben. ik had ooit eens zo'n test gedaan en daar bleek uit dat mijn empathievermogen onder het gemiddelde zit . wie weet zit er ook wel een stukje autist in me

verliefd worden helpt op zich idd wel, kan ik zeggen uit ervaring.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 09:23:33 #59
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_29383686
renske, ik heb echt het idee dat alles terug te voeren is op de "ingrijpende gebeurtenis in je 12e levensjaar" zoals jij zelf postte.

je matte, emotieloze innerlijk lijkt in mijn ogen een soort van bescherming, soort van muur om je heen, een rem op je, een gevoel dat je niet mag genieten.... kan door de medicijnen komen, maar denk ook dat het wel "tussen de oren" zit.

je hebt 7 jaar therapie gehad, is er toen ingegaan op het emotieloze? zo ja, vertel er eens meer over.
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_29383702
verliefd worden helpt iedereen, al was het maar door de grote hoeveelheden endorfinen die je lichaam gaat aanmaken. maar ja, was het maar zo makkelijk, verliefd worden doe je niet op commando, dus houd daar nou maar over op...
pi_29383763
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 19:29 schreef viperdesign het volgende:

[..]

nou, daar heb je je oorzaak.
he he gelukkig, probleem opgelost. volgende!
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 10:07:47 #62
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_29384431
quote:
op woensdag 3 augustus 2005 09:29 schreef american_nightmare het volgende:

[..]

he he gelukkig, probleem opgelost. volgende!
klein beetje té kort door de bocht......

zo geef je ts geen kans meer verder haar hart te luchten, dat moet wel, ze moet er wel over kunnen praten, van je afschrivjen helpt namelijk ook heel erg!
pi_29384588
quote:
op woensdag 3 augustus 2005 10:07 schreef cleejee het volgende:

[..]

klein beetje té kort door de bocht......

zo geef je ts geen kans meer verder haar hart te luchten, dat moet wel, ze moet er wel over kunnen praten, van je afschrivjen helpt namelijk ook heel erg!
het was dan ook meer een sarcastische opmerking tegen meneer de amateurpsycholoog die de betreffende patient even dacht te diagnosticeren.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 10:45:32 #64
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_29385142
quote:
op woensdag 3 augustus 2005 10:17 schreef american_nightmare het volgende:

[..]

het was dan ook meer een sarcastische opmerking tegen meneer de amateurpsycholoog die de betreffende patient even dacht te diagnosticeren.
zorg dan de volgende keer dat je je sarcasme benadrukt! haha
  woensdag 3 augustus 2005 @ 10:58:23 #65
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_29385448
quote:

[..]

ja, het is best ernstig. ze graven eerst je hele verleden overhoop en als je een keer iets vertelt over dat je vader of moeder je een tik heeft gegeven, dan drammen ze daarover door en maken er uiteindelijk een jeugdtrauma van
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 3 augustus 2005 @ 11:04:45 #66
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_29385597
renske, is er in die 7 jaren therapie ook over je 'emotieloosheid' gesproken?
  woensdag 3 augustus 2005 @ 11:07:03 #67
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_29385656
quote:
op woensdag 3 augustus 2005 11:04 schreef cleejee het volgende:
renske, is er in die 7 jaren therapie ook over je 'emotieloosheid' gesproken?
hoe weet jij mijn voornaam?
het is mogelijk dat erover is gesproken. ja, maar dan meer tov gevoelens van anderen, dat ik me niet goed kan inleven in anderen. maar verder... ik heb ook het idee dat mijn eigen emotieloosheid echt iets van de laatste tijd is. of eerder: ik begin het nu te signaleren.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 3 augustus 2005 @ 11:09:17 #68
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_29385714
ik vind het trouwens verschrikkelijk dat alles wat er op mijn 12e gebeurd is constant weer komt bovendrijven. op die manier kun je het niet achter je laten. het blijkt me nog altijd te achtervolgen en het heeft blijkbaar een nóg grotere impact gehad op mijn leven dan ik voorheen gedacht had. ik wil niet dat het zo'n grote rol speelt in mijn leven
Niet meer actief op Fok!
pi_29386627
misschien ben je gewoon niet een bijzonder emotioneel mens, en moet je dat eerst accepteren? je maakt je nu zo druk om meer te voelen, spiegelt jezelf aan andere mensen, dat echte emoties misschien wel geblocked worden omdat je er te veel op let. leef gewoon, zorg dat je genoeg dingen doet die je zelf leuk vind..........en stoor je vooral niet aan wat andere mensen vinden.

