Die hebben nog geen geblesseerden hoor.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 11:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tuurlijk weet ik ook wel. Maar het geeft aan dat een totaal fitte selectie dus wel KAN. En blijkbaar is de medische staf van het niveau Omniworld (nofi).

quote:Op woensdag 3 augustus 2005 11:56 schreef Suijk het volgende:
[..]
Die hebben nog geen geblesseerden hoor.
Dat Milan lab is wel heel interessant trouwens, je hoeft dat niet direct op zo'n grote schaal te doen, maar de theorieën die ze daar in praktijk brengen zijn vrij revolutionair en zijn ook op kleinere schaal (en goedkoper) toe te passen.

Ook bij Milan hebben ze weleens blessures, maar zeer zelden spierblessures ten gevolge van verkeerde opwarming of nog niet volledig herstelde spieren met volle belasting.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 11:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tuurlijk weet ik ook wel. Maar het geeft aan dat een totaal fitte selectie dus wel KAN. En blijkbaar is de medische staf van het niveau Omniworld (nofi).

Het is daar idd een klinische aangelegeheid en eigenlijk de enige juiste als je ziet hoeveel geld er in de voetballerij omgaat. Zij dammen alle risico's op blessures buiten directe duels knap in.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 11:58 schreef Suijk het volgende:
Met die Belgische dokter? Die heb ik ook gezien. Pieken op de juiste momenten, voeding aanpassen aan de periodes en op de persoon nauwkeurig wordt alles, maar dan ook alles bijgehouden...

Was alleen een lang interview meen ik ergens in April/Mei.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 12:45 schreef Jajong het volgende:
Hoe heet die docu?

Vroeger met het VU in ieder geval, ik weet niet of dat nog steeds zo is eigenlijk.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 12:04 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Maar werkt Ajax samen met het VU ziekenhuis of een andere?

Dat zou me wel verstandig lijken in elk geval voor een club als Ajax.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:00 schreef Againzender het volgende:
[..]
Vroeger met het VU in ieder geval, ik weet niet of dat nog steeds zo is eigenlijk.

Inderdaad, oerlelijk plaatje.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:11 schreef twi het volgende:
Gatverdamme, een Ajax wallpper met een PSV-look-a-like tenueWelke hond gaat die ooit op z'n desktop zetten?
![]()

ikke nietquote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:11 schreef twi het volgende:
Gatverdamme, een Ajax wallpper met een PSV-look-a-like tenueWelke hond gaat die ooit op z'n desktop zetten?
![]()

Kan deze opmerking niet in de FAQ?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:28 schreef golfer het volgende:
hayder, je hoeft niet voor elk zinnetje wat je wilt typen een apart schermpje te openen.
Je kunt in 1 reaktie meerdere zinnen typen.

quote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:28 schreef golfer het volgende:
hayder, je hoeft niet voor elk zinnetje wat je wilt typen een apart schermpje te openen.
Je kunt in 1 reaktie meerdere zinnen typen.

ja, het is ook meer wishful thinking van meeste fans..quote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:28 schreef Elgigante het volgende:
Hij heeft nog geen bal geraakt, maar wordt nu al verafgod(enzoon)...

Ajax heeft gewoon weer een goalgetter nodig, is lang geleden.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:42 schreef Bennie_K het volgende:
[..]
ja, het is ook meer wishful thinking van meeste fans..
ik hoop dat hij het gaat waarmaken (het liefst in een 442 systeem samen met Babel) maar bij het AT maakte hij een erg onzekere indruk
we wachten af

idd een spits die er wel minstens 20 inlegtquote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:43 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ajax heeft gewoon weer een goalgetter nodig, is lang geleden.

Mido, maar ja die sturen ze dan weer weg..quote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:45 schreef snellejelle het volgende:
[..]
idd een spits die er wel minstens 20 inlegt

mwah, zo goed is mido nou ook weer niet qua doelpuntaantallen:quote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:46 schreef Radegast het volgende:
[..]
Mido, maar ja die sturen ze dan weer weg..
quote:1999/00 Zamalek 4 3
2000/01 AA Gent 22 11 Belgie
2001/02 Ajax 24 12 Eredivisie
2002/03 Ajax 16 9 Eredivisie
2002/03 Celta de Vigo 8 4 Primera Division
2003/04 Olympique Marseille 22 7 Frankrijk
2004/05 AS Roma 8 0 Serie A
2004/05 Tottenham Hotspur 9 2 Premiership
Totaal 113 48

en een goede coach..dat is ook weer een tijdje geledenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:43 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ajax heeft gewoon weer een goalgetter nodig, is lang geleden.

