Ik had daar helemaal zelf voor gespaard van mijn fl 2,50 zakgeld per week, en toen ik 'm eenmaal had werd dat ding helemaal grijs gedraaid (ja dat kon toen nog) op mijn pick-upje. Je kent dat wel, een keer of 25 achter elkaar.
Ik heb het hier dus niet over de platencollectie van ouders, maar echt de allereerste (bewust) door jouw gekochte plaat.
Diegene die ik het eerst zelf kocht, is 'denk' ik Superunknown van Soundgarden.
* Juan Zueco Zueco was redelijk in the heavy metal destijds. (you know, beton-uur, Alfred Lagarde, dinsdag van 5 tot 6?).
Eén van de redenen om dit album aan te schaffen was het nummer Speedy's Coming. Tegenwoordig koestert Juan de ballads op deze lp.
Nog steeds een hele goeie (live) plaat met louter klassiekers. De heren gingen toen door voor een tiener bandje maar daar ben ik het nooit mee eens geweest.
livin in americaaaa, aoaow!
Ach, het heeft mijn oren toch vroeg geopend voor reggae en dub.
quote:
op 07-11-2000 om 04:06 PM schreef Danny het volgende:
Mijn allereerste was toen ik een jaar of 7 - 8 was. Grandmaster Flash & The Furious Five - 'the message'.
Goed is ie hè ! Ik heb hem op CD, MD en MP3.
De eerste plaat die ik kocht was denk ik Bruce Springsteen & the E-streetband live 1975-1985. Vijf LP's in 1 box, geweldig!
De eerste CD die ik kocht, kocht ik toen ik mijn torentje kreeg toen ik 10 was. Het was de CD 'Top hits '89' Wel grappig, met de Lambada erop en Bring me edelweiss.
Gewoon cult om nu weer te draaien!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |