abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:17:21 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_29346927
de laatste tijd lijkt het net alsof ik geen sterke emoties meer kan voelen. ik ervaar geen ultieme blijdschap, maar ik ervaar ook geen diep verdriet. vroeger kon ik veel meer genieten van dingen, ik verheugde me op vakanties etc en hoewel ik me nu ook prima vermaak op vakantie, mis ik toch dat heerlijk enthousiaste gevoel dat er altijd mee gepaard ging. zozeer zelfs dat mensen denken dat ik het niet leuk heb gehad. ik kan geen blijdschap veinzen en als ik oprecht zeg "gaat wel", denken ze direct dat ik het niet leuk heb gehad, want ik kan het alleen maar leuk hebben gehad als ik zeg dat ik het "geweldig" heb gehad. hetzelfde geldt voor diep verdriet, dat lijk ik ook niet te kunnen voelen. het gaat aan mij voorbij. het maakt wel indruk, maar lijkt niet zo diep te gaan als bij andere mensen. ik voel me dus nogal emotieloos. ik mis die tijd dat kleine dingetjes nog zo'n grote impact op me hadden hebben anderen dit ook? is dit hollandse nuchterheid of is er meer aan de hand?

"no joy or grief touches me"
Niet meer actief op Fok!
pi_29346959
ja er is waarschijnlijk meer aan de hand....
pi_29346963
het kan gewoon een dipje zijn, hoe lang heb je er al last van?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:20:54 #4
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_29347003
ja, meer aan de hand.

dude... heb ik ook een tijd gehad. het kon me totaal geen ene donder schelen dat bijvoorbeeld mijn vriendin moest janken etc., dat mensen verdrietig waren, dat er iemand stierf...

serieus. in foute volgorde, maar dat soort dingen maken je ook allemaal hard, kan ook 1 van de redenen zijn. overigens had ik wel blijdschap, maar kon verdriet me totaal niets doen.

maar het komt vanzelf wel weer. !
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:21:16 #5
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_29347016
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:18 schreef heiden6 het volgende:
het kan gewoon een dipje zijn, hoe lang heb je er al last van?
al een paar jaar en ik voel me niet echt depri ofzo. niet meer dan anders iig het is voor mij wel een soort constante, zeg maar.
Niet meer actief op Fok!
pi_29347066
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:20 schreef lazz het volgende:
ja, meer aan de hand.

dude... heb ik ook een tijd gehad. het kon me totaal geen ene donder schelen dat bijvoorbeeld mijn vriendin moest janken etc., dat mensen verdrietig waren, dat er iemand stierf...

serieus. in foute volgorde, maar dat soort dingen maken je ook allemaal hard, kan ook 1 van de redenen zijn. overigens had ik wel blijdschap, maar kon verdriet me totaal niets doen.

maar het komt vanzelf wel weer. !
geen of weinig last hebben van negatieve emoties lijkt me juist een voordeel. althans, dat vind ik wel, en ik heb dat ook wel. ik ben juist altijd erg vrolijk.

vind jij het wel echt een probleem dan viking, of is dat meer omdat mensen er raar op reageren?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:23:30 #7
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_29347074
tsja, ik heb er ook geen verstand van ofzo, maar het lijkt mij heel normaal dat de ene persoon een wat intenser gevoelsleven heeft dan het ander.
pi_29347088
heb ik ook wel last van

nou biertje dan maar drinken renske? kom ook uit de stad
There are 300,000,000 species/kinds of insects in the world, as opposed to about 5,000 species/kinds of mammals. If God really did create the world in 7 days, he must have spent a lot of time on the insects. Maybe he considers them his finest work?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:24:59 #9
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_29347120
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:23 schreef heiden6 het volgende:

[..]

geen of weinig last hebben van negatieve emoties lijkt me juist een voordeel. althans, dat vind ik wel, en ik heb dat ook wel. ik ben juist altijd erg vrolijk.

vind jij het wel echt een probleem dan viking, of is dat meer omdat mensen er raar op reageren?
precies, maar dat was een tijd lang ernstig. gewoon de tiefus aan verdrietige mensen.