Blind zit er net, geef hem wat tijd hij is natuurlijk niet in een gespreid bedje terecht gekomen, maar het probleem van de laatste jaren is een echte spits die zich alleen bezighoudt met scoren.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:52 schreef Bennie_K het volgende:
[..]
en een goede coach..dat is ook weer een tijdje geleden![]()

Ja ok we moeten niet te snel oordelen..quote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:55 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Blind zit er net, geef hem wat tijd hij is natuurlijk niet in een gespreid bedje terecht gekomen, maar het probleem van de laatste jaren is een echte spits die zich alleen bezighoudt met scoren.

Maduro als centrumverdediger begrijp ik ook niet, maar het is een Nederlandse ziekte blijkbaar om met de invulling van posities te blijven schuiven. Escude als linksachter was een drama blijkbaar (heb er niet veel van gezien) en ik ben nog nooit onder de indruk geweest van Obodai.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:03 schreef Bennie_K het volgende:
[..]
Ja ok we moeten niet te snel oordelen..
Maar ik vind het niet echt van voetbalinzicht getuigen om Maduro centrumverdediger, Escude linksachter, Babel linksvoor, Pienaar rechtsvoor te zetten en om Sneijder en Obodai zowiezo te laten spelen
maar goed, als het tegen BRondby wel lukt, heb ik niks gezegd

Lijkt me wel ja.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:59 schreef Dylan Dog het volgende:
Opstelling vrijdag?
Lobont
Heitinga - Grygera - Escudé - Lindenberg
Sneijder - Maduro - De Jong
Pienaar - Rosenberg - Babel

goeie reactiequote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:14 schreef Erwtensoep het volgende:
kutopstelling

Die is er nietquote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:15 schreef snellejelle het volgende:
[..]
goeie reactiewat is dan wel een goed opstelling??

Babel kan niet op links? Daar speelt ie toch al maanden of niet?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:18 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Die is er niet
Onze aanval is gewoon niet goed genoeg. Bouhkari - Babel - Pienaar, is al iets beter (Babel kan niet op links)

goed puntquote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:21 schreef Erwtensoep het volgende:
Ja, daarom zeg ik het ook

quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:00 schreef Radegast het volgende:
Babel,Charisteas,Rosenberg

Knap dat je dat kan zeggen met maar 2 aankopen.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:01 schreef HeatWave het volgende:
Ik heb toch het idee dat er niet slim is ingekocht....

Ik weet echt geen flikker van ajaks maar ik hoop dat dit het wordt want volgens mij is het middenveld veel te licht (ook nog eens in letterlijke zin) en charisteas heeft nou ook niet echt veel laten zien. En daarbvij komt volgens mij nog eens dat die twee voorin geen bal zullen krijgen van beide zijkanten.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:06 schreef P0RN0STAR het volgende:
In feite zou ik met Ajax wel 4-3-3 (of zelfs 3-4-3) willen gaan spelen, maar hier ontbreken de spelers voor. Ik kom tot de volgende elf:
[afbeelding]
Ryan Babel staat nu als linksbuiten geposteerd, maar is geen echte linksbuiten dus kan/mag naar binnen trekken als tweede spits naar Angelos Charisteas, die vooralsnog de voorkeur krijgt boven Markus Rosenberg. De Zweedse spits zou ik rustig willen laten brengen, zodat de druk niet te groot wordt en hij een beetje in Ajax kan groeien. Steven Pienaar speelt op de tien, maar zal samen met Nigel de Jong en Hatem Trabelsi voor dreiging op de rechterflank moeten zorgen, deze drie voelen elkaar goed aan en de rechterkant lijkt me zo érg sterk. Wesley Sneijder krijgt van mij alléén maar een basisplaats, omdat ik Olaf Lindenbergh op linksback posteer, hij is namelijk de beste linksback in de selectie, beter dan Urby Emanuelson en Julien Escudé. Nigel de Jong is mijn rechtshalf, een speler die speelt met zijn hart en perfect combineert met (achter hem) Hatem Trabelsi en (voor hem) Steven Pienaar. Voor de verdediging kies ik voor Hedwiges Maduro, aangezien hij meer diepgang heeft dan Tomás Galásek en de Tsjech ook nog eens van porcelein gemaakt lijkt te zijn. Hedwiges Maduro kan uitgroeien tot een wereldtopper, maar is vooralsnog te licht voor de positie van centrale verdediger. Centraal in de verdediging vormen Zdenek Grygera en Julien Escudé een mooi koppel, beide degelijk als ze maar geen rare dingen doen. Vooral Zdenek Grygera zie ik (bijna) iedere spits uitschakelen, óók in de Champions League. Julien Escudé mist snelheid, weet wél goed positie te kiezen en is de aanvoerder van dit jonge team. Rechtsback Hatem Trabelsi staat buiten discussie, we hebben geen alternatieven, dus het is te hopen dat hij gevrijwaard blijft van blessures. Links kies ik dus voor Olaf Lindenbergh, die ik eigenlijk liever op de plaats van Hedwiges Maduro of Wesley Sneijder zie, maar de beste linksback van de selectie is. De doelman is tenslotte Maarten Stekelenburg, die nog een mooie toekomst voor zich heeft, maar nogal pech heeft met blessures...

Nee hoor.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:02 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Die gaan elkaar zeker niet in de weg lopen

Lobont ipv Vonkquote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:18 schreef ThomasBerge het volgende:
Ik zou vrijdag voor deze opstelling gaan
Vonk
Heitinga - Grygera - Escudé - Lindenbergh
De Jong - Galasek - Sneijder
De Ridder - Rosenberg/Harry/Babel - Boukhari

Oh, dat nieuws is mij ontgaan, ja dan kan inderdaad alleen Boukhari daar spelen, want Babel daar is echt niets.quote:

Ik zou toch Sneijder offeren voor Pienaar.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:18 schreef ThomasBerge het volgende:
Ik zou vrijdag voor deze opstelling gaan
Vonk
Heitinga - Grygera - Escudé - Lindenbergh
De Jong - Galasek - Sneijder
De Ridder - Rosenberg/Harry/Babel - Boukhari

quote:Uitterhoeve: Ajax speelt drie duels in Zeeland
door Barry van der Hooft
GOES - Ajax speelt volgend jaar drie oefenwedstrijden in Zeeland. Het is de bedoeling dat de ploeg van trainer Danny Blind begin juli 2006 voor een trainingskamp naar Zeeland komt. De Amsterdammers verblijven dan in hotel Zuiderduin in Westkapelle. Tegen welke clubs Ajax zal spelen, wordt later duidelijk. Na het trainingskamp volgt nog een vierde oefenwedstrijd in Bergen op Zoom.
De komst van Ajax naar Zeeland is een initiatief van Danny Blind zelf. De Souburger verbleef de afgelopen jaren als trainer van Ajax A1 al verschillende keren in Westkapelle. „Danny heeft altijd tegen mij gezegd: als ik trainer van het eerste ben, komen we naar Zeeland“, vertelt Ton Uitterhoeve, die goed bevriend is met Blind. „Het is nu zeker dat ze volgend jaar in de eerste of tweede week van juli komen. Tegen welke clubs Ajax gaat spelen weten we nog niet, maar er zijn inmiddels genoeg gegadigden.“ Ajax speelde in 1999 voor de laatste keer in Zeeland. In het kader van Blinds afscheid als speler speelden de Amsterdammers destijds tegen RCS. In 1995 en 1996 was Ajax ook op bezoek in Zeeland.
De A-junioren van Ajax verblijven vanaf morgen voor de vierde keer op rij in Westkapelle. Vrijdag speelt Ajax A1 een oefenduel in en met Arnemuiden.
Ajax A1 stond na de overstap van Blind naar het eerste elftal onder leiding van John van den Brom. Het team pakte voor de derde keer op rij de landstitel en speelt daarom zondag in de Amsterdam Arena tegen Feyenoord A1 om de Super Cup.
De talenten, die dit seizoen onder leiding staan van oud-Ajacied en ex-international Sonny Silooy, arriveren morgen aan het eind van de middag in Westkapelle en trainen vrijdagochtend één keer. Na de oefenwedstrijd tegen Arnemuiden volgen zaterdag nog twee trainingen. Zondag reist de ploeg na het ontbijt terug naar Amsterdam voor het duel met Feyenoord A1. Het duel met Arnemuiden, dat dit jaar het zestigjarig jubileum viert, staat onder leiding van Harold van de Ketterij en begint om 19.30 uur.