ik heb me ook een tijd druk gemaakt dat ik niet zo bijzonder happy of verdrietig kon worden als andere mensen. zeker nu ik eind 20 begin te worden merk ik dat ik gewoon vrij onverschillig en rationeel tegenover veel zaken ben (geworden). ik doe er nu bijna alleen mijn voordeel mee, als andere mensen bij problemen al helemaal door het lint zijn, ben ik nog steeds rustig en rationeel en kan rustig naar een oplossing zoeken.

maar heel soms kan ik me nog ergens vreselijk boos of vrolijk om maken , dan merk ik dat ik nog wel degelijk emotioneel kan zijn.........gebeurt alleen zelden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cochise op 03-08-2005 11:53:09 ]
Wise men speak because they have something to say. Fools because they have to say something.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 11:49:32 #70
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_29386834
allereerst: renske, je hebt een profiel waar je naam in staat ;-)

signaleren is eerste stap, er dan iets mee doen (eventueel) is een tweede stap, dus je bent op weg! als ik je hoor praten over teleurstelling enzo, dan heb je wel degelijk emoties...kun je eens beschrijven wat je nou precies onder de emotiesloosheid verstaat?

blijkbaar heb je het van je 12e inderdaad nog niet verwerkt, nog geen plaats kunnen geven en zijn de naweeën ervan nog steeds voelbaar en zichtbaar... alles wat er in je jeugd gebeurd, bepaalt (vooral) op mindere momenten wel je leven na je 20e, helaas maak ik dat ook nog regelmatig mee... naar mijn idee moet er eerst wat aan die gebeurtenissen op je 12e gedaan worden, en dan kun je verder werken aan jezelf. deel jij dit idee?
  woensdag 3 augustus 2005 @ 11:51:00 #71
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_29386885
quote:
op woensdag 3 augustus 2005 11:09 schreef viking84 het volgende:
ik wil niet dat het zo'n grote rol speelt in mijn leven
je kunt het wel niet willen, ervan weghollen, maar helaas, het klinkt hard, maar je blijft er hoe-dan-ook mee geconfronteerd worden!
het beste is om het aan te pakken....
pi_29387097
quote:
op woensdag 3 augustus 2005 11:09 schreef viking84 het volgende:
ik vind het trouwens verschrikkelijk dat alles wat er op mijn 12e gebeurd is constant weer komt bovendrijven. op die manier kun je het niet achter je laten. het blijkt me nog altijd te achtervolgen en het heeft blijkbaar een nóg grotere impact gehad op mijn leven dan ik voorheen gedacht had. ik wil niet dat het zo'n grote rol speelt in mijn leven
op welke manieren wordt je geconfronteerd met wat er toen is gebeurd?
pi_29387138
quote:
op woensdag 3 augustus 2005 11:51 schreef cleejee het volgende:

[..]

je kunt het wel niet willen, ervan weghollen, maar helaas, het klinkt hard, maar je blijft er hoe-dan-ook mee geconfronteerd worden!
het beste is om het aan te pakken....
de confrontatie komt door bepaalde gebeurtenissen waardoor je de link legt. je kunt leren om de link niet te leggen bij dergelijke gebeurtenissen. helemaal ergens van af raken lukt meestal niet, maar je kunt wel zorgen dat het verleden je niet langer belemmert in je zijn in het heden.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 12:22:44 #74
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_29387762
quote:
op woensdag 3 augustus 2005 12:00 schreef alicey het volgende:

[..]

de confrontatie komt door bepaalde gebeurtenissen waardoor je de link legt. je kunt leren om de link niet te leggen bij dergelijke gebeurtenissen. helemaal ergens van af raken lukt meestal niet, maar je kunt wel zorgen dat het verleden je niet langer belemmert in je zijn in het heden.
mee eens.

in andere woorden: het een plaats geven. leren om die link te omzeilen.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 18:00:20 #75
73888 DIA
die ja .....
pi_29398851
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 17:04 schreef christine het volgende:

[..]

ja. sommige depressies ontstaan door een verstoring van de aanmaak van bepaalde stofjes in de hersenen. die kan je dan gewoon weer aanvullen door pillen te slikken dus.
is het ook zo dat na bijv een half jaar anti-dep gebruikt te hebben dat stofje weer op pijl is ....
dus: dat het aan te vullen is ... waarna je geen anti-dep meer nodig hebt
  woensdag 3 augustus 2005 @ 18:02:23 #76
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29398923
quote:
op woensdag 3 augustus 2005 18:00 schreef dia het volgende:

[..]

is het ook zo dat na bijv een half jaar anti-dep gebruikt te hebben dat stofje weer op pijl is ....
volgens mij is het zo dat je lichaam weer moet "leren" om dat stofje zelf aan te gaan maken. maar daar heb ik dus geen verstand van verder, dus dit kan ook grote onzin zijn.
pi_29399406
quote:
meneer is ervaringdeskundige. .
pi_29399945
quote:

ik ben ook behoorlijk emotieloos op veel gebieden. maar van de andere kant vind ik de vakantie die ik ga hebben wel mooi en verheug ik me er wel op en wordt ik wel agressief nog enzo. maar bij mij gaat het verdriet ook niet bepaald erg diep, heb ook niet snel lichamelijke pijn (of ik ervaar het niet echt als pijn) en mijn gedrag is soms wel wat extreem ben ook wel erg druk meestal en het nogal veel zelfvertrouwen. ik wordt ook niet echt verdrietig en bij mij gaat het dan altijd over naar agressie eigenlijk als ik er nu over nadenk
pi_29400002
gewoon een eikel, dus.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_29400040
quote:
op woensdag 3 augustus 2005 18:46 schreef milagro het volgende:
gewoon een eikel, dus.
ja nou ja, bij mijn vrienden valt het wel mee en ik heb ook genoeg vriendinnen dus zij lijken er anders over te denken.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 09:03:57 #81
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_29417316
leen, jij hebt een heel ander probleem, hoort niet in dit topic thuis....denk daar maar eens over na! ts schiet hier namelijk niks mee op!
  donderdag 4 augustus 2005 @ 12:55:36 #82
73888 DIA
die ja .....
pi_29421719
quote:
op woensdag 3 augustus 2005 18:00 schreef dia het volgende:

[..]

niemand
pi_29421818
quote:
op donderdag 4 augustus 2005 12:55 schreef dia het volgende:

[..]

niemand
volgens mij werkt het niet zo. normaal gesproken hoort je lichaam die stoffen zelf aan te maken. door anti-depressiva te slikken slik je een stof in die lijkt op die stof, of een stof die door je lichaam er in wordt omgezet. de onderliggende oorzaak waarom je lichaam die stoffen niet zelf aanmaakt pak je er echter niet mee aan.
pi_29427772
hmmm, ts een gebeurtenis meegemaakt? paar maandjes terug?

ik heb het sinds een jaar of zo... geen ruk kan me wat schelen... ligt m'n oma met een geamputeerde voet op het bed, ik voel niks. iedereen zegt: "wat erg, hè?", terwijl ik mij daar geen moment druk om kan maken.

dus, sinds dat jaar, (geloof zomervakantie 2004) werd alles mij opeens duidelijk... was net alsof ik het licht zag... het leven stelt in principe geen zak voor, het is verder niet van belang, ga er geen energie aan verspillen en zulks ... misschien ben je zo slim om dingen wat dieper te zien, en niet oppervlakkige kanten van een zaak te bekijken

want, wil je liefdesverdriet en zulks wel intens voelen? lijkt mij niet prettig.
pi_29427807
hehehe, is niet helemaal hetzelfde, maar misschien heb je er wat aan
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 00:18:10 #86
98793 Koktailsaus
In my mind, I hear u call
pi_29434029
same here, ik heb het alleen niet altijd gehad...
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 13:41:32 #87
73888 DIA
die ja .....
pi_29443816
quote:
op donderdag 4 augustus 2005 13:00 schreef alicey het volgende:

[..]

volgens mij werkt het niet zo. normaal gesproken hoort je lichaam die stoffen zelf aan te maken. door anti-depressiva te slikken slik je een stof in die lijkt op die stof, of een stof die door je lichaam er in wordt omgezet. de onderliggende oorzaak waarom je lichaam die stoffen niet zelf aanmaakt pak je er echter niet mee aan.
in de anti dep zit een stofje die je dopamine/serotine gehalte weet te activeren/beter laat gebruiken...
maar ik vraag mij af of dit voor korte duur is of dat het op "peil" word gebracht.
pi_29444220
quote:
op vrijdag 5 augustus 2005 13:41 schreef dia het volgende:

[..]

in de anti dep zit een stofje die je dopamine/serotine gehalte weet te activeren/beter laat gebruiken...
maar ik vraag mij af of dit voor korte duur is of dat het op "peil" word gebracht.
de meeste antidepressiva, zoals prozac, zijn ssri's.
quote:
ssri's (selective serotonine reuptake inhibitors) werken door selectief serotonine opname te remmen. meer serotonine verblijft dus langer in de synaps. ssri's verschillen onderling wat van werking in hoe effectief ze zijn in het tegengaan van 5-ht (serotonine) opname, doen ze dat allemaal selectief, and dus hebben ze niet een direct (belangrijk) effect op andere neurotransmitters.
pi_29444811
ts heeft aandacht nodig, daarom opent 'ie dit topic
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 15:39:01 #90
51562 Fen
Life's just a playground
pi_29445497
@ koekwam: op het moment dat ik zo zou zijn als jij, dan zou het leven inderdaad niet veel zin meer hebben nee.
ik wil zeker wel liefdesverdriet e.d. kunnen hebben, zou het makkelijk buiten kunnen sluiten, maar waar doe je het dan allemaal nog voor?
Everybody's talking, but they don't say a thing
pi_29498107
waar je het dan voor doet, als je t zo gaat bekijken helemaal nergens voor. 't leven stelt 'toch nix voor'. in princiepe niet nee, maar dan word het wel een erg dooie boel.

emotiel-tekort is iets wat ik ook heb..maar als je heel diep graaft kom je dr wel. door vervelende gebeurtenissen is het gewoon ff zoek.

opgeven is geen optie voor mij, ik sleep mezelf overal doorheen. ook bij mij zit het heel (maar dan ook echt heeeeeeel) erg tegen. zo erg dat ik nadenk over, wat zal minder pijn doen. die categorie vragen waar ik verder niet op in ga, word je namelijk nie vrolijk van

dr komen betere tijden voor iedereen, en voor mij hopelijk ook

't punt van dit verhaal is dat je wel iets dr voor moet doen, al is het alleen mentaal zwoegen
Badeendjes Powaaaaa!
pi_29533935
quote:

je hoeft je toch ook niet elke dag, de hele dag in opperste staat van euforie te bevinden? misschien heb je wel een bepaald niveau van emotionele stabiliteit bereikt. als ik jou was, zou genieten van die innerlijke rust.
pi_29534881
quote:

damn dat herken ik echt 100%
ik denk dat het veroorzaakt wordt door een flink aantal tegenslagen, misschien zelfs wel vlak achter elkaar ( in mijn geval een relatie die ineens op de klippen liep, te horen krijgen dat je vader prostaatkanker heeft wat niet meer te genezen is, een oom die overlijdt, en nog meer van dat soort dingen) en dat het een soort beschermende functie is van je hersens om normaal te kunnen blijven functioneren ofzo.

dingen als verliefd worden, kwaad worden, verdrietig zijn etc lukt gewoon amper meer ik weet precies wat het is .

bij mij is het langzaam aan het terugkomen maar het kost wel enorm veel tijd!
je moet er op de een of andere manier aan toe durven geven.

[ Bericht 9% gewijzigd door Metro2005 op 10-08-2005 09:25:56 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_29535020
mijn partner was toen ik hem leerde kennen ook aan de anti-depressiva. de' therapie' die hij daarbij had was toen niet meer zo zinvol want het ging allemaal best...geen ups en downs. pas toen hij stopte, hij bang, verdrietig, boos, jaloers werd, kon hij er wat aan doen met behulp van een goede psycholoog.

ik wil niet zeggen dat die pillen voor niemand goed zijn, maar in dit geval was het meer oorzaak van problemen dan een oplossing.

@ts: de gebeurtenissen uit je jeugd kun je denk ik niet wegdenken/drukken, je zult 'er door heen moeten' en leren er mee om te gaan en een het een plaats te geven in je leven.

[ Bericht 0% gewijzigd door linda856763 op 10-08-2005 09:27:15 ]
Eva
pi_29535817
quote:

ik voel ook geen grote blijdschap. ik verbaas me er ook altijd weer over hoe mensen over bepaalde dingen zo blij kunnen zijn.

krijg je een cadeau voor je verjaardag, je bent er blij mee, maar ik kan dan inderdaad niet doen alsof ik geweldig blij ben ofzo, waardoor je ouders (of iemand anders) gelijk denken dat je het niet leuk vindt.
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
pi_29546561
quote:
op woensdag 10 augustus 2005 09:13 schreef linda856763 het volgende:
mijn partner was toen ik hem leerde kennen ook aan de anti-depressiva. de' therapie' die hij daarbij had was toen niet meer zo zinvol want het ging allemaal best...geen ups en downs. pas toen hij stopte, hij bang, verdrietig, boos, jaloers werd, kon hij er wat aan doen met behulp van een goede psycholoog.

ik wil niet zeggen dat die pillen voor niemand goed zijn, maar in dit geval was het meer oorzaak van problemen dan een oplossing.

@ts: de gebeurtenissen uit je jeugd kun je denk ik niet wegdenken/drukken, je zult 'er door heen moeten' en leren er mee om te gaan en een het een plaats te geven in je leven.
ik vind dat gebeurtenissen altijd zijn om er van te leren. dan ben je daarna gewoon een beter mens
quote:
op woensdag 10 augustus 2005 10:05 schreef ee-04 het volgende:
[..]
ik voel ook geen grote blijdschap. ik verbaas me er ook altijd weer over hoe mensen over bepaalde dingen zo blij kunnen zijn.

krijg je een cadeau voor je verjaardag, je bent er blij mee, maar ik kan dan inderdaad niet doen alsof ik geweldig blij ben ofzo, waardoor je ouders (of iemand anders) gelijk denken dat je het niet leuk vindt.
ik denk dat dat pas een probleem is, als je je er zorgen overmaakt.
ik zou het juist vreemd vinden als iemand helemaal in extase raakt van een simpel cadeautje, alsof het 'de heilige graal' is ofzow
  donderdag 11 augustus 2005 @ 08:25:00 #97
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_29553697
quote:
op woensdag 10 augustus 2005 21:26 schreef kered het volgende:

[..]

ik vind dat gebeurtenissen altijd zijn om er van te leren. dan ben je daarna gewoon een beter mens
daar heb je wel gelijk in, maar soms zijn het zulke aangrijpende gebeurtenissen die echt heel je leven kunnen bepalen/veranderen.
het heeft dan gewoon tijd (en inzicht) nodig om het een plek te kunnen geven.
en dat kan soms jarenlang duren.....
pi_29557486
misschien is het handig als je een tijdje rust neemt? of heb je dat al gedaan? laat je computer een weekje met rust. ga lekker stukken wandelen / fietsen in een mooi afgelegen gebied zoals een natuurreservaat of een bos. ook zou je eens lekker een strandwandeling kunnen maken.

en nog een tip: slaap goed, zo'n 8 à 9 uur per dag, hoe moeilijk/saai dat ook is.

'k denk dat als je lekker uitgerust bent, dat je dan weer meer jezelf kan zijn.
pi_29579323
quote:
stoppen met die handel. door antidepresivia word je idd emotieloos. je voelt je gewoon constant zeg maar. antidepresivie bouwt je serotonine wel op, maarv zorgt er ook voor dat het niet meer op de juiste momenten aan de hersenen word afgegeven. normaal word serotonine namelijk aan de hersenen afgegeven op momenten dat er iets heel leuks/spannends gebeurt, en daardoor voel je je heel fijn dan. (feitje:xtc zoorgt ervoor dat er tijdens de trip constant serotonine word afgegegevn aan de hersenen, waardoor je je dan dus heel erg lekker voelt. probleem hiervan is alleen dat je dus je serotonine opmaakt waardoor ej doordeweeeks vaak down bent).
anyway, kap met die probleemverdoving dmv antidepresevia. en zoek uit waarom je je zonder dat spul zo klote voelt (sleur, bepaalde dromen die je niet waarmaakt, dingen die je graag wil maar niet doet uit angst of iets). het is een kwestie van een knop omdraaien. ik heb het ook gehad een hele tijd, dat ik me klote voelde om niks...werd wakker met een rotgevoel en dat bleef vaak zo de hele dag...en omdat je daar vooral de hele dag mee bezig bent, ben je veel minder bezig met wat er werkelijk om je heen gebeurt en leef je daar dus ook minder in op (zoals je beschreef).
denk bij jezelf, wat je probleem is, en als die er niet is...zeg dan tegen jezelf te kappe met je aan te stellen want dit is tijd wegpleuren die je veel leuker kan benutten. succes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')