mindere actie.

maar ik ben inderdaad ook altijd de vrij vrolijke kerel.
pi_29347136
het kan soms wel fijn zijn om niks tevoelen.. maar misschien zijn het dingen die jouw op het moment teweinig persoonlijk raken...
  † In Memoriam † dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:25:57 #11
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_29347143
ja ik heb het ook nu.

toen ik jarig was enzo, het boeide me allemaal niet zo heel veel. ik verheugde me weinig op vakantie enzo en geniet niet uitermate van alles. zelfde geld over dat verdrietig zijn, dingen boeien me minder snel enzo. maar ik ben dan ook een stuk jonger dan jij, jij bent geen puber meer dus er kan bij jou meer aan de hand zijn.
:')
pi_29347151
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:24 schreef lazz het volgende:

[..]

precies, maar dat was een tijd lang ernstig. gewoon de tiefus aan verdrietige mensen.

mindere actie.

maar ik ben inderdaad ook altijd de vrij vrolijke kerel.
ik zie het probleem daarmee echt niet. het geeft ontzettend veel innerlijke rust, en inderdaad, vrolijkheid.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:27:30 #13
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_29347176
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:26 schreef heiden6 het volgende:

[..]

ik zie het probleem daarmee echt niet. het geeft ontzettend veel innerlijke rust, en inderdaad, vrolijkheid.
ach, het probleem is dat meeleven met mensen ook wel goed is.

als je al die zooi zo nuchter bekijkt als ik dat doe dan is dat best vreemd. ben nogal rationeel. maar of dat echt de tiefus is aan dat soort dingen.
pi_29347211
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:27 schreef lazz het volgende:

[..]

ach, het probleem is dat meeleven met mensen ook wel goed is.

als je al die zooi zo nuchter bekijkt als ik dat doe dan is dat best vreemd. ben nogal rationeel. maar of dat echt de tiefus is aan dat soort dingen.
mja, een sterk relativeringsvermogen is wat mij betreft een pluspunt. de tegenhanger van labiliteit.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:33:16 #15
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_29347319
je leven is waarschijnlijk een grote sleur en ik denk dat je toe bent aan iets nieuws om jezelf te "herontdekken". ga eens bungee jumpen in venezuele, of oliefanten pesten in afrika.
waarschijnlijk wel
pi_29347348
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:33 schreef hokkepok het volgende:
je leven is waarschijnlijk een grote sleur en ik denk dat je toe bent aan iets nieuws om jezelf te "herontdekken". ga eens bungee jumpen in venezuele, of oliefanten pesten in afrika.
een quarter life crisis?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:40:33 #17
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_29347505
aangezien je neerlandica bent...

begeef je eens wat meer onder jongens en word weer verliefd... gegarandeerd dat je emoties weer opleven. zowel positief (verliefdheid) als negatief (onzekerheid).

maar ja, zonder pieken geen dalen, en vice versa.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:42:35 #18
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_29347542
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:28 schreef heiden6 het volgende:

[..]

mja, een sterk relativeringsvermogen is wat mij betreft een pluspunt. de tegenhanger van labiliteit.
true, true, dude.

maar vrouwen vinden dit af en toe minder fijn.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:43:29 #19
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_29347556
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:34 schreef heiden6 het volgende:

[..]

een quarter life crisis?
het leven is 1 grote crisis als je niet uitkijkt. de term "midlife crisis" is bijvoorbeeld "speciaal" uitgevonden zodat mensen een reden hebben om hun (in hun ogen) mislukte leven aan iets algemeens te kunnen verwijten. (maar dit even terzijde natuurlijk)
waarschijnlijk wel
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:44:53 #20
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29347587
mijn buurman had dit laatst ook. binnen een week was hij dood.
pi_29347625
de vraag is vind je het erg????
pi_29347628
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:40 schreef henryhill het volgende:
aangezien je neerlandica bent...

begeef je eens wat meer onder jongens meisjes en word weer verliefd... gegarandeerd dat je emoties weer opleven. zowel positief (verliefdheid) als negatief (onzekerheid).

maar ja, zonder pieken geen dalen, en vice versa.
toch?

maar zoals (heiden6 volgens mij) er eerder gevraagd werd, vind jij het persoonlijk een groot probleem? of is het meer omdat je denkt dat je iets moet voelen wat, je op dit moment niet voelt.
zolang jij dit zelf niet als een probleem ziet, kun je er weinig aan doen.
maar ik ga er vanuit dat je dit wel als een probleem ziet anders open je dit topic niet?
ijs_beer fan!
pi_29347651
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:43 schreef hokkepok het volgende:

[..]

het leven is 1 grote crisis als je niet uitkijkt. de term "midlife crisis" is bijvoorbeeld "speciaal" uitgevonden zodat mensen een reden hebben om hun (in hun ogen) mislukte leven aan iets algemeens te kunnen verwijten. (maar dit even terzijde natuurlijk)
tell me about it.
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:42 schreef lazz het volgende:

[..]

true, true, dude.

maar vrouwen vinden dit af en toe minder fijn.
nah, in mijn ervaring vinden vrouwen het juist wel prettig, zo'n bron van rust en positivisme.

wel opmerkelijk overigens dat ts een vrouw is. zoiets hoor je niet vaak, tenzij je het over een regelrechte depressie hebt, maar dat lijkt me absoluut niet aan de orde.
pi_29347668
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:44 schreef christine het volgende:
mijn buurman had dit laatst ook. binnen een week was hij dood.
wat praat je d'r nu aan christine.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:49:31 #25
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_29347676
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:48 schreef heiden6 het volgende:

[..]

tell me about it.
[..]

nah, in mijn ervaring vinden vrouwen het juist wel prettig, zo'n bron van rust en positivisme.

wel opmerkelijk overigens dat ts een vrouw is. zoiets hoor je niet vaak, tenzij je het over een regelrechte depressie hebt, maar dat lijkt me absoluut niet aan de orde.
inderdaad, vrouwen zijn juist nogal emotioneel meestal, om het even zachtjes uit te drukken.

en nee, vrouwen vinden het niet leuk als je af en toe geheel emotieloos overkomt. overigens kan ik het goed spelen.
pi_29347687
sinds ik wat ouder ben heb ik dat ook meer, ben er eigelijk wel blij mee want het staat zo suf als je overmate blij bent.

zoasl op de dag dat ik zou horen of ik geslaagt was a of nee ben ik door mijn moeder wakker gemaakt hey hey over 1 min weet je het!!!11!1 toen ben ik even gaan kijken en ja ben geslaagd.
ik was niet echt blij ofzo niet veel ben maar weer gaan slapen.

en zo wel meer dingen.
Holy-Gosh-Golly-Gee-Willickers-Zippity-Doo, Batman!
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #56
pi_29347760
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:49 schreef lazz het volgende:

[..]

inderdaad, vrouwen zijn juist nogal emotioneel meestal, om het even zachtjes uit te drukken.

en nee, vrouwen vinden het niet leuk als je af en toe geheel emotieloos overkomt. overigens kan ik het goed spelen.
zolang je gedrag congruent is met zichzelf en je opvattingen wel.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:55:11 #28
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_29347773
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:50 schreef blackmage het volgende:
zoasl op de dag dat ik zou horen of ik geslaagt was a of nee ben ik door mijn moeder wakker gemaakt hey hey over 1 min weet je het!!!11!1 toen ben ik even gaan kijken en ja ben geslaagd.
ik was niet echt blij ofzo niet veel ben maar weer gaan slapen.
dat is geen gebrek aan emotie, dat lijkt meer op een gebrek aan hersencellen
of een kater, kan ook natuurlijk
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_29348932
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:55 schreef henryhill het volgende:

[..]

dat is geen gebrek aan emotie, dat lijkt meer op een gebrek aan hersencellen
of een kater, kan ook natuurlijk
waarom?
kijk als ik nou niet geslaagd was geweest ok maar ik kon me er niet echt druk over maken heel et examen niet trouwens.
Holy-Gosh-Golly-Gee-Willickers-Zippity-Doo, Batman!
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #56
pi_29348990
rook je veel wiet/hasj de laatste tijd?
feest
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 06:56:36 #32
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29349517
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:21 schreef viking84 het volgende:

[..]

al een paar jaar en ik voel me niet echt depri ofzo. niet meer dan anders iig het is voor mij wel een soort constante, zeg maar.
vanaf welke leeftijd heb je het ongeveer?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 06:58:13 #33
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29349523
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:49 schreef lazz het volgende:

het gaat niet echt om emotieloos zijn, maar om stabiliteit en rationaliteit. vooral als je die zelf even niet hebt, is het prettig dat iemand anders dat wel even heeft.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 08:58:26 #34
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_29350329
quote:

[..]

ja ik vind het wel degelijk een probleem en niet alleen omdat mensen er raar op reageren.
zo ongeveer alles wat ik doe, alles waar ik me op verheug loopt uit op een teleurstelling en niet omdat ik er teveel van verwacht, want dat doe ik absoluut niet (meer). maar alles valt altijd tegen, hoe dan ook. vroeger kon ik me echt verheugen op kleine dingetjes. bijvoorbeeld op vakantie gaan, sinterklaas vieren. ik hoopte dat gevoel vorige week op vakantie weer terug te pakken, maar helaas... ik slaagde er niet in ik bleef even emotieloos als altijd .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 09:02:15 #35
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_29350370
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 06:56 schreef alicey het volgende:

[..]

vanaf welke leeftijd heb je het ongeveer?
vanaf mijn 12e ongeveer, toen heeft er zich een belangrijke, ingrijpende, emotionele wending in mijn leven voorgedaan, waardoor ik heel anders ben geworden. maar zeer waarschijnlijk heb ik een aan autisme verwante stoornis. hoe en wat weet ik niet precies en ik laat me ook niet diagnosticeren, maar het zou wel een hoop verklaren.

maar misschien zou ik inderdaad weer eens verliefd moeten worden helaas kun je dat niet op commando....
Niet meer actief op Fok!
pi_29350403
quote:
geen of weinig last hebben van negatieve emoties lijkt me juist een voordeel.
op zich wel, maar mensen gaan je zeer snel arrogant vinden. tenminste dat merk ik meestal.

ik word ook nooit meer snel ergens warm of koud van, msischien te maken met een overdosis aan media (je hebt immers alles al wel een keer langs zien komen) of gewoon totale desinteresse.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 09:07:37 #37
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29350430
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 09:02 schreef viking84 het volgende:

[..]

vanaf mijn 12e ongeveer, toen heeft er zich een belangrijke, ingrijpende, emotionele wending in mijn leven voorgedaan, waardoor ik heel anders ben geworden. maar zeer waarschijnlijk heb ik een aan autisme verwante stoornis. hoe en wat weet ik niet precies en ik laat me ook niet diagnosticeren, maar het zou wel een hoop verklaren.

maar misschien zou ik inderdaad weer eens verliefd moeten worden helaas kun je dat niet op commando....
als je het vermoed kan het verstandig zijn om je wel te laten diagnosticeren. je weet dan waar je aan toe bent.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 09:09:57 #38
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_29350465
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 09:07 schreef alicey het volgende:

[..]

als je het vermoed kan het verstandig zijn om je wel te laten diagnosticeren. je weet dan waar je aan toe bent.
ik heb net een periode van 7 jaar therapie afgesloten en ik weet niet of ik daar wel zin in heb ze hebben genoeg tijd gehad om met een juiste diagnose te komen lijkt me
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 09:11:32 #39
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29350485
is er diagnostisch gewerkt? psychotherapie is iets anders dan psychische diagnostiek.. hoewel het natuurlijk niet slim zou zijn om therapie te bieden zonder te weten of er iets aan de hand is..
pi_29352260
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 08:58 schreef viking84 het volgende:

[..]

zo ongeveer alles wat ik doe, alles waar ik me op verheug loopt uit op een teleurstelling en niet omdat ik er teveel van verwacht, want dat doe ik absoluut niet (meer). maar alles valt altijd tegen, hoe dan ook.
hoeveel spanning geeft je dit? als je bij voorbaad al gespannen bent voordat de gebeurtenis plaatsvindt dan kan ik me voorstellen dat je weinig plezier aan activiteiten beleeft: spanning werkt als negatieve demper op positieve emotie.
iets anders zou kunnen zijn dat je toch een (wellicht milde) vorm van depressiviteit hebt. je huisarts kan je antidepressiva voorschrijven, of neem anders eens contact op met een psychotherapeut. wellicht heb je ooit iets vervelends meegemaakt dat je niet helemaal goed verwerkt hebt? (het topic helemaal doorlezen heeft ook wel zin)
en een laatste vraag: ben je niet te licht? (ja, deze vraag heeft een reden)

succes...
pi_29352340
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:17 schreef viking84 het volgende:
de laatste tijd lijkt het net alsof ik geen sterke emoties meer kan voelen. ik ervaar geen ultieme blijdschap, maar ik ervaar ook geen diep verdriet. vroeger kon ik veel meer genieten van dingen, ik verheugde me op vakanties etc en hoewel ik me nu ook prima vermaak op vakantie, mis ik toch dat heerlijk enthousiaste gevoel dat er altijd mee gepaard ging. zozeer zelfs dat mensen denken dat ik het niet leuk heb gehad. ik kan geen blijdschap veinzen en als ik oprecht zeg "gaat wel", denken ze direct dat ik het niet leuk heb gehad, want ik kan het alleen maar leuk hebben gehad als ik zeg dat ik het "geweldig" heb gehad. hetzelfde geldt voor diep verdriet, dat lijk ik ook niet te kunnen voelen. het gaat aan mij voorbij. het maakt wel indruk, maar lijkt niet zo diep te gaan als bij andere mensen. ik voel me dus nogal emotieloos. ik mis die tijd dat kleine dingetjes nog zo'n grote impact op me hadden hebben anderen dit ook? is dit hollandse nuchterheid of is er meer aan de hand?

"no joy or grief touches me"
ik heb het ook, en ik moet zeggen, ik voel me er gezegend bij.
ik heb een hoop problemen gehad in het verleden die ik door mijn "emotieloze" opstelling goed heb kunnen verwerken,..
sommige in mijn omgeving vonden zit niet zo prettig, zo ook mijn ex. (vandaar ook mijn ex)
je wordt er min of meer hard door, wat op zich prettg is imo
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+

kom gewoon in limburg of brabant wonen! wij weten wat leven is!
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_29352579
hmmm, doe toch maar niet, de grootste kans om depressief te worden heb je als je in limburg of brabant te gaan wonen...

minos maakt zich graag niet geliefd...
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 16:44:48 #44
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_29363044
lekker bevooroordeeld tegenover de noorderlingen weer . het is wel zo dat ik vroeger juist heel erg emotioneel op dingen reageerde. op den duur ben ik wel een houding gaan aannemen van "no joy or grief touches me", maar nu ben ik weer doorgeslagen naar de andere kant. ik vind het maar kut, hoor. ik dacht: als ik wat ga reizen, zal het wel weer overgaan, maar ik kom net terug van een week parijs en het is alleen maar versterkt
ik ben al aan de anti-depressiva en daar wil ik vanaf.
ik ben niet te licht, eerder wat te zwaar
misschien moet ik me idd eens psychisch laten diagnosticeren, zoals alicey zegt, want ik heb toch wel het idee dat er eea aan de hand is... ik heb dit ook al op een forum voor autisten gepost en meer mensen daar herkennen het...
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 16:49:54 #45
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29363184
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 16:44 schreef viking84 het volgende:
ik ben al aan de anti-depressiva en daar wil ik vanaf.
het is toch een kenmerk van anti-depressiva dat ze emoties afzwakken? je hebt geen diepe dalen meer, maar ook geen pieken meer. lijkt me dat het daar dus van komt.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 17:03:18 #46
12221 Tijn