Hij was ook gauw betrokken bij zo'n 20 goals dat seizoen.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 09:39 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Toch zal ik z'n magistrale assist toen Litmanen 2-0 maakte in de met 5-0 gewonnen finale tegen psv niet snel vergeten![]()

Ja, dat bedoelde ik dusquote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:07 schreef methodmich het volgende:
Die nieuwe back van ons moet wel heel goed zijn, aangezien Placente, Coco en Pistone te licht bevonden zijn.

En maakte 11 doelpunten in 21 competitieduelsquote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:06 schreef methodmich het volgende:
[..]
Hij was ook gauw betrokken bij zo'n 20 goals dat seizoen.

quote:Ajax wint oefenduel van Omniworld
Ajax presenteerde woensdag tijdens de Open Dag officieel de selectie voor het komend seizoen. Daarna was het tijd voor een oefenwedstrijd.
Ajax speelde in de ArenA twee keer 25 minuten tegen FC Omniworld uit Almere. Ajax won vrij eenvoudig. Voor rust kwam de ploeg van Danny Blind op een 3-0 voorsprong door doelpunten van Yannis Anastasiou, Nigel de Jong en Daniël de Ridder.
Na rust kwam er een geheel nieuw Ajax in het veld, maar dat veranderde niks aan de stand. Het bleef na het missen van een paar kansen bij 3-0.

quote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:25 schreef WaStEd het volgende:
Mitea ook weer geblesseerd, kan die niet gewoon in de uitverkoop ? Je kan hem mooi als roemeens internationalverkopen

Tsja ik denk dat het rijtje met linksbacks nog wel even doorgaat...quote:3/8/2005 - Nu ook Juanfran in verband gebracht met Ajax
(Gepost door RvN)
De laatste tijd worden er meer linksbacks in verband gebracht met Ajax. Dit keer is het de beurt aan de Spanjaard Juanfran. Na vijf jaar Celta de Vigo vertrok hij vorig seizoen naar het Turkse Besiktas. Volgens het Turkse Ajansspor en het Turkse Internet Haber zou Ajax interesse hebben om de 29-jarige verdediger en voormalig international te huren. Enkele weken geleden bevestigde Besiktas in gesprek te zijn over de verhuur van Juanfran aan Bolton Wanderers.
Het is natuurlijk maar zeer de vraag of dit weer een van die spelers is die bij Ajax bijna dagelijks wordt aangeboden nu de ploeg op zoek is naar een linksback, ofdat het de speler is die Ajax volgt. In Voetbal International liet Van Geel weten dat de ploeg qua scouting van een linksback in de tussenfase is. Krol heeft afgelopen weekend iemand bekeken

Ik lig in een deukquote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:35 schreef Bennie_K het volgende:
[..]
in madurodam komt hij beter tot zn recht

quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:17 schreef P0RN0STAR het volgende:
Rafael van der Vaart scoorde vanavond opnieuw voor HSV, in de 3-0 overwinning op Sigma Olomouc.

quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:17 schreef P0RN0STAR het volgende:
De wedstrijd Brøndby IF tegen Dinamo Tblisi is afgelopen, de Denen wonnen ditmaal met 3-1.
Rafael van der Vaart scoorde vanavond opnieuw voor HSV, in de 3-0 overwinning op Sigma Olomouc.

Dé grote Juanfran van Real Madrid, die al 6 hele wedstrijden heeft meegedaan in het eerste van Real Madrid. Nee, die hoeven we nietquote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:29 schreef cultheld het volgende:
Ik was al even bang dat het om dé Juanfran ging.

Dé Juanfran??? Je bedoelt dat talentje van Real Madrid CF die er nog lang niet is, net als Wesley Sneijder, Hedwiges Maduro, Ryan Babel, Nigel de Jong en Johnny Heitinga??? Die hebben we niet nodig, daar hebben we er al genoeg van...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:29 schreef cultheld het volgende:
Ik was al even bang dat het om dé Juanfran ging.